Drivetest Renault Clio facelift
1.2 Benzina Turbo (Energy TCe) 120CP Man6 IntensJoi, 28.07.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
De cele mai multe ori, continuarea unui film de succes se poate dovedi un fiasco. Actorii nu mai sunt aceeași, scenariul este mai slab, iar efectele speciale, deși spectaculoase, par să fie ușor exagerate.
Dacă stăm să ne gândim că actualul Renault Clio s-a vândut din ce în ce mai bine, iar anul acesta conduce topul mașinilor mici achiziționate în România, atunci putem spune că o continuare a acestui film de succes trebuie să fie atent orchestrată.
Și este, pentru că Renault a fost atent la faceliftul lui Clio și a căutat să nu afecteze trendul ascendent pe care se află mașina. Poate de aceea și timiditatea cu care a abordat revizuirea designului exterior.
Renault Clio facelift
1.2 Benzina Turbo (Energy TCe) 120CP Man6 Intens
- Pret de pornire 10.700 €
- Pret model testat 14.200 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Sub capotă, faceliftul a adus un aer proaspăt și, spre bucuria unora, mult mai puternic. Asta pentru că facem cunoștință cu două propulsoare noi, așezate chiar în vârful gamei. Este vorba despre dieselul 1.5 dCi de 110 cai putere și de benzinarul 1.2 TCe de 120 de cai putere, un motor pe care l-am văzut introdus și pe Duster și care devine din ce în ce mai popular la nivel european.
Ne-am ocupat și noi de agregatul pe benzină de 1.2 litri, ceea ce înseamnă că ne-am bucurat, pe lângă cei 120 de cai și de un cuplu motor de 205 Nm. Acesta apare la 2000 de rotații și face din Clio o mașină extrem de agilă și de fâșneață. În modul urban.
În afara orașului, la viteze de autostradă s-ar putea să simțiți nevoia unui impuls ceva mai puternic. Însă, în majoritatea cazurilor, unitatea turbo își face datoria foarte bine și chiar transformă Clio într-o propunere sprintenă. Și rafinată, pe deasupra, fiind bine antifonat și fără vibrații.
Resursele sunt administrate cu ajutorul unei transmisii cu șase rapoarte. Cursa e ceva mai lungă, dar este precisă. Etajarea este și ea bună. Pentru o rulare mai sportivă o să zăboviți mai mult în treapta a treia, încercând turații înalte.
Consum
Traseul de test a inclus porțiuni de autostradă și drumuri de pe lângă Bordeaux, virajate și lipsite de trafic. Prin urmare, nu putem spune că am încercat un test de consum. Ba dimpotrivă. Prin urmare, consumul a fost de aproximativ 8.5 litri/100 de kilometri.
Însă, dacă în acest regim, valoarea a fost una decentă, înseamnă că în condiții normale de utilizare vă veți apropia de media de 5.3 litri/100 de kilometri, promisă de francezi.
Raportat la ceea ce găsim în segment, consumul lui Clio în compania TCe-ului de 120 de cai este ușor cam mare. Mașina cere cu fix un litru mai mult decât un Ford Fiesta 1.0 Ecoboost de 125 de cai. Ceilalți rivali au cu 10 sau 20 de cai putere în plus și promit, de asemenea, un consum mai mic.
Performanţe
Cu excepția versiunilor create de divizia Renaultsport, Clio nu s-a dovedit niciodată vreun atlet. A fost chiar printre codașii clasamentului când a fost vorba de accelerare.
Însă, acum, odată cu introducerea noului motor de 120 de cai, Clio poate atinge 100 de km/h în doar 9 secunde. Iar asta îl transformă într-una dintre cele mai rapide mașini pe această plajă de putere.
Este mai iute decât un Ford Fiesta, Hyundai i20, Seat Ibiza, Volkswagen Polo, Opel Corsa, Peugeot 208 și Skoda Fabia. Doar Mazda2 se dovedește mai rapidă, cu cele 8.7 secunde până la 100 de km/h.
Interior
Interiorul noului Clio a fost mult îmbunătățit odată cu introducerea faceliftului. Asta înseamnă materiale mai bune și finisaje mai bune, chiar dacă anumite cusături ar putea fi îmbunătățite. Pe planșa de bord a apărut un plastic prietenos și moale. Pe măsură ce cobori, plasticul devine tare și destul de auster.
Atmosfera habitaclului, în care apare un puternic zgomot de vânt la 130 de km/h, este înviorată de anumite detalii cromate, de plasticul negru lucios care servește drept ramă pentru sistemul multimedia și de anumite inserții care se pot colora fie în nuanța caroseriei, fie într-o alta la alegere.
Spațiul interior pe locurile din spate este suficient pentru doi adulți. Ai loc la picioare și la nivelul capului chiar dacă ai 1.80 metri. Dacă e vorba de trei adulți pe bancheta din spate situația ar putea deveni ușor înghesuită, chiar dacă tunelul central este coborât tocmai din acest considerent.
Spațiile de depozitare nu lipsesc: avem suficient loc în portieră și la baza planșei de bord. Suporturile de pahare de pe consola centrală sunt încă extrem de mici, iar cotiera ar putea să incomodeze uneori.
Portbagajul măsoară în continuare 300 de litri, una dintre cele mai bune valori din segment, depășită de Peugeot 208 și Skoda Fabia.
Preţ de achiziţie
Noul Renault Clio pornește de la 10.700 de euro cu TVA inclus, însă pentru o motorizare așa puternică trebuie să vă căutați mai mult în buzunar. Adică trebuie să găsiți vreo 14.200 de euro pentru versiunea testată de noi, alături de nivelul de echipare superior Intense. Abordarea francezilor este destul de accesibilă dacă ne uităm la ceilalți rivali din segment.
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 125 de cai putere, Titanium, costă 15.000 de euro, iar o Mazda2 cu 115 cai putere poate să scoată din buzunar și 18.000 de euro. Nici măcar Hyundai i20 nu este mai ieftin, la cei 16.200 de euro pe care îi percepe.
Seat Ibiza este foarte aproape de Clio cu un preț de 14.400 de euro, Volkswagen Polo este ușor mai scump, la 16.400 de euro, iar Skoda Fabia sare puțin peste 15.000 de euro.
Peugeot 208 este și el mai scump (15.600 de euro), iar Opel Corsa se oprește la 15.880 de euro. Prin urmare, pe această plajă de putere, Renaut Clio poate fi considerat cea mai tentantă alegere.
Siguranţă
Testat de EuroNCAP în anul 2012, Renault Clio a reușit să obțină cinci stele. Nu doar că punctajul a fost maxim, dar și procentele înregistrate pentru cele patru categorii de testare au fost foarte bune: 88% pentru protecția pasagerilor adulți, 89% pentru protecția copiilor, 66% pentru protecția pietonilor și un incredibil 99% pentru sistemele de siguranță.
După normele actuale, probabil acest ultim procentaj ar putea scădea puțin, motiv pentru care noul Clio facelift vine și cu noi tehnologii de protecție a pasagerilor.
Ţinută de drum
Renault a vrut să păstreze caracterul confortabil al lui Clio. Prin urmare, suspensia continuă să absoarbă bine denivelările suprafeței. Zgomotul unei suspensii care lucrează din greu să te țină departe de asfaltul prost nu a dispărut complet.
În viraje pronunțate ruliul există, iar direcția nu transmite foarte mult feedback. Asta înseamnă că rularea sportivă ar trebui lăsată mai mult în seama fraților RS și RS Trophy. În oraș însă, direcția extrem de asistată va fi apreciată de cei care își doreau o mașină manevrabilă.
Vizibilitate
Noul Renault Clio este o mașină de segment mic, iar asta nu ar trebui să pună probleme de manevrabilitate, chiar și celor mai neexperimentați. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, însă luneta este ușor îngustă și flancată de montanți destul de mari. Nu mai vorbim de faptul că suprafața vitrată în dreptul portierei spate este și ea destul de îngustă.
Tehnologie
Odată cu faceliftul, Renault a mizat și pe ceva mai multă tehnologie, încercând să țină pasul cu o concurență din ce în ce mai pregătită la acest capitol. Clio poate fi comandat cu trei tipuri de sisteme multimedia (R&Go, MediaNav și R-Link). Noi am beneficiat de acesta din urmă.
Chiar dacă uneori mai are unele întârzieri, aproape insesizabile, în procesarea informației, sistemul multimedia este performant și are o navigație prietenoasă care îți vorbește și în română. Destul de caraghioasă, ce-i drept, pentru că vocea are un ușor accent moldovenesc, iar cuvintele nu sunt cele pe care te-ai aștepta să le auzi: spre exemplu ”cotitură” în loc de ”viraj”. E un motiv de amuzament și de bună dispoziție în mașină.
Sistemul are nevoie de o ușoară acomodare pentru a le oferi celor din interior acces la toate funcțiile sale. Tot la capitolul tehnologie trebuie să notăm prezența unui sistem audio Bose, cu șapte boxe, care poate fi comandat opțional. Există și un asistent la parcare, capabil să strecoare Clio cu spatele sau lateral în orice loc îngust.
Design
Chiar dacă nu s-au schimbat foarte multe în materie de design, Clio reușește să aibă un aer ceva mai proaspăt. Iar asta îl va ajuta în lupta cu ceilalți rivali, mai ales că designul său pare să nu se demodeze.
Partea frontală a primit acum un design diferit al blocurilor optice, cu o semnătură LED diurnă sub forma literei C, cu un spoiler retușat, cu o linie neagră lucioasă la nivelul grilei și un logo mai mare. Posteriorul vine cu stopuri pe fundal negru și cu mai multe elemente cromate.
Pentru cei care vor o mașină unică, există și mai multe posibilități de personalizare la nivel exterior. Pe lângă paleta îmbogățită de nuanțe există și mai multe motive care pot decora acoperișul sau carcasele oglinzilor.
Ne-a placut
- Rafinamentul motorului
- Portbagajul generos
- Prețul de achiziție
Nu ne-a placut
- Ultimul rând de montanți
- Plasticul tare din zona inferioară
Date tehnice - Renault Clio facelift 1.2 Benzina Turbo (Energy TCe) 120CP Man6 Intens | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Designul post-facelift ramine reusit, asa ca vanzarile vor continua sa fie f. bune (parere pur subiectiva: s-ar fi putut umbla si la farurile cam prea "globuloase".)
Consumul maricel ramine totusi minusul cel mai important si la versiunea cu cutie manuala, dar multi vor prefera rafinamentul 1.2 TCe-ului cu 4 cilindri, in detrimentul concurentelor cu 3 cilindri (VAG, PSA) - cu 10-15% mai economice, dar si mai "vibratoare".
Posibil ca asteptatul 1.3 TCe sa corecteze insa hiba asta, iar daca francezii vor decide sa-l monteze si pe un Sandero RS (GT?) n-ar fi rau deloc.
Si-un ''off topic'' mic : Sper macar la acest articol sa fim scutiti de ''calitatile premium'' Volkswagen . Stiti voi cine ma bantuie in minte. :)
Am renuntat la achizitia unui Clio pre-facelift dintr-un motiv simplu dar grav: lipsa vizibilitate in spate. Vad ca nici faceliftul nu rezolva problema, ceea ce nu prea inteleg, in oras asta iti genereaza zilnic neplaceri, chiar daca ii pui senzori de parcare. La fel cum nu vad marea necesitatea a unui motor de 120 CP pe acest Clio (pe break ar mai merge, daca ai familie mare si bagaje ). Daca esti fan benzina, ai 0,9 Tce : este foarte silentios pentru 3 cilindri iar consumul in oras este un pic peste 5 l/100. Daca ai mult de mers in afara, atunci se justifica un diesel. Vrei masina sport, ai RS.
Strict ca hatchback de oras, un Sandero este mult mai util (si mai ieftin), mai ales ca acum are si Clima (ca nu nimereau donsoricile temperature optima daca nu vedeau numarul de grade:) ).
Cu siguranta masina va continua sa se vanda bine, mai ales datorita design'ului si pretului (conteaza pentru cei care nu vor o Dacie in fata casei), dar chiar sunt curios sa vad cati vor da banii pe acest motor.
La noi se vand putine. Valabil pentru orice constructor auto. Piata autohtona e foarte mica daca ne raportam la marimea populatiei.
Pentru cei care vor sa se informeze inainte de a-si da aiurea cu parerea, bestsellingcarsblog.com - multumesc Automarket pentru intelegere - este o sursa utila.
Motorul are două mari minusuri, foarte importante - consumul și costul de mentenanță.
Prețul sigur că este un element important, poate uneori, din păcate decisiv, dar asta reprezintă o realitate care nu are legătură cu maturitatea și valoarea unui auto. Din păcate tehnologia și gradul de dezvoltare auto costa și în unele situații destul de mult, astfel încât unele achiziții ce ar fi preferabile nu se pot realiza sau se realizează cu eforturi semnificative sigur la o scară mai mică de subiecți.
Sincer, și fără supărare sau polemică, si la ora actuală Polo este superior deși este destul de vechi, pentru că este mult mai riguros și calitativ.
Ai dreptate. Dar mai tine cont de o chestie. La o configurare asemanatoare, Polo e (mult) mai scump decat un Clio. Renault mereu a stiut sa faca in asa fel incat senzatia sa fie de masina mai scumpa, indiferent de model, dar la unul dintre cele mai mici preturi. Fie ca vorbim de Talisman sau Espace, fie ca vorbim de Logan. Senzatia de multa masina la bani putini cred ca cel mai mult se regaseste la Renault, Kia si Hyundai.
Este unul din argumentele care au plasat Renault in topul vanzarilor in ultimii ani.