Drivetest Skoda Fabia (2014-2018)
1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 StyleJoi, 22.01.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Skoda a lansat a treia generație a modelului de clasă mică Fabia anul trecut, la Salonul Auto de la Paris. Este un model așteptat cu interes în Europa, fiind una dintre cele mai accesibile mașini din gama Skoda. La noi în țară, Fabia este un model popular, o alternativă pentru autohtonul Sandero. Am luat un prim contact cu noua Skoda Fabia în cadrul testului internațional, acolo unde Sebastian a condus varianta cu motor de 1.0 litru și 75 CP.
Skoda Fabia a ajuns și în România, iar noua generaţie își așteaptă clienții. Am vrut să vedem mai de aproape cum se comportă noul model și am primit la test o Skoda Fabia 1.2 TSI de 110 CP în echiparea Style. Modelul de test a venit echipat și o serie de opționale, dintre care cel mai vizibil este pachetul Colour Concept, care permite vopsirea plafonului și a jantelor într-o culoare diferită de cea a caroseriei. Modelul nostru era gri, iar plafonul și jantele erau vopsite în alb.
Skoda Fabia (2014-2018)
1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style
- Pret de pornire 10.420 €
- Pret model testat 15.504 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Motorul de 1.2 litri turbo pe benzină face parte de ceva vreme din oferta grupului Volkswagen. A debutat acum câțiva ani pe noul VW Polo, fiind unul dintre primele propulsoare ce s-au aliniat trendului downsizeing. Pentru noua Fabia, motorul 1.2 TSI este disponibil în două varainte de putere: 90 și 110 CP.
Modelul testat de noi a venit cu motorul 1.2 TSI de 110 CP asociat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Motorul își face treaba decent, însoțit un un duruit specific motoarelor VW Group de cilindree mică. Urcă fericit în ture, dacă îi cerem asta, dar pentru uzul citadin se va dovedi silențios. Cutia de viteze manuală este etajată corect și schimbă relativ precis.
Skoda Fabia 1.2 TSI va fi cel mai fericită în oraș, acolo unde cei 175 Nm își vor face treaba încă de la 1.400 rpm pentru a misca cu aplomb noul reprezentat Skoda în clasa mică. La drum lung, motorul devine cam vocal, mai ales dacă solicităm toată puterea disponibilă la 4.600 rpm. Pentru depășiri este nevoie să retrogradăm o treaptă, așa că așteptăm cu interes și versiuni mai puternice pentru noua Fabia.
Un mare plus pentru sistemul Start-Stop, care s-a dovedit a fi extrem de eficient și foarte puțin enervant. Motorul se oprește și pornește foarte natural, singurul moment când am simțit nevoia să anulăm sistemul fiind mersul în coloană.
Mai trebuie menționată amplasarea ciudată a butonului de pornire a motorului. Exemplarul nostru de test a venit cu cheie inteligentă și buton de pornire. Acesta este amplasat pe coloana volanului, chiar acolo unde în mod normal ar fi butucul contactului. Amplasarea este cumva atipică, dar se dovedește a fi practică. Singurul neajuns este că nu te poți lauda că mașina ta are pornire la buton.
Consum
Motorul pe benzină oferit de Skoda este unul care este suficient de atent cu buzunarul viitorului proprietar. Consumul mediu de carburant declarat de către constructor este de 4.8 litri/100 km, iar cel urban oficial este de 6.1 litri/100 km. În timpul testului nostru, computerul de bord a raportat o valoare medie de 8.0 litri/100 km, iar în traficul urban această cifră a crescut până la 8.5 litri/100 km.
Consumul declarat de Skoda se încadrează printre cele mai bune din segment, fiind depășit doar de cel al modelului Ford Fiesta 1.0 Ecoboost de 125 CP cu o medie de 4.3 litri/100 km și Nissan Micra 1.2DIG-S de 98 CP, care declară aceeași valoare medie de 4.3 litri/100 km. Pentru restul concurenței, consumul mediu oficial se învârte în jurul cifrei de 5.0 litri/100 km.
Performanţe
În ceea ce privește performanțele, trebuie spus că motorul cu patru cilindri, sistem turbo și 110 CP este suficient pentru duce Skoda Fabia într-un zonă selectă a automobilelor de clasă mică ce pot efectua sprintul de la 0 la 100 km/oră într-un timp de sub 10 secunde.
Timpul oficial este de 9.4 secunde. Alături de Skoda Fabia 1.2 TSI se află, evident, Volkswagen Polo 1.2 TSI (9.3 secunde) și Seat Ibiza 1.2 TSI (9.8 secunde), dar și Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 CP (9.4 secunde), Peugeot 208 1.6 VTi (9.9 secunde), noua Mazda2 Skyactiv-G 115 CP (8.7 secunde!) și Renault Clio 1.2 TCe 120 CP (9.4 secunde).
Interior
Skoda are de împlinit așteptări mari cu noua sa Fabia. Astfel că cehii nu s-au zgârcit și au creat un interior pe măsură. Ca de obicei, nu vom fi uimiți de nimic țipător sau foarte extravagant, pentru că nu acesta este stilul mărcii. Interiorul este sobru, dar modern și aduce o serie de inovații reunite sub blazonul Simply Clever. La interior, aceste soluții se regăsesc sub forma spațiilor de depozitare pentru sticle de 0.5 litri în buzunarele portierelor din spate, un coș de gunoi cu pungă detaşabilă ascuns tot în buzunarul portierei din spate și un spațiu special pentru telefonul mobil.
Mai mult, portbagajul a devenit acum unul dintre cele mai spațioase din clasă, cu un volum de 330 litri, depășindu-l chiar şi pe cel al modelului Dacia Sandero, deţinătorul precedentul record. În portbagaj există și o soluție sub forma unui coș de plastic pentru a imobiliza obiectele de mici dimensiuni.
Dacă în față spațiul pentru pasageri este satisfăcător, în spate acesta a scăzut uşor. Noua Fabia este mai scurtă cu 8 mm față de generația anterioară, iar dacă la volan se află un șofer mai înalt, pasagerul din spatele său va avea probleme în găsirea unei poziții confortabile. Modelul testat de noi a venit echipat cu scaune față sport (dotare opțională de 154 euro). Acestea sunt profilate și oferă un bun sprijin lateral, dar au tetiera unită cu spătarul și nu poate fi reglată. De asemenea, aș fi preferat ca plaja de reglaj a volanului să fie mai amplă.
Chiar și așa, noua Fabia impresionează prin calitatea materialelor folosite pentru nivelul de echipare Style. Plasticele sunt de bună calitate, totul este solid și dă senzația de lucru făcut cu simț de răspundere.
Preţ de achiziţie
Skoda nu mai este o marcă de buget. Tendința din cei mai recenți ani a fost ca marca din Cehia să încerce să se apropie de Volkswagen la capitolul calitate și uneori chiar și preț. Totuşi, noua Fabia oferă un preț de bază atractiv, de 10.400 euro (TVA inclus), dar acesta este valabil pentru versiunea cu motor 1.0 de 60 CP în echiparea de bază Activ. Pentru a putera alege o Fabia 1.2 TSI Style de 110 CP, prețurile încep de la 14.200 euro, iar exemplarul testat de noi mai avea o serie de dotări opționale ce fac prețul final să fie 15.500 euro.
Cel mai mare rival pentru Skoda Fabia este Dacia Sandero. Ce-i drept, Dacia nu oferă motoare de peste 100 CP, dar un Sandero 0.9 TCe de 90 CP în echiparea de top Laureate costă 10.200 euro. Alternative mai ieftine mai găsim şi la Hyundai pentru actualul model i20, care va fi în curând înlocuit, la Kia pentru modelul Rio şi Suzuki Swift.
Pentru sumă de aproximativ 15.000 euro în clasa mică mai poți alege Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 CP Titanium, Honda Jazz 1.4, Renault Clio 1.2 TCe sau Toyota Yaris 1.33. În plus, bătălia se va încinge și mai tare în viitorul apropiat prin sosirea noii generații Opel Corsa, a noii Mazda2 și a noului Hyundai i20.
Siguranţă
Skoda Fabia a trecut prin testele de impact organizate de organismul independent EuroNCAP chiar anul trecut. Noua Fabia a promovat cu brio, obținând scorul general de cinci stele într-o perioadă în care calificativul maxim este din ce în ce mai greu de atins. Scorul pentru protecția pasagerilor adulți și infanți a fost de 81%, în timp ce protecția pietonilor este la 69%.
Skoda Fabia vine echipată în standard cu ESC (sistem electronic de stablitate), ABS, MSR (sistem reglaj moment motor), ASR, EDS (diferențial electronic) și HBA (asistent de frânare hidraulic). De asemenea, șase airbaguri asigură protecția pasagerilor, iar pe bancheta din spate există prinderi Isofix pentru scaun de copil.
Ţinută de drum
Skoda Fabia este un automobil mai mic și mai ușor față de generația anterioară. Acest lucru se traduce printr-o manevrabilitate îmbunătățită. Suspensia este nouă pentru modelul Fabia, iar îmbunătățirea se simte. Confortabilă și plăcută în oraș și suficient de fermă atunci când accelerăm ritmul, noua Fabia satisface la acest capitol, dar încă nu se ridică la nivelul oferit de Fiesta sau Polo.
Direcția are asistare electro-hidraulică și oferă un feeling foarte plăcut în volan. În plus, diferențialul electronic reduce subvirarea și ajută noul model să aibă un comportament dinamic superior generației anterioare.
Vizibilitate
Nu există probleme deosebite la acest capitol. Fabia are o formă clasică, fără prea multe artificii de design, iar acest lucru se traduce și printr-o suprafață vitrată destul de generoasă. Din perspectiva celui de la volan poți observa fără probleme partenerii de trafic, iar montanții din față nu jenează prea tare. La manevrele cu spatele ne ajută un set de senzori de parcare (dotare opțională 197 euro), iar dimensiunile compacte ale noului model fac o joacă de copil parcarea în spații mai înguste.
Tehnologie
Skoda a îmbunătățit semificativ tehnologia pe care o regăsim la bordul noului model Fabia. Avem un display central tactil de 6.5 inch cu o grafică color de ultimă generație. Sistemul răspune rapid la orice comandă, fie că este dată direct pe ecran sau prin intermediul tastelor alăturate. În plus, Skoda a adus și sistemul MirrorLink pe noua Fabia, sistem ce permite interconectarea cu telefonul mobil inteligent ce permite clonarea ecranului telefonului direct pe display-ul mașinii.
Din păcate nu l-am putut testa, deoarece sistemul MirrorLink este deocamdată incompatibil cu telefoanele cu sistem de operare IOS. Funcționează doar cu telefoane cu sistem de operare Android sau Windows și necesită instalarea unei aplicații. Este și singura modalitate de a avea navigație la bordul noii Fabia. Altfel spus, dacă nu ai un smartphone cu date, nu vei avea nici sistem de navigație. Skoda mai are de reglat câteva mici probleme la acest capitol, dar cu siguranță le va rezolva.
Până atunci, ne putem conecta telefonul prin Bluetooth pentru a putea vorbi liniștiți în timp ce conducem, iar sistemul permite accesarea agendei şi a listei de apeluri din telefon.
Modelul testat de noi a venit și cu sistem de climatizare automat Climatronic, intuitiv și foarte simplu de folosit.
Design
Skoda nu a îndrăznit prea mult atunci când a venit vorba de designul noului model Fabia. A decis să dea un plus de agresivitate în partea frontală prin faruri ceva mai bine profilate, dar calandrul este identic cu cel folosit de modelele Rapid și Octavia. Skoda își îmbracă toate modelele într-un fel de uniformă și asta le face greu de recunoscut pe stradă. Modelul testat de noi a trecut complet neobservat, doar câțiva proprietari de Skoda Fabia întorcând capul.
Partea bună este că Skoda oferă posibilitate personalizării, ca de exemplu posibilitatea de a avea plafonul și jantele vopsite într-o culoare diferită față de restul caroseriei. Cu puțină imaginație, poți crea o Fabia mai atractivă pe gusturile tale.
Ne-a placut
- Suspensie îmbunătățită
- Comportament dinamic
- Portbagaj extrem de încăpător
Nu ne-a placut
- Spațiu redus pentru pasagerii din spate
- Design anonim
- Interior sobru
Date tehnice - Skoda Fabia (2014-2018) 1.2 Benzina Turbo (TSI) 110CP Man6 Style | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat primele schițe oficiale cu viitorul Enyaq facelift. Acesta aduce o serie de îmbunătățiri estetice atât pentru varianta obișnuită cât și pentru cea cu alură de coupe. (Marti, 17 Decembrie)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
Daca mosulicii Vw Group care fac strategia Vw & skoda o sa continue mult sa le viseze marci premium, cu preturi pe masura, mi-e teama ca in 2-3 ani o iau la vale. Deja mitul masinilor nemtesti este puternic afectat de pragmatismul indus de criza recent incheiata. Sa ceri peste 15k de euro de o cutie de chibrituri (ce-or face la masina asta cu 110 cp si nu pot face cu 90?), la care schimbi becurile 1 data pe luna (deh, cablurile instalatiei electrice or fi facute in Ro) iar tabloul de bord se aprinde mai ceva ca instalatia din pomul de Craciun denota incredere exagerata.
Cu banii pe Fabra asta, acum 4-5 ani iti luai un Golf dotat decent. Iar astazi iti iei o compacta asiatica sau chiar franceza, la fel de fiabila (nu ca skoda ar fi marele exemplu de fiabilitate).
ceea ce e mai trist e ca tu chiar crezi ce scrii acolo
SI nu e obligatoriu sa ai conexiune de date la telefon chiar si la unul cu Android. Din cate stiu, aplicatia Here Maps de la NOKIA e disponibila si pe aceasta platforma (chiar daca e doar beta, am impresia) nu doar pe Windows. Dar chiar si cu Google Maps stiu ca poti descarca, atunci cand esti conectat la un hotspot wifi, o bucata de harta, atat cat sa acopere traseul calatoriei, nu o tara intreaga.
In fine, cel mai bine e cu Here Maps. Pe telefoanele Lumia functioneaza excelent iar acum ca a venit si pe Android, cu atat mai bine. E disponibila si pe iOS pentru cei cu telefoane crApple care s-au saturat de crApple Maps sa-i mai trimita in camp. :D
Exemplu: Nissan Micro 1.2DIG-S +18.000euro.
Da, se va vinde la noi pentru ca e surogat de VW. Pacat ca si design-ul e la fel de sters...
faceti comparatia cu nivele de top la Fiesta, Polo, Yaris etc si veti vedea ca toate pleaca de la 15.000 EUR in sus cu un motor de peste 100 CP. Asta este piata...fraier nu este cine vinde, ci cine cumpara :)).
Majortatea masinilor testate sunt echiparea de top + optiuni suplimentare, ca doar nu o sa ai la test drive o cheliciune.
Oricum 90% din vanzarile Fabia vor fi intre 9.500 EUR si 12.500 EUR. Eu am condus-o si este o masina decenta, mult peste vechea generatie, cu minusurile si plusurile ei.
In drive test ai varianta full !
Modelul ce incepea pe FABIA 1, de la 6000 si ceva, era 1.2htp cu 54cp.
@Andy: ,,NOUL i20", este defapt vechiul i20, care nu era o masina spelndida, si are aceleasi motorizari vechi, acelasi 1.2 diesel care consuma cat un 2.0tdi de la VW. Pe cand Fabia are niste motorizari mult mai ok. Sa nu mai vorbim de intretinere care este buna la Skoda si ieftina fata de alte marci.
Ai descris perfect situatia pietei cat si pozitia parelologilor!
Ai dreptate. Insa ar mai fi trebuit adaugat faptul ca diferenta dintre cea mai ieftina Fabia 1 si cea mai ieftina Fabia din generatia actuala, poate fi pe deplin justificat de multitudinea de dotari cu care producatorii sunt OBLIGATi de legislatia europeana sa-si echipeze masinile. Daca ma gandesc ca Fabia 1 in prima varianta de echipare avea un singur airbag si nici nu stiu daca avea ABS, iar acum producatorii sunt obligati la 4 aibag-uri si esp, diferenta este cat se poate de justificata.
sunt departe de a fi fan skoda,dar in cazul de fata nu mai e vina ei :)
Cat despre masina... poate ca e buna, dar cu siguranta este una dintre cele mai urate masini de clasa mica. La naiba, nici de data asta nu le-a iesit celor de la Skoda. Si Fabia 1 si Fabia 2 au fost unele dintre cele mai urate din clasa.
Sper ca motorul asta sa nu mai aiba atatea probleme, ca de rezolvat in totalitate, nu cred.
chiar eu am dat intr-un showroom Opel peste un Astra Sedan,1.4 100CP la ~13500
Oricum, are concurenta mare in segment: Clio, Mazda 2, Fiesta, lupte grele.
Strict parerea mea.
@Samuraiul: mananci caramele si ! Am un parbriz ciobit si trebuie sa il schimb. Oferta a fost de 800 normal cu montaj sau 1100 cu incalzire, aftermarket. 2600 ron pret normal. Si asta la dealer, unde stim ca nu sunt cele mai mici preturi din lume.
Consumul iarna la orice masina este mai mare cu aproximativ 1 litru decat vara mai ales pe distante scurte si medii - lucru firesc insa. Daca pe jos mai era zapada sau mazga mai creste putin...masina are cauciucuri de iarna, mai adaugam putin la consum...Poate au dat baietii drumul si la scaune incalzite, mai adaugam putin...Au mai bagat si putin piciorul in ea, ca doar este test drive nu test de consum, a mai crescut putin.E frig, start stopul nu prea isi face treaba deci iar nu s epupa cifrele....
Si uite asa consumurile cresc...la toate, nu numai la Fabia. Uitati-va si voi la masinile voastre si vedeti daca in ultimele 2 luni s-au apropiat vreodata de consumul dat de producator.
PS: Nu-s fan Fabia :)
La prima intrebare, raspunsul este da. La a doua, nu! Am (in acest moment) Mazda 3 generatia precedenta. Posibil sa ma confunzi. Stiu preturi in general pentru ca imi place sa fiu informat.
Te prinzi tu care e adresa de email, chiar sunt curios de oferta. Desi cred ca oferta era cu senzorii pe ea. Dar... astept. Oricum, o alegere excelenta ca masina, am mers cu ea.
N-ar fi mai usor sa te interesezi inainte sa comentezi ?
acelasi lucru il vei face si la fabia si ajungi la pret de citigo
Deci, DA!
Chinezariile si turcismele de care vb voi care costa 250-300 lei le monteaza taximetristii sau curierii pe logan-uri.
Totusi, revenind la FABIA in cauza, pretul maricel in comparatie cu anumiti competitori directi dar sa nu uitam ca asta e un pret de catalog.
Daca te duci cu banul in mana negociezi lejer 1500 de euro.
Spor tuturor
Nu te lua pe tine drept etalon...nu toti ne dorim sa o avem mai mare :)). Marimea nu este totul, crede-ma pe cuvant :))
PS: Ma repet, maxim 2-3% din Fabii vor costa peste 15.000 EURO. Restul vor fi in jurul a 10.000- 12.000 EUR.