Drivetest Renault Megane Sedan
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 IntensMarti, 11.10.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când a întins o sârmă între cele două turnuri gemene din New York, Phillipe Pettit, omul care a inspirat filmul Man on Wire, a avut nevoie și de o prăjină. O prăjină care i-a asigurat echilibrul și fără de care nu ar fi reușit, probabil, traversarea care a intrat în istorie.
Pentru a menține echilibrul între investiții considerabile și succesul comercial din segmentul compact, Renault avea nevoie de ajutor. Iar el ar urma să vină de la noul Renault Megane Sedan, varianta de caroserie capabilă să ofere un avans tehnologic impresionant într-un segment care până ieri se adresa doar celor aflați în căutarea unei mașini de buget.
Am mers la Varșovia să vedem cum revoluționează Renault segmentul berlinelor compacte și să vedem dacă Megane Sedan miroase a succes.
Renault Megane Sedan
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens
- Pret de pornire 14.800 €
- Pret model testat 20.400 €
Motor / Transmisie
Lista de motorizări pusă la dispoziție a inclus și dieselul de 130 de cai putere, cea mai puternică soluție de propulsie din gama berlinei.
Motorul de 1.6 litri dCi este o cunoștință mai veche pentru toți cei familiarizați cu gama Renault. Nu are o antifonare excelentă, dar se mișcă bine indiferent de regimul de rulare la care îl supui. Este elastic și pune pe tavă resurse suficiente chiar și atunci când rulați cu viteză ceva mai mare pe autostradă.
Cuplul motor ajunge la 320 de Nm și se resimte destul de devreme, de la 1750 de rotații. Este cel mai bun aliat al celui de volan în depășiri riscante, plecări rapide de pe loc și alte acte de bravură. Acte însoțite adesea de o rupere constantă a aderenței pe puntea față. Dar despre asta vorbim la capitolul ținută de drum.
Motorul de 1.6 litri este asociat unei transmisii manuale cu șase trepte, care a devenit ceva mai precisă decât în cazul vechiului Fluence. Timoneria sa rămâne însă una destul de lungă.
Consum
Am probat calitățile dieselului Renault pe o serie de drumuri extraurbane și autostrăzi din jurul Varșoviei. Am prins însă și câteva semafoare pe șoselele mărginașe ale capitalei Poloniei.
Ajutați pe alocuri și de un sistem start-stop care repornește cu o ușoară vibrație, am obținut un consum de 5.2 litri/100 de kilometri.
În fișa oficială, Megane Sedan promite 4.0 litri/100 de km și este astfel mai economic decât Volkswagen Jetta 2.0 TDI de 150 de cai, decât Skoda Rapid (1.6 TDI 115 CP), Hyundai Elantra (1.6 CRDi 136 cp), Ford Focus (1.5 TDCi 120 CP) și Fiat Tipo (1.6 Multijet 120 cp). Sunt însă și opțiuni ceva mai economice, cum sunt Mazda3 Sedan, Seat Toledo și Opel Insignia.
Performanţe
Vechiul Fluence nu era privit ca atletul segmentului. Noul Renault Megane Sedan încearcă să îmbunătățească această reputație, însă nu reușește să facă primăvară cu cele 10.5 secunde scurse până la 100 de km/h. Este mai lent decât Fiat Tipo, Mazda3 Sedan, Opel Astra Sedan, Seat Toledo, Skoda Rapid și Volkswagen Jetta.
Viteza maximă este de 201 km/h, suficient însă pentru a-i lăsa în urmă Fiat Tipo, Ford Focus Sedan și Hyundai Elantra.
Interior
Partea excelentă atunci când vorbim de înrudire este că modele cu un preț accesibil, cum este Megane Sedan, pot primi tehnologiile noi de pe modelele mai scumpe. Prin urmare, transplantul de gadget-uri de pe varianta hatchback nu poate decât să ne bucure.
La fel se întâmplă și cu materialele regăsite în interior, destul de moi în partea superioară a bordului. Partea inferioară rămâne însă ușor neprietenoasă, cu un plastic tare.
Antifonarea este decentă, iar zgomotul de vânt la viteze mari nu este atât de deranjant. Avem spații de depozitare generoase, atât la nivelul ușilor, cât și al consolei centrale. Din păcate, spațiul destinat paharelor și sticlelor nu este foarte adânc și nu le poate susține foarte bine.
Pe locurile din spate se călătorește chiar decent, iar Renault se laudă cu unul dintre cele mai generoase habitacluri din segment când vine vorba despre spațiul resimțit la nivelul umerilor. Portbagajul are acum o capacitate de 550 de litri, una dintre cele mai mari din segment, și o gură de încărcare extrem de generoasă. Clar mult mai generoasă decât cea a vechiului Fluence.
Problema vine doar atunci când vorbim despre deschiderea portbagajului. Toate versiunile primesc în standard deschiderea portbagajului din cheie sau din interior. Cei care comandă o cameră pentru marșarier, pierd butonul de deschidere a portbagajului montat în centrul logo-ului Renault, pentru că acolo e montată camera de marșarier. Primesc în schimb posibilitatea de a deschide portbagajul cu o mișcare a piciorului sub bara spate. Funcția are nevoie de acomodare, pentru că nu merge întotdeauna.
Renault a promis că abia începând cu 2017 va monta un buton de deschidere a portbagajului și pentru versiunile echipate cu cameră de marșarier, însă nu a oferit explicații pentru această întârziere.
Preţ de achiziţie
Noul Renault Megane Sedan are un preț de pornire de 14.800 de euro, însă dieselul testat de noi pleacă de la 18.900 de euro. dacă alegeți și nivelul de echipare de top, adică Intens, socotelile pot ajunge la 20.400 de euro.
Dacă ne uităm în segment, pe aceeași plajă de motorizare și echipare, vedem următoarele: Fiat Tipo este ceva mai ieftin la 19.500 de euro, Ford Focus Sedan este ușor mai piperat la 21.000 de euro, Hyundai Elantra ajunge la 22.000 de euro, Mazda3 Sedan se situează în altă ligă cu eticheta sa de 25.900 de euro, Opel Astra Sedan e cu picioarele pe pământ la cei 19.000 de euro, Seat Toledo este mult mai ieftin, adică doar 17.500 de euro, Skoda Rapid este tot 17.500 de euro, iar Volkswagen Jetta ajunge la 23.342 de euro
Siguranţă
Noul Renault Megane a primit cinci stele din partea organizației EuroNCAP. Compacta a primit un punctaj maxim, la fel ca fratele său mai mare, lansat și el anul acesta: Renault Talisman. Fiindcă este vorba despre aceeași paltformă, putem aplica fără probleme punctajul maxim și variantei sedan.
Pentru protecția pasagerilor adulți procentul a fost de 88%, pentru protecția copiilor a fost 87%, iar pentru pietoni scorul s-a oprit la 71%, adică o valoare foarte mare, similară cu cea acordată pentru sistemele de siguranță.
Dincolo de punctajul elocvent, noul Renault Megane Sedan beneficiază, ca și hatchback-ul de o listă lungă de sisteme active: avertizare la părăsirea benzii de mers, pilot automat adaptiv, avertizare privind păstrarea distanței față de vehiculul din față, recunoașterea semnelor de circulație, frânare automată de urgență și monitorizarea unghiului mort. Adică toate acele tehnologii transplantate tot mai des din segmentele superioare.
Ţinută de drum
Suspensia noului Megane Sedan nu se abate de la trăsăturile vechiului Fluence. Este la fel de confortabilă și absoarbe destul de bine denivelările și gropile. Este însă și la fel de zgomotoasă. Nu dă dovadă de rafinament, cum se întâmplă, spre exemplu, în cazul lui Mazda3 Sedan. Este o diferență sesizabilă chiar și dacă ne raportăm la hatchback.
Direcția are o reacție destul de bună, mai ales atunci când viteza de deplasare este ceva mai mare. Nu oferă însă un feedback al suprafeței de rulare. În fond, vorbim despre o mașină de familie, fără un apetit sportiv.
Dacă abuzați de cuplul motor la plecarea de pe loc o să observați că mașina rupe aderența destul de ușor, mai ales dacă suprafața de rulare este udă.
Avem și mai multe moduri de funcționare, o trăsătură preluată de asemenea de la fratele hatchback. De la Eco până la Sport, răspunsul accelerației, al suspensiei și al direcției variază de la ”anesteziat” până la ”destul de fâșneț”.
Vizibilitate
Vizibilitatea în partea frontală este similară cu cea a hatchback-ului. Însă, în partea posterioară, novicii ar putea întâmpina unele probleme.
Ca și în cazul hatchback-ului, luneta nu este foarte prietenoasă. În cazul sedanului, chiar dacă are o suprafață mai generoasă, este înclinată foarte mult și afectează vizibilitatea când execuți manevre în marșarier. Montanții C sunt și ei destul de mari. Asta înseamnă că manevrele efectuate în marșarier pot fi îngreunate serios.
În completare, oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar primul rând de montanți pare să nu fie problematic în viraje strânse.
Tehnologie
Segmentul compact a devenit din ce în ce mai exigent când vine vorba de tehnologie. Chiar și în cazul berlinelor cu prețuri abordabile. Iar înrudirea cu varianta hatchback se face până la cel mai mic detaliu. În fond, tot habitaclul și lista de tehnologii este similară cu cea a hatchback-ului.
Lucrurile se concentrează în jurul a două ecrane generoase. Primul ține locul instrumentelor de bord clasice și oferă multe informații în spatele volanului. Uneori prea multe informații, fiind necesară o atenție sporită și o acomodare cu poziționarea acestora pe ecran.
Avem apoi cea de-a doua interfață vizuală generoasă, de 8.7 centimetri, cu poziționare verticală, chiar în centrul planșei de bord. Deși există multe critici privind aspectul său, cred că funcționalitatea ar trebui să primeze. E drept că poate ar fi fost mai plăcut un alt material pe post de ramă. E nevoie de acomodare și cu butoanele tactile de pe margine, pe care trebuie să le apeși corect. Viteza de procesare este una discutabilă și lasă loc de îmbunătățiri. Afișajul este prietenos, contemporan, navigația are informații utile, iar selectarea unor moduri diferite de rulare combină plăcut culorile.
Ceea ce ar trebui notat este însă sistemul Head-Up Display color, un detaliu exclusivist în acest segment.
La capitolul conectivitate, Megane vine cu un Bluetooth pentru împerecherea cu telefonul mobil, dar și cu două prize USB, un AUX și un slot pentru carduri. Pe lista elementelor care ușurează viața celui de la volan se află și asistentul la parcare. Acesta poate efectua o garare cu spatele, o parcare laterală sau una oblică.
Design
Fără îndoială, rețeta estetică încropită de Laurens van den Acker, designerul șef Renault, în atelierele de creație ale constructorului francez, este una pe gustul maselor. Noile modele Renault sunt un succes din punct de vedere estetic. Iar noul Renault Megane Sedan nu a mai fost atât de atrăgător de la ultima generație care a purtat același nume.
Luminile LED vor individualiza modelul cât mai bine pe timp de noapte, partea frontală va pune în valoarea logo-ul Renault, iar linia profilului nu ne face să ne gândim la o compactă de care a tras cineva cu forța pentru a scorni un portbagaj. Toate liniile sunt naturale, plăcute și echilibrate. De fapt acesta ar fi cuvântul care descrie cel mai bine noul Megane Sedan: echilibru.
Ne-a placut
- Gura de încărcare a portbagajului
- Motor puternic
- Design
- Tehnologie
Nu ne-a placut
- Suspensia zgomotoasă
- Unele materiale neprietenoase
- Reacțiile sistemului multimedia
Date tehnice - Renault Megane Sedan 1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP Man6 Intens | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Ai perfecta dreptate, Rapid, si chiar Toledo sunt berline aferente unor modele de clasa mica(ca si Tipo). Sau cum spun astazi unii, la limita superioara a clasei mici (sau limita inferioara a clasei compacte):))
La 4,48m ele sunt mai aprope de Logan (Renault sau Dacia), decat de noul Megane Sedan, care este doar cu 2cm mai scurt decat Octavia.
Atunci de ce le-au bagat in acest comparativ? O parere personala este ca cei de la AM sunt francofobi si Doamne Fereste! sa apara scris ca o masina frantuzeasca cu dotari generoase este cea mai ieftina din clasa ei. Ca atare se ia un Fiat, un Seat si-o Skoda din clasa inferioara si se adauga in comparativ.
Revenind la Sedan,in ansamblu arata mult mai bine decat precedentele generatii dar mie tot nu-mi place partea din spate. Interiorul pare un pic prea "nordic" pentru gustul meu, dar cel mai mult deranjeaza sistemul multimedia, care arata ca un cap de robot din anii 70 sau ca o tableta chinezeasca de acum 7-8 ani.
Dar pozele nu sunt mereu concludente, sa asteptam realitatea.
E bine ca nu mai pare ruda saraca a variantei hatchback si in proportie covarsitoare sunt asemanatoare. La urma urmelor treaba ca sedan-urile sunt pentru piete emergente e o mare prostie. Sunt piete pe care sedanurile se vand mai bine (SUA e exemplul clasic) si piete care prefera hb-urile (vestul Europei). La Focus nu faci diferenta intre sedan si hb si vorbim de un model aparut acum ani buni.
Am inteles ca vor veni si cu 1.2 benzina de 130 cp pe viitor - pentru cei care vor sa scada sub 10 sec 0-100 km/h.
Daca ar fi insa sa achizitionez in urmatorii 2 ani un sedan compact...as astepta clar viitoarele Civic si Focus. Experienta imi spune ca Renault are mici hibe de calitate perceputa din start (zgomote suspecte, parti din plastic care joaca, schimbator care tremura dupa ce schimbi treapta etc.), hibe care in timp se accentueaza. Restul compactelor sedan de pe piata sunt ori modele mai vechi, ori modele care sunt faultate in Europa (Elantra e exemplul clar - in SUA are mai multe dotari, ecran mai mare etc. - scopul e sa vanda i30).
Inteligentule.....1.2 benzina 130 CP pe o masina cu osie de caruta spate este dementa curata. Copile , iar ai ramas dependent de NFS ?
http://www.automarket.ro/masini-noi/renault/megane-12-tce-130cp-man-zen-115573/specificatii.html
Cum asa ?
http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=4360
Si linia caroseriei e placuta - fluida, desi Renault prefera sa nu comunice Cx-ul, deloc grozav nici la hatchback (noul Opel Astra cu motorasul de 1 l / 105 CP depasind de ex. viteza max. a TCe-ului 1.2, avind 25 CP in minus...)