de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 12.02.2010
-
-
Trimite pe:
In ciuda faptului ca este lent, masiv si putin atragator, un luptator de sumo poate fi un competitor de top in segmentul sau. Toyota Land Cruiser se aseamana in multe privinte cu un luptator de sumo, iar asta nu e deloc un lucru rau. Daca doriti un model de teren care sa va ofere incredere, singuranta si sentimentul ca puteti depasi orice obstacol pe care il poate cuceri un off-roader, trebuie sa incercati Toyota Land Cruiser 150.
-
Pret de pornire
51.200 €
-
Pret model testat
62.850 €
-
Taxa auto
935 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket este echipat cu un motor diesel D-4D de 3.0 litri, care dezvolta 173 CP si 410 Nm. Acest propulsor este cuplat la o transmisie automata cu cinci trepte, care beneficiaza si de un reductor si de doua diferentiale care pot fi blocate electronic. Diferentialul central si diferentialul spate pot fi blocate electronic prin apasarea unui buton, iar reductorul este amplasat pe consola centrala si poate fi actionat ori de cate ori soferul are nevoie sa depaseasca o zona dificila. In materie de reprize, Land Cruiser este optimizat pentru confort la drum lung si economie de carburant, dar motorul diesel de trei litri nu te dezamageste intr-o depasire de bun simt. In cazul in care aveti ambitii sportive, este indicat sa folositi modul manual al transmisiei, deoarece ofera schimbari de trepte ceva mai rapide.
Consum
Desi este un off-roader imens, de aproape trei tone, si are un motor de trei litri cu patru cilindri in linie, Toyota Land Cruiser poate fi considerat un model economic. Japonezii de la Toyota anunta un consum urban de 10.4 litri si un consum extraurban de 6.7 litri la suta. In ciuda unui trafic aglomerat si a temperaturilor care au trecut sub zero grade, Land Cruiser 3.0 D-4D a consumat 13 litri de carburant in oras si doar 7.5 litri la 100 kilometri in regim extraurban. Pe autostrada, modelul japonez ne-a gratulat cu 9 litri la suta circuland cu 10 km/h sub viteza legala maxim admisa. La o comparatie directa intre cartile tehnice, singurele modele care sunt mai economice decat Land Cruiser sunt BMW X5 facelift in versiunea xDrive 30d, Lexus RX 450h si Noul Volkswagen Touareg in versiunea V6 TDI, care are un consum mediu de 7.4 litri la 100 kilometri. Cei de la Toyota anunta un consum mediu de 8.1 litri pentru exemplarul testat, dar realitatea ne-a aratat ca modelul are un consum mediu de 10.2 litri la suta.
Interior
Land Cruiser are un interior spatios, care ofera sapte locuri, fiecare cu un nivel ridicat de spatiu. Interiorul este orientat spre confort si tehnologie, iar un lucru care ilustreaza acest lucru ar fi motorizarea celui de-al doilea rand de scaune. Portbagajul este si el extrem de spatios, iar accesul este realizat ca in cazul unei usi normale, cu portiera portbagajului deschizandu-se de la stanga la dreapta. In timp ce pasagerii sunt rasfatati prin spatiu si confort, soferul este bulversat de numarul excesiv de butoane amplasat in jurul sau. Daca oamenii ar putea sa actioneze butoane cu genunchii, Land Cruiser ar fi masina pefecta pentru acestia. Spre exemplu, modelul nipon are comenzile pentru suspensie la nivelul genunchiului drept, iar comenzile pentru oglinzi si alte elemente similare sunt montate in dreptul genunchiului strang al soferului. Volanul cu insertii de lemn are si el o serie de butoane pe el, iar comenzile tuturor sistemelor electronice de la bord sunt amplasate pe toata jumatatea stanga a bordului si pe intreaga consola centrala. Cotiera este refrigerata si ofera un spatiu generos, iar pasagerii din spate ai versiunii testate de noi sunt rasfatati cu un ecran LCD escamotabil, pe care pot urmari filme si vizualiza informatiile afisate pe ecranul principal al sistemului multimedia. Ecranul din spate este comandat de o telecomanda, pentru ca pasagerii sa nu fie nevoiti sa se intinda spre comenzi atunci cand sunt ancorati cu centurile de siguranta. Va intrebati probabil care a fost motivul depunctarii lui Land Cruiser dupa ce am enuntat o lista lunga de calitati. Nimic mai simplu – cei de la Toyota sunt axati pe utilizarea materialelor ecologice, unele butoane de pe consola centrala avand un aspect ieftin in comparatie cu cele alte altor modele din segment cu pret de achizitie similar. In plus, numarul ridicat de butoane este daunator din punctul de vedere al ergonomiei, soferul fiind dezorientat in momentul in care se urca pentru prima data la volan.
Preţ de achiziţie
Exemplarul testat de Automarket (versiune de echipare Luxury) are un pret de pornire de 60.755 de euro. Varianta de baza a lui Land Cruiser porneste de la 47.795 de euro in Romania, fiind mai ieftin decat Mercedes-Benz ML, BMW X5 si Audi Q7. Mai ieftine decat Land Cruiser sunt Land Rover Discovery si Volvo XC90, care au un pret de pornire de 41.626 de euro, respectiv 39.437 de euro. In acelasi timp, actualul Volkswagen Touareg, un alt potential rival pentru modelul nipon, are un pret de pornire de 39.207 euro.
Siguranţă
Avand in vedere ca modelul nu a fost testat de EuroNCAP, ii vom compara elementele de siguranta oferite cu cele ale altor modele din segment. Astfel, Toyota Land Cruiser are ABS, EBD, sistem de control al stabilitatii cu sistem activ al controlului cuplului motor, un sistem de asistenta la coborare si de asistenta la urcare in panta, airbag-uri cortina si sapte airbag-uri, inclusiv un airbag pentru genunchii soferului. Tetierele fata sunt active iar sistemul de suspensie este controlat electronic. In principiu, Land Cruiser reuseste sa se ridice la nivelul elementelor prezentate de rivalii directi din segment, cu un plus pentru anumite sisteme tehnologice regasite in standard.
Ţinută de drum
Exemplarul testat de Automarket beneficiaza de un sistem de suspensie cinetica dinamica KDSS, care este controlata electronic. Sistemul de suspensie variabila adaptiva incorporeaza functia roll posture control si un ansamblu de perne de aer cu o functie de control a garzii la sol. Modelul poate fi coborat de sofer sau in mod automat sau ridicat, totul in functie de necesitati. Suspensia lui Land Cruiser are trei setari – Normal, Confort si Sport, dar diferenta dintre cele trei moduri este relativ dificil de sesizat. Modelul prezinta un ruliu al caroseriei redus pentru un model de asemenea gabarit, dar Land Cruiser ramane pe trasa pe care o imprima soferul pe drum cu ajutorul volanului. Gropile sunt imposibil de sesizat la bordul acestui model, iar abordarea in teren accidentat se face si ea fara ca soferul si pasagerii sa simta acest lucru. Practic, la bordul lui Land Cruiser poti sa treci peste aproape orice forma de teren pe care o poate parcurge o masina de strada fara ca pasagerii sa fie deranjati serios in vreun fel.
Vizibilitate
Fiind echipat cu un sistem complex de camere video si senzori de parcare, modelul nipon ii confera soferului o panorama completa asupra elementelor inconjuratoare. Oglinzile laterale au dimensiuni mai mult decat generoase, oferind si ele posibilitatea supravegherii celorlalti participanti la trafic. Inclinatia parbrizului si a montantilor A nu deranjeaza soferul la virajele stranse, Land Cruiser oferind un pachet optim in materie de vizibilitate.
Tehnologie
Dupa cum aminteam si la capitolul Interior, Land Cruiser este burdusit cu elemente tehnologice. De la un sistem audio performant, DVD player, sistem de navigatie, camerele video pentru vederea din exterior si ecranul LCD destinat pasagerilor din spate, modelul nipon merita o nota mare la acest capitol. Practic, singurul lucru care ii lipseste lui Land Cruiser ar fi un sistem multimedia care sa integreze toate functiile pentru care japonezii au amplasat butoane pe bordul si consola centrala a acestui model.
Design
Un off-roader nu este creat pentru estetica, iar un model de teren adevarat nu a fost niciodata frumos. Land Cruiser este un model masiv cu abilitati de off-roader inconjurat de o aura de masivitate. Modelul isi arata maturitatea prin designul sau si este evident faptul ca acesta este orientat pentru cei care doresc un model functional dar cu caracter si abilitati deosebite, si nu pentru cei care doresc un SUV "de fite".
Nici un model de Land Cruiser nu a fost SUV.
Definitii SUV:
- A sport utility vehicle (SUV) is a generic marketing term for a vehicle similar to a station wagon, but built on a light-truck chassis.
- some pretension or ability to be used as an off-road vehicle
- De obicei SUV-urile au tracţiune 4x4 şi deşi unele dintre ele au şi capacităţi pentru terenuri grele, SUV-urile nu sunt vehicule off-road.
- Au calităţi pentru drum, dar nu mai sunt recomandate pentru ieşiri pe drumuri neamenajate sau pentru tractat.
De aici si greseala de a compara LAnd Cruiser compara cu X5, Touareg etc. care sunt niste SUV-uri.
2. Am studiat atent interiorul Land Cruiser-ului (nu in poze) si la capitolul ergonomie gresiti total, fiind un off-roader si nu un SUV multiplele optiuni nu sunt concentrate pe o rotita, 2 butoane si un display (care in realitate sunt mai putin ergonomice), functiile sunt asezate organizat, sanatos si foarte ergonomic.
Toate butoanele mai distantate si care ar fi incomod de accesat in timpul mersului sunt butoanele unor functii care nu se folosesc in timpul mersului, chiar mi sa parut totul foarte logic si bine gandit, fiacare functie cu butonul ei nu mai stai sa ratacesti printr-un meniu, obositor uneori, gen smartphone, orice comanda are un loc al ei si o accesezi de 3 ori mai repede decat intr-un X5, Touareg, Q7, ML etc.
3."In ciuda faptului ca este lent, masiv si putin atragator"
In ciuda faptului ca e masiv ???? - asa trebuie sa fie
In ciuda faptului ca este putin atargator .... a- adevarat nu are faruri cu multe beculete - este un off-roader, nu se agata cu el pe Dorobanti, mie mi s-a parut superb, mult mai frumos decat in poze.
La tinuta de drum este confortabil dar este destul de "barcuta" si in modul SPORT, dar mai bine ca modelul anterior LC 120.
In rest bun articol iar masina este SUPERBA.
Ah daca era Jeep Grand Cherokee poate merita un 7 la interior.
Dar cand Land Cruiser tinde spre finisaje de Lexus asa ceva e inacceptabil.
Iar performantele nu mi se par de nota 4. Acceleratia in 11.7 s mi se pare rezonabila. Santa Fe-ul de 2.7 litri V6 A/T 188 CP cu toate ca are o tona in minus fata de Land Cruiser, dar 13 cp in plus, are aceeasi acceleratie in 11.7 secunde. Asta-i de nota 4, nu Land Cruiser!
@Poze .Ori face galeria voastra un streching urat, ori in asta si in ultimul test drive Golfuletz a facut niste poze cam blurry.
Si eu sunt curios de ce este considerat SUV cand este OFF-ROADER toata ziua.
G-ul costa cam dublu.
Care au fost criteriile prin care ati acordat 4/10 la tinuta de drum??
Ar fi mínunat daca ati veni si cu ceva explicatii in privinta asta.
"... La o comparatie directa intre cartile tehnice, singurele modele care sunt mai economice decat Land Cruiser sunt BMW X5 facelift in versiunea xDrive 30d, Lexus RX 450h si Noul Volkswagen Touareg in versiunea V6 TDI..." Mai economic este M-jetul de la Fiat, macar daca bati campii, fa-o frumos!
Penalizeaza-te cu 50% din salariu... pe 3 luni.
Sau, lasa-l pe altul sa scrie despre masina asta!
Am mers cu un Land Cruiser: este foarte ok masina cam peste tot, cu straluciri in off-road! Acum ai inteles d-le Toma?
Multumesc
intr-adevar, calitatea materialelor Dvs scade de la o luna la alta, clar ceva s-a intamplat pe la voi, ca nu-mi explic asa o panarama de articol...
cat despre masina....e pur si simplu idealul suprem !
In segmentul asta, sunt doar 2 masini: Range Rover si Toyota Land Cruiser, atat, doar 2.
Defenderul este dedicat off-road si face treaba asta cel mai bine.
La performanta, voi dati 4 din 10?
La motor/transmisie voi dati 7 din 10. Aici e cat de cat mai bine, ca sunt cativa producatori care scot 185CP din 2,2 tot diesel, cu un cuplu apropiat.
Un 2 din 10 am si eu pentru articolul asta incolor, inodor si insipid. Redactorul puteti sa-l trimiteti la maturat curtea, daca s-o pricepe si la asa ceva.
este un off-roader imens, de aproape trei tone
si compara cu datele tehnice de unde reiese ca este cel mai usor off roader (greutate gol) si printre cele mai compacte,... asta ca sa nu intram in amanunte care te-ar bulversa si mai tare....
Dupa zapezile astea frumoase din iarna asta pot spune ca am vazut pe drum destule masini cu pretentii care au dat " chix " pe zapezi mai stralucite ( am vazut la televizor pe unu cu o Rav4 cum tragea un Hummer din zapada :P ) ... si am vazut masini care chiar fac treaba -- un exemplu ar fi un nene care mi-a blocat garajul intr-o dimineata , cu un Pajero ( cam de prin 2000 ) si care a dat un pic inapoi ca sa imi faca loc .... singura treaba este ca intre locul de "parcare" din fata garajului meu si urmatorul loc de parcare era amplasat un mare morman de zapada ( cam 60-80cm inaltime ) ... iar nenea ala a mers drept prin el... si masina nici nu a simtit ...
poate umblati la "tinuta de drum" si dam o nota care sa ia in considerare si calitatile off-road , cam 50-50 o medie intre asfalt si off-road ... si faceti acelasi lucru si pentru X5, Q7, etc, daca vreti sa le bagati la categoria off-road :)
si ce daca e mai buna cu 10% in off road decat alte "suv-uri"?
DEGEABA, pentru ca e cu 50% mai slaba on road
p.s. e urata rau, da rau!
Consum 8? e o gluma.. pe bune... masina asta chiar consuma muuult. Interior 7 suna ok. Mai ales ca are si priza de 220 in portbagaj. Doar ca navigatia aia din mijlocul bordului parca ar fi soba Godin a strabunicului (fie-i tarana usoara).
Domnu' Sebastian... n-ar fi mai bine sa te rezumi la ce te pricepi si sa nu te mai bagi pe off-road? Pe bune... hai ca te-au prins tot userii in colimator.
AutoM. stie doar sa arate cu degetul, compara consumul unui diesel cu un hibrid, iar Touareg consuma mai mult in oras, si in plus ala e SUV.
Nu va luati masini in urma testelor facute de ei, verificati siteuri de specialitate, cititi forumuri si faceti testdrive 1 zi si va veti convinge ca este mult peste orice alt model din clasa. Depinde ce vreti, uniforma de dorobanti(Touareg, X5-6, Q7, ML sau o masina serioasa.
Eu am un LC 100 din 2000 4.7l cu 273 CP si nu am nici o problema.
SUV? sigur doar in mintea baiatului care scrie articolul.
Sigur nu a vazut noroiul modelul testat.
X5, Q7 Tuareg niste fumuri care ies de pe teava de esapament.