Vineri, 09.03.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
La începutul anilor '80, Opel Manta și Opel Kadett primeau indicativul GSi (Grand Sport injection), un nume care avea să scrie istorie în rândul pasionaților de mașini rapide. Au urmat Corsa și Astra GSi, modele care au reușit să ducă mai departe tradiția lansată de Opel în materie de mașini performante.
Timpul a trecut și părea că liniștea s-a așternut peste un acronim aruncat în istorie. Iată însă că Opel a scos de la naftalină denumirea GSi și a pus-o pe noua generație Insignia. Dacă până astăzi doar am admirat și am citit despre performanțele noului Insignia GSi, acum a venit momentul să vedem cum merge modelul constructorului din Russelsheim, dar mai ales dacă se mulează pe filozofia "GSi" a anilor '80.
Opel Insignia
2.0 Benzina Turbo 260CP 4x4 Aut8 GSi
- Pret de pornire 20.400 €
- Pret model testat 32.900 €
Motor / Transmisie
Când te urci la volanul unui model care poartă particula GSi, te aștepți să ai sub capotă un motor pe benzină extrem de puternic. Există însă și momente atipice în viață, iar unul dintre acelea e cel în care ești invitat să intri într-un GSi diesel. În testul de astăzi păstrăm însă puritatea acronimului și alegem să ignorăm varianta diesel de 2.0 litri și 210 cai putere pe care Opel o pune la dispoziție pe Insignia GSi. A fost alegerea noastră.
Versiunea pe benzină a lui Opel Insignia GSi (în anii '80-'90, sintagma "GSi pe benzină" era un pleonasm cât casa) are un motor de 2.0 litri care produce 260 de cai putere la 5.300 rpm și 400 Nm între 2.500 și 4.000 rpm, iar resursele sunt livrate către ambele punți prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală inteligent. Tehnologia pregătită de Opel este capabilă să controleze chiar și cuplul transmis către fiecare roată de pe puntea spate, iar acest lucru asigură un comportament subvirator întârziat.
Motorul de 2.0 litri benzină este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte care a primit un software gândit special pentru versiunea GSi. Schimbările se fac rapid, fără să fie resimțite într-un mod neplăcut la nivelul habitaclului. Transmisia pusă la dispoziție de Opel poate fi contralată manual, atât cu ajutorul levierului, cât și cu padelele poziționate pe coloana de direcție în spatele volanului.
Mi-ar fi plăcut să scriu că motorul de pe Insignia GSi oferă o explozie de putere plăcută, dar lucrurile nu stau chiar așa. Plecările de pe loc sunt relativ lente pentru acest segment, în ciuda faptului că ai sub capotă 260 de cai putere. Iar faptul că Insignia GSi se mișcă destul de încet se observă cât se poate de clar în timpul necesar pentru 0-100 km/h: 7.2 secunde. Totuși, imediat ce treci de 50 km/h, apatia acului vitezometrului dispare și acesta începe să indice valori mari destul de rapid. La viteze de autostradă, motorul lui Insignia GSi nu dă semne de oboseală.
În funcție de modul selectat (Tour, Standard, Sport), răspunsurile oferite de motor sau de transmisie diferă. În modul Tour, doza de anestezic injectată motorului își face treaba cu brio, iar transmisia se trezește greu. Imediat ce treci pe modul Sport, vei simți cum cei patru cilindri își întind articulațiile și te servesc mult mai prompt. În același timp, cutia de viteze devine mult mai sensibilă la cererile făcute prin intermediul pedalei de accelerație.
În plus, în modul Sport sau la kick-down, sistemul audio intervine peste sunetul oferit de motor, pentru a-l potența. De ce a ales Opel această soluție? Nu știm să vă răspundem, mai ales că nemții au cunoștințele necesare, iar istoria a arătat că știu să facă motoarele să sune diabolic.
Consum
Opel Insignia GSi în varianta Grand Sport echipat cu motorul de 2.0 litri pe benzină consumă 11.2 litri/100 de kilometri parcurși în mediul urban, respectiv 7.1 litri/100 de kilometri rulați în afara orașului. Media oferită de constructorul din Russelsheim este de 8.6 litri/100 de kilometri.
Testul internațional pregătit de Opel a avut loc în Franța, iar traseul a fost presărat cu o serie de drumuri virajate de munte. Nu ne-am abținut și am călcat pedala de accelerație sufiecient de ferm încât să avem un consum mediu de 12 litri/100 de kilometri.
Dacă aruncăm un ochi în segmentul mediu, vedem cum Volkswagen Passat echipat cu motorul de 2.0 litri de 280 de cai putere și sistem de tracțiune integrală are trecut în fișa tehnică un consum mediu de 7.1 litri/100 de kilometri. Aceeași valoare a fost preluată și de Skoda pentru Superb 2.0 de 280 CP, cutie automată și tracțiune integrală. Kia Stinger cu motorul pe benzină de 255 de cai și propulsie sau Ford Mondeo cu unitatea de 2.0 litri și 240 CP afișează și ele un consum mediu mai mic comparativ cu Insignia GSi.
Altfel spus, modelul german se dovedește cel mai gurmand reprezentant al segmentul mediu pe benzină din această zonă de putere. Nu ar trebui să fie o problemă masivă, pentru că de la o sportivă nu te aștepți la consumuri infime. Și totuși...
Performanţe
M-am uitat de mai multe ori pe fișele tehnice și încă îmi mai pun întrebarea: Insignia GSi este demn de particula pe care o poartă? Spun asta pentru că accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.2 secunde, în condițiile în care Kia Stinger cu 255 CP și propulsie reușește același sprint în 6.0 secunde. Volkswagen Passat îl lasă în spate pe Insignia GSi cu apoape două (DOUĂ!) secunde, iar Skoda Superb este mai rapid cu 1.4 secunde pe aceeași repriză. Mai trebuie să adăugăm faptul că Superb și Passat vin cu un deficit de 50 Nm, dar cu un cuplu care își face simțită prezența încă de la 1.700 rpm.
Doar Ford Modeo cu ai săi 240 de cai și cu tracțiune față reușește un sprint 0-100 km/h mai slab comparativ cu modelul constructorului german: +0.6 secunde.
Cât despre viteza maximă, Insignia GSi ajunge până la 250 km/h, valoare asemănătoare sau apropiată de cea a rivalilor (Stinger: 240 km/h, Mondeo: 240 km/h, Passat: 250 km/h, Superb: 250 km/h).
Interior
Spre deosebire de un Insignia standard, interiorul noului GSi se face remarcat mulțumită scaunelor sport. Opel a pus mâna pe creion și a desenat un set de scaune extrem de bine profilate și de confortabile. Acestea cântăresc 26 de kilograme, cu 2 kilograme mai puțin față de cele Recaro integrate pe Corsa OPC.
Scaunele sunt ventilate, încălzite, oferă masaj și pot fi reglate chiar și pernele de susținere laterală. Cred că nu este prima dată când spun asta, dar îmi plac scaunele sport, iar cele de pe Inisignia GSi sunt excelente. Dacă performanțele nu sunt tocmai vârful acestei mașini, așa cum am putut vedea mai devreme, feeling-ul pe care-l ai atunci când vezi mașina va fi unul de top.
Pentru că designul scaunelor este și el unul bun. Reprezentanții Opel spun că s-au inspirat din poziția de atac a șarpelui cobra atunci când au desenat zona superioară a scaunelor.
Tot la interior, clienții care optează pentru Insignia GSi vor primi un volan sport îmbrăcat în piele, pedale din aluminiu și capitonaj negru pentru plafon.
Spațiile de depozitare pregătite de germani sunt bine gândite și generoase. Dar n-ar fi stricat un loc ceva mai mare pentru amplasarea telefonului mobil. Zona superioară a primit materiale plăcute la atingere, în timp în părțile inferioare apar elemente dintr-un plastic mai puțin prietenos.
Preţ de achiziţie
Opel Insignia GSi este oferit atât în versiunea Grand Sport, cât și în varianta Sports Tourer. Adică break, pentru cei care se încurcă în miile de denumiri inventate de birourile de marketing ale mărcilor auto. Prețul de pornire pentru varianta pe benzină este de 32.900 de euro în cazul sedanului, respectiv 34.000 de euro pentru varianta break.
Dieselul Insignia GSi (din nou, mă deranjează sincer această alăturare de cuvinte), pleacă de la 35.400 de euro (sedan), respectiv 36.500 de euro (break).
Singurul model mai accesibil din segment este Ford Mondeo Titanium 2.0 benzină de 240 de cai putere echipat cu transmisia automată. Prețul de pornire pentru modelul american este de 30.700 de euro. Restul concurenților (Skoda Superb, Volkswagen Passat, Kia Stinger) trec bine de 35.000 de euro.
Altfel spus, Insignia GSi este un model cu pedigree sportiv care nu-și bate rivalii direcți pe șosea, acolo unde te aștepți de la un astfel de model, ci mai degrabă în showroom-uri, acolo unde clientul își folosește portofelul pentru a alege între alternative.
Siguranţă
Noua generație Opel Insignia a ajuns pe mâinile specialiștilor din cadrul EuroNCAP. În urma testelor de siguranță, modelul constructorului din Russelsheim a primit cinci stele.
EuroNCAP a acordat 93% pentru protecția pasagerilor adulți, 85% pentru protecția copiilor și 78% pentru protecția pietonilor. În dreptul sistemelor de siguranță, modelul oferit de constructorul german a bifat 69%.
Standard, Opel Insignia GSi vine cu o capotă activă, cu o cameră video frontală cu sistem de avertizare privind o coliziune frontală cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență și cu asistentul pentru menținerea benzii de circulație cu intervenție activă.
Ţinută de drum
Așa cum vă spuneam anterior, testul din Franța a inclus o serie de porțiuni virajate, iar aici speram ca Insignia GSi să trezească emoții noi. Insignia GSi are o gardă la sol mai mică cu 10 mm comparativ cu versiunea stadard, iar rigiditatea a fost sporită.
Opel oferă standard sistemul FlexRide cu amortizoare controlate electronic. Trei setări sunt disponibile (Tour, Standard, Sport). În modul Tour, Insignia GSi este extrem de confortabil și absoarbe elegant denivelări suprafeței de rulare. Lucrurile devin ceva mai rigide în modul Sport, însă nu te aștepta la o suspensie care să te trimită lunar în cabinetele medicale.
Modurile de rulare pot fi schimbate cu ajutorul unor butoane poziționate pe tunelul median. Special pentru GSi, Opel a dezvoltat modul Competitive. Acesta se activează după ce apeși de 2 ori consecutiv butonul care decuplează ESP-ul. Astfel, mașina devine și mai fun-to-drive, însă vă recomandăm să încercați acest lucru doar pe un circuit.
Direcția lui Insignia GSi trezește sentimente complexe. Este fără îndoială mult prea moale pentru un model cu aspirații sportive, iar până te obișnuiești cu modul de lucru vei avea nevoie de câțiva zeci de kilometri. Felul în care comunică cu șoferul nu diferă foarte mult indiferent că alegi modul Tour sau pe cel Sport. Partea bună: deși este un model de segment mediu, Insignia GSi devine ușor de manevrat în oraș.
Sistemul de frânare oferit pe Insignia GSi a fost semnat de Brembo și vine cu discuri de 345 de mm pe puntea față și etriere cu patru pistonașe.
Vizibilitate
Designul atrăgător pe care Opel l-a dezvoltat pentru noua generație Insignia a generat o serie de compromisuri în materie de vizibilitate. Oglinzile laterale nu sunt cele mai generoase din segment, iar luneta nu are o suprafață foarte mare. Nici montanții înclinați nu aduc un plus de confort atunci când te urci pentru prima dată la volanul lui Insignia.
Tehnologie
Opel Insignia GSi și-a făcut lecțiile și oferă un ecran central tactil cu o diagonală de 8 inch. Sistemul de infotainment pregătit de germani este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto, iar procesarea informațiilor se face cursiv. Din păcate, însă, camera video pentru mersul cu spatele nu oferă o imagine prea bună.
Opel pune la dispoziția clienților un sistem de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile compatibile cu această funcție. Așa cum începe să fie normal în acest segment, instrumentarul de bord oferă un display central. Cei cu dare de mână vor putea opta pentru un Head-Up Display bine dimensionat care sintetizează informațiile afișate de instrumentarul de bord.
Sistemul de iluminare propus de Opel se numește Intellilux LED Matrix și oferă 32 de diode care vin cu sistem de reglare automat și control dinamic automat. Un element pe care vi-l recomandăm cu multă căldură pe Insignia.
Design
Noua generație Opel Insginia a venit cu modificări de design consistente comparativ cu vechiul model. Mulți au apreciat stilul implementat de Opel, iar Insignia a câștigat la capitolul design.
Versiunea GSi părimește elemente de design cromate în parte frontală, spoilere spate modificate, terminații cromate pentru sistemul de evacuare și praguri laterale și bare ușor restilizate.
Tot la capitolul design putem trece și jantele de 20 de inch pe care nemții le-au încălțat cu anvelope super-aderente Michelin Pilot Sport 4 S. Per total, noul Insignia GSi afișează un look modern, cu linii bine conturate și elemente sportive împachetate elegant.
Ne-a placut
- Prețul comparativ cu rivalii din segment
- Scaunele sport
- Sistemul de tracțiune integrală
- Comportamentul dinamic în modul Tour
Nu ne-a placut
- Performanțe slabe
- Vizibilitatea scăzută
- Sunet parțial fals în difuzoare
- Elementele din plastic dur
Date tehnice - Opel Insignia 2.0 Benzina Turbo 260CP 4x4 Aut8 GSi | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Motivul e simplu - Opel a decis sa "sugrume" cuplul in tr 1 si 2 pana la 1500rpm pentru a proteja cutia
Sunt f multe discutii pe forumul dedicat din Germania insa benzina platest tribut diselului care cu un cuplu de 480Nm este la limita cv.
Si pentru ca nu s-au obosit sa le regleze diferit in functie de motrizari, benzina este penalizata la demaraj.
In schimb de la 50km.h in sus si in reprize 50-130, 80-150 etc , are exact acieasi timpi cu Passat si Superb.
Consumul mediu in Bucuresti esti 12% fara sa merg economic.
Per total f multumit de masina. Sper sa fie fiabila in timp.
Bafta
Am scris de pe telefon si cand am recitit pe calculator m-am ingrozit de cate greseli apar in text.
Mersi
- volanul, a evoluat, dar pastreaza totusi ceva din vechile generatii;
- greutatea, 1649Kg, e un pic cam mult.
Un alt motiv de satisfacţie îl constituie…tracţiunea integrală de origine suedeză.
Vizibilitatea redusă în spate (senzaţie căpătată când te uiţi în retrovizorul interior) nu trebuie dramatizată – te ajută armata de senzori şi camera video marşarier, astfel că doar dacă ai fi tâmpit de-a dreptul ai putea comite o tamponare la manevre de intrare/ieşire parcare, din cauză că “n-am văzut bine în retrovizoare”.
Cât despre “plasticul dur”, eh, cancerul numit reducerea costurilor (absurd, totuşi, la capitolul materiale de interior) nu va fi vindecat prea uşor sau prea repede, inclusiv în cazul GM-Opel.
On topic: consider Insignia B un…regres estetic. Eu, unul, nu m-aş fi sfiit să consemnez acest lucru la “Nu ne-a plăcut”.
Explicatia nu este technic corecta:
Cuplul motor nu se regleaza in functie de motor. Nu exista un reglaj a cuplului la un diesel si se preia la benzina! Asta ar obstructiona orice ancercare de a face o calibrare la limita – performante maxime & incadrarea in normele actuale EURO, PZEV, SULEv, etc.
Cuplul este limitat pt o anumita cutie de viteza. Aceasi limitare este valabila pt ambele variante de motorizari =>480Nm pt diesel si 480Nm pt benzina. Daca cuplul unui motor trece de limita cutiei se limiteaza cuplul motorului prin calibrarea motorului nu a cutiei.
Cutia este doar calibrata an sensul an care punctele de comutare viteza x la viteza y, sunt aplicate in funtie de caracteristicele motorului cu care este combinat intr-un “powertrain”.
O limitare a “dezlantuirii” cailor putere si a cuplului poate si datorata incadrarii motorului intr-o anumita norma de emisie. Sa nu uitam ca acest motor de 2.0l turbo benzina este un motor f vechi in GM/Opel cu niste update-uri necesare pt un EU6 si nicidecum un motor nou dezvoltat.