Drivetest Renault Kadjar (2015-prezent)
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 IntensVineri, 21.08.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault Kadjar, SUV-ul compact al francezilor, este cea mai nouă creație a alianței franco-nipone Renault-Nissan. La fel ca multe alte produse ale alianței, este un model care îmbină componente din banca de organe comună, dezvoltată cu ce are mai bun fiecare producător în parte, căruia i-a fost aplicat apoi limbajul de design specific mărcii sub care este vândut.
În timp ce Nissan are două SUV-uri în ofertă bazate pe platforma CMF, Renault oferă în prezent doar modelul Kadjar, care este apropiat în dimensiuni de X-Trail, nu de Qashqai. Această poziționare îl face pe Kadjar să fie o propunere interesantă în segmentul său, pentru că oferă spațiu interior din belșug, un pachet tehnologic generos și o platformă competitivă la un preț atractiv.
Am testat în România varianta de top a ofertei Renault Kadjar pentru a descoperi cum stă modelul francez în raport cu celelalte propuneri din segment.
Renault Kadjar (2015-prezent)
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 Intens
- Pret de pornire 18.200 €
- Pret model testat 27.750 €
- Taxa auto Zero €
Motor / Transmisie
Cel mai puternic diesel din oferta Renault Kadjar oferă 130 CP și 320 Nm. Unitatea este comună cu cele oferite în gama Nissan și este oferită de ceva vreme și pe anumite modele Renault. La fel ca în cazul acestora, propulsorul de 1.6 litri se comportă bine și impresionează prin rafinament și eficiență. Păcatul lui Kadjar este că nu vine cu vreun diesel mai puternic, pentru că alte SUV-uri compacte oferă motoare mai performante, atât pe gama diesel, cât și în paleta de propulsoare pe benzină. E adevărat că francezii gândesc eficient şi aduc versiunile care se cumpără, nu şi pe cele care au rol mai degrabă de imagine.
În cazul exemplarului testat, motorizarea era cuplată unei transmisii manuale cu șase trepte și angrena roțile printr-un sistem de tracțiune integrală decuplabil. La fel ca în oferta omologilor de la Nissan, anumite combinații de motor, transmisie și tracțiune nu sunt disponibile pentru comandă, fiind imposibilă, de exemplu, comandarea unul Kadjar diesel cu tracțiune integrală și transmisie automată. Această decizie a fost luată în urma studiilor de piață pe care le face fiecare producător în parte înainte de lansarea unui model, care au dictat previziuni de vânzări slabe pentru asemenea variante. Așadar, dacă vrei un Kadjar diesel, ai de ales între transmisie automată 4x2 și tracțiune integrală cu transmisie manuală. Mai mult decât atât, dacă vrei o motorizare diesel și o transmisie automată la un Kadjar, ți se oferă doar motorul 1.5 dCi de 110 CP, nu și cel 1.6 de 130 CP.
Kadjar 1.6 dCi este un model orientat spre o rulare confortabilă și economică, având rapoarte relativ lungi. Asta înseamnă că o treaptă inferioară este imperativă la depășiri, dar resursele din dotare asigură reprize care să nu dezamăgească atunci când vine vorba de asemenea manevre. Reprizele asigurate de Kadjar cu diesel-ul de 130 CP sunt adecvate pentru nivelul de putere oferit, dar neimpresionante pentru cei obișnuiți cu SUV-uri mai puternice.
Consum
Renault anunță un consum mixt de 4.8 litri la sută pentru Kadjar 1.6 diesel cu tracțiune integrală. Valoarea nu este egalată nici de suratele sale de la Nissan și nici de vreun alt SUV compact cu motorizare diesel comparabilă. Altfel spus, dintre SUV-urile de segment C cu motor diesel 130 CP, transmisie manuală și tracțiune integrală, Kadjar are cele mai bune valori la acest capitol.
Automarket efectuat deja un test de consum pe ruta București-Sinaia-București cu acest Renault Kadjar, iar rezultatul nostru a fost de 3.9 litri la sută pe traseul de 220 kilometri, cu 0.5 litri mai mic decât cel anunţat oficial în extraurban de Renault.
În mediul urban, după mai multe zile de mers prin București, consumul lui Kadjar s-a stabilizat la 6.8 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, tahometrul afișează 2.500 rpm și consumul rămâne la 6.6 litri la sută. În regim extraurban, fără să facem eforturi de scădere a consumului, Kadjar consumă cinci litri la sută. Toate valorile de mai sus au fost obținute cu tracțiune față, aerul condiționat pornit și cu modul Eco activat.
Performanţe
Renault anunță un timp 0-100 km/h de 10.5 secunde și o viteză maximă de 190 km/h pentru varianta diesel de 130 CP a lui Kadjar. În raport cu celelalte modele din segment, valoarea nu mai este de prima poziție a podiumului, dar acest lucru este explicat de nivelul superior de putere oferit de rivalii de la Ford, Volkswagen, Mazda, Toyota, Mitsubishi și Honda.
În această clasă, performanțele dinamice nu sunt importante prin definiție, dar au început să conteze din ce în ce mai mult de la un an la altul, pentru momentele când familistul umple până la refuz mașina și se apucă de depășiri sau pentru clipele dulci și liniștite când este singur la volan.
Interior
Chiar dacă nu este un producător premium, Renault are o rețetă de succes când vine vorba de habitacluri, pentru că modelele de generaţie nouă te fac să te simți bine la bord. Kadjar nu face excepție de la regulă, fiind o mașină spațioasă, cu scaune confortabile și cu loc pentru cinci adulți și bagajele lor.
Materialele de la bordul lui Kadjar sunt de calitate bună, cu mici excepții pe maşina testată de noi, cum sunt ornamentele finisate maro lucios, care sunt prea tari și au o textură neplăcută la atingere. Comenzile sunt amplasate ergonomic. Francezii nu s-au abținut să nu apeleze la amplasarea ușor neobișnuită a butoanelor de activare a tempomatului și a limitatorului de viteză pe consola centrală, dar îi iertăm și de data aceasta pentru că acestea sunt încă la vedere şi sunt ușor de folosit.
Din lista greșelilor pe care nu le iertăm la bordul lui Kadjar se numără cotiera, al cărei capac este destul de tare și nu glisează față-spate, şi suporturile de pahar din consola față (insuficient de adânci și de largi).
Locurile din față au un suport lateral adecvat și sunt confortabile chiar și pe distanțe mai lungi. Comenzile lui Kadjar sunt ușor de găsit dacă te-ai mai urcat într-un Renault în ultimii 10 ani, iar ergonomia lor este suficient de bună încât să te prinzi imediat ce face fiecare buton. Ne place partea centrală a bordului și integrarea afișajului tactil de șapte inch, la fel cum ne place și bordul complet digital, o premieră în segmentul acesta. Francezii au preîntâmpinat o potențială critică și oferă mai multe teme de culori pentru unitatea multimedia și pentru ceasurile de bord, precum și mai multe skin-uri pentru acesta din urmă.
Portbagajul lui Kadjar este destul de mare, 472 litri, ceea ce-l încadrează în media segmentului. Spațiul de încărcare are podea dublă și începe de jos, lucru util când ai de cărat un obiect mare și greu. Problema este că, dacă îți rogi copilul sau prietena să închidă portbagajul lui Kadjar când tu ai cumpărăturile în mână, s-ar putea să ai o problemă logistică prin faptul că ajutorul tău nu va ajunge cu mâna la mânerul hayonului.
Preţ de achiziţie
La nivel de gamă, Renault Kadjar se poziționează la mijlocul segmentului SUV-urilor compacte din punctul de vedere al prețului de bază, dar lucrurile devin pozitive pentru modelul francez atunci când ne concentrăm pe oferta de motoare diesel. SUV-ul francez este mai ieftin decât aproape toți competitorii săi atunci când vine vorba de diesel-ul de top din ofertă, iar un Kadjar cu motor cu motorină poate fi cumpărat și cu 20.000 de euro. Cheia poziționării lui Kadjar este însă faptul că modelul francez costă cu câteva sute de euro mai puțin decât Nissan Qashqai pe același nivel de echipare, lucru care ar putea să-l ajute enorm. În paranteză fie spus, vorbim de prețuri de listă, nu de eventuale promoții și reduceri sezoniere.
Cel mai ieftin Kadjar poate fi achiziționat de la 18.200 de euro, pe când cel mai ieftin Kadjar cu motorizarea testată de noi, dar cu tracțiune 4x2, pleacă de la 22.750 euro cu toate taxele. Dacă vreți combinația de motorizare și transmisie despre care vorbim în acest material, echiparea Zen este cea mai ieftină variantă, cu preț de listă de 24.250 de euro. Noi am testat echiparea de vârf din gama Kadjar, numită Intens, care pleacă de la 27.750 de euro cu toate taxele.
În lipsa prețurilor noului Hyundai Tucson, Kia Sportage este cea mai accesibilă alternativă comparabilă la maşina testată de noi. Singura variantă diesel comparabilă a lui Mitsubishi ASX trece de 30.000 de euro, la fel cum se întâmplă cu echivalenții lui Kadjar din gamele Nissan Qashqai, Ford Kuga, Mazda CX-5 facelift, Honda CR-V facelift și Toyota RAV4. O excepție interesantă o face Volkswagen Tiguan facelift, într-o echipare nu la fel de bogată ca a Kadjar-ului de top, dar care costă sub 30.000 de euro alături de o combinație motorizare/transmisie comparabilă cu cea a SUV-ului franțuzesc.
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat încă Renault Kadjar, însă suntem siguri că SUV-ul compact al francezilor va fi unul dintre cele mai importante teste ale anului pentru organizația independentă europeană.
Și pentru că numărul de airbag-uri nu mai este de mult timp indiciul principal al siguranței absolute, Renault s-a angajat în acest sens și a montat pe Kadjar aproape toate sistemele de siguranță disponibile pe nava amiral Espace. Avem, astfel, sistem de recunoaștere al semnelor de circulație, avem senzori care te trag de guler la figurat când schimbi benzile fără să semnalizezi sau când nu vezi că în unghiul mort se află o mașină și pachete care te ajută să parchezi automat paralel, perpendicular sau în spic. Mai mult, mașina are senzori de parcare atât în față și în spate, cât și în lateral. Pentru o "vedere" mai bună la 360 de grade.
Kadjar are și un sistem de frânare automată, însă el funcționează doar între 30 și 120 km/h, deci la viteze extraurbane. În oraș, la vitezele la care se întâmplă cele mai multe accidente ușoare, va trebui să stați cu ochii deschiși și cu atenția la purtător.
Ţinută de drum
Renault Kadjar este un model confortabil, făcut să fie ușor de condus și plăcut la călătorii lungi. Suspensia sa moale absoarbe bine denivelările și reușește să asigure o ținută de drum adecvată pentru un SUV compact fără înclinații sportive. Direcția este apropiată de cea a unei compacte, cu un nivel rezonabil de feedback și ușor de manevrat.
Pentru cei care vor sportivitate pe viraje, Kadjar nu va face o impresie favorabilă, dar va reuși să facă față unui tempo grăbit atunci când îi ceri acest lucru. La ieșirea de pe asfalt, cât timp nu vă avântați pe teren accidentat și prin noroaie care pot îngenunchia anvelopele de stradă ale mașinii, Kadjar face treabă bună și nu dezamăgește. Garda la sol a acestui model este de 20 de centimetri, potrivită pentru un SUV compact fără impresii de off-roader.
Vizibilitate
Kadjar este SUV care pare masiv, iar impresia nu e generată doar de mixul dintre poziția la volan, unghiul deschiderii vizuale și nervurile caroseriei. La volanul lui Kadjar stai destul de sus, dar vezi bine șoseaua și împrejurimile, iar oglinzile laterale mari și suprafața vitrată generoasă au și ele partea lor în treaba asta.
Montantul parbrizului de pe partea șoferului te încurcă puțin la virajele strânse de stanga, în timp ce spatele înalt impune mici probleme de vizibilitate în spate. Acestea sunt remediate parțial de senzorii de parcare, dar cea mai bună soluție este comandarea unei camere de marșarier, dotare care nu era prezentă pe exemplarul testat.
Tehnologie
La prima vedere, cineva de la Renault le-a dat mână liberă celor care l-au echipat pe Kadjar cu elemente tehnologice. Modelul francez poate fi echipat cu faruri LED, are sistem multimedia cu ecran tactil de șapte inch și cu aplicații, bord complet digital cu posibilități de personalizare, o cartelă de acces superbă și toate dotările uzuale ale segmentului.
Prin R-Link 2, sistemul multimedia al francezilor, Kadjar are chiar şi acces la internet. Este gratuit în primul an de utilizare, iar din al doilea an aceasta costă 60 de euro. Fiindcă poți instala aplicații pe R-Link 2, mașina poate fi echipată cu jocuri de drumeție care să implice toți participanții și să poată fi utilizate în siguranță, iar posibilitățile asigurate de acestea cresc dramatic față de sistemele convenționale. În plus, traficul de date al smartphone-ului șoferului nu este afectat de folosirea aplicațiilor din dotare.
Renault oferă opțional un sistem audio semnat Bose, deși unitatea care intră standard în echiparea dotării de top este mai mult decât rezonabilă. În plus, are două porturi USB lângă consola centrală și mufă AUX. Interfața grafică a sistemului multimedia este plăcută și simplu de folosit, necesitând puține minute pentru acomodare. Dotările tehnologice uzuale nu lipsesc din oferta Kadjar, dar deja nu mai are sens să menționăm elemente precum geamuri electrice, aer condiționat cu reglare automată pe două zone (și funcție de purificare aer - asta e un bonus al lui Kadjar) și închidere centralizată cu acces și pornire fără cheie.
Există însă și scăpări. De exemplu, cartela de acces, care deși este mult mai frumoasă decât predeceoarea sa, are cele patru butoane de comandă amplasate în două rânduri, dar fără ieşirile în relief folosite de sistemul vechi. Diferența? La cartela veche știai că butonul cu două "umflături" pe el deschide mașina de la distanță și cel aflat lângă el, pe diagonală, o încuie. Celelate două butoane, de aprins luminile mașinii și de descuiat portbagajul, erau poziționate la fel și puteai să le acționezi direct din buzunar. Acum, lucrurile sunt mult mai greu de rezolvat pe nevăzute.
Design
Formele lui Kadjar sunt bazate pe o schiță creată de un român care lucrează în birourile românești ale celor de la Renault. Nu este o glumă, pentru că design-ul SUV-ului a pornit de la o asemenea schiță, în cadrul Renault fiind organizate concursuri globale de design pentru desenarea următoarelor modele. Mai departe, echipa lui Laurens Van den Acker, omul care a schimbat fața Renault cu modele care sunt spectaculoase ca design, a făcut o treabă excelentă cu noul SUV al companiei.
Fie că este roșie, maro sau neagră (am văzut Kadjar pe mai multe nuanțe), SUV-ul Renault arată bine. Îl ajută și modelele de jante, care au fost evident stilizate pentru liniile sale. Până la un punct, Kadjar este cel mai frumos model din oferta Renault, excluzând variantele sport. Ne place semnătura luminoasă a mașinii, atât la nivelul blocurilor optice frontale, cât și la nivelul celor posterioare. Singura zonă care ar fi putut să fie mai frumoasă este segmentul dintre roata spate și hayon, unde Kadjar pare exagerat din anumite unghiuri și nu este la fel de reușit ca partea frontală.
Chiar și cu micul reproș, Kadjar a ajuns să fie unul dintre modelele care transmit emoție prin aspectul exterior, un lucru mare pentru o marcă de volum.
Ne-a placut
- Consum de carburant
- Preț variantă de top
- Spațiu interior
- Elemente tehnologice
- Confort la rulare
Nu ne-a placut
- Nu poți comanda un motor de peste 130 CP
- Deschidere înaltă a portbagajului
- Ruliu pronunțat la rularea în regim sportiv
Date tehnice - Renault Kadjar (2015-prezent) 1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x4 Man6 Intens | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Motorul este absolut fantastic pentru cilindreea lui, si trebuie intr-un fel apreciat cum se cuvine. Motivul pentru care concurenta nu ofera astfel de motare este pentru ca nu au suficienta putere sa impinga o masina atat de mare. 1.6 dieseleul de la vag, peugeot si care mai sunt , nici nu se apropie de nivelul asta de putere.
deci aritmetica AM : 4.2+0.2 = 4.2 :)
Sunt adorabili cei care isi inchipuie ca sunt mari specialist dar nu au habar ce spun. Adica asa, ca tine.
Ai auzit in viata ta de Honda CRV 1,6 diesel si 160 CP? Este spaima grupului RNR, care a montat motor de Megane pe un SUV de peste 1500 kg. Apoi, de la anul este prevazut ca cei de la Hyundai sa puna motorul de 1,7 si 141 cp pe noul Tucson, urmati probabil si de Kia.
Acum sa ne intelegem, eu nu critic acest motor, dar el nu cred ca este potrivit pentru Romania. El este sufficient in Germania sau in restul Europei cu infrastructura, acolo te pui pe autostrada, ai fixat pilotul la 130-140-150 km la ora si masina te duce unde ai nevoie. In oras oricum nu conteaza ca ai 130 sau 160, iar 320 NM sunt sificienti.
Dar povestea se termina odata ce te ajungi in tari unde autostrazile nu prea exista, ca in Balcani.
O sa-ti dau un exemplu extreme: pune tu 7 insi intr-un Xtrail cu acest motor de 130 CP si du-te sa vizitezi maramuresul sau nordul moldovei. Apoi sa vii sa ne spui cum este asta cu "motor puternic".
Eu am mers cu unul, de curiozitte, cu 3 personae. Taticu, daca vrei sa depasesti dacia 1300 din fata, iti trebuie ceva avant, altfel risti sa te incalece tirul din sens contrar.
Venind dinspre pestere Ialomicioarei catre Sinaia am surprins 2 Kadjaruri (in PROBE) pe serpentine. Erau absolut nebuni tipii (un tip si o tipa) am incercat sa ma tin dupa ei. Mi-a fost imposibil...oricum "au facut" toate masinile din fata lor, abordand la limita virajele si accelerand la blana in orice situatie. M-a surprins stabilitatea masinilor (eu ruliul chiar nu l-am vazut) si siguranta cu care rulau pe un traseu unde instinctul de supravietuire iti spunea sa micsorezi viteza catre 60km/h (asta fiind viteza maxima de bun simt)
Deci nu stiu ce frane aveau si ce ruliu ati simtit voi (de la AutoMarket) la Kadjar, dar figurile celor doi nu tradau nemultumire ci radiau de bucurie, acestia facand cale intoarsa intr-o parcare spre a mai face o tura.
PS...am dovezi video :))...din nefericire nu prea de calitate :(
Dar tu cu ce masina te tineai de ei ? Asta depinde si de conducator. Eu pot cu loganul sa ma bag cum nu se baga nici altii cu audi. Dar cunosc traseul cu ochii inchisi... de ani il tot parcurg in fiecare zi si cunosc limita masinii.
Un mare plus pentru AM pentru ca: NU ne place pentru maxim-ul de motor 130CP , eu de 100 de ani tot zic asta . La o masina de acest gabarit din acest segment , mai ales ca se ajunge la preturi medii de achizitie .. este aiurea sa nu ai de unde alege un motor mai mare , un pachet sport etc.. de exemplu cum poti face la Tiguan.
Acest trend care il au si japonezi de a tranti 2-3 motoare de maxim 130CP este cel putin hilar pentru 2015, oricat de bune ar fi acele 2-3 motoare.
@gigi_frana Hai pe bune , adica pe langa cei aproape 28k ( cat costa acest Kajdar varianta de top) mai pui 6k adica in total 34k pentru un Tiguan 2.0 140 cp diesel? Daca intri frumusel in configuratorul vw si alegi varianta de top de la Tiguan : Tiguan R-Style BMT 2,0 TDI 4M poti observa ca , costa 30.5k care are incluse destule optiuni gen DRL, bi-xeon, scaune sport fata, suspensie sport, detector oboseala etc
Asta inseamna o diferent reala de 2750 euro. La acest nivel de pret eu as alege Tiguan mai ales pentru R-Line care are un pachet sport si nu doar la design.
Mai mult , eu m-as duce pe motorul 2.0 de 177CP , dar nu putem compara cu NOUL kajdar pentru ca nu are asa ceva Alta stupizenie tipic franco-nipon doar pe o motorizare poti primi 4x4 pe un SUV, numai pe cea de TOP. Acest lucru este total aiurea.
@vianu Eu te-as crede sincer , poate erau piloti profi care pur simplu vroiau sa promoveze. Eu am condus kajdar de curiozitate dar sigur nu era sportiva si dinamica. Era la fel ca Tiguan-ul normal , doar pe R-Line de la Tiguan obtii un pachet cu care masina este mai dinamica si sportiva peste Tiguan normal sau Kajdar.
Luna viitoare o sa se lanseze noul Tiguan , vom vedea cum se compara cu NOUL Kajdar.
Nu am are sens sa comentez.
Ba da defapt , cutie automata ? Aaa am uitat configuram un suv franco-nipon .
A da sUV ai gresit ceva , la Tiguan motorul de 2.0 diesel are 150CP nu 140CP . Iar cel de 2.0 diesel puternic , nu are 177CP ci 184CP. Le-au schimbat de curand se pare. Datele sunt luate din configurtorul vw.
Este incorect si poate induce in eroare sa numiti acel mers extrem cu masina "test de consum". Puteti sa-l numiti recordul automarket, sau performanta minima de consum a modelului, sau limita minima de consum.
Altfel este similar cu afirmatia ca pana la Sinaia se fac cam 29 de minute din Bucuresti, dupa un test de viteza...
Oricum este clar ca masina a fost gandita mai mult spre confort. Ar fi printre ultimele mele optiuni masina asta. Iar in fata ei ar fi ofertele de la Mazda sau Honda.
170 CP / 125 kW
28.243euro
Hai pa, Renult.
de fapt prețul pe care-l indici este o oferta, normal costa 31000€
Deci nu rata ocazia !
Asadar, hai pa , Renault.