Drivetest Skoda Karoq

1.5 Benzina Turbo (TSI) 150CP 4x2 Aut7 Ambition
Skoda Karoq zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 24.10.2017
În căutarea identității

M-aș fi așteptat să dau de urma lui Yeti, omul zăpezilor, pe un vârf de munte acoperit deja cu zăpadă, nu pe malul mării Tireniene, într-o Sicilie care miroase a mare și a portocale.

Însă, de când cu încălzirea globală, habitatul se rescrie. Și, odată cu el, și numele sub care am cunoscut vreme de opt ani propunerea Skoda în segmentul SUV-urilor compacte. Yeti dispare din familia constructorului ceh și lasă loc unei alte creaturi. Se numește Karoq și este un frate mai mic al actualului Kodiaq, despre care am stabilit deja că este botezat după un urs din Alaska.

Ca să nu vă pierd în detalii și în grădina zoologică din Mlada Boleslav, trebuie doar să rețineți că noul Karoq este urmașul lui Yeti, un concurent pentru frații Seat Ateca și Volkswagen Tiguan, dar și cel mai mare dușman al regelui din segment, Nissan Qashqai.

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru că mulți dintre voi ne-au recomandat să testăm mai multe versiuni pe benzină și pentru că dieselul este pus la colț din ce în ce mai des, mai ales în Grupul Volkswagen, Karoq se va prezenta la raport alături de unitatea 1.5 TSI. Un test cu una dintre versiunile diesel vine imediat ce mașina ajunge și pe piața din România.

Unitatea de 1.5 litri face parte din noua ofensivă a Grupului Volkswagen. Este un motor care ia locul vechiului agregat 1.4 TSI, fără a aduce însă foarte multe noutăți. Sunt tot 150 de cai putere anunțați la 5000 de rotații. Cuplul motor de 250 Nm este oferit pe o plajă de turații largă, cuprinsă între 1500 și 3500 de rotații, garantând o senzație constantă de resurse. Nu este similar cu generozitatea unui diesel, dar este suficient pentru a face din Karoq o mașină care se mișcă bine atât în oraș, cât și în zone extraurbane. Sunt resurse suficiente pentru o depășire la limită sau pentru o demonstrație sportivă.

Ajută mult în acest sens și transmisia automată DSG cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte, de asemenea de generație nouă. Schimbă liniar, retrogradează rapid și vine și cu un set de padele în spatele volanului pentru o operare manuală. Există însă și momente când soliciți o retrogradare bruscă, iar cutia te aruncă aproape de zona roșie a turometrului, unde nu găsești neapărat vreo resursă ascunsă.

Antifonarea motorului este excelentă. Zgomotul și vibrațiile sunt ținute departe de habitaclu, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care aș recomanda oricând versiunea pe benzină.

Cele patru tipuri de rulare, Eco, Normal, Sport și Individual, dictează la rândul lor modul în care se conduce mașina. Dacă ne referim la răspunsul motorului, e clar că modul Eco anesteziază pedala de accelerație, iar cutia de viteze caută să ruleze subturat. În modul Sport, cutia schimbă disciplinat și nu ai parte de retrogradări cu surprize, ca în cazul amintit mai sus.

Consum

Pentru a se asigura că unitatea de 1.5 litri este cât mai eficientă, Skoda a preluat de la părintele Volkswagen și sistemul care dezactivează doi dintre cei patru cilindri ai motorului. Se întâmplă pe nesimțite (în doar 13 milisecunde), atunci când motorul nu este supus unei sarcini extreme.

Prin urmare, în zonele urbane, găselnița asta, împreună cu sistemul start-stop, are capacitatea de a reduce simțitor consumul de carburant.

Rularea noastră la testul din Sicilia a presupus mai multe drumuri extraurbane. Șoselele sinuoase și autostrăzile au adus un consum extern de 8.3 litri/100 de km. Nu m-am atins de modul Eco, ba chiar am exagerat de vreo câteva ori cu Sport. Prin urmare, cred cu tărie că noul Karoq se poate mulțumi cu 7 litri/100 de kilometri dacă mergeți cuminte.

În fișa tehnică, Skoda anunță o valoare de consum de 5.4 litri/100 de kilometri. Raportat la rivalii din segment (unii dintre ei nu sunt tocmai comparabili, venind în plus și cu 4x4), Karoq este mai economic decât un Ford Kuga (fără cutie automată), decât Hyundai Tucson (versiune cu 4x4 și 27 de cai în plus) și fratele acestuia Kia Sportage. Și Mazda CX-5 este ceva mai gurmand în versiunea sa de 160 de cai, iar fratele Volkswagen Tiguan se apropie timid cu un 6.1 litri/100 de km.

Seat Ateca reușește o valoare similară cu cea a lui Karoq, în vreme ce rivali de temut precum Peugeot 3008 și Nissan Qashqai se apropie și ei periculos. Opel Grandland X reușește un consum mai mic, însă are și cu 20 de cai în minus.

Performanţe

Karoq se vrea a fi o alegere puțin mai dinamică decât fratele său mai mare, Kodiaq. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 8.6 secunde, un timp bun, care face din crossover-ul ceh una dintre cele mai rapide opțiuni ale segmentului.

Dacă ne uităm la ceilalți rivali, vedem că Ford Kuga, Hyundai Tucson și Kia Sportage nu se apropie de modelul ceh. Nici Mazda CX-5 nu face o figură mai bună. Opel Grandland X este și el departe de cele 8.6 secunde, însă foarte aproape sunt rivalii Nissan Qashqai și Peugeot 3008, cu un timp de 8.9 secunde. Tiguan este și el în zonă cu 9.1 secunde.

Abia Seat Ateca este cel care reușește să egaleze Karoq în performanțe. O frază pe care nu te aștepți să o scrii atunci când testezi un banal SUV Skoda.

Interior

Dincolo de portiera lui Skoda Karoq descoperi un interior ușor plictisitor. Designul este unul extrem de simplist, care pune accent pe funcționalitate. E ca o fereastră din geam termopan, care se închide și se deschide perfect. Nu e un vitraliu care să îți inspire emoție sau care să scârție pe ici, pe colo.

Opțiunea designerilor de a nu risca nici un artificiu estetic ne aduce unul dintre cele mai ergonomice interioare existente în lumea auto. Climatizarea este intuitivă, unele butoane sunt orientate în sus, iar pe volan este o disciplină militară.

Materialele au o calitate diferită. Pe planșa de bord avem un plastic moale, chiar și pe consola centrală este plăcut, pe volan avem o piele fină, însă în partea inferioară a bordului descoperim un plastic tare și neprietenos. Finisajele sunt excelente.

Așa cum îi stă bine constructorului ceh, habitaclul este plin de spații de depozitare inteligente. Mă refer la spațiile din portiere, care pot înghiți chiar și sticle de doi litri, la zona de încărcare cu inducție, dedicată telefonului mobil și amplasată la baza planșei de bord, și la spațiile generoase de pe consola centrală. Torpedoul este ușor cam mic.

La toate acestea se adaugă ideile Simply Clever, care includ o lanternă cu LED în portbagaj, o racletă ascunsă în capacul rezervorului, un spațiu de depozitare sub scaunul dreapta față, un mini coș de gunoi, un cui de remorcare retractabil și priză de 230V.

În condiții normale de exploatare, portbagajul are o capacitate totală de 521 de litri. Însă, mulțumită sistemului Vario Flex, care permite glisarea individuală a scaunelor spate cu 11 centimetri în față, capacitatea portbagajului poate ajunge la 588 de litri. În plus, ca o premieră pentru sistemul Vario Flex de pe Skoda, toate cele trei scaune spate pot fi scoase din mașină printr-o operațiune foarte simplă. Karoq se transformă astfel într-un vehicul utilitar cu numai două scaune și o capacitate totală de încărcare de 1810 litri.

Dacă ne uităm în segment, raportându-ne chiar și numai la cei 521 de litri, vedem că noul Karoq este depășit în generozitate doar de fratele mai mare Tiguan și, insesizabil, de Peugeot 3008 (528 de litri).

Așa cum vă ziceam, spațiul de pe locurile din spate poate fi configurat după dimensiunile fiecărui pasager, mulțumită glisării scaunelor pe o distanță de 11 centimetri. În poziție normală însă, există suficient loc la picioare și la nivelul capului. Este de notat spațiul pentru picioare pe care îl găsești sub scaunele din față.

Antifonarea habitaclului s-a făcut foarte bine, însă există un ușor zgomot de vânt la rularea pe autostradă din cauza oglinzilor laterale ceva mai mari.

Preţ de achiziţie

Momentan, Skoda nu a oferit prețurile noului Karoq pentru piața din România. Potrivit oficialilor, crossover-ul ar urma să fie cu 5 până la 10 procente mai ieftin decât fratele mai mare Kodiaq. Prin urmare, dacă facem niște calcule simple și ne raportăm la prețul de start de 20.800 de euro al lui Kodiaq, reiese că noul Karoq va costa cel puțin 18.500 de euro pe piața de la noi. Dacă va fi așa, este un preț care se înscrie în zona accesibilă a segmentului, doar Kadjar, Ateca și Sportage fiind ceva mai ieftini.

Siguranţă

Skoda Karoq a fost testat de EuroNCAP și a primit punctaj mare. Previzibil, având în vedere că folosește o platformă Volkswagen care a primit deja cinci stele pentru siguranță. Karoq a înregistrat unul dintre cele mai ridicate punctje din segment când a venit vorba de protecția pasagerilor adulți: 93%. Sistemele sale de siguranță și asistență au fost ușor cam slabe, fiind cotate cu numai 58%.

Pe lista sistemelor de siguranță regăsim un sistem de frânare automată de urgență cu posibilitate de detectare a pietonilor, asistent pentru menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor din trafic (are o oarecare întârziere), monitorizarea unghiului mort și avertizare la ieșirea cu spatele din parcare. În plus, dacă bifați toate opționalele o să vă alegeți cu nouă airbaguri.

Ţinută de drum

Așa cum spuneam și la capitolul performanțe, Skoda a încercat să facă din Karoq un model mai dinamic decât Kodiaq. Mașina pare să nu se mai încline atât de mult pe viraje, însă există un ruliu constant, deranjant, de care nu scăpați nici în modul Sport. Totuși, în situația aceasta, vă alegeți cu o suspensie ceva mai rigidă. Trebuie să ținem cont și de faptul că pe această versiune ținuta de drum este îmbunătățită și de prezența unei suspensii spate multilink.

În modul normal de rulare, Karoq este o mașină confortabilă și nimic mai mult. Adică acel crossover esențial pentru familie, cu o ținută de drum neutră, aproape impersonală. Suspensia nu transmite foarte multe în habitaclu, însă parcă nici nu plutește asemeni celei de pe Kodiaq.

Direcția este foarte asistată și se va dovedi minunată în aglomerările urbane. Pe sectoare de drum virajat ea nu transmite însă foarte multe detalii despre suprafața de rulare și nici nu uimește prin precizie.

Chiar dacă noi am avut o versiune echipată cu tracțiune față, Karoq poate fi comandat și alături de un sistem de rulare 4x4 (alături de versiunile diesel). Acesta vine la pachet cu un diferențial central blocabil, cu asistent pentru coborâre și cu mai multe elemente de protecție pentru partea inferioară a caroseriei. Pentru amatorii de statistici și de ieșiri în teren accidentat, precizez că noul Karoq are o gardă la sol de 18.3 centimetri. Nu e mult, dar este suficient pentru câteva drumuri neasfaltate.

Vizibilitate

Skoda a vrut să se asigure că noul Karoq nu pune probleme de vizibilitate. Așa că a croit o lunetă generoasă, flancată de doi montanți posteriori de dimensiuni decente. Oglinzile laterale sunt și ele extrem de generoase și încadrează bine crossover-ul. Primul rând de montanți incomodează însă în virajele strânse.

Una peste alta, Karoq nu o să pună mari probleme de vizibilitate.

Tehnologie

Dacă stăm să ne gândim că noul Karoq este primul model Skoda care poate fi comandat cu un instrumentar de bord digital, atunci putem spune că urmașul lui Yeti este cel mai avansat model de până acum.

Noi n-am avut instalat un astfel de ecran pe exemplarul de test, însă am descoperit cu plăcere un ecran de 9.2 inch, aparținând sistemului multimedia Columbus. Este o interfață prietenoasă, ușor de folosit, cu o grafică la ani lumină distanță de ceea ce există în prezent în segment. Totul este foarte colorat, prietenos și intuitiv. E o adevărată plăcere să umbli prin meniul plin de opțiuni, pe care s-ar putea să nu le descoperi nici la un an de la achiziția mașinii.

Aș vrea să apreciez navigația mașinii, care vine cu informații din trafic în timp real, și suportul pentru Apple CarPlay, Mirror Link și Android Auto. Există și o suprafață de încărcare pentru telefonul mobil la baza planșei de bord, însă aș vrea să remarc rapiditatea cu care încarcă un clasic port USB. E unul dintre cele mai rapide pe care le-am testat până acum într-o mașină.

Pe lista de dotări puteți comanda încălzire pentru scaunele față, scaunele spate și volan, un sistem de climatizare cu purificarea aerului, un sistem audio Canton și posibilitatea de a oferi un hotspot celor din mașină.

De altfel, Karoq este un vehicul bine conectat. Skoda Connect permite controlarea mașinii de la distanță și folosirea computerului personal pentru serviciile cehilor. De asemenea există și un asistent personal.

Design

Dacă mă întrebați pe mine, Karoq o să aibă în primele luni de carieră o problemă de identitate. Mulți nu vor înțelege cum se poziționează acest model în gamă. Yeti, chiar și cu designul său ciudat, criticat înainte de facelift, era o mașină pe care o recunoșteai ușor pe stradă și pe care știai unde să o așezi. Schimbarea de nume, la pachet cu împrumutarea designului de la fratele mai mare Kodiaq, ar putea crea unele confuzii în rândul clienților neavizați și chiar în rândul fanilor Skoda.

Dacă privim strict din punct de vedere estetic, noul Karoq este un model care preia corect filosofia brandului, fără artificii sau dovezi de curaj. Îmi place aspectul tehnologizat și îmi plac, în special, stopurile sub forma literei C, cu un contur inspirat de cristalul de Bohemia. Filosofia de design lăsată moștenire de Joszef Kaban, fostul designer șef Skoda, plecat acum la BMW, se simte în continuare foarte puternic.

Nu ne-a placut

  • Plasticul din zona inferioară a bordului
  • Apropierea estetică de Kodiaq
Date tehnice - Skoda Karoq 1.5 Benzina Turbo (TSI) 150CP 4x2 Aut7 Ambition
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1498
Lungime mm
4382
Putere maxima CP (rpm)
150 (5000)
Latime mm
1841
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (1500)
Inaltime mm
1603
Viteza maxima km/h
203
Greutate kg
1393
Acceleratie 0-100 km/h s
8.6
Ampatament mm
2638
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
521
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Skoda Karoq

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (24)

  • La exterior este oribila.....ca si sora mai mare, de altfel. Si putem adauga si Tiguan-ul aici.
    58 74
  • Silviu
    Am vazut-o live la Frankfurt.
    Arata mai bine in realitate decat in poze.
    Nemtii se bat pe ea.
    51 17
  • petrol
    Ooopaaa, motorizare pe benzina testata la un SUV ! Ma bucur si apreciez ca se fac si astfel de teste.
    55 6
  • Dragut! Sunt curios de preturi. Daca Ateca avea unele minusuri la modularitate si tehnologie fata de Tiguan, Karoq se pare ca vine foarte bine dotat si probabil un pret sesizabil mai mic decat fratele din Germania. Nu stiu care e filosofie VAG, dar Skodita asta pare o alegere mult mai buna decat Tiguan.
    34 4
  • ACE - Craiova
    Comentariul automarket este foarte bun.
    Modelul Karoq este O.K. dpdv al design-ului, incadrandu-se in zona lui SEAT ATECA ( garda la sol 18,7 cm ) si VW T-roc ( garda la sol 16,1 cm) care au insa si versiuni 4x4.
    Pacat ca nu se ofera - INCA - in grupul VW si o versiune hibrid/electrica.
    GARDA LA SOL este mai buna decat la fratii de concern:18,3 cm.
    Nota pentru modelul SKODA Karoq: 8/9.
    La noi s-ar parea ca va ajunge prin ianuarie anul viitor.
    In comenzile de pe site-ul Skoda Germania, un model cu tractiune fata, cutie automata 7AT, bine echipat, ajunge la cca 30.000 EURO.....
    50 3
  • "Propulsorul 1.5 TSI poate fi comandat și alături de o tracțiune integrală 4x4, însă noi am testat o versiune doar cu tracțiune față."

    Unde si cand ? Pe Skoda Germania si Cehia, in configurator ai 4x4 doar pe 2.0 TDI
    17 4
  • Personal, nu cred ca un consum de 8,3 la 100 Km - in regim extraurban este de 4 stele si jumatate din 5. Aceasi poveste cu interiorul.
    Aspectul exterior este pur si simplu banal.
    Cat priveste pretul in echipare de top cred ca trebuie sa nu stii ce sa faci cu banii tai ca sa-i dai pe aceasta masina.
    22 14
  • @petrol Nu vad mari motive de bucurie. Motivele sunt de gasit in text. Consumul de 8.3% pentru un crossover 4x2 cu DCT 1.5 turbo de ultima generatie e mare. Un Diesel echivalent s-ar fi oprit la 7% in acelseasi conditii de fuga. In conditii de mers la consum, un diesel s-ar opri la 5.5 pe cand 1.5-ul asta n-ar scadea sub 6.5.
    Ajungem la vechea problema. Benzina consuma cu 10-20% mai mult decat un diesel si dpdv. dinamic, se comporta mai prost cu 10-20% decat acesta (ambele de ultima generatie). Diferenta de pret nu mai e nici ea ce era pe vremea benzina aspirat vs. diesel turbo. Nu-i greu de ales intre ele atat timp cat esti sincer cu tine.
    19 19
  • @Vlad Se strecurase o eroare în test. 4x4 primesc doar versiunile diesel. Nu și cea testată de noi.

    @MM Nota pentru consum este acordată în raport cu cea a rivalilor din segment. Aceștia consumă mai mult, de aici și nota mare obținută de Karoq. Cât privește interiorul, și acesta a primit o notă mare pentru că, pe lângă carențele estetice, mașina vine cu o ergonomie excelentă, este cam cea mai spațioasă alegere din segment, iar materialele sunt bune per total. Așadar, designul interior este un detaliu mărunt, pe care l-am semnalat și eu, dar care nu cântărește așa de mult în alegerea unei mașini precum Skoda Karoq.

    @petrol Mulțumim și noi.

    @Ilici Comentariul tău surprinde foarte bine realitatea. Aș mai trece în dreptul benzinarului și rafinamentul de care dă dovadă. Totuși, trendul actual ne conduce către o renunțare la dieseluri. Ușor, ușor, ofertele producătorilor se vor adapta la acest trend.
    13 5
  • @Illici la consum ai dreptate, insa daca compari 1.5 150 cp cu 2.0 150 ai sa vezi ca dpdv al performantelor benzinarul sta mai bine, mai precis 8.4 vs 8.9. Daca faci +20.000 km/an merita dieselul. La mai putin de 20.000 nu are rost sa iei dieselul pentru ca diferenta aia de 1.000-1.500 euro se amortizeaza greu, in conditiile in care la 100 km rulati vei consuma 1-2 litri in plus cu benzinarul. Nu la fel de greu ca pe vremea aspiratelor, asa cum ai zis si tu, aspirate care costau 2-3.000 de euro mai putin ca dieselurile comparative ca puteri dar care cusumau 3-5 l in plus la 100 km.

    Modelul e cuminte. Nu e genul meu, insa gusturile nu se discuta. Ii dau un plus pentru bord care desi e banal e foarte ergonomic si vine cu tabloul digital.

    Probabil ca pretul de pornire in RO va fi undeva pe la ~17.000, iar varianta full (motorizare, 4x4, echipare si toate optionalele) va ajunge la ~35.000. Asa se intampla la toti producatorii europeni.
    15 5
  • P.S. Am comparat variantele 4x2 cu manuale, pentru ca deocamdata nu exista benzina 4x4 la 150 cp cu automata si nici diesel 4x2 la 150 cp cu automata...
    8 3
  • Manuel
    Automarke. Din poze nu-mi dau seama, avem vreo suprafata plana in spate, fie dupa rabatarea scaunelor, fie dupa scoaterea lor de tot. Mie mi se pare ca la rabatare au bordura sus, iar la scoaterea de tot,au bordura in jos, gaura.
    multumesc
    0 2
  • @Manuel Intreabarea nu e potrivita pentru ca daca privesti pozele vei vedea ca in ambele situatii se poate crea o suprafata plana: atat cu bancheta pliata si plafonul care ascunde partea inferioara a portbagajului, cat si fara bancheta si fara plafon.

    Daca nu-ti imaginezi cum se pliaza bancheta, poti cauta pe youtube :-)
    4 0
  • Buna, proasta nu mai conteaza la cum arata ! Nu pot sa inteleg un lucru ! Ce a fost in mintea celui care la desenat ?
    9 13
  • Cineva
    @VAG
    Probabil era in stare de ebrietate :))
    9 12
  • @Andy. Pe hartie 1.5-ul cu 8.4s sta mai bine decat 2.0 cu 8.9s dar in viata reala cand nu prea sari de 3000 rpm dieselul se simte muuult mai bine. Plus ca are cuplu generos la turatii joase. Diferenta de pret de la achizitie o recuperezi la revanzare considerand ca kilometrii sunt aceiasi si la benzina si la diesel. In plus un diesel il vei revinde mult mai usor decat o benzina pentru ca vei da de clienti mult mai atenti la consum comparativ cu cei care au 25k euro pentru o masina noua.
    @bogdanm. Trendul anti-diesel e o chestie fashion si va trece mai devreme sau mai tarziu cand isi vor da seama si clientii c-au fost pacaliti cu benzine mici turbo, si producatorii c-au investit in tehnologie care nu prea livreaza nimic pe sosea, indiferent cate premii si diplome or fi avand.
    10 11
  • @Ilici02
    Cand vad ca faceti comparatie intre 1.5 benzina si 2.0 diesel....total lipsit de logica si sens.
    Ia compara tu 1.5 benzina cu 1.6 diesel... sa vezi atunci ce "muuuult" mai bine se simte dieselul tau.
    Sau compara 2.0 benzina cu 2.0 diesel.
    Problema voastra este consumul: sunteti prea saraci sa platiti 1-2 litri de benzina in plus, dar vreti putere si demaraj. De aia umpleti tara cu fumegatoare diesel vechi de 20 de ani.
    34 7
  • @@Ilici02 pentru ca se compara puteri identice sau asemanatoare. Nu compari un 1.5 150 cu un 1.6 de 115... E stupid.
    8 4
  • Diesel = tractoare, vapoare, locomotive, tiruri, carat rulote sau mai stiu eu ce nebunii. Pentru toate celalalte exista benzina. In sfarsit un test drive fara fumegatoare. Sunteti pe drumul cel bun, la cat mai multe!
    25 6
  • Corect este sa se compare motoare de capacitati diferite. Ti se pare corect sa compari 1.0 tsi (115 cp) cu 1.6 tdi (115 cp) ? Compari un motor de 3 cilindri cu un diesel de 1.6 ?
    Si chiar si asa, diferenta intre 1.0 tsi si 1.6 tdi este de doar 50 Nm si 1 litru de benzina in plus.
    3 3
  • Facem comparatia intre 1.5 si 2.0 pentru ca au aceiasi putere si teoretic sunt marketate ca identice (150 CP ambele).
    Daca vreti neaparat sa comparam 1.5 (150cp) cu 1.6 (~120cp) le comparam dar limitam 1.5-ul la 4k rpm ca sa fie cat de cat echilibrat testul si in cazul asta eu tot pe diesel pariez ca se misca mai bine.
    In fine, eu unul nu imbratisez un curent pentru ca-i impins de cine stie ce interese. Am analizat "redescoperirea" benzinei sub forma de down-sizing si e fake. Arata bine doar pe hartie. Pe sosea dieselul ramane mai bun din toate punctele de vedere inafara de poluare si zgomot desi ambele aspecte mai suporta ameliorare (vezi skyactive si noile dieseluri mult imbunatatite la nivel de zgomot).
    @zet Printre altele si ambulantele sunt tot diesel ca trebuie sa rupa asfaltul in drum spre urgenta. Si nici n-ar fi ok sa vina copilasii pe lume prin benzinarii in timp ce soferul ar alimenta cu benzina.
    Cine vrea, poate nega evidentele. Aparent, inca suntem liberi.
    11 17
  • @Ilici02 - eu cred că uiți un detaliu important - cutia automata. Audi A4 2,0 diesel automata - 8-10 litri în oraș. Afară 7.
    4 0
  • @Ilici02 eu inca sper ca trolezi grav cu fumegatoarele. asta sau ai fabrica de diesel-uri in curte. noile benzinare turbo au cuplu comparabil cu diesel-urile si sunt incomparabil mai rafinate cu o diferenta de consum de maxim 1,5 litri in favoarea diesel-ului.
    10 3
  • brusli
    Bine ca nu seamana cu opel astra...si a4 seamana cu a6..a8...si seria 3..cu 5..7..ce comparatie e asta? mai mergeti la scoala ca nu aveti o treaba cu masinile...bagati can can..ceva xxx
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru