Miercuri, 12.08.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Skoda a împrospătat în acest an gama Superb cu cea de-a treia generație a modelului. Schimbarea a venit ca o adiere puternică de vânt și a luat cu ea pentru totdeauna liniile vechiului Superb. În loc a rămas un model mai teuton ca niciodată, cu platforma noii generații Passat, dar care a păstrat toate calitățile pe care clienții le apreciau la Superb. Cu excepția design-ului neobișnuit, în caz că era cineva atras de treaba asta.
Acestea fiind spuse, să vedem cum se comportă noul Superb pe drumurile din România.
Skoda Superb
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Style
- Pret de pornire 21.333 €
- Pret model testat 33.093 €
- Taxa auto O €
Motor / Transmisie
Varianta 2.0 TDI de 150 CP a lui Superb, care face subiectul testului nostru, are mari șanse să fie bestseller-ul gamei. Propulsorul Euro 6 este mai silențios și mai rafinat ca niciodată, iar cifrele sale nu sunt deloc rele.
Puterea maximă a acestei variante, 150 CP, vine la 3.500 rotații pe minut, în timp ce cuplul maxim, de 340 Nm, este livrat încă de la 1.750 rotații pe minut. Nu este cel mai puternic diesel din segment și nici măcar cel mai puternic propulsor pe motorină din oferta Superb, dar este suficient pentru nevoile utilizatorului mediu. În cazul variantei testate, motorizarea era cuplată unei transmisii manuale cu șase trepte. Aceasta din urmă are o timonerie scurtă și precisă, iar rapoartele prezintă o etajare care să favorizeze un consum redus de carburant.
Reprizele asigurate de Superb 2.0 TDI sunt corecte pentru nivelul de putere și cuplu din dotare. Odată ce ai trecut de 2.500 rpm, Superb trage așa cum trebuie să facă un diesel de 150 CP pe o mașină de clasă medie. Acest comportament este dat de etajarea lungă a transmisiei, care îi favorizează pe cei calmi, care vor să obțină un consum cât mai bun pe distanțe lungi.
Consum
Skoda Superb 2.0 TDI anunță un consum mixt de numai 4.0 litri la sută. Valoarea este mai bună decât a modelelor Ford Mondeo, Opel Insignia și Peugeot 508 în variantele echivalente și o depășește, curios, chiar și pe cea a donatorului de motorizare, Volkswagen Passat. Un singur model din clasa medie cu motorizare diesel are un consum mai mic decât Superb 2.0 TDI, iar acela este Mazda6, cu al său diesel de 2.2 litri, care obține un consum mixt de 3.9 litri la sută.
În cadrul testului nostru, am obținut un consum urban de 7.9 litri la sută, care s-a transformat în 4.5 litri la sută la ieșirea din oraș. Nici pe autostradă, la 130 km/h, Superb nu vrea să consume prea mult, drept urmare ne afișează 5.2 litri la sută dacă setăm această viteză pe tempomat. Toate valorile de mai sus au fost obținute cu sistemul de climatizare activat și fără să ne concentrăm prea tare pe economia de carburant.
În spatele consumului mic stă etajarea destul de lungă a transmisiei manuale cu șase trepte din dotare. Aceasta din urmă îți permite să mergi cu 130 km/h în treapta a șasea la doar 2.000 de rotații pe minut, dar penalizează reprizele care pornesc atunci când acul turometrului este sub acest nivel.
Performanţe
Resursele lui Skoda Superb 2.0 TDI 150 CP sunt suficiente pentru 0-100 km/h în 8.8 secunde și o viteză maximă de 220 km/h. Deși Skoda nu și-a propus să fie printre cele mai sportive propuneri în segment, versiunile similare ale lui Ford Mondeo, Opel Insignia, Mazda6 sau Peugeot 508 sunt mai lente de la 0 la 100 km/h. Doar Volkswagen Passat este cu 0.1 secunde mai rapid, o diferență insesizabilă în această categorie a segmentului mediu.
Viteza a lui Superb este și ea bună, pentru că este superioară valorilor anunțate de rivalii de mai sus cu excepția lui Passat şi Insignia.
Interior
Superb 3 vine cu un interior spațios care poate primi fără probleme titlul de cel mai aerisit habitaclu din segment. Deși nu te impresionează prin artificii estetice, interiorul lui Superb este corect și ergonomic, lucru care amintește puternic de donatorul unor componente tehnice și tehnologice, Volkswagen Passat.
Materialele sunt la un nivel corect de calitate, iar finisajele la fel, cu toate că fratele de platformă se poate mândri cu un nivel superior de calitate la anumite detalii. Superb compensează cu spațiu din belșug la bord și cu un portbagaj de 625 de litri în care poți să bagi un scaun de birou fără să pliezi bancheta.
Modelul ceh ar fi putut să fie mult mai bun dacă designerii i-ar fi acordat ceva mai multă personalitate la interior, Superb fiind prea sobru și prea simplu la acest capitol. Noul model păstrează tradiția și rămâne singura mașină de volum din lume care are o umbrelă în portieră, dotare împărțită doar cu modelele Rolls-Royce. Nu am înțeles de ce Skoda n-a mers mai departe cu această idee și nu a montat celebra sa umbrelă și în modelele mai mici sau de ce n-a echipat mașina cu patru umbrele, dacă tot s-a apucat de treabă.
Superb este primul model din clasa medie care răsfață ocupanții locurilor din spate cu un nivel de spațiu cum găsești doar la mașinile din segmentul de lux. Locurile modelului ceh sunt confortabile, dar bancheta spate putea să fie mult mai plăcută dacă era înclinată în spate cu câteva grade în plus.
Cehii au fost practici până la capăt, așa că Superb are multe spaţii de depozitare, de la un suport pentru sticle de 1.5 litri în fețele de uși, până la un suport pentru telefonul mobil la baza consolei centrale și deja clasicele suporturi de pahare.
Preţ de achiziţie
Motorizarea testată de noi vine în echiparea Style. Dacă cel mai ieftin Superb costă 21.300 de euro în România cu toate taxele incluse, unul cu aceeași echipare și motorizare ca al nostru îți scoate din buzunar minim 29.900 de euro. Cu dotările suplimentare ale mașinii din imagini, prețul de listă a ajuns la 33.000 de euro. Din fericire, combinația de motor și transmisie testată este disponibilă încă de la 26.300 de euro, în echiparea Ambition.
Prețul îl aduce pe Superb destul de aproape de echipările comparabile ale rivalilor de la Ford, Peugeot, Toyota, Volkswagen și Opel, dar modelul din Cehia are trei atuuri pe care nu le mai găsești simultan la niciun model din segment: cel mai spațios interior, portbagaj cu deschidere cu tot cu lunetă și cel mai mare portbagaj din segment. Așadar, dacă spațiul este printre primele poziții atunci când îți cauți o berlină de clasă medie, nu trebuie să mergi mai departe de prima reprezentanță Skoda.
Desigur, în segment există numeroase alternative și fiecare dintre ele are avantajele și dezavantajele sale, dar niciun model de pe piață nu-l surclasează pe Superb la spațiu, lucru pe care modelul ceh îl aduce în plus față de capacitățile preluate de la Volkswagen Passat.
Siguranţă
Noua generaţie Skoda Superb a primit cinci stele la testele EuroNCAP din acest an. Pentru a realiza acest lucru, cehii au făcut caroseria cu 13% mai rigidă decât a predecesorului şi Superb are în plus o serie de sisteme de siguranţă care colaborează pentru protecția ocupanților.
Skoda Superb are nouă airbag-uri, iar lista de sisteme active de siguranță includ avertizarea la depăşirea benzii de mers, frânarea de urgenţă în oraş (până la 34 de km/h), tempomat adaptiv şi de monitorizarea unghiului mort.
Mai mult decât atât, Superb poate fi configurat cu un sistem de corectare automată a direcţiei la depăşirea benzii de mers.
Ţinută de drum
Noul Superb are prima suspensie adaptivă din istoria Skoda, o dotare care îţi permite să schimbi comportamentul printr-o simplă apăsare a butonului amplasat pe consola centrală. Pe lângă modurile Normal, Comfort și Sport, Superb oferă și un mod Individual, care permite configurarea unui mod de rulare personalizat, în funcție de preferințele șoferului. În cazul acesteia pot fi alese setări din fiecare mod în parte, pe care mașina să le țină minte.
Pe modul Normal, mașina prezintă o orientare spre confort, pe când modul Comfort aduce o relaxare a direcției și face suspensia și mai moale. Comutarea modului Sport face suspensia mai rigidă, direcția mai fermă și încearcă să ne aducă o a doua personalitate pentru Superb, dar asistența sistemului de direcție fură din senzațiile pe care acesta ar trebui să i le transmită șoferului prin volan.
Din punct de vedere dinamic, modelul ceh este la fel de capabil ca un Volkswagen Passat de generație curentă. La fel ca Passat, Superb nu îi transmite șoferului niciun sentiment în timpul rulării și se mulțumește doar să execute mecanic comenzile, fără niciun fel de emoție.
Vizibilitate
Superb nu impune probleme la capitolul vizibilitate, având suprafețe vitrate bine proporționate. Pabrizul nu are o înclinație exagerată, iar montanții laterali ai acestuia nu sunt mai groși decât la media segmentului. Mai mult decât atât, montantul de pe partea șoferului nu este la fel de încomod ca la alte modele din segment atunci când abordă viraje la stânga.
Oglinzile laterale sunt şi ele bine proporţionate pentru gabaritul caroseriei.
Tehnologie
La nivel tehnologic, Superb vine cu tot ce te aștepți de la o mașină din această clasă, cu mențiunea că varianta testată nu beneficia de sistem de navigație, deși avea la dispoziție un ecran tactil mare și clar pe care putea să-l folosească pentru asta. Sistemul este opțional. Mai departe de atât, Superb are o echipare corectă din punct de vedere tehnologic, trăsătura suprinzătoare pentru o berlină din segmentul de volum fiind portbagajul operat electric.
Cei de la Volkswagen nu au predat chiar toate armele la colegii de concern de la Skoda, așa că noul Superb nu poate fi comandat cu ecranul de 12.1 inch care ţine locul instrumentelor de bord. În cazul lui Superb avem un instrumentar de bord clar, simplu și ergonomic, fără artificiul TFT disponibil opțional în gama Passat.
Afişajul ecranului multimedia este plăcut, iar variantele cu navigație au chiar și grafică 3D pentru anumite clădiri.
Sistemul multimedia se conectează cu orice smartphone recent lansat și poate comanda, prin interfața mașinii, comenzile acestuia. Evident, Superb se bucură de asistență la parcare, faruri adaptive și poate fi comandat cu aproape toate dotările tehnologice ale lui Passat.
Trebuie să menționăm și soluțiile tehnice numite Simply Clever. Vorbim despre elemente simple care încearcă să-ți ușureze viața la volan și merg de la benzile de separare din portbagaj și buzunarele laterale ale scaunelor față până la racleta ascunsă în capacul rezervorului.
Design
După peste 700.000 de unități vândute, noua generație Superb aduce un aspect proaspăt, marcând cea mai "ascuțită" Skoda de serie lansată vreodată. Anumite trăsături sunt inspirate din formatul sticlei de Boemia, în timp ce alte linii sunt preluate de la conceptele recente ale mărcii și de la fratele său mai mic, Octavia. Putem spune fără dubiu că noul Superb este cea mai frumoasă Skoda oferită pe piață în ultimii ani.
Din nefericire pentru Superb, noua generație a modelului de clasă medie nu surclasează în frumusețe modele precum Ford Mondeo și Mazda6, cele mai aspectuoase propuneri din segment.
Ne-a placut
- Portbagaj generos
- Spațiu interior
- Aspect exterior îmbunătățit
- Deschidere portbagaj
- Spațiu pasageri față și spate
Nu ne-a placut
- Ruliu în mod Comfort
- Feedback moderat direcție
- Noua generație este mai scumpă decât vechiul model
- Interiorul nu are destulă personalitate
- Înclinație banchetă spate
Date tehnice - Skoda Superb 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Style | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat primele schițe oficiale cu viitorul Enyaq facelift. Acesta aduce o serie de îmbunătățiri estetice atât pentru varianta obișnuită cât și pentru cea cu alură de coupe. (Marti, 17 Decembrie)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
Așa este, dar diferența mai mare la interior în favoarea Passat este doar la versiunea cu ceasuri digitale în principal, în rest la varianta cu ceasuri clasice nu mai pare mult mai modern.
Superb arata mult mai bn ca Passat, iar spatiul este de segment full-size, insa nu poti veni de fiecare data cu aceleasi motoare invechite si demodate.
PS: Masina este foarte frumoasa ( este parerea mea si este subiectiva ). Mi se pare ciudat sa pui la punctele slabe ruliu pronuntat in mod comfort ( atata timp cat ai si mod normal si sport ). Ca punct in minus pentru moment este pretul ( probabil o sa mai scada ) si partea de asistenti gen "line assist " care iti trag ciudat de volan in timpul mersului. Bine ca se dezactiveaza.
In rest, mi se pare un model echilibrat si pe gustul meu.
Se putea face un interior mai frumos, dar manca painea Passatului.
Carcotasii vor spune ca e scumpa, desi majoritatea nu si-au cumparat niciodata o masina noua, la care sa conteze cei 500-1000 euro in plus. In 4-5 ani se vor cauta multi prin buzunare/sosete/saltele pt ~10.000 euro, pe care sa-i dea pe un Superb TDI dotat binisor.
Sunt sigur si ca ai testat si Superb-ul si Avensis-ul, le detii probabil pe amandoua si ai facut un minim de 100.000 de km ca sa ai o parere atat de ferma. Esti un norocos.
Acuma insa, vechea generatie era parca mult mai "plina" inauntru, asta pare cam "cheala" chiar si pe o versiune aproape de top cum e asta ... ceea ce nu imi place, mai ales la banii astia vreau sa simt o masina mai tehnologizata la interior ...
Personal insa, daca as cauta in momentul de fata asa ceva, clar m-as indrepta spre Mazda 6 sau as astepta sa vad ce va oferi si Renault Talisman.
on topic : Imi place Skoda Superb pt practicabilitatea de care da dovada, dar daca ar fi sa ma leg de ceva, acela ar fi designul destul de asemanator cu Octavia 3, doar ca e umflata cu pompa , ''mai limuzina'', ca si papusile ''Matrioska''. La interior destul de stearsa: in sensul ca pare prea trist, nu iti trezeste nici un interes ca te aflii intr-o limuzina business. Iar pretul, mult prea mare pt dotarile si performantele care le oferite Mazda 6 2.2 D 175CP costa 31.490 € ( tot cu cutie manuala ), si cu 25 de cai in plus care fac sa se simta si la acceleratie : 0-100 in 7,9 sec . Asta ca sa nu maio zic de faptul ca vine cu niste dotari de care acest Superb nici nu dispune, gen : HUD , Sistem Audio Premium BOSE cu 11 difuzoare, faruri cu matrice LED ( full ), finisaje de inalta clasa, si multe altele. Deci ? Va avea viata grea . Asta ca sa nu zic ca in 2016 la sfarsit se va lansa o noua generatie Mazda 6, care va fi mai buna, mai tehnologizata, si mult mai premium .
PS; Stiu ca adevarul doare pt unii, dar nah, asta e.
"Noua generați este mai scumpă decât vechiul model", thank you mr obvious.
Chiar nu aveti ce argumente negative sa mai dati? Va ajuta ifanov
Pai..., da, e mai scumpa pentru "ca e mai plina de tehnologii", materialele sunt mai calitative, totul in sine e mai bun decat la fostul Superb. Presupun ca stiti lucrul asta. Mai toate generatiile noi au pret mai mare la echiparile echivalante decat fostele, "Dăăă".
Si va rog, nu comparati pretul noului Superb, generatia tocmai iesita de pe masa de proiectare, cu pretul vechiului Superb, scazut de dealeri ca sa scape de stocurile ramase.
Corect. Mulțumim pentru sesizare.
Deci cele 3 minusuri nu stau in picioare...restul nu comentez
Modul confort nu scuza un sasiu prost sau o suspensie setata prost. Vorbesc in general, nu spun ca asta ar fi cazul Skodei, dar cred ca minusul ala e justificat, mai ales comparand cu alti concurenti din acelasi segment.
Nu este prima oara cand dati dovada de superficialitate in redactarea unui articol. sa va dau un exemplu apparent minor:
spuneti ca Skoda este singura masina "de volum" care ofera umbrella si in plus doar Rolls Royce mai face asta+oare de ce nu au oferit 2 umbrele?
Passatul meu din 2006 avea si el o umbrella in usa.Asta nu era "masina de volum" sau era un Rolls deghizat? Dragilor, daca va uitati pe configuratorul skoda ati fi observant sa sunt "2 umbrele in usile fata".
Chestii minore in aparenta, pentru cei interesati denota insa o tratare suprficiala.
Pretul: de curiozitate mi-am configurat o skoda superb de 150cp, ambition (style are o serie de dotari inutile -din punctul meu de vedere - sau care nu merita diferenta de 35000 euro) cu tractiune integrala, navigatia mai ieftina, tapiterie ventilate, xenoane, hayon electric, culoare alba, parsolar: 32800 euro. In mod normal un 5% discount ar trebui sa primesti, daca mai bagi si un tichet rabla se duce pe la 30500. Cu asemenea configuratie, pretul este foarte bun si putem trece peste aspectul auster din interior.
Singura mea problema este ca mie imi place si am nevoie de un break, deci mai am de asteptat.
Daca singurul ei mod de setare era COMFORT atunci DA, era un mare minus.dar asa, cand iti da voie sa iti alegi, de ce sa fie un minus? Din contra, consider ca modul COMFORT la masina asta poate fi un plus fata de altele care nu au sasiu adaptiv
Superb 2.0TDI 150CP - 8,8 s / 100
Mazda 6 2,2 / 150CP - 9,1 s / 100
Superb 2.0TDI 190CP - 8,0 s / 100
Mazda 6 2,2/ 175 CP - 7,9 s / 100
Din punctul meu de vedere diferentele sunt nesemnificative - La aceasta clasa de masini nimeni nu este interesat ca " face suta" cu 2 zecimi de secunda mai repede. Ce superficiali sunteti.
Ma uitam acum pe cifrele celor 2 modele si vedeam abordari diferite ale felului cum sunt construite motoarele : la Superb cuplul motor estemai mic de cat la Mazda 6, dar pe o plaja mai mare de turatie, iar puterea la Superb intervine mai jos si pe o plaja de 500 rot ( 3.500-4.000 turatii ) de cat la Mazda ( puterea maxima este la 4.500 rot ) . Deci motorul de pe Superb pare la prima vedere mai elastic si mai usor de condus in plaja de cuplu optim...
Pe mine unul nu m-a impresionat deloc motorul pe benzina testat de mine de la Mazda.
Am observat cam ce spune Crystiann mai sus cu plaja de putere care este foarte limitata , la fel si plaja de cuplu.
Cel de la VW mi s-a parut clar mai puternic si mai constant in putere , asta fiind si datorita turbinei . Cuplul incepea de jos cc 1700rpm si tinea pana sus , iar CP maxim il primeai mai devreme si pe o plaja mai lunga.
Aici vorbesc de benzina nu de motorina.
Daca analizati curba de putere si cuplu , se intelege clar despre ce vb aici.
Hai sa fim seriosi un VW poate fi mai bun doar daca Audi nu si-a actualizat modelele , la fel skoda sau seat poate fi mai buna doar daca vw nu si-a actualizat modelele...restul e discutie