Drivetest Volkswagen T-Roc
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut7 SportLuni, 12.03.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nu mai este un secret că SUV-ul este la putere. Este mașina preferată de ce în ce mai mulți clienți europeni, iar orice constructor care se respectă oferă acum minim trei modele în gamă. SUV-urile au dimensiuni diferite: de la modele de segment mic până la SUV-uri full-size. Orice client care își dorește un automobil solid și cu o poziție mai înaltă de condus are acum de unde să aleagă.
Este cazul și celor de la Volkswagen, care până acum un deceniu se mândreau doar cu capabilul Touareg. SUV-ul compact Tiguan, bazat pe platforma modelului Golf a fost un mare succes, iar a doua generație îi calcă deja pe urme.
Mai rămânea segmentul subcompact, crossover-ul de oraș, o clasă pentru care se bat din ce în ce mai mulți constructori. Volkswagen ne propune modelul T-Roc, un model complet rebel după standardele VW, începând cu numele.
Oare cum a aratat ședința în care un german a propus numele modelului? După denumiri simple ca Polo, Golf, Passat, Tiguan sau Touareg, cineva s-a ridicat și a spus: "La naiba, vom fi rebeli! Punem o cratimă în denumirea modelului! T-Roc!"
Volkswagen T-Roc
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut7 Sport
- Pret de pornire 16.944 €
- Pret model testat 33.482 €
Motor / Transmisie
Volkswagen nu vrea să renunțe încă la credinciosul motor TDI. Deși i-a adus neplăceri peste ocean, marca din Wolfsburg crede că acest motor are încă potențial. Și probabil că nu greșește, mai ales pe o piață ca cea de la noi, unde motorul diesel este încă la mare căutare.
T-Roc primește astfel clasicul motor TDI de 2.0 litri și 150 CP asociat, în cazul mașinii noaste de test, cu excelenta transmisie automată DSG7 cu șapte trepte. Este o combinație foarte potrivită pentru noul T-Roc, mai ales în varianta cu transmisie integrală. Însă este foarte posibil ca și motoarele de 1.0 TSI și 1.5 TSI benzină să fie foarte populare pe acest SUV urban.
Motorul 2.0 TDI este singura opțiune pentru cei care vor motorină. T-Roc nu primește, cel puțin deocamdată, altă versiune diesel. Motorul este același "tanc" german, livrând cuplu încă de la turații joase și consumând ridicol de puțin. Este însă mai zgomotos decât pe alte modele VW dotate cu același propulsor. Mai ales atunci când este urcat în ture, zgomotul specific este mai pregnant în habitacul față de un Tiguan sau un Golf echipate cu același motor.
Consum
Exemplarul din imagini este un ultim reprezentant al automobilelor cu motoare diesel de 2.0 litri. Celebrul propulsor TDI, care a adus satisfacții, dar și uriașe dureri de cap germanilor de la Volkswagen, este - așa cum am spus mai sus - singura variantă diesel ce poate fi aleasă pentru modelul T-Roc pe piața din România.
Asociat cu cutia de viteze automată DSG7, motorul se dovedește a fi prietenos cu portofelul atunci când ajungem la pompa de motorină, iar resursele pe care le oferă sunt mai mult decât suficiente.
Oficial, consumul mediu pentru Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG7 4x4 este de 5.1 litri/100 km. Este una dintre cele mai bune cifre din segmentul SUV-urilor similare cu motorizări diesel de 2.0 litri și puteri de aproximativ 150 CP. Este întrecut doar de Mini Countryman 2.0 diesel 150 CP care are un consum mediu oficial de 5 litri/100 km. Cifre mai mici apar atunci când cilindrea scade sub 2.0 litri, însă și puterile oferite sunt mult mai mici.
Pe parcursul nostru de test, ce a inclus atât trasee urbane, cât și drumuri naționale, consumul a scăzut la 5.3 litri/100 km, urcând la 7.1 litri/100 km în oraș.
Performanţe
Cei 150 CP și 340 Nm fac din noul T-Roc un automobil care nu te va plictisi atunci când vine vorba de a depăși cu simț de răspundere sau când drumul impune un ritm susținut.
Accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 8.4 secunde, grație schimbărilor fulgerătoare de treaptă efectuate de cutia de viteze automată DSG7. Este în mod clar cel mai bun timp din segmentul său pe motorizări diesel, cel mai apropiat concurent fiind diin nou Mini Countryman 2.0 diesel 150 CP cu tracțiune integrală și cutie de viteze automată cu opt trepte.
Interior
Volkswagen a știut mereu să pună în valoare calitatea interioarelor de pe mașinile sale. Mai ales pe variantele bine echipate, te simți bine când te așezi la volanului unul Volkswagen. T-Roc, în varianta de echipare Sport, nu face excepție. Spațiul pentru cel de la volan și pasager este suficient, comenzile sunt bine plasate, fără înflorituri inutile, fără ecrane care ies din consolă și alte gadgeturi la modă.
O parte dintre elemente sunt comune cu restul modelelor din gama VW, interiorul fiind familiar dacă ai condus un Golf de ultimă generație, de exemplu. Sau un Tiguan. Până la urmă, T-Roc e fratele mai mic al lui Tiguan, deci lucrurile se leagă natural.
Deși calitatea percepută este una ridicată, când pui reflectoarele pe materialele de la bord e posibil să ai surpriza ca acestea să ți se pară cam dure pentru gustul tău și prețul pus la bătaie de Volkswagen. Cu toate acestea, ele sunt texturate corect și asamblate la fel de corect, deci impresia de mașină ieftină iese din discuție.
În spate este suficient loc pentru doi și chiar trei pasageri, iar portbagajul are o deschidere amplă și un volum de 392 litri, însă îi lipsește adâncimea și asta îl face să pară mai mic față de cât este în realitate.
Rivalul său direct, Mini Countryman 2.0 Cooper D, îl depășește la acest capitol, oferind un portbagaj de 450 litri. Volume mai mari pentru portbagaj mai găsim și la rivalii Honda HR-V, Mitsubishi ASX sau Renault Captur, dar aceștia nu oferă motorizări similare.
Preţ de achiziţie
Cu un preț de pornire de aproape 17.000 euro (TVA inclus) fără opționale pentru versiunea de bază 4x2 echipată cu motorul pe benzină 1.0 TSI de 115 CP, noul Volkswagen T-Roc nu este o mașină ieftină.
Exemplarul testat de noi costă în varianta fără opționale 29.800 euro, iar dacă mai adăugăm câteva echipamente precum aerul condiționat automat Climatronic, jante aliaj de 18 inch, pachetul iarnă cu scaune încălzite, roată de rezervă normală, sistem de navigație Discover Media și volanul multifuncțional, prețul total este de 33.500 de euro (TVA inclus).
Este o cifră ce duce modelul T-Roc aproape de zona premium, unde doar rivalii de la Mini și Jeep au prețuri mai mari pentru echipările de top. Sau în zona fratelui mai mare Tiguan, pe care mulți clienți îl vor prefera în ciuda faptului că-l vor cumpăra ceva mai puțin dotat la acest nivel de preț.
Siguranţă
Volkswagen a trimis modelul T-Roc spre testare anul trecut, iar modelul german a reușit să treacă de crash-testele EuroNCAP cu brio. Cu un scor general de cinci stele și un grad de protecție al pasagerilor adulți de 96%, T-Roc este una dintre cele mai sigure mașini din segmentul ei. Gradul de protecție pentru pasagerii infanți este de 87%, iar protecția pietonilor s-a situat la 79%.
Sistemele de protecție sunt prezente în regiment complet, inclusiv avertizarea în caz de impact iminent care pe drumurile noastre a fost păcălită de mai multe ori de mașinile parcate pe marginea drumului.
Ţinută de drum
Volkswagen T-Roc folosește aceeași celebră și arhiprezentă platformă modulară MQB, deci latura dinamică nu are cum să fie greșită. Platforma este folosită pentru majoritatea modelelor mici și compacte din oferta VW: Polo, Golf, Tiguan și chiar Passat sunt construite pe platforma MQB.
T-Roc nu se va face de râs pe viraje, ba chiar poate menține un ritm susținut fără a afecta ținuta de drum. Comportamentul rutier este neutru, cu o minimă înclinare a caroseriei pe virajle mai accentuate. Cei 150 CP, cutia automată cu șapte trepte și tracțiunea automată îl ajută și în situațiile în care suprafața drumului devine dificilă. Am avut ocazia să prindem o ninsoare abundentă și proaspătă care a acoperit drumul cu zăpadă. Cu modul de rulare Snow selectat, T-Roc nu a avut nicio problemă în a negocia o serie de serpentine pline de zăpadă.
Per total, T-Roc a părut la nivelul ținutei de drum un Golf ușor înălțat. Ceea ce probabil că a fost și dorința inginerilor germani de la Volkswagen.
Deși este oficial un SUV, garda la sol a modelului T-Roc nu este foarte generoasă (160 mm), dar crossoverul german se poate aventura pe drumuri neasfaltate fără probleme.
Vizibilitate
Poziția la volan este ceva mai înaltă față de cea dintr-un Golf 7, de exemplu, și asta ajută la o vizibilitate mai bună. De asemenea, montanții față nu sunt atât de groși pentru a jena vizibil privirea atunci când urmărim un viraj de stânga mai strâns.
În plus, T-Roc vine cu un set complet de senzori de parcare și cameră video pentru mersul cu spatele, astfel că manevrele pe parcare nu vor niciodată o problemă.
Tehnologie
Tehnologia a ajuns să fie atotprezentă în cele mai noi mașini, iar noul Volkswagen T-Roc nu face excepție. Primul lucru pe care îl remarci când te instalezi la volan este display-ul complet digital din fața șoferului. Numit Active Info Display, la fel ca pe frații mai mari din gama VW, acesta este echipare de serie pe nivelul de top și opțional pe celelalte versiuni care încă folosesc ceasurile analogice.
Ecranul este customizabil, cel de la volan putând alege dintr-o multitudine de surse ce informații dorește să îi fie afișate pe ecranul din fața sa. Un al doilea display tactil central este inima sistemului infotaiment. Cu o diagonală de 20.3 centimetri și cu o grafică excelentă, acest display poate controla sistemul de navigație, sistemul audio, computerul de bord și multe altele. Există și suport pentru conectarea unui telefon mobil prin tehnologia Apple Car Play și Android Auto.
Pe lista de echipamente standard se află și sistemele de avertizare în cazul părăsirii benzii de rulare sau în caz de impact iminent, mașina fiind capabilă să frâneze automat.
Design
Designul abordat de modelul T-Roc poate nu este pe gustul tuturor. Mașina are linii drepte și un profil robust, dar se înscrie perfect în linia de design pe care Volkswagen o folosește în prezent. Transmite impresia de soliditate și de automobil fără înflorituri, o strategie ce a funcționat bine pentru Volkswagen.
T-Roc poate fi recunoscut ușor după luminile de zi LED amplasate în bara față, lumini ce își dublează rolul și ca semnalizatoare. Acestea au o formă trapezoidală, unică în segment. Mai important este că T-Roc poate fi configurat după bunul plac al viitorul proprietar. Acesta poate alege din 11 nuanțe pentru culoarea caroseriei ce pot fi combinate cu patru culori pentru plafonul mașinii.
Ne-a placut
- Performanțe excelente vs. rivalii direcți
- Tehnologie de top
- Design atipic pentru gama VW
- Polivalență în alegerea motoarelor, cutiilor și tracțiunii
- Consum bun în segment
Nu ne-a placut
- Preț ridicat
- Portbagaj modest în segmentul său
- Sincope ale sistemelor bazate pe radar și camere
- Materiale dure la interior
- Sunet motor în habitaclu
Date tehnice - Volkswagen T-Roc 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x4 Aut7 Sport | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
la 33 de mii imi iau un opel mokka x full cu optiuni care nu se regasesc pe t-roc si mai imi raman si bani de niste concedii prin tari exotice.
E mult sub Golf ca si calitate perceputa.
Nu prea regasesc nimic din ce ati scris aici.
Slaba la antifonare, materiale ieftine la interior, amortizare cam seaca... parca e o coaja.
Pacat, plecasem cu sperante mari, chiar imi placea designul.
Iar voi, sincer, nu stiu ce ati testat.
Pe spate, sunt mai slabe calitativ, se poate observa la panourile portierelor, un plastic de proasta calitate si vizual si la atingere.
Din pacate @automarket, observatia legata de calitate materialelor de pe T-ROC vs Golf 7 e mentionata pe multe site-uri de profil.
De banii astia imi iau un Kia Sportage de segment superior, motor 2.0 diesel de 180 de cai, automata, materiale bune la interior, 7 ani garantie si imi mai raman vreo 5000 de euro.
Pentru fanii mărcii este greu de digerat că acest model ( dorit a fi SUV-ul modelului Golf ) este mai slab ca un Polo iar raportat la rigurozitatea si calitatea Golfului nici nu poate exista. Păcat. Poate cu ocazia faceliftului să fie remediate aceste neajunsuri și sper ca varianta cabrio să fie cu adevărat un VW. Deși va avea adepți suficienti totuși are abateri importante de la standardele cu care VW și-a obișnuit fanii și clienții și sper ca următoarele modele să nu urmeze această rețetă.
Portbagajul e prost conceput, mic si incomod.
Dar e SUV ce PLM (Plastice La Misto :)
Succesuri !!!!
Cand nu mai sunt argumente, ancep sa se lege, ca si Automarket (vezi articolul despre Insignia GSI), de aspecte extrem de amportante ca si “plasticul este tare”. Este ridicola afirmatia deoarece printre randuri ar trebui anteles ca “plasticul la un Audi este moale”. Ca suprafata executata an plastic “tare” la un Opel an anterior este mai mare decat cea de la un AUDI/BMW, etc und se foloseste un PVC moale si mai aratos – DA, dar la ce pret?! De multe ori se forteaza resultatul an asa masura ancat “plasticul mai moale” devine mai amportant si bate drumul de franare. Acesta analiza este intr-adevar dezamagitoare.
Comparatia cu Mini nu are nicio justificare. Mini e brand premium, pentru care concurenta grupului vine de la Audi. Adica echivalent cu Countryman ar fi un Audi Q2, in niciun caz masina asta. VW nu e premium, oricat s-ar stradui publicatiile de casa ale lor sa inoculeze ideea asta...VW se bate cu Ford, Opel, Toyota etc.
Masina asta are cel mai dezamagitor interior cu putinta. Trecem peste design, care e subiectiv...dar plasticele sunt de o calitate absolut execrabila. Spatiul interior nu e deloc o referinta in segment, iar dotarile nu sunt deloc ceva special. Ok, are display digital in loc de cadrane de bord, dar asta e ceva cu o utilitate discutabila. In rest, o alta masina pe platforma MQB, adevarat...deci nimic gresit, nimic sclipitor. Totusi, peste 30k euro pentru un SUV de clasa mica e enorm. Si are 4.4 punctajul...
Merge un Golf in loc de T-Roc si mai raman bani de un concediu decent.
Da,VW face totul mult mai bine,se conduce usor,de incredere si foarte placut.Nu spun ca este cea mai fiabila,spun ca,exceptand marcile premium,este foarte placut sa conduci un VW.
T-roc are o calitate mai scazuta,asa este, a materialelor plastice,cea ma scazuta dintre toate modelele VW. Dar se conduce grozav! Spun asta dupa ce am condus modelul . Apoi,chiar atata lume este nebuna incat sa cumpere masinile astea,ziceti voi?Toata presa auto este nepriceputa sau mituita?
Foarte bine,cumparati-va altceva. Dar nu Skoda si Seat pentru ca acestea sunt tot VW.
Citroen C3 Aircross 1.2 ,110cp,,construit pe platforma lui C3,cu o echipare medie -Feel- costa 16900 euro dar are cateva dotari mai putine decat Design. Cam la fel este pretul si la Hyundai Kona 1.0 gdi -nivel highway,care are promotii la promotii si poate costa tot 16800 euro(promotii de 4000 euro!).Daca comparam specificatii si dotari similare,T-roc este mai scump cu mai putin de 2000 euro decat Citroen Aircross si Hyundai Kona la dubla promotie.Sa zicem ca T-roc este mai scump cu 10%.Unele dotari ca discuri de frana pe spate le gasesti doar la VW ca si unele echipamente de siguranta.
Un video road test pe What Car compara C3 AirCross 1.2 cu Seat Arona 1.0 (mai ieftin cu 1500 euro decat T-Roc la motorizari si echipari comparabile) si T-Roc 1.0. Teste interesante video si pe Carwow si Autocar. Citroen iese cel mai slab.
Cat despre preturi,pe Autovit,un dealer vinde un C3 Aircross 1.2 cu 19keuro.Toate preturile au luat-o razna. Fiesta 20k la promotie!
Zici ca Duster este de pomana?! un 1.2 Comfort este 15k si este destul de chel. Daca incepi sa adaugi dotarile pe care le gasesti pe T-roc,Qashqai ,Karoq,Arona,Kadjar (dar la pretri mai mici),ajungi sa vezi ca la o echipare echivalenta si Duster ar costa vreo 18000!,adica vreo 2000 euro mai putin decat un Renault Kadjar. Pai?