Drivetest Nissan Juke (2014-prezent)

1.6 Benzina Turbo (DIG-T) 214CP 4x4 Aut8 Nismo RS
Nissan Juke (2014-prezent) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 11.06.2015
Magnetism

Nissan a decis să aplice un tratament extrem pe modelul Juke. Acest crossover cu forme trăznite este deja un succes de piață, fiind apreciat în special de către publicul feminin. Pentru a mai masculiniza un pic acest model, Nissan l-a trecut întâi prin tratamentul Nismo. Nismo este, așa cum bine știți, divizia de performanță a constructorului japonez. Adună inginerii responabili cu pregătirea mașinilor de curse, dar și a variantelor de stradă cu pretenții sportive. Am pus și noi modelul Juke Nismo la încercare atunci când a fost lansat atât în varianta cu cutie automată Xtronic, cât și în varianta cu transmisie manuală.

Însă, pentru unii clienți, tratamentul Nismo nu a fost suficient. Iar Nissan a răspuns prin lansarea unei versiuni Nismo RS. Creșterea de putere nu este extraordinar de mare, dar modificările estetice și opțiunile care pot fi alese fac din această versiune de Juke una cu adevărat nebună.

Nissan Juke (2014-prezent)
1.6 Benzina Turbo (DIG-T) 214CP 4x4 Aut8 Nismo RS

  • Pret de pornire 15.490 €
  • Pret model testat 31.800 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a anima acest crossover cu spirit neconformist, Nissan a apelat la deja cunoscutul motor de 1.6 litri turbo numit DIG-T. Dacă pentru versiunea Nismo motorul a fost reglat să livreze 200 CP, pentru ceva mai rebelul Nismo RS inginerii Nissan au umblat un pic la reglaje și motorul este disponibil acum în variante de 214 sau 218 CP. Cei patru cai putere lipsă apar doar pentru versiunea Nismo RS cu tracțiune integrală și transmisie automată tip CVT numită Xtronic. Dacă optăm pentru un Juke Nismo RS cu cutie de viteze manuală și tracțiune doar pe puntea față, vom avea la dispoziție 218 cai putere.

Motorul turbo are o cilindree de 1.618 cmc, iar puterea maximă de 214 sau 218 CP este atinsă la 6.000 rot/min. Cuplul maxim variază și el în funcție de tipul de transmisie ales. Juke Nismo RS cu cutie manuală are 280 Nm disponibili între 3.600 şi 4.800 rot/min. Pentru varianta cu cutie CVT, testată de noi, valoarea cuplului maxim este 250 Nm între 2.400 și 5.600 rot/min.

Noi am avut la test varianta cu cutie Xtronic și transmisie integrală și putem spune că nu am simțit lipsa celor patru cai pe care îi primești în plus pentru modelul 4x2. Motorul este suficient de puternic pentru a face din Juke un crossover cu adevărat trăznit, însă cutia CVT care simulează nu mai puțin de opt trepte rămâne, cel puțin în opinia mea, un semn de întrebare. Modul în care acest tip de cutie ține motorul turat în zona de cuplu maxim atunci când apăsăm pedala de accelerație la podea nu este pe gustul tuturor și necesită ceva obișnuință. Nissan a rafinat cât a putut acest tip de cutie, iar treptele sunt inventate doare pentru a avea ce schimba, cutia de tip CVT neavând practic rapoarte. Personal nu am simițit nevoia să schimb treptele manual, lăsând cutia să își facă treaba așa cum a știut mai bine. Încă nu înțeleg fascinația constructorilor asiatici pentru acest tip de transmisie (în afară de rațiunile de cost) pentru a folosi transmisia de tip CVT, mai ales pe un model de top.

Consum

Aşa cum am spus şi mai sus, versiunea testată de noi s-a prezentat echipată cu tracțiune integrală și transmisie automată CVT. Motorul avea 214 CP, iar transmisia integrală poate fi decuplată și se poate rula și în mod 2x4. Consumul mediu oficial al modelului Nissan Juke Nismo RS este de 7.4 litri/100 km.

În ceea ce privește concurența, putem lua în considerare un sigur rival, acesta fiind modelul Mini Countryman John Cooper Works cu motor de 1.6 litri turbo de 218 CP. Consumul mediu oficial raportat de acest model este de 7.1 litri/100 km, dar trebuie să ținem cont că crossoverul britanic folosește o transmisie manuală. 

 

În timpul testului nostru, care a durat trei zile, am beneficiat de un București relativ liber, weekendul prelungit tentându-i pe mulți să părăsească capitala. În traficul urban, consumul de carburant a variat între 10.5 și 11 litri/100 km, cifre decente pentru nivelul de putere oferit de Nissan Juke Nismo RS.

 

Performanţe

Deși Nissan Juke Nismo RS arată fioros ca un indian vopsit în culori de războiului, maşina nu este chiar atât de violentă. Performanțele sunt bune, dar nu te vor speria cu o accelerație demnă de o rachetă intercontinentală. Juke Nismo RS accelerează de la 0 la 100 km/oră în 8.0 secunde, timp suficient de scurt pentru a lăsa în spate multe mașini la semafor. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 200 de km/oră.

Este depășit însă net la capitolul performanțe de rivalul său născut din părinți britanici, dar cu familie germană: Mini Countryman JCW. Acesta oferă o accelerație fulminantă de 6.9 secunde, iar viteza maximă este de 228 CP.

Interior

Juke Nismo RS primește un interior cu elemente inspirate din lumea curselor auto, dar asta nu salvează tabloul general. Vârsta începe să își spună cuvântul și interiorul modelului Juke Nismo RS se simte dapăşit de ani.

Consola centrală pare ieftină în peisajul auto al anului 2015, iar sistemul prin care aceleași butoane sunt alocate pentru două funcții diferite a fost simpatic doar la început. Faceliftul pe care modelul Juke l-a suferit acum ceva vreme nu a adus modificări importante interiorului și acest lucru se simte. 

Partea bună pentru versiunea Juke Nismo RS este faptul că se poate opta pentru un set de scaune sport Recaro cu șezut și spătar tapițate cu piele Alcantara, în timp ce conturul este din piele roșie, iar pe spătar este brodată sigla Nismo. Scauunele sunt opționale și costă 1.500 euro (TVA inclus). Suportul lateral oferit și modul cum te îmbracă justifică cheltuiala, dacă dorim să avem un Juke cu adevărat diferit.

Pielea artificială Alcantara este prezentă și pe partea superioară a indicatoarelor de bord precum și pe volan, acesta având elemente inspirate din lumea motorsportului. Cum e reperul roșu din partea superioară.

Grafica displayului central este deja depășită și se simte nevoia unui upgrade pentru sistemul de navigație și pentru cel de infotainment. 

 

Preţ de achiziţie

Nissan Juke este un succes din punctul de vedere al vânzărilor atât în Europa, cât și la noi în țară. A prins în special la publicul feminin care apreciază imaginea diferită a modelului Juke și stilul său neconformist.

Variantele sportive Nismo și Nismo RS sunt ceva mai rare, iar prețul este semnificativ mai mare față de cel al unui Juke normal. Prețurile pentru Nissan Juke facelift pornesc de la 15.500 euro, însă dacă dorim să achiziționăm un Juke Nismo RS va trebui să scoatem din cont suma suma de 26.700 euro (TVA inclus) pentru varianta 4x2 sau 29.900 pentru cea cu tracțiune integrală. La acest preț se mai adaugă costul opționalelor. 

Singurul concurent direct pentru Nissan Juke Nismo RS este rivalul Mini Countryman John Cooper Works 1.6 turbo de 218 CP. Modelul britanic are un preț de achiziție semnificativ mai ridicat, de 37.700 euro.

Siguranţă

Nissan Juke a fost supus testelor de siguranță EuroNCAP în 2011 când a obținut scorul maxim de cinci stele. Gradul de protecție pentru pasagerii adulți este de 87%, în timp ce protecția pentru copii este de 81%. În schimb, Juke este mai puțin prietenos cu pietonii, gradul de protecție fiind de doar 41%.

Juke Nismo RS vine echipat în standard cu șase airbaguri plus sistemele electronice clasice ABS, EBD și asistență la frânare. Mai avem și ESP plus sistem de monitorizare a presiunii în pneuri și diferențial cu alunecare limitată, dar acesta din urmă este disponibil doar pentru variantele cu cutie de viteze manuală. Nissan mai oferă și prinderi ISOFIX pentru scaun de copil cu fixare în două puncte. 

Ţinută de drum

Față de un Juke normal, varianta Nismo RS are o suspensie mai fermă, așa cum îi stă bine unui automobil cu pretenții sportive. Asta nu înseamnă că Juke s-a transformat într-o mașină de scos pietrele de la rinichi. Da, vei simți ceva mai bine denivelările suprafeței de rulare și trecererile peste liniile de tramvai, dar nivelul de confort este păstrat în limite decente.

Cu ajutorul celor 214 CP bine ancorați în scaunele sport Recaro, putem transforma noul Juke Nismo RS într-o mică rachetă de buzunar. În ciuda formelor bulbucate, Juke poate deveni agresiv pe viraje, iar zâmbetul celui de la volan va fi foarte larg. Poate ar fi fost mai interesant să schimbăm treptele unei cutii de viteze manuale, dar și cutia Xtronic îți poate oferi senzația schimbării treptelor manual prin intermediul padelelor de dimensiuni impresionante sau mutând levierul cutie în poarta manuală.

Pentru versiunea cu tracțiune 4WD, mai trebuie menționat că putem alege modul de rulare al transmisie prin intermediul unui buton amplasat în stânga volanului. Aici putem selecta între modurile 2WD, Auto și Lock. Apoi avem modurile pentru motor și cutie, pe care le putem selecta de pe consola centrală prin intermediul sistemului D-Mode: Normal, Sport și Eco.

Vizibilitate

Deși e prezentat ca un crossover, fiind teoretic un SUV de buzunar, Juke nu este un automobil foarte înalt. De fapt, dacă îl parcăm lângă un Golf sau un Focus, vom constata că are dimensiuni relativ similare. Inclusiv la capitolul înălțime.

Mai mult, vizibilitatea plătește tribut designului funky la interior. Montanții față sunt foarte groși și jenează puternic vizibilitatea pe viraje, când trebuie să alternezi privitul pe geamul lateral şi parbriz. Suprafețele vitrate nu sunt foarte mari, iar luneta este destul de îngustă. 

Pentru a putea manevra fără probleme în parcările mai înguste, Nissan și-a echipat modelul cu senzori de parcare, cameră pentru marșarier și sistemul Around View Monitor, care permite vizualizarea mașinii pe displayul central ca și cum ar fi văzută de sus. Acest sistem este foarte util în România, unde capcanele se întind la tot pasul în parcări, şi face parcarea extrem de facilă. 

Tehnologie

În ceea ce privește tehnologia folosită, am enumerat deja o serie de sisteme care se regăsesc pe Nissan Juke Nismo RS: avem aer condițonat automat, scaune încălzite (indisponibile dacă optăm pentru scaunele sport Recaro), cheie inteligentă și pornire la buton, sistemul Nissan Dynamic Control, aprindere automată a farurilor și Nissan Connect Plus.

Acesta din urmă este numele oficial al sistemului infotainment care conține navigație, ecran color tactil de 5.8 inch, radioCD, MP3, șase boxe, Bluetooth, USB și integrare smartphone. Mai avem Nissan Safety Shield, care include avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare, avertizare unghi mort și detectare obiecte în mișcare.

Design

Juke este un automobil atipic. Designul bulbucat care se aseamănă cu un gândac înfuriat are mulți fani. Este genul de automobil pe care îl iubești sau îl urăști instant, dar Juke a reușit să-și atragă multe simpatii. Este iubit de publicul feminin, care vede în el o alternativă mai accesibilă la modelele din gama Mini, dar am văzut și bărbați la volanul lui Juke. 

În ceea ce privește variantele sportive trecute prin tratamentul Nismo, acestea au o apariție mult mai masculină datorată pragurilor și spoilerelor redesenate. Varianta Nismo RS are jante de 18 inch cu design Nismo și kit de caroserie specific ce include inserții roșii, bare de protecție față/spate, oglinzi retrovizoare roșii și ornamente pentru pasajele roțiilor. Este un Juke pe steroizi, iar lumea îl remarcă instant pe stradă.

Nu ne-a placut

  • Interior perimat
  • Grafică învechită a sistemului infotainment
  • Cutie viteze CVT
Date tehnice - Nissan Juke (2014-prezent) 1.6 Benzina Turbo (DIG-T) 214CP 4x4 Aut8 Nismo RS
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1618
Lungime mm
4165
Putere maxima CP (rpm)
214 (6000)
Latime mm
1765
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (2400)
Inaltime mm
1565
Viteza maxima km/h
200
Greutate kg
1521
Acceleratie 0-100 km/h s
8.0
Ampatament mm
2530
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
46
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
207
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Juke (2014-prezent)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (8)

  • rushinica
    Prima minciuna: pretul de pornire afisat in caseta informatia-15490 euro. Inteleg ca acesta este pretul de baza al unui Juke simplu dar aici vorbim de un Nismo RS care, de fapt, incepe de la 26.700....e bine sa para mai ieftina decat este, poate convingem clientii.
    17 16
  • rushinica1
    218 CP si viteza maxima de 200 km/h. WTF?
    9 13
  • @rushinica
    Daca tu crezi ca cu client care vine cu 15.000 EUR in buzunar poate fi convins sa dea 26.000 EUR inseamna ca ai o parere f proasta despre clienti :D si poate si mai proasta despre marketing :)

    Cumva sa fi gresit AM iese din calcul, nu ?
    6 5
  • @rushinica

    Nu faci diferenta intre modele si versiuni. 15.000 e pretul de pornire pentru MODELUL Juke, iar Nismo RS e doar o alta versiune, la fel cum sunt acenta visia tekna.
    Era aiurea daca puneau pretul de PORNIRE la Qashqai si testatu Juke. Atunci puteai comenta, insa atat timp cat e afisat pretul pentru modelul testat, anume 30.000 euro, nu vad care-i problema.
    Oricum fata de Countryman JCW la 37.700 pret de pornire, Juke e chilipir
    16 5
  • Păi în cazul ăsta poate punem şi la vreun articol despre Mitubishi Lancer Evolution preţ de pornire de pe la 14.000 şi ceva, că e tot Lancer, nu?
    Sau la Megane RS să dăm preţ de pornire pentru Meganele de bază.

    Bine, au comis-o şi mai tare ăia de la Skoda, care ţi-arătau în reclamă Octavia şi-ţi serveau preţul de start de Fabia, fără taxe şi cu rablă. De-aia le-au şi interzis reclama.
    11 8
  • E clar, in week-end au intrat angajatii Renault- Nissan pe site si au dat minus la comentarii, altfel nu-mi explic de ce dupa o saptamana cu proportia covarsitoare a raspunsurilor cu plus dupa 2 zile sunt mai multe minusuri.
    4 5
  • Nu prea pot sa trec peste gandul ca "petarda" asta de Juke este facut de acelasi producator care face si GT-R-ul.
    1 4
  • Mihai82
    @Edi , @MPT
    Nu ar trebui sa studiati pentru examenul de capacitate acum? :)
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru