Miercuri, 28.01.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Când te pregăteşti să intri în ritmul îndrăcit al unei hore moldoveneşti sau olteneşti, trebuie să fii sigur că te ţin picioarele să ţopăi necontenit vreme de jumătate de oră şi că paşii tăi ştiu să se suprapună la fel de natural ca vinul de Drăgăşani pe care l-ai servit la târgul de produse bio.
Toţi ochii vor fi aţintiţi asupra ta, mai ales dacă ţi se citesc pe faţă trăsăturile unui asiatic abia aterizat pe meleaguri româneşti. Aşa că lecţia trebuie învăţată bine înainte de examenul ochilor curioşi.
O avertizare de care Ssangyong a ţinut cont şi o lecţie pe care a promis că o ştie pe de rost. Zis şi verificat. La sânge. Cu ajutorul noului Korando facelift, introdus pe nesimţite pe piaţa din România.
Graţie crossover-ului asiatic mi-am reamintit de prima mea întâlnire cu „vulturul” Actyon, consemnată în urmă cu 8 ani. Mi-am propus să o uit repede, iar Korando facelift m-a ajutat.
SsangYong Korando (2014-2017)
2.0 e-XGI 149CP 4x2 Man DLX
- Pret de pornire 19.290 €
- Pret model testat 22.190 €
- Taxa auto 229 €
Motor / Transmisie
Ne-am îndeletnicit cu versiunea diesel de bază a modelului coreean, agregatul de 2.0 litri şi 150 de cai putere, un motor ceva mai modest decât versiunea testată de Dragoş pe versiunea de dinainte de facelift.
AM TESTAT: Ssangyong Korando - „Pheonix”
Unitatea cu patru cilindri şi 150 de cai dispune şi de un cuplu motor generos, de 360 Nm, disponibil între 1500 şi 2800 de rotaţii. Este una dintre primele caracteristici pe care le observi la Korando. Motorul se trezeşte la viaţă foarte repede, încă de la primele turaţii şi începe să gâfâie abia când turometrul sare de 3000 rpm.
Tot atunci, agregatul îşi face simţită prezenţa cu intruziuni guturale, specifice dieselurilor. Am prins şi câteva dimineţi geroase alături de Korando, situaţii în care cei patru cilindri au trădat vibraţii uşoare.
Dacă ne vom referi la potenţialul ascuns sub capotă, cei 150 de cai putere sunt suficienţi pentru a face din Korando o maşină vioaie, capabilă să tragă bine chiar şi în condiţii grele.
Pentru transmiterea resurselor noi ne-am ajutat de o cutie manuală cu şase rapoarte, uşor imprecisă, cu o timonerie dificilă şi o cursă mai lungă.
Consum
Dacă ar fi să-i acord un premiu noului Korando, acela ar fi pentru sinceritate. Modelul coreean promite cifre de consum rezonabile şi se ţine de ele.
Imaginaţi-vă că în fişa tehnică am regăsit un consum urban de 7.6 litri/100 de kilometri, iar eu m-am oprit la 8.3 litri/100 de kilometri în trafic real. Cred că de la Mazda CX-5 nu am mai găsit un model atât de apropiat de promisiunile datelor tehnice.
Media de cosnum oficială anunţată de Ssangyong nu este însă atât de optimistă atunci când o aşezi lângă rivalii din segment. Cu o medie de 6.2 litri/100 de km, Korando este uşor mai economic doar în comparaţie cu Opel Antara, codaşul clasamentului. Ceilalţi rivali îl depăşesc cu mult la acest capitol.
Performanţe
Cât priveşte performanţele, Korando nu îşi propune acte de bravură, mulţumindu-se cu cifre capabile să satisfacă un client familist lipsit de fantezia unui decor derulat pe repede înainte.
Sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în fix 10 secunde, ceea ce face din Korando un SUV mai rapid decât Kia Sorento şi Nissan Qashqai. Ford Kuga şi Opel Antara sunt cu 0.1 secunde mai rapide, adică insesizabil.
Din păcate, Korando pierde ceva puncte când vine vorba de viteză maximă, fixată la 180 de km/h. Toţi rivalii depăşesc această valoare.
Interior
Interiorul noului Ssangyong Korando a evoluat mult din punct de vedere estetic. Este mult mai bine desenat, mult mai atrăgător, chiar dacă ergonomia sistemului de sunet necesită o acomodare prelungită pentru a desluşi funcţionarea. Ergonomia climatizării este însă intuitivă. Afişajul din spatele volanului a devenit ceva mai prietenos, iar comenzile de pe volan sunt şi ele destul de utile.
Ceea ce am apreciat însă cel mai mult la această maşină sunt spaţiile de depozitare. Extrem de bine gândite, generoase şi croite parcă pentru nevoile omului contemporan. Am descoperit, de departe, cel mai bun spaţiu de depozitare a telefonului mobil din segment, poziţionat la baza planşei de bord şi chiar lângă priza USB.
Materialele nu excelează la capitolul tactil, fiind ceva cam tari. Există însă şi influenţe mai moi la nivelul planşei de bord.
Spaţiul interior este generos pentru cinci pasageri, iar portbagajul, cu capacitatea sa de 486 de litri, ceva mai mult decât Ford Kuga, Nissan Qashqai şi Opel Antara.
Preţ de achiziţie
Pentru a fi o ofertă tentantă, Korando facelift trebuie să convingă şi în materie de preţ. Socotelile încep de la 19.300 de euro, însă versiunea testată de noi, dieselul de 150 de cai şi echiparea intermediară a urcat eticheta la 22.200 de euro. Cu tot cu opţionale, printre care şi trapă acţionată electric, Korando facelift a ajuns la 25.400 de euro.
Dacă ne uităm în segment, rivalii cu motorizări şi niveluri de echipare similare se poziţionează ceva mai piperat: Opel Antara ajunge la 29.200 de euro, un Toyota RAV4 la aproape 32.000 de euro, iar Kia Sportage la 24.000 de euro.
Dacă mergem şi mai departe, observăm că japonezul Honda CR-V ajunge la 32.600 de euro, americanul Ford Kuga percepe 30.500 de euro, iar Nissan Qashqai 27.000 de euro. Unul dintre cele mai bine clasate modele din segment, Mazda CX-5 este şi el destul de scump comparativ cu noul Korando: 32.500 de euro.
Aşadar, la o analiză simplă, Ssangyong Korando reprezintă o alegere pragmatică şi extrem de inspirată din punct de vedere financiar.
Siguranţă
Modelele Ssangyong nu au fost niciodată testate de către EuroNCAP. Însă lista de dotări de siguranţă pe care coreenii o oferă pentru noul model Korando este suficient de completă.
Chiar şi pe modelul de bază avem şase airbaguri (frontale, laterale şi cortină), ABS, ESP, sistem de distribuţie a forţei de frânare, protecţie activă împotriva răsturnării şi asistare la plecarea din rampă.
Ţinută de drum
Despre Korando se pot spune doar cuvinte de laudă atunci când vine vorba despre confortul pasagerilor. Toate gropile sunt absorbite bine de suspensie, chiar dacă uneori gropile adânci din Bucureşti au făcut ca ea să pară şi puţin zgomotoasă.
Pe segmente de drum virajat trebuie să ţinem cont că vorbim despre o maşină uşor greoaie, cu un ruliu destul de pronunţat. Senzaţia de siguranţă este indusă însă de o tracţiune integrală permanentă, care se străduie să menţină aderenţa.
Direcţia ar fi avut nevoie de ceva mai mult feedback, precizia fiind oarecum străină de această ecuaţie.
Garda la sol are o valoare de 18 centimetri, ceea ce face din Korando o maşină care îşi poate permite să atace cu aplomb drumuri forestiere sau, de ce nu, chiar borduri înalte, în cazul în care doriţi doar o rulare urbană.
Vizibilitate
După cum spuneam şi mai devreme, Korando este o maşină cu o gardă la sol bine gândită, care te face să te simţi că ai urcat într-un SUV. Motiv pentru care şi vizibilitatea celui de la volan este bună, asigurând o viziune înaltă a lucrurilor din jur.
Suprafaţa vitrată este bine proporţionată, iar montanţii sunt destul de înguşti pentru a nu obtura vizibilitatea. Luneta este şi ea îngustă, dar păstrează proporţii bune.
Tehnologie
Ssangyong Korando nu mizează pe un pachet tehnologic în trend cu ceea ce se poartă în prezent în segment.
Există totuşi o conexiune prin Bluetooth pentru telefonul mobil, scaune încălzite, extrem de utile pe timp de iarnă, senzori de ploaie şi un sistem audio care poate oferi suport pentru dispozitive externe de stocare cu USB sau AUX. Cei care dispun de suficiente resurse financiare se pot răsfăţa cu o banchetă spate încălzită şi cu scaune faţă ventilate.
Lipseşte însă opţiunea unui ecran multimedia, un echipament tot mai des întâlnit pe majoritatea crossovere-lor de nouă generaţie.
Design
Din punct de vedere estetic, putem spune că faceliftul i-a prins tare bine noului Korando. Din maşina cu forme rubensiene şi uşor prea rotunjite, avem acum un SUV compact cu linii uşor angulare în partea frontală.
Unde mai pui că şi-au făcut apariţia şi lumini LED care oferă un aer tehnologizat, atât în partea frontală, cât şi în cea posterioară.
Ne-a placut
- Spaţiile de depozitare
- Cuplul motor
- Suspensia confortabilă
Nu ne-a placut
- Ruliu pronunţat
- Motor uşor zgomotos
- Consumul în raport cu rivalii
Date tehnice - SsangYong Korando (2014-2017) 2.0 e-XGI 149CP 4x2 Man DLX | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre SsangYong
-
KG Mobility sau, cu alte cuvinte, fosta marcă SsangYong tocmai a lansat noua generație Actyon în Coreea de Sud. SUV-ul coupe bazat pe Torres va fi disponibil și pe piețele internaționale până la finalul acestui an. (Marti, 13 August)
-
Constructorul coreean de automobile a publicat o serie de schițe oficiale cu viitorul SUV Torres. În Europa va ajunge, în a doua jumătate din 2023, într-o versiune pur electrică. (Vineri, 20 Mai 2022)
-
SsangYong a publicat primele schițe de design ale viitorului său SUV, cunoscut, momentan, sub denumirea X200. Potrivit constructorului asiatic, acesta va avea un sistem de propulsie prietenos cu mediul înconjurător. (Luni, 26 Iulie 2021)
-
SsangYong Tivoli poate fi comandat acum și într-o versiune lungă. Denumită Tivoli Grand, aceasta este cu 26 de centimetri mai lungă decât modelul obinușnuit. (Marti, 15 Iunie 2021)
-
SsangYong Tivoli primește o motorizare nouă: 1.2 litri benzină cu trei cilindri și 128 de cai putereSUV-ul SsangYong Tivoli va fi disponibil cu o motorizare turbo pe benzină de 1.2 litri. Propulsorul pregătit de constructorul asiatic are trei cilindri și dezvoltă 128 CP și 230 Nm. (Luni, 11 Mai 2020)
Cum functioneaza AWD? In ce procente fata-spate . Are doar functia AUTO sau se poate bloca si diferentialul spate(LOCK)?
- Rav-4 4x4 CVT 12% trafic urban real si a primit 4 stele pentru consum
- ix35 AT 10% urban 4 stele
- Tiguan 150CP DSG a fost punctat cu 4 stele dupa ce ati obtinut un consum urban real de 7.4 - 9.4.
- CX-5 AT 8-9% urban cu start-stop 4.5 stele
- Yeti 7.8% 3 stele (wtf??)
Foaret multe din astea sunt la ani lumina distanta de cifrele reale si totusi primesc punctaje bune.
Ce-i drept multe-s automate dar in multe cazuri asta e un atu pentru consum.
Poate n-ar fi rea o sectiune noua in fiecare test: "Sinceritate" referitor in principal la consum real vs producator.
suntem satui de mitocani pana peste gat.
Da, intr-adevar cei de la Automarket sunt mereu zgarciti cand e vorba sa dea detalii despre modul in care functioneaza 4x4. Nu o fac nici cand e vorba de off-roadere cu pretentii asa ca n-ar trebui sa emitem pretentii atunci cand aceste detalii "nesemnificative" privesc un biet SUV coreean.
Masina are 4x4 permanent puterea motorului fiind, in conditii normale, directionata catre puntea fata, puntea spate intervenind doar cand sistemul detecteaza conditii mai grele de drum. De asemenea exista si posibilitatea tractiunii 50-50.