Miercuri, 04.04.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
În ultimii ani, segmentul SUV a devenit extrem de aglomerat. Fiecare producător care își dorește să vândă mult are cel puțin un astfel de model în gamă. Odată cu acestă ofensivă lansată de producătorii auto, au apărut și acele pseudo-SUV-uri, modele cu garda la sol nu foarte înaltă, fără tracțiune integrală, dar care seamănă cu hatchback-uri pe steroizi.
În toată acestă agitație, există și constructori care nu renunță la tradiții și care continuă să meargă pe valorile consacrate. Suzuki este unul dintre ei, iar noul Ignis, un mini-SUV destinat traficului urban ne arată că este croit în spiritul producătorului japonez.
Micuțul Ignis nu doar că vine cu un sistem de tracțiune integrală, dar plusează cu o gardă la sol generoasă și cu spațiu suficient pentru toți pasagerii. Am testat versiunea de top Ignis GLX AllGrip.
Suzuki Ignis
1.2 Benzina 90CP 4x4 Man5 GLX
- Pret de pornire 12.410 €
- Pret model testat 14.200 €
Motor / Transmisie
Noul Suzuki Ignis poate fi comandat doar împreună cu motorul pe benzină de 1.2 litri. Unitatea pregătită de constructorul japonez dezvoltă 90 de cai putere la 6000 rpm și un cuplu motor de 120 Nm la 4400 rpm.
La o primă vedere ai putea spune că sub capota lui Ignis se află un motor anemic care o să-ți scoată peri albi, indiferent de modul de exploatare. Doar că lucrurile nu stau chiar așa, mai ales că masa totală a lui Ignis variază între 870 și 905 kilograme, în funcție de dotările bifate.
Motorul de 1.2 litri pe benzină se descurcă bine în traficul din oraș, iar la turații ridicate reușește să te surprindă cu ceva agilitate. Tot la turații ridicate vei auzi din plin și "scâncetele" produse de acesta la nivelul habitaclului. La viteze de autostradă, totul se desfășoară lent. Așa cum te aștepți de la un model construit în principiu pentru oraș.
Suzuki este unul dintre producătorii cu tradiție în ceea ce privește off-road-ul, și așa cum aminteam și mai sus, constructorul japonez nu face rabat de la valorile care l-au consacrat. Prin urmare, Ignis este oferit (opțional) alături de sistemul de tracțiune integrală AllGrip Auto. În momentul în care au loc variații de rotație între roțile din față și cele din spate, sistemul AllGrip transferă automat cuplul către puntea spate. Pentru situațiile "alunecoase", Suzuki a montat și un buton pentru controlul aderenței.
Motorul de 1.2 litri este cuplat la o cutie manuală cu cinci trepte etajate scurt pentru a favoriza accelerația. Timoneria este precisă, deși cursa schimbătorului este lungă.
Consum
Pentru că Suzuki Ignis nu-i un model croit pentru reprize sportive, vei avea ocazia să descoperi un mod de șofat mult mai relaxat. N-are rost să te agiți în spatele volanului, iar acest lucru se reflectă consistent în cifrele afișate de computerul de bord în dreptul consumului.
Am parcurs alături de Ignis puțin peste 700 de kilometri, 600 dintre aceștia fiind realizați în afara orașului. La final, Ignis ne-a ofertit cu un consum mediu excelent, de 4.5 litri la 100 de kilometri.
Pe hârtie, Suzuki spune că Ignis GLX AllGrip are un consum mediu de 5.0 litri/100 de kilometri. În oraș, japonezii spun că Ignis o să "înghită" 5.9 litri/100 de kilometri, iar în afară, mini-SUV-ul promite să consume 4.5 litri/100 de kilometri.
În acest segment, doar Opel și Fiat au oferte comparabile. Opel cu Adam Rocks (care nu poate fi comandat cu tracțiune integrală) și Fiat cu Panda 4x4. Opel spune că Adam Rocks echipat cu motorul de 1.4 litri de 87 CP consumă, în medie, 5.4 litri la 100 de kilometri, iar Fiat anunță un consum de 4.9 litri/100 de kilometri pentru Panda 4x4 echipat cu motorul de 0.9 litri și 85 de cai putere.
Performanţe
În ciuda micuțului motor de 1.2 litri, Suzuki a încercat să le ofere clienților lui Ingis și performanțe decente. Accelerația de la 0 la 100 km/h se desfășoară în 11.9 secunde, iar viteza maximă anunțată este de 165 km/h. Ținând cont că orașul este "locul de joacă" preferat de Ignis, valorile amintite anterior nu ar trebui să te deranjeze.
Panda 4x4 echipat cu motorul 0.9 TwinAir de 85 de cai putere are nevoie de 12.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în timp ce Opel Adam Rocks, fără tracțiune integrală, dar cu un motor de 87 CP, sprintează de la 0 la 100 km/h în 12.5 secunde. Atât Panda 4x4, cât și Adam Rocks oferă valori mai bune atunci când aducem în discuție viteza maximă.
Interior
Noul Suzuki Ignis reușește să vină cu un interior spațios, dar în același timp dominat de elemente moderne și extrem de bine integrate. Mini-SUV-ul producătorului japonez oferă spații de depozitare generoase. Avem buzunarele portierelor, cele două suporturi pentru pahare, o zonă generoasă pentru telefonul mobil, torpedoul care a fost împărțit în două zone și, în partea din spate a tunelului median, un alt suport pentru pahare.
Calitatea materialelor din plastic nu este una de top, așa cum este și normal, însă finisajele sunt reușite pentru o mașină din acest segment. Materialele sunt dure și nu te îndeamnă să interacționezi cu ele, iar antifonarea este un alt subiect pe care niponii l-ar fi putut aprofunda.
În versiunea de top, GLX, Ignis oferă scaune față încălzite, pornire fără cheie, închidere centralizată care poate fi acționată și prin intermediul butoanelor amplasate în mânerele portierelor, un sistem audio cu șase incinte și volan îmbrăcat în piele.
Scaunele sunt moi și oferă un suport lateral bun, dar la drum lung nu sunt extrem de confortabile. Un alt plus al lui Ignis îl constituie spațiul interior. Este destul de greu să-ți imaginezi cât "aer" vei avea într-o mașină a cărei lungime ajunge la 3700 de milimetri. În plus, bancheta din spate glisează și astfel vei obține ceva mai mult spațiu în portbagajul care, în condiții normale, măsoară 267 de litri.
Preţ de achiziţie
Așa cum spuneam și la începutul testul, Suzuki Ignis poate fi comandat doar cu motorul pe benzină de 1.2 litri și 90 de cai putere. Trei versiuni de echipare sunt disponibile, iar cea mai accesibilă pleacă de la 10.000 de euro.
În varianta GL+ (al doilea nivel de echipare) și cu sistemul de tracțiune integrală AllGrip, Ignis are un preț de pornire de 12. 410 euro cu TVA. Vârful de gamă se numește GLX și costă 12.460 de euro (2WD), respectiv 13.900 de euro (AllGrip).
Concurenții sunt net mai scumpi: Fiat Panda 4x4 echipat cu motorul 0.9 TwinAir de 85 de cai putere pleacă de la 15.117 de euro, în timp ce Opel Adam Rocks în varianta 1.4 litri de 87 CP are un preț de pornire de 14.870 de euro.
Siguranţă
Suzuki a reușit să impresioneze plăcut în testele organizate de EuroNCAP. Asta după ce în prima fază a dezamăgit. Să explicăm pe larg.
Pentru a sublinia importanța sistemelor de siguranță, Ignis a ajuns pe bancul de probe EuroNCAP în două versiuni: una standard și una echipată cu ceva mai multe sisteme de siguranță.
Varianta standard a primit doar trei stele din partea EuroNCAP. Micuțul model japonez a primit 79% în dreptul capitolului protecția pasagerilor adulți, 79% pentru protecția copiilor și 67% pentru protecția pietonilor. În cazul versiunii standard, sistemele de siguranță au obținut doar 25% din punctajul maxim.
Varianta echipată cu sistemul de frânare automată de urgență, cu detectarea pietonilor și cu avertizarea la depășirea benzii de rulare a obținut un punctaj de 60% în dreptul sistemelor de siguranță. În același timp, și celelalte rezultate au înregistrat creșteri, motiv pentru care Ignis echipat cu pachetul de siguranță primește 5 stele EuroNCAP.
Modelul testat beneficia de toate aceste elemente de siguranță.
Ţinută de drum
Suzuki Ignis este unul dintre acele modele capabile să-ți facă ziua mai plăcută și dacă ești hotărât să-l încerci în off-road. Micuțul model japonez dispune de sistemul de tracțiune integrală AllGrip Auto, are o gardă la sol de 18 centimetri, iar unghiul de atac și cel de degajare măsoară 22 de grade, respectiv 38.8 grade.
Dar în marea majoritate a timpului, Ignis o să fie exploatat pe drumuri asfaltate. Pe șosea, modelul nipon nu este una dintre cele mai agile mașini cu care am mers până acum. Direcția nu este intuitivă și te vei întreba întotdeauna cât mai trebuie să virezi pentru a trece cu bine de viraje, suspensia este rigidă și zgomotoasă, iar ruliul își face simțită prezența dacă încerci abordări agile.
Un avantaj major care nu trebuie trecut cu vederea îl reprezintă raza de bracaj de 4.7 metri. Cu alte cuvinte, Ignis devine o mașină foarte ușor de manevrat în spațiile înguste.
Vizibilitate
O mașină mică, înaltă și cu zone vitrate generoase. Cu alte cuvinte, raiul pentru începători. Suzuki Ignis este unul dintre acele modele cu care nu vei avea probleme, indiferent de manevrele pe care ești nevoit să le faci.
Oglinzile laterale sunt generoase, poziția la volan este înaltă și te ajută să observi ușor orice obstacol, iar peste toate acestea, Suzuki oferă și o cameră video pentru mersul cu spatele. Doar montanții A îți vor pune mici probleme în abordarea virajelor strânse.
Tehnologie
Deși avem în față un mini-SUV de buget, japonezii nu au ezitat atunci când s-a ajuns la capitolul tehnologie. Suzuki Ignis a preluat sistemul de infotainment de pe Vitara și S-Cross, iar acest lucru nu are cum să producă efecte negative.
Tehnologia pregătită de Suzuki răspunde bine la comenzi, meniul este ușpr de accesat și de înțeles, iar conexiunea Apple CarPlay și Android Auto completează oferta. Apropo de pachetul de mirroring avansat, Ignis este printre puținele modele din sgementul A care oferă acest sistem pentru posesorii de telefoane iOS sau Android.
Tot aici trebuie amintit și de asistentul la pornirea în rampă, dar și la despre suita de sisteme de siguranță pe care le-am amintit în capitolul dedicat.
Design
Și iată că am atins un capitol delicat. Au existat voci care au spus că designul lui Ignis nu reprezintă unul dintre punctele forte, dar în același timp sunt și fani care apreciază stilul implementat de designerii constructorului japonez.
Ignis a fost desenat în Italia, în cadrul centrului de creație al constructorului japonez, ceea ce înseamnă că Suzuki vrea să satisfacă și o parte din publicul european. Plafonul poate fi comandat într-o nuanță contrastantă (700 de euro), iar caroseria poate fi vopsită într-o gamă largă de culori vii.
Dacă zona frontală oferă un aspect plăcut și interesant, partea din spate pare desprinsă din alltă filozofie de design.
Și încă ceva: nu vă lăsați păcăliți de liniile albe de pe caroserie, stickerele cu care a venit mașina de test. Ar putea, sau nu, să aibă un efect negativ sau pozitiv asupra liniilor mașinii. Dar așa se întâmplă atunci când nu ai încredere în designeri.
Ne-a placut
- Consum mic de carburant
- Prețul mic comparativ cu rivalii
- Spațiul interior generos
- Sistemele de siguranță
Nu ne-a placut
- Feedback-ul direcției
- Suspensia zgomotoasă
- Anumite materiale plastice
- Antifonarea
Date tehnice - Suzuki Ignis 1.2 Benzina 90CP 4x4 Man5 GLX | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Suzuki
-
Constructorul asiatic prezintă noua generație Swift. Modelul a primit un design revizuit, dar și o motorizare nouă: propulsor de 1.2 litri mild-hybrid la 12V. (Miercuri, 06 Decembrie 2023)
-
Suzuki a publicat mai multe imagini cu noul concept care anunță viitoarea generație Swift. Modelul asiatic mizează pe un design nou și motorizare mild-hybrid. (Vineri, 27 Octombrie 2023)
-
Suzuki a publicat o imagine cu noul concept Swift. Acesta anunță noua generație a compactei de segment B și va debuta, la finalul lunii, cu ocazia Salonului de Mobilitate din Japonia. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Suzuki și SkyDrive au semnat un parteneriat pentru dezvoltarea și construirea de vehicule zburătoare din 2024. Acestea vor avea o autonomie de 15 kilometri în zbor. (Marti, 20 Iunie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o ediție limitată Heritage pentru Jimny. Vor fi produse doar 300 de exemplare, exclusiv pentru piața din Australia. (Vineri, 03 Martie 2023)
...Poate că totuși italienii au desenat fața, iar japonezii spatele?! :-)
Lăsînd gluma deoparte, mașinuța e o reușită (cifrele de vînzări o arată), iar consumul REAL e miraculos de mic - spre deosebire de fantasmele din prospectele altor producători downsize-turbofili.
Clar că interiorul nu putea fi prea *flatteur* la prețul cerut, nici insonorizarea la nivel de Lexus, dar restul calităților compensează, în frunte cu masa proprie incredibil de mică (merită google-it ca să vedeți structura portantă realmente inovatoare a modelului - n.b., produs 100% în Japonia.)
Nu mă aștept să aibă totuși vreun succes fulminant și la noi (greu de văzut vreunul pe stradă - vb de versiunea urbană 4x2, că asta testată e clar de nișă.)
...În ciuda calităților evidente - fiabilitate, spațiu interior, economicitate, vioiciune (0-100 km/h reali în 9,8-10,5 s după site-uri auto serioase) și mai ales a apropierii de zona low-cost.
Cauzele ar fi mai multe decît (in)cultura auto băștinașă ori veșnica ispită a SH-urilor tip beamveu dizăl :-) conduse invariabil max. 5.000 km/an de pensionari teutoni imobili.
Tot e bună valoarea oricum, fiindcă de ex. Aygo/108/C1 - deși mai scurte cu 24 cm - virează într-un cerc de cca.11 m diametru.
n.b. Campion la capitolul ăsta e Twingo (sau Smart Forfour, tot un drac) - cu cca. 8,7 m obținuți datorită soluției *totul spate* și implicit absenței planetarelor pe roțile directoare. Păcat că-n rest siamezii Renault/Smart sînt slăbuți rău.
Este o replica la Sandero si se bate bine de tot cu acesta.
Si consumul, sigur nu este o greseala? 4,5 extraurban, e benzinara totusi. Este una dintre putinele masini care consuma, in test, atat cat scrie in fisa tehnica.
E mai mică, mai urâtă și mai scumpă inclusiv dacă o raportăm la Stepway.
Iar datorită benzinarului ”downsized turbofil”, Sandero (care e evident mai greu) consumă la fel de puțin.
Ce-are Ignis în plus e acel 4x4, devenind la dimensiunea lui un atac la Lada Niva. Însă mi se pare cam mic pentru a avea succesul fratelui Samurai pe nișa asta.
Mai sus spuneau unii comentatori ca masina pare desenata pentru sexul feminin. Nu sunt de acord, pare clar gandita pentru regiunea slava a Europei, priviti semnul adidas de pe montantul C! :D
Mi-a placut titlul, mai ales ironia scapata involuntar, panda, o specie pe cale de disparitie...
in dreapta apare am testat in acelasi segment, misto, doar panda este in acelasi segment si lipseste...
... Dar cam atît - fiindcă prețu-i comparabil (la echipări aproape comparabile - adică fără navigație și vopsea metalizată - Ignis pornind însă de la 10.000 preț listă - subliniez, în versiune 4x2, că 4x4 are doar Panda, cum bine sublinia @mm.)
În rest, sisteme de asistare moderne a conducerii are doar Ignis-ul. Iar despre fiabilitatea (prezumată deocamdată pt Ignis) nu mai zic nimic.
Și consumul real e mult mai mic la Suziki (4,5 - 5 l/100 vs. 6,5-7 l l/100 km.)
Clar însă că Stepway se va vinde-n continuare mai bine fiind mai atractiv estetic, ceva mai încăpător și oferind opțiunea Diesel, încă prizată binișor la noi.
- motorul se descurca onorabil
- consumul real poate fi, intr-adevar, 4.5% extraurban, chiar cu masina full si in conditii de iarna. In oras eu (inca) n-am reusit sa scad sub 6.6%, chiar 7.5. Unii ziceau ca au obtinut si 5.2 in oras.
- sistemul 4x4 s-a descurcat excelent asta iarna
- la banii astia nu stiu ce masina poti lua cu 4x4, faruri full LED, navigatie cu Apple CarPlay si AndroidAuto, scaune incalzite, sistem radar, climatronic etc.
Contra:
- la primele serii de Ignis-uri sunt probleme cu suspensia spate (la pana in 100 kg pe spate masina sta deja pe tampoane) care se rezolva pe garantie
- unele mici lipsuri: oglinzi pliabile, lampa portbagaj etc.
E buna pe zapada si noroi (cum zicea cineva mai sus), dar in rest e cutie de chibrituri.
La plusuri sunt motorizarea economica 1.2 benzina, silentioasa si cu distributie pe lant. Misca binisor masinuta ce nu cantareste prea mult. Este un motor folosit de ceva vreme pe modele Suzuki, a avut 94 CP si indeplinea norma de poluare euro 5, iar acum are 90 CP (dupa unii 89 CP) si respecta norma de poluare euro 6. Tot dupa unii din alte tari, chiar euro 6c si euro 6d, ceea ce reprezinta tot un plus. Pozitia de condus este inalta si asigura o buna vizibilitate, spatiul interior este foarte bun pentru o masina de 3,7 metri lungime, iar la acest aspect contribuie si bordul, cu dimensiuni ok. Bancheta spate glisanta, garda la sol, sunt aspecte si ele de luat in seama, pentru cine isi doreste o masina versatila si mai bine adaptata pentru drumurile de la noi.
La minusuri as incepe cu directia ce pare vaga, amortita. Trebuie rotit mai mult de volan, pentru ca sa se obtina acelasi unghi de virare, comparativ cu alte masini. Dupa unii, volanul este de asemenea mai inclinat spre parbriz, cam cu 7 - 10 grade, iar prin faptul ca nu se poate regla decat pe inaltime, face dificila gasirea pozitiei ''ideale'' de conducere. La Swift de exemplu, directia este mai precisa. Si tot la Swift, scaunele ofera un suport lateral mai bun si sunt mai confortabile.
Apoi as trece la minusuri suspensia lui Ignis, care este rigida si zgomotoasa. Swift ofera o suspensie mai confortabila, mai silentioasa, acesta fiind si ceva mai bine antifonat decat Ignis.
Pedala de frana la Ignis nu ofera un feedback atat de bun la actionare, comparativ tot cu Swift. Care Swift este mai lat si mai stabil decat Ignis.
Tot la Ignis, ruliul este destul de prezent, chiar si la abordarea unor viraje in oras in treptele 3 si 4 si la viteze legale, desigur. Tocmai asta m-a surprins, Ignis si Swift sunt construite pe aceeasi platforma, insa Swift este mai placut de condus decat Ignis. Lucru explicabil intr-o anumita masura, Ignis are centrul de greutate mai ridicat decat Swift. Iar forma mai patratoasa a lui Ignis inseamna ca acesta este mai zgomotos la rularea cu viteza legala pe autostrada, comparativ tot cu Swift. Totusi diferentele la rulare si franare mi se par semnificative intre cele doua modele.
Spatiul din portbagajul lui Ignis pentru roata de rezerva este insuficient, chiar si pentru roata de rezerva de dimensiuni reduse. Pentru cei care nu prefera varianta kit de reparatie pana si care se deplaseaza in afara tarii sau pe distante mai lungi, poate fi un inconvenient. Pentru mine este, ca masina nu are roata de rezerva. Roata de rezerva de dimensiuni reduse plus cric la Suzuki costa aproximativ 300 euro, mult dupa parerea mea. Sigur va bomba sub mocheta ce o acopera in portbagaj, in cazul lui Ignis. Spre deosebire de Swift, ce are spatiu suficient in lacasul special pentru roata de rezerva de dimensiuni reduse. Swift are si un compartiment ''secret'' in portbagaj, o usita din plastic in partea dreapta, in spatele careia se poate prinde cricul de un suport. Chiar de apreciat solutia aleasa. Swift are de asemenea si lumina in portbagaj, lampa respectiva fiind dotata si cu intrerupator. Ignis nu are asa ceva, desi pe unele piete am vazut ca exista Ignis ce beneficiaza de acea lampa, asa cum exista versiuni diferite de echipare, cum sunt Ignis Adventure si Ignis SE, adica Sport Edition, care chiar arata interesant.
Inca un aspect, unul dintre prezentatorii emisiunii totalcar din tara vecina, Ungaria, spunea despre cutia de viteze de pe Ignis ca nu se ridica la inaltimea unei cutii de viteze japoneze...
Spun ca nici mie nu mi s-a parut grozava cutia de viteze, chiar daca treptele 1, 2 si 3 sunt mai scurte, subscriu cu toata modestia la constatarea prezentatorului din Ungaria.
Revin cu un aspect pozitiv pentru ca era sa uit, la Ignis 4x4 suspensia spate este mai confortabila si asta se va percepe la tinuta de drum, suspensia spate fiind diferita si solutia constructiva aleasa mai buna, decat la versiunea 4x2. Acest aspect trebuie mentionat tot la plusuri.
Ignis mi se pare simpatic pentru cum arata, insa nu este genul meu de masina pentru modul in care se conduce. Ma refer la directie, suspensie si ruliul de care da dovada in situatii in care alte masini se comporta mult mai bine. Si feedback-ul transmis la actionarea pedalei de frana, care lasa de dorit. Depinde ce-si doreste fiecare si ce asteptari are de la masina.
Nu intentionez sa compar mere cu pere si nici sa fac reclama, insa pentru ca sunt produse in aceeasi fabrica, pe aceeasi platforma si cu motorizarea identica 1.2 benzina, Swift consider ca este o masina ceva mai bine realizata si mai orientata spre placerea de a conduce.
Comparatia cu Panda si Sandero Stepway nici nu ma pasioneaza, prima este cam scumpa si are motorizare TwinAir cam gurmanda, a doua nu imi place la interior iar suspensiile sale au pus masina in dificultate la testul elanului, asa cum demonstreaza testul de pe km77.com:
https://www.youtube.com/watch?v=fekg75XbjBg
Dar de ce, avea cineva pretenția că e un concurent pt. Touareg ?
Spațiul la interior e mult mai generos decât pare sau decât te-ai aștepta, mai ales în spate datorită, cum zic englezii, configurației "boxy-shape". Eu, la 1.80, sunt departe cj genunchii de scaunul față. Portbagajul e micuț intr-adevar.
Dar asta e masina, nu se vrea a fi altceva.
301 nu este o varianta pt. Ignis pt. ca aproape singurul lucru in comun este ca ambele au 4 roti. Varianta pt. Ignis poate fi Panda.
Iti garantez ca nu intri cu 301 pe unde intri cu Ignis-ul. Sau nu mai iesi...
Eu cel puțin îl am pe *lista scurtă* cînd o fi să schimb SSS-ul 1.6 actual (deși aș fi preferat motorul 1.0 Boosterjet cuplat cu tracțiunea integrală...)
@kim_vl: Binevenite și remarcile tale pt eventualii amatori de Ignis 4x4 - deși, repet, Swift-ul 4x4 pare la fel de capabil (pe zăpadă nu prea mare cel puțin), dar ceva mai insonorizat / confortabil / precis ca direcție etc.
Spațiul interior comparabil (deși la dimensiuni reduse) și garda la sol rămîn oricum atuurile Ignis-ului.
In primul rand, bine ai revenit !
Comentariile tale sunt de un real folos.
Raspundeam mai devreme, insa saptamana aceasta am avut un program plin la serviciu, cu multe ore suplimentare.
Mie nu imi sunt necesare versiunile 4x4, as avea nevoie prea putin spre deloc de tractiunea integrala. Decat sa cantareasca masina mai mult cu 50 de kilograme si sa nu folosesc sistemul 4x4 decat extrem de rar, mai bine ma lipsesc :)
Cam aceasta este si parerea mea, Swift 4x4 ofera un ''pachet'' mai distractiv decat Ignis 4x4, din motivele descrise la comentariul anterior.
Ca o paranteza, admir Swift Sport si chiar intentionam sa cumpar unul la mana a doua, insa este greu de gasit in buna stare. Am aflat ca masina este fiabila si rezista bine in competitii pe macadam, chiar daca la versiunea din fabrica se adauga numai scuturi de protectie fata si spate, ceea ce spune multe despre model. Pe de alta parte, as vrea ca portbagajul sa fie ceva mai spatios si ne-ar fi suficient ce ofera modelul actual Swift, asa ca am renuntat la ideea de Swift Sport la mana a doua. Pentru cine este interesat, am discutat cu cineva de la reprezentanta Suzuki si spunea ca noul Swift Sport va costa aproximativ 18000 euro, vom vedea daca va fi asa sau nu la momentul lansarii in Romania.
Si la mine Swift este pe ''lista scurta'', cu motorizarea 1.2 pentru ca prefer motoarele in 4 cilindri, fara turbo. Pot face si o exceptie, este foarte placut de condus noul Fiesta 1.0 EcoBoost, voi decide probabil intre acesta (sau poate varianta Fiesta Active) si Swift, altceva nu ma tenteaza momentan.
Cat despre Ignis, varianta aceasta 1.2 GLX AllGrip a fost testata si de cei de la AutoExpert, ce au precizat masuratori efectuate de cei de la Quattroruote, dintre care inser cateva:
Acceleratie 0 - 100 hm/h in 10,7 secunde (date oficiale 11,9 secunde)
Franare de la 100 km/h la 0 si la gol (rece) in 44 metri (cam mare distanta si depaseste 40 metri)
Consum in oras/drum national/autostrada (I) 6,80/5,88/7,69, de unde rezulta ca masina consuma mai mult pe autostrada decat in oras, adica 7,69 litri fata de 6,8 litri.
Masa masurata 1008 kilograme (date oficiale 905 kilograme).
In seara aceasta am vazut un Ignis vopsit intr-o nuanta foarte placuta si interesanta, insa daca anul trecut vroiam sa cumpar unul, in prezent am decis sa renunt la acest model si sa ma orientez spre alte variante.
Iata un test pe care il asteptam de ceva vreme si pe care l-am descoperit in aceasta seara, care imi confirma ce am perceput atunci cand am testat Ignis, chiar daca am condus masina numai in oras:
https://www.youtube.com/watch?v=AnZZaaAGbnY
Si iata testul cu Swift, care demonstreaza diferentele clare de comportament si temperament dintre cele doua modele:
https://www.youtube.com/watch?v=ldzIP1ika8o
Asa ca, multumesc din nou celor de la km77.com :)
Strict ontopic, Ignis/Swift sînt realmente modele subevaluate - la noi mai ales, dar și prin Vest cam puțini le apreciază ca modele fiabile, economice și oneste prin ceea ce oferă.
Vitara face 80-90% din vînzări în România (și SX-Cross e prizat oarecum), probabil că și noul Jimny va avea ceva succes, dar noua lor generație de citadine suferă se pare ca renume din cauza hidoșeniei :-) lui Celerio (deloc rea mașina altfel) ori a fostelor experimente de fabricație indiană (Alto - prea simplist-primitivă pt gusturile europene.)
Cum mai ziceam, f. micile 4x4 sînt modele de nișă și Ignis-ul nu face excepție - de înțeles deci... răzgîndirea ta. Alții însă (inclusiv subsemnatul) au nevoie de 4x4, fie și doar de cîteva ori pe an - de unde și tentația pt un Swift 4x4, care are totuși garda la sol cu vreo 3 cm peste cei 12 ai versiunii normale, plus calitățile deja pomenite.
Nici eu nu-s mare fan al turbo-downsizing-ului, dar am condus Boosterjet-ul Swift (tot cu un amic indecis) și mi-a părut extrem de reușit.
Peste Ecoboost-ul Ford după mine, nici el de lepădat, dar care mereu m-a deranjat prin vibrații/huruieli în ture joase - în toate versiunile de putere.
Cît despre *vechiul* Swift Sport pe care încă-l conduc (fără absolut nicio pană /problemă de multe jdemii km, deși fără menajamente), are într-adevăr personalitate mai multă decît alte mild-hot-hatch-uri + o ținută de drum impecabilă, dar și unele minusuri - da, portbagajul e o glumă, dar și garda la sol ori jantele alergice la gropane. :-)
Noul SSS 1.4 Turbo se vinde într-adevăr cu 18.000 euro în Italia (rezervări pe net deocamdată) și e un pas înainte mai ales prin raportul putere/greutate, dar nu prea mă tentează, sincer.
...Bătrînețile, deh :-) - glumesc, fiindcă de fapt cred că are prea multe sisteme high-tech ajutătoare-n conducere (v. testele deja făcute de Autocar etc. în Japonia) -sisteme care după mine cam strică de fapt plăcerea condusului. Mai ales pentru cei care n-au urmat cursurile vreunei școli de șoferi... ajutătoare. :-)
Ca să nu mai zic că-s standard, deci un *retrograd* ca mine le-ar plăti degeaba.
Hai pa că m-am întins deja prea mult și unii ar putea crede că-s dealer Suzuki :-) - toate cele bune, pe curînd.
Cand mai am si nepotul/nepotii in masina, este suficient tot Swift.
Roata de rezerva (macar) de dimensiuni reduse o consider necesara, pentru ca o data sau de doua ori pe luna avem drumuri mai lungi si de doua ori pe an mergem cu masina in afara tarii. Nu avem nevoie de o masina rigida. Swift are o tinuta de drum ferma, insa nu intr-un mod care sa deranjeze. Am condus modelul atat in oras, cat si pe autostrada.
Oricum, de peste 10 ani de zile am azot in roti si chiar daca am avut pana, am putut sa circul cu masina mai mult decat daca in roti ar fi fost aer. Tot azot o sa prefer si in continuare pentru rotile urmatoarei masini.
Ca sa nu fiu offtopic, o sa spun pe scurt ca nici mie nu imi plac zgomotul motorului si vibratiile acestuia in special la rece, in cazul lui 1.0 EcoBoost de pe Fiesta. Insa odata ce ajunge la temperatura de functionare, totul mi se pare ok. Au 3 persoane cunoscute Focus si Fiesta EcoBoost si nu au avut probleme cu motoarele. Da, motorul 1.0 BoosterJet de pe Swift pare ca livreaza puterea mai liniar, insa Fiesta consider ca are tinuta de drum mai buna, directie mai precisa, amortizoare setate mai bine si este, per total, mai placut de condus. Am aflat si ca au schimbat furnizorul de turbine, cu unul fara experienta in domeniu, vom vedea ce inseamna acest lucru pe viitor. Nu sunt cam de fel adeptul motoarelor mici turbo pentru deplasarile pe care le am in oras, insa eu merg cam 50% in oras si 50% in afara acestuia (ca si numar de kilometri/an) si atunci datele devin altele.
Daca voi alege Swift, probabil voi alege motorul de 1.2, iar ca sa nu mai lungesc discutia, poate voi deschide un subiect pe acesta tema a comparatiei intre Swift si Fiesta, la rubrica de raspunsuri de pe @Automarket.
Spor si numai bine !
La inceput mi-a placut, acum o iubesc, m-am obisnuit cu toate limitarile ei (sa fim seriosi, nu exista inca masina perfecta).
Sincer va spun, daca imi dai acum 20.000e, tot Ignis mi-as lua desi sa fim seriosi, exista variante mai bune in 20.000e.
Poate pentru cineva pasionat de masini care le cantareste din cifrele de pe foaia de teste exista obiectii dar pentru o familie de 3 persoane intr-un oras aglomerat, condusa de un om care isi doreste stabilitate/siguranta/fara surprize, este perfecta.