Luni, 16.11.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Facelift-ul proaspăt aplicat în gama Seat Ibiza i-a adus modelului iberic o motorizare cel puțin interesantă: 1.0 TSI de 110 CP. Am testat în România o asemenea variantă a modelului spaniol și am rămas impresionați de creația celor de la Seat, care s-a dovedit a fi mai plină de viață decât ne-am fi așteptat.
Motorizarea cea nouă vine doar în compania unei echipări superioare denumite FR, care te duce cu gândul la ceva mai multă sportivitate decât livrează mașina cu adevărat. Oricum ar fi, o privire la lista de prețuri arată o ofertă tentantă.
SEAT Ibiza facelift
1.0 TSI 110CP Man FR
- Pret de pornire 11.985 €
- Pret model testat 15.459 €
Motor / Transmisie
După 1.2 TSI, o motorizare care a marcat primul val de downsizing al Volkswagen Group, nu ne mai așteptam la surprize mari din partea companiei germane în această zonă. Însă nemții au făcut un motor turbo cu trei cilindri în linie: 1.0 TSI. Acesta este disponibil momentan într-o singură variantă de putere, 110 CP și 200 Nm, testată de noi pe un Seat Ibiza facelift.
Motorul cel nou merge surprinzător de bine și de rafinat, în special dacă ne gândim la faptul că vorbim despre o unitate cu trei cilindri în linie. Mai mult decât atât, propulsorul dă dovadă de o plajă generoasă de cuplu și de putere, surclasând varianta 1.2 TSI la senzațiile furnizate la accelerare și la reprize.
Am îndrăzni chiar să afirmăm că motorizarea 1.0 TSI merge atât de bine, încât variantele comparabile ale lui 1.2 TSI nu-și mai au rostul. Maşina se "simte" mai puternică decât 1.0 EcoBoost-urile echivalente și livrează performanțe dinamice foarte bune.
Cuplată acestei motorizări este o transmisie manuală cu șase trepte care are rapoartele etajate pentru un consum cât mai bun de carburant și se bucură de o cursă relativ scurtă a schimbătorului. Reprizele asigurate te fac să te întrebi de două ori dacă ești sigur că are doar un litru motorul de sub capotă.
Consum
4.3 litri la sută este consumul mixt anunțat în cartea tehnică a acestei variante a lui Seat Ibiza facelift. Cifra este cel puțin impresionantă, mai ales pentru o mașină de clasă mică echipată cu o motorizare pe benzină de 110 CP. Dar asta nu înseamnă că modelul iberic este singurul din segment care ajunge la asemenea performanțe.
E adevărat că el este egalat doar de Ford Fiesta facelift 1.0 EcoBoost în varianta de 100 CP, principalul său competitor. Celelalte modele din segment anunță un consum de carburant uşor mai ridicat pentru variantele comparabile de motorizare.
În mediul urban am obținut un consum de 5.9 litri la sută rulând fără instalația de climatizare pornită, în traficul din timpul zilei. Dacă pornim aerul condiționat și ne și grăbim, cum fac mai toți bucureștenii, consumul urcă la 7.6 litri la sută.
În afara orașului, Ibiza 1.0 TSI ne-a afișat un consum de 5.5 litri la sută, cu aerul condiționat pornit și rulând în ritmul traficului. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, motorul merge la 2.650 rpm și consumul se stabilizează la 6.8 litri la sută cu toate dotările de confort activate.
Performanţe
Dintre toate modelele de clasă mică echipate cu motorizări alimentate cu benzină și care dezvoltă între 100 și 120 CP cuplate unor transmisii manuale, Mazda2 1.5 SkyActiv-G stă cel mai bine, depășind la mustață modelul iberic de 110 CP: 8.7 secunde versus 9.2 secunde până la sută în cazul lui Ibiza.
Celelalte modele comparabile din segment sunt mai slabe decât Ibiza 1.0 TSI și Mazda2 1.5 115 CP la accelerația 0-100 km/h și chiar și la viteza maximă.
Lăudăm din nou performanțele asigurate de această motorizare, care ne-a demonstrat că poate să tragă mai tare decât te lasă să crezi cei 110 CP și 200 Nm din fișa tehnică.
Interior
Seat Ibiza nu are cel mai spațios sau modern interior din clasa mică. Pentru că vorbim despre un simplu facelift, nu puteam să ne așteptăm la o îmbunătățire dramatică la acest capitol. Lăsând la o parte spațiul, habitaclul lui Ibiza este destul de ergonomic și de primitor, deși nu îți fură ochii cu nimic special.
Consola centrală prezintă un afișaj tactil de dimensiuni rezonabile, de unde se comandă multe funcții ale mașinii. Climatizarea nu a fost integrată în această interfață, aşa cum se întâmplă la unii competitori.
Scaunele din față ale acestei echipări au suport lateral generos, "aripioarele" scaunelor fiind mai umflate decât ne așteptam să le găsim. Nu sunt confortabile precum setul de fotolii pe care le vezi atunci când urci la bord, dar oferă un nivel bun de susținere laterală și poți petrece câteva ore la volan fără să ai dureri de spate.
Materialele de la bord nu au crescut în calitate față de varianta ante-facelift, iar culorile acestora nu ne inspiră în niciun fel, fiind preferate nuanțe închise și fără vreun ornament care să aducă puțină culoare la bord.
Există câteva elemente pe care scrie FR, dar mă așteptam ca această echipare să aducă mai multă personalitate la bord față de o simplă tapițerie dedicată și câteva sigle.
Portbajul este suficient de spațios, având un volum de 292 litri. Are un profil adânc și poate primi suficiente bagaje pentru o excursie în doi întinsă pe mai multe zile.
Preţ de achiziţie
Fără nicio promoție, varianta de echipare și motorizare testată are un preț de listă de 14.850 de euro cu toate taxele incluse. Echiparea FR, singura în care este oferită configurația testată, este una corectă ca dotări și oferă un pachet competitiv pe piața hatchback-urilor de clasă mică echipate cu motoare pe benzină de peste 100 CP și cu transmisie manuală.
Exemplarul testat de noi a costat 15.450 de euro cu TVA inclus după ce i-a fost aplicată o promoție de lansare care i-a redus prețul cu 1.600 de euro.
Există variante mai ieftine, care nu sunt mai puternice sau mai rapide, dar care vin cu propriile calități. Vorbim despre Renault Clio, Skoda Fabia, Kia Rio și de anumite echipări ale lui Ford Fiesta și ale lui Opel Corsa. Cu excepția lui Rio, toate au motoare supraalimentate de cilindee mică, alimentate cu benzină, care asigură peste 90 CP (inclusiv).
Există, evident, și varianta Dacia Sandero 0.9 TCe, care costă cu mai multe mii de euro mai puțin decât Ibiza 1.0 TSI, dar nu se poate mândri cu aceleași caracteristici dinamice sau estetice.
Siguranţă
Cel mai recent test de impact operat de organisumul independent EuroNCAP pentru modelul Seat Ibiza a avut loc în anul 2011. Modelul de acum este teoretic identic, dar testele EuroNCAP s-au transformat între timp şi sunt acum mult mai stricte.
Până la proba contrarie, Ibiza a înregistrat la testul de atunci scorul maxim de cinci stele. Ibiza are acum și un sistem de frânare automată numit Multi Collision Brake, care acționează frânele imediat după un impact pentru a preveni alte coliziuni.
Ţinută de drum
În ciuda siglelor cu FR de pe caroserie, cele două litere desemnează doar o variantă de echipare, nu o variantă de performanță sau mai sportivă decât cea uzuală.
Din fericire, Ibiza facelift se bucură chiar şi în versiunea standard de un nivel bun de manevrabilitate, se conduce într-un mod previzibil și are un comportament rutier aproape neutru. Când forțezi nota, apare un ușor fenomen de subvirare, ținut sub control pe cât posibil de diferențialul electronic XDS. Acesta din urmă nu face magii, dar poate să-ți facă experiența la volan mult mai plăcută în toate situațiile în care ajunge șoferul.
Direcția este precisă și destul de comunicativă, iar volanul nu este greu de bracat și nu opune deosebit de multă rezistență nici măcar în situațiile în care spiritele se încing. Suspensia este mai fermă decât ne-am fi așteptat de la o mașină de clasă mică fără ambiții sportive, iar cei de la Seat au instalat pe exemplarul testat un sistem de adaptare a suspensiei cu trei moduri de rulare: normal, comfort și sport. Între acestea nu sunt diferențe majore decât dacă creștem semnificativ tempoul de rulare, când se remarcă un plus de fermitate a suspensiei pe modul sport și o ușoară relaxare a acestora pe modul comfort, acesta din urmă nefiind atât de confortabil pe cât te lasă numele să crezi.
Vizibilitate
Vizibilitatea se dovedește a fi adecvată la bordul modelului Ibiza, în ciuda faptului că suprafețele vitrate laterale nu sunt deosebit de generoase. Montanții față nu jenează în mod deosebit vizibilitatea pe viraje, în ciuda înclinării impresionante a parbrizului, iar manevrele în spațiile de parcare înguste nu sunt o problemă mai ales dacă mașina este echipată cu cameră video pentru mersul cu spatele și senzori de parcare, ambele fiind dotări opționale.
Tehnologie
Ibiza are un ecran multimedia cu diagonala de 6.5 inch care suportă și funcțiile de conectivitate moderne ale Apple Car Play și Android Auto. Pe lângă acest sistem, Ibiza are în dotare sistem de climatizare cu reglare digitală automată (opțional), geamuri electrice, închidere centralizată, tempomat și limitator de viteză, senzori de parcare și alte dotări deja uzuale în segment.
Ibiza facelift poate fi comandat și cu un detector de oboseală (opțional), care avertizează șoferul dacă este în pericolul să adoarmă la volan. Până nu demult, asemenea dotări se găseau doar în clasele superioare de automobile.
Design
A patra generație a lui Ibiza se află la al doilea facelift, ultimul din cariera sa. Deși vârsta unor linii ale caroseriei se poate vedea, Ibiza este în continuare o propunere atrăgătoare în clasa mică. Modelul iberic a fost împrospătat pentru a rămâne relevant pe piață, iar vopseaua roșie și jantele de 17 inch îi conferă acestui model un aspect atrăgător.
Am fi dorit să vedem același entuziasm și la interior, unde modelul iberic nu mai este la fel de captivant. Oare va fi suficient un exterior atrăgător și un interior cu câteva detalii sportive pentru a atrage un nou val de clienți pentru Seat Ibiza facelift?
Ne-a placut
- Motorizare vivace
- Preț competitiv motorizare și dotări
- Consum rezonabil
- Ținută de drum corectă
Nu ne-a placut
- Nu poate fi comandat motorul cu echipare mai ieftină
- Trecerea pe modul comfort sau sport nu schimbă mașina prea mult
- Interiorul nu-i la fel de atrăgător ca exteriorul
Date tehnice - SEAT Ibiza facelift 1.0 TSI 110CP Man FR | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre SEAT
-
Reprezentanții Seat au confirmat, pentru presa britanică, eliminarea modelului Tarraco din portofoliu. Acesta îi va face loc noului Cupra Terramar. (Joi, 18 Iulie)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul Leon. Pe listă regăsim și două motorizări noi, inclusiv o versiune PHEV cu 204 CP și autonomie electrică de peste 100 de km. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță o ediție aniversară pentru cel mai celebru model al său: Ibiza. Denumită sugestiv Ibiza Anniversary Limited Edition, aceasta va fi disponibilă începând cu primul trimestru al anului. (Joi, 11 Ianuarie)
-
Constructorul spaniol de automobile anunță că a comercializat 1 milion de SUV-uri în ultimii 6 ani. Mașina aniversară este un Seat Arona. (Marti, 18 Octombrie 2022)
-
Specialiștii Euro NCAP au încheiat o nouă sesiune de teste de siguranță, în cadrul căreia au testat nu mai puțin de 10 modele noi. 8 dintre ele au luat punctajul maxim de 5 stele, inclusiv crossover-ul electric chinezesc BYD Atto 3. (Miercuri, 12 Octombrie 2022)
Avem link pe varianta de Ecoboost despre care vorbim, de 100 CP. Chiar și cu motorizarea 1.0 EcoBoost de 125 CP, pozițiile în clasament nu se schimbă.
Mazda 2 1.5 90CP 0-100 = 9,4 sec ( timp comparabil cu 1.0 TSI 110 CP ) ....... Care-i ''inovatia'' DAS AUTO ? Pai daca compar cu un motor de putere asemanatoare il bate .
Exemplu :
Mazda 2 1.5 115CP 0-100= 8,4 sec
......INOVATIE ZERO
Citez : ''Dacă pornim aerul condiționat și ne și grăbim, cum fac mai toți bucureștenii, consumul urcă la 7.6 litri la sută.''
7,6 l pe o masina subcompacta este un consum mare . Eu cu 2.0 benzina anspirat am consum in oras cu clima ON de 8,8, si asta cu o masina cu 300kg mai grea. Ti se pare cumva o inovatie consumul mare al acestei Ibiza ?
''În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 7.8 litri la sută. Cu oraşul liber, acesta scade la doar 5.5 litri la sută''.Asta la TEST DRIVE cu Mazda 2 1.5 115CP cu motor aspirat.
'' Poate mergi la ore mai libere ''.Cu toata stima....... Acum te intreb eu pe tine : Cand este vreodata liber in Bucuresti ? In afara de primele zile de Craciun , Seara de Ajun ( cand toata lumea e la casele lor sau la munte, rude, prieteni, etc ) , Primele zile din ianuarie ( dupa revelion ) si eventual de Sarbatoirile Pascale ?:)))) Zi-mi tu cand e liber prin Bucuresti ? Cand pana si la 10 noaptea pe marile bulevarde este un trafic ca si ziua ? Nu exista ''stil de condus economic'' cand mergi bara la bara si cu AC on . Aici masinile consuma cel mai mult carburant, mult mai mult decat atunci cand sunt conduse sportiv sau dinamic pe un traseu liber. Si ar mai fii ceva, orele 20-21 sau 12-13 si respectiv 16-19 este un trafic infernal prin Bucuresti, cu km de coloana, cu ''meseriasi''' care blocheaza intersectia, cu politisti nepasatori, caz care duce la consolidarea blocajului si dupa caz vei pierde minute bune din timp, dar si carburant ars.
Masina mea este un sedan de clasa medie cu o greutate mai mare cu 300kg decat Ibiza, cu motor 2.0 benzina aspirat cu 150CP si fara mod ''Start-Stop'' precum acest Ibiza, iar consumulb este de 8,8 . La drum lung consumul instantaneu se situeaza la 5,2-6L . La un drum Bucuresti- Buzau , am plecat cu ''Range : 342km'' pe bord. Cand am ajuns acolo imi arata '' Range: 287KM'' , asta in cazul in care pana acolo sunt mult mai multi km, iar masina ''a mancat'' doar 55 km din autonomie. Mers intins cu A/C si cateva depasiri pana in rosu .
Mai bine, demonstreaza ca esti tu inteligent printre acei ''oameni prosti'' ( de care zici ) si explica-mi ''tehnologia DAS AUTO'' in comparatie cu SkyActive . Eu am demonstrat mai sus, ca nu e decat ZERO ''inovatione'' DAS AUTO.
In ceea ce priveste varianta de varf : Parca mai mult imi placea varianta pre-facelift, cel putin aia nu-mi lasa impresia ca sistemul ala de navigatie este un 2DIN aftermarket integrat acolo in bord intr-o rama din plastic de slaba calitate. In rest polimerii sunt moi, asta e un lucru bun, DAR, exista un DAR....M-as fi asteptat ca pe polimerii aia moi sa aiba si piele cu cusatura ( ori alba , ori neagra dupa caz ) ca la Mazda 2 pt un aer mai premium. Nu mai vorbesc de lipsa tehnologiilor moderne, cum ar fi: Buton Start Engine din entry-level sau Start-Stop pt semafor si altele.In varianta de varf ii lipsesc iarasi cu desavarsire tehnologiile cum ar fi : Blind Spot, HeaD Up Diplay, Lane Assist, Faruri Full Led si multe altele. Deci unde-i inovatia ? Nici Polo nu exceleaza la aceste capiole. S-a demonstrat deja ca nici la performante nu exceleaza spre exemplu : 1.2 TSI 90CP 0-100 in 11 sec , pe cand 1.5 SkyActive 90CP 0-100 in 9,4 sec .
Si pentru cei ce tot cuantifica puterea, oameni buni, puterea, acea informatie la care faceti referinta este trecuta in talon in dreptul motorului. Ea se masoara asa: se una bucata motor si se aseaza pe banc motor, dupa care se face testarea. Nicio omologare de purete pe masini serie nu se facepe dyno vecul, doar pe banc motor... Nu credeti, cautati cu gogu...
Am facut vreo 2500km deja, consumul in afara orasului aproximativ 5.3L/100km, consum in oras in Bucuresti, aproximativ 7l/100km, mai scade la 6.8 sau creste la 7.3 depinde cum e traficul.
Am avut un Opel Astra 1.4 de acu 20 de ani :)
In oras consuma aprox. 10L/100km iar in afara orasului aprox. 5l/100km.
Consumurile sunt civilizate, masina se misca bine, nu ai pretentii de sportiva dar trage binisor cel putin in treapta a 3-a de pe la 70 ajunge la 120 km/h destul de repede.
Portbagajul nu este prea mare, iar spatiul din spate pentru pasageri este destul de mic, prin constructie cica ar incapea 3 oameni in spate, eu va zic ca 2 oameni incap ok, al 3-lea nu stiu unde ar putea sta, eventual daca ar fi un copil pana in 10 ani asa.. ar putea sa incapa in mijloc.
Masina se misca bine, am cumparat-o cu motor 1.2 TSI 90CP, aer cond manual, oglinizi electrice si incalzite, hill hold, ecran tactil fara navigatie, pilot automat sau cum naiba se numeste.. :), discuri de frana pe toate rotile la pretul de 8700 Euro cu programul Rabla.
Aveam un buget de 9000 Euro pentru o masina noua.
Am avut de ales intre Sandero, Hyundai i20, Suzuki Swift si Seat Ibiza. Am ales Seat pentru ca mi-a placut cum se misca motorul, are cuplu bunicel de la turatii joase de pe la 1700 rpm incepe sa traga masina.