Drivetest Renault Kadjar (2015-prezent)
1.2 Benzina Turbo (TCe) 130CP 4x2 Man6 IntensLuni, 15.06.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu toții ne-am uitat măcar o dată la un meci de fotbal. Și, chiar dacă ne place sau nu, suntem familiarizați cu elemente precum cartonașele pe care le arată arbitrul, steagurile arbitrilor asistenți sau cu plăcuța care anunță schimbările. Elemente absolut normale pentru toată lumea în anul de grație 2015, dar lucruri care nu au existat dintotdeauna în sportul rege.
Până în anii '40-'60, niciunul dintre aceste mici detalii nu existau. Vă imaginați fotbalul fără cartonașe? E aproape imposibil. Ei bine, a fost nevoie de un arbitru cu spirit de inițiativă pentru ca toate să se schimbe. Un britanic a avut ideea și a inventat atât cartonașele galbene și roșii, cât și echipamentul tradițional negru al arbitrului, steagurile de culoare deschisă a asistenților, al patrulea arbitru care să ajute brigada de pe marginea terenului și plăcuțele dedicate anunțării schimbărilor. O legendă uitată pe nedrept. Numele său: Ken Aston.
Până în 2015, modelele pe care le-a scos pe piață Renault erau strâns înrădăcinate în era veche, cea dinainte de 2010. Chiar și Clio, cu noul său design modern, vine la interior cu elemente care amintesc de epoca lansării actualei generații Megane, care a avut loc hăt! în 2008. Era nevoie de un model care să schimbe cu totul percepția pe care o ai despre marca franceză. De o mașină care să pornească revoluția atât de trâmbițată a mărcii odată cu apariția unui nou designer-șef la cârma biroului de design Renault.
Și a venit. Dacă ignorăm noul Espace, o mașină din cu totul altă galaxie care nu este (încă?) adusă în România, găsim o altă mașină care va schimba tot ceea ce înțelegeai și știai despre Renault. De la materiale la design și de la concepție la calitatea percepută. Produs în Spania pentru Europa, este primul SUV compact Renault creat special pentru gusturile europenilor. Numele său: Kadjar.
Renault Kadjar (2015-prezent)
1.2 Benzina Turbo (TCe) 130CP 4x2 Man6 Intens
- Pret de pornire 18.200 €
- Pret model testat 23.300 €
- Taxa auto O €
Motor / Transmisie
Noul Renault Kadjar este construit pe aceeași platformă cu Nissan Qashqai, ceea ce înseamnă că SUV-ul francezilor are din start un avantaj de invidiat în momentul lansării. Pentru că are aceeași bază cu cea a liderului segmentului. A mașinii care vinde cel mai bine în zona SUV-urilor de acest calibru.
Era oarecum normal ca pe Kadjar să vedem la treabă aceleași motoare pe care le cunoaștem din gama "vărului" Qashqai. Totuși, Renault a lucrat puțin la specificații și a dezvoltat versiuni îmbunătățite ale acestora. Clienții vor avea la dispoziție două diesel-uri, 1.5 dCi de 110 CP și 1.6 dCi de 130 CP, și o "benzină" turbo de 1.2 litri TCe declinată în cea mai puternică versiune existentă în portofoliul grupului Renault-Nissan: 130 de cai putere.
Ne vom concentra atenția pe versiunea pe benzină, singura pe care ne-au oferit-o organizatorii testului internațional care a avut loc în Spania într-un test de șosea cu lungime relevantă. Dieselul a făcut și el parte din oferta de test, dar exclusiv pe macadam, deci păstrăm impresiile pentru un test intern.
Motoarele pe benzină nu sunt tocmai cele mai populare pe SUV-urile din România și am putut să simt pe Kadjar motivul. Deși vorbim de un motor turbo de generație nouă, el nu este unul de explozie, deci nu vă așteptați să rupeți asfaltul sub roți atunci când demarați. În schimb, este un motor perfect pentru rularea pe autostradă sau în oraș, pentru că urcă linear în trepte și este extrem de rafinat, fiind virtual imperceptibil atunci când funcționează la turații joase și medii.
Pentru a scoate maximum din acest motor, trebuie să urci bine de tot în ture, ceea ce înseamnă că va trebui să depășești 5500 de rotații pe minut, acolo unde găsești toți cei 130 de cai din dotare. Nici acolo nu vei găsi însă zvâcul pe care-l întâlnești pe un motor de cuplu (1.2 TCe are 205 Nm), dar în schimb ai șanse să dai de un consum ridicat care nu-ți va plăcea. Dacă folosești însă mașina mai mult în oraș și eventual dai o tură până la mare, benzina ar putea să fie o soluție bună pentru tine. Asta dacă nu vrei automată și 4x4.
Cel puțin la începutul carierei de piață a lui Kadjar, singura transmisie disponibilă pe versiunea 1.2 TCe de 130 CP este una manuală cu șase trepte, iar tracțiunea e exclusiv 4x2, fără posibilitatea de a comanda integrală. Ai însă la dispoziție ceea ce Renault numește Extended Grip System, un pachet care adaptează ESP-ul inteligent să recunoască suprafețele de rulare în funcție de aderența roților și să împartă cuplul între roțile din față în funcție de nevoie, simulând astfel o jumătate de integrală. Cutia manuală nu-ți va face probleme de niciun fel, fiind foarte ușor de manevrat. Treptele sunt însă cam lungi pentru ca cifrele de consum să n-o ia razna.
Sfatul nostru: mergeți pe diesel. Considerați că nota finală a mașinii ar fi cu cel puțin 0.2 puncte mai mare în condițiile astea.
Consum
Nu există foarte multe motoare pe benzină de putere comparabilă în segment, însă cele care există nu-i dau foarte multe bătăi de cap TCe-ului de 130 CP de sub capota lui Kadjar. Cel puțin la nivelul cifrelor oficiale, singurele pe care le putem compara obiectiv într-un astfel de test.
Kadjar anunță un consum de 5.6 litri/100 km în regim mediu mixt. Foarte interesant, este exact același consum anunțat de motorul 1.2 TCe de pe Qashqai, prezent însă pe modelul japonez în versiune cu 15 cai mai slabă. Părintele tot părinte.
În rest, motorul dezvoltat de Renault-Nissan este cam cel mai bun din zona SUV-urilor compacte cu motoare pe benzină - turbo sau aspirate - între 110 și 140 de cai putere. Pentru a găsi un consum mai bun fiind nevoie să mergem la Suzuki S-Cross 1.6 de 120 CP, o mașină vizibil mai mică și care e poziționată la limita dintre segmentul SUV mic și compact. Diferența e însă minimă, de 0.1 litri/100 km. În rest, modele precum Hyundai ix35, Kia Sportage, VW Tiguan, Ford Kuga (1.5 litri Turbo de 150 CP), Peugeot 3008 sau chiar Mitsubishi ASX facelift (acesta din urmă și el la limita dintre segmente) consumă clar mai mult.
În regim extraurban, pe un traseu de circa 150 de kilometri parcurși în ritm mediu, Kadjar 1.2 TCe a consumat pe șosea peste 7.0 litri/100 km.
Performanţe
Pentru că nu avem foarte mulți rivali pe benzină cu puteri comparabile, voi introduce în comparație modele pe benzină pe o gamă largă de puteri, între 115 CP (Qashqai) și 150 CP (Kuga).
Cu 0-100 km/h în 10.1 secunde, Renault Kadjar oferă performanțe bune într-un segment care demonstrează încă o dată, și prin asta, că are clienți interesați mai ales de rularea relaxată decât de performanțe de vârf. Cel mai rapid model din segment este, cumva normal, Ford Kuga 1.5 EcoBoost de 150 CP (9.7 secunde pentru 0-100 km), i ar Kadjar vine pe poziția a doua.
Singurul SUV compact motorizat pe benzină care mai reușește să coboare sub 11 secunde este VW Tiguan 1.4 TSI de 122 CP. În rest, mașini "leneșe" care ajung în unele cazuri chiar și la 11.8 secunde. O eternitate.
Interior
După ce vei face cunoștință cu exteriorul lui Kadjar, o parte cu adevărat reușită a SUV-ului francez, al doilea contact pe care-l vei avea va fi cel cu interiorul. Iar ăsta va fi momentul în care SUV-ul francezilor te va lua cu adevărat prin surprindere.
Atmosfera la interior este - fără niciun fel de exagerare - foarte apropiată de ceea ce găsești pe un SUV premium. Cu sublinierea faptului că mașina testată era echiparea de top, cu scaune din piele (vi le recomand în locul celor din materiale mixte piele-textil) și cu toate elementele pe care le găsești pe lista de opționale ale lui Kadjar.
Până și mirosul e diferit de cel de pe modelele Renault de până acum. E acel iz care amintește de piele mai degrabă decât de plastic, iar asta te face să te simți bine încă din momentul în care pășești în mașină.
Materialele folosite de Renault sunt de top. Pe bord nu dai de zone dure decât în partea care include display-ul de 7 inch, însă chiar și acolo vorbim de o arie cumva camuflată și cu care nu ai treabă tactil tocmai pentru că atenția îți este concentrată pe display. În rest, materialele sunt moi de pe consolă până pe fețele ușilor.
Mi-a plăcut și display-ul rotund care ia locul ceasurilor de bord, cu o grafică de calitate foarte bună. Nu mă prea încântă însă indicatorul nivelului de carburant în rezervor, format din opt linii digitale. Dacă tot reinventezi bordul și-l faci digital, mă depășește motivul pentru care nu ai afișa nivelul de carburant cât mai exact. Eventual chiar ca procent, ca la bateria telefonului.
Normal, vei găsi și elemente proprii mașinilor Renault, chiar dacă ele sunt restilizate sau redesenate complet. Așa sunt butoanele sistemului de cruise control așezate complet aiurea lângă cotieră sau celebrul crontroller de sub volan prin care ai acces la unele dintre funcțiile sistemului multimedia.
La nivel de spațiu, Kadjar nu-ți va da bătăi de cap. Pasagerii încap atât în față, cât și pe locurile din spate, iar portbagajul are un volum de aproape 500 de litri, o valoare medie în segment.
Preţ de achiziţie
Oficialii Renault au anunțat prețurile pentru Kadjar în România, iar modelul francez se poziționează în general la mijlocul segmentului, între variantele accesibile din Coreea de Sud (Sportage, ix35, respectiv viitorul Tucson) și concurenții europeni (VW Tiguan, Ford Kuga). Cheia poziționării lui Kadjar este însă faptul că modelul francez costă cu câteva sute de euro mai puțin decât Nissan Qashqai pe același nivel de echipare, lucru care ar putea să-l ajute enorm. În paranteză fie spus, vorbim de prețuri de listă, nu de eventuale promoții și reduceri sezoniere.
Un Kadjar poate fi achiziționat de la 18.200 de euro în versiunea de echipare de bază a motorizării testate de noi (1.2 TCe 130 CP cu manuală și 4x2), iar versiunea de echipare de top (denumită Intens) costă 23.300 de euro. E adevărat că primești o mulțime de dotări la prețul ăsta, care este oricum mai mic decât cel al variantelor de top ale lui Tiguan, Kuga sau Qashqai.
Deși nu avem lista opționalelor de pe mașina testată de noi în Spania, un calcul aproximativ ar duce prețul final la circa 27.000 de euro. Cu toate opțiunile incluse, inclusiv jantele de 19 inch, plafonul vitrat panoramic și sistemul audio Bose.
Cea mai ieftină variantă alternativă ar fi Hyundai ix35 1.6 GDI de 135 CP (20.800 de euro). Asta dacă nu luăm în considerare Mitsubishi ASX, singurul model care coboară sub 20.000 de euro pe versiunea de top a motorizării pe benzină (1.6 Invite 117 CP, 19.600 de euro).
Siguranţă
EuroNCAP nu a testat încă Renault Kadjar, însă suntem siguri că SUV-ul compavt al francezilor va fi unul dintre cele mai importante teste ale anului pentru organizația independentă europeană.
Și pentru că numărul de airbag-uri nu mai este de mult timp indiciul principal al siguranței absolute, Renault s-a agitat în acest sens și a montat pe Kadjar aproape toate sistemele de siguranță disponibile pe nava amiral Espace. Avem, astfel, sistem de recunoaștere al semnelor de circulație, avem senzori care te trag de guler la figurat când schimbi benzile fără să semnalizezi sau când nu vezi că în unghiul mort se află o mașină și pachete care te ajută să parchezi automat paralel, perpendicular sau în spic. Mai mult, mașina are senzori de parcare atât în față și în spate, cât și în lateral. Pentru o "vedere" mai bună la 360 de grade.
Kadjar are și un sistem de frânare automată, însă el funcționează doar între 30 și 120 km/h, deci la viteze extraurbane. În oraș, la vitezele la care se întâmplă cele mai multe accidente ușoare, va trebui să stați cu ochii deschiși și cu atenția la purtător.
Ţinută de drum
Chiar dacă prima senzație este că vorbim de un model cu înclinații sportive, mai ales dacă luăm ca reper designul exterior, Kadjar este o mașină construită pentru a le oferi celor de la bord un nivel ridicat de confort. Direcția este construită pentru cei cărora le place să ruleze relaxat și în niciun caz nu are aplecări dinamice, iar suspensiile dau impresia că sunt făcute special pentru România, o țară în care craterele sunt la ordinea zilei. Și când nu sunt cratere, sunt mici rigole, ravene și ogașe.
Nu vă avântați însă prea tare cu Kadjar pe viraje, pentru că mașina nu e creată pentru asta. Dacă totuși o faceți, încercați să alegeți versiunea 4x4, disponibilă exclusiv cu motorizarea diesel de 130 de cai putere. Un ajutor în plus nu strică niciodată.
Partea bună este că Kadjar nu va avea niciodată probleme atunci când ieșiți de pe șosea pe macadam sau pământ. Veți ajunge fără probleme în majoritatea locurilor deja deschise de poteci și nu veți vedea cum suspensiile vor fi perfecte pentru acest tip de suprafață de rulare. Garda la sol a lui Kadjar este de 20 de centimetri.
Vizibilitate
O să ai nevoie de puțin timp pentru a te obișnui cu vizibilitatea în partea din față, mai ales dacă ești fanul poziționării ridicate la volan. Asta pentru că designul bombat al capotei îl face pe Kadjar să pară un SUV masiv, chiar dacă nu e doar o impresie generată de mixul dintre poziția la volan, unghiul deschiderii vizuale și nervurile caroseriei.
Montanții nu oferă probleme mari de vizibilitate, singurul cu nevoie de adaptare fiind stâlpul parbrizului, reper comun pentru toate SUV-urile de acest gabarit. În rest, Renault a pus senzori până și pe lateralul mașinii, iar camera video de marșarier e inclusă și ea în ofertă. Opțional pe primele trei versiuni de echipare, standard pe cea de top.
Tehnologie
Renault Kadjar îți oferă majoritatea elementelor de care ai nevoie pentru a-ți face viața mai ușoară în trafic, pe străzi sau pe șosea. Totul este comandat din meniul sistemului R-Link 2, pe care-l accesezi prin display-ul touch de 7 inch ce domină panoul de bord al mașinii. Poți să personalizezi ce vezi pe ecran după preferințe, însă cel mai important aspect al pachetului multimedia este reprezentat de ușurința în utilizare. Vei învăța imediat unde e fiecare opțiune și le vei utiliza după cum dorești, fără să-ți fie frică de faptul că te pierzi prin meniuri.
Nu vei mai avea niciun motiv să nu utilizezi vocea pentru a comanda telefonul sau celelalte elemente vitale ale sistemului multimedia, deci e bine să fii responsabil și să nu mai vorbești la telefon atunci când ești la volan. Navigația e semnată TomTom, iar în unele țări oferă și informații legate de trafic prin serviciul online denumit Coyote. La noi, Waze ar trebui să facă același lucru separat, pe telefonul posesorului.
Apropo de online, Renault îți oferă o cartelă cu acces gratuit la internet în primul an de utilizare, iar din al doilea an aceasta costă 60 de euro. Nu vei mai avea însă grija traficului de date utilizat de diferitele aplicații, iar radioul FM va fi o amintire frumoasă atunci când te vei obișnui cu aplicațiile de streaming online.
Sistemul audio semnat Bose este vârful pachetelor audio oferite de Renault. E disponibil opțional pe echiparea de top a lui Kadjar și sună excelent.
Există însă și scăpări. De exemplu, geamurile mașinii nu pot fi închise de la distanță cu ajutorul cartelei de acces, care - apropo - și-a schimbat și ea forma și devine mai degrabă un fashion statement decât un obiect utilitar.
Design
Kadjar este una dintre cele mai frumoase mașini desenate până acum de noua echipă de creație condusă de Laurens van den Acker. De altfel, SUV-ul Renault e și un motiv de mândrie națională, fiind cunoscut faptul că formele mașinii sunt bazate pe o schiță creată de un român care lucrează în birourile românești ale celor de la Renault.
Mașina e frumoasă și are o alură dinamică pe șosea, mai ales pe culoarea roșie, pe care am avut ocazia s-o vedem live la testul din Spania. Iar centrul estetic al mașinii e reprezentat de blocurile optice LED care noaptea par teleportate de pe conceptele de dată recentă Renault.
Dacă îl raportăm pe Kadjar la segment, notăm apartenența modelului Renault la zona mașinilor care încearcă să exprime emoție prin linii fluide și plăcute.
Ne-a placut
- Design reușit
- Interior cu pretenții
- Performanțe în raport cu motoarele asemănătoare
- Calitate percepută de nivel ridicat
- Tehnologie accesibilă
Nu ne-a placut
- Motor pe benzină fad
- Lipsa unei cutii automate cuplate cu motorul pe benzină
- Lipsa sistemului 4x4 pe benzină
- Suspensii moi
- Direcție anesteziată
Date tehnice - Renault Kadjar (2015-prezent) 1.2 Benzina Turbo (TCe) 130CP 4x2 Man6 Intens | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Pacat de ergonomia deficitara Renault (cruise controlul si comenziile audio).
Ca preturi sta bine fiind clar mai ieftin ca Tiguan care deja e un model invechit (mai ales ca design exterior si siguranta).
se dovedeste inca o data ca cilindree mica si turbo nu inseamna automat consum mai bun. sau poate n`a gasit reno reteta.
In schimb eu pot sa-ti arat A4 B8, A6 C6, Passat B6, Golf 5, Octavia 2, Polo, Fabia, Jetta , Tiguan... toate pline de rugina la aripi, praguri si uneori direct pe usa.
Asa ca las-o mai moale.
Este foarte tare acest cross, insa eu nu sunt adeptul vitezometrului digital. 1.2TCe daca il puneau si 4x4, scotea extraurban consum de peste 8% ceea ce nu era tare ok. Deci 1.6dci de 130cp ar merita pe deplin.
Daca si noua laguna va arata ca si acest kadjar atunci prevad un viitor fructuos.
Un benzinar, mai ales turbo nu inseamna automat si consum mai mic. Indiferent ca e de Renault, VW sau alta natie. Oricand va avea un consum maricel si niciodata nu vei vedea 4-5% cum scrie in fisa... adica consum de diesel.
Am condus si 2.0TSI, si 1.8t, si TCe si toate scot consumuri mai mari.
@anonim....ne-am nascut ieri, nu stim altceva decat Logan. Dar pentru ati raspunde serios...poate ai nimerit intr-un model de preproductie.
Masina arata de 10+ interior-exterior.......dar nu TURBO, mai bn as alege cu configuratie diesel.
Te asigur că mașinile de test stăteau excelent la capitolul ăsta. Nu știu ce ai văzut tu la Belgrad, dar mașina de pe șosea e foarte bună.
@vianu
E evident că se întâmplă asta, nu e niciun secret. Limitarea puterii motoarelor se face din două motive: unul e consumul, celălalt e integrarea motorului în gamă și în grup.
@mog
E doar începutul carierei de piață. Pe parcurs vor veni și motoare puternice. În altă ordine de idei, motoarele puternice nu vor face niciodată volum, sunt mai degrabă de portofoliu.
Cel putin in varianta 4x2 nu ii vad rostul. La banii astia probabil ca te poti atinge de un Scenic...
@anonim Si marmota impacheta ciocolata nu? Esti penibil sincer. Dupa cum zicea cineva...nu ne-am nascut azi sa punem botul la baliverne de genul...plus ca oricine interesat poate face un drive test :-)
Tu sti ce diferenta exista la calitate intre Megane facut in Turcia si cel facut in Spania ? De megane 3 zic.
Iar Megane 2 se stie ca a fost o masina mediocra, iti trebuia 1 ora sa schimbi un bec in far, electrica varza, fiabilitate sub logan. Deci nu vorbi daca nu ai avut un Renault adevarat, sa vezi ca aia fac si masini bune. Uita-te la Laguna 1, Safrane, Clio 2 sau 3.
ACESTA ESTE UN LUCRU BUN CAPTUR ARATA F. BINE
INTERIOR DE EXCEPTIE FARA REPROS INCLUSIV SI ACELE COMENZI AIUREA AU FARMECUL LOR
POT SA SPUN CA PE CAPTUR ACEST MOTOR IN COMPANIA CUTIEI AUTOMATE NU SE AUDE DAR NU SE AUDE NICI UN ZGOMOT NICI CEL DE VANT CONSUMUL PE CAPTUR ESTE IN JUR DE 7L IN AFARA LA O VITEZA IN JUR DE 110-120KM/H(A CUMPARAT FICA MEA CAPTUR SI DE ACEEA STIU NU DIN AUZITE)
DECI EXTRAPOLAND LA ACEASTA MASINA MAI MARE SI MAI GREA DAR CU 10CP. IN PLUS SI CEVA CUPLU IN PLUS MOTORUL ACESTA V-A FUNCTIONA IREPROSABIL FARA ZGOMOT SI FARA CONSUM PESTE 7L.
VOR AVEA O MASINA DE VISE CINE O V-A CUMPARA
apropo, pentru cel care spune ca nu ai nevoie de motor mai mare, poate TU nu ai nevoie sau nu te intereseaza, eu insa vreau. fiecare cu ale lui. ce e de ajuns pt tine nu e si pentru altii.
dar na, daca mergi mosnegeste doar prin oras iti ajunde si 1.0 aspirat.
Deci, dupa cum spuneam, vorbeam de oameni cu toate tiglele pe casa. Sigur ca un 2.0, un 2.5 s.a.m.d. pot sa-ti creeze alte senzatii. Si daca faci bungee jumping sau tragi pe nas s-ar putea sa ti se para misto. Asta nu inseamna ca trebuie sa faci tot timpul aceste lucruri. Revenind la masini poate ne spui ce inseamna sa mergi mosnegeste sau vitejeste. Daca 320 Nm ti se par putini inseamna ca ori esti vreun Schumacher ori esti un baiat de bani gata.
Pe scurt raporteaza-te la CP ( HP sau PS) cum iti place mai mult.
Eu il sustin pe mog in totalitate si mie mi se par rahitice aceste motoare pentru gustul meu. Nu are legatura ca este reno se intampla acest fenomen de a tranti 2 motoare rahitice si la alte case. Or fi de volum dar nu pe gustul tuturor.
Unii cu motoare mici au obtinut cu un turbo generos timpi imresionanti la sfertul de mila, ia cautati pe gogu pe ala cu Golf MK1 parca... Scoate 0-100km/h in 1.97 secunde. Acum sa vedem ce masini cu 1.8 aspirate (hai va las si cu 5litri) fac astea? Astept manutele rosii. Spor
Inainte am avut un Reno Symbol 1.4 mpi, si imi consuma 6% extraurban si 11% in Bucuresti.
Deci uite ca 1.2 turbo consuma mai putin decat 1.4 mpi aspirat.
3 viteza 7 secunde
4 viteza 9.3 sec
5 viteza 12.6 sec
6 viteza 16.4 sec
deci daca o comparam cu o mazda Cx5 2.0 skyactive de 165 hp poftim dinamica
4 viteza 10.5 secunde
5 viteza 14.6 sec
6 viteza 22.6 sec
deci .,.respect mazda imi place foarte mult dar daca comparam performantele.,.,. kadjarul 1.2Tce este net superior .,.,pentru ca daca traducem secundele de diferenta in metri , dupa ce kadjarul 1.2 Tce a depasit Tir-ul in treapta 6-a,,, mazdei ii mai trebuie macar 60 de metri sau 6 secunde ca sa realizeze depasirea (cine este sofer adevarat stie ce inseamna 60 de metri in plus intr o depasire).
Asa ca in proba dinamica este net superior si mai cautati coparatii cu alte suv-uri Entry level si ve ti vedea ca nu ai unul mai bun in partea dinamica sau de consum.
Consumul:
Mazda Cx5 consuma 8 - 8.5 % mediu apoi daca Kadjarul consuma mediu 7% (si asta o spun multe site-uri inclusiv Adam din video Turatii) la care eu zic, ca este foarte bun avand in vedere ca este un Suv mare unde incape toata familia cu tot cu purcel,.,.,.deci cine spune ca are consum ridicat ala are bicicleta 100% acasa,.,. intradevar daca era un clio mic si amarat care consuma 7% cu 1.2 Tce .,. DA era foarte mult.
Maine mi as lua kadjarul 1.2 Tce daca as avea nevoie sa schimb masina pentru ca are consum excelent si o dinamica de invidiat ..,.,unicul semn de intrebare ar fi ce fiabilitate au motoarele DOWNSIZING in timp oricare ar fi el vw, renault peugeot, citroen????
SALUTARI