Drivetest Renault Talisman
1.6 Diesel Turbo (dCi) 160CP Aut6 IntensVineri, 29.04.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
După ce au trecut de la o extremă la alta, visând lagune sau altitudini înalte, francezii au coborât cu picioarele pe pământ și au luat-o pe calea credinței. Pe calea credinței că pot face o mașină suficient de bună pentru a smulge clienții de lângă mașinile germane.
Așa s-a născut Talisman, un model cu nume predestinat, aducător de noroc și simbol universal al reușitei. Renault a aruncat în joc tot ce avea mai bun: incantații, un design semnat de van den Acker, tehnologie și promisiunea fiabilității.
Cu o asemenea desagă în spate, noul Renault Talisman ar trebui să fie suficient de puternic pentru a da piept cu greii segmentului mediu.
Renault Talisman
1.6 Diesel Turbo (dCi) 160CP Aut6 Intens
- Pret de pornire 21.800 €
- Pret model testat 31.400 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Pentru a fi siguri că noul Talisman reușește, cei de a Renault l-au lansat la apă cu unul dintre cele mai puternice motoare de 1.6 litri diesel de pe piață. O adevărată reușită tehnologică, cu care puțini producători se pot lăuda. Mai ales în această eră a downsizing-ului.
Capabil să livreze 160 de cai putere și un cuplu motor de 380 Nm, motorul de 1.6 litri nu mai pare așa depășit de situație. Mulți ar fi tentați să creadă că unitatea nu se potrivește pe un sedan atât de mare, care cântărește 1.5 tone. Modul în care se simt resursele enumerate mai sus îi va contrazice însă pe cei cârcotași. Asta și pentru că momentul motor, resimțit devreme, imprimă o dinamică bună și oferă energia necesară unor manevre care forțează limitele mașinii.
Nu ar fi însă corect să spunem că bagajul de putere oferit de acest motor face din Talisman o mașină cu iz sportiv sau care poate oferi senzații tari. Pentru asta există alte modele în gama Renaultsport.
Revenind la unitatea diesel cu patru cilindri, trebuie să spunem că ea devine ușor guturală după ce acul turometrului depășește 2500 de rotații. Sunetul resimțit în habitaclu este și el perceptibil.
Alături de motorul diesel, Renault oferă și o cutie automată cu dublu ambreiaj, denumită EDC. Ar trebui să vă obișnuiți cu ea pentru că o vom vedea pe tot mai multe modele din gama francezilor. Ne-am fi dorit ca ea să fie la fel de fâșneață și bine echilibrată ca pe Megane GT, dar e de la sine înțeles că vorbim despre mașini diferite.
În cazul lui Talisman, cutia are o liniaritate bună, dar nu excelentă, iar retrogradarea în modul normal de funcționare lasă de dorit. În modul Sport, cutia reduce treptele ceva mai bine, dar tot nu trezește forțe ascunse în inima sedanului.
Talisman vine cu mai multe moduri de rulare, pe care Renault le grupează în sistemul MultiSense. Asta înseamnă că poți miza pe cinci tipuri de comportament, care schimbă 10 parametri ai mașinii, de la iluminarea ambientală la răspunsul pedalei de accelerație. Dacă în cazul unora trebuie să ai simțuri ascuțite pentru a sesiza diferența, modul Efficiency îți va anestezia clar toate comenzile, iar cel Sport va face ca totul să devină mai alert.
Consum
O alegere perfectă pentru cei care fac mulți kilometri și își doresc eficiență, motorul de 1.6 litri vine echipat și cu un sistem start-stop în dotarea standard. Acesta ajută reducerea consumului în mediul urban, chiar dacă prezintă unele vibrații la repornire.
În afara orașului, cu o rulare ponderată, ba chiar extrem de răbdătoare aș putea spune, Talisman poate garanta un consum incredibil de mic pentru o mașină de asemenea dimensiuni. De la Brașov la București am reușit un consum incredibil, de numai 3.7 litri/100 de kilometri, chiar mai mic decât ce promit francezii în fișa tehnică (4 litri/100 de kilometri). Deci se poate.
De altfel, dacă ne uităm la valoarea medie a consumului promisă de Talisman (4.4litri/100 de km) și apoi aruncăm un ochi și în segment, la rivali precum Mondeo, 508 facelift, Mazda6, Passat, Superb, Insignia sau Avensis, vedem că francezii sunt fruntași.
Performanţe
Este însă destul de greu să fii fruntaș în toate. Prin urmare, la capitolul performanțe tragem concluziile amintite mai sus, la capitolul Motorizare/Transmisie. Talisman nu este cea mai sportivă opțiune din segment, iar cifrele susțin asta.
Cu un sprint de la 0 la 100 de km/h în 9.4 secunde, modelul francez este lăsat în urmă de Volkswagen Passat, Skoda Superb și Peugeot 508 facelift. Cu toate acestea, Talisman reușește să repurteze o victorie de palmares în fața unor nume importante: Ford Mondeo, Mazda6, Hyundai i40 și Toyota Avensis. Cu Opel Insignia se află la egalitate.
Interior
Renault a avut întotdeauna o politică bine stabilită de seducție. Sunt sigur că undeva, acolo, în regulamentul dezvoltării unei mașini noi, scrie mare că viitorul model trebuie să fie seducător atât la exterior cât și la interior. Altfel nu-mi explic atenția de care au dat dovadă francezii acestor aspecte.
Interiorul este unul dintre cele mai atrăgătoare din segment, fiind echipat cu o mulțime de materiale moi, plăcute la atingere, combinate cu elemente de lemn și inserții cromate. Sunt și zone unde plasticul este ceva mai tare, adică în partea inferioară a planșei.
Pielea cusută pe bord și pe fețele ușilor, precum și iluminarea ambientală care se poate colora în funcție de modul de rulare ales, simulează cu succes un interior premium.
Există însă și zone mai puțin fericite, care au tot fost criticate și pe celelalte modele din gamă. Rama care încadrează ecranul sistemului multimedia în bord este nepotrivită. În plus, amprentele tale și a celorlalți pasageri care îi folosesc comenzile rămân acolo până descoperiți că Pronto poate fi folosit și în mașină, nu doar pe mobila din sufragerie.
Ergonomia este bună la nivelul climatizării și al butoanelor de pe volan. Cu cea a sistemului multimedia te obișnuiești în timp pentru că este destul de stufos. Spațiul interior este extrem de generos și poate găzdui fără probleme cinci pasageri, cu sficient spațiu pentru picioarele și capul celor de pe bancheta spate.
Spațiile de depozitare sunt și ele destul de bine gândite și generoase, însă am văzut unele mai generoase pe Volkswagen Golf R, semn că se poate și mai bine. Buzunarele ușilor pot găzdui sticle mari, însă suportul pentru pahare de pe consola centrală nu este suficient de adânc. Avem un spațiu bine gândit pentru telefonul mobil, la baza planșei de bord, însă accesul ar putea fi îngreunat de levierul transmisiei automate.
În portbagaj Renault ne promite o capacitate de 515 litri, ceva mai puțin decât Ford Mondeo, Volkswagen Passat și extrem de generosul Skoda Superb. Este însă ușor mai bine decât în cazul lui Mazda6, Peugeot 508, Opel Insignia, Hyunai i40 și Toyota Avensis.
Preţ de achiziţie
Renault a practicat întotdeauna o politică de prețuri accesibile și promite să nu se abată foarte tare de la această tradiție. Motiv pentru care și oferă noul Talisman cu un diesel de 110 cai putere de la numai 21.800 de euro.
Dacă vă doriți însă o versiune la fel de puternică și de bine echipată ca cea pe care am testat-o noi, atunci trebuie să mai scoateți din buzunar alți 10.000 de euro. Pentru că un Talisman echipat cu motorul diesel de 160 de cai putere și cu transmisia automată EDC, alături de nivelul de echipare Intens, vă scoate din buzunar 31.400 de euro.
Dacă ne uităm în segment vedem că un Skoda Superb este doar ușor mai accesibil în versiunea 2.0 TDI cu DSG și nivel de echipare Style, prețul său fiind de 31.000 de euro. Volkswagen Passat 2.0 TDI cu DSG și nivel de echipare Highline sare de 32.500, iar un Toyota Avensis cu motor D-4D de 143 de cai și cutie manuală, este aproape 31.000 de euro. Hyundai i40, Ford Mondeo și Mazda6 au un preț la indigo pentru această plajă de putere: doar 29.000 de euro. Cele mai ieftine alternative rămân Opel Insignia și Peugeot 508 facelift.
Siguranţă
Nu ne așteptam ca Talisman să apară pe piață cu lipsuri la capitolul siguranță, iar cei de la Renault au știut foarte bine ce așteptări au clienții acestui tip de mașină, mizând pe soluții care acoperă toate nevoile de siguranță activă și pasivă în acest segment.
Am trecut de ceva ani de momentul în care numărarea airbag-urilor reprezenta un criteriu de selecție a mașinii, astfel că acum numărăm sistemele de siguranță care te ajută să eviți accidentele. De la Cruise Control adaptiv la avertizare la părăsirea benzii, de la frânare automată la monitorizarea constantă a unghiului mort. De la parcare automată la faruri adaptive. Toate există pe Talisman ca opțiuni sau standard.
Ce nu are Talisman? Airbag-uri pentru genunchi și sistem de frânare automată în oraș, pachetul Active Emergency Braking System fiind activ doar la peste 30 de kilometri pe oră. E o decizie confuză a francezilor, care mizează pe acest sistem în exact aceeași formulă pe Espace și pe SUV-ul Kadjar, modele construite pe aceeași platformă.
Talisman a trecut prin chinurile EuroNCAP la începutul acestui an și a reușit să strângă cinci stele. Punctajul entru protecția pasagerilor adulți a fost de 86%, la fel de ridicat ca cel oferit pasagerilor copii. Pentru protecția pietonilor punctajul este decent, însă pentru Sistemele de asistență cele 76 de procente ar putea ridica unele semne de întrebare, având în vedere că sedanul este atât de bine echipat la acest capitol.
Ţinută de drum
Renault Talisman rămâne o mașină confortabilă, așa cum au fost și predecesorii săi. Suspensia a fost calibrată pentru a absorbi fără prea multe comentarii neregularitățile suprafeței de rulare. Însă comentarii există. Spunem asta pentru că suspensia poate deveni ușor zgomotoasă la trecerea peste denivelări ceva mai pronunțate. Ruliul este și el prezent, mai ales atunci când uitați că Talisman este o mașină de croazieră.
Renault caută să compenseze aceste minusuri cu un sistem de direcție 4Control, regăsit deja și pe noul Megane. Acesta virează roțile din spate cu maxim 3.5 grade în direcția roților din față sau în direcție inversă, în funcție de viteză. Rezultatul este o abordare mult mai ușoară a virajelor, cu un comportament dinamic superior datorat forțelor laterale mai mici decât de obicei, și o rază de bracaj sensibil scăzută în oraș.
Tot la capitolul ajutor notăm și prezența celor cinci moduri de rulare, despre care aminteam la început. Am spus deja că diferențele dintre ele sunt destul de puțin sesizabile, însă trebuie să reținem că fiecare modifică ușor ținuta de drum.
Modul Comfort va aduce multă relaxare, cel Eco va amorți pedala de accelerație, iar cel Sport va îmbunătăți răspunsul transmisiei și va accentua rigiditatea. Modurile Normal și Individual se înțelege pentru ce sunt.
Cât privește direcția, răspunsul acesteia se modifică în funcție de modul ales. Însă diferențele sunt mici, iar lipsa de feedback se păstrează indiferent de ce alegeți.
Vizibilitate
Talisman este o mașină de familie, iar asta înseamnă că suprafețele vitrate acoperă o arie îndeajuns de mare încât niciunul dintre cei cinci pasageri ai mașinii să nu sufere de claustrofobie.
Din poziția șoferului am observat însă că luneta plonjată și linia înaltă a tetierelor spate nu îți oferă o vizibilitate foarte largă pe verticală în oglinda retrovizoare. E adevărat că acest neajuns este acoperit printr-o cameră de marșarier cu grafică de calitate care funcționează impecabil. Aceasta este însă așezată în "rombul" Renault de pe capacul portbagajului și e foarte posibil ca pe timp ploios să fie inutilizabilă din cauza faptului că nu e protejată deloc.
Tehnologie
La nivel tehnologic, Talisman s-a pus la curent cu tot ce e nou pe piața gadget-urilor și sistemelor auto. Nu e de mirare că avem suport pentru telefoanele mobile (n-am reușit să împerechem însă telefoanele Apple sub nici o formă), o mulțime de conexiuni USB și elemente care ar fi părut SF pe generația anterioară Laguna.
Putem spune, așadar, că Talisman reprezintă un salt de cel puțin două generații față de vechiul model. Chiar și față de Latitude.
Totul se concentrează în jurul sistemului multimedia, oglindit într-o tabletă cu poziționare verticală. O poziționare diferită de ce vedem în segment, dar deloc greșită. Meniul este ușor cam stufos, dar răspunde binișor la comenzile tactile. Rapiditatea operării mai lasă uneori de dorit, mai ales atunci când folosiți navigația.
Despre ecranul digital apărut în spatele volanului pentru a suplini unul din ceasurile analog este bine construit și are mai multe tipuri de afișaj, care pot fi alternate. Informațiile sunt prezentate cam aglomerat, dar este nevoie de obișnuință pentru a reuși să le citești și în timpul mersului.
Am apreciat scaunele extrem de confortabile, cu ventilație și încălzire, echipate și cu masaj, care poate fi pe mai multe zone și cu niveluri diferite de intensitate.
Luminile LED inteligente sunt utile pe timp de noapte, însă pot fi păcălite foarte ușor de alte surse de iluminare, cum ar fi becul galben și slab al unui stâlp de pe marginea drumului. Nu în ultimul rând, sistemul audio Bose trebuie trecut la bile albe.
Design
Să spui despre noul Talisman că este o mașină urâtă ar fi o blasfemie. Să spui că este o mașină fără personalitate ar fi de asemenea o tâmpenie, dacă stai să te gândești că semnătura LED-urilor este unică și este ușor de recunoscut chiar și din avion.
Să spui însă despre noul Talisman că introduce un curent bolnăvicios în gama Renault este complet justificat. Am zis bolnăvicios, pentru că francezii se îndreaptă către o greșeală pe care o fac mai toți constructorii auto: uniformizarea designului.
Liniile lui Talisman au dictat deja atmosfera estetică a noului Megane și a recent prezentatului Koleos. Prin urmare, rețeta se dovedește a fi un succes.
Personal, mi-aș fi dorit însă ca liniile acestea frumoase să nu fie transplantate așa rapid și pe alte modele. Asta doar pentru că îmi doresc un vârf de gamă individualizat.
Ne-a placut
- Spațiul interior
- Materiale de calitate
- Tehnologia
Nu ne-a placut
- Ruliu pe viraje
- Motor diesel care se face simțit în habitaclu
- Răspunsul cutiei EDC
Date tehnice - Renault Talisman 1.6 Diesel Turbo (dCi) 160CP Aut6 Intens | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
aici te credem pe cuvant.
Un model reusit care s-ar putea sa bata Mondeo ca vanzari in Europa. Pacat ca in ultimii 10 ani masinile din clasa medie au vanzari din ce in ce mai mici. Cele din clasele mica si compacta au ~50% din piata in momentul de fata.
E posibil. Eu am Mondeo și la drum lung scot cam 4,3-4,5 în condițiile în care are aproape 1600 kg. Și asta mergând lejer, nu la zgârcenie. Recordul meu e 3,8 dar în condiții speciale. La 130 km/h stă undeva pe la 5,3. Deci da, există asemenea consumuri la mașini așa grele.
Încă nu ți-ai găsit cauciucuri de vară la Cielo ?
Vise, tata! Renault e un no name in clasa medie de vreo 10 ani. Au de recuperat un handicap mare mai ales in privinta imaginii in clasa asta. Masina asta in afara de un design mai aparte si o tableta, nu ma impresioneaza cu mare lucru. Uitati-va unde a primit minusuri. Am testat masina asta si am avut acelasi sentiment cu Automarket, cu exceptia ruliului pe viraje. Asta nu am avut cum sa testez.
Are si avantaje, nimic de zis. Si poate ca nu ar fi rau ca cei de la Renault sa spuna ca un mare om din interiorul firmei spera sa atinga nivelul fantastic a lui Passat. Marele avantaj al acestei masini, in opinia mea, este pretul. Un Passat, sau Mondeo la un pret similar cu Talisman sunt mai slab configurate.
Cand vorbesti de kg mai multe, nu uita un lucru esential pe care nu l-ai prins. Talisman are mai multa putere si mai multi Nm, 380Nm este un cuplu fenomenal de mare similar cu un motor aspirat de 300CP. Cu toate ca este batut la sprint si la reprize de aspirate mici. Acum recapituleaza si mai mediteaza putin. Poate la sfasitul zile cand tragi linie iti dai seama ca ai spus o mare bazaconie.
@dan_grc. Ce dragut ! Doar ca masina mea este un retromobil daily driver , in asa fel sunt scutit de taxe si impozite : Ford Taunus 4 usi din prima generatie. Asadar, imi pare rau pt tine. Te sfatuiesc urmatorul lucru : plateste-ti taxele, impozitul, restul e CAN CAN ! Da, mi-am cumparat si anvelope ( nu caucicucuri, ca pe taranseste ) de vara. Cel putin spre deosebie de tine, eu am cumparat un set nou. Al tau e SH ca si masina.
@Pana. Am testat si eu Renault Talisman. In aceeasi zi am testat chiar si noul Megan GT Line la Porti Deschise . Designul este notabil cu plus ( cu toate ca este Matrioska ) , singurele minusuri ar fi : usile care trebuiesc trantite ceva mai bine pt a se inchide din prima , spatiul pt pasageri este sub media clasei, motorul puturos dar in acelasi timp chiar foarte silentios pt un diesel. Pe parcursul testului nu m-am simtit intr-un diesel atat timp cat rulam cu treapta indicata de viteza ( non susbturat sau turat ). Inca un minus care l-am observat si la Megane : in momentul in care am ridicat sus tavita unde se afla kitul de pana si sistemul Bose, se vedea cum punctele de sudura erau acoperite cu mastic. Sistemul Bose de asemenea decent, dar foarte prost cu BASS + , scaunele ergonomice, materiale premium, cam atat . Sistemul HUD mi s-a parut inutil .
Parca si vad testul cu trotineta electrica...confort bun la rulare, consum redus, raport bun putere/greutate, dezavantaje; viteza relativ mica, lipsa unui acoperis, lipsa celui de-al doilea loc...daaar per ansamblu un vehicul minunat.
Insa fara disctutie arata exceptional ,este cea mai frumoasa masina in clasa sa iar motoarele sunt de exceptie ! Din partea mea care am mai condus ford mondeo toyota,peugeot ,noul Renault este net superior ma refer la ultimele modele
E manifestarea amatorismului si a ignorantei, nimic mai mult.
Apoi comparam un turbodiesel de cilindree relativ mica si impins spre limitele sale cu M6 turbodiesel de 2.2l si limitat electronic de pe echiparea medie. E comparabil? Poate ca da poate ca nu.
La CD150AT avem 9.8s (+0.4s). CD150AT este disponibil doar pe echiparea medie in varianta automata. Acelasi motor (in varianta high power) obtine pe Mazda 6 CD175AT 0-100km: 8.4s (-1.0s).
In cazul Mondeo avand in vederele masa si dimensiunile masinii: 1.6 Duratorq este disponibil doar cu transmisie manuala si este intradevar mai slab fata de motorul 1.6 160CP Renault (avand doar 115CP si obtinand 12.1s), restul motoarelor fiind 2.0. In cazul acestora din urma putem considera Powersift 180 CP cu 8.6s (-0.8s) sau Powershift 150CP cu 9.9s (+0.5s).
Cristos a inviat!
Am observat intr-una dintre fotografii faptul ca ecranul tactil afisa mesajul "off road navigation". Ne puteti da cateva detalii cu privire la acest aspect?
Multumesc frumos!
Personal mie îmi place, dar cum a spus cineva mai înainte are de tras ca sa revină in segment