Drivetest Skoda Superb

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Style
Skoda Superb zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 12.08.2015
Suflu nou

Skoda a împrospătat în acest an gama Superb cu cea de-a treia generație a modelului. Schimbarea a venit ca o adiere puternică de vânt și a luat cu ea pentru totdeauna liniile vechiului Superb. În loc a rămas un model mai teuton ca niciodată, cu platforma noii generații Passat, dar care a păstrat toate calitățile pe care clienții le apreciau la Superb. Cu excepția design-ului neobișnuit, în caz că era cineva atras de treaba asta.

Acestea fiind spuse, să vedem cum se comportă noul Superb pe drumurile din România.

Skoda Superb
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Style

  • Pret de pornire 21.333 €
  • Pret model testat 33.093 €
  • Taxa auto O €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Varianta 2.0 TDI de 150 CP a lui Superb, care face subiectul testului nostru, are mari șanse să fie bestseller-ul gamei. Propulsorul Euro 6 este mai silențios și mai rafinat ca niciodată, iar cifrele sale nu sunt deloc rele.

Puterea maximă a acestei variante, 150 CP, vine la 3.500 rotații pe minut, în timp ce cuplul maxim, de 340 Nm, este livrat încă de la 1.750 rotații pe minut. Nu este cel mai puternic diesel din segment și nici măcar cel mai puternic propulsor pe motorină din oferta Superb, dar este suficient pentru nevoile utilizatorului mediu. În cazul variantei testate, motorizarea era cuplată unei transmisii manuale cu șase trepte. Aceasta din urmă are o timonerie scurtă și precisă, iar rapoartele prezintă o etajare care să favorizeze un consum redus de carburant.

Reprizele asigurate de Superb 2.0 TDI sunt corecte pentru nivelul de putere și cuplu din dotare. Odată ce ai trecut de 2.500 rpm, Superb trage așa cum trebuie să facă un diesel de 150 CP pe o mașină de clasă medie. Acest comportament este dat de etajarea lungă a transmisiei, care îi favorizează pe cei calmi, care vor să obțină un consum cât mai bun pe distanțe lungi.

Consum

Skoda Superb 2.0 TDI anunță un consum mixt de numai 4.0 litri la sută. Valoarea este mai bună decât a modelelor Ford Mondeo, Opel Insignia și Peugeot 508 în variantele echivalente și o depășește, curios, chiar și pe cea a donatorului de motorizare, Volkswagen Passat. Un singur model din clasa medie cu motorizare diesel are un consum mai mic decât Superb 2.0 TDI, iar acela este Mazda6, cu al său diesel de 2.2 litri, care obține un consum mixt de 3.9 litri la sută.

În cadrul testului nostru, am obținut un consum urban de 7.9 litri la sută, care s-a transformat în 4.5 litri la sută la ieșirea din oraș. Nici pe autostradă, la 130 km/h, Superb nu vrea să consume prea mult, drept urmare ne afișează 5.2 litri la sută dacă setăm această viteză pe tempomat. Toate valorile de mai sus au fost obținute cu sistemul de climatizare activat și fără să ne concentrăm prea tare pe economia de carburant.

În spatele consumului mic stă etajarea destul de lungă a transmisiei manuale cu șase trepte din dotare. Aceasta din urmă îți permite să mergi cu 130 km/h în treapta a șasea la doar 2.000 de rotații pe minut, dar penalizează reprizele care pornesc atunci când acul turometrului este sub acest nivel.

 

Performanţe

Resursele lui Skoda Superb 2.0 TDI 150 CP sunt suficiente pentru 0-100 km/h în 8.8 secunde și o viteză maximă de 220 km/h. Deși Skoda nu și-a propus să fie printre cele mai sportive propuneri în segment, versiunile similare ale lui Ford Mondeo, Opel Insignia, Mazda6 sau Peugeot 508 sunt mai lente de la 0 la 100 km/h. Doar Volkswagen Passat este cu 0.1 secunde mai rapid, o diferență insesizabilă în această categorie a segmentului mediu. 

Viteza a lui Superb este și ea bună,  pentru că este superioară valorilor anunțate de rivalii de mai sus cu excepția lui Passat şi Insignia.

Interior

Superb 3 vine cu un interior spațios care poate primi fără probleme titlul de cel mai aerisit habitaclu din segment. Deși nu te impresionează prin artificii estetice, interiorul lui Superb este corect și ergonomic, lucru care amintește puternic de donatorul unor componente tehnice și tehnologice, Volkswagen Passat.

Materialele sunt la un nivel corect de calitate, iar finisajele la fel, cu toate că fratele de platformă se poate mândri cu un nivel superior de calitate la anumite detalii. Superb compensează cu spațiu din belșug la bord și cu un portbagaj de 625 de litri în care poți să bagi un scaun de birou fără să pliezi bancheta.

Modelul ceh ar fi putut să fie mult mai bun dacă designerii i-ar fi acordat ceva mai multă personalitate la interior, Superb fiind prea sobru și prea simplu la acest capitol. Noul model păstrează tradiția și rămâne singura mașină de volum din lume care are o umbrelă în portieră, dotare împărțită doar cu modelele Rolls-Royce. Nu am înțeles de ce Skoda n-a mers mai departe cu această idee și nu a montat celebra sa umbrelă și în modelele mai mici sau de ce n-a echipat mașina cu patru umbrele, dacă tot s-a apucat de treabă.

Superb este primul model din clasa medie care răsfață ocupanții locurilor din spate cu un nivel de spațiu cum găsești doar la mașinile din segmentul de lux. Locurile modelului ceh sunt confortabile, dar bancheta spate putea să fie mult mai plăcută dacă era înclinată în spate cu câteva grade în plus.

Cehii au fost practici până la capăt, așa că Superb are multe spaţii de depozitare, de la un suport pentru sticle de 1.5 litri în fețele de uși, până la un suport pentru telefonul mobil la baza consolei centrale și deja clasicele suporturi de pahare.

Preţ de achiziţie

Motorizarea testată de noi vine în echiparea Style. Dacă cel mai ieftin Superb costă 21.300 de euro în România cu toate taxele incluse, unul cu aceeași echipare și motorizare ca al nostru îți scoate din buzunar minim 29.900 de euro. Cu dotările suplimentare ale mașinii din imagini, prețul de listă a ajuns la 33.000 de euro. Din fericire, combinația de motor și transmisie testată este disponibilă încă de la 26.300 de euro, în echiparea Ambition.

Prețul îl aduce pe Superb destul de aproape de echipările comparabile ale rivalilor de la Ford, Peugeot, Toyota, Volkswagen și Opel, dar modelul din Cehia are trei atuuri pe care nu le mai găsești simultan la niciun model din segment: cel mai spațios interior, portbagaj cu deschidere cu tot cu lunetă și cel mai mare portbagaj din segment. Așadar, dacă spațiul este printre primele poziții atunci când îți cauți o berlină de clasă medie, nu trebuie să mergi mai departe de prima reprezentanță Skoda.

Desigur, în segment există numeroase alternative și fiecare dintre ele are avantajele și dezavantajele sale, dar niciun model de pe piață nu-l surclasează pe Superb la spațiu, lucru pe care modelul ceh îl aduce în plus față de capacitățile preluate de la Volkswagen Passat.

 

Siguranţă

Noua generaţie Skoda Superb a primit cinci stele la testele EuroNCAP din acest an. Pentru a realiza acest lucru, cehii au făcut caroseria cu 13% mai rigidă decât a predecesorului şi Superb are în plus o serie de sisteme de siguranţă care colaborează pentru protecția ocupanților.

Skoda Superb are nouă airbag-uri, iar lista de sisteme active de siguranță includ avertizarea la depăşirea benzii de mers, frânarea de urgenţă în oraş (până la 34 de km/h), tempomat adaptiv şi de monitorizarea unghiului mort.

Mai mult decât atât, Superb poate fi configurat cu un sistem de corectare automată a direcţiei la depăşirea benzii de mers.

Ţinută de drum

Noul Superb are prima suspensie adaptivă din istoria Skoda, o dotare care îţi permite să schimbi comportamentul printr-o simplă apăsare a butonului amplasat pe consola centrală. Pe lângă modurile Normal, Comfort și Sport, Superb oferă și un mod Individual, care permite configurarea unui mod de rulare personalizat, în funcție de preferințele șoferului. În cazul acesteia pot fi alese setări din fiecare mod în parte, pe care mașina să le țină minte.

Pe modul Normal, mașina prezintă o orientare spre confort, pe când modul Comfort aduce o relaxare a direcției și face suspensia și mai moale. Comutarea modului Sport face suspensia mai rigidă, direcția mai fermă și încearcă să ne aducă o a doua personalitate pentru Superb, dar asistența sistemului de direcție fură din senzațiile pe care acesta ar trebui să i le transmită șoferului prin volan.

Din punct de vedere dinamic, modelul ceh este la fel de capabil ca un Volkswagen Passat de generație curentă. La fel ca Passat, Superb nu îi transmite șoferului niciun sentiment în timpul rulării și se mulțumește doar să execute mecanic comenzile, fără niciun fel de emoție.

Vizibilitate

Superb nu impune probleme la capitolul vizibilitate, având suprafețe vitrate bine proporționate. Pabrizul nu are o înclinație exagerată, iar montanții laterali ai acestuia nu sunt mai groși decât la media segmentului. Mai mult decât atât, montantul de pe partea șoferului nu este la fel de încomod ca la alte modele din segment atunci când abordă viraje la stânga.

Oglinzile laterale sunt şi ele bine proporţionate pentru gabaritul caroseriei.

Tehnologie

La nivel tehnologic, Superb vine cu tot ce te aștepți de la o mașină din această clasă, cu mențiunea că varianta testată nu beneficia de sistem de navigație, deși avea la dispoziție un ecran tactil mare și clar pe care putea să-l folosească pentru asta. Sistemul este opțional. Mai departe de atât, Superb are o echipare corectă din punct de vedere tehnologic, trăsătura suprinzătoare pentru o berlină din segmentul de volum fiind portbagajul operat electric.

Cei de la Volkswagen nu au predat chiar toate armele la colegii de concern de la Skoda, așa că noul Superb nu poate fi comandat cu ecranul de 12.1 inch care ţine locul instrumentelor de bord. În cazul lui Superb avem un instrumentar de bord clar, simplu și ergonomic, fără artificiul TFT disponibil opțional în gama Passat.

Afişajul ecranului multimedia este plăcut, iar variantele cu navigație au chiar și grafică 3D pentru anumite clădiri. 

Sistemul multimedia se conectează cu orice smartphone recent lansat și poate comanda, prin interfața mașinii, comenzile acestuia. Evident, Superb se bucură de asistență la parcare, faruri adaptive și poate fi comandat cu aproape toate dotările tehnologice ale lui Passat.

Trebuie să menționăm și soluțiile tehnice numite Simply Clever. Vorbim despre elemente simple care încearcă să-ți ușureze viața la volan și merg de la benzile de separare din portbagaj și buzunarele laterale ale scaunelor față până la racleta ascunsă în capacul rezervorului.

Design

După peste 700.000 de unități vândute, noua generație Superb aduce un aspect proaspăt, marcând cea mai "ascuțită" Skoda de serie lansată vreodată. Anumite trăsături sunt inspirate din formatul sticlei de Boemia, în timp ce alte linii sunt preluate de la conceptele recente ale mărcii și de la fratele său mai mic, Octavia. Putem spune fără dubiu că noul Superb este cea mai frumoasă Skoda oferită pe piață în ultimii ani.

Din nefericire pentru Superb, noua generație a modelului de clasă medie nu surclasează în frumusețe modele precum Ford Mondeo și Mazda6, cele mai aspectuoase propuneri din segment.

Nu ne-a placut

  • Ruliu în mod Comfort
  • Feedback moderat direcție
  • Noua generație este mai scumpă decât vechiul model
  • Interiorul nu are destulă personalitate
  • Înclinație banchetă spate
Date tehnice - Skoda Superb 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Style
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4861
Putere maxima CP (rpm)
150 (3500)
Latime mm
1864
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (1750)
Inaltime mm
1468
Viteza maxima km/h
220
Greutate kg
1485
Acceleratie 0-100 km/h s
8.8
Ampatament mm
2841
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
66
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
625
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Skoda Superb

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (39)

  • Cu această generație, Superb devine cu adevărat o alternativă la Passat după părerea mea, dacă aș dori ceva de la VAG acum, cu siguranță Superb e pe primul loc, spațiul în spate e la nivelul clasei de lux, bine dotată, chiar dacă nu arată la fel de bine ca Mondeo și Mazda6, are atuuri incontestabile.
    64 18
  • in sfirsit un superb care arata normal la exterior
    47 8
  • @dan_grc: au tinut interiorul mai simplu/modest pentru a face un loc pe piata si pentru Passat. Sunt surprins de performantele aratate, avand in vedere ca Skoda pluseaza cu spatiul in primul rand. In orice caz, superba.
    31 11
  • @ABC
    Așa este, dar diferența mai mare la interior în favoarea Passat este doar la versiunea cu ceasuri digitale în principal, în rest la varianta cu ceasuri clasice nu mai pare mult mai modern.
    26 11
  • @Automarket
    Punctaj exagerat pentru o Skoda. Deja nu mai vedeti padurea de copaci.
    31 46
  • Casim Andronache
    @Dan Grecu, unde mah este Passat in avantaj ? Tu ai testat omule masina aia ? Ai vazut ce plastice are la interior ? Nu-i de tine domeniul auto.


    Superb arata mult mai bn ca Passat, iar spatiul este de segment full-size, insa nu poti veni de fiecare data cu aceleasi motoare invechite si demodate.
    10 37
  • Crystyann
    @@Automarket : Daca ai veni si cu niste argumente ar fi excelent. Ai condus masina? Macar te-ai uitat la poze? La scuipat ne pricepem cu totii...
    PS: Masina este foarte frumoasa ( este parerea mea si este subiectiva ). Mi se pare ciudat sa pui la punctele slabe ruliu pronuntat in mod comfort ( atata timp cat ai si mod normal si sport ). Ca punct in minus pentru moment este pretul ( probabil o sa mai scada ) si partea de asistenti gen "line assist " care iti trag ciudat de volan in timpul mersului. Bine ca se dezactiveaza.
    In rest, mi se pare un model echilibrat si pe gustul meu.
    28 18
  • Crystyann
    @Casim - motoarele sunt aceleasi ca si pe Passat - mai putin 2.0TDI biturbo de 240CP ( care oricum nu cred ca ar fi adus mai multe vanzari deoarece ajungea peste 45.000 EUR.
    21 4
  • misto masina. consumul e unul f bun pentru o masina de marimea asta. inca odata 2.0tdi isi spune cuvantul.
    28 22
  • Casim Andronache
    @Sandu, fii sigur ca e si ''real'' consumul. Adica la un stil de condus subturat, acolo unde motorul va avea de suferit pe durata de exploatare.
    13 25
  • au scris ca nu l-au menajat
    18 7
  • O masina buna pentru distante mari parcurse cu minim 4 pers. Deschiderea portbagajului e un trademark Skoda util cand vrei sa incarci un carucior de copil, sau chiar o bicicleta.
    Se putea face un interior mai frumos, dar manca painea Passatului.

    Carcotasii vor spune ca e scumpa, desi majoritatea nu si-au cumparat niciodata o masina noua, la care sa conteze cei 500-1000 euro in plus. In 4-5 ani se vor cauta multi prin buzunare/sosete/saltele pt ~10.000 euro, pe care sa-i dea pe un Superb TDI dotat binisor.
    24 11
  • un oarecare
    Frumos Superbul, insa se afla sub Toyota Avenss din toate punctele de vedere la fiabilitate. GARANTAT !
    14 51
  • @un oarecare GARANTAT de cine ? De Ivanoff ? Si chiar daca se alfa sub Avensis la fiabilitate, probabil e deasupra la orice altceva.
    Sunt sigur si ca ai testat si Superb-ul si Avensis-ul, le detii probabil pe amandoua si ai facut un minim de 100.000 de km ca sa ai o parere atat de ferma. Esti un norocos.
    44 8
  • ok, nu am condus-o, nu ma pot pronunta, dar sunt convins ca e peste vechea generatie, care era foarte buna. au reparat problema vechii generatii, designul exterior execrabil, si au venit cu un design adevarat, nu doar forme ajustate.
    Acuma insa, vechea generatie era parca mult mai "plina" inauntru, asta pare cam "cheala" chiar si pe o versiune aproape de top cum e asta ... ceea ce nu imi place, mai ales la banii astia vreau sa simt o masina mai tehnologizata la interior ...
    8 18
  • Design clasic un pic sters, atat la interior cat si la exterior insa dotari si preturi corecte pentru ceea ce ofera. E o alternativa pentru orice masina de clasa D de pe piata.

    Personal insa, daca as cauta in momentul de fata asa ceva, clar m-as indrepta spre Mazda 6 sau as astepta sa vad ce va oferi si Renault Talisman.
    18 11
  • Stefan
    Skoda Superb a fost testat anul acesta si are 5 stele la siguranta.
    13 2
  • Ivanoff
    HA, ce haios. Nici macar nu am comentat la stirea asta si deja vad ca pseudonimul meu e prezent in com-ul lui @moUcly ''amicul'' . Nu am pomenit eu niciodata ca Avensis este peste Superb, si asta fiindca Avensis noul model nici macar nu a aparut pe piata . Cand se va lansa lista de preturi si voi vedea ca varianta low costa tot ''17.600'' ca si generatia precedenta ( prezenta ), atunci chiar voi spune ca este net superior Superbului ca raport calitate/pret/fiabilitate.


    on topic : Imi place Skoda Superb pt practicabilitatea de care da dovada, dar daca ar fi sa ma leg de ceva, acela ar fi designul destul de asemanator cu Octavia 3, doar ca e umflata cu pompa , ''mai limuzina'', ca si papusile ''Matrioska''. La interior destul de stearsa: in sensul ca pare prea trist, nu iti trezeste nici un interes ca te aflii intr-o limuzina business. Iar pretul, mult prea mare pt dotarile si performantele care le oferite Mazda 6 2.2 D 175CP costa 31.490 € ( tot cu cutie manuala ), si cu 25 de cai in plus care fac sa se simta si la acceleratie : 0-100 in 7,9 sec . Asta ca sa nu maio zic de faptul ca vine cu niste dotari de care acest Superb nici nu dispune, gen : HUD , Sistem Audio Premium BOSE cu 11 difuzoare, faruri cu matrice LED ( full ), finisaje de inalta clasa, si multe altele. Deci ? Va avea viata grea . Asta ca sa nu zic ca in 2016 la sfarsit se va lansa o noua generatie Mazda 6, care va fi mai buna, mai tehnologizata, si mult mai premium .


    PS; Stiu ca adevarul doare pt unii, dar nah, asta e.
    20 29
  • @Ivanoff
    Ivanoff, nu mai dezinforma: comparatia se face intre 2.2 de 150 CP de la Mazda 6 si 2.0 TDI de aceeasi putere. Daca vrei sa compari varianta de 175 CP corect ar fi sa o faci cu varianta de 190 CP de pe Superb. In ambele variante Skoda matura pe jos cu Mazda, chiar daca japoneza are o motorizare mai mare. Spre exemplu (iau info pt. cutia manuala), varianta de 150 CP de pe Mazda accelereaza in 9 s, vit. max. 210 km/h, consum 3.9 litri/100 km vs Skoda 150 CP cu acceleratie de 8,8 sec si vit max. de 220 km/h si consum de 4 litri/100 km. La motorizarile de 175 CP vs 190 CP lucrurile stau asa: Mazda accelereaza in 7,9 sec, vit. max de 223 km/h si consum de 4,5 litri/100 km vs. 7,6 sec, vit. max 235 km/h si consum de 4.6 litri/100 km si asta dintr-un motor mai mic ce se traduce prin impozite, asigurari et co. mai mici. De ce as lua Mazda, cand tehnic si dpdv al functionalitatii Skoda este peste? Iar aberatiile ca Mazda e premium ma amuza teribil. Fa un drive test si o sa vezi ca e sub majoritatea modelelor din segment pe zona de insonorizare, functionalitate si solutii de conectica.
    24 14
  • hazard
    masina anului!
    13 19
  • @Automarket:
    "Noua generați este mai scumpă decât vechiul model", thank you mr obvious.
    Chiar nu aveti ce argumente negative sa mai dati? Va ajuta ifanov

    Pai..., da, e mai scumpa pentru "ca e mai plina de tehnologii", materialele sunt mai calitative, totul in sine e mai bun decat la fostul Superb. Presupun ca stiti lucrul asta. Mai toate generatiile noi au pret mai mare la echiparile echivalante decat fostele, "Dăăă".

    Si va rog, nu comparati pretul noului Superb, generatia tocmai iesita de pe masa de proiectare, cu pretul vechiului Superb, scazut de dealeri ca sa scape de stocurile ramase.
    22 3
  • P.S: Vechiul Superb a fost lansat in 2008, cu foarte putin timp inainte ca efectele crizei sa loveasca puternic constructorii auto, care au marit preturile. Luati in calcul si asta
    13 2
  • Are toate sansele sa fie un best seller mai ales la noi. Probabil va fi sub Mirai la vanzari dar oricum va trage la titlu:)
    14 10
  • @Stefan
    Corect. Mulțumim pentru sesizare.
    8 1
  • Stiu ca pare greu :)), dar de data asta inclin sa ii dau putina dreptate lui Ivanoff pentru comparatia lui. Desi Skoda cu modelul asta chiar ofera performante bune si poate cel mai important lucru, spatiul. Are totusi concurenti pe masura, care se lupta fara probleme de la egal la egal. Pentru ala de mai de sus in care spunea ca skoda matura cu mazda, ce pot sa mai zic, diferenta de 0,2 sec la acceleratie, rupe ce sa mai... (penibil)
    8 14
  • Crystyann
    @Sebastian. Daca tot ati pus la minusuri ruliu in mod confort, de ce nu ati trecut si "prea rigida in mod sport" ? Si la capitolul pret 95% din masinile nou lansate sunt mai scumpe ca generatiile trecute pentru ca este normal ca la final de cariera sa fie mai ieftine...Iar directia poate fi si ea intarita sau inmuiata...
    Deci cele 3 minusuri nu stau in picioare...restul nu comentez
    10 8
  • O alternativa interesanta la breack
    3 3
  • Nu inteleg toata dezamagirea asta pentru acel minus dat ruliului in modul confort. Daca masina are un ruliu pronuntat, excesiv, chiar si in modul confort, acest comportament merita mentionat ca fiind un dezavantaj si posibil chiar si un risc pentru siguranta.
    Modul confort nu scuza un sasiu prost sau o suspensie setata prost. Vorbesc in general, nu spun ca asta ar fi cazul Skodei, dar cred ca minusul ala e justificat, mai ales comparand cu alti concurenti din acelasi segment.
    11 8
  • Parerea mea
    pentru autor (si pentru automarket in general):
    Nu este prima oara cand dati dovada de superficialitate in redactarea unui articol. sa va dau un exemplu apparent minor:
    spuneti ca Skoda este singura masina "de volum" care ofera umbrella si in plus doar Rolls Royce mai face asta+oare de ce nu au oferit 2 umbrele?
    Passatul meu din 2006 avea si el o umbrella in usa.Asta nu era "masina de volum" sau era un Rolls deghizat? Dragilor, daca va uitati pe configuratorul skoda ati fi observant sa sunt "2 umbrele in usile fata".
    Chestii minore in aparenta, pentru cei interesati denota insa o tratare suprficiala.
    Pretul: de curiozitate mi-am configurat o skoda superb de 150cp, ambition (style are o serie de dotari inutile -din punctul meu de vedere - sau care nu merita diferenta de 35000 euro) cu tractiune integrala, navigatia mai ieftina, tapiterie ventilate, xenoane, hayon electric, culoare alba, parsolar: 32800 euro. In mod normal un 5% discount ar trebui sa primesti, daca mai bagi si un tichet rabla se duce pe la 30500. Cu asemenea configuratie, pretul este foarte bun si putem trece peste aspectul auster din interior.
    Singura mea problema este ca mie imi place si am nevoie de un break, deci mai am de asteptat.
    15 4
  • Crystyann
    @mowgly - Am mers cu Super-ul in mod comfort - abia se simt gropile cu jante 19". Si intr-adevar, daca o duci la limita se simte ruliu dar...e setata in mod COMFORT si este firesc sa fie asa. Mai ai la dispozitie modurile NORMAL, SPORT, ECO sau INDIVIDUAL. Eu consider ca atata timp cat vrei comfort iti asumi si o stabilitate mai putin buna pe virajele luate sportiv.
    Daca singurul ei mod de setare era COMFORT atunci DA, era un mare minus.dar asa, cand iti da voie sa iti alegi, de ce sa fie un minus? Din contra, consider ca modul COMFORT la masina asta poate fi un plus fata de altele care nu au sasiu adaptiv
    14 6
  • @Crystyann
    Nu sustin niciunul din modele, doar dau niste info :
    Superb 2.0TDI 150CP - 8,8 s / 100
    Mazda 6 2,2 / 150CP - 9,1 s / 100

    Superb 2.0TDI 190CP - 8,0 s / 100
    Mazda 6 2,2/ 175 CP - 7,9 s / 100

    Din punctul meu de vedere diferentele sunt nesemnificative - La aceasta clasa de masini nimeni nu este interesat ca " face suta" cu 2 zecimi de secunda mai repede. Ce superficiali sunteti.
    18 3
  • Crystyann
    Cel de sus sunt tot eu, fara @..
    Ma uitam acum pe cifrele celor 2 modele si vedeam abordari diferite ale felului cum sunt construite motoarele : la Superb cuplul motor estemai mic de cat la Mazda 6, dar pe o plaja mai mare de turatie, iar puterea la Superb intervine mai jos si pe o plaja de 500 rot ( 3.500-4.000 turatii ) de cat la Mazda ( puterea maxima este la 4.500 rot ) . Deci motorul de pe Superb pare la prima vedere mai elastic si mai usor de condus in plaja de cuplu optim...
    14 4
  • @Sebastian Toma, a trecut o zi de la comentariul meu. In loc sa stergi definitiv tampenia aceea, doar ai adaugat "e"-ul mancat initial, care oricum nu era mare chestie. Ai putea sa zici in schimb ca poate e cam scump pentru emblema Skoda si ca ar putea canibaliza VW Passat.
    6 3
  • Mai bine faceti test drive cum am facut si eu intre motoare similare intre Mazda si Skoda sau VW ( tot aia e) , mai ales cel care reprezinta un interes pentru voi.
    Pe mine unul nu m-a impresionat deloc motorul pe benzina testat de mine de la Mazda.
    Am observat cam ce spune Crystiann mai sus cu plaja de putere care este foarte limitata , la fel si plaja de cuplu.
    Cel de la VW mi s-a parut clar mai puternic si mai constant in putere , asta fiind si datorita turbinei . Cuplul incepea de jos cc 1700rpm si tinea pana sus , iar CP maxim il primeai mai devreme si pe o plaja mai lunga.
    Aici vorbesc de benzina nu de motorina.
    Daca analizati curba de putere si cuplu , se intelege clar despre ce vb aici.
    15 2
  • Crystyann
    @Automarket : DUpa ce ati schimbat punctajul al siguranta la 5 stele nu ar fi trebuit sa creasca punctajul total ? Ca mie imi da o crestere mica de punctaj spre 4,5... Sau nu trebuie sa iasa la egalitate cu Mazda ca....nu trebuie? :)
    5 5
  • Mecanicu'
    Cu siguranta Skoda Superb este o masina buna insa nu de primul loc, va fi in permanenta in urma lui VW Passat....da sunt un posesor de passat b8 fabricatie 2015 si din momentul in care am deschis portiera skodei superb am simtit diferenta de calitate, la fel la interior, scaune fata, pozitie de condus, materiale etc

    Hai sa fim seriosi un VW poate fi mai bun doar daca Audi nu si-a actualizat modelele , la fel skoda sau seat poate fi mai buna doar daca vw nu si-a actualizat modelele...restul e discutie
    26 3
  • cristi
    nu mai cumparati masini din afara europei. mai bune nu sunt, urate sunt cu mult fata de europene. mai bine va mutati acolo. skoda nu face cele mai frumoase masini dar sunt practice. vrei ceva mai frumos, alegi seat. vrei putin mai calitativ, iei vw. vrei premium, iei audi. vorbeam de gama VAG.
    9 4
  • costin
    @cristi: nu or fi mai bune cele din afara europei, dar ce sa vezi ca sunt mai fiabile prin clasamentele germane si nu numai; nu or fi nici frumoase dar daca seatul e frumos e clar, chiar ca ar trebui sa ne mutam in alte parti.
    1 2
  • eu am superb nou din 2010 bine lucrat satisfacut total pana nu iese la pensie nu o schimb.dar la schimbare sigur e tot un superb nu mare publicitate ca marca dar callitate cu siguranta gasesti la ia.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru