Drivetest Volkswagen Arteon
2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 R-LineJoi, 19.10.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
S-o spunem pe-aia dreaptă: e greu să găsești în gama Volkswagen o mașină care să te facă să o privești insistent minute în șir, analizându-i formele. Nu pentru că ar fi urâte, ci pentru că schimbările între generații sunt minore. Oamenii sunt ultraconservatori când vine vorba de design și e ușor de înțeles care e motivul: cât timp modelele lor se cațără constant, în fiecare an, în Top 3 la vânzări în Europa, indiferent de segment, e cumva inutil să modifici radical o rețetă care funcționează.
Până la urmă, dacă îți place să faci pizza acasă și își iese într-o zi aluatul perfect, sunt șanse mici să te apuci de experimentat în continuare. Îl înveți, îl exersezi și-l folosești până când se sună de ieșire. Știi caietul de rețete al bunicii? Ți se pare că din când în când schimba radical rețeta de cozonaci doar pentru că se plictisea? Niciodată, totul era respectat la miligram.
Ăsta e Volkswagen la nivel estetic. Un brand care-și permite la o adică să schimbe multe, dar care nu are nevoie să facă asta.
În aceste condiții, apariția unui model disruptiv într-o gamă arhicunoscută e un eveniment în sine. S-a întâmplat când Volkswagen a relansat Scirocco și s-a mai întâmplat când, convinși probabil de un designer care simțea că se poate mai mult, șefii VW au acceptat declinarea lui Passat într-o versiune ceva mai dinamică pe care nemții au denumit-o Passat CC. Deși practic vorbeam aceeași mașină cu un design ușor diferit, succesul lui Passat CC a dus la individualizarea noului model în gamă, care a scăpat de particula Passat și a fost denumit ulterior doar CC. Iar astăzi, odată cu noua generație, versiunea plonjată (coupe cu patru uși, notchback, cu hayon, spuneți-i cum vreți) a lui Passat e subliniată și mai serios în gamă prin adoptarea unui nume propriu diferit: Arteon.
Indiferent de ceea ce veți auzi prin jur, Arteon este un Passat cu o serie de modificări structurale (hayonul în locul unui portbagaj clasic e cea mai importantă) al cărui design e complet nou și creat pentru a atrage privirile pe stradă. În rest, vorbim de aceeași platformă, de aceleași motorizări și pe alocuri de același design interior.
Cumva, acest lucru li se pare multora o treabă negativă. Asta deși Passat rămâne - de departe - cel mai vândut model al segmentului său. E o problemă în faptul că Volkswagen a creat o mașină mai frumoasă decât una care este oricum foarte apreciată de clienții segmentului? Evident, nu.
De fapt, întrebarea e însă alta: sunt gata clienții să plătească mai mult cu 3000 de euro pentru a cumpăra o mașină cu aceeași bază tehnică, dar care plusează serios la capitolul imagine? Aceasta este dilema de 1000 de puncte la care am încercat să răspundem după testul cu Arteon 2.0 BiTDI, versiunea diesel de 240 de cai a modelului german.
Volkswagen Arteon
2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 R-Line
- Pret de pornire 36.240 €
- Pret model testat 51.952 €
Motor / Transmisie
Într-o epocă în care motorizările diesel sunt demonizate în urma scandalului care a afectat Grupul VW din 2015 încoace, apariția unui motor TDI BiTurbo de 240 CP în gama mărcii germane va reprezenta, probabil, ultima încercare reală a brandului german de a dezvolta cu adevărat o "uzină de cuplu", așa cum sunt poreclite aceste agregate.
Lăsând la o parte discuția despre oportunitatea și momentul prin care trec motoarele diesel, care merită (și primesc pe acest site, așa cum mulți dintre cititorii noștri știu) alte 100 de articole pe subiect, trecem la senzațiile empirice pe care ți le pune la dispoziție un Arteon în combinație cu acest motor.
Noul motor, care a debutat pe Passat, este un soi de Mecca a iubitorilor TDI, o apariţie aşteptată încâ de când Volkswagen a inventat acest acronim. Probabil că va genera munţi de orgasme printre cei care consideră că diesel-urile Volkswagen sunt printre cele mai bune de pe piaţă, pentru că este, fără îndoială, cel mai reuşit TDI pe care l-am testat vreodată. Ştiu, există TDI-uri mai mari în gama grupului, însă nu am întâlnit până acum un motor diesel la Volkswagen care să amestece atât de bine puterea şi rafinamentul.
Despre putere nu e de spus mare lucru. Când ai 500 Nm de la 1750 rpm, ştii că rezervele sunt întotdeauna mari şi nu-ţi faci probleme de adaptare. Notaţi însă faptul că Arteon 2.0 BiTDI nu este o maşină sport, chiar dacă liniile sale și fișa tehnică ar putea să-ți inspire asta. Livrarea puterii spre cele patru roţi (ai 4Motion în standard) se face mai degrabă liniar, însă linia asta este una îndeajuns de abruptă pentru a te mulţumi în orice situaţie întâlnită pe drumuri.
Rafinamentul este, însă, elementul-cheie în cazul noului motor. Inginerii Volkswagen au construit o limuzină în care zgomotele ajung doar dacă vrei să ajungă (a se citi "dacă urci serios în ture pe modul manual"), iar sunetul motorului diesel seamănă până la confuzie cu cel dezvoltat de unităţile diesel ale modelelor germane premium. Motorul se aude efectiv doar la peste 3000 de ture, dar şi atunci frecvenţele care-ţi lovesc creierii sunt cele mai plăcute din spectrul celor pe care le scot motoarele diesel moderne.
La timonă se află versiunea cu şapte trepte a cutiei DSG, care pe Passat este setată pentru a împlini visul de aut al oricărui familist: consum bun la nevoie, putere la discreţie. Rapoartele nu sunt foarte scurte, însă pe modul Sport - acţionat printr-un buton aflat pe consola centrală - reuşeşti să te fii faţă în faţă cu o cutie ceva mai agresivă, fără ca aceasta să te arunce de pe scaun la schimbările de treaptă şi să să-ţi facă abonament involuntar la staţiile de alimentare.
Consum
Noul 2.0 BiTDI este cel mai puternic motor diesel cu patru cilindri din portofoliul Grupului Volkswagen şi, după ce și-a făcut debutul pe Passat, a fost "montat" pe Arteon și pe Tiguan și probabil că va face parte din dotarea viitorului Touareg. Ce trebuie să reţineţi din fraza anterioară este "2.0" şi "patru cilindri". Motivul: este singurul model diesel din segment care ajunge la cifre de putere atât de ridicate fără a avea şase cilindri şi cilindree de 3.0 litri.
De fapt, segmentul nu e foarte bine populat din acest punct de vedere. Asta pentru că Arteon și al său motor diesel de 240 CP se află, așa cum a scris și Cornel în testul cu versiunea de 150 CP a mașinii, între două lumi. Pe de o parte avem sedanuri cu linie de coupe din zona de volum (Insignia, Mondeo și poate Mazda 6) care oferă motoare ceva mai puțin puternice, iar pe de altă parte avem coupe-uri premium cu patru uși, precum Seria 3 Gran Turismo sau Audi A5 Sportback. Acestea se oferă puteri mai mari, dar motoare de 3.0 litri.
Altfel spus, consilierii de vânzări ai celor de la Volkswagen sunt acoperiți dacă își prezintă noul model ca pe un soi de unicat în lumea auto actuală. Parcă-i aud: "Se poate bate și cu Opel, dar e mai puternic. Se poate bate și cu BMW, dar e mai ieftin. Nu veți găsi o mașină care mușcă din ambele zone ale pieței așa cum o face Arteon".
În aceste condiții, cei 5.9 litri/100 km pe care-i anunță Volkswagen în regim mediu mixt pe Arteon 2.0 BiTDI 4x4 cu DSG sunt mai mulți decât consumul oferit de majoritatea rivalilor. De exemplu, decât cei 4.8 litri afișați de Mondeo 2.0 diesel de 210 CP. Interesant este că atât Seria 3 Gran Turismo în versiunea 330d 4x4 cu automată (5.4 litri), cât și fratele de grup Audi A5 Sportback 3.0 TDI de 218 CP (4.8 litri) oferă consumuri medii mai mici. Singurul potențial rival care nu coboară sub cifrele afișate de Arteon în această variantă de propulsie este Opel Insignia 2.0 BiTurbo de 210 CP, care anunță nu mai puțin de 7.1 litri/100 km.
În condiţii normale de rulare, pe şosea, testul nostru ne-a arătat că maşina poate consuma între 6.0 şi 8.0 litri, în funcţie de modul de rulare. Pe Eco, de exemplu, chiar dacă ajungi la cei 240 de cai promişi doar târâş, consumul poate coborî chiar şi sub 5.0 litri/100 km dacă ai grijă să apeşi pedala ca şi cum ţi-ai fi aşezat degetele între ea şi talpa piciorului. În oraș, consumul crește simțitor și cobori sub 10 litri/100 km doar dacă rulezi cu foarte mare grijă la pedala de accelerație.
Performanţe
Odată calculată problema consumului, trecem la zona performanţelor, acolo unde Arteon 2.0 BiTDI se așează așa cum ne așteptam cu toții: peste orice rival din zona segmentului D de volum, dar sub rivalii premium cu diesel-uri de 3.0 litri sub capotă.
Cei care vor alege acest motor pe Arteon vor considera că performanțele sunt unul dintre primele criterii de selecție a mașinii. Iar modelul german se achită corect de sarcini: cu 6.5 secunde pentru 0-100 km/h, Arteon reprezintă cel mai rapid model diesel de segment D din zona mărcilor de volum, depășindu-și clar rivalii de la Opel și Ford (ambii cu 7.9 secunde pentru 0-100 km/h).
De cealaltă parte, Seria 3 Gran Turismo și Audi A5 Sportback își vor răsfăța clienții cu timpi simțitor mai buni: 5.4, respectiv 6.2 secunde. Aceste cifre au însă un preț, pentru că diferența de etichetă este de cel puțin 10.000 de euro între Arteon și rivalii săi cu pedigree. Vom vorbi despre asta ceva mai târziu, la capitolul dedicat.
Interior
"Are interior de Passat", a fost reacția pe care am primit-o de la majoritatea celor care au dorit să analizeze Arteon în perioada în care am avut în garaj mașina germanilor.
O informație corectă, pentru că Volkswagen a modificat foarte puține elemente din habitaclu cu ocazia "transplantului" acestuia de pe Passat pe fratele său de platformă și de segment.
Ce trebuie subliniat este însă că reacția a continuat aproape de fiecare dată cu "dar arată foarte bine, iar materialele par de calitate". Dacă mă întrebați pe mine, probabil că sunt exact reacțiile pe care au mizat cei de la Volkswagen atunci când au decis să producă această mașină în forma în care se prezintă ea în fața clienților astăzi.
Primul lucru pe care-l observi de pe scaunul şoferului este dispariţia (opţională) a ceasurilor clasice de bord în favoarea unui display care a devenit deja element comun în gama Volkswagen a ultimilor ani. Se numeşte Active Info Display şi este spectaculos și ultraconfigurabil. Spre deosebire de ceasurile de bord analog, noul instrumentar de bord îți oferă o gamă largă de variante de vizualizare a informațiilor utile la rulare. Partea interesantă este că, după ce vei găsi "formatul" pe gustul tău, îl vei lăsa activ probabil pe toată durata deținerii mașinii.
Dacă treci cu privirea peste bord, observi că, la fel ca la Passat, gurile de ventilaţie sunt integrate într-o baghetă care se întinde de la stânga la dreapta deasupra comenzilor de pe consola centrală. Este o soluţie elegantă, executată fără cusur, care va fi observată imediat de cei pentru care soluţiile practice şi cele estetice contează într-o măsură la fel de mare atunci când îşi aleg maşina.
Scaunele R cu tapiţerie mixtă piele/Alcantara mi-au adus aminte din nou de segmentul premium, în timp ce locaşurile dedicate sticlelor şi paharelor sunt acoperite de un capac retractabil împrumutat ca idee de la Volvo și care are rol de suport pentru telefoane, de exemplu. Dacă trecem peste aceste elemente, interiorul lui Arteon este unul clasic Volkswagen, ceea ce înseamnă că vei găsi imediat ce cauţi la nivel de comenzi. Implicit când vine vorba de display-ul gigant din centrul bordului de pe care comanzi, simplu, elementele tehnologice și funcțiile mașinii.
La minusuri aş trece apariţia câtorva elemente de calitate mediocră, cum sunt parasolarele frontale, şi grafica camerei posterioare, care transmite imagini de calitate "așa și-așa bună", vorba lui Gică Hagi. Nu vei avea însă probleme să folosește camera în scopul pentru care a fost concepută: să vezi obstacolele și să te oprești la timp.
Una peste alta, în Arteon nu te simți neapărat ca-ntr-un Volkswagen, ci ca-ntr-un Audi. Ceea ce nu e deloc rău pentru modelul nemţilor, dar ar putea să le dăuneze fraţilor premium din Grupul Volkswagen în contextul în care prețul modelului de gamă superioară e și el superior.
Preţ de achiziţie
Întrebarea cel mai des întâlnită pe stradă la vederea lui Arteon: "Cât costă?" A doua cea mai întâlnită întrebare: "Cât costă comparativ cu Passat?"
Răspunsul e simplu: adunați în jur de 3000 de euro peste prețul oricărui Passat, indiferent de motorizare sau echipare, și ajungeți la nivelul lui Arteon. Dacă credeți că plusul de design și hayon-ul care-ți oferă un acces mult mai ușor la portbagaj merită efortul, go for it.
Partea interesantă este că, fiind văzut ca un soi de alter ego cu accente premium al lui Passat, Arteon nu primește toate motorizările șu versiunile lui Passat, ci doar pe cele importante, puternice și cu priză la public. Avem 2.0 TDI de 150 sau 240 CP și avem un 2.0 TSI de 280 CP. Atât. Fără cutii manuale, iar nivelurile de echipare sunt doar cele superioare.
În aceste condiții, prețul de bază al unui Arteon (pentru 2.0 diesel 150 CP în versiune 4x2, echipare Elegance) este de 36.000 de euro. Dacă plusăm și ajungem la versiunea testată de noi, adică 2.0 BiTDI cu 4x4 în echipare R-Line, prețul de achiziție este de 44.400 de euro. Adăugăm opționale cât să ne simțim bine (în principiu trapă din sticlă, sistem Easy Lock, jante de 19 inch, asistent de fază lungă și alte câteva sisteme mai mărunte) și ajungem la 52.000 de euro. Cu TVA inclus.
Într-o comparație directă cu principalii (potențiali) concurenți direcți, Arteon se poziționează exact (și probabil studiat îndelung) între mărcile considerate de volum și cele premium. Așa cum ne așteptam. Ca să simplificăm puțin perisajul, îți poți cumpăra un Arteon BiTDI în echiparea de top la un preț cu 10.000 de euro mai mare decât cel al lui Insignia, Mondeo sau Mazda 6 (acesta din urmă are doar 175 CP, dar îl adăugăm de dragul comparației), dar cu circa 10.000 de euro mai mic decât al versiunii de bază BMW Seria 3 Gran Turismo.
Siguranţă
În lipsa defunctului Phaeton, Volkswagen Arteon este văzut drept noua navă-amiral a germanilor, iar în acest caz nu-i de mirare faptul că acesta a obținut cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP. A fost încercată versiunea diesel de 2.0 litri TDI de 150 de cai echipată cu sistemul de frânare de urgență cu detectarea pietonilor și asistent la părăsirea benzii de rulare.
Neamțul a obținut 96% în dreptul protecției pasagerilor adulți, 85% pentru protecția copiilor și 85% pentru protecția pietonilor. Sistemele de siguranță au primit 82 de procente din partea EuroNCAP.
Ţinută de drum
La fel ca în cazul multor modele premium din acest segment și nu numai, suspensia adaptivă DCC face ca Arteon să nu fie o mașină care să poate fi caracterizată într-o singură frază în ceea ce privește modul în care aceatsa "se ține" pe șosea. Asta pentru că modelul celor de la Volkswagen are mai multe personalități pe care le poți "debloca" prin apăsarea butonului Mode din lateralul consolei centrale.
Cu toate acestea, germanii au ținut la echilibrul mașinii, iar Arteon nu se îndepărtează prea tare de un centru virtual al plajei care într-o parte are confort extrem, iar în cealaltă sportivitate extremă. Arteon e un cruiser care e de centru-dreapta sau centru-stânga în funcție de modul de rulare, fără să exagereze în nicio direcție din acest punct de vedere. Există, deci, și mașini ale căror suspensii țin ceva mai bine la confortul pasagerilor lor, dar și coupe-uri cu patru uși ceva mai generoase din punctul de vedere al senzațiilor dinamice.
Este evident că germanii au încercat să împace o parte cât mai mare a clienților din acest segment, știind că "extremiștii" sunt din ce în ce mai puțini și că lumea caută în general echilibru.
Partea bună este că direcția este setată astfel încât îi va mulțumi chiar și pe cei mai pretențioși, deci încercările de atac al serpentinelor vor duce la senzații plăcute din punct de vedere sportiv. Iar poziția la condus - mai joasă decât în Passat, rezultat al gărzii la sol ceva mai coborâte - ajută și ea la senzația de mașină mai așezată pe șosea decât fratele sedan.
Vizibilitate
Forma senzuală de coupé - fie el și cu patru uși - a lui Volkswagen Arteon trebuie să aibă și neajunsuri. În cazul de față, vizibilitatea prin lunetă. În rest, oglinzile laterale sunt bine dimensionate, montanții A nu deranjează pe virajele strânse, iar proporțiile mașinii pot fi intuite cu ușurință.
Dar dacă ai impresia că nu te vei descurca cu un model de clasă medie, nu-i nicio problemă, pentru că Volkswagen vine cu o armată de senzori și cu o cameră video pentru mersul cu spatele care să te ajute în situațiile "înguste". Dacă sunteți fanul parcărilor făcute "din buton", automat, Arteon oferă opțional sistemul Park Assist.
Tehnologie
Arteon oferă un sistem Head-Up Display (HUD) cu proiecție pe un panou din sticlă care se ridică între parbriz și volan. Din ce am studiat în cazul lui Arteon, este cam singurul compromis pe care cei de la Volkswagen l-au utilizat cnd vine vorba de calitatea sistemelor tehnologice disponibile la bord. Asta pentru că mașinile asemănătoare din zona premium utilizează de ceva vreme un HUD cu proiecție pe parbriz, o soluție mult mai elegantă și mai plăcută ochiului decât cea cu panou vitrat, pe care o ai la dispoziție până și pe modelele non-premium de segment B în ultima perioadă. Nu am avut acest element pe mașina de test, deci nu vă putem spune ce calitate oferă grafic pachetul HUD de pe Arteon. Dar asta e o poveste secundară.
Am început cu un minus al lui Arteon pentru că, din ce am putut observa în cele trei zile de test, este cam singurul dezavantaj real pe care mașina asta îl are în fața competitorilor premium. În rest, modelul germanilor împachetează util și la îndemână cam tot ceea ce-și poate dori un pasionat de tehnologie pe noua sa mașină.
De la Active Info Display (ecranul digital care ia locul ceasurilor de bord) la sistemul de infotainment Discover Pro cu control prin gesturi și încheind cu o suită bogată de sisteme de siguranță.
Arteon oferă capotă activă care protejează pietonii în caz de impact, cu tehnologia Rear Traffic Alert și Cruise Control Adaptiv inteligent. De asemenea, germanul integrează un sistem proactiv de protecție a ocupanților care monitorizează și zona din spate.
O altă funcție interesantă este cea numită Emergency Assist. Nemții spun că, atunci când șoferul nu utilizează volanul și pedalele, mașina detectează lipsa de activitate a acestuia și poate opri singură pe partea dreaptă a drumului atunci când există o bandă de siguranță. În primă fază, mașina te avertizează, apoi începe să reducă viteza, iar la final oprește în siguranță.
În rest, pe Arteon ai la dispoziție Apple Car Play și Android Auto, sisteme care-ți permit conectarea telefonului în grafica nativă a acestuia pe display-ul central, ai posibilitatea de a-ți comanda un modul WiFi integrat în torpedou și multe alte elemente care în general sunt considerate normale pe o mașină de 40.000+ de euro în anul de grație 2017.
Design
Arteon este, fără nicio urmă de îndoială, cel mai reușit model din actuala gamă Volkswagen când vine vorba de impact estetic. Îl privesc mulți pe stradă și se uită lung după mașină, chiar dacă culoarea mașinii de test - un alb perlat care costă 1300 de euro - nu e la fel de spectaculoasă precum galbenul din fotografiile oficiale de prezentare ale lui Arteon.
Adevărul este că sunt puține lucruri pe care i le poți reproșa lui Arteon din punctul de vedere al design-ului exterior. Fața este ultra agresivă și duce ideea blocurilor optice integrate în grilă la un nivel nou, spatele este simplu și curat, dar subliniat de desenul stopurilor, iar profilul de coupe îți place din naștere dacă ești fanul mașinilor de orice fel. Dacă trebuie să-i găsim scama din sânge, aceasta ar fi bagheta care "prelungește" capota spre grilă și care pare adăugată ca nuca-n perete după finalizarea desenului. Dar asta se întâmplă doar dacă vrem neapărat să căutăm motive de ceartă.
La nivel estetic, Arteon se poate lua oricând la bătaie cu rivalii premium când vine vorba de preferințe și sunt absolut convins că ar câștiga multe dintre dueluri dacă ar ar exista un "concurs" într-o arenă virtuală.
Ne-a placut
- Design reușit
- Elemente tehnologice de top
- Acces ușor la portbagaj prin hayon
- 5 stele EuroNCAP
Nu ne-a placut
- Consum mare vs. rivalii direcți
- Preț piperat comparativ cu rivalii non-premium
- Vizibilitate spate
- Head-Up Display cu panou vitrat
Date tehnice - Volkswagen Arteon 2.0 Diesel Biturbo (BiTDI) 240CP 4x4 Aut7 R-Line | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
Corect ce a observat Adrian: un model de volum aproape de top costa cat unul din aceeasi clasa dar premium insa chel.
Discutii de genul de ce sa dai 30-33.000 pe un Passat, Talisman, Accord etc. cu motor de ~200 cp si echipare de top cand la banii aia iti iei Seria 3 am auzit in prostie. Ca Seria 3 are motor de 116 sau 136 cp si vine in echiparea de baza nu zice nimeni.
Iar asta cum ca de aceiasi bani iti iei altceva... bravo, ati descoperit apa calda. Si in loc de Golf dotat Passat chel. Si loc de Passat dotat, poti sa-ti iei si A4 chel. Si in loc de A4 dotat, poti sa-ti iei A6 chel. Si in loc de Clasa S dotata, poti sa-ti iei Porsche 911 chel. Si in loc de 911 dotat... poti sa-ti iei Bentley chel. In concluzie: asa, si? :)))
Pretul e destul de mare tinand cont ca un Audi A5 un concurent mai apropiat de el, costa tot atat. Diferenta de cateva zeci de euro la pornire si cateva sute la veriunea full. Multi vor alege Arteon pt. felul cum arata....ceva mai frumos ca A5. Asta e avantajul lui. Am vazut unul gri cu pachet R line arata fabulos. Stopurile imi aduc aminte de E coupe nou....ceva fin si elegant zic eu. L-au reusit. O sa se vanda bine zic eu in ciuda pretului piperat pt. un VW...
1. O fi prea scump pentru ce oferă?
2. N-o fi chiar așa reușit stilistic cum susțin unii?
3. ...sau targetul de clienți vizați sînt prea conservatori și rămîn cu orice preț... dat în plus atașați de Audi - Mercedes - BMW?
Cam toate combinate zic eu, nr.. 2 fiind însă preponderent ca efect soporific pentru potențialii cumpărători. Părerea mea (subiectivă, evident, deși confirmată obiectiv de cifre) e că înlocuitorul lui CC ar fi trebuit să fie ceva mai... scurt, cu cocoașa obligatorie-n segment măcar cu 10-12 cm mai puțin alungită de la stîlpul B spre coadă.
Așa s-ar fi apropiat de imaginea unui coupe dinamic - fie el cu 4 uși - și-n același timp s-ar fi îndepărtat de cele două tone fatidice masă proprie.
Marketo-gorobeții VW au vrut însă-n aroganța lor să obțină o vacă nu doar producătoare de lapte, ci și de ouă aurite. :-)
Fiindcă tot intrai din nou, hai să mă mai crucesc văzînd la cîte burdușeli tehnologice se apelează în continuare ca un diesel să atingă 120 CP/l.
...Soluții hiper-complexee cu efecte logic negative asupra fiabilității, nu doar și costisitoare ci și inutil-aberante în perspectiva apropiatelor banări ale dieselurilor în majoritatea orașelor mari.
https://www.alvolante.it/news/blocco-del-traffico-roma-si-fermano-anche-diesel-euro-6-354178
(By the way, se poate deduce de pe respectivul site și care ar trebui să fie măsurile de îmbunătățire ale AM care văd că-mi apar pe monitor.)
Mai clar: reprize, Vmax, timpii 0-100 km/h măsurate efectiv, ca și consumurile !!!
...Plus originala (și unica din cîte știu) secțiune de teste făcute DE CITITORI...
pentru ca ai experienta...mai obiectiva...n-ai observat lipsa interesului pentru modelele construcorului care au iesit din "matca"? Bettle, CC, Scirocco...toate nu au confirmat. Cu toata indrazneala designului (si nu folosesc indrazneala la misto) acestea nu au jucat decat pe o linie foarte foarte subtire. Pacat, dar toate n-au fost decat "tot un fel de fasole mestecate".
Ma gandesc ca atat timp cat CC-ul are un urmas castigurile justifica productia modelului. Probabil ca ii costa mai mult marketingul decat cheltuielile pentru dezvoltarea acestuia.
Lumea prefera insa ceea ce americanul numeste Plain Jane :-)
cu adevarat ciudat. In cazul lui Bettle cu atat mai mult cand a aparut intr-o perioada in care designul retro era readus la viata cam de toata industria auto. Deci, New Bettle ar fi trebuit sa bifeze foarte foarte bine.
Scirocco a fost lasat in umbra fratelui Golf chiar daca era urmasul direct al lui Karmann Ghia 1800. Poate ca succesul de masa a lui Golf a fost motivul pentru care acesta a fost continuu imbunatatit si lansat in ulterioarele versiuni GTi, practic "castrandu-l" pe bietul Scirocco de chiar esenta sa....performantele dinamice. Si ce a ajuns ultima generatie de Scirocco? un Golf, nediferentiindu-se prin nimic decat prin...trening.
fac corecturile necesare ca iar ma declara unii agramat
Vei avea niște surprize plăcute în curând (sper cât mai curând) pe Automarket.
Nu ar fi trebuit sa bifeze nimic Beetle. Voi nici pana acum nu ati inteles ca cei care aleg VW, de cele mai multe ori aleg tocmai pe baza designului sobru, serios si rece? Este si motivul pentru care VW merge pe linia asta de zeci de ani. Clientii lor asta vor si asta li se da. Simplu. In cazul lui Beetle, e altceva. Mai mult ca sigur cei de la VW nu se asteptau la vanzari colosale. Masina aia exista ca o emblema a marcii, o retraire a vremurilor de inceput, toate adaptate la zilele noastre.
Si ma uit la cat de diferit arata modelele constructorilor de la o generatie la alta, de parca designul avut pana atunci, e deja depasit.
ai folosit niste nume ... scirocco, beetle, CC ...
nu m-am uitat pe net sa vad cifre de vinzari ...
doar iti spun un fapt observat aci unde traiesc eu ... peste Atlantic ...
un passat pornea de la 27.000 $ ... un CC de la 33.000 $ ... (inainte de 2008 !!! atunci uzina vw din state nu era "apta combatanta")
a venit criza ... intre timp vw a terminat de pus in functiune uzina ...
pretul passat-ului a coborit pe la 23.500 ... CC a coborit si el la 28.000 $ !!! cu alte cuvinte si la preturile alea era rentabila fabricarea lor, unde mai pui ca au scazut si nr de ex. vindute !!!
acuma, in seara asta, iaca m-am uitat pe site la ei si un passat porneste de la 25.745 $ !!!
cit despre CC ... tin-te bine : 41.990 $ !!!!! (nu sariti in sus ca nu e in sua pretul dat de mine !!!)
ii pui acolo taxele pt pneuri, ac, transport si preparare, la care adaugi "taxa la taxa" adica 15% (echivalentul tva-ului romanesc) si la aia se adauga bineinteles si dobinda !!! te apropii usor de 50.000 $ pt un CC ... asta la CC-ul de baza ... la care ai bineinteles loc de pus alte briz-briz-uri si garantii suplimentare care iti sint propuse de tot personalul cu care ai tangenta in reprezentanta !!!
pai, cum crezi ca se va vinde ?
in fond are motor de passat ... un passat o tzira mai bine bibilit si nu ajungi cu tot cu taxe la 40.000 !!! unde mai pui ca e si exodul asta spre suv-uri !!!
aci e marketing ? aia nu-s realisti ... deloc ... sa nu ma exprim altfel ...
beetle e si ea mai scumpa decit golf ... aci vad f multe muieri cu beetle ... scirocco ... era destinat pt o alta clientela ... care a vazut ca mai sint si in alte parti ale lumii fabricanti de masini din clasa asta ... probabil la un pret mai competitiv ...
pretul isi spune cuvintul ... in proportie de 90% din cazuri ... nici in occident nu se arunca lumea la orice; unde pui ca aci service-ul vw e slab si plin de reclamatii ...
arteon e un model reusit - parerea mea - insa daca va avea pret "prohibitiv" o sa aiba si el acelasi rezultat ca si CC ...
nu uitati de phaeton ... si ala a fost o catastrofa ....
sa pare ca le place sa mai si arunce cu banii in stinga si in dreapta asa mai far'de rost astora de la vw ...
sa nu credeti ca doar romanii cumpara masini sh !!!
si aici sint destui care nu-si permit masini noi !
apoi sint si f. multi care isi permit, dar nu vor sa cumpere de nou si iau sh ...
ca sa nu vorbesc de unii, mai putini, care nu iau decit "bombonele" de 500-1.000 $ max ... si asta de 30 de ani incoace ! se pricep la mecanica, mai au cite un amic cu un garaj si le tot "cirpacesc" pina le maninca rugina complet ...
personal am coleg de munca si mi-a zis ca el de cind se stie (are 61 de ani ! si e nativ de aci, englez) nu si-a cumparat masina mai scumpa de 500 $ !!! l-am pus sa repete ca am crezut ca nu inteleg bine !
am cunoscut altul, ala mergea pina in 3.000 $ ...
asa ca ... poate sa fie masina super faina, dotata, etc ... daca nu are si un super-pret, atunci greu rezista pe piata ... cu alte cuvinte, se transforma in esec ...
parerea mea ...
drumuri bune s-aveti !
@vianu & all: în mare ai/aveți dreptate (v. jocuri de imagine cu prețul unor pierderi) ,însă cu unele nuanțe ref. la New Beetle / New-New Beetle :-) care au fost / mai sînt relativ de succes - în primul caz și mai mult în State (unde se vindeau la apogeu 80.000/an vs. Europa 50.000 - v. site-ul carsalesbase.)
Strict ontopic însă, Arteon nu văd să aibă șanse de-a atinge măcar rezultatele modeste ale actualului New Beetle, vîndut în proporții egale Europa/SUA (cca. 2.000 ex/lună în medie, adică triplu cît media Arteon - oferit doar în Europa, subliniez din nou.)
http://www.vw.com/models/passat/ Incepe de la 22.440 $
Uite aici si restul competitiei:
https://cars.usnews.com/cars-trucks/rankings/midsize-cars
Acum nu vreau sa te iau cu faze ca ori nu stai in SUA, ori nu stii sa cauti pe net, insa poate ne dai o eplicatie...
uite aci ... nu vb magarii ca nu imi place ...
https://vwmodels.ca/
drumuri bune sa aveti !
drumuri bune !
dolari sint si in Canada sau Australia, sau Noua Zeelanda ...
cum am spus ... America de Nord ...
ai verificat ?
amu esti de acord?
@mntsn ... a avut pina la urma dreptate ...?
il apreciez si regret sa scrie cam rar ... din aceleasi motive din care nici eu nu mai pre scriu pe aci ...
drumuri bune sa ai !
Vw a fost creat si va ramane un success atat timp cat va fi o masina a poporului . A poporului german si vest european, care are un alt standard si o alta potenta financiara decat cel est European sau chiar nord American.
Este bine cunoscut ca managerilor VW li s-a urcat la cap succesul si au incercat sa joace in alta liga, dar piata i-a penalizat. Phaeton, Beetle si au incercat sa se foloseasc de succesul popular sau de traditie si sa propuna masini din alta "liga" , pentru asta fiind penalizati! broscuta a fost iubita si cumparata pentru ca era simpla si accesibila, niciuna dintre aceste calitati nefiind intalnita la Beetle! Iar daca f'un om din popor avea de dat 70,000 euro pe o masina, nu-si lua "masina poporului" Phaeton, ci un Mercedes sau BMW/Audi.
De boala asta a grandomaniei premium sufera de ceva timp si cei de la Ford, Volvo si mai nou Peugeot si invariabil toti au fost sau vor fi penalizati de cumparatori.
Singurii care au avut success sunt asiatici, dar ei nu au venit cu pretentii si preturi de premium, dar au oferit masini si modele fiabile, dotate aproape de premium si cu preturi de masini populare.
Tu ai dreptate, daca iti place sa te plimbi around the world, Australia si NZ sunt peste Atlantic si au dolarul ca moneda. La fel si Singapore:))
Ca atare iarta-i pe cei care nu au ghicit faptul ca este vorba de Canada, mai ales ca faci referire la fabrica VW din SUA, dupa a carei deschidere au scazut preturile!
Altfel sunt de accord cu observatiile tale, cu mentiunea ca fiecare cumparattor isi cumpara masina dupa cata nevoie, minte si potenta financiara are.
Daca ai buzunarele bine dotate nu ai sa-ti cumperi masina de 500 $ canadieni sa o repari in fata casei, chiar daca esti pasionat si ai amici mecanici. Asta daca nu crezi ca jay leno asa si-a facut colectia!:)) De asemenea, daca ai copii si drumuri de facut zi de zi, nu cred ca ai sa gasesti o masina de familie, functionala si mai ales "safe" la banii astia.
Eu fac 3-4000km/an in oras, ca atare pentru asta imi cumpar mereu masini de 3-4-5 ani, pana in 70-80,000 km. Cand ajung la 8-9 ani le vand, pun diferenta si iau un alt SH. Nu merita o masina noua! In weekenduri si in vacanta fac insa cca. 25-30,000 km pe an, cei mai multi cu familia, de aceea pentru asta am luat o masina noua, break 4x4 (ies des la pescuit iar copii schiaza aproape in fiecare weekend cu zapada), de clasa medie, cu tot ce am nevoie pentru drumuri lungi in deplin confort. cand o sa faca 8 ani am sa o vand si pe aceasta, dar o sa-mi iau una la fel, pentru ca la 2-300,000 km merita sa cumperi o masina noua.
sunt din galaxii diferite motorizarile astea
du-te cu talisman la talcioc, ca doar acolo se mai vand la discount
Tu ai vazut cum se asambleaza o masina in spatiul sovietic ? Stiai ca doar 10% din populatia de acolo isi poate permite un Passat B8 nou ? Restul circula pe masini low cost cu costuri minime de intretinere. Asta inseamna ca acel Passat care s-a defectat e o exceptie de la regula , in cazul in care lumea de acolo nu isi permite o masina noua, si nu ma lua cu bogatasii. Stim cu toti ca acestia sunt in numar redus acolo.