Drivetest MINI Countryman

2.0 Benzina Turbo 231CP 4x4 Aut8 JCW
MINI Countryman zoom
de Cornel Șocariciu, Foto | Ciprian Mihai
Miercuri, 14.03.2018
ADN legendar

Mini Countryman este răspunsul producătorului britanic la popularitatea din ce în ce mai mare a segmentului SUV-urilor mici. Iar modelul producătorului din Oxford a trecut cu brio de "experimentul" primei generații, motiv pentru care, în urmă cu un an, am făcut cunoștință cu a doua generație a SUV-ului britanic.  

Și cum Mini are o tradiție în livrarea plăcerii de a conduce, SUV-ul Countryman trece prin garajul John Cooper Works pentru un tratament consistent. Britanicii i-au pus lui Countryman JCW un kit de caroserie agresiv cu prize de aer mai mari și cu jante care ajung și la 19 inch. Cei excentrici pot opta și pentru o caroserie vopsită în nuanța Rebel Green cu dungi Chili Red. Interiorul are scaune sport și detalii specifice JCW, iar motorul... ei bine, motorul promite un sunet angelic și resurse suficiente chiar și pentru un track-day. 

MINI Countryman
2.0 Benzina Turbo 231CP 4x4 Aut8 JCW

  • Pret de pornire 40.915 €
  • Pret model testat 51.545 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Deși avem în față un SUV de segment B spre C, nu trebuie să uităm că acesta poartă particula JCW în denumire. Sub capota britanicului se află un motor pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri care produce 231 de cai putere și 350 Nm disponibili între 1450 și 4500 rpm. Puriștii vor putea miza pe serviciile unei transmisii manuale cu șase trepte, dar versiunea testată era echipată cu o cutie automată Steptronic Sport cu 8 rapoarte.

Modelul producătorului din Oxford oferă trei moduri diferite de rulare: Green, Mid și Sport. În cadrul ultimului update, comutatorul pentru selectarea modului de rulare a fost mutat de pe inelul aflat în zona schimbătorului de viteze pe consola centrală.

Modul Green vine cu răspunsuri anemice, atât din partea motorului, cât și din partea cutiei de viteze. Tot comportamentul lui Countryman JCW se schimbă însă în momentul în care selectezi modul Sport. Transmisia schimbă mult mai sus, motorul funcționează la capacitatea maximă, iar sunetul oferit de evacuare este unul angelic, cu deja celebrele artificii "pops & bangs".

Motorul pregătit de britanici începe să "tragă" de jos, dar lucrurile se schimbă radical atunci când treci de 2.000 rpm. La toate acestea se adaugă și sistemul de tracțiune integrală All4, capabil să-ți ofere mai multă încredere atunci când abordezi virajele într-un mod "barbar" sau atunci când suprafața de rulare nu oferă aderență optimă.

Am făcut și câțiva kilometri pe un drum forestier acoperit complet cu zăpadă, iar SUV-ul producătorului britanic nu ne-a oferit surprize neplăcute. Ce-i drept, nici nu ne-am aventurat în zone dificile. 

Consum

Așa cum scriam și în testul cu Mini Cooper S, genele britanice ale constructorului din Oxford au dobândit un caracter premium prin contopirea cu "patronii" din Munchen. Așa se face că Mini Countryman activează într-un segment în care triada germană (Audi, BMW, Mercedes-Benz) face legea.

Dar versiunea JCW reușește cu greu să adune o concurență directă. Pe lista scurtă intră Audi Q3 2.0 TFSI de 220 CP cu tracțiune integrală și transmisie automată, Mercedes-Benz GLA 250 de 211 CP cu tracțiunea integrală și cutia automată, BMW X1 în versiunea 25i de 231 CP cu transmisie automată și xDrive, Jaguar F-Pace P250 și Volvo XC40 în varianta R-Design de 250 CP echipat, bineînțeles, cu automată și integrală.

În mediul urban, Mini Countryman JCW are un consum anunțat de 8.5 litri/100 de km, în timp ce, în afara orașului, britanicul promite 6.0 litri/100 de kilometri. Consumul mediu mixt trecut de Mini pe fișa lui Countryman JCW este de 6.9 litri/100 de kilometri, cu puțin mai mult comparativ cu BMW X1 25i, Mercedes-Benz GLA 250 și Audi Q3. Așa cum era de așteptat, britanicul consumă mai puțin comparativ cu Volvo XC40 și Jaguar E-Pace, întrucât cele două modele oferă în plus aproximativ 20 CP.

Pe parcursul testului, care a inclus trasee urbane, drumuri naționale și câțiva kilometri în off-road, consumul mixt al lui Mini Countryman JCW a fost de 9.5 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Mini Countryman JCW trebuie considerat un SUV cu apetit sportiv ridicat, motiv pentru care accelerația de la 0 la 100 km/h rămâne un punct important de reper în dreptul performanțelor. Constructorul britanic spune că noul Countryman JCW All4 echipat cu transmisia automată cu 8 trepte accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.5 secunde. Doar Audi Q3 cu ai săi 220 CP reușește un timp mai bun 0.1 secunde. Volvo XC40 și BMW X1 egalează performanța britanicului, în timp ce restul concurenților amintiți anterior obțin timpi mai slabi.

Viteza maximă este un alt capitol pe care Countryman JCW îl trece cu brio. SUV-ul producătorului din Oxford poate rula cu 234 km/h. Doar "fratele" X1 reușește o viteză de top mai mare (235 km/h), în rest, concurența oferă valori mai mici.

Interior

Mini Countryman JCW este unul dintre SUV-urile capabile să te cucerească cu elementele de interior. Scaunele sport oferă un suport lateral exemplar, iar volanul gros și foarte bine conturat și pedalele sport oferă un aer demn de numele JCW. Spațiile de depozitare oferite de Countryman JCW sunt și ele generoase. Pe portiere vei putea depozita ușor o sticlă de 1 litru, în timp ce pe tunelul median găsești două suporturi de pahare.

În cazul modelului testat, cotiera dispunea de sistemul de încărcare wireless pentru telefoane mobile. Materialele folosite la interior se ridică la nivelul așteptărilor, iar plasticele tari nu sunt prezente decât în zonele greu accesibile. Cusăturile roșii și portierele acoperite parțial cu plastic negru lucios și Alcantara completează aspectul sportiv pregătit de JCW.

Instrumentarul de bord rămâne unul clasic, dar ecranul sistemului de infotainment face față cu succes cerințelor anului 2018. Sistemul multimedia poate fi operat fie cu ajutorul unui controller rotativ împrumutat de la BMW și poziționat pe tunelul median, fie prin atingerea ecranului.

Portbagajul lui Countryman JCW măsoară 450 de litri (doar GLA oferă mai puțin), iar opțional, clienții pot bifa Picnic Bench (121 de euro). Vorbim despre o băncuță care poate fi ascunsă sub podeaua portbagajului și pe care o poți utiliza ori de câte ori vrei să te relaxezi.

Preţ de achiziţie

Întrucât l-am pus pe Mini Countryman JCW să lupte de la egal la egal cu SUV-urile din segmentul premium, modelul constructorului britanic trebuie să-și arate colții atunci când ajungem la capitolul "Preț de achiziție". Versiunea Countryman JCW echipată cu transmisia automată pleacă de la 41.000 de euro cu TVA.

Audi Q3 cu motorul de 2.0 litri de 220 CP în versiunea Sport este cu câteva sute de euro mai accesibil decât modelul britanic, în timp ce varianta de bază a lui Mercedes-Benz GLA 250 reușește să țină capul de afiș cu cei 39.150 de euro.

În rest, BMW X1 25i, Volvo XC40 T5 Momentum și Jaguar E-Pace S P250 sunt cu peste 3.000 de euro mai scumpe comparativ cu Countryman JCW.

Siguranţă

Mini Countryman a intrat pe mâna celor de la EuroNCAP, iar SUV-ul constructorului din Oxford a fost "decorat" cu cinci stele. Versiunea JCW nu a fost testată de EuroNCAP, dar rezultatele obține de varianta standard sunt preluate și de modelul de performanță.

Astfel, Mini Countryman a acumulat 90% în dreptul capitolului protecția pasagerilor adulți și 80% în cadrul secțiunii care testează protecția copiilor.

Protecția pietonilor a primit 64%, iar sistemele de siguranță disponibile au fost notate de EuroNCAP cu 51 de procente.

Ţinută de drum

Unul dintre capitolele la care Mini Countryman JCW excelează dacă ești un împătimit al mașinilor rapide. Trenul de rulare setat către sportivitate, direcția fermă cu feedback generos și precizie chirurgicală și resursele motorului fac din Countryman JCW un SUV potrivit pentru o zi pe circuit. Tracțiunea integrală o să-ți ofere un plus de încredere atunci când vrei să abordezi virajele ceva mai rapid.

Ținuta de drum se apropie foarte mult de cea oferită de hatchback-ul Mini, iar acest lucru o să fie apreciat de fanii brandului britanic. Suspensia rigidă produce mici zgomote la nivelul habitaclului, iar în cazul exemplarului testat și jantele de 19 inch au favorizat acest lucru.

Garda la sol de 165 de mm și extensiile de caroserie JCW nu fac din Countryman JCW un model care să stabilească noi standarde în off-road. Ba din contră.

Vizibilitate

Atunci când vrei să faci un SUV Mini pe care să-l echipezi cu elemente derivate dintr-un hatchback Mini, cu siguranță vei sacrifica o serie de elemente. Iar în cazul de față, vorbim despre vizibilitate.

Oglinzile laterale ale lui Countryman JCW nu sunt cele mai generoase din segment, iar luneta are dimensiuni mici. Montanții A sunt destul de groși, iar atmosfera generală oferită de SUV-ul britanic nu este recomandată celor care au o teamă patologică de spații închise.

Totuși, dimensiunile lui Countryman JCW sunt ușor de intuit, iar senzorii de parcare și camera video pentru mersul cu spatele te vor scăpa de emoții în timpul manevrelor de parcare.

Tehnologie

Standard, Mini Countryman JCW este oferit cu volanul JCW îmbrăcat în piele, scaune sport JCW, Mini Driving Modes (Green, Mid, Sport), pachetul de lumini de interior și cu aer condiționat automat. De asemenea, SUV-ul britanic dispunde de pilot automat cu funcție de frânare și de farurile adaptive cu LED.

Suspensia sport este standard, dar pentru tehnologia Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor) vei avea de scos din buzunar încă 500 de euro. Hayonul acționat automat costă 450 de euro, iar sistemul audio semnat de Harman Kardon poate fi achiziționat pentru încă 800 de euro. Scaunele încălzite, opțiune care a fost bifată pe modelul testat, costă 330 de euro. Camera pentru mersul cu spatele oferă o imagine excelentă, dar și ea rămâne un element opțional. Mai exact, 384 de euro vei avea de plătit dacă alegi să bifezi și această opțiune. 

Ecranul tactil de 8.8 inch are un răspuns plăcut și rapid.

Design

Mini Countryman JCW este un alt SUV căruia sunt nevoit să-i atribui fraza "Love it or hate it". Nu există cale de mijloc în această direcție. Fie îl placi pe Countryman JCW, fie nu vrei să-l mai vezi niciodată.

Designerii Mini au încercat să îmbrace liniile hatchback-ului consacrat într-un "costum" de SUV. Iar versiunea JCW adaugă o serie de elemente atrăgătoare. Pachetul de caroserie oferă o grilă de culoare neagră cu o ramă specială, inserții JCW, prize de aer mai mari, un eleron spate și un difuzor. Cele două terminații ale sistemului de evacuare împreună cu jantele opționale de 19 inch completează look-ul lui Countryman JCW. Iar ca povestea să nu aibă un final plictisitor, britanicii oferă și elemente de caroserie vopsite în două nuanțe.

 

Nu ne-a placut

  • Vizibilitatea redusă
  • Portbagaj mic
  • Zgomotele produse de suspensie pe denivelările scurte
Date tehnice - MINI Countryman 2.0 Benzina Turbo 231CP 4x4 Aut8 JCW
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
4299
Putere maxima CP (rpm)
231 (5000)
Latime mm
1822
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1450)
Inaltime mm
1557
Viteza maxima km/h
234
Greutate kg
1630
Acceleratie 0-100 km/h s
6.5
Ampatament mm
2670
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
51
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
450
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre MINI Countryman

Ultimele teste


  • Toreador

  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

Comentarii (1)

  • Sssst...liniste...ca aici se SUV-"eaza" un Mini ! Sssst...deranjati clientii !
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru