Marti, 01.12.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Francezii de la Renault au decis să producă o variantă mai ”supărată” a lui Clio RS, drept răspuns pentru fanii generației precedente care se plângeau de faptul că modelul de performanță din Hexagon nu este suficient de hardcore pentru gusturile lor.
Rezultatul se numește Renault Clio RS Trophy 220 și, după cum îi spune și numele, dezvoltă 220 CP. Varianta Trophy nu a renunțat la transmisia automată cu două ambreiaje EDC, dar a îmbunătățit-o, iar același lucru s-a întâmplat cu șasiul, suspensia și direcția. În urma modificărilor, Clio RS Trophy poate să le spună câteva vorbe detractorilor și să închidă definitiv disputa privind introducerea unei transmisii automate în această gamă.
Modificările i-au adus lui Clio RS o rigiditate net superioară celei prezentate de generația precedentă a modelului, alături de o doză de brutalitate mai rar întâlnită în segment. Toate acestea vin la pachet cu o mașină care poate fi docilă și cu care poți să mergi la birou în fiecare zi lucrătoare, la cumpărături în weekend și chiar și în vacanțe liniștite. Depinde cât de tare apeși accelerația.
Renault Clio RS Trophy (2014-2016)
1.6 T 220CP Aut
- Pret de pornire 23.950 €
- Pret model testat 26.232 €
Motor / Transmisie
Introducerea unei transmisii automate în gama Clio RS nu a fost chiar cea mai bună veste pe care a adus-o lansarea variantei de performanță a celei de-a patra generații a subcompactei franțuzești. Unii critici nu au fost încântați nici de renunțarea la motorizarea aspirată în favoarea unui motor 1.6 Turbo care dezvolta la fel de multă putere ca excelenta unitate 2.0 a vechiului Clio 3 RS.
Cei de la Renault au ascultat însă cu atenție criticile și au mărit în versiunea Trophy puterea acestei unități la 220 CP, atinși la 6.050 rpm, iar cuplul motor atinge 280 Nm în treptele patru și cinci printr-un regim de overboost. În celelalte trepte, cuplul maxim este de 260 Nm, la fel ca la varianta normală a lui RS. Indiferent de modul de rulare ales (Normal, Sport sau Race), Clio RS Trophy răspunde mai rapid la accelerație decât modelul pe care este bazat. Reacțiile sale sunt rapide și reprizele asigurate sunt suficiente pentru a-i face pe cei care plângeau după vechiul aspirat de 2.0 litri să regrete criticile.
Pentru că motorul turbo din dotare trage foarte bine, iar cutia de viteze schimbă mai repede ca înainte treptele. Oricât de rapid ai fi cu o manuală, EDC-ul standard al lui Clio RS este mai rapid decât tine. Din moment ce varianta Trophy aduce schimbări de treaptă cu până la 50% mai rapide, mai are sens să explicăm cât de repede schimbă această mașină vitezele?
Singura noastră critică la adresa transmisiei EDC este păstrarea funcției de schimbare automată a treptelor inclusiv în modul sport și când este selectat modul manual. Lucru care nu s-ar putea întâmpla niciodată la o transmisie manuală, plânsă de puriștii RenaultSport. Singura soluție ca să rămâi într-o treaptă de viteză fără ca mașina să schimbe pentru tine este cuplarea modului Race, în care ESP-ul este deconectat fără drept de apel.
Apropo de transmisie, cursa padelelor de pe volan a fost scurtată semnificativ. Funcția Launch Control este prezentă în continuare, iar motorul poate să urce mai sus în turații decât varianta standard a lui Clio RS, până pe la 6.800 rpm.
În materie de putere, Clio RS Trophy este surclasat doar de o versiune specială a lui Peugeot 208 GTi care nu este însă disponibilă comercial pe piața din România. Modelul Peugeot are 230 CP, iar cuplul maxim atinge 300 Nm.
Consum
Varianta RS Trophy 220 a lui Renault Clio are un consum mediu identic cu cel al versiunii RS standard, de 5.9 litri la sută. Pentru o mașină de clasă mică dotată cu un motor de 220 CP, valoarea este extraordinară, dar există și rivali mai economici decât atât.
Vorbim despre Volkswagen Polo GTI 1.8 TSI DSG, unul dintre rivalii direcți al lui Clio RS, care poate fi comandat atât cu transmisie manuală, cât și cu transmisie automată cu două ambreiaje. În cazul celei de-a doua variante, consumul mixt este declarat la 5.6 litri la sută. Aceleași performanțe sunt așteptate și de la varianta cu facelift a lui Seat Ibiza Cupra, echipată cu același cuplu motor/transmisie ca Polo GTI, un TSI de 1.8 litri. Peugeot 208 GTi anunță un consum mixt de 5.4 litri la sută, mai mic decât al lui Clio RS Trophy, dar și nivelul de putere este mai redus cu 12 CP.
Ford Fiesta ST prezintă un consum mixt tot de 5.9 litri la sută, dar nu se poate mândri cu la fel de mulți cai putere precum Clio RS sau Clio RS Trophy. Varianta OPC a lui Opel Corsa anunță un consum mixt de 7.5 litri la sută.
Corsa OPC, Fiesta ST și Peugeot 208 GTi formează clubul subcompactelor de peformanță oferite exclusiv cu transmisie manuală, așa cum era înainte și Renault Clio RS.
În cadrul testului nostru, consumul urban s-a situat între 9.6 și 10.8 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, tahometrul afișează 3.000 rpm și consumul de carburant se stabilizează la 8.7 litri la sută. În afara orașului, Clio RS Trophy consumă 7.8 litri la sută dacă respecți limitele de viteză și nu exagerezi cu pedala de accelerație.
Performanţe
Varianta Trophy 220 a lui Clio RS anunță un timp 0-100 km/h de 6.6 secunde și o viteză maximă de 235 km/h. Timpul 0-100 km/h nu este cel mai bun din segment, Clio RS Trophy fiind surclasat de un alt francez, Peugeot 208 GTi, cu 6.5 secunde până la sută, adică cu 0.1 secunde mai puțin.
Ca să punem în perspectivă cifrele lui Clio RS Trophy, vă spunem că este mai rapid de la 0 la 100 km/h decât Volkswagen Golf 5 R32 sau decât generația precedentă a lui Honda Civic Type R.
Privind modelele de mai sus și știind că le poate scurclasa la 0-100 km/h fără să ai nevoie de vreun talent deosebit la schimbatul treptelor de viteză, Clio RS Trophy pare și mai rapid decât este.
Interior
Varianta Trophy a lui Clio RS vine cu elemente preluate atât de la versiunea sport a modelului, cât și de la varianta normală a lui Clio, cei de la Renault plusând cu alte scaune faţă, cu un nou volan şi cu micile ornamente interioare adiţionale.
Ceasurile de bord au alt fundal, padelele de schimbare a treptelor sunt îmbunătățite și atmosfera de la bord te lasă să te concentrezi la condus. Lucru imperativ la acest gen de automobil. Padelele din plastic par destul de solide la atingere şi la acţionare şi au dimensiuni potrivite. Ele rămân fixe pe poziție, nefiind lipite de volan.
În rest, găsim aceeaşi consolă centrală din plastic negru lucios regăsită pe versiunea normală a celei de-a patra generaţii Clio, iar display-ul central adună informaţii de la toate sistemele maşinii, inclusiv de la sistemul RS Monitor. Calitatea materialelor de la bord nu diferă de ceea ce găsim la Clio 4 standard, iar fețele de uși prezintă o căptușire suplimentară la nivelul coatelor.
Clio RS Trophy este o mașină mult mai practică decât generațiile precedente ale modelului și poate fi considerat chiar cel mai practic din întregul segment având în vedere spațiul oferit pasagerilor. Portbagajul are 300 litri, iar bancheta din spate poate găzdui trei adulți fără probleme. Implementarea celor două portiere în plus față de generațiile precedente ale lui Clio RS îmbunătățește în mod evident accesul în spate.
Preţ de achiziţie
Pe piața din România, noul Renault Clio RS Trophy 220 pleacă de la 24.000 de euro cu toate taxele incluse. Prețul este la doar 1.500 de euro distanță de cel de pornire al lui Renault Megane RS 265, propunerea sport din clasa compactă a celor de la Renault. Chiar și așa, Clio RS Trophy rămâne o variantă de luat în seamă, mai ales că modelul vine cu o listă lungă de dotări standard, de la navigație până la acces și pornire fără cheie.
În plus, pe lângă aceste dotări, varianta Trophy a lui Clio RS vine cu mai multă agresivitate decât oferă modelele rivale.
În segmentul modelelor sport de clasă mică, există propuneri mai ieftine în ofertele Ford Fiesta ST, Volkswagen Polo GTI și Opel Corsa OPC. Echivalentul lui Clio RS din gama Peugeot 208 GTi costă cât Clio RS Trophy.
Dintre modelele de mai sus, Opel Corsa OPC vine cu cel mai mic preț, trecut cu câteva sute de euro de 19.000.
Răsfoind lista de dotări a lui Clio RS Trophy 220, descoperim că modelul are aproape toate căsuțele de opționale bifate, fiind lăsată liberă doar cea pentru vopseaua metalizată specială (800 euro), scaunele îmbrăcate în piele cu tetiere integrate și încălzire pentru locurile din față (1.200 euro) și pachetul cu senzori de parcare spate și cameră video de marșarier (260 euro). Din moment ce exemplarul nostru le-a avut pe toate, vorbim de opționale de 2.200 de euro care urcă prețul mașinii testate la 26.200 euro cu TVA inclus.
Siguranţă
Francezii de la Renault se mândresc cu gama lor de modele cu cinci stele de siguranţă obținute la testele de impact organizate de EuroNCAP. A patra generație a lui Clio a fost deja testată în 2012 şi a obţinut un scor general de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi a fost de 88%, iar cel pentru pasagerii minori a fost de 89%. Scorul înregistrat pentru protecţia pietonilor a fost de 66%.
Varianta RS Trophy se anunţă cel puţin la fel de sigură precum un Clio normal, aceasta beneficiind şi de o caroserie ranforsată suplimentar chiar față de un Clio RS şi de un sistem de frânare și mai performant. Tot ce îți mai trebuie să o ții pe drum este un set de anvelope bune și puțin talent.
Ţinută de drum
Dacă varianta standard a lui Clio RS este un model sport echilibrat pentru uzul zilnic prin gropile românești, Clio RS Trophy revine la o configurație rigidă care te face să memorezi toate gropile și denivelările din drumurile tale zilnice.
Deși nu este la fel de comod precum varianta standard a subcompactei sportive a francezilor de la Renault, Clio RS Trophy aduce acel plus de rigiditate și stabilitate dorit de fanii acestei clase de automobile. În mod normal, am depuncta această fermitate exagerată a suspensiei, dar luăm în considerare faptul că oamenii care cumpără această variantă a modelului știu ce își doresc de la o mașină și nu se vor plânge de faptul că trebuie să încetinească la denivelări.
Direcția este fermă și transmite cu precizie ce se întâmplă la nivelul roților din față, fiind superioară celorlalte modele din acest segment. Jantele de 18 inch sunt încălțate cu anvelope de performanță cu talon mic, care întăresc senzațiile transmise de suspensia sport.
Rezultatul este un model care poate devora circuitele și traseele virajate chiar mai bine decât putea vechiul Clio 3 RS. Modelul franțuzesc face față și poate să depășească competitorii săi direcți din acest segment.
Vizibilitate
Clio RS Trophy are o poziție mai joasă la volan decât varianta RS a subcompactei de la Renault. Modelul are un set de oglinzi laterale cu dimensiuni generoase şi o oglindă centrală care încadrează bine luneta. Singura nemulţumire vine la nivelul montantului A de pe partea şoferului, a cărui grosime este dificil de neglijat la virajele strânse de stânga. Odată ce ne obişnuim cu acest aspect, problema nu mai este la fel de uşor de sesizat.
Odată cu prezenţa unui afişaj multimedia, Clio RS (fie el Trophy sau nu) a primit un set de senzori de parcare şi camera de luat vederi pentru mersul cu spate, care îl fac pe modelul francez să fie uşor de gestionat la manevrele de parcare.
Tehnologie
Cea mai sportivă variantă a gamei Clio are la dispoziție toate dotările tehnologice din gama de bază. Pe un model sport, cu 220 CP sub capotă, ai la dispoziție dotări precum scaune încălzite, pornire și acces fără cheie, sistem de navigație, tempomat și limitator de viteză, climatizare digitală cu reglare automată, indicator de calitate a aerului, comenzi pe volan și chiar aplicații prin sistemul R-Link.
Renault a integrat şi sistemul RS Monitor în sistemul R-Link, deci folosim ecranul central şi pentru lucruri mai apropiate de conceptul original al maşinii. Pentru cei care nu știau deja despre el, RS Monitor ne oferă toate informaţiile captate de senzorii maşinii la utilizarea ei pe circuit: acceleraţii G, temperatura diverselor componente, puterea folosită, harta circuitului pe care rulăm, temperatura uleiului din transmisie, câți kilometri au fost parcurși cu anvelopele și plăcuțele actuale și multe altele.
Sistemul poate colecta toate datele şi le poate scrie pe un stick USB pentru a le compara ulterior cu ale altora sau pentru o analiză în detaliu. Totul se face printr-o aplicație dezvoltată de Renault și accesibilă proprietarilor de RS-uri în urma înscrierii pe un portal dedicat. O unealtă perfectă pentru cei care vor petrece mult timp pe circuit cu noul lor Clio RS şi a doua cea mai bună utilitate a ecranului multimedia după sistemul de navigaţie.
Design
Printre criticile aduse lui Clio 4 RS se numără și renunțarea la caroseria cu trei uși. Varianta mai practică a modelului sport poate fi confundată cu un Clio standard doar de la distanță și dacă motorul său este oprit, dar asemnănările și confuzille se opresc aici. Varianta Trophy a lui Clio RS vine cu prima vopsea cu finisaj mat a celor de la Renault, Frozen White. Aceasta arată excelent atât în fotografii, după cum ați observat deja, cât și în viața reală.
Jantele de 18 inch din dotarea acestei variante, incluse în standard, au un design special. Plafonul este negru și eleronul de pe hayon la fel, iar bara spate integrează un difuzor de aer mai generos. Cei care se află în spatele mașinii pot fi încântați cu un sunet mai plăcut din partea evacuării atunci când sunt cuplate modurile Sport sau Race, modul normal de rulare fiind însoțit de un sunet civilizat al motorului.
Ne-a placut
- Reprize impresionante
- Consum redus de carburant în viața reală
- Mașina rămâne practică
- Direcția excelentă
Nu ne-a placut
- Modul 100% manual al transmisiei este atins doar când este activată funcția Race
- Funcția Race decuplează ESP-ul și asta poate duce la situații periculoase dacă șoferul nu este cu reflexele la el
- Preț ridicat în segment
Date tehnice - Renault Clio RS Trophy (2014-2016) 1.6 T 220CP Aut | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Cum vi se pare noul 1.6t comparativ cu vechiul 2.0 aspirat ? Care e mai placut la condus ? La sunet ?
mergi cu familionu' la vreo pensiune in munti, o descarci, o cazezi si-i spui "pa si pu"pentru... 1-2 ore sa iti faci damblaua pe serpentine.
exista o masura in toate ;)