Luni, 09.03.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
O să încep brusc și tăios ca o lamă de cuțit japonez: noul Suzuki Vitara nu este o nouă generație a lui Grand Vitara, deși numele poate să sugereze cumva asta. Grand Vitara nu mai există în gama Suzuki și, până la noi ordine, nici nu e înlocuit de alt model.
După ce am lămurit problema asta, trecem la alta: odată cu lansarea lui Vitara, Suzuki are o gamă plină de SUV-uri și de crossovere mici și compacte. Nu că nu am ști deja asta, având în vedere că japonezii cunosc pe de rost segmentele astea și dacă-i pui să le recite noaptea, dar situația poate fi ușor confuză pentru cei care vor ajunge în showroom-urile Suzuki și vor vedea unul lângă altul Vitara și S-Cross.
Deși la prima vedere par din același film (până și motoarele oferite sunt aceleași pe aceste modele - 1.6 diesel și 1.6 benzină, ambele de 120 CP), cele două SUV-uri se despart atunci când vorbim de spațiul interior și de cel pentru bagaje. Ca să simplificăm, priviți-l pe S-Cross ca pe un concurent ușor mai mic al lui Nissan Qashqai, Tiguan și Kuga, iar pe Vitara ca pe un adversar ușor mai mare al zonei Juke-Captur-Mokka-Peugeot 2008.
De fapt, dacă ajungi să cunoști cele două modele, îți dai seama imediat că până și "factorul fun" - să le zicem așa posibilităților de personalizare și de colorare a mașinii - este mult mai prezent pe Vitara decât pe S-Cross.
Per total, dacă e s-o luăm matematic, Vitara este o idee mai înalt și mai lat, dar cu 13 centimetri mai scurt decât S-Cross. Dacă le vezi din față, ai tendința să spui că Vitara e mai mare. Dar dai o tură în jurul lor și te lămurești imediat. Noi am făcut-o și vă spunem cum stă Vitara față în față cu concurenții din ce în ce mai mulți din segmentul SUV-urilor mici și colorate dedicate orașului.
Suzuki Vitara
1.6 Diesel (DDiS) 120CP 4x4 Man6 Luxus
- Pret de pornire 14.100 €
- Pret model testat 23.000 €
- Taxa auto O €
Motor / Transmisie
Pentru a nu-ți face alegerea complicată și pentru a nu te băga aiurea-n ceață, cei de la Suzuki au decis să ofere doar două motorizări, însă ele se încadrează fără probleme în cerințele dinamice ale clientului care vrea un SUV urban. E vorba de un 1.6 diesel și de un 1.6 benzină, ambele de 120 de cai putere și ambele regăsite și pe fratele ușor mai mare S-Cross.
În testul de presă din Portugalia am luat la puricat ambele versiuni de motorizare, iar în testul nostru ne oprim asupra variantei diesel, pe care o consider cea mai potrivită pentru nevoile unei familii restrânse atât din punctul de vedere al consumului, cât și din cel al performanțelor.
Nu e prima dată când testez acest motor de origine italiană în gama Suzuki, iar întâlnirea anterioară, de pe S-Cross, mi-a lăsat o impresie în general pozitivă. De această dată, lucrurile se schimbă ușor înspre bine. Din două motive.
Primul este faptul că pe toate versiunile 4x4 AllGrip ale lui Vitara există un mod de rulare Sport complementar cu clasicele Auto, Snow și Lock (da, are diferențial blocabil, revenim asupra acestui aspect). Cutia este o manuală cu șase trepte și nu prea are cum să devină mai rapidă sau să schimbe mai sus, așa cum o face o automată, astfel că dimensiunea sportivă rămâne una legată de răspunsul pedalei de accelerație. Chiar și așa, simți imediat că ai în mâini o mașină mai vioaie, iar cei 120 de cai și cuplul-record în segment (320 Nm regăsiți la 1750 rpm mai are doar Jeep Renegade, care vine practic cu același motor sub capotă, dar exclusiv cu 4x2) au îndeajuns de multe resurse pentru a face treabă bună.
O altă modificare mi s-a părut nivelul zgomotului pe care-l dezvoltă acest motor. E adevărat că pe S-Cross l-am chinuit prin București prin zăpezi, în timp ce Vitara mi-a fost companion prin primăvara superbă din Portugalia, dar am avut impresia că inginerii japonezi au lucrat între timp la acest detaliu așa cum au făcut-o la capitolul timonerie, cutia fiind mult mai fluidă decât pe S-Cross.
Consum
Teoretic, Vitara are mulți concurenți în segment și va avea și mai mulți ceva mai târziu în 2015, an în care multe alte mărci - implicit Ford, Fiat, Honda și Mazda - vor scoate SUV-uri de segment mic. Cu toate acestea, puține sunt modelele care oferă și tracțiune integrală ca opțiune. Iar tracțiunea integrală (denumită AllGrip la Vitara) ca alternativă la orice motorizare și orice echipare este o noutate absolută în această parte a lumii auto.
De exemplu, Renault Captur poate fi considerat un concurent serios al lui Vitara, însă modelul Renault vine cu un singur diesel, de 90 de cai, iar tracțiunea integrală e inexistentă în lista de opțiuni. Deci pică din listă. La Peugeot 2008 și Juke regăsim parțial aceeași poveste. Chiar dacă vorbim de motoare diesel apropiate ca putere, tracțiunea integrală e un punct de bifat probabil în viitor. În aceste condiții, în comparația efectivă rămâne doar Opel Mokka 4x4 (cu un motor nou-nouț 1.6 CDTI de 136 CP care înlocuiește chiar în această lună vechiul 1.7 CDTI). Nici măcar noul Jeep Renegade nu are 4x4 în această zonă de putere, deși beneficiază de un motor de origine comună cu cel al lui Vitara, 1.6 diesel de 120 CP.
Pentru că sunt atât de puține mașini diesel 4x4 în clasă, vom include în comparațiile din acest test și Skoda Yeti 2.0 TDI de 110 CP 4WD.
Revenind la consum, subiectul acestui capitol, observăm că Suzuki notează un mediu mixt de 4.2 litri/100 km, cifră clar mai bună decât restul concurenților 4x4 din această zonă de putere, care nu scad sub 4.5 litri și ajung chiar la 6.1 în cazul lui Yeti. Ca să vă faceți o idee legată de acest motor în versiunea 4x2, aflați că vorbim de cifre oficiale de 4.0 litri, aceleași pe care le vedem pe Juke 1.5 dCi și pe Peugeot 2008 1.6 e-HDI.
În regim normal de mers, pe un traseul extraurban care a inclus toate tipurile de șosele portugheze, computerul de bord a afișat 4.8 litri/100 km. În oraș nu am avut ocazia să testăm consumul lui Vitara, dar apariția mașinii în România ne va oferi și această oportunitate. Să nu uit: pachetul Start-Stop e standard pe Vitara și poate fi dezactivat de pe bord.
Performanţe
Dacă analizăm zona performanțelor lui Vitara ne dăm seama imediat de faptul că inginerii Suzuki au avut ca prioritate dezvoltarea și creșterea unei mașini care să iasă în evidență prin consum și capacități de rulare off-road, nu prin accelerație și viteze maxime. Și e oarecum normal dacă privim caracterul mașinii, segmentul său sau pur și simplu nivelul de putere, care atinge un nivel ridicat în clasă. Până la urmă, un diesel de 120 de cai putere este considerat un motor bun chiar și pe un model compact, darămite pe unul mic, fie el și crossover sau SUV.
Una peste alta, niponii anunță 12.4 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 180 de km/h, referințe modeste pentru segmentul SUV-urilor mici diesel 4x4. Mokka utilizează la maximum cei 16 cai în plus și reușește în aceleași condiții 10.3 secunde și 187 km/h, iar Skoda Yeti se mișcă aproximativ la fel de rapid (12.2 secunde și 174 km/h).
Pentru statistici, notați faptul că cel mai rapid diesel de 110-130 de cai din segment este cel al lui Jeep Renegade (10.2 secunde pentru 0-100 km/h).
Interior
Imediat după ce intri în Suzuki Vitara îți dai seama că ai nimerit în cea mai colorată mașină creată vreodată de marca japoneză. Și prin "colorat" mă refer la sensul propriu al termenului.
Probabil pentru a atrage în showroom-uri mai mulți clienți care nu au avut până acum Suzuki, japonezii au recurs la metode diferite de cele tradiționale atunci când au gândit noul Vitara. Nu mai avem același sentiment practic și atât de pe modelele anterioare, ci unul de mașină în care, după dorințe, poți să asortezi elementele glossy din interior (turcoaz, portocalii, albe sau piano black) cu vopseaua exterioară, poți să-ți alegi textura zonelor cromatice de pe bord sau să decizi ce fel de ceas analog vrei să stea în fața pasagerilor: cu cifre arabe sau kanji.
Chiar dacă e mai mic și mai ieftin, Vitara este pus la punct cu tehnologia mai bine decât fratele mai mare S-Cross. De exemplu, noul model al celor de la Suzuki vine cu un display touch de șapte inch care găzduiește un sistem de navigație exact, radioul, pachetul de setări și elementele de conexiune cu telefonul mobil. Nu e cel mai reușit display multimedia din lume, dar e extrem de simplu de folosit și e peste multe alte display-uri asemănătoare ale unor modele cu pretenții.
Mi-au plăcut scaunele confortabile și acoperite cu Alcantara - suportul lateral lipsește, dar nu ai nevoie de așa ceva pe un astfel de model - dar am observat că la bordul lui Vitara nu există alte materiale moi în afară de volan, de schimbător și de scaune, iar asta penalizează în punctaj un model care altfel e plin de viață.
La nivel de spațiu, noul Vitara stă bine spre foarte bine pentru segmentul din care face parte, ampatamentul lung față de concurenți traducându-se prin mai mult spațiu pentru picioarele celor din spate. În plus, faptul că designerii nu și-au imaginat o mașină cu alură de coupe îi ajută pe cei din spate să stea bine pe banchetă fără a avea grija lipsei de spațiu vertical. Bun și portbagajul (375 de litri), care pierde prima poziție ca volum în segment la mustață în favoarea celui de pe Renault Captur (377 de litri).
Preţ de achiziţie
Suzuki reușește să facă mici minuni de fiecare dată când privim comparativ listele de prețuri în segmentele în care se află marca japoneză. Și subliniez "marcă japoneză" tocmai pentru că atunci când vorbim de obicei de niponi ne-am obișnuit să aducem în discuție prețuri aflate în zona superioară a segmentelor.
Ei bine, Suzuki reușește inversul și oferă produse croite pe nevoile clienților săi la prețuri care bat în unele cazuri chiar și cele mai optimiste presupuneri. Luați de exemplu comparația între versiunea de bază a lui Vitara pe benzină și cele ale concurenților din segment publicată într-un articol dedicat pe Automarket. Veți oberva imediat diferențe de 2000 de euro în favoarea modelului Suzuki în raport cu principalii rivali. E enorm într-o epocă în care plângem după prețurile mici de altă dată.
În cazul mașinii testate de noi, dieselul de 1.6 litri și 120 de cai putere în versiunea de echipare de top cu 4x4 AllGrip, prețul acesteia ajunge la 23.000 de euro. Chiar dacă pare mult, o simplă privire în curtea concurenților ne arată un minus de 1500 de euro față de un Opel Mokka echivalent, în timp ce Yeti și eventual Renegade sunt deja departe, la mii de euro depărtare. Apropo, Jeep îl poziționează pe Renegade ca model premium, apropiat ca preț de Mini Countryman. Riscant.
Ca să vă faceți o idee despre raportul calitate/preț în cazul lui Vitara, ne uităm la un 4x2 în versiunea de echipare Spirit (3/4) și obervăm că la 20.000 de euro te afli mult sub un Nissan Juke echivalent (22.000 de euro) sau un Peugeot 2008 echivalent (21.100).
Singurele alternative accesibile rămân, astfel, Renault Captur, care însă nu are diesel decât pe 90 de cai putere, și eventual Dacia Duster, care deși e mai mare reușește să se califice foarte bine ca preț și va fi unul dintre rivalii de showroom ai lui Vitara. Cert e că Duster nu-ți oferă nici motorul lui Vitara, nici confortul interior și nici paleta de culori exterioare și interioare pe care o vezi pe modelul japonez. În plus, scaune încălzite pe față în dotarea standard nu am mai văzut decât pe limuzinele de lux. Și la Vitara.
Siguranţă
Suzuki Vitara nu a trecut încă prin caietele de teste ale inginerilor EuroNCAP, însă probabil că nu vor mai trece multe săptămâni până când vom afla împreună rezultatele testelor de siguranță. LATER EDIT: Suzuki Vitara a reuşit să adune 5 stele EuroNCAP după criteriile 2015 ale organizaţiei independente de siguranţă. Detalii aici.
Pănă atunci, ne mulțumim să ne uităm peste dotările lui Vitara, iar lista de elemente existente pe modelul japonez sună foarte bine dacă o raportăm la segmentul său. De exemplu, Vitara vine în standard cu nu mai puțin de șapte airbag-uri, implicit unul pentru genunchii șoferului, iar începând cu al doilea nivel de echipare are un sistem de frânare automată bazat pe un radar ascuns excelent în sigla Suzuki aflată pe grilă. Tot de la al doilea nivel de echipare regăsim pe mașină luminile de zi cu LED și cruise controlul adaptiv.
Ţinută de drum
Vitara este un SUV de segment mic. Iar în afară de Juke Nismo și de Mini Countryman Cooper S și JCW, toate modelele din această clasă mizează pe confort. Asta înseamnă că suspensiile sunt setate astfel încât micile capcane urbane să nu devină puncte de stress pentru niciunul dintre ocupanții mașinii.
Vitara se califică perfect în această descriere. Pentru că, dacă avem de trecut prin gropi sau peste bordurile din plastic care limitează viteza în oraș, nu există nicio problemă serioasă. Singura problemă din acest punct de vedere este că direcția este și ea setată pentru oraș, ceea ce înseamnă că gradul de asistare e ridicat, iar mesajele pe care ți le transmite volanul pe viraje sunt uneori depășite de situație.
Acestea fiind spuse, în peisaj intră tracțiunea integrală AllGrip. Pentru a putea fi înțeles mai bine, sistemul pune la dispoziția celui de la volan patru moduri de rulare. Dacă Auto, Sport și Snow fac exact ce le spune numele, modul Lock blochează diferențialele și trimite cuplul roților cu aderență indiferent de situație. Am testat acest mod de rulare pe un mini-teren de teste off-road în zona coastei Atlanticului și, indiferent de situație, Vitara a ieșit din probleme chiar și dacă mașina avea suspendate două roți în plan oblic.
Evident, primul gând mi-a zburat la zăpezile românești care în ultima perioadă sunt rare, dar sănătoase. Iar Vitara mi s-a părut o mașină pe care te poți baza în orice fel de condiții. Adăugați în ecuație un unghi de atac de 18.2 grade și un unghi de degajare de 28.2 grade și veți avea tabloul unui model care se va descurca implicit în situații grele pe munți.
Vizibilitate
Vitara nu mi-a oferit în niciun moment impresia că ar oferi probleme de vizibiltate, iar oglinzile sunt îndeajuns de generoase pentru a-i ajuta să se orienteze pe toți șoferii, de la cei experimentați la cei care abia au ieșit pe băncile școlii.
Poziția la volan este ușor mai înaltă decât la o compactă, iar în cazul în care ai probleme cu parcarea Vitara plusează cu o cameră de marșarier și cu senzori de parcare față/spate disponibili pe nivelurile superioare de echipare.
Tehnologie
Pentru a înțelege corect modul în care Suzuki privește tehnologia pe mașinile sale, trebuie să împărțim elementele tehnologice disponibile pe Vitara în două mari grupuri: cele legate de siguranță și cele legate de confort.
Primele vizează în primul rând deja subliniatul sistem de tracțiune integrală - o dotare pe care v-o recomand indiferent de clasă - și tot ceea ce oferă el în plus la capitolul siguranță față de o mașină cu două roți motrice: de la aderență la diferitele moduri de rulare care se mulează pe tipologiile suprafețelor românești. Apoi, avem frânare automată cu ajutorul unui radar metamorfozat în sigla de pe grilă, cruise control adaptiv, senzori și cameră video de marșarier. Lipsesc de pe Vitara sisteme precum cel de asistență la unghiul mort sau cel de atenționare la părăsirea benzii.
Dacă ne apropiem de zona de confort, notăm prezența sistemului de navigație încă din echiparea Passion (2/4) și a display-ului touch și a scaunelor încălzite în versiunea standard.
Design
Până la Vitara, Swift era cel mai nonconformist model al gamei Suzuki. Acest lucru s-a schimbat odată cu apariția noului SUV de clasă mică, care poate fi personalizat în funcție de preferințe prin nuanțe care mai de care mai aprinse. Ba chiar ai posibilitatea de a elege culoarea plafonului diferită de cea a restului caroseriei, ceea ce duce la combinații precum roșu-negru pe o Vitara pentru băieți sau turcoaz-alb pe o Vitara ceva mai feminină.
Mai mult, personalizarea continuă și la nivel de design, acolo unde poți să alegi pachetul exterior Urban sau liniile ceva mai dure ale pachetului Rugged.
Una peste alta, impresia generală atunci când vine vorba de cum arată Vitara este că modelul japonez e plăcut privirii. Există voci care îl aseamănă cu un Evoque în urma unei analize scurte a blocurilor optice frontale și există alte voci care susțin că mașina a pierdut din caracterul dur al SUV-urilor Suzuki. Dacă ne păstrăm însă în limitele segmentului în care se lansează Vitara, aș spune că modelului Suzuki este cel care se apropie cel mai mult de ceea ce însemna un SUV înainte ca moda nebuniei estetice lansată de Juke să devină regulă. Și asta nu poate fi decât bine pentru cei care apreciază mașinile cu design clasic.
Bonus pentru Suzuki pentru că ne demonstrează că trendul Matrioșka poate fi contracarat fără probleme. Pentru că S-Cross și Vitara sunt pe cât de diferite vizual, pe atât de asemănătoare ca dimensiuni.
Ne-a placut
- Raport excelent calitate/preț
- Dotări interesante în standard
- Consum foarte bun
- Tracțiune integrală
Nu ne-a placut
- Performanțe modeste pe șosea
- Materialele de pe planșa de bord
- Direcție depășită la rularea sport
- Lipsa mai multo motoare în gamă
Date tehnice - Suzuki Vitara 1.6 Diesel (DDiS) 120CP 4x4 Man6 Luxus | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Suzuki
-
Constructorul asiatic prezintă noua generație Swift. Modelul a primit un design revizuit, dar și o motorizare nouă: propulsor de 1.2 litri mild-hybrid la 12V. (Miercuri, 06 Decembrie 2023)
-
Suzuki a publicat mai multe imagini cu noul concept care anunță viitoarea generație Swift. Modelul asiatic mizează pe un design nou și motorizare mild-hybrid. (Vineri, 27 Octombrie 2023)
-
Suzuki a publicat o imagine cu noul concept Swift. Acesta anunță noua generație a compactei de segment B și va debuta, la finalul lunii, cu ocazia Salonului de Mobilitate din Japonia. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Suzuki și SkyDrive au semnat un parteneriat pentru dezvoltarea și construirea de vehicule zburătoare din 2024. Acestea vor avea o autonomie de 15 kilometri în zbor. (Marti, 20 Iunie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o ediție limitată Heritage pentru Jimny. Vor fi produse doar 300 de exemplare, exclusiv pentru piața din Australia. (Vineri, 03 Martie 2023)
Multumesc
Better go on diesel :)
1.Performantele si consumul nu mai sunt avantajoase vs. turbo pe benzina
2.Deja in orase europene nu se mai accepta. Lista se mareste anual si se va ajunge si la capitale.
Pacat ca nu au in oferta si un turbo pe benzina insa e prea mult pentru ei. Abia au Nissan si Toyota asa ceva (iar la Honda e pe teava). Japonezii au ramas conservatori pentru ca piata europeana nu-i intereseaza, iar in SUA si Asia aspiratele sunt la putere.
Curios cum Automarket considera ca la scaune "suportul lateral lipsește, dar nu ai nevoie de așa ceva". Consider ca pe orice masina indiferant de clasa asa ceva trebuie luat in calcul, e un element care contribuie esential in confortul soferului. Dacia a fost depunctata sever pentru scaune pana acum.
S cross are in plus 12 cm lungime totala, 10 cm la ampatament si 50l la portbagaj si si -2 cm garda la sol. Cum in present are un discount de 2000 euro, cel mai dotat S cross diesel 4x4 este mai ieftin decat Vitara.
So, what's the point?
Pote se gandesc sa-l mareasca pe Scross si astfel acesta sa-i ia locul lui Grand Vitara?
Altfel nu-I inteleg pe cei de la Suzuki. Au scos SX4 care era o masina bine facut si cu ceva success (mai ales ca nu era foarte scumpa), si nu au pus nimic in locul ei, desi un cross de clasa mica (2008,captur etc) este ceva ce se poarta in zilele noastre.
Au bagat Scross. un crossover compact, care se lupta cu coreenii. Langa el au pus un alt cross over, tot compact daca ma intrebi pe mine (la aproape 4,2 m nu prea este de clasa mica), care costa cam tot atat la diesel 4x4.
Sa fii fan Suzuki este un job dificil astazi:))
Si de unde concluzia asta ca unghiul de atac este atat de formidabil? Redau mai jos cateva exemple de SUV-uri:
Duster:gardă la sol 21 cm, unghi atac 29,3 grade, unghi degajare 34,9 grade, adâncime vad 450 mm;
Suzuki Vitara 3 usi: 20 cm gardă la sol, unghi de atac 29 de grade, unghi de degajare 27 de grade, unghi de rampă 19 grade. Nu are diferential blocabil si nici reductor, tin sa precizez asta pentru ca e vorba de un SUV si nu de un off roader.
Freelander 2: gardă la sol 21 cm, unghi atac 31 grade, unghi degajare 34 grade, unghi rampă 23 grade, adâncime vad 500 mm.
Noul Korando: garda la sol de 180 mm, un unghi de atac de 22,8 grade, unghi de degajare de 28,2 grade, iar panta maxima este de 48 de grade.
Sunt aceste modele, masini cu care sa te aventurezi in situatii grele din munti? Cu siguranta nu, desi au caracteristici net superioare noului Vitara in ceea ce priveste deplsarea in off road. Si atunci care este motivul acestei afirmatii total gratuite. Stiti ce inseamna conditii grele in munti? Sunt drumuri, catre localitati unde, ATENTIE, TRAIESC OAMENI, la care nu se poate ajunge nici ci offroadere stock, iar voi de dragul simplei publicitati, faceti dintr-un SUV bun sa te cateri cu el pe bordura, ori sa te scoata dintre blocuri cand uita primaria sa dezapezeasca, un rival pentru Defender....
Cu riscul de a-mi cenzura si mie comentariul, avand in vedere magnifica garda la sol a acestei masini dar si faptul ca ASX are o o garda la sol nitelus mai mare, nu mai vorbesc de SUBARU XV, cu modelele astea ar trebui sa spuneti ca reusiti sa urcati pe Negoiu, nu? Si un Tiguan are garda la sol mai mare ca noul Vitara, in varianta Treck &Style are si un unghi de atac mai bun. Cu asta unde va duceti? Pe Everest?
Ce spui tu legat de aceste modele e corect. Doar că te referi la modele din segmente superioare. Think small, compară cu modelele din segment şi vei vedea că, în afară de Renegade, restul sunt mai jos la acest capitol. Să nu uităm că Vitara e un model de segment B, ceea ce-l face un SUV de oraş, unde nu va avea probleme. Şi da, poate să treacă şi de situaţii grele prin munţi, dacă e cazul. Am testat maşina pe un off-road camp şi funcţionează.
Transmisia automată va fi disponibilă începând cu vara lui 2015 pe motorizările pe benzină.
Felicitari Suzuki!
Acest test nu prezinta consumul urban din cadrul testului.
In sectiunea Date Tehnice ce apare in pagina dupa test nu este prezent consumul.
Consumul realizat in cadrul unui test este foarte important pentru noi cititorii care nu avem posibilitatea de a testa atatea masini precum colectivul din redactia Automarket.
Sa intelegem ca acest test poate fi incadrat la categoria Advertorial ?
Partea legată de consum e explicată destul de clar în capitolul cu acelaşi nume, cu tot cu diferenţele dintre consumul anunţat şi cel real. Nu am notat consumul urban în timpul testului din simplul motiv că traseul acestuia nu a inclus zone urbane decât pentru câteva sute de metri.
On topic: Ma indoiesc ca acest model sa nu fie bun in offroad , avand in vedere ca Suzuki pune 4x4 chiar si pe variante mai slabe de echipare. Interior nici nu trebuie sa epateze atat timp cat masina e destinata pt drumuri grele si nu dotari hi-tech .
Nu chiar. Dimensiunile care determină segmentarea (lungime şi ampatament) sunt diferite. Am spus în text: S-Cross e în segment cu Qashqai, Vitara e în segment cu Juke. Alura e însă apropiată şi da, clienţii vor avea probleme în decizie. :) Depinde de fiecare ce vrea de la viitoarea maşină.
Din punctul meu de vedere, gresesti. Si asta nu pentru ca nu ai stii, ci pentru ca lumea auto de astazi este atat de schimbatoare, incat este greu categorisesti masinile, mai ales in conditiile in care constructorii fac tot ce se poate ca sa pacaleasca clientii. dar exista totusi anumite clasificari, chiar si orientative.
Un suv/hatch de clasa C are lungimea cuprinsain intervalul 4100-4400 mm, +/- 1-2%.
Nisan Juke , cu 4135 este la limita dintre clasa mica (B) si C, in ideea in care pot ataca clientii ambelor clase ). Acelasi lucru este valabiul si pentru Qashkai, care la 4377 mm este in C, la limita superioara.
In schimb la Suzuki, Vitara la 4175 si S cross cu 4300 sunt cu ambele picioare in clasa C, exact pe la mijloc. Diferenta minora dintre ele nu justifica ASTAZI prezenta in oferta Suzuki a 2 masini aproape identice.
Uita-te la cele 2 Nissan: diferenta de lungime este 24 cm (fata de 12 la Suzki-uri), ampatamentul 12 cm (10 la Suzuki), iar portbagajul are un plus de 85 l la Qashkai fata de +50lla Suzuki. daca socotesti in procente diferentele, o sa fie si mai clar ce vreau sa spun.
Ca sa nu mai zic ca cele 2 Suzuki costa la fel in versiunea diesel 4x4 (ce-i drept cu discount'ul de la Scross_.
Singura explicatie logica poate fi ca urmatorul Scross va fi mai mare, spre 4400, si in felul acesta va dispare si intrebarea despre Grand Vitara.
Dar aceste aspecte ma asteptam sa le sesizezi tu celor de la Suzuki si sa le ceri explicatii, pe care apoi sa ni le oferisi noua. La ora actuala ei nu au niciun cross in clasa B, 2 in clasa c si niciunul in clasa D, fata de acum 3-4 ani, cand aveau unul in B (Sx4), unul in C (vitara) siGrand Vitara aproape de clasa D.
pana la urma este treaba lor
Am azuit ca e produs in Ungaria, e adevarat?
Corect.
Are DPF standard ?