Drivetest Volkswagen T-Roc
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut7 DesignLuni, 06.11.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
E în natura noastră, a oamenilor, să complicăm lucrurile. Nu era suficient că aveam un segment al SUV-urilor mici care crește constant de la an la an. Acum avem și SUV-uri ceva mai mari decât SUV-urile mici, dar nu la fel de mari precum cele compacte. Așa e că v-am zăpăcit?
Cam asta încearcă și producătorii auto, sperând ca zăpăceala asta să nu lase vreun segment descoperit. Acoperire totală a dorințelor venite din Europa sau orice colț al lumii. După ce am văzut că Opel are deja două SUV-uri în segmentul B, a sosit momentul ca și Volkswagen să ne bage în ceață. Când credeam că noul T-Roc face lumină și avem în sfârșit un rival pentru Nissan Juke și Renault Captur, ne găsim din nou încurcați. Pentru că, după T-Roc, Volkswagen ne pregătește T-Cross. Abia acesta va pune dificultăți modelelor din Alianța Renault-Nissan.
Potrivit celor de la Volkswagen, noul T-Roc se poate duela cu o sumedenie de adversari, atât din segmentul mic, cât și din segmentul compact. Cel mai bine se simte însă împotriva modelelor care stau în partea superioară a segmentului B.
În acest context debusolant, T-Roc poate fi considerat un mix interesant. O să încerc să-l poziționez într-un segment și să vedem ce clienți urmărește, în capitolele de mai jos, scrise după ce am condus mașina pe străzile din Portugalia, locul unde s-a desfășurat testul internațional.
Volkswagen T-Roc
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut7 Design
- Pret de pornire 16.944 €
- Pret model testat 29.846 €
Motor / Transmisie
Nemții au vrut să ne ofere la test doar cireșele de pe tortul noului T-Roc: adică doar motorizările vârf de gamă. Așa se face că ne-am trezit în fața unui diesel de 150 de cai și a unei benzine de 190. Motoare mari, demne de SUV-uri compacte. Nici urmă de unitatea de 1.0 TSI și 115 cai putere care asigură intrarea în gama din România și care îl ajută pe T-Roc să se raporteze la modele ca Juke și Captur.
Prin urmare, am urcat în versiunea diesel de 150 de cai putere, mult mai pământeană decât benzina de 190. Motorul de 2.0 litri cu patru cilindri este extrem de popular, dar și controversat după scandalul Dieselgate.
Volkswagen a promis că a rezolvat problemele și că dieselul este unul cât se poate de curat. Vine la pachet cu 340 de Nm, disponibili pe o plajă de turații destul de bună, între 1750 și 3000 de rotații. Crossover-ul se trezește la viață devreme și poate da dovadă de vitalitate, indiferent de traseul pe care îl alegeți: urban sau extraurban. Sunt resurse suficiente pentru o depășire la limită, pentru o plecare rapidă de la semafor și pentru o accelerare mai sănătoasă pe autostradă.
Unitatea vine la pachet cu o transmisie automată DSG cu șapte rapoarte, care tinde să meargă ușor subturat pentru a avea grijă de buzunarul tău. Când pui levierul în treapta Sport, lucrurile se schimbă, totul devine foarte alert și descoperi resurse pe care nu le știai. Schimbarea treptelor se face liniar și retrogradarea este destul de promptă. Dacă ești nemulțumit de cum se mișcă lucrurile, ai în spatele volanului și un set de padele, care comunică extrem de rapid dorința ta.
Așadar, o cutie DSG cu același răspuns exemplar.
Asemeni majorității modelelor Volkswagen, și noul T-Roc vine cu mai multe moduri de rulare, care influențează răspunsul venit de sub capotă. Modul Eco anesteziază tot, în modul Normal aveți această rulare ușor subturată despre care vă vorbeam, iar modul Sport vă permite ceva mai mult aplomb.
N-am uitat nici de rafinament. Motorul de 2.0 litri începe să se facă prezent în habitaclu după 2200 de rotații. Vibrațiile sunt însă estompate cu succes. Prin urmare, doar la capitolul antifonare ar fi loc de mai bine.
Consum
Am mers alături de T-Roc pe mai multe șosele de lângă Lisabona. Am avut și o porțiune scurtă de autostradă. La finalul traseului, fără să forțez prea mult pedala de accelerație (au fost doar vreo două, trei retrogradări mai zdravene), computerul de bord a indicat un consum de numai 6.3 litri/100 de kilometri. Dacă aș fi rulat în modul Eco, probabil că valoarea ar fi fost mai mică.
Germanii anunță un consum mediu oficial de 5.1 litri/100 de kilometri. Nu sunt foarte mulți rivali la care am putea să ne rapoartăm pentru că, fie nu au un motor diesel atât de puternic, fie nu vin cu transmisie automată, fie nu au tracțiune integrală.
Cel mai apropiat rivali este Fiat 500X, care are 140 de cai, automată cu 9 trepte și integrală și consumă în medie 5.5 litri/100 de km. Aș mai lua în calcul și Opel Mokka X, care consumă 4.9 litri/100 de km, dar are doar 136 de cai și vine fără tracțiune integrală.
Nu uit nici de Mazda CX-3, care, deși are un diesel de numai 105 cai putere, în versiunea cu 4x4 și automată consumă mai mult decât T-Roc: adică 5.2 litri/100 de km.
Aș vrea să mă refer și la Audi Q2, despre care mulți sunt tentați să spună că e fratele geamăn al lui T-Roc. Ei bine, Q2 și versiunea de 190 de cai putere diesel consumă doar 5.0 litri/100 de km. Așadar, există diferențe clare între o mașină premium și una de volum.
Dacă ar fi să încerc o raportare la modelele din segmentul compact, Seat Ateca ar fi mult mai gurmand decât T-Roc. Nissan Qashqai însă, ar fi ceva mai econom cu cei 20 de cai în minus și fără 4x4.
Performanţe
Volkswagen a vrut să se asigure că blazonul său rămâne unul respectabil și când vine vorba de performanțe. Cei 150 de cai putere furnizați de motorul de doi litri, transmisia automată și tracțiunea integrală își dau mâna pentru a ajuta crossover-ul să atingă 100 de km/h în doar 8.4 de secunde.
E o valoare bună chiar și pentru un SUV compact, darămite pentru unul mic. Raportat la rivalii din segment, T-Roc e cu mult mai rapid decât Fiat 500X, Mazda CX-3 și Opel Mokka X. Așadar, avem în față un lider al segmentului, dar nu trebuie să uităm că nici nu prea există rivali pe măsura sa. Unitatea de 150 de cai putere este cea mai generoasă din acest segment.
Tocmai de aceea o să arunc un ochi și în segmentul compact, unde T-Roc poate să-i lase mult în urmă pe Ateca și Qashqai cu motorizări apropiate.
Interior
Virusul deciziilor inexplicabile, întâlnit adeseori la producătorii italieni care acționează contrar oricărui principiu de logică sănătoasă, este transmisibil. Și nu credeam vreodată că tocmai Volkswagen va fi marca virusată de acest spirit italian.
După un Polo care a ridicat mult ștacheta materialelor în segmentul subcompact, apare T-Roc și dă de pământ cu toate așteptările publicului larg. Planșa de bord, portierele, consola centrală, toate miros a plastic ieftin, tare și neprietenos, salvat de aparența unor inserții colorate și a unor suprafețe lucioase în zona sistemului multimedia.
Ce-a fost în capul nemților, nu știu. Explicația lor, auzită din mai multe surse: acest plastic a fost ales pentru o mai bună acustică a sistemului audio. Poate. Însă vin și întreb: dacă Polo vine cu un sistem audio Beats și plastic moale, oare de ce T-Roc, care folosește același sistem audio Beats, de fix aceeași capacitate, nu poate să ofere aceeași calitate a materialelor?
Dincolo de această scăpare de neînțeles, interiorul lui T-Roc este unul primitor, cu o îmbinare exemplară a materialelor, aerisit și destul de spațios. Pe bancheta din spate pot călători doi adulți, pentru că tunelul central incomodează un al treilea participant, așezat în mijloc. Pentru ceilalți doi e loc suficient la nivelul capului și al picioarelor.
Portbagajul este și el extrem de generos: 445 de litri în varianta cu 4x2 și 392 de litri în cea cu 4x4. Sunt printre cele mai generoase valori din segment. Doar Captur pare să depășească valoarea cu cei 455 de litri ai săi. Portbagajul lui T-Roc este mai mare chiar și decât cel al lui Nissan Qashqai. Seat Ateca se dovedește însă mai încăpător, semn că e într-un segment diferit.
Cât privește spațiile de depozitare, Volkswagen și-a făcut și aici temele. Avem un spațiu excelent gândit pentru telefonul mobil la baza planșei de bord, echipat chiar și cu încărcare prin inducție. De asemenea, există loc generos în portiere, chiar și pentru sticle de doi litri. Cotiera este destul de mică, la fel și torpedoul.
Și ergonomia se simte ca la ea acasă, cu aceleași comenzi ușor de intuit și pe planșa de bord și pe volan. Pe lângă atifonarea motorului, care este mult perfectibilă, habitaclul ar trebui separat și de zgomotul de vânt produs de oglinzi la viteză mare.
Preţ de achiziţie
Volkswagen și-a vândut întotdeauna scump pielea, profitând de imaginea bună pe care o are brandul în Europa și în România. Noul Volkswagen T-Roc nu face excepție, prețul său de start fiind de 17.000 de euro, valabil pentru versiunea de un litru și 115 cai putere, cu echipare Trendline.
Poate nu o să vă vină să credeți, dar există în România câțiva rivali cu un preț de pornire mai mare. Unii despre care aminteam mai devreme: italienii. Fiat 500X pleacă de la 18.000 de euro pe piața din România, o sumă exagerată, cre îl face pe T-Roc să pară un chilipir. La fel se întâmplă și cu Honda HR-V, care pleacă de la 21.000 de euro.
Versiunea testată de noi în Portugalia, adică dieselul de 150 de cai putere, cu tot cu tracțiune integrală și DSG, ajunge să coste 29.900 de euro pe piața din România. Pare incredibil, dar T-Roc intră deja pe segmentul de preț al fratelui mai mare Tiguan. Deci,o politică de prețuri periculoasă.
Un Fiat 500X comparabil, de altfel mașina care se raportează cel mai bine la T-Roc, ajunge să coste 27.100 de euro, cu tot cu tracțiune integrală, diesel de 140 de cai și cutie automată cu 9 trepte. Mazda CX-3 se apropie destul de mult de T-Roc, cu o valoare de 27.000 de euro, pentru doar 105 cai putere diesel, 4x4 și automată. Ceilalți rivali din segment, care nu vin cu motoare diesel atât de puternice și nici nu beneficiază de 4x4 sau cutie automată, sunt cu câteva mii de euro mai ieftini.
Ce se întâmplă dacă vrei să îți cumperi un SUV compact? Păi un Seat Ateca în aceeași configurație, cu nivel de echipare de top ajunge la doar 24.800 de euro. Nissan Qashqai, cu 20 de cai în minus și fără 4x4 este însă mult mai scump, la cei 32.400 de euro.
Deci, Volkswagen T-Roc este o mașină scumpă. Însă, dacă vrem să vedem partea plină a paharului, crossover-ul este o alternativă mult mai ieftină la siamezul Audi Q2, care ajunge la 35.000 de euro într-o versiune similară.
Siguranţă
Platforma MQB a Grupului, premiată deja cu cinci stele în cazul numeroșilor colegi ai lui T-Roc, nu s-a dezis nici în cazul crossover-ului VW. T-Roc a primit cinci stele și un punctaj extrem de ridicat pentru protecția pasagerilor adulți: 96%. Și celelalte categorii au fost bine punctate, depășind cu mult valorile oferite de rivali din segment.
La acest pedigree se adaugă un cruise control adaptiv care păstrează distanța față de mașina anterioară, monitorizarea unghiului mort, avertizare la ieșirea cu spatele dintr-o parcare, frânare automată de urgență cu funcție de recunoaștere a pietonilor, păstrarea benzii de mers, monitorizarea stării de oboseală a șoferului și apel de urgență în caz de accident.
Ţinută de drum
Volkswagen promovează noul T-Roc drept un SUV creat de oamenii care au dat naștere sintagmei GTI. Știm cu toții că, în limbajul Volkswagen, asta înseamnă sportivitate. T-Roc încearcă să se achite de această misiune și se dovedește a fi o mașină care se încolăcește cu plăcere în jurul virajelor. Aderența se păstrează în limite decente, chiar dacă garda la sol ceva mai înaltă decât a unei compacte aduce la pachet și ruliu.
Rigiditatea torsională e bună și îți conferă încredere. Tot încredere garantează și direcția progresivă, care devine precisă fix atunci când ai nevoie. Nu transmite foarte multe detalii despre suprafața de rulare și denivelările sale, însă trasează bine traiectoria mașinii.
Cei care vor alerga mașina asta mai mult prin oraș se întreabă, probabil, cât de confortabil este noul T-Roc? Avem o suspensie disciplinată, care absoarbe bine denivelările, mai ales la viteze mari. Spre exemplu, pe autostradă o să descoperi o rulare extrem de sigură, închegată și confortabilă. Apar ușoare neplăceri atunci când treci cu viteze urbane peste limitatoare de viteză sau gropi. Suspensia pare că transmite ceva mai mult în habitaclu. Aceste senzații, resimțite în modul Normal, pot fi estompate sau amplificate prin selectarea celorlalte moduri de rulare: Comfort și Sport.
T-Roc și rularea în off-road. Are tracțiune integrală, deci merge în teren accidentat, nu-i așa? Parțial. Noul T-Roc are o gardă la sol de 16 centimetri. Destul de mică. Spre exemplu, Hyundai Kona are 17 centimetri.
Bine, sunt și mașini în segment care oferă mai puțin de atât, dar nu vin cu 4x4 și pretenții de off-road-er. Prin urmare, T-Roc ar putea avea unele probleme dacă forțați nota și alegeți să explorați ceva mai mult decât drumuri forestiere și mici șleauri cu apă.
Aveți la dispoziție o tracțiune integrală 4Motion foarte capabilă. Este un Haldex cu diferențial central, preluat din gama lui Golf, care poate garanta mai multe moduri de rulare. Avem un mod pentru rulare prin zăpadă, unul automat, unul pentru noroi și unul care poate fi configurat după placul șoferului. Avem chiar și asistent la coborârea unei pante. Dar la ce bun, dacă dimensiunile sunt atât de timide?
Vizibilitate
Chiar dacă vine cu un design ceva mai curajos, T-Roc nu abandonează liniile practice ale suprafeței vitrate. Asta înseamnă că avem o lunetă generoasă, un ultim rând de montanți destul de subțire (nu incomodează foarte tare), oglinzi laterale bine proporționate și montanți față la fel de discreți, care nu incomodează în viraje.
Volkswagen T-Roc nu o să pună mari probleme de parcare. Poate doar lățimea sa să fie un impediment în spațiile înguste. Pentru situații în care cel de la volan este începător sau nu are chef de o parcare laterală, Volkswagen oferă și un asistent la parcare, care frânează atunci când detectează un obstacol.
Tehnologie
Volkswagen se asigură că dă tonul în orice segment când vine vorba de tehnologie. Cu ce? Păi cu sistemul Active Info Display, de 11.7 inch, care înlocuiește instrumentele de bord analog. L-am văzut pe noul Polo, acum îl regăsim și pe T-Roc.
Este ușor de utilizat, cu o grafică prietenoasă și cu informații utile. Poate afișa chiar și navigația pe tot ecranul. Are nevoie însă de o acomodare prealabilă pentru a-i învăța toate funcțiile.
Ecranul de 11.7 inch este dublat de unul de 8 inch, amplasat în partea centrală a planșei de bord, într-o zonă cu vizibilitate bună. Aceeași grafică de invidiat, același meniu simplist, aceeași interfață prietenoasă, același plastic lucios pe care rămân urme de degete.
Dacă nu vă ajută bugetul să comandați unul de 8 inch, stați relaxați pentru că versiunea standard vine cu unul de 6.5 inch. Sistemul multimedia este conectat foarte bine cu lumea exterioară, oferind informații online despre puncte de interes, despre starea traficului și despre spațiile de parcare disponibile. Nu e cazul în România.
Există încărcarea cu inducție despre care vă vorbeam mai devreme, există suport Apple CarPlay, Android Auto și Mirror Link, precum și un sistem audio Beats de 300 W.
La toate acestea se adaugă și sistemele de siguranță amintite mai sus, care își dau mâna pentru a oferi crossover-ului și Traffic Jam Assist, adică o funcție care permite rulare semi-autonomă în traficul aglomerat.
Design
„Cel mai emoțional design Volkswagen”. Așa își descriu germanii micul crossover. E puțin exagerat, însă, la o privire mai atentă, sunt câteva detalii care ies din peisajul monotoniei Volkswagen. Nu sunt neapărat emoționale, semn că virusul italian nu s-a transmis întru totul, dar sunt altfel și dau o notă personală mașinii.
Primul detaliu ar fi luminile LED diurne, amplasate în spoilerul frontal, care servesc și pentru semnalizare. E o formă de trapez pe care nu prea o găsești în industrie. Bine, asta se întâmplă pe versiunile de top, pentru că cele accesibile au doar o o singură bandă LED, simplistă și fără nici un fel de poveste.
Posteriorul vine și el cu un set de stopuri noi, diferite de cele ale fraților. Este iarăși o decizie curajoasă de a ieși din cutumele estetice ale părintelui. Mă întreb ce s-o fi întâmplat cu designerul lui T-Roc? Mai lucrează pentru Volkswagen?
Lăsând gluma la o parte, Volkswagen T-Roc este un crossover care arată bine, care vine și cu o doză de personalitate și cu o mulțime de posibilități de personalizare: 11 culori de caroserie + 4 nuanțe de acoperiș = o mulțime de combinații cromatice.
Ne-a placut
- Tehnologia disponibilă
- Posibilitățile de personalizare
- Ergonomia
- Portbagajul spațios
Nu ne-a placut
- Calitatea materialelor
- Antifonarea motorului
Date tehnice - Volkswagen T-Roc 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut7 Design | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Volkswagen
-
Constructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. (Sambata, 09 Noiembrie)
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
Multumim pentru test drive. Nota 10 !
Doua lucruri sunt usor in dezavantaj, la acest model fata de altele din gama sa: garda la sol de 16,1 cm si pretul.
Asteptam si o varianta hibrida/electrica cu toate ca, avand in vedere aerodinamicitatea masinii e greu de inchipuit un model electric pe o asemenea caroserie ( TESLA are coeficientul de aerodinamicitate la modele de cca. 0,2 ) ....departe de ceea ce vedem la VW T-Roc.
Una peste alta, nota generala: 8 - pentru VW T-Roc
Exteriorul e însă reușit (părere subiectivă, clar), iar nivelul tehnic/mecanic n-are cum să fie dezamăgitor.
Ref. la ținuta de drum, merita poate pomenit și că versiunile 4x4 (de +150 CP) au punte spate multibraț, spre deosebire de cele mai anemice, cu semirigidă (care vor constitui grosul vânzărilor pe la noi - v. motorașul 1.0 TSI 115 CP, reușit de altfel.)
P.S. (inutil cred :-)) Paragraful cu comparațiile de consum... oficial - adică iluzoriu - vs. rivali poate lipsi fără probleme.
Nu le-a prea iesit pasenta. Preturile sunt enorme, iar daca vrei materiale tari, Vitara isi face treaba mult mai bine la capitolul 4x4, plus ca ramai cu mii de euro in buzunar. Sa nu mai vorbim de Karoq care are preturi asemanatoare si e SUV de clasa C, cu spatiu interior si portbagaj mult peste modelul VW.
A, si daca tot dai ~30.000 pe un model de clasa mica, te uiti direct la Renegade care are materiale mai bune in zonele palpabile si e si cel mai capabil SUV de clasa B in off-road.
177 e apropiat de 190 si diferenta mare de pret ... da' voi nu stiti vedea altceva in afara de nemtesti
Sa nu mai zicem de garda la sol care e cu 4.7 cm mai mica ca la Sandero Stepway (cu 30% mai mica), care nu se da mare SUV.
Daca stratwgia va funtiona? Vom vedea cifrele de vanzari...
poate doar daca dublezi nr de posturi...dar nici atunci
ai perfecta dreptate, nicicand nu voi avea atatia bani de dat pe marca asta.
http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/tiguan-2016-prezent-20-diesel-turbo-tdi-150cp-4x4-man6-highline-115567/specificatii.html
Comparatia cu Duster e pertinenta, atata timp cat sunt tor SUV-uri B si ambele folosesc materiale ieftine la interior.
Pentru Dumnezeu... înainte de a vorbi este bine de reamintit/ revăzut planul cu politica de poziționare a SUV din cadrul grupului VAG raportat la apartenența/poziționarea în segmente și la politica de preturi pentru mărcile grupului . ( T-Roc este pe segmentul Audi Q2, Seat Aroma și viitoarea Skoda Polar ) iar că diferențiere VW cu cca 2000 euro mai mult că Skoda care la rândul său este poziționată cu cca 2000 euro peste Seat...deci e evident că intră în plaja de preț sau chiar peste a modelului din segmentul imediat superior fiind vorba de ierarhizarea mărcilor și marja de profit adoptate de VAG
Duster va avea 4,5 m deci...cam mare pentru a intra în plaja segmentului 4,25 - 4,35
Algoritmul Automarket este bine pus la punct și ia în calcul mai multe elemente când vine vorba de interior. OK, am stabilit că materialele sunt jalnice, dar nu putem să trecem cu vederea faptul că găsim cel mai mare portbagaj din segment, că avem spații de depozitare foarte bine gândite, iar ergonomia bate tot în segment. Dacă pui toate astea la un loc, ies cele 4 stele, nu-i așa?
Bine că nu ai spus că Duster e concurent și pentru Clasa G, că au cam aceleași dimensiuni. Da-le-n spanac de preturi, amplasari pe piata, categorii de clienți, public țintă... Așa și cu T-Roc vs Duster.
...Ei și? Ce mai contează 10 cm? - vor zice unii. Enorm, în... segmentarea aproape de neînțeles a SUV-ăraiei actuale, așa cum plastic descrie și Bogdan Mirică situația la-nceput de articol.
Dar T-Roc frumos VW, nu mai baga atata zanzanie pe la noi, ca nu mai stim ce e cu atatea modele si unde sa le mai incadram... T-Roc mult de tot...
Si T-ROC inca ceva mai VW: fa ceva cu preturile astea... ca ne doare capu mai tare decat de la discutiile interminabile despre masina...
La drive teste propun inca o notare pe langa nota automarket : nota proprietarilor masinii respective, care pot fi in cunostinta de cauza si obiectivi in apreciere .
Vezi exemplu caradisiac :
http://www.caradisiac.com/modele--alfa-romeo-stelvio/avis/
Cred că te-ai documentat prea mult....legat de Duster
Un lucru este clar indiferent de ce păreri ai tu și anume
1. T-Roc are 4.23
2. De la Renault concurent ( dacă putem spune așa ) este modelul Captur
3. VW ( cel puțin în prezent ) nu concepe modele care să intre în concurență/ target cu nicio Dacie.....deci altă lume ce nu suportă nici măcar un comparativ.
4. Concurență nu are legătură cu lungimea, lățimea, garda la sol, tipul motorizării sau tipul de tracțiune ci cu încadrarea producătorului intr-- un anumit segment auto in cazul de față fiind vorba de crossovere, Duster fiind ce vrei tu numai crossover nu....
5. Majoritatea clientelei optează la acest tip de auto la 4x2 din rațiuni evidente, oferte de 4x4 acoperind în vânzări un procent redus....deci să fim realiști și documentați profund și mai ales să nu mai comparăm auto ce nu au nimic în comun ( ex. VW vs Dacia )
Orice comparativ nemtesc e asa: ...vs Mercedes sau ...vs BMW.
Deci VAG nu au facut decat sa isi traga un model copie ca marimi, idee pe baza celor de la Nissan care au un succes foarte mare cu SUV-ul lor, masina care se claseaza pe locul 2 IN VANZARI in EUROPA !
Peste orice Tiguan, da ?
http://www.automarket.ro/stiri/noul-dacia-duster-lansat-la-frankfurt-design-revizuit-interior-nou-si-79623.html
Ca dimensiuni e fix in aceeasi clasa cu T-Roc.
Buun.
De acord ca Dacia e low-cost, dar fac pariu cu tine pe ce vrei ca in cazul persoanelor fizice din vest, Duster se va vinde mai bine ca T-Roc. Clientela e aceeasi, vesticul gandindu-se de doua ori cand da jdemii de euro pe o masina (mai ales ca la ei preturile sunt cu 5-15% mai mari ca in RO).
Si da, comparam T-Roc si Duster pentru ca e clar ca-s doua modele care folosesc materiale ieftine la interior. Adica tari, mai pe intelesul unora. E jenibil ca pe Polo sa pui super materiale (cele mai bune in clasa mica), si pe un model ca T-Roc care costa mult mai mult, sa folosesti materiale cum foloseu coreenii acum 10-15 ani... Asta in 2017! Daca veneau cu preturi gen Vitara, era alta poveste.
Ori nu am fost clar, ori nu vrei să accepți realitatea....Eu nu dau lecții că nu sunt profesor documentarist la specialitatea multimarca.
Singurul lucru cu care suntem de acord este că Dacia este un produs low-cost deci nu suportă comparații decât cu aceeași categorie, din care VW nu face parte. Referitor la volumul de vânzări nu fac comentarii pornind de la principiul că fiecare știe ce este mai bine pentru el, dar în realitatea auto a zilelor noastre fiecare își achiziționează din ce își permite ce dorește și în funcție de cât cunoaște...deci argumentul opțiunii de achiziție ca si previziune este subțire.
Că tu faci comparații auto având ca și criteriu major/determinant calitatea materialelor este OK deși criteriile comparative sunt mult mai numeroase așa cum bine cunoști, iar că acest model este cu totul altfel decât a obișnuit VW clientelă proprie și analiștii pro/contra este un aspect explicat de producător cu ocazia lansării....iar dacă au greșit vor avea un fiasco cu acest model...dar nu mai canta prohodul că nu va fi cazul
Referitor la producătorii coreenii presupun că ai studiat, documentat și poate și testat noile modele Stonic și Kona....clar sub T-Roc la elementele importante, chiar dacă acest lucru deranjează
Bravo amandurora!
P.S. Sper sa nu pun paie pe foc... departe de mine aceasta intentie.
VW nu e la targ oricum.
M-am mai urcat si-n Vitara S care e ok ca spatiu, scaunele sunt misto...insa materialele sunt la nivel de Duster. Sunt doar imbinate mai bine. Bine, e si iefina si destul de tehnologizata. Trebuiau sa faca un compromis.
CX-5-ul nou m-a lasat masca insa, atat ca design exterior cat si cu interiorul care e la nivel aproape premium. Bine, era flagship-ul 2.2 175 cp Revolution Top. Na, la 37.440 de euro in cazul unui SUV compact ai parte de altceva ca la 20-25.000 ca in cazul unui SUV mic.
Total de acord cu constatările tale raportat la Kona. Marea problemă în opinia mea este motorizarea de 1.0 turbo care vibrează puternic, consumă relativ mult, este vlăguită la turații joase și pare că nu au reușit să transmită puterea la roți cu toate că este vorba de un motor turbo de putere medie - concluzii trase de drive test.
Vitara este onestă și cred că acest lucru va fi apreciat de public
Mazda CX5 - respect deși are probleme evidente la frânare
1. De ce îți trebuie un motor de 2l diesel? @Automarket 40% din știrile voastre sunt despre mașini electrice si cat de repede va dispărea diesel. Daca vreți sa fiți consecvenți nu scrieți despre un diesel de 2l sau nu dați 4,3, merge si un 3,9 pe subiectul acesta. Va propun ca in cotarea voastră 40% din nota sa fie data de impactul asupra mediului, daca nu lăsați-o mai moale cu știrile menționate mai sus
2. Plastic moale, înafara de fetele interioare de la uși, nu am văzut pe nimeni frecând-se de bord, deci nu înțeleg nemulțumirile de pe aici. Pun si eu o întrebarea când ai bordul "tapetat" cu lemn de esență superioara înseamnă ca mașina este proasta?
Dusterul e peste si la calitatea interiorului...
Portbagaj jenant, nemodulabil
De la bun inteles vreau sa va spun ca sunt fan VW, am avut Passat 2000 115 Cp diesel, Passat 2006 170 cp, am Golf 2013, 1,6 TDI...o masina extraordinara!!
Dar, masina mai prosta ca T Roc nu cred ca a produs VW vre-o data! Plasic dur pe bord, portbagaj prost compartimentat, fara posibilitate de a muta tablia mai jos, totul in interior emana a ieftin, este sub Noul Duster in mod clar... mult sub Polo!
Iar ca pret...29.000 euro un motor ok... FIASCO !