Drivetest Toyota Auris facelift

1.6 Diesel Turbo (D-4D) 112CP Man6 Luna
Toyota Auris facelift zoom
de Mircea Meșter, Foto: Toyota
Marti, 09.06.2015
La cererea spectatorilor

Deşi a intrat deja în vocabularul tuturor celor care iubesc maşinile, denumirea Auris rămâne una dintre cele mai noi din gama celor de la Toyota. Până acum vreo 10 ani, modelul era cunoscut pur şi simplu sub numele Corolla hatch, însă anul 2006 a adus o schimbare de optică în gama niponilor, motiv pentru care "Corolla fără portbagaj" a devenit Auris. Brand propriu, personalitate proprie, ştiţi povestea.

Iar Auris e ok. Mai ales de când Toyota i-a adăugat în gamă o versiune hibridă. Japonezii aveau în sfârşit un hibrid compact cu faţă de maşină normală, iar clienţii care evitau Prius din cauza design-ului au avut în sfârşit o alternativă la fel de reuşită sub capotă şi mult mai reuşită deasupra ei. 

Clienţii au cerut însă mai mult, iar Toyota are reputaţia unei mărci care ascultă şi pune-n aplicare ce-i cer clienţii.

La a doua generaţie, lansată în 2012-2013, Auris a reuşit să-şi îmbunătăţească şi mai bine prezenţa estetică. Diferenţiat evident de generaţia dinainte, noul Auris părea că a evoluat stilistic vreo 20 de ani, devenind o maşină pur şi simplu frumoasă.

Dar şi noul Auris a avut însă câteva probleme. Două mari şi late. În primul rând, s-a lansat deodată cu Golf 7, eternul şi marele rege al segmentului compact european, iar modelul german a cam furat atenţia la bal. În al doilea rând, în contrast cu exteriorul, materialele de la interior erau încă rămase în urmă în comparaţie cu ceea ce doreau clienţii de la o astfel de maşină. Motiv pentru clienţi şi presă să ceară modificări.

În 2015, Auris primeşte un facelift care vrea să răspundă la cerinţe şi aducă un plus tehnologic la bord. Să vedem dacă a reuşit.

Toyota Auris facelift
1.6 Diesel Turbo (D-4D) 112CP Man6 Luna

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În primul rând, Toyota trece la moda industriei şi schimbă motorizările lui Auris. Odată cu noul facelift, Auris trece la moda turbo şi primeşte un motor 1.2 Turbo pe benzină de 116 CP. Acesta este dublat de prezenţa în gamă a unui nou motor diesel de 1.6 litri D-4D de 113 CP. Mult dorit şi mult cerut de clienţi. Toate acestea modernizează cu vârf şi îndesat oferta mărcii japoneze în segmentul compact, Toyota oferindu-le acum clienţilor fix ceea ce cereau: motorizări moderne care se ridică în plus şi la standardele Euro 6, ceea ce înseamnă că au emisii şi consumuri coborâte.

În testul de presă care a avut loc în jurul oraşului Bruxelles am avut ocazia de a pune pe roţi atât dieselul şi benzina, cât şi versiunea hibridă, mândria mărcii nipone. Şi pe bună dreptate: în 2015, niciun constructor, indiferent de ştaif, nu a reuşit să mai aducă în România un hibrid compact. VW are Golf GTE, dar încă nu la noi, iar Lexus cu al său CT200h nu se pune, că-i din familie. 

Dintre toate, am ales să vă povestesc despre motorul diesel. Nu doar pentru că e o noutate absolută în gama lui Auris, ci şi pentru că e cel mai reuşit dintre motoarele implantate de japonezi pe modelul lor compact

Noul Auris 1.6 D-4D are 113 CP şi intră în luptă în segmentul compact cu vreo 12 alte modele care au motoare de putere similară. Dacă te gândeşti la o marcă non-premium - aproape orice marcă - e imposibil ca aceasta să nu aibă o compactă în zona asta de putere. Iar dacă e groapă cu lei, e bătaie cu sânge. Dacă nu te pregăteşti aşa cum trebuie.

Noul diesel de pe Auris reuşeşte însă să fie unul dintre cele mai echilibrate motoare pe care le-am testat în segment. Trage excelent încă de jos - cuplul maxim, de 270 Nm, este atins la 1750 rpm - iar feeling-ul pe care-l ai la volan este că ai sub capotă un motor mai viguros decât ceea ce afişează cartea tehnică. Am avut la dispoziţie o cutie manuală cu şase trepte al cărei levier se plimbă ca uns prin trepte (singura disponibilă pe acest motor), iar sunetul pe care-l scoate e bolborosit şi plăcut, poate uşor diferit de cel al altor diesel-uri, fără ca zgomotul să fie deranjant. 

Pentru un brand care de ceva ani încearcă să impună hibridul ca alternativă la diesel, Toyota a scos un motor surprinzător de bun. Sincer, mă aşteptam să dau de o soluţie de compromis dezvoltată doar de gura lumii. Dar în loc să încerce doar să le închidă gura contestatarilor, japonezii s-au pus pe bune cu burta pe carte şi au scos una dintre cele mai reuşite şi viguroase motoare diesel din segment. Jos pălăria.

Consum

După cum spuneam, segmentul diesel compact european e o groapă cu lei. Iar dacă o marcă japoneză încearcă să se atingă de reperele segmentului e imediat contraatacată. Până la urmă, motorizările diesel sunt privite ca un soi de afacere internă europeană, pentru că în afara Continentului vorbim de motorizări fără prea mult sex appeal.

Tocmai de-asta este cumva reconfortant şi surpinzător să vezi că japonezii domină topul consumului în zona de putere 100-120 CP.

Dacă noile Honda Civic şi Nissan Pulsar reuşesc cel mai bun consum mediu mixt, 3.6 litri/100 km, Auris reuşeşte să intre în prima jumătate a clasamentului şi scoate cifre mai bune decât modele precum Astra, Megane, Focus sau Skoda Rapid Spaceback (pe Octavia o consider rivala lui Corolla, deci n-o iau în considerare aici): 4.1 litri/100 km, cu 5.0 litri în regim urban şi 3.5 litri în regim extraurban. E adevărat că Golf, Peugeot 308 şi C4 reuşesc consumuri uşor mai bune, însă pentru un nou venit în joc vorbim de scoruri excelente.

Pe şosea, motorul semnat de japonezi nu se îndepărtează foarte mult de cifrele de pe foaia tehnică. După ce-am parcurs o buclă de 150 de kilometri prin zona rurală belgiană, am notat un consum mediu mixt de 5.2 litri/100 km, cu foarte puţin mai mare decât cel înregistrat de hibrid pe acelaşi traseu. Diferenţele dinamice în favoarea diesel-ului sunt însă imense, pentru că hibridul e conceput mai ales pentru oraş.

Performanţe

Cei care-şi aleg o motorizare diesel pe noua lor compactă se bazează pe faptul că testul consumului le va aduce o economie semnificativă de buget la utilizarea zilnică. Asta înseamnă că performanţele sunt trecute pe plan secund, mai ales când e vorba de o maşină care va fi folosită în special pentru transportul familiei.

Ca o marcă concentrată pe familie - Toyota nu a ascuns niciodată faptul că familiştii sunt principalul lor target - ne aşteptam ca noul diesel de 1.6 litri să ofere performanţe mediocre şi atât şi să se concentreze pe cifrele de consum. Eroare. Cu 10.5 secunde pentru 0-100 km/h, motorul dezvoltat de japonezi este unul dintre cele mai rapide din segment, după cel de pe Peugeot 308 (10.2) şi Skoda Rapid Spaceback (10.3), şi la egalitate cu unitatea 1.6 diesel de pe Honda Civic. 

Sigur, nu vorbim de performanţe reale pe şosea, pentru că 10.5 secunde nu reprezintă vreun reper în materie de dinamică. Dar, dacă astăzi am pune una lângă alta versiunile diesel manuale ale tuturor compactelor hatchback de pe piaţa europeană, noul Auris ar trece a treia linia de sosire, luându-le faţa unor modele precum Focus 1.5 TDCi, Golf 1.6 TDI, Leon 1.6 TDI, Megane 1.5 dCi, Astra 1.7 CDTI. Ceea ce nu-i deloc de neglijat pe o piaţă care atrage clienţii acestor maşini.

Interior

Interiorul a fost călcâiul lui Ahile când a venit vorba de părţile esenţiale ale noii generaţii Auris, lansate în Europa în 2013. Maşina arăta fantastic, depăşea lejer eticheta de maşină de pensionari pe care i-au acordat-o fanii celorlalte modele compacte în timpul primei generaţii, dar interiorul rămăsese în urma exteriorului la nivel de design şi materiale. Chiar dacă designerii Toyota au încercat să aducă un aer tânăr la bord, un amestec nepotrivit de materiale şi suprafeţe vaste neutilizate făcea din Auris un exponat al curentului "Ergonomie da, calitate percepută ba".

Este evident că designerii şi inginerii care se ocupă de materialele de pe Auris au fost trimişi la muncă imediat după apariţia primelor review-uri. Iar la diferenţă de nici trei ani apare pe piaţă noul Auris facelift, care schimbă mult din ceea ce simţi şi vezi în interior. Nu tot, pentru că unele probleme încă persistă, dar modificările sunt clar unele pozitive.

De exemplu, panoul din plastic de pe bord care i se întindea în faţă pasagerului din dreapta e înlocuit de un material ceva mai moale la atingere. Display-ul central vechi dispare, iar în locul său apare unui modern, cu butoane touch aşezate în stânga şi în dreapta. Totuşi, grafica lasă încă de dorit pentru cei obişnuiţi cu ecranele HD de regăsite la alte mărci. Mult mai ok este grafica ecranului mic apărut între ceasurile de bord. Aici poţi vedea calculele computerului de bord, indicaţiile navigaţiei sau date venite de la cruise controlul adaptiv.

Plasticul din care e construită consola centrală e tratat cu superficialitate, însă acest neajuns este contracarat de o "pernă" laterală care-l ajută pe şofer să nu-şi zdrelească genunchiul drept atunci când abordează hotărât pedalele.

Ceasul digital simplu de pe bord, o ştampilă istorică la care cei de la Toyota nu vor să renunţe nici în ruptul capului, rămâne şi pe Auris facelift, dar se modernizează puţin pentru a se potrivi în nuanţe şi caractere cu restul graficii de la interior. Apropo de grafică, Toyota este unul dintre puţinii constructori care nu respectă fonturile, întinzând şi strângând corpul de literă pentru a acoperi butonul pe care e plasat textul. E un element observat mai ales de graficieni şi de designeri, însă japonezii ar putea să construiască mai atent micile detalii care contează.

Vorbesc de detalii amintind, de exemplu, forma aeratoarelor, care este plăcută şi evident lucrată şi concepută de un designer inspirat din industria aviatică. 

La nivel de spaţiu, cei cinci pasageri nu au probleme reale de adaptare, însă portbagajul rămâne unul dintre cele mai reduse din segment: doar 360 de litri, cu 110 mai puţin decât liderul Peugeot 308.

Una peste alta, calitatea experienţei pe care o are utilizatorul obişnuit la bordul unui Auris a crescut. Mai e însă de lucru, iar modificările ar putea face subiectul unei noi generaţii cu adevărat reuşite pentru compacta niponă.

 

Preţ de achiziţie

Toyota nu a anunţat încă preţurile lui Auris facelift în România, acestea urmând să fie publicate în cursul lunii iulie. Iar pentru că noul motor diesel de 1.6 litri este o noutate absolută (anteriorul 1.4 D-4D rămâne în gamă în versiune de 90 CP), nu avem nici măcar un reper anterior după care să ne ghidăm. 

Privind însă la preţurile actualului Auris în raport cu principalii rivali din segment, observăm că avem de-a face cu un model care nu se prezintă ca o alternativă accesibilă, ci ca una solidă, aşezată în zona superioară a segmentului când vine vorba de preţul de achiziţie.

Acest lucru nu se va schimba nici în cazul noului Auris, astfel că aşteptăm un preţ de 19.000-21.000 de euro pentru diferitele versiuni ale diesel-ului de 1.6 litri. E nivelul la care se poziţionează Volkswagen Golf şi Honda Civic, ultima treaptă înainte să trecem în zona premium.

Vom reveni asupra acestei părţi a testului în momentul anunţului oficial al celor de la Toyota.

Siguranţă

Niciun dintre cele două generaţii ale lui Auris nu a scăzut sub cinci stele la testele EuroNCAP, iar japonezii par că se ghidează intens după criteriile pe care organizaţia independentă europeană le introduc pe parcurs pentru a scoate modele care duc în continuare la punctajul maxim.

De exemplu, după ce EuroNCAP a anunţat că pune mare preţ de sistemele de asistenţă în testele proprii, noul Auris facelift beneficiază, pentru prima dată, de pachetul Safety Sense, care include toate sistemele de siguranţă activă care lipseau pe versiunea pre-facelift.

Astfel, Auris primeşte un sistem de frânare automată care funcţionează între 10 şi 80 km/h şi care, dacă nu reuşeşte să frâneze complet, limitează la maximum daunele provocate de un accident cu un obstacol fix sau mobil. Modelul japonez citeşte semnele de circulaţie, oferă un asistent de fază lungă şi te trage de mânecă atunci când calci involuntar pe linia care departe benzile de circulaţie. 

În România, pachetul Safety Sense va fi oferit standard pe nivelul sueprior de echipare.

Ţinută de drum

Pentru că vorbim de un facelift, nu ne aşteptam ca pe noul Auris să găsim un peisaj dinamic mult îmbunătăţit faţă de versiunea anterioară. Şi, fie vorba între noi, nici măcar nu era cazul. Asta pentru că Auris nu s-a prezentat niciodată în faţa clienţilor promovând o imagine sportivă sau pseudosportivă.

Cine caută sportivitate se duce în alte părţi, unde hibrizii şi familia sunt elemente mai puţin importante. 

Cu toate astea, cei de la Toyota au lucrat uşor la aspectele care ţin de suspensii şi direcţie. Maşina este clar orientată spre confort, astfel că e explicabil motivul pentru care Auris se va simţi foarte bine în România, o ţară nu foarte prietenoasă cu jantele mari şi cu amortizoarele sport. Chiar dacă designul exterior ar putea spune altceva, Auris facelift nu e un hot hatch, iar ăsta ar trebui să fie primul gând al celor care-şi vor încerca norocul pe serpentine.

Direcţia electronică a fost şi ea revizuită, însă modificările sunt mai degrabă unele superficiale, astfel că nu observăm artificii apărute la capitolul manevrabilitate. Volanul tinde însă să "se întărească" la viteze mai mari, ceea ce face ca senzaţia pe care o ai pe scaunul şoferului să fie una de siguranţă.

Vizibilitate

Auris are una dintre cele mai mici lunete din segmentul compact cu cinci uşi, iar dimensiunile reduse ale acesteia te iau prin surprindere în prima fază. Asta pentru că eşti obişnuit să vezi ca prin vizor doar pe variantele coupe cu design "nervos" ale acestui tip de maşini.

Totuşi, pentru că au transformat maşina într-una care are rolul de a atrage mai mulţi tineri, cu linii fluide şi agresive, designerii Toyota au fost nevoiţi să renunţe la "mofturi" precum suprafeţele vitrate ample în partea din spate.

Partea bună este însă că, în acelaşi timp, montanţii parbrizului - de obicei enervanţi pentru că-ţi blochează vizibilitatea la manevrele pe suprafeţe reduse - sunt subţiaţi şi transformaţi, deci nu te încurcă deloc.

Oricum, pentru cei care nu se descurcă, oglinzile laterale sunt îndeajuns de mari, iar camera de marşarier care completează senzorii de parcare e acolo la nevoie.

Tehnologie

Când vorbim despre tehnologie la Toyota, subiectul trebuie atacat din vreo 4-5 perspective diferite. Asta pentru că în cazul constructorului japonez nu vorbim doar de adopţia tehnologiei "clasice", a ceea ce noi numim de obicei parte a sistemului de infotainment, ci şi de investiţii care durează deja de peste două decenii în sisteme de propulsie hibride şi în soluţii alternative la clasicele "benzină sau diesel".

De exemplu, îmi este din ce în ce mai clar că sistemul de propulsie hibrid de pe versiunea cu acelaşi nume a lui Auris facelift este o alternativă de oraş mult mai avansată şi mult mai eficientă economic decât una diesel. Da, are la bază un motor pe benzină aspirat de 1.8 litri, însă aportul motorului electric duce consumul mediu spre 3 litri/100 km în regim urban în condiţiile unei puteri totale de 136 de cai. E absolut fabulos.

Revenind la testul cu versiunea diesel a lui Auris facelift, notăm apariţia unor elemente tehnologice de bază pe acest model. E adevărat că unele apar cam târziu pe modelul japonez, fiind deja integrate în modele de segmente inferioare pe alte mărci, însă niciodată nu-i exagerat de târziu pentru a răspunde cerinţelor clienţilor.

Dacă despre pachetul Safety Sense am vorbit la capitolul Siguranţă, notăm apariţia unui display TFT de 7 inch pe centrul consolei, blocurile optice faţă şi spate LED (în România, stopurile LED sunt standard încă din versiunea de bază), dar şi disponibilitatea unui sistem de navigaţie care în cele două zile de test din Belgia nu a dat absolut niciun rateu. Şi-a fost setat de fiecare dată în limba română, o surpriză plăcută a organizatorilor.

Conexiunea cu telefonul se realizează foarte uşor, iar dacă ai un cablu de încărcare USB poţi să asculţi muzică fie prin cablu, fie prin Bluetooth. După preferinţe şi după capacitatea bateriei.

La minusuri notăm grafica demodată a display-ului central şi lipsa unei cutii automate pe versiunea diesel.

Design

Chiar dacă nu credeam să spun asta vreodată, Toyota Auris s-a transformat în doar trei ani dintr-o maşină corectă, dar mai degrabă bătrânească, într-un magnet de priviri. Fenomenul a început odată cu lansarea noii generaţii şi a luat amploare după facelift, când modelul Toyota a devenit una dintre cele mai atractive variante din segment.

Estetic, Auris facelift este depăşit cu greu de celelalte maşini disponibile pe piaţa europeană compactă. Blocurile optice care par că explodează din sigla frontală şi stopurile de-a dreptul sexy care-şi fac un bine atunci când luminile LED sunt aprinse transformă modelul japonez într-un reper pentru mulţi dintre adversarii săi direcţi.

Evident că mutarea asta este una îndreptată spre tineri. Pentru că Toyota îşi doreşte ca valul nou să fie atras de modelele mărcii, designerii au primit un caiet de sarcini în care limitele anterioare au dispărut complet. Iar asta se vede nu doar pe Auris, ci şi pe Corolla sau pe noul Avensis, maşini care se îndepărtează atât de mult de generaţiile anterioare, încât par că sunt concepte, nu modele de serie.

Paranteză: versiunea hibrid a fost "înghiţită" estetic de cele clasice, astfel că acum îţi va fi greu să recunoşti un Auris Hybrid pe stradă. Singurele diferenţe sunt făcute de apariţia siglei Hybrid pe caroserie şi de logo-ul Toyota subliniat cu albastru. 

Nu ne-a placut

  • Calitatea percepută la interior
  • Portbagaj mic în raport cu segmentul
  • Preţ în zona sueprioară a segmentului
  • Direcţie anesteziată în regim dinamic
Date tehnice - Toyota Auris facelift 1.6 Diesel Turbo (D-4D) 112CP Man6 Luna
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4330
Putere maxima CP (rpm)
112 (4000)
Latime mm
1760
Cuplu maxim Nm (rpm)
270 (1750)
Inaltime mm
1475
Viteza maxima km/h
195
Greutate kg
1295
Acceleratie 0-100 km/h s
10.5
Ampatament mm
2600
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
360
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Auris facelift

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (29)

  • Mult peste Golf 7, banalul segmentului C. Ca fiabilitate/pret nu mai vb.
    32 33
  • pfff.....cazatura de Skoda Rapid in comparatie cu Focus, Mazda3, Golf...si asta doar pentru ca e hatcback. De ce nu Leon, C'eed, Civic, Pulsar, etc.?

    Uite asa se formeaza opinia...punad la aceeasi masa rudele sarace cu cei mai titrati si urmand ca opinca sa ridice pretentii
    35 7
  • Dacă nu mă înşel, acest motor 1,6 diesel este împrumutat de la BMW....
    21 5
  • Life in plastic is fantastic! Intreaga masina lasa impresia de greutate scazuta, dar si firava in acelasi timp. As bocani un pic in bordul ala sa vad cum rezoneaza, ca prea are forma de cutie.
    15 14
  • Ca design (interior si exterior) e intre Mazda 3 (eleganta si linii fluide) si Civic (sportivitate SF) deci e pentru cineva care nu prea vrea sa iasa in evidenta in vreun fel (nu e neaparat ceva rau). Eu vad Toyota ca un fel de VW japonez in ceea ce priveste design-ul (nu ma refer la tehnica, dotari, fiabilitate etc).

    E un candidat serios pentru cine doreste o compacta si ar trebui luata la un test drive si comparata cu concurenta.

    @Vianu Rapid-ul intr-adevar nu e nici cal nici magar pentru ca se vrea o oferta care poate concura atat cu clasa mica cat si cu cea compacta, fie ca vorbim de hb sau sedan. E si din cauza faptului ca noua Octavia are dimensiuni apropiate clasei medii (la portbagaj a depasit chiar clasa respectiva).

    Personal, daca as cauta in momentul de fata o masina noua din clasa compacta si nu as prefera vreo marca anume as mai astepta jumatate de an pana apar noile Astra si Megane. Ambele par sa promita mult (mai ales la nivel de design si motorizari).
    12 6
  • tipsul de la evacuare arata cel putin hidos.
    4 2
  • Iar eu daca nu ma insel BMW I3 are propulsie imprumutata de la Toyota , ce ciudat.
    11 10
  • Ivanoff
    Sa compari ghereta de Golf 7 cu Toyota Auris f-L, e aberant. Nu ca nu ar fi din aceeasi clasa, dar ca nivel de calitate Auris f-l este net superior Golfului, ba chiar l-as clasa in segment premium . Dc ? Poza numarul 43 si 44 spune totul. Dupa ce ati vazut, sa imi spuneti si mie ce are Golf in zona respectiva, plastic sau cauciuc ? Eu am vazut ca plastic.
    12 22
  • Intr-adevar, se observa o diferenta notabila fata de generatia trecuta si nu stiu de ce dar acest model seamana cu nissan pulsar. In fine, masina se vrea a fii spatioasa la interior, fiabila si cu unele costuri de intretinere destul de mici.
    8 6
  • Adrian
    Motorul este dezvoltat de Toyota? Publicam si noi informatii exacte?
    Chiar voi ati scris de parteneriatul dintr-e BMW si Toyota.
    11 3
  • Motorul este BMV,dar cu sistemul de injectie,filtre si evacuare de provenienta DENSO care sunt net superioare celor BOSCH. De aici vine fiabilitatea in exploatare!
    12 9
  • motorul despre care se face vorbire a fost dezvoltat de BMW pt Mini Coumtryman (2010) pe baza unei cooperari mai vechi cu Peugeot si a fost introdus de catre Toyota in 2013 pe Versoin urma barterului cu BMW;
    conducand masini cu motoare Diesel de la Fiat , Citroen( Peugeot), Mini( BMW) si realizez ca "originalele" latine sunt mai silentioase, au cuplu mai bun, sunt mai elastice si consuma mai putin decat " copia BMW " ; la aceasta cilindree diesel BMW mai are de lucru !
    7 9
  • @@Gabi
    Daca nu te-ai insela, ai avea dreptate, dar nu ai. Bmw i3 nu are legatura cu Toyota, a fost dezvoltat inainte de colaborarea celor doua companii, de abia de aici inainte hibridele Bmw vor avea sisteme de la Toyota. La fel cu i8. Chiar ca e ciudat.

    @Arhitect

    In ciuda multiplelor dezavantaje ale dieselului Bmw fata de " latini", curios ca sunt mai performante in viata reala, ca pe hartie multi stau bine, asta ai "uitat" sa precizezi.
    10 4
  • ca sa iasa din rahat pejo trebuiau sa faca schimb de actiuni cu japanii si masini pe aceeasi platforma cu toiota nu cu chinezii,,,diselul e de pejo [nu de bmw(ei il au de la pejo)] .....oricum toyota e nasoala si interior si exterior....poate e fiabila(desi nu prea mai e) sint destui cunoscuti care se cam vaita.....oricum in clasa subpremium sunt ei si golph...si doar ei conteaza
    5 6
  • Intr-adevar este reusit motorul folosit de Toyota. Am condus un Opel Astra H break cu motorizarea de 1.7 CDTI de 110 CP pe un traseu Bucuresti- Tulcea si retur impreuna cu un grup de prieteni (5 masini) si abia am putut sa ma tin dupa Auris-ul unui coleg cu motorizarea de 90 CP. Jos palaria pentru motor!
    4 1
  • @@@Gabi
    Pai DA, ca BMW e D-zeu pe pamant, deci are ''puteri paranormale'' de isis schimba performantele in realitate altele decat pe hartie . TE DUCI DREACU, cu asa meseriasi :)))))))
    1 5
  • @Gabi

    Motorul 1.6 diesel este de fapt motorul de la PSA.
    BMW echipeza Mini Couper D cu acest motor, deci ''te inseli''

    Pe langa asta BMW mai are un parteneriat cu PSA, pentru propulsie hibrida
    motoare: http://0-100.hotnews.ro/2010/02/02/bmw-si-psa-peugeot-citroen-continua-colaborarea-pentru-motoare-pe-benzina/
    hibridizare: http://0-100.hotnews.ro/2011/10/25/bmw-si-psa-investesc-100-mil-euro-in-compania-mixta-care-isi-propune-sa-faca-propulsia-hibrida-mai-accesibila/

    In plus se pare ca BMW , isi arata din nou neputinta pe partea de propulsii hibrid, acum cersind chiar si de la PSA , si chiar si pt cele clasice, gen cel de fata de 1.6 L de pe Toyota. Deci SLAB BMW .
    7 6
  • Draco666
    @ Igor

    Ca si completare, de asemenea si motorul de 2.0 diesel al BMW e tot de provenienta PSA si este acelasi care echipeaza si Ford Mondeo, Volvo S40, S60, fiecare dintre producatori modificandu-l dupa propriile standarde...e foarte fiabil si elastic si economic
    3 2
  • Frumos, dar mai nou nu poți vedea nimic pe pagina Automarket, dacă nu ai AdBlock...
    4 0
  • Ivanoff
    @Igor

    Normal, ca BMW isi arata neputinta. Motorul de 2.0 116 cp, este unul depasit moral fata de 1.6 de la PSA. Nici cu hybriii nu stau bine, prima data cu Toyota, acum cu PSA, pai cum vine asta ? Ori suntem premium ori nu mai suntem ?
    2 5
  • O fi masina buna si o avea un motor bun, dar cel putin din poze partea frontala mi se pare urata rau.
    9 3
  • @gabi: nu este vorba despre ce scrie pe hartie/ fisa tehnica pt. ca detin si conduc masinile pomenite si vad cum se comporta si cat consuma in realitate;
    are BMW alte calitati si motoare reusite, dar nu acest motor de 1.6 diesel care suna "ca un tractoras"
    4 1
  • Urata cu spume... wtf...
    4 4
  • OVIDIU
    INTERESANTA
    MOTOARELE BMW DIESEL CU CILINDREE DE 1,6 SI 2L SUNT MOTOARE PEUGEOT CITROEN CU UNELE MODIFICARI
    ACESTE MOTOARE PEUGEOT CITROEN DIESEL DE 1,6 SI 2L IN DIVERSE TIPURI DE MODELE SUNT PRELUATE SI FOLOSITE DE MAI MULTE MARCI AUTO
    CONCLUZIA CUMPARATI ORIGINALUL
    1 3
  • nu mi plac butoanele tactile de pe marginile ecranului,imi dau impresia de ieftin si urat.
    0 1
  • esti varza ovidiu
    singurele motoare bmw facute in colaborare cu peugot sunt cele turbo pe benzina de 1.6
    1 0
  • O parere
    Urata masina , greu de atins acest top de uratenie. In fata este super ascutita cu un spoiler plostit in jos iar in spate ca un dulap ( gen CR-V, alta minunatie in design) Singura chestie OK sunt jantele. Sigur in stilul japonez de standardizare in care ai 3 pachete si atat nu o sa fie incluse jantele decat in ultima de 30k.
    Doar Mazda din japoneze se pricepe la design. Toyota sunt urate si ieftine la interior .. dar fiabile domne . Sunt asa de ieftine la interior de zici ca intri intr-o masina din 90.

    Cred si eu ca sunt fiabile , doar sunt masini 'simple'. Daca ar fi la fel de diversificati ca alti ca motoare si optionale ar fi altceva. Standardizarea optionalelor ( cele 3-4 pachete magice) ale japonezilor sunt facute cu un scop , nu poti sa le intermixezi sa ai asa multe variante. Avand 3-4 variante este f usor sa le testezi cu 'varietateaa' de motoare pe care le ofera (2-3), de aici si marea fiabilitate. Alte marci cu divesificare in care iti poti sa-ti alegi fix ce vrei cum vrei si exsita mii de variante nu se pot testa chiar toate. Iar cand un pachet din acesta japonez da fail incep rechemarile , iar Toyota este faimoasa in asta :)

    Si vai ce puteri pe motoarele de pe Auris , pff puteri f variate . Pe bune ?? 2 motoare de ~ 120CP? Tare!

    Cand o sa vedem si pretul ne dam si palme , pariu ca 'puternicul' diesel o sa fie 25.000 euro.

    Ivanoff tata , un disnocalm ceva ? 100% esti frustrat/hater de germane :))
    Cum naibi sa zici ca la nivel de calitate este peste Golf , ai intrat intr-un auris sa vezi cum te ia plansul ?

    Sunt de acord nu stiu cum poti compara chestia asta cu golful care are totul extrem de variat ca motoare si optionale si 7 generatii in urma iar in Europa este cel mai bine vandut model ever. Europa fiind cea mai exigenta piata auto.
    4 8
  • Ovidiu
    Seamana foarte mult cu noul Opel Astra
    2 2
  • Eu vad o "O parere" mai frustrata decat cea a lui Ivanoff :))). Te ai aprins rau de tot. Unu la mana poate te mai documentezi care e cea mai exigenta piata. 2 la mana poate te mai documentezi si care sunt cele mai cautate piete la ora actuala. Fara suprare dar a sunat ca o frustrare in "limba germana":).
    Masini simple? Ma faci sa rad .....iar esti neinformat. Mai citeste sau mai cauta. Fiabilitate? Asta da...recunosc ca nu au aspectul si calitatea interioara Golfului dar mai fiabile, sunt. De 1.6 TDI nu stiu ce sa zic. Nu mi l-as cumpara nici batut cate probleme are. Nu sunt fan nici Toyota nici VW dar fata de VW care ascunde gunoiul sub pres, macar astia cu ochii mici le fac publice si pe buna dreptate au mai putin de pierdut. Se numeste sinceritate. Cand a facut public VAG-ul problema injectoarelor de pe 2.0TDI PD? Dupa 7-8 ani dupa ce clientii au platit de le-au sarit capacele. Si conditia care era?...sa fie cele din fabrica cele care s-au defectat:)))ia-le de unde nu sunt:))). Asta nu mai suna a sinceritate. Si exemplele continua.
    La VW alegi cum vrei pachetele dar s-ar putea sa vezi ca te ustura curul la cat sunt de umflate preturile.
    Punct forte pe care l-am vazut la japonezi in ultimii ani este faptul ca au renuntat complet la cutia in 5 trepte care la VAG exista din plin(asta nu inseamna economie si exemplele continua). Cei care au desfacut Toyote in comparatie cu VW vor vedea care sunt mai "simple" din punct de vedere tehnologie pe partea de mecanica. Si asa isi vor da seama de ce nu le mai ajunge bugetul sa faca si un interior exceptional ca cel de Golf.
    Si uite si concluzia finala:ca sa obti acelasi pret in raport cu concurenta ai de ales ori un Golf "simplu" din punct de vedere tehnologie mecanica si un interior exceptional fie un Auris mai "potent" mecanic si un interior mai putin placut. Per total Toyota se pare ca are reteta succesului din moment ce au vanzari mai bune,
    "O parere" strict obiectiva. Personal, nu mi as lua nici una din cele doua.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru