Drivetest Nissan Navara
2.3 Diesel Turbo (dCi) 190CP 4x4 Aut7 Tekna Cabina DublaMiercuri, 20.04.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am crescut cu pick-up-urile din filmele americane, modele care acolo sunt considerate mașini polivalente și sunt folosite în viața de zi cu zi cam în stilul în care noi folosim aici sedanurile. În versiunea europeană ceva mai "compactă", pick-up-urile sunt mașini care îți inspiră încredere și robustețe și care par indestructibile și utile în același timp, pentru că bena care poate căra în unele cazuri peste o tonă este principalul punct de reper când vine vorba de acest tip de mașini.
În paranteză fie spus, caracterul indestructibil al pick-up-urilor prezente în Europa a cam fost contestat de-a lungul timpului de EuroNCAP, organizație care a acordat în toată istoria sa un singur calificativ maxim unui pick-up: Ford Ranger în 2012. În rest, așa cum puteți vedea în acest link, rezultatele au fost modeste spre bune, dar aproape niciodată excelente.
În anul de grație 2016, când SUV-urile au devenit calul de bătaie al tuturor mărcilor auto ale lumii, pick-up-urile schimbă ușor macazul și virează spre lifestyle. Nissan Navara este cel mai bun exemplu în acest sens, pentru că o mașină utilitară construită original pentru a căra cu cârca se transformă într-un soi de SUV cu benă care preia majoritatea elementelor tehnologice și chiar tehnice de la frații mai mici de succes din gama Nissan.
Nissan Navara
2.3 Diesel Turbo (dCi) 190CP 4x4 Aut7 Tekna Cabina Dubla
- Pret de pornire 28.880 €
- Pret model testat 39.500 €
Motor / Transmisie
Sub capota noului Navara regăsim un motor pe care Renault-Nissan îl folosește cu succes de ceva vreme în gama de utilitare mari de marfă ale Alianței. Este vorba de un diesel de 2.3 litri care nu le este foarte familiar nici măcar posesorilor modelelor Renault. Înainte de toate, nu vă speriați când vedeți cilindreea: impozitul anual nu va sări calul, pentru că Navara este considerat utilitară, iar aici vorbim de impozite mult mai mici și de reguli ceva mai puțin stringente. De exemplu, motorul dCi de 2.3 litri de pe Navara este (încă) Euro5, pentru că legislația acceptă asta în zona mașinilor-cărăuși.
Trecând peste partea teoretică a fenomenului, este de notat că motorul de 2.3 litri de pe Navara este disponibil în două versiuni, de 160 și de 190 CP. În această ultimă iterație, dieselul vine cu două turbine și poate fi cuplayt cu o transmisie automată cu 7 trepte pe care Nissan a împrumutat-o și a adaptat-o de la colegii premium de la Infiniti.
Am avut ocazia de a testa în cadrul unui eveniment organizat de Nissan România versiunea de 190 de cai echipată cu transmisie automată. Am condus mașina atât pe șosea, cât și în off-road pe alocuri crunt, iar sub capotă am descoperit un motor potent, dar cam zgomotos pentru gusturile celor care nu au mai avut ocazia de a urca într-o utilitară. Cumva, însă, pe un pick-up precum Navara zgomotul pregnant și puternic la peste 3000 de ture este un soi de accesoriu care nu contrastează în peisaj, pentru că nu te aștepți în niciun moment ca o mașină care poate trage după ea 3 tone și jumătate să fie izolată fonic ca o limuzină blindată.
Cutia automată vine cu trepte lungi și oferă schimbări de viteze evident perceptibile pe șosea. Adevărata față a cutiei se vede însă în off-road, acolo unde este o plăcere să îți construiești cu grijă drumul printre șleauri în timp ce transmisia calculează singură soluțiile potrivite pentru fiecare situație în care te afli.
Consum
Consumul mediu mixt anunțat de Nissan pentru Navara este de 7.0 litri/100 km, cea mai mică valoare dintre pick-up-urile diesel de peste 180 CP prezente în acest moment pe piața din România. E adevărat că diferențele nu sunt deloc mari între concurenții direcți: 7.2 litri pentru Mitsubishi L200 cu motor de 2.4 litri și 181 CP, respectiv 7.7 litri pentru VW Amarok 2.0 BiTDI de 180 CP. Doar noul Ford Ranger sare calul, cu uzina sa de 3.2 litri TDCI și 200 CP de sub capotă: 8.7 litri/100 km.
Dacă pe hârtie avem cel mai economic pick-up de peste 180 CP, Navara ne-a arătat că are două fețe atunci când vine vorba de consumul real. Pick-up-ul Nissan poate astfel să varieze la nivel de consum între 7.5 litri/100 km la drum întins pe șosea până la peste 12-13 litri atunci când mașina este chinuită pe coclauri.
Performanţe
Performanțele unui pick-up trebuie căutate în noroaie și prin șanțuri, nu pe asfalt. Tocmai de aceea notăm faptul că Navara accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.8 secunde, fiind depășit la acest capitol doar de Ford Ranger (10.4), dar trecem rapid peste acest capitol și ne oprim să analizăm caracteristicile care fac un pick-up cu adevărat performant.
Cu un unghi de atac de 30.4 grade și cu un unghi de degajare de 25.6 grade, Navara este un pick-up de top când vine vorba de capacități. De exemplu, Ranger oferă 28 de grade pe atac și 28 de grade pe degajare. O altă măsurătoare importantă când vine vorba de un pick-up adevărat, adâncimea maximă a vadului de apă prin care poate trece mașina, ne arată un Navara aflat sub media segmentului: dacă utilitara japoneză rezistă la adâncimi de până la 60 de centimetri, în cazul lui Ranger vorbim de 80 de centimetri.
La capitolul viteză maximă, Navara arată de ce vrea să fie considerat de acum o utilitară lifestyle și poate trage până la 180 de kilometri pe oră, peste toți concurenții din segment.
Interior
Dacă ești familiarizat cu (relativ) noua familie de crossovere Nissan, începând cu Qashqai și terminând cu X-Trail, te vei simți ca acasă în noul Navara. Designul e asemănător, soluțiile tehnologice sunt și ele din același film, iar comenzile pe care le ai la îndemânî te fac să te simți ca-ntr-o mașină mult mai prietenoasă cu asfaltul decât se întâmplă în mod real.
Am avut ocazia de călători în Navara în versiunea cu cabină dublă (Nissan oferă și Single Cab (două locuri și benă mai lungă) sau King Cab (patru locuri, dar doar două uși) și am apreciat confortul pe care ți-l oferă scaunele în spate. Aveam să aflu mai târziu că feeling-ul meu a fost corect, pentru că Nissan a decis să îmbunătățească net confortul pasagerilor de pe locurile posterioare înclinând spătarul scaunelor cu 27 de grade față de generația precedentă a pick-up-ului său.
Pe un pick-up nu prea contează materialele și calitatea lor, pentru că dacă te apuci să-ți montezi piele pe bord vei regreta imediat mișcarea în momentul în care intri în off-road adevărat și mângâi suav cusăturile cu mâinile pline de noroi. În Navara, nivelul calității percepute a crescut față de generația anterioară - Noblesse oblige! - dar există zone în care aș fi preferat ca în locul plasticului masiv să am de-a face cu suprafețe ceva mai prietenoase.
Dacă am ajuns la capitolul interior nu trecem peste subiect fără a aminti și despre benă, cea mai importantă parte a unui pick-up. Spațiul de încărcare poate găzdui până la 1200 de kilograme, iar la nivel de dimensiuni s-a ajuns la o benă mai lungă cu 7 centimetri față de generația anterioară. Dacă adăugăm și faptul că Navara poate trage după ea 3500 de kilograme, ajungem la numere care-i fac cinste modelului japonez când vine vorba de scopul primar pentru care a fost conceput.
Evident, Nissan se laudă cu o gamă largă de accesorii pentru benă: de la podele din metal la sertare care ușurează încărcarea și descărcarea. De la caroserii de origine cu geamuri laterale și capitonaj interior până la capace retractabile. De la suporturi pentru biciclete la prelate de benă. De la organizatoare de spațiu la tot ceea ce-ți poate trece prin cap la nivel de elemente ajutătoare. Bani să fie.
Preţ de achiziţie
În căutarea unei piețe orientate și spre urban, nu doar spre off-road, Nissan a îmbogățit serios oferta de elemente tehnologice ale lui Navara. Iar asta a dus la un preț ceva mai mare decât cel al generației anterioare. În cazul nostru, mașina testată - 2.3 dCi de 190 CP cu automată și în versiunea superioară de echipare Tekna - a costat 39.500 de euro cu TVA. Este o sumă mare, dar nu mai mare decât a lui Amarok și nici decât a noului Ranger. Sub Navara se plasează însă Mitsubishi și Isuzu cu ale lor L200 și D-Max, astfel că există oferte de toate buzunarele și pentru gusturi multiple.
În paranteză fie spus, la Nissan te califici pentru un Navara Double Cab și la sub 30.000 de euro, doar că sub capotă vei avea motorul de 160 CP, iar echiparea va fi cea de bază, Visia.
Siguranţă
Cu excepția lui Ford Ranger, care a reușit performanța de a fi singurul pick-up testat de EuroNCAP care a adunat cinci stele în toată istoria testelor de siguranță europene, toate celelalte pick-up-uri mari din Europa sunt nevoite să se mulțumească cu maxim 4 stele.
Este și cazul noii generații Navara, model care a fost testat anul trecut sub reguli ceva mai dure decât cele care i-au acordat rivalului cinci stele acum 4 ani.
De fapt, Navara are o istorie destul de zbuciumată când vine vorba de teste EuroNCAP, pentru că pick-up-ul japonez a generat în 2008 un scandal serios atunci când organizația europeană i-a acordat o jumătate de stea la testele de impact. După contestația Nissan, mașina a fost retestată și a adunat 3 stele.
Una peste alta, un Navara din 2016 anunță o echipare destul de bogată la nivel de siguranță. Pick-up-ul nipon oferă pachetul Safety Shield, care conține implicit sistemul de frânare automată la viteze mici și mari, garantând oprirea completă fără accident a mastodontului dacă viteza de rulare e sub 30 de km/h. În rest, notăm apariția unui airbag pentru genunchii șoferului care completează echipa de 7 airbag-uri standard de pe Navara.
Ţinută de drum
Nissan a dovedit mult curaj când a decis să modifice suspensia spate a lui Navara, care în loc de arcuri lamelare vine acum cu un sistem Multilink cu 5 brațe. Mișcarea asta le oferă pasagerilor din spate un confort nesperat pe o astfel de mașină, Navara reușinând să urce brusc în vârful clasamentului personal la categoria pick-up când vine vorba de absorbirea șocurilor induse de suprafața de rulare. Suspensiile spate sunt atât de confortabile încât am avut senzația că stai mai bine pe locurile posterioare decât în față.
La capitolul direcție, Navara nu iese din cadrul unei utilitare clasice și oferă o soluție clasică, cu cremalieră, care însă nu te lasă să simți poziția roților așa cum o face direcția unui SUV sau crossover de generație modernă, de exemplu.
În rest, pe pick-up-ul Nissan avem un diferențial cu alunecare limitată controlat electronic care citește imediat aderența pe fiecare roată și trimite cuplul acolo unde e nevoie pentru ca mașina să iasă din belele.
Evident, Navara oferă un sistem de tracțiune integrală nepermanentă care are în centru controller-ul rotativ aflat pe planșa de bord. În mod normal, Navara va funcționa pe modul 4x2, ceea ce înseamnă că vei avea propulsie (tracțiune spate) în majoritatea timpului în care rulezi în virtutea inerției. La nevoie poți comuta ușor, chiar și în mers, pe modul 4x4, iar dacă nevoia se acutizează poți să mizezi pe reductorul care transformă Navara dintr-un pick-up lifestyle într-un off-roader serios.
Vizibilitate
În mod normal, un pick-up era o corvoadă atunci când venea vorba de parcări cu spatele, de parcări laterale și în general de orice manevră care implică redirecționarea privirii dinspre parbriz spre celelalte suprafețe vitrate. Nissan s-a dat însă de trei ori peste cap și a montat și pe Navara sistemul Around View Monitor (AVM), care îți oferă o vedere de deasupra a întregii mașini la manevrele în marșarier, imagine captată de camerele aflate de jur împrejurul mașinii.
Îmi aduc aminte de momentele în care Nissan se lăuda că a montat acest sistem pe Qashqai, care la acea vreme era singura compactă de pe piață cu AVM, și-mi dau seama că tehnologia din industria auto s-a liberalizat rapid și cu folos pentru majoritatea clienților, indiferent de segment.
Dacă nu te pasionează imaginile din "elicopter", ai oricum la dispoziție senzori care-ți indică momentul în care bena se apropie de peretele din spate. Și o cameră de marșarier.
Tehnologie
Noua generație Navara este un pick-up care împletește sănătos elementele tehnologice căutate de public pe Qashqai, de exemplu, cu alura de dur proprie unui pick-up full-size. Iar pentru a definitiva oferta lifestyle a lui Navara, Nissan a montat pe mașină o grămadă de elemente care până acum câțiva ani puteau fi montate doar pe un eventual pick-up de lux.
Dacă despre sistemul Aroudn View Monitor am vorbit adineauri, cu tot cu pachetul său de senzori și de camere, Navara mizează pe lumini de zi LED pe echipările superioare și pe sistemul de anticipare a frânării de urgență care va face orice pentru ca tu, șoferul, să eviți eventualele accidente atunci când ești distras.
În plus, după ce că au modificat radical setarea suspensiei spate, inginerii Nissan le mai oferă un element de confort suplimentar pasagerilor de pe locurile posterioare. Element care poate părea normal pe un turism, dar care pe un pick-up este o noutate absolută: aeratoarele spate.
Navara se ridică în zona tehnologică la nivelul unui model compact echipat peste medie. Asta pentru că display-ul central împrumutat de la frații crossover mai mici te pune în legătură cu lumea prin sistemul de navigație și prin aplicațiile din pachetul Nissan Connect, disponibile gratuit timp de 3 ani fiecărui utilizator Nissan.
Design
Nu știu alții cum sunt, dar eu nu mă uit lung după un pick-up și nici nu rămân cu gura căscată atunci când îi văd formele. Accese de mirare aș putea avea dacă aș vedea un elefant în benă, probabil, element care se apropie ceva mai mult de natura unui astfel de model.
Având însă în vedere declarația oficială de adaptare a caracterului pur utilitar și modificarea acestuia într-un mix în care partea de hobby și confortul apar și ele pregnant în ecuație, am impresia că designerii Nissan ar fi putut să se agite ceva mai mult atunci când au desenat formele mai degrabă utilitare ale noului Navara.
Adevărul e că găsești pick-up-uri mai arătoase în segmentul ăsta, iar L200 - cu celebrele lui linii fluide între benă și cabină - și noul Ranger - care în versiunea Wildtrak pe portocaliu e spectaculos - sunt exemple bune în acest sens.
La fel de adevărat e și faptul că, dacă îți cumperi o astfel de mașină gândindu-te că trebuie să arăți bine pe stradă, s-ar putea să dai banii degeaba pe o benă pe care o vei folosi doar pentru a scoate apa din ea după ploaie. Până la urmă, un pick-up adevărat nu a fost folosit la adevăratul său potențial până când nu-i mai recunoști culoarea din cauza noroiului.
Iar în momentele alea toate pick-up-urile sunt la fel de frumoase.
Ne-a placut
- Motor economic
- Suspensia spate Multilink
- Garanție 5 ani sau 160.000 de kilometri
- Tehnologie de top pentru un pick-up
Nu ne-a placut
- Unele materiale la interior
- Design utilitar contrastant cu feeling-ul mașinii
- 4 stele EuroNCAP
- Motor zgomotos
Date tehnice - Nissan Navara 2.3 Diesel Turbo (dCi) 190CP 4x4 Aut7 Tekna Cabina Dubla | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
Motorul de 2.3 este unul de generatie relativ noua si inlocuieste unul de cilindree mai mare, dar nu asta conteaza. Ce conteaza la o masina ca asta e pretul raportat la putere, cuplu, economie de carburant, capacitati de trecere, dimensiunea benei, capacitatea de remorcare etc. Asta conteaza ! Si nu-i ca si cum a aparut ieri sa ne spui tu daca-i practica sau nu. Navara are 14 milioane de utilizatori in 180 de tari.
Dodge RAM 6.7 L (408 cu in) Cummins diesel I6 (Aisin ASC69RC Automatic) 385 hp (287 kW) 900 lb·ft (1,200 N·m)
Cativa aplaudaci pe margine, nu tin de foame americanilor ! Deocamdata ca vanzari cumulate, japonezii fac legea la utilitare pick-up, asta pentru ca eficienta e cuvantul de ordine.
Nu se pune problema asa. Eficienta inseamna pe langa consum redus, costuri de intretinere / consumabile reduse + asigurare si impozit, adica intreaga experienta de a detine o masina. Pentru un fermier sau industrias e arhi-suficienta masina asta in Europa, in speta Romania.
ps: 5 tone nu cara o americana nici daca esti david copperfield !
3-4 tone, cel mult !
Asta am vrut sa spun, de unde ai scos ca am dat eu verdicte ca e practica sau nu, si alte balarii scrise prin commentul tau ??
Si aia cum ca japonezii fac legea la pick-up-uri... pentru ca eficienta, userul atotstiutor" a uitat sa spuna ca Ford F150 vinde in State cat vand toti japonezii pick-up-uri la un loc. Si poate chiar mai mult. Si vorbim probabil de cea mai mare piata din lume pe acest segment. Dar nu se pune, ca nu prea da bine "la cv".
Oricum asa cum spunea si @unckle, ce a putut face acest Nissan in test, o poate face si un Jeep Wrangler sau poate chiar si un Duster. Masina nu a fost testata chiar cum a fost gandita.
Si ce are sula cu prefectura? Ce treaba are adresabilitatea unui pick-up full-size cu un SUV ?! Sa intelegem ca la pick-up cu motor de 3 litri nu platesti rovignieta? Oricum ai da-o impozitul e raportat la capacitatea cilindrica. Nu-i nimic moca la peste 3000 cum vrei tu sa lasi de inteles. Fiecare cmc in plus, se plateste. Fara sa comparam mere cu pere, ok?
Automarket: " Înainte de toate, nu vă speriați când vedeți cilindreea: impozitul anual nu va sări calul, pentru că Navara este considerat utilitară, iar aici vorbim de impozite mult mai mici și de reguli ceva mai puțin stringente. "
TU: "Ce treaba are adresabilitatea unui pick-up full-size cu un SUV ?!"
Deci.....Automarket crede ca noi atunci cand vedem aceasta masina cu cilindreea aferenta ne gandim automat la impozitul normal platit pt un SUV de 2.3, sau ok ma rog simplu doar 2.3, si tot ei spun ca cica nu ar fi asa ca e utilitara si impozitul e mai mic.
EU AM COMENTAT ACEST LUCRU DIN ARTICOL.
CITITI FRATILOR ARTICOLELE NU VA UITATI NUMAI PE POZE !!!!!!
TRADESMAN
6.7-Liter I6 Cummins® Turbo Diesel
reg | 8' | auto/AISIN | 4x2
Max Payload
6,578lbs
Max Towing
31,200lbs
31,200 pounds is 14152 kilograms.
În mai multe locuri. În principiu Poiana Brașov, Poiana Mărului, circuitul de motocross de la Zărnești.
Serios? Ia dă-ne tu un exemplu de alternativă "inteligentă" la maşina asta
:)