Drivetest Porsche Panamera Sport Turismo
4.0 Benzina Biturbo 550CP 4x4 Aut8 TurboVineri, 28.07.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ideea caroseriilor de tip Shooting Brake nu e nouă în industria auto. E însă o mare necunoscută la noi, acolo unde publicul larg intră în general în convulsii atunci când aduci în discuție conceptul unui break, fie el și cu alură de coupe. Pentru că, peste toate, asta este un Shooting Brake: o versiune break cu linii posterioare senzuale și dinamice care se potrivește în mod normal pe modele sportive. Adică pe mașini care nu prea suportă o versiune break clasică din cauza faptului că aceasta ar strica liniile agresive ale conceptului sau ale modelului original.
Shooting Brake este și noul Porsche Panamera Sport Turismo, versiunea cu spate alungit a sedanului-coupe din gama constructorului german. Iar dacă în general faceți alergie doar când auziți termenul break, este foarte posibil ca noul model oferit de Porsche să vă demonstreze că o mașină de familie poate arăta bine și în fața școlii, și în fața casei, și pe șosea, și pe autostradă, dar și pe circuit.
Panamera Sport Turismo devine astfel a doua versiune de caroserie din gama celei de-a doua generații Porsche Panamera, completând astfel tabloul unui model dedicat familiștilor care știu că viața de zi cu zi se poate împărți între familie și șosea fără a face prea multe compromisuri în acest sens.
Încă ceva înainte să ne apucăm să disecăm mașina: dacă până acum ai blamat Panamera și Cayenne pentru că nu sunt tocmai cele mai "ortodoxe" modele din gama Porsche, Panamera Sport Turismo merge mai departe și îți arată că trebuie să te obișnuiești cu ideea că Porsche a înțeles că există viață și după 911 sau 718. Bine, e ușor de înțeles treaba asta în condițiile în care vânzările îți arată că decizia de a deszvolta aceste mașini a fost una excelentă. Iar germanii au trecut peste orgoliu și au decis, pur și simplu, să dezvolte propria viziune a unor modele care acum 20 de ani păreau imposibile în gamă.
Așa că luați-o ca atare: Panamera Sport Turismo este pur și simplu un "Porsche al break-urilor". Cu toată contradicția de termeni, a ieșit un produs pe alocuri fermecător.
Motor / Transmisie
Noul Panamera Sport Turismo poate fi comandat în 5 versiuni de motorizare. Toate dispun de tracțiune integrală în versiunea standard și vin în variante care pleacă de la 330 CP (Panamera 4 Sport Turismo) și ajung la 550 CP (Panamera Turbo Sport Turismo). Între acestea ai la dispoziție o versiune hibridă (4 E-Hybrid, cu 462 CP), una intermediară pe benzină (4S, cu 440 CP) și o variantă diesel (4S Diesel, 422 CP). În gama "break"-ului Panamera nu există decât motoare V6 Turbo și Biturbo sau V8 Biturbo, iar asta îți dă din start o idee legată de poziționarea pe piață pe care o oferă modelul german.
În testul care a avut loc în America de Nord am avut la dispoziție versiunea diesel și versiunea turbo a lui Panamera Sport Turismo. Voi lăsa dieselul pentru un test pe larg care va avea loc ulterior în România și mă voi referi la versiunea Turbo, un monstru de 550 CP și 770 Nm care oferă performanțe de supercar, confort de mașină de lux și spațiu de mașină de familie.
Și nu exagerez când spun că avem în față un monstru. Cu un V8 Biturbo de 4.0 litri sub capotă, Panamera Turbo Sport Turismo este o uzină de putere care te face să uiți încă de la prima apăsare a pedalei de accelerație că în spate duci după tine un portbagaj de 520 de litri, o imensitate în care încape probabil un Boxster demontat și cu piesele așezate ca la Tetris.
Dar să începem cu începutul. Te așezi la volan, învârți "cheia falsă" din contact așezată tradițional în partea stângă și ești întâmpinat de un huruit amenințător înainte ca motorul să se așeze pe turația de ralanti, undeva pe la 1500 rpm. Apasă pedala un milimetru și vei avea în mâini 770 Nm (disponibili de la 1960 rpm), cuplu îndeajuns de serios încât să te arunce în scaun fulgerător dacă ai pedala grea și vrei să pleci de pe loc lăsându-ți colegii de trafic în praf.
Cel mai fermecător aspect al motorului V8 Biturbo este însă sunetul la turații ridicate. Pe la 4500-5000 rpm, zgomotul se aliniază cu polii plăcerii din organism, iar corpul îți este inundat de o explozie orgasmică de note groase. Combinate cu explozia dinamică pe care o simți la nivel structural, mașina te transformă. Pentru că ți se pare că totul este posibil în condițiile în care orice apăsare a pedalei de accelerație se preface în torpilă.
Există însă și o viață alternativă a motorului V8 Biturbo de pe această versiune a lui Panamera Sport Turismo: atunci când vrei să călătorești în tihnă și nu ai chef de senzații tari (în cazul nostru, asta s-a tradus prin respectarea limitelor de viteză de pe șoselele canadiene pe care a avut loc testul internațional), mașina este cât se poate de docilă și de liniștită. "Curge" urmând liniile desenate pe asfalt și păstrează turometrul într-o zonă de unde șoferului îi este oferit atât un potențial dinamic latent imens, cât și siguranța faptului că nu va fi nevoit să treacă pe la fiecare benzinărie de pe traseu. Secretul constă parțial în tehnologia de dezactivare a cilindrilor care transformă motorul V8 într-unul cu patru cilindri la viteze de croazieră, adică atunci când piciorul șoferului nu apasă pedala și nu e nevoie de putere. Nu vă faceți griji, modificarea este imperceptibilă sonor și motorul revine la starea "normală". Dezactivarea cilindrilor 2, 3, 5 și 6 are loc oriunde între 950 și 3500 rpm dacă situația o permite.
Transmisia oferită de Porsche pe Sport Turismo Turbo este un PDK cu opt trepte sensibil la atingere precum coaja sculptată a unui ou. De fiecare dată când ai nevoie de resurse și înfigi piciorul în pedală, cutia retrogradează două sau trei trepte, motorul urlă apocaliptic și tu pleci de pe loc brusc și fără ca prea multe mașini aflate în vânzare pe piață să aibă șansa de a se ține după tine. Asta chiar dacă tu conduci o mașină de familie prin definiție.
Consum
Atunci când spui "mașină de familie" spui automat "concedii", iar din această ecuație deduci că cifrele de consum sunt foarte importante pentru liniștea financiară a familiei. Pe de altă parte, dacă lângă termenii de mai sus așezi concepte precum "Porsche", "V8 Biturbo" și "Shooting Brake", lucrurile încep să se amestece și să nu mai fie atât de clare.
În primul rând, pentru a rezolva parțial această problemă de nuanțe, cei de la Porsche au montat pe Panamera Sport Turismo un rezervor imens, de 90 de litri. Asta înseamnă că, indiferent de consumul pe care-l vei realiza și indiferent de ritmul în care vei alege să rulezi, vei avea o autonomie îndeajuns de ridicată încât să fii nevoit să faci opriri intermediare prin benzinării doar pentru vizite la toaletă. Bine, dacă vorbim despre versiunea 4S Diesel, autonomia reală poate urca lejer către 1000 de kilometri dacă alegi să rulezi relaxat pe șosele și autostrăzi, dar nu despre asta este vorba aici.
În cazul lui Panamera Turbo Sport Turismo, lucrurile stau în mod oficial cam așa: 9.5 litri/100 km în regim mediu mixt, cu 7.4 litri în extraurban și în jur de 13 litri în oraș. Nu sunt valori care să te sperie, ba din contra, mai ales că am trăit vremurile în care un motor V8 oferea consum de fișă tehnică demn de o locomotivă. Testul nostru nu a avut componentă urbană, așa că nu vă putem feri cifre exacte din acest punct de vedere. Ce vă pot spune însă este că în regim extraurban am bifat un consum de 11 litri/100 km în ritm relaxat de rulare asezonat cu câteva porțiuni în care am apăsat pedala la maxim.
11 litri/100 km înseamnă că poți face aproape 900 de kilometri fără să te oprești la benzinărie. E și ăsta un avantaj.
Dacă ne uităm în jur și vrem să așezăm Panamera Sport Turismo Turbo lângă potențialii său concurenți, observăm că pe piață avem două mașini aproximativ asemănătoare care se ridică la potențialul rachetei germane de familie. Este vorba despre Audi RS6 Avant V6 de 4.0 litri și 605 CP (+55 față de Panamera Sport Turismo), respectiv Mercedes-Benz CLS Shooting Brake în versiunea sa AMG S, care oferă un V8 de 585 CP (+35 față de modelul Porsche). Ambele oferă consumuri oficiale mai mari: 9.6 litri pentru RS6 Avant, respectiv 10.6 pentru modelul Mercedes.
Performanţe
Când vine vorba de o mașină de 550 CP și 770 Nm dedicată asfaltului, performanțele se măsoară nu doar în 0-100 km/h, ci și în repriza 80-120 km/h sau chiar în 0-160 km/h, segmente care pentru alții reprezintă corvoade tehnice.
În acest caz, lucrurile sunt absolut spectaculoase. Asta pentru că Porsche Panamera Turbo Sport Turismo reușește 3.6 secunde pentru 0-100 km/h, devenind cel mai rapid break disponibil pe piață. Vă spuneam doar că oamenii au construit un Porsche al break-urilor. Celelalte două valori importante sunt la fel de interesante: 8.2 secunde pentru 0-160 km/h și doar 2.4 secunde pentru repriza 80-120 km/h. Doar citești treaba asta și-ți imaginezi cât de ușor se rezolvă depășirile pe șosea.
Cei doi concurenți care mizează la rândul lor pe dorințele de performanță ale familiștilor sunt aproape de modelul Porsche, cu 3.7 secunde pentru 0-100 km/h. Asta în condițiile în care au chiar și cu 55 de cai putere mai mult (în cazul lui RS6 Avant) și sunt, fiecare, cu 10 kilograme mai ușori. Rămâne, deci, un mister tehnic aflat în mâna inginerilor Porsche modul în care aceștia au reușit să-și transforme mașina în lider de segment la aceste capitole. Dar probabil că transmisia PDK setată pentru a stoarce maxim de performanțe ar putea avea ceva de spus în acest sens.
La capitolul viteză maximă, Porsche Panamera Turbo Sport Turismo reușește un vârf de 304 km/h. Concurenții săi oferă 250 km/h, fiind limitați electronic în virtutea înțelegerii între constructorii germani. La care Porsche nu a aderat niciodată.
Interior
Dacă ai apucat să intri în noua generație Panamera, model lansat pe piață în cursul anului 2016, ești deja familiarizat cu abordarea modernizată a habitaclului modelului german. Adică, în mare, cu lipsa butoanelor fizice de pe consola centrală, înlocuite în marea lor majoritate cu un panou vitrat sensibil la atingere pe care "butoanele" sunt "activate" prin martori LED. Deși am avut emoții legate de modul în care acestea funcționează, totul a mers perfect, iar răspunsul la comenzi e instantaneu și fără eroare.
Display-ul central de 12.3 inch în format dreptunghiular reprezintă punctul central al designului planșei de bord, fiind integrat perfect în liniile generale orientate orizontal ale interiorului. Este unul dintre cele mai frumoase display-uri pe care le vei găsi în industria auto, iar saltul pe care Panamera l-a făcut între generații e excelent.
Apropo de asta, trecerea dintre generația anterioară și cea actuală se face prin păstrarea așezării celor 5 cadrane ale instrumentarului de bord din fața șoferului, cele patru laterale devenind însă complet digitale și luând forme diferite în funcție de nevoile și de preferințele celui de la volan. Ele pot fi, astfel, fie "cadrane" digitale individuale, fie zone de afișaj a hărții navigației. Iar posibilitățile de personalizare sunt diverse.
În general, ambianța pe care o vei regăsi în Panamera Sport Turismo este un amestec între 911 și o limuzină de lux. În mașina pe care am testat-o, plafonul, stâlpii și zonele laterale erau tapițate cu Alcantara de culoare maro, iar bordul era și el îmbrăcat în piele de aceeași culoare.
Odată cu lansarea lui Sport Turismo, avem și o altă premieră în familia Panamera: modelul german oferă oficial 5 locuri. Nu este însă un 5 "plin", ci mai degrabă un 4+1, pentru că locul central spate nu este profilat ca un scaun adevărat. Dar spațiul există și se poate sta lejer acolo. Nu am avut ocazia de a vedea cum se stă cu celelalte două locuri ocupate, însă mașina are o lățime mai mult decât suficientă. Oricum, dacă nu vrei bancheta cu pseudo-locul central, Porsche îți oferă posibilitatea de a comanda mașina în configurație cu patru locuri și atât. Apropo de locurile din spate, în Panamera Sport Turismo nu ai nicio problemă pe verticală, linia plafonului fiind mai înaltă decât în cazul fratelui coupe cu patru uși.
Ajungem și la portbagaj, unul dintre punctele forte ale oricărui break, fie el și unul "plonjat", așa cum e Panamera Sport Turismo: 520 de litri în configurație cu cinci locuri (cu 20 mai mult decât fratele Panamera "simplu") și 1390 de litri dacă locurile din spate sunt rabatate. Valorile sunt imense luate individual, sunt mai mult decât suficient pentru o familie și sunt mai mult decât ai putea să-i ceri unui model Porsche. Să nu uităm că vorbim de marca germană, totuși.
Preţ de achiziţie
Panamera este cel mai scump model pe care-l poți găsi în segmentul său, iar faptul că dispune acum de o versiune care oferă mai mult spațiu se traduce printr-o creștere de prețuri atunci când vine vorba de versiunea Sport Turismo.
Chiar dacă nu avem încă prețurile oficiale pentru România - vom completa această secțiune imediat după ce ele vor fi prezentate de Porsche - notăm faptul că în Germania diferența dintre aceleași versiuni de putere ale lui Panamera și Panamera Sport Turismo este de circa 3000 de euro. Ne așteptăm ca diferența să se păstreze și în cazul pieței de la noi, ceea ce înseamnă că pentru a avea în garaja un Panamera Sport Turismo în cea mai puternică versiune a sa va trebui să scoateți din buzunare și conturi în jur de 165.000 de euro. Plus opțiunile suplimentare, o listă care variază în funcție de nevoi și preferințe.
În comparație cu cele două break-uri care oferă performanțe asemănătoare, modelul Porsche se află într-o ligă proprie când vorbim de preț. Asta pentru că Audi RS6 Avant în cea mai puternică versiune a sa costă cu peste 40.000 de euro mai puțin, iar CLS Shooting Break cu 30.000 de euro mai puțin.
Siguranţă
Singurul model Porsche testat vreodată de EuroNCPAP este SUV-ul compact Macan. Nu neapărat pentru că nu e nimeni interesat de potențialul de siguranță al celorlalte mașini din gama Porsche, ci pentru că un astfel de test ar costa prea mult, mai ales că pentru noile teste EuroNCAP e nevoie de cel puțin 3 exemplare ale aceluiași model.
Cert e Macan a luat cinci stele, iar concluzia pe cale logică ar fi că toate modelele mărcii situate mai sus în gamă se ridică la cel puțin același nivel de siguranță.
Nu e nevoie să menționez lista interminabilă de sisteme de siguranță active și pasive disponibile pe noul Panamera Sport Turismo și nu e nevoie nici să numărăm airbag-urile (sunt 8, dacă ești pasionat de statistică), pentru că la nivelul la care ajunge modelul Porsche e deja de la sine înțeles că avem de-a face cu o armată de pachete de siguranță.
Nu trec însă mai departe fără a trece în revistă câteva elemente disponibile pe Panamera. Pachetul opțional Night Vision, de exemplu, folosește o cameră termală care detectează radiațiile infraroșii produse de orice ființă vie, iar informațiile sunt transmise sistemelor de mașinii pe timp de noapte. Dacă se află într-o situație de pericol iminent, mașina îl "indică" prin trei flash-uri pe pieton, iar în cazul în care șoferul nu reacționează, Panamera Sport Turismo frânează automat pentru a evita pericolele. Sistemul funcționează la viteze de până la 250 km/h, iar detecția animalelor este dezativată automat în orașe, pentru a preveni alarmele false cum sunt câinii în lesă, de exemplu.
Printre celealte sisteme disponibile pe Panamera și pe fratele său Sport Turismo se numără și un pachet cruise control adaptiv inteligent care nu doar că urmează traficul de pe autostradă, dar anticipează diferențele de nivel, virajele și limitele de viteză cu trei kilometri înainte cu ajutorul sistemul de navigație și pregătește frânele și răspunsul motorului pentru un consum cât mai bun pe respectiva porțiune.
Ţinută de drum
La fel cum Cayenne este cel mai sportiv SUV de gabaritul său disponibil pe piață, la fel cum Macan oferă o ținută de drum inegalabilă în segmentul său, Panamera Sport Turismo devine de astăzi cel mai reușit break la nivelul ținutei de drum pe care ți-l poți cumpăra.
Așa cum e normal și cum era de așteptat, inginerii Porsche au dezvoltat o mașină care are mai multe personalități pe șosea, în funcție de ce vrei să faci cu ea într-un anumit moment al zilei. Pachetul Porsche Active Sport Management (PASM) îți oferă trei versiuni de abordare a problemei (Normal, Sport și Sport Plus), iar apăsarea fiecăruia dintre aceste butoane reglează instantaneu modul în care mașina răspunde la comenzi. Motorul și transmisia suferă cele mai vizibile modificări imediate, însă direcția și suspensiile pneumatice disponibile standard pe patru dintre cele cinci motorizări ale modelului german sunt și ele alterate pentru a face față provocărilor.
Managementul suspensiilor este însă unul instantaneu, pentru că mașina analizează în fiecare moment forțele longitudinale, laterale și verticale care apasă asupra mașinii și acționează ca o echipă de mecanici care au grijă cat cel de la volan să aibă la dispoziție o mașină pregătită pentru orice fel de provocare.
Iar rezultatul e excepțional pe șosea. Cu excepția unei ușoare tentative de subvirare în condiții dinamice extreme - un element normal având în vedere faptul că vorbim despre o mașină de peste două tone - Panamera Sport Turismo se comportă ca un Hot Hatch pe asfalt, transformându-se dintr-o felină agilă în viraje într-un companion confortabil de drum pe segmentele lungi și drepte ale șoselei.
Îmbunătățirea față de generația anterioară a lui Panamera este evidentă și poate fi recunoscută chiar dacă de la ultima mea întâlnire cu vechiul model Porsche au trecut vreo 4 ani. La asta contribuie, e adevărat, și faptul că între generații a fost instalat un sistem de direcție integrală foarte sofisticat, pachet care virează toate cele patru roți în funcție de viteză pentru ca răspunsul în viraje să fie îmbunătățit. Știu, sistemul ăsta e până la urmă unul de bun simț pentru o mașină sportivă în condițiile în care o versiune a sa a ajuns până pe Renault Megane. Dar comportamentul și cerințele dinamice ale unei mașini de 550 CP în condiții extreme sunt "îmbrăcate" frumos de un astfel de sistem.
O noutate absolută în segment este însă eleronul activ care are două mari scopuri în viață. Până în 170 de km/h reduce rezistența la înaintare, iar după această viteză (sau chiar și mai jos, după 90 km/h pe modurile Sport și Sport Plus) oferă apăsare aerodinamică și îmbunătățește stabilitatea mașinii. Eleronul are trei poziții de lucru, cea mai înaltă apăsând echivalentul a 50 de kilograme pe axa posterioară.
Direcția electromecanică dezvoltată de Porsche rămâne un reper pe piață și este modificată atât de subtil între modelele gamei, încât nu-ți poți da seama de diferențe stând la volan. Asta înseamnă că în Panamera Sport Turismo vei avea un volan care se va simți ca cel de pe 911. Nimic de comentat aici.
Vizibilitate
Faptul că linia plafonului urcă mai mult în partea posterioară decât în cazul lui Panamera "clasic" transformă luneta într-o zonă care oferă vizibilitate ceva mai bună. Formele mașinii pot însă să te păcălească, pentru că pe lângă faptul că vorbim de o mașină de peste 5 metri (5.05, mai exact), spatele bombat înseamnă că lucrurile nu stau ca în cazul unui hatch normal, unde știm că mașina se termină unde începe luneta.
Evident că Porsche și-a blindat mașina cu o armată de pachete tehnologice care îți ușurează munca la parcare. Nu am fost însă impresionat de calitatea imaginii camerei de marșarier, de exemplu, care putea fi înlocuită la o adică, la banii ăștia, cu o cameră de definiție înaltă.
Tehnologie
La 165.000 de euro te aștepți să nu-ți prea lipsească nimic atunci când vine vorba de tehnologie. Mai ales că suntem în 2017, an de grație în care conectivitatea este o chestiune de bază pe oricie mașină, indiferent de segment.
Evident, totul se desfășoară prin intermediul display-ului central de 12.3 inch care "găzduiește" ceea ce Porsche denumește oficial PCM, adică Porsche Communication Management. Avantajul său este faptul că înțelegi rapid și fără prea mult timp pierdut ce ai de făcut prin meniuri. "Baza" este un ecran în care funcțiile importante ale mașinii sunt așezate în pătrate, iar un simplu click pe fiecare te aruncă în zona de care ai nevoie. Dimensiunile generoase ale ecranului și formatul său inedit permit abordarea asta.
Ecranul touch recunoaște comenzile clasice cu care ne-am obișnuit pe telefoanele mobile. În meniul navigației, de exemplu, poți să rotești sau să mărești harta cu două degete, chestie care-ți ușurează munca la nevoie. Display-ul nu se mișcă cu viteza unui telefon mobil de ultimă generație, dar e decent. Iar dacă nu ai încredere în propriile degete, butonul rotativ de la baza ecranului te ajută să faci zoom in și zoom out mai ușor și mai rapid.
Apropo de navigație, aceasta a funcționat în testul care a avut loc pe șoselele din jurul orașului canadian Vancouver cu ajutorul unui card SIM introdus într-un modem ascuns în torpedou. Cu ajutorul conexiunii constante la internet, am avut la dispoziție navigație integrată nativ prin Google Maps, o soluție pe care o vei prefera oricărui alt sistem de navigație alternativ oferit de ceilați producători.
Un minus este, așa cum am spus și anterior, calitatea camerei posterioare, care putea fi îmbunătățită. De asemenea, Panamera nu oferă nici măcar opțional un sistem Head-Up Display. Inginerii mărcii susțin că nu e nevoie de așa ceva în condițiile în care instrumentarul de bord vine deja cu un pachet de personalizare foarte bogat. Țin să-i contrazic: oricine conduce o mașină cu un sistem Head-Up Display de calitate va avea impresia că face un pas înapoi când trece pe una fără un astfel de sistem în pachetul de opțiuni.
Apropo de display-uri, faptul că Panamera Sport Turismo e o mașină de familie ne duce invariabil spre locurile din spate, acolo unde nemții oferă opțional un sistem Rear Seat Entertainment cu două ecrane de 10 inch montate pe tetierele scaunelor frontale. Deci copiii nu se vor plictisi la drum lung, pentru că desenele animate vor fi un aliat de nădejde al părinților.
Acestea fiind spuse, nu uităm să menționăm faptul că Panamera Sport Turismo beneficiază de faruri Matrix LED, de un sistem audio de top de 1465 W semnat de Burmester pe care l-am testat cu plăcere în testul nostru - calitatea sunetului e foarte ridicată. ca să înțelegeți cum stăm, echiparea de bază a lui Panamera și Panamera Sport Turismo oferă un sistem audio Bose. Care la alții e vârf absolut.
Design
Panamera Sport Turismo are șanse reale să te facă să iubești break-urile, chiar dacă în mod normal ești complet contra acestui tip de caroserie. Asta și pentru că Porsche ne demonstrează că un break nu trebuie să aibă aspect utilitar pentru a reuși în viață.
Impresia pe care am avut-o în testul internațional de presă a fost că Panamera Sport Turismo arată mai bine decât un Panamera clasic, în ciuda faptului că și acesta din urmă a fost net îmbunătățit în 2016 în raport cu generația anterioară. Dacă aș fi în poziția unui familist confuz care se orientează spre Porsche atunci când vine vorba de viitoarea mașină de familie, nu aș ezita în niciun moment să aleg Sport Turismo în fața versiunii normale a lui Panamera. Singura problemă ar fi diferența de preț, dar 3000 de euro nu se observă în cercurile înalte așa cum se observă pe mașinile de buget.
Trecând peste asta, vor exista voci care vor spune că fața lui Panamera ar fi putut fi ceva mai lucrată și mai ales voci care vor contesta din principiu apariția unui astfel de model în gama Porsche. Iar cu oamenii ăștia nu e nevoie să intri în discuții legate de design, pentru că nu-și vor schimba niciodată opinia.
Cert este că Panamera Sport Turismo este un Shooting Brake autentic care le oferă celor care au nevoie de o mașină de familie fără a fi limitați de buget o opțiune cât se poate de interesantă pentru a amesteca două lumi aparent paralele: cea a mașinilor de familie și cea a mașinilor sport.
Ne-a placut
- Performanțele motorului V8
- Ambianța interioară de limuzină sport
- Comportament dinamic excelent
Nu ne-a placut
- Cel mai scump break de pe piață
- Calitatea imaginii camerei de marșarier
- Lipsa unui sistem Head-Up Display
Date tehnice - Porsche Panamera Sport Turismo 4.0 Benzina Biturbo 550CP 4x4 Aut8 Turbo | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Porsche
-
O publicație germană a realizat un experiment pe legendarul circuit Nurburgring Nordschleife. Încălțat cu pneuri moderne, Porsche Carerra GT a fost cu 16 secunde mai rapid decât înainte. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul german de automobile a publicat cifrele de vânzări trimestriale, dar și cele aferente primelor 9 luni ale anului. Lucrurile nu sunt deloc roz pentru electricul Taycan, ale cărui vânzări au scăzut cu 50% la nivel global. (Sambata, 12 Octombrie)
-
Pentru a marca 50 de ani de 911 Turbo, Porsche a prezentat o ediție limitată pentru cea mai recentă generație a celebrului model. Aceasta va fi replicată în doar 1.974 de unități la nivel global. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Panamera Turbo S E-Hybrid. Tot cu această ocazie facem cunoștință și cu noul Panamera GTS. (Joi, 18 Iulie)
-
Muzeul Porsche din Stuttgart a atins o bornă importantă: 6 milioane de vizitatori în cei 15 ani de când și-a deschis porțile. Recordul de vizitatori a fost înregistrat în 2023. (Luni, 20 Mai)
Comentarii (2)
Adauga un comentariu