Drivetest Volkswagen Golf 7 facelift
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 HighlineMiercuri, 22.02.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când mergi la un meci de box în care se dispută centura mondială la categoria grea îți dorești să vezi măcar un KO. La fel și atunci când mergi la un derby între două echipe de fotbal. Îți dorești o ploaie de goluri sau măcar lovituri de departajare.
Căutăm spectaculosul în toate competițiile sportive și nu numai. Vrem să-l găsim la cinema, în farfurie și în mașina pe care abia am cumpărat-o. Uneori însă, spectaculosul se lasă așteptat.
S-a lăsat așteptat și în cazul noului Volkswagen Golf 7 facelift, despre care toți au sperat că va fi elementul spectaculos al segmentului compact. Germanii au fost însă ușor mai precauți și au întocmit o listă de modificări necesare, care nu impresionează la prima vedere.
Secretul este să cauți spectaculosul dincolo de modificările estetice timide.
Volkswagen Golf 7 facelift
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Highline
- Pret de pornire 15.844 €
- Pret model testat 22.473 €
Motor / Transmisie
Începem de sub capotă, acolo unde rețeta nu este neapărat spectaculoasă, dar este pe gustul românilor. Știm cu toții cât de mult iubesc ai noștri cele trei litere minune: TDI.
Prin urmare am înhămat în testul nostru cei 150 de cai putere ai versiunii 2.0 TDI. Este clasicul diesel care oferă un raport echilibrat între putere și consum. Vine la pachet cu 340 de Nm, resimțiți de pe la 1750 de rotații, adică destul de devreme pentru a face din Golf 7 o mașină extrem de dinamică.
Plaja de cuplu este suficient de generoasă, iar cutia manuală cu șase trepte este bine etajată pentru a te ajuta să profiți de ceea ce ai ales sub capotă. Timoneria este precisă și suficient de scurtă.
Antifonarea dieselului, un detaliu pentru care modelele Volkswagen au mai fost criticate și în trecut, pare să fie potrivită până la 2000 de rotații. Abia apoi dieselul începe să devină gutural și să se resimtă în habitaclu.
Pentru cei care își doresc ceva mai multă liniște, Volkswagen propune un omolog pe benzină mult mai silențios, un motor complet nou, de 1.5 litri TSI și 150 de cai putere, cu posibilitatea de a dezactiva doi dintre cei patru cilindri.
Consum
Însă, spre deosebire de noul motor pe benzină, dieselul promite valori de consum foarte bune.
În cadrul testului nostru, desfășurat pe o distanță de 150 de kilometri trasați pe șoselele sinuoase din Palma de Mallorca, Golf 7 facelift 2.0 TDI a reușit să consume doar 6 litri/100 de kilometri. Când am mai exagerat și am încercat să vedem apetitul lui pentru un condus sportiv, computerul de bord a indicat un consum de 7 litri/100 de km.
În cartea tehnică, Volkswagen ne promite un consum de numai 4.2 litri/100 de kilometri. Dacă ne uităm în segment vedem că Peugeot 308, Ford Focus, Mazda3 facelift și Seat Leon consumă ușor mai puțin. La fel și Opel Astra, Renault Megane, Hyundai i30 și Kia Cee'd, însă în această situație versiunile diesel au și o putere ceva mai modestă.
Performanţe
Când vine vorba de performanțe, Golf 7 a avut întotdeauna un avantaj în fața concurenței. A știut mereu să aștearnă mai bine pe asfalt puterea și cuplul. Prin urmare, versiunea testată de noi garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 8.6 secunde.
Este un timp suficient de bun pentru a lăsa în urmă marea majoritate a concurenței: Ford Focus, Hyundai i30, Opel Astra și Renault Megane. Surprinzător, Peugeot 308 se laudă cu același timp. Mai sunt însă și două pietre tari, pe care Volkswagen nu le poate sparge: unul este colegul de concern Seat Leon, cu 8.4 secunde, iar al doilea este Mazda3 facelift, cu 8.1 secunde.
Interior
Așa cum spuneam și la începutul testului, spectaculosul trebuie căutat cu atenție în interiorul noului Golf 7 facelift. El apare dacă alegeți versiunile superioare și opționalele corecte.
Percepția calității va fi și mai mult îmbunătățită de unele materiale noi și de combinațiile noi de tapițerie. Pe mașina de test am experimentat un mix între textil și alcantara, o combinație care promite să fie și plăcută la atingere, dar și rezistentă în timp.
În materie de ergonomie nu se schimbă mai nimic. Asta dacă nu luăm în calcul ecranele multimedia care își fac loc în habitaclu și despre care o să vorbim la capitolul tehnologie.
Comenzile pentru climatizare rămân la fel de intuitive, la fel și cele de pe volan. Totul poate fi operat cu mare ușurință.
Spațiul interior rămâne la fel de generos, chiar și pentru pasagerii de pe locurile din spate, iar în portbagaj capacitatea nu se schimbă: vor fi tot 380 de litri pentru bagaje, ceva mai puțin decât în cazul lui Hyundai i30, Renault Megane, Peugeot 308 și noul Honda Civic.
Nici la capitolul spații de depozitare nu sunt probleme. Avem un loc generos pentru telefonul mobil la baza planșei de bord, suport pentru pahare sau sticle cu un suport bun și buzunare ale ușilor extrem de generoase.
Preţ de achiziţie
De obicei, Volkswagen nu ne rezerva surprize la capitolul preț. Însă, odată cu faceliftul, germanii au căutat o ofertă spectaculoasă. Le-a ieșit, însă doar pe alocuri. Spun asta pentru că prețul de pornire este unul extrem de agresiv: doar 15.800 de euro pentru versiunea echipată cu motor turbo de un litru și 110 cai putere. În cazul dieselului, au lăsat-o însă ceva mai moale.
E drept că noul Renault Megane, Kia Cee'd facelift, Mazda3, Opel Astra, Peugeot 308 și Seat Leon au un preț de pornire ușor mai mic, însă vin cu motoare aspirate, de concepție veche, fără resurse decente.
Dacă ne referim la versiunea testată de noi, adică 2.0 TDI 150 de cai putere cu nivel de echipare Highline, socotelile încep de la 22.500 de euro. Dacă ne uităm în segment, ceilalți rivali sunt ușor mai accesibili. Un Ford Focus costă 21.600 de euro, Kia Cee'd doar 20.100 de euro, Opel Astra 21.700 de euro, Peugeot 308 22.300 de euro, Renault Megane 20.300 de euro, iar Seat Leon doar 20.800.
Noul Hyundai i30 are același preț de 22.500 de euro, iar Mazda3 facelift continuă să țină la valoarea sa de piață cu un preț de 26.400 de euro.
Siguranţă
Volkswagen Golf 7 a fost testat de EuroNCAP în 2012 imediat după lansarea noului model. La testul de atunci, Golf a obţinut scorul maxim general de cinci stele şi un grad de protecţie de 94% pentru pasagerii adulţi, 89% pentru pasagerii copii şi 65% pentru protecţia pietonilor.
Şapte airbaguri sunt oferite în dotarea de serie, inclusiv airbag pentru genunchi, plus sistemele electronice de asistare dintre care nu lipsesc ABS-ul şi sistemul de control al tracţiunii ESC.
Opțional, clienții pot plăti pentru airbaguri laterale spate, pentru monitorizarea unghiului mort, pentru un sistem proactiv de protecție care identifică situațiile potențial periculoase și strânge centurile de siguranță ale șoferului și pasagerului din fața și închide automat geamurile și trapa.
Faceliftul aduce și un sistem de monitorizare a pietonilor cu posibilitate de activare a frânei automate de urgență. Această funcție ar urma să diminueze consecințele unui accident în care sunt implicați pietoni.
Funcția Emergency Assist, introdusă și ea tot cu ocazia faceliftului, detectează situația în care șoferul are o problemă și nu mai poate reacționa. Dacă acesta nu răspunde alertelor mașinii, Golf 7 facelift poate să se oprească singur și să activeze luminile de avarie.
Pentru cei care iubesc un concediu cu rulota, Golf 7 primește sistemul Trailer Assist, instalat și pe Tiguan. Acesta îl ajută pe cel de la volan să parcheze cu spatele o rulotă.
Ţinută de drum
Volkswagen a căutat să mulțumească pe toată lumea când vine vorba despre ținută de drum. Prin urmare, a calibrat platforma comună MQB, cea pe care este construit și Golf, în așa fel încât să poată oferi o rulare echilibrată, Le-a ieșit, însă comportamentul este unul extrem de neutru. Nu-l poți încadra într-o anumită categorie: prea sportiv sau prea confortabil.
Atunci când selectezi din lista de opționale DCC, adică un control adaptiv al șasiului, temperamentul mașinii poate fi ușor diferite. Sunt mai multe moduri de rulare, care variază de la Eco și Comfort, până la Sport și Individual. Apar diferențe în funcție de modul de rulare selectat, iar asta pentru că amortizoarele ajustabile electric ajută mult în acest sens.
Foarte important pentru cei care își doresc o mașină rafinată, suspensia noului Golf 7 facelift rămâne una bine izolată fonic. Nu transmite zgomot în interior atunci când treceți peste gropi sau alte denivelări.
Cât îi privește pe cei care nu optează pentru DCC, Volkswagen le oferă în standard un diferențial electronic XDS, capabil să ajute compacta în virajele abordate ceva mai susținut. XDS aplică presiune pe roata din interiorul virajului pentru a încetini rotirea ei. Se îmbunătățește astfel tracțiunea și se reduce tendința de subvirare.
Una peste alta, Volkswagen Golf 7 facelift rămâne în continuare o mașină compactă care se conduce bine, este confortabilă și în același timp garantează o doză de sportivitate. Există o urmă de ruliu, însă nu este deranjant. iar direcția este suficient de precisă, chiar dacă nu oferă un feedback al suprafeței de rulare și pare ușor artificială.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate nu s-a schimbat nimic. Golf 7 facelift rămâne o mașină aerisită, cu o suprafață vitrată bine proporționată și cu una dintre cele mai bine gândite lunete. Este suficient de mare și de lată pentru a ajuta manevrele efectuate în marșarier, iar ultimul rând de montanți nu incomodează.
Oglinzile laterale sunt și ele bine proporționate și, în ciuda formei ascuțite pot garanta un câmp vizual posterior destul de bun.
Tehnologie
Noutăți numeroase pentru Golf 7 facelift la capitolul tehnologie. Germanii și-au dorit să ofere cel mai tehnologizat model compact al momentului și în mare parte au reușit. Începem cu ecranul de 12.3 inch care înlocuiește instrumentele de bord. este preluat de la fratele mai mare Volkswagen Passat și costă.
Este însă un element opțional care vă va face să detestați instrumentele de bord clasice, analog. Trebuie să țineți însă cont că este nevoie de o acomodare prealabilă cu toate funcțiile sale, extrem de numeroase.
Apare un ecran nou și în centrul planșei de bord. Cel puțin dacă optați pentru varianta de top, adică un ecran de 9.2 inch, cu un răspuns tactil extrem de bun, de pe care au dispărut butoanele. Acestea au fost înlocuite de unele tactile, amplasate acolo unde le știam pe cele clasice, convenționale. Rezoluția este foarte bună, procesorul lucrează bine, fără întârzieri, iar meniul este intuitiv.
Volkswagen se laudă cu faptul că Golf 7 vine cu un sistem de recunoaștere a gesturilor. Este o premieră în segmentul compact și al mașinilor de volum. Din păcte, funcționarea sa lasă de dorit, gesturile fiind greu identificate. În plus, gama de gesturi recunoscută este extrem de limitată. Este departe de ce oferă BMW pe Seria 7.
Sistemul multimedia oferă conectivitate maximă, poate asigura internet tuturor pasagerilor și oferă suport Apple CarPlay și Android Auto. De asemenea, prin intermediul Car-Net poți trimite o rută aleasă de tine direct în sistemul de navigație.
Pe lista de tehnologii se mai află un asistent pentru faza lungă, pe care l-am testat atunci când s-a înserat în Palma de Mallorca. Funcționează foarte bine, ajustând fasciculul luminos în așa fel încât ceilalți participanți la trafic nu sunt orbiți.
Design
Faceliftul nu a presupus nimic spectaculos pentru designul actualului Golf 7. Blocurile optice au căpătat un aspect ceva mai contemporan mulțumită instalării unor lumini LED, atât în partea din față, cât și în partea din spate. Versiunile care înainte ofereau faruri cu xenon vor fi disponibile acum cu lumini full LED.
Un detaliu important este semnalizarea dinamică, disponibilă doar la nivelul stopurilor.
Pentru cei care visează la un Golf în culori vii și nu la unul monoton, vopsit în gri, negru sau alb, Volkswagen oferă și o culoare nouă, denumită Curcuma Yellow.
Nu în ultimul rând, pentru a le dovedi fanilor săi că este atent la detalii, Volkswagen a amplasat radarul sistemelor de aistență în interiorul grilei. O cosmetizare binevenită oricărui model de pe piață.
Ne-a placut
- Spații de depozitare
- Ecranul de 9.2 inch
- Cuplu motor
- Calitatea percepută
Nu ne-a placut
- Antifonarea dieseluluila paeste 2000 rpm
- Recunoașterea gesturilor
- Design conservator
Date tehnice - Volkswagen Golf 7 facelift 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Highline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
Interiorul e marele plus, la exterior se da inca cu pipeta, asa cum ne-a obisnuit VW de ani buni.
Sunt tare curios sa vad testul cu noul 1.5 150 cp, mai ales ca vom vorbi de un pret excelent ~21.000 in echiparea Highline si in compania unei cutii manuale.
Am citit review-uri facute de catre reviste auto din strainatate despre acest golf 7 facelift si nu tin minte sa fi citit un test cu aceasta motorizare. De ce? Pentru ca nu e o noutate, pentru ca noutatea in materie de motorizare este motorul de 1.5 tsi care inlocuieste 1.4-le. Sunt subiectiv, stiu, dar cand saracie vom avea macar o distributie 50-50 intre teste facute cu motoare diesel si cele pe benzina? Cand va disparea obsesia asta legata de motorul de 2 litri diesel?! mai ales ca nu vine cu absolut nimic nou de la generatia precedenta!
Automarket, inteleg ca testati masinile care vi se pun la dispozitie dar nu puteti macar sa incercati sa puneti accent si pe alte motorizari? Cand mergeti sa discutati cu un dealer sau la o conferinta auto, le sugerati macar sa va puna la dispozitie si alte motorizari sau pur si simplu acceptati ce primiti?
A nu se intelege gresit, sunteti in continuare revista auto romaneasca preferata de mine, dar ati putea icnerca macar sa treceti peste astfel de "romanisme".
insistenta cu care se ofera dieselurile cred ca are un motiv...probabil ca se castiga cel mai bine la o astfel de motorizare: cost de productie mai bun (pentru constructor), costuri cu piesele si intretinere mai scumpa (pentru client)
nimeni numai sta sa calculeze ca abia dupa 15.000km/an castigi ceva de pe urma economiei de combustibil. Dealerul iti scoate ochii cu "te tine o viata, nu ca alea turbo" sau "ai cuplu nene, sa-ti duci tot porcu" si afacerea merge. Plus ca majoritatea review-urilor testeaza diesel, deci informatii despre benzinare mai din parti.
despre subiectul articolului....
Pana la urma cand achizitionezi o masina noua iti iei ce vrei, nu te uiti la aburelile dealerului. Doar in cazul in care vine cu mii de euro reducere, eventual la un model de pe stoc, poti sa-l iei in considerare. Gen in loc de 22.500 ti-o da la 19.500 si ai masina fara sa mai astepti 3-5 luni pana se produce daca ai face comanda.
Noroc ca pe youtube sunt destule canale unde se testeaza de toate. Am vazut de exemplu teste cu Ioniq in toate variantele, multe de anul trecut, in conditiile in care in Romania n-a fost testata niciuna. E si normal, in conditiile in care la o populatie de 19 mil se vand doar 100.000 de euto noi (85% fiind achizitionate de persoane juridice). Piata romaneasca nu conteaza pentru niciun producator.
http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/volkswagen/vw-golf-15-tsi-evo-150-dsg-2017-review/
http://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/golf/first-drives/2017-volkswagen-golf-15-tsi-evo
Multumim pentru sesizare. Am decis sa testam dieselul in primul rand pentru ca versiunea pe benzina de 1.5 litri nu este inca disponibila in Romania. Ea urmeaza sa debuteze ceva mai tarziu, in cursul acestui an. Conteaza, bineinteles, si faptul ca dieselurile sunt preferate de romani. O sa tinem cont de sugestia ta pe viitor si promitem sa revenim cat mai repede si cu un test alaturi de 1.5 tsi.
Multumim.
Sa revenim la dealeri...ce ai in showroom? Diesel. Care e masina vesnic disponibila? Diesel. So...Ar fi interesant de stiut ponderea motorizarilor la masinile noi pentru persoane fizice in Romania....
Pe Ionica l-am vazut si eu...de mai multe ori...
2. Consuma Seat Leon mai putin desi e aceeasi platforma si acelasi motor? Tare asta. E mai subtire tabla sau cum? :)
3. Cu ce se lauda Peugeot nu cred ca intereseaza pe nimeni. Cine isi ia Peugeot isi ia sa stea linistit pe banda 1, ca daca se strica ceva, te rupe la buzunar, masinuta e firava :)
4. Cred ca adevaratul facelift este la interior, ca la exterior nu se observa mare lucru. Mici modificari, facute parca de un fan (genul cum puneau spoilere pe daciile vechi fanii :):) ). La interior, evolutia electronicii se vede din plin. Singura mare problema este ca daca se blocheaza calculatorul (vezi incidentul de zilele trecute), ai coborat din masina (daca poti) si ai plecat linistit de langa ea, pe jos. Nu mai poate functiona nimic fara acel SO. Ca design insa, arata foarte bine.
5. Pretul este destul de piperat, insa VW nu a stat niciodata bine aici. Stie toata lumea ca versiunea de baza nu e mai echipata ca o dacie 1300 :)
6. Nu vad nici o comparatie cu Auris, in opinia mea, o alegere mult mai buna decat Golf. La versiunea de baza vine echipata aproape FULL si cu mici dotari suplimentare, vine mult peste Golf.
7. Nu vreau sa ma inteleaga cineva gresit, nu este de lepadat golful. El va deveni foarte cautat si atractiv la romanasii amatori de chilipiruri SH din Germanica. In 2 ani nemtii scapa de ele (ca va aparea golf 8) si le aduc romanii in tara, le repara la Arad si le scot catalizatoarele si le baga in targuri.
Lipseste insa acel aspect de WOW. VW a devenit un brand extrem de anost si asta fara nici o legatura cu vreun scandal.
N-as da designu interior/exterior de la frantuzoaica si motoarele Hdi sau 1.2 turbo 130 cp, pentru plictiseala exterioara vw sau autismul interior totyota nici in 1000 de ani.
Si dormi linistit,nu se strica nimic atunci cand trec pe langa fumegatoarele vw sau toyotele tale cu bord din anii 80.
@ABC Auris nu e concurent pentru Golf 7, nici macar pentru Golf 6. E o masina total depasita ca si restul gamei Toyota. E concurent numai prin dimensiuni.
Cred ca sunt alternative si mai ieftine si mai fiabile decat acest dinozaur!
Eu chiar merg peste 15000 de km pe an. Dar chiar daca n-ar fi asa, dati-mi voie sa va spun ca oricare om care prefera concediile cu deplasari lungi cu masina, atunci cand vede ca isi mai cumpara doua - trei nopti de cazare cu economia facuta pe combustibil, se felicita ca si-a luat diesel. Si sa stiti ca nu e adevarat ca ar fi vesnic diponibile in show-room-uri.... Eu cand mi-am luat masina (intamplator aceeasi dar fara face lift), pentru configuratia dorita am asteptat cam doua luni!
La turbo benzinare, diferenta e si mai mica. 0.5-1 l/100 km. Insesizabil. Practic nu mai faci decat o economie minuscula.
Pentru un sedan de >1300kg turbo cu o medie de 5,7% io zic ca e bine. La ce mi-ar trebui un diesel?
1. Consum mediu : D-6l/100km, B-8l/100km
2. Distanta parcursa pe an : 15000 km
3. Consum/an pt fiecare combustibil : D-900L, B-1200L
4. La un cost de : D-4,7 lei/l, B-4,85 lei/l, rezulta o diferenta de 1590 lei/an in favoarea D.
5. Rezultat: diferenta de pret de aprox 1500Euro se amortizeaza in aprox. 4,3 ani.
Am calculat strict consumul, fara alte implicatii care genereaza diferite costuri : service, cilindree etc
E adevarat, depinde si unde stai si cat stai. Eu te asigur ca poti gasi cazare in conditii decente la 60 euro/noapte in mai multe state UE.
Eu am mers o distanta similara cu niste prieteni care ne-au insotit cu o masina cu motorizarea Dl0ui Vianu. La viteze de autostrada de 150 km/h, la care s-au mai adaugat si portiuni muntoase destul de lungi, diferenta de 2.l nu s-a mai mentinut, masina pe benzina consumand spre 8 la suta si chiar peste. E drept, conteaza si soferul. E posibil ca acesta sa nu fi fost foarte econimicos.
eu am intrat pe sprinmonitor pentru date REALE si a evita un calcul SIMPLIST
Deci, pentru un Golf consumurile medii pentru motor intre 100 si 120CP
benzina - 6,49%
diesel - 5.31%
facand calculele...amortizarea e facuta in 6,7ani pentru 15.000km/an
daca mergi mai putin, sa zicem 12.000km...8,6ani
daca tii masina 10 ani...in aia 4 ani de "economii" le spargi pe costurile aferente (celor 10 ani) mai mari la diesel. Adica... nu bun
cei cu DSG au cel putin 20 de masini in parcarea reprezentantei
Ce deosebire față de Honda Civic!
Prea mult conservatorim.... Poate ar trebui totuși schimbat ceva când ajungi la versiunea . 7
Ma mir ca la miata ati dat aceeasi nota ca la golf...
Fraze de genul "...un element opțional care vă V-A face să detestați instrumentele de bord clasice, analog" o amuza si pe fi'mea, de clasa 4a, dar pe tine ar trebui sa te puna serios pe ganduri!:))
Apoi, nu ar fi stricat sa spui cititporilor ca versiunea "de top" Higline nu are nici macar roata de rezerva sau climatronic. Am configurat un Golf 2.0TDI cu minimul necesar in opinia mea (fara trapa, piele, masaj, suspensie adaptive si alte fite) si ce sa vezi....ajungi pe la 26,000 euro. Daca vrei si ce am spus eu intre paranteze, esti pe la 30,000 euro.
Daca ai buget de 26mii euro, deja te poti uita dupa Passat sau Superb, mult mai confortabile si mai spatioase. Daca vrei o masina de oras, deja ai buget de un SUV compact 4x2 sau poate chiar 4x4 daca nu te strambi la asiatici sau francezi.
Mai departe, eu cred ca pentru amatorii de Golf, 1,6 TDIul de 115 CP este alegerea perfecta si de aceeai mi-ar fi placut sa-l vad testat.
La un traffic mediu de 15 mii km/an este mai efficient ca un benzinar, motorul se descurca onorabil si pe Passat, iar pentru compacta este ideal, mai ales ca modelul astfel motorizat este mai ieftin cu 2000 de euro + platesti mai putin la impozite si asigurare+consum mai mic.
In alta ordine de idei, observ un pattern: aproape toti cei care isi bat joc sau injura Golful/VW scriu prost romaneste si cu greseli de te dor ochii. Acri strugurii, asa-i? :D
Si pe noi ne "doare" ochii si mintea!
Foarte corect! Eu am optat pentru o motorizare mai puternica, dar sunt si eu de parere ca 1.6 TDI va ramane principala optiune a clientilor de Golf diesel din Romania. Mai mult decat atat, desi mai am un turism, daca as fi nevoit sa aleg o singura masina, aceea ar fi mereu Golf (eu sunt la al doilea). Legat de exprimarea unora, trist este ca tocmai unii dintre cei care injura VW sunt cei ce acrediteaza ideea ca ar costitui o specie superioara noua celor care am optat pentru masini europene!
308,civic,Focus,Mazda sunt cu 10 clase peste pufaitoarea asta!