Joi, 29.07.2010
- Comenteaza
- Trimite pe:
În ultimii 20 de ani, Toyota se poate lăuda cu multe realizări de ordin tehnologic, dar şi cu multe modele noi, care au urcat brandul pe prima poziţie în topul celor mai mari constructori auto. Japonezii au meritul de a fi inaugurat două segmente foarte importante pe piaţa auto mondială. Primul ar fi cel al hibrizilor, unde pionierul Prius este deja un best-seller. Cel de-al doilea este cel al crossover-elor, pe care Toyota a debutat în 1994 cu RAV4, primul vehicul din Europa şi Asia gândit ca un SUV compact, un crossover. RAV4 a deschis noi orizonturi pentru toţi constructorii auto, fiind un produs complet nou pe Bătrânul Continent şi Japonia, care se vinde extrem de bine. Caracterizat de sintagma "Vehicul activ recreaţional cu tracţiune integrală", crossover-ul nipon a devenit rapid un succes, silind constructori cu renume să lanseze competitori peste noapte, chiar dacă planul de dezvoltare nu includea astfel de modele. Generaţia actuală, a treia la număr, se află pe piaţă încă din 2006, timp suficient pentru a convinge publicul mondial. De teamă ca modelul să nu îşi piardă strălucirea, Toyota a decis că este timpul unui facelift, capabil să alinieze crossover-ul la noua direcţie de design. Deşi dimensiunile au rămas aceleaşi, RAV4 a primit o nouă faţă, mult mai atrăgătoare, şi o serie de îmbunătăţiri gata să readucă clienţii în showroom.
Toyota RAV4 (2010)
2.2 D-CAT Luxury 4WD Auto
- Pret de pornire 24.952 €
- Pret model testat 38.120 €
- Taxa auto 619 €
Motor / Transmisie
Am avut ocazia de a vedea cum arată şi cum se simte un RAV4 facelift vreme de câteva zile, în tot acest timp fiind acompaniaţi de o unitate diesel D-CAT de 2.2 litri. Cei patru cilindri sunt capabili să producă 150 de cai putere la 3600 de rotaţii şi un cuplu motor suficient, de 340 Nm. Momentul motor este resimţit la capacitate maximă atunci când turometrul indică 2000 de rpm, însă se stinge relativ rapid, pe la 2800 de rpm. Chiar dacă plaja de turaţii nu este foarte generoasă, RAV4 dă impresia unui model dinamic, care se mişcă repede şi bine, indiferent de suprafaţa de rulare. Resursele sunt suficiente pentru a pune în mişcare cele 1500 de kilograme, fără a da impresia că modelul gâfâie atunci când este încărcat sau când are de urcat pante cu înclinaţie mare. Unitatea D-CAT este tot ceea ce îi trebuie SUV-ului compact, fiind capabilă să se adapteze uşor traseelor urbane sau extraurbane. Cei patru cilindri sunt asistaţi de o cutie de viteze automată, care uşurează sarcinile şoferului în mediul urban, dar creşte în schimb consumul şi influenţează performanţele. Etajarea celor şase rapoarte se face bine, cutia fiind orientată către obţinerea unui consum mic. Răspunsul este însă o problemă, nu puţine fiind situaţiile în care apăsarea la podea a acceleraţiei aduce un răspuns abia după câteva clipe. Din fericire există un mod Sport şi două padele poziţionate în spatele volanului, care îmbunătăţesc răspunsul cutie şi măresc implicarea şoferului. Chiar dacă vorbim despre un diesel, compartimentul motor este bine antifonat şi nu transmite din zgomotul şi vibraţiile sale habitaclului.
Consum
Consumul unui crossover cu cutie automată nu poate fi decât îngrijorător pentru cei care au ales un diesel şi s-au trezit cu valori de benzină. Mai exact, vorbim de aproximativ 10 litri/100 de kilometri în mediul urban, o valoare destul de mare dacă o punem pe lângă cea anunţată oficial, de 8.8 litri/100 km. Pe autostradă sau pe orice drum naţional, o rulare cu peste 100 de km/h poate aduce pe computerul de bord o valoare de aproximativ 7 litri/100 de kilometri, apropiată de cea a oficialilor, de 6.2 litri/100 km. Pentru a obţine însă o asemenea de performanţă, e nevoie de o exploatare grijulie a pedalei de acceleraţie. Folosirea aerului condiţionat în această perioadă va urca, cel mai probabil, valorile consumului cu cel mult un litru.
Performanţe
La capitolul performanţe, clienţii unui RAV4 D-CAT automat vor fi nevoiţi să se mulţumească cu o acceleraţie de la 0 la 100 de kmh în 10.8 secunde, o valoare decentă, care nu impresionează dar nici nu dezamăgeşte pentru un model din această clasă. Viteza maximă se opreşte la 185 de km/h, cu 15 km/h mai puţin decât ceea ce promite versiunea diesel de top, de 177 de cai putere.
Interior
Faceliftul nu a adus modificări majore la nivelul interiorului, japonezii preferând să se rezume doar la modificarea materialelor, care, bineînţeles, au crescut mult calitativ. Plasticul a devenit mai prietenos, mai moale, animat pe alocuri de inserţii argintii şi de elemente cromate. Apar mici retuşuri la nivelul instrumentelor de bord, iluminate acum în culori mai calde şi mai odihnitoare. Ergonomia rămâne la fel de bună, toate comenzile sitemului audio şi de climatizare fiind la îndemâna şoferului. Scaunele rămân aceleaşi, fără un suport lateral adecvat, dar foarte confortabile pe distanţe lungi, semn că Toyota pune mare preţ pe o călătorie agreabilă, pentru toţi cei cinci pasageri. Spunem agreabilă, pentru că spaţiul interior este mai mult decât suficient, pasagerii de pe bancheta spate dispunând de suficient spaţiu pentru picioare. Nici la nivelul capului nu există probleme, linia plafonului fiind generoasă chiar şi pentru cei care depăşesc media de înălţime. În portbagaj vor încăpea toate lucrurile utile sau mai puţin utile ale unei familii, cei 400 de litri fiind depăşiţi în segment doar de cei 591 de litri ai coreeanului Hyundai ix35. Ceea ce trebuie apreciat la RAV4 este deschiderea laterală a uşii portbagajului, care favorizează încărcarea obiectelor voluminoase.
Preţ de achiziţie
Lupta în segmentul crossover-elor este deosebit de strânsă, constructorii fiind decişi să se impună prin orice mijloc. Tocmai pentru asta, Toyota a gândit bine preţul lui RAV4 facelift şi lista de opţionale cu care modelul vine în România. Crossover-ul pleacă de la 24.578 de euro cu TVA inclus, preţ valabil pentru versiunea pe benzină de 2.0 litri şi tracţiune 4x2. Pentru cei care se gândesc la un diesel entry-level, RAV4 vine cu o etichetă de 28.757 de euro, atârnată versiunii D-4D de 2.2 litri, în nivelul de echipare Comfort. Versiunea D-Cat testată de noi vine cu un preţ destul de piperat, clienţii brandului nipon fiind nevoiţi să scoată din buzunar începând cu 34.428 de euro. Din fericire, în această sumă intră şi cutia automată şi toate celelalte dotări de bun-simţ. Dacă ne aruncăm ochii în segment vedem că cel mai ieftin Ford Kuga pleacă de la 25.275 de euro, preţ valabil pentru versiunea diesel de 140 de cai putere, dar cu tracţiune 4x2. O versiune similară celei testate de noi poate urca până la 29.797 de euro, incluzând aici un nivel de echipare superior, tracţiunea integrală şi cutia automată PowerShift. E drept că americanului îi lipsesc 10 cai putere în plus pentru a se putea măsura cu japonezul nostru. Un rival deosebit de puternic se dovedeşte şi Volkswagen Tiguan, care pare să câştige tot mai mulţi adepţi în România. Modelul german pleacă de la 23.071 de euro cu TVA, preţ valabil pentru versiunea 1.4 TSI de 150 de cai putere şi tracţiune faţă. O versiune diesel cu 4Motion şi 140 de cai putere, asistată de o cutie automată DSG, poate urca preţul până la 28.354 de euro cu TVA inclus, cu mult sub ceea ce vrea Toyota. Nu trebuie să uitam nici de cel mai nou concurent din segment, Hyundai ix35, care pleacă de la 19.716 euro şi se vrea a fi cea mai ieftină alternativă din eşalonul superior. Cea mai scumpă versiune a coreeanului, mai exact cea propulsată de motorul 2.0 CRDi de 184 de cai, asistată de cutie automată şi de o tracţiune integrală urcă până la 31.000 de euro, iarăşi cu mult mai puţin decât RAV4 testat de noi. Dacă stăm să ne gândim că în segment există şi alternative mult mai ieftine, cum ar fi Nissan Qashqai şi deja celebrul model autohton, Dacia Duster, supremaţia lui RAV4 pare a fi serios zdruncinată.
Siguranţă
Toyota îşi menţine standardele de siguranţă şi în cazul versiunii revizuite. RAV4 propune pasagerilor săi o perdea de airbaguri frontale cu SRS, laterale, cortină şi chiar pentru genunchii soferului. La capitolul elemente de siguranţă activă amintim prezenţa unor sisteme ca ABS cu EBD şi BA, TRC (sistem de control al tracţiunii), VSC (sistem avansat de control al stabilităţii) şi HAC (sistem de asistenţă la pornirea din pantă). Chiar dacă a fost catalogat cu patru stele la testul EuroNCAP din 2006, din cauza unor probleme de declanşare a airbagurilor, RAV4 nu face compromisuri, Toyota revizuind imediat sistemul electronic pentru a obţine un punctaj maxim.
Ţinută de drum
Deşi vorbim despre un model care prin esenţă presupune o gardă la sol ceva mai mare, RAV4 promite o ţinută de drum sigură, mulţumită prezenţei sistemului de tracţiune integrală permanent. Acesta îşi arată avantajele pe drumurile cu viraje pronunţate, acolo unde şoferul este tentat să forţeze limitele modelului, care nu se vrea a fi deloc unul sportiv. Cu toate acestea, tracţiunea integrală menţine o aderenţă optimă indiferent de viraj, singurele minusuri fiind trecute în dreptul ruliului, care se simte oarecum deranjant, dar explicabil pentru un model din această clasă. Cei 18 centimetri care despart RAV4 de sol, precum şi unghiurile de atac şi degajare, de 28 respectiv 24 de grade, nu îi permit japonezului să emită aceleaşi pretenţii off-road ca ale fratelui mai mare, Land Cruiser. Văi nu foarte adânci, cursuri de apă nu mai mari de 50 de centimetri, şleauri croite prin noroi sau zăpadă, sunt doar câteva din situaţiile în care RAV4 poate face faţă. Cu toate acestea, RAV4 nu rămâne decât un simplu crossover, destul de limitat în teren accidentat, chiar şi atunci când alegeţi să blocaţi diferenţialul spate.
Vizibilitate
Dimensiunile lui RAV4 nu ar trebui să creeze probleme nici măcar şoferilor neeexperimentaţi, modelul fiind uşor de condus chiar şi în mediile urbane ceva mai aglomerate. Secretul este manevrabilitatea bună, asociată cu o vizibilitate la fel de potrivită. Oglinzile laterale sunt suficient de mari, luneta este şi ea generoasă, nefiind îngrădită de montanţi prea mari. Singurele probleme pot apărea din cauza montanţilor faţă, care se pot dovedi un obstacol atunci când ai viraje în urcare sau coborâre, însă aspectul este unul general, des întâlnit la modelele din acest segment. Pe timp de noapte luminile frontale asigură o bună vizibilitate, graţie în mare parte înălţimii de la care acţionează.
Tehnologie
Toyota încearcă să ofere un confort sporit pasagerilor, indiferent de timpul pe care aceştia trebuie să-l petreacă în maşină. Pentru asta, japonezii oferă clienţilor un sistem de climatizare pe două zone, care face faţă cu brio temperaturilor extreme de vară sau de iarnă, un sistem audio cu şase difuzoare, la care pot fi conectate diferite medii de stocare, cum ar fi iPod sau MP3 Player. Pentru a uşura viaţa celui de la volan, Toyota a introdus senzori de ploaie, lumină şi parcare, un pilot automat cu reacţii bune la accelerare şi comenzi pe volan pentru sistemul audio şi computerul de bord. Vin să completeze pachetul de dotări volanul şi schimbătorul îmbrăcate în piele, volanul reglabil pe înălţime şi, probabil deliciul celor cu spirit tânăr, padelele cutiei automate.
Design
Paleta de revizuiri gândite de designerii şi inginerii japonezi pentru RAV4 caută să alinieze modelul la noua filosofie a companiei. Practic, mezinul 4x4 preia faţa fratelui mai mare Land Cruiser, pentru a inspira acelaşi respect, aceeaşi sobrietate şi aceeaşi tradiţie. Modificările aduse părţii frontale sunt destul de importante, imaginea generală a modelului fiind clar îmbunătăţită, dovadă şi privirile pe care crossover-ul le atrage pe stradă. Faceliftul a adus cu sine un spoiler uşor revizuit, o capotă cu nervuri noi, blocuri optice frontale modificate şi o altă grilă. În partea posterioară vorbim de o oarecare asimetrie, aici creionul designerilor niponi fiind ceva mai cuminte. Şi modelul jantelor a fost modificat, pentru a oferi o perspectivă mai dinamică modelului. Abundenţa elementelor cromate reprezintă un nou detaliu prin care Toyota încearcă să sublinieze evoluţia crossover-ului.
Ne-a placut
- Spaţiul interior
- Resursele motorului
- Accesul la portbagaj
- Designul dinamic
Nu ne-a placut
- Răspunsul cutiei automate
- Ruliul pe viraje
- Preţul piperat
Date tehnice - Toyota RAV4 (2010) 2.2 D-CAT Luxury 4WD Auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Divizia Toyota din Australia anunță un nou facelift pentru a opta generație Hilux. Este încă incert dacă noutățile, inclusiv o motorizare diesel mild-hybrid, vor fi preluate de versiunea comercializată în Europa. (Joi, 01 Februarie)
Dc da...nu e bine,nu e bine deloc fiindca masina aceasta cu acest motor si acest nivel de echipare se poate bate fara jena cu multe alte modele premium si ca bani si ca marca.
PS:Si chiar nu a fost o intrebare retorica,astept un raspuns corect si pertinent.
Multumesc!
Modelul discutat este "full options",incluzand piele si incalzire in scaune,trapa,navigatie (si surpriza,are si Romania),absolut tot,dotari pt care la VW sau la altii la care poti sa-ti iei doar un sasiu,un motor diesel si un DSG si care dc le mai pui tot ce are RAV-ul (ca dotare standard,repet),ajundge la lejer la 40.000 euro.
Ar fi dragut din partea voastra sa faceti aceste precizari.
Cu stima!
Imi puteti explica si mie de ce? Chiar asa de rau este cu cutie automata? Americanii cam la toate masinile au asa ceva.
Toate motivele pentru care am afirmat că Toyota RAV4 are un preţ piperat sunt subliniate în test la capitolul "Preţ de achiziţie". Nu am negat că RAV4 nu vine din start cu multe dotări, chiar am scris asta în text : "Din fericire, în această sumă intră şi cutia automată şi toate celelalte dotări de bun-simţ."
În altă ordine de idei, "modelul discutat", adică versiunea testată de noi, este un D-CAT 2.2 cu nivelul de echipare Executive, ceea ce înseamnă că dotări pe care le-ai enumerat tu "piele si incalzire in scaune,trapa,navigatie (si surpriza,are si Romania),absolut tot", nu există. Ca dovadă, te rog să răsfoieşti galeria foto.
Mulţumim pentru comentariu!
@Dallas
Am taxat de multe ori comportamentul cutiilor automate pentru că doar câţiva constructori se pot lăuda cu un răspuns bun. Modelele de volum primesc o cutie automată doar pentru a uşura viaţa celui de la volan în traficul urban. Sunt într-adevăr mai relaxante, dar au dezavantajele lor. Cât despre publicul american, nu are rost să vorbim despre preferinţele lor (complet diferite de ale europenilor) şi despre capacităţile acestora la volan.
Mulţumesc!
Care este oare masura corecta ? Ce inseamna cateva clipe? - o secunda , doua, trei ? Poate ar fi indicat un articol special pe aceasta tema, articolul iti da o nota negativa despre o cutie automata care in practica eu nu o simt...si conduc destul de sportiv.
Spunea cineva aici de ... Tiguan. Ce este asta ?!
Uitati-va intr'adevar la MITSUBISHI ! Sincer va spun nu se compara. Am modelul 2,2 diesel, full options din octombrie 2008, cumparata NOUA din Germania, de la distribuitor autorizat. Inainte sa ma decid asupra marcii am TESTAT tot ceea ce inseamna la aceea data SUV japonez pe piata din Romania (din toate punctele de vedere, doar ei conteaza). Singura marca care intra in discutie la aceea data era Subaru Outbak diesel. Modelul respectiv avea cateva minusuri, care au disparut la noul model.
Intr-un final am ales un LC....Tu cam ce ai testat la ele ???