Joi, 21.06.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu toţii avem părinţi, mătuşi, unchi şi chiar bunici care au fost nevoiţi să se adapteze epocii contemporane şi au învăţat cum să facă trecerea de la telefon fix la telefon mobil, de la maşina de scris la calculator, de la poştă la e-mail. Este o dovadă că vârsta nu contează când vrei să iei contact cu noile tehnologii şi încă eşti dispus să înveţi lucruri noi.
Toyota Avensis nu se adresează chiar unui public tânăr, dar îşi doreşte să ţină cont de exigenţele contemporane cu un facelift. Reuşeşte să o facă mai bine decât multe modele existente în prezent în segmentul mediu, dovedind că succesul poate rezulta uneori şi din multă înţelepciune combinată cu deschiderea către noile tehnologii.
Motor / Transmisie
Pentru a lua contactul cu noua abordare japoneză a segmentului mediu, Toyota ne-a pregătit un Avensis diesel cu motor de 2.2 litri şi 150 de cai putere. Pentru a livra clienţilor săi o experienţă plăcută la volan, Avensis dispune, pe lângă cei 150 de cai, şi de un cuplu motor de 340 Nm, disponibil de la 2000 de rotaţii.
Resurse generoase, mai ales pentru un familist care îşi doreşte un sedan confortabil de transport, nu o maşină Sport. Cei patru cilindri încep să dea semne de oboseală abia când ajungi aproape de 3000 de rotaţii, iar plaja de cuplu maxim dispare. Rămâne însă tonalitatea destul de deranjantă a dieselului.
D-CAT-ul de 2.2 litri este asistat de o transmisie automată cu şase rapoarte, care ne-a impresionat prin linearitate, o trăsătură extrem de importantă pentru o maşină care se vrea confortabilă. Treptele sunt alternate pe nesimţite, iar retrogradările sunt făcut frumos, fără a smuci inutil.
În situaţii de urgenţă, când decideţi să depăşiţi, puteţi apăsa şi butonul Sport al transmisiei: Avensis înghite câteva vitamine şi devine mai vioaie.
Consum
Deşi avem în faţă un diesel, înzestrat cu toată tehnologia necesară pentru un consum redus, cutia automată îşi pune amprenta asupra eficienţei. Chiar şi aşa. preţul plătit pentru un confort deplin nu este mare.
Consumul urban este de 7.9 litri/100 de km, iar cel extraurban este de 5.3 litri. Cifre oficiale însă, obţinute în condiţii ideale. Dacă ne transpunem în peisajul mioritic ajungem la un consum urban de aproape 10 litri/100 km şi unul extraurban de 6.5 litri.
Raportată la concurenţă, media oficială a lui Avensis facelift, de 6.2 litri/100 km, este identică cu cea a lui Citroen C5 de 160 CP, cu aproape un litru peste cea a lui VW Passat, Opel Insignia şi Ford Mondeo şi insesizabil mai mare decât în cazul lui Hyundai i40.
Performanţe
La capitolul acceleraţie nu vă aşteptaţi la reprize senzaţionale şi nici la un demaraj care vă fixează capul în tetieră. Avensis se mişcă decent până la 100 de km/h, cu un timp de accelerare de 9.5 secunde, adică suficient pentru orice familie normală, care nu doreşte porţii extreme de adrenalină. Viteza maximă se opreşte şi ea la un suficient 205 km/h.
Raportat la concurenţă, Avensis este mai rapid decât Citroen C5 şi Opel Insignia, deşi aceştia au cu 10 cai în plus, decât VW Passat, decât Ford Mondeo şi decât Hyundai i40. Doar Peugeot 508 este mai rapid la capitolul sprint 0-100 km/h. Trebuie să ţinem cont însă că are şi 13 cai în plus.
La viteză maximă, Avensis este depăşit doar de Insignia, C5, Passat şi 508.
Interior
Odată cu faceliftul, interiorul lui Avensis a evoluat. A trebuit să se adapteze din nou la cerinţele pieţei şi să încerce să ofere publicului acelaşi nivel de calitate cu care l-a obişnuit. Designerii japonezi s-au conformat şi au adus câteva îmbunătăţiri în habitaclu.
Materialele sunt ceva mai bine alese, finisajele sunt la un nivel extrem de ridicat, iar plasticul ales, deşi nu foarte aspectuos, este destul de prietenos la atingere. Monotonia nu a fost complet alungată, semn că Toyota mizează încă pe înţelepciune şi pe oferirea unei ergonomii exemplare. Practic fiecare comandă îşi are locul logic şi nu se ascunde într-un amalgam de alte butoane când o cauţi.
Japonezii au reuşit să facă şi o navigaţie mai prietenoasă, cu o interfaţă ce subliniază încă o dată calitatea şi caută să mai alunge monotonia alături de inserţiile cromate şi lemnul de pe consola centrală.
Ceea ce nu s-a schimbat la Avensis este spaţiul interior. Vorbim poate de cel mai spaţios model din segment. Pe bancheta din spate, devenită odată cu faceliftul şi mai confortabilă, la fel ca scaunele faţă, pot călători fără probleme trei adulţi de orice înălţime.
Portbagajul este şi el suficient de generos, însă nu se ridică la nivelul celor de pe Passat, Mondeo şi 508.
Preţ de achiziţie
Deşi poate părea incredibil pentru unii, Toyota Avensis are unul dintre cele mai bune preţuri de pornire din segment. Costă doar 20.252 de euro cu TVA inclus. Preţul este valabil pentru versiunea pe benzină, de 132 CP şi nivelul de echipare Confort. Valoarea este mai mică decât cea percepută pentru rivalii C5, Passat, Mondeo, i40 şi 508 .
Pentru un diesel de 150 de cai însă, preţul lui Avensis pleacă de la 26.772 de euro şi poate ajunge până la 30.992 de euro în versiunea testată de noi.
Dacă ne uităm la concurenţă, un Citroen C5 de 160CP pleacă de la aproape aceeaşi sumă (26.495 de euro), la fel şi Opel Insignia (26.965 euro) în vreme ce un VW Passat de 140 CP se situează ceva mai jos(23.824 de euro), Hyundai i40 are o valoare apropiată (25.238 de euro), Ford Mondeo ridică puţin ştacheta în configuraţia de 163 CP (27.750 de euro), iar Peugeot 508 este pe acelaşi eşalon de preţ (26.483 euro).
Siguranţă
Testat în 2009 de organismul internaţional EuroNCAP, Avensis a reuşit un rezultat de 5 stele, scor preluat şi de actualul facelift. Protecţia pasagerilor a obţinut 90% din punctajul disponibil, iar protecţia pietonilor şi cea a copiilor au fost etichetate cu 53%, respectiv 83% din totalul disponibil.
În standard, Toyota Avensis are airbag-uri frontale şi laterale pentru pasagerii din faţă, airbag-uri cortină, airbag pentru genunchii şoferului, ABS şi EBD, asistenţă la frânarea de urgenţă, tetiere faţă active şi sistem de control al stabilităţii. Din păcate îi lipsesc multe sisteme avansate de siguranţă activă ca în cazul rivalilor din segment.
Ţinută de drum
Ce-i poţi cere unui model orientat către confort? O discreţie maximă la trecerea peste gropi şi alte denivelări ale suprafeţei de rulare. Toyota a ştiut asta şi a păstrat eficienţa suspensiei în absorbirea şocurilor resimţite de trenul de rulare. Totul este foarte bine filtrat, tocmai pentru ca cei din habitaclu să nu ştie în ce a călcat maşina.
Direcţia electrică îşi face treaba bine în oraş, unde sporeşte manevrabilitatea în zonele înguste, însă la drum lung nu este chiar o recomandare. Reacţia volanului este una amorţită, precizia fiind lăsată, se pare, pe locul doi.
Cu toate acestea, Toyota s-a străduit să ofere o senzaţie de siguranţă deplină. A obţinut-o cu ajutorul suspensiei, care a fost îmbunătăţită odată cu faceliftul. Deşi maşina manifestă un oarecare ruliu pe viraje, aderenţa se menţine exemplar, oricât de tare ai trage de volan.
Am spus-o şi la testul trecut, o spunem şi acum: Avensis este un model care împleteşte perfect confortul cu o ţinută de drum bună, cu o aderenţă exemplară, dar care plăteşte un preţ scump pentru direcţia imprecisă şi ruliul caroseriei.
Vizibilitate
Avensis are suprafeţe vitrate mari pentru un model de clasă medie, iar unghiul lunetei şi al parbrizului, dictate de designul sobru abordat de japonezi, permit un nivel ridicat de vizibilitate în toate condiţiile. Luneta este şi ea generoasă şi face echipă bună cu oglinda retrovizoare mare. Oglinzile laterale sunt suficiente şi bine proporţionate.
Pe versiunea testată de noi am întâlnit şi o cameră pentru marşarier. În privinţa ei trebuie făcută o singură precizare: oferă poate cea mai bună şi mai clară imagine întâlnită în segment.
Tehnologie
Avensis vine cu dotări de bun simţ, care vor oferi un grad de confort ridicat pentru cei cinci pasageri de la bord. Nimic spectaculos, nimic care să impresioneze, dar în acelaşi timp nimic care să lipsească.
Avem o climatizare pe două zone, un sistem audio de calitate, cu suport pentru mai multe tipuri de stocare, senzori de ploaie, camera pentru marşarier cu o claritate de invidiat şi un sistem multimedia de nouă generaţie, Touch and Go Plus.
Acesta din urmă oferă o navigaţie destul de bine pusă la punct, cu un afişaj prietenos, dar şi un suport vizual ideal pentru funcţiile sistemului audio.
Design
Faceliftul lui Avensis a propus o abordare ceva mai tinerească pentru clienţii din acest segment. Japonezii şi-au dorit parcă să pună amprenta sportivităţii asupra unui model care se vrea a fi un familist convins. Tocmai de aceea putem vorbi despre o asimetrie între look-ul forntal şi cel posterior.
Dacă în partea din faţă avem linii noi, proaspete, blocuri optice ascuţite, lumini LED şi o grilă cu deschidere trapezoidală, în partea din spate întâlnim linii cuminţi, specifice unui sedan de vârsta a doua, cu stopuri animate de LED-uri şi o bară nouă cu finisaje cromate.
Ne-a placut
- Spaţiul interior
- Ergonomia
- Finisajele
Nu ne-a placut
- Precizia direcţiei
- Zgomotul motorului
- Consumul comparativ cu rivalii
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Cele mai recente stiri
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Dacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. (21.11)
-
Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
O rupe Passatul la vanzari, asta conteaza,
O masina atat de batraneasca incat la achizitie se cere cuponul de pensii.
Disponibila acum si cu un bilet la Baile Tusnad inclus in pret.
Bogdan, ai cam dat tonul la o interpretare subiectiva cam proasta... E drept, nici pentru bussinesmani nu e, o vad mai curand ca masina contabililor prosperi.
Are cateva atuuri (materiale de calitate, lipsa tunelului median pentru locurile din spate, spatiu mare in spate), dar pretul nu este printre ele. Afisajele bordului nu se ridica nici la nivelul anului 2007, noroc cu displayul central cu navigatie si back-view ca mai spala din rusine... (indicatoarele de combustibil si de temperatura sunt penale, copie dupa Logan). Dupa parerea mea, managerii Toyotei au vrut sa investeasca cat mai putin in face-lift, altfel nu inteleg de ce l-au mai facut!
@Const: cine ti'a zis tie ca 508 e un esec?
Nu va mai obositi sa faceti teste la masini japoneze.... romanilor poti sa le spui ca Toyota, Mazda si Honda sunt constant in primele locuri la fiabilitate si grad de satisfactie al clientilor, 90% din ei tot Passat aleg asa ca ...
Cat despre Toyota in general, din pacate, au inceput sa cada rau de tot la calitate. Dati doar o simpla cautare cu "toyota rust" pe Google si o sa vedeti o gramada de cazuri mai ales la modelele noi.
Este o berlina, o toyoya de familie nu o masina sport. Ne tot cramponam de sportivitate de parca e ultima solutie pentru o viata mai buna.
Am mai spus-o si o sa o spun ca daca ar aduce cutii automate actuale ar fi suficient sa nu mai mai uit la oferta VW.
Depinde pe ce marca pune omul mana prima oara, daca are intai niste marci( stim noi care si ghici cine) nu prea trece la Toyota in privinta masinilor de strada, hai sa nu exageram ca dupa cativa ani celelalte marci sunt aruncate de proaste ce sunt.
In privinta acestui model, sunt convins ca e f bun, fiabil, dar sa-l cumpere cui i-o placea asemenea interior anost care face si banalul interior de Passat sa para fantezist, cu-n spate patratos si total neagreabil dar pe care merge sa scrii " Marca celor remarcabili" , era mai bine sa scrie "Marca celor fiabili si vesnici". Mazda6 si Honda Accord sunt masini la fel de fiabile dar si frumoase in acelasi timp, nici nu se compara, deci daca cineva ar fi fan al marcilor japoneze, dc si-ar lua Avensis? Si adica unui pensionar i-ar sta rau intr-un Accord?
@bau-bau acum ca ai declarat ca ai si Toyota te inteleg dar trebuie sa inveti sa accepti ca altii au alte pareri despre masini,pareri mai avizate sau mai putin avizate. Pinguinul nuclear citeste articolul sa vezi ca cei care au facut drive-testul la rubrica INTERIOR spun ca este MONOTON ce sari la jugulara mea. La top gear nu ma uit ! Din punctul meu de vedere (sper ca am voie sa am asa ceva) este o emsiune slaba in care se face mult circ si se discuta prea putin despre masini. Si ca toata lumea sa fie multumita va spun ca nu am Citroen dar am condus C 5, modelul nou si am ramas masca la ce performante au ajuns cei de la Citroen si la cum arata masina atat la exterior cat si la interior.
Toyota si japonezii in general, prin fiabilitate inainte de toate.
VW prin imaginea de marca, o combinatie (aparent) reusita intre confort, fibilitate, rafinament.
Francezii prin design si confort.
Italieni prin design si aspect sportiv.
Exemplele nu se refera la marcile premium.
Evident ca asta e doar parerea mea, fiecare vede lucrurile astea intr-un mod personal.
Faptul ca avem gusturi diferite eu zic ca e foarte bine. Eu de exemplu daca mi-as cumpara o masina m-as gandi mai intai sa fie fiabila, cu restul m-as obisnui. Altcineva s-ar uita la design si s-ar... autoconvinge sa zic asa ca este o masina foarte buna, motiv pentru care s-ar uita la un Citroen sau Peugeot. Altul va crede ca cele mai bune masini le face VW, motiv pentru care nu se va mai uita probabil la nimic altceva.
D4D e de 150 ..insa nu contrazic pe nimeni...
Si eu am avut Toyota si ma deranja ceva !
Ca nu se strica!
Invatat cu dacia sa tot repar si sa stau zilnic pe langa masina parca ..lipsea ceva