" />

Drivetest Mercedes-Benz Clasa X

2.3 Diesel Turbo (X250d) 190CP 4x4 Aut7 Power
Mercedes-Benz Clasa X zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Andrei Toboșaru
Miercuri, 20.12.2017
Efectul de halo

Marvel a reușit să dezvolte un fenomen atunci când a lansat personajele din seria X-Men, indiferent că vorbim despre benzile desenate sau despre filmele cu același nume. Wolverine, Rogue, Cyclops, Storm, Jean Grey, Beast, toți acești mutanți afișau un comportament normal în societate, dar se dezlănțuiau de fiecare dată când erau provocați.

Mercedes-Benz Clasa X nu are legături doar la nivel de nume cu seria Marvel, ci poate fi considerat un personaj dual. Pe șosea se comportă asemenea unui SUV, pierzându-se în trafic, în timp ce în off-road este capabil de reușite la fel ca oricare alt pick-up.

Clasa X este rodul colaborării dintre Alianța Renault-Nissan și Daimler, nemții apelând la soluția tehnică folosită pe Navara, încercând în același timp să ofere publicului primul pick-up cu adevărat premium. Am testat cu versiunea X 250d 4Matic în echiparea de top Power.

 

Mercedes-Benz Clasa X
2.3 Diesel Turbo (X250d) 190CP 4x4 Aut7 Power

  • Pret de pornire 46.002 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sub capota lui Mercedes-Benz Clasa X în versiunea 250 d am găsit un motor cunoscut: 2.3 litri diesel biturbo care produce 190 de cai putere la 3.750 rpm și 450 Nm începând cu 1.500 rpm. Iar aceste valori vă sunt cunoscute întrucât motorul este împrumutat de nemți de pe Nissan Navara.

Testul a fost realizat fără ca bena să fie încărcată, iar motorul s-a achitat în general cu brio de sarcini. Vei simți nevoia de ceva mai multă putere atunci când vrei să realizezi depășiri la viteze mari, dar pentru aceste probleme vom vedea din 2018 la lucru o unitate V6 diesel de 3.0 litri care promite 258 de cai putere și 550 Nm.

Dar să revenim la versiunea testată. Motorul diesel este cuplat la o cutie automată cu șapte rapoarte care funcționează cursiv, fără întreruperi deranjante.

Clienții vor avea la dispoziție și varianta de 163 de cai putere a motorului de 2.3 litri diesel. Aceasta este oferită exclusiv cu transmisia manuală. Varianta de 190 de cai vine standard cu o cutie manuală, transmisia automată fiind opțională.

În cazul versiunii X 250 d Power, resursele motorului diesel sunt puse în valoare și cu ajutorul unui sistem de tracțiune integrală. Cele trei moduri disponibile (4x2, 4H și 4L) pot fi acționate cu ajutorul unui controller rotativ poziționat și preluat de pe Nissan Navara. În varianta standard, versiunea cu tracțiune integrală este dotată cu un sistem de asistare la coborârea pantelor, în timp ce diferențialul spate cu blocare este opțional. Selectarea modului 4H (4x4 High) poate fi făcută până la viteze de maximum 100 km/h, în timp ce modul 4L (4X4 Low) poate fi selectat doar pe loc cu transmisia în poziția N (neutru). Viteza maximă în modul 4L este de 100 km/h, în timp ce în modul 4L și cu diferențialul spate blocat, viteza maximă recomandată de producător este de 50 km/h.

Un plus față de Navara îl consituie antifonarea. Nemții au reușit să ofere un habitaclu mai puțin zgomotos, iar acest lucru trebuie apreciat ținând cont că avem în față un pick-up. 

Consum

Mercedes-Benz Clasa X în versiunea X 250d 4Matic cu transmisie automată promite un consum mediu mixt de 7.9 litri la 100 de kilometri. Exploatat doar în mediul urban, neamțul oferă 9.6 litri la 100 de kilometri, în timp ce în afara orașului promite un consum de 6.9 litri.

În cadrul testului, consumul mediu afișat cu plecare de pe centura Capitalei până în Covasna a fost de 9.5 litri la 100 de kilometri. Tot acest traseu a fost realizat exclusiv pe șosea. 

Mercedes-Benz Clasa X este primul pick-up premium și, implicit, nu are niciun rival direct. Dar nu putem să-l punem pe tron și să-l lăsăm acolo, întrucât pe piață avem câteva pick-up-uri cu tradiție (Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, Ford Ranger, Volkswagen Amarok) cu care o să lupte la nivel de clienți cu noul Clasa X.

Un Nissan Navara în aceeași configurație motor-transmisie promite un consum mediu mixt de 7.0 litri la suta de kilometri. Mitsubishi L200 alături de dieselul de 2.4 litri de 181 de cai, cutie automată și tracțiune integrală se laudă cu 7.2 l/100 de kilometri, iar Volkswagen Amarok, în varianta 3.0 de 204 cai, tracțiune integrală și automată, promite 7.8 l/100 de kilometri. Mai mutl decât Clasa X va consuma doar Ford Ranger (3.2 litri diesel, 200 CP, tracțiune integrală, automată): 8.9 l/100 de kilometri.

Și poate este de înțeles această tendință de a consuma ceva mai mult, în condițiile în care Ford Ranger și Mercedes-Benz Clasa X trec de 2.200 de kilograme, restul concurenților având valori mai mici sau foarte apropiate de două tone.  Cei care se întreabă unde au dispărut Toyota Hilux și Isuzu D-Max, trebuie să știe că ambii producători vin cu motorizări comparabile cu varianta de 163 de cai a lui Clasa X. Bineînțeles, cele două modele nu vor ajunge nici în următoarele capitole. 

Performanţe

Având în vedere caracteristicile mașinii, vom împărți performanțele lui Clasa X în două categorii: șosea și off-road. 

Mercedes-Benz spune că versiunea X 250d 4Matic cu transmisie automată cu șapte trepte poate accelera de la 0 la 100 km/h în 11.8 secunde. Nissan Navara o face în 10.8 secunde, în timp ce Volkswagen Amarok reușește această performanță în doar 9 secunde. Dacă în dreptul capitolului consum Ranger nu a stat prea bine, modelul Ovalului Albastru nu se face de râs în ceea ce privește accelerația 0-100 km/h, cu cele 10.6 secunde ale sale. Mitsubishi L200 împarte ultima poziție cu Clasa X cu cele 11.8 secunde necesare pentru 0-100 km/h.

Toate acestea în condițiile în care ne așteptam ca pick-up-ul Mercedes-Benz să fie un campion al șoselelor. Poate versiunea cu motor V6 o să se readucă noul Clasa X în prim-plan atunci când scoatem în evidență performanțele de pe șosea. 

Acum să trecem la valorile cu care Clasa X ar trebui să facă show în off-road. Pick-up-ul Mercedes-Benz are o gardă la sol de 202 de mm (opțional apare și o variantă de 221 de mm), unghiul de atac este de 28.8 grade, iar cel de degajare ajunge la 23.8 grade. Adâncimea maximă a vadului este de 600 de mm. Spre exemplu, Nissan Navara oferă un unghi de atac de 30.4 grade și un unghi de degajare de 25.6 grade, valori mai bune decât cele cu care se laudă Clasa X. 

Volkswagen Amarok are un unghi de atac de 28 de grade, un unghi de degajare de 23.6 grade, iar adâncimea vadului de trecere ajunge până la 500 de mm, în timp ce Mitsubishi L200 promite un unghi de atac de 31 de grade și un unghi de degajare de 22 de grade. Ford Ranger se laudă că poate traversa un vad cu o adâncime de 800 de mm cu o viteză constantă de 7 km/h și promite 28 de grade atât pentru unghiul de atac, cât și pentru cel de degajare. Garda la sol a modelului american ajunge la 232 de mm.

În aceste condiții, valorile îl poziționează pe Clasa X undeva la jumătatea clasamentului. 

Interior

Când Mercedes-Benz a proiectat noul Clasa X, a avut în vedere mai multe tipuri de clienți. De aici și cele trei niveluri de echipare disponibile (Pure, Progressive, Power). Primul dintre acestea se adresează celor care vor să exploateze la maximum capacitățile lui Clasa X în off-road, restul adresându-se persoanelor care vor să mizeze pe modelul german în special atunci când merg să facă cumpărăturile la mall sau să ducă și să aducă copiii de la școală.

Versiunea Power, cea testată în cadrul evenimentului național, este vârful de gamă pus la dispoziție de Mercedes-Benz. Tapițeria este realizată din piele Artico/ microfibră Dinamica, elementele ornamentale sunt plăcute la atingere, iar marea majoritate a accesoriilor din plastic sunt de calitate bună. Bineînțeles, există și zone fabricate dintr-un plastic dur.

Cele două ceasuri ale instrumentarului de bord sunt separate de un display prin intermediul căruia șoferul primește informații vitale despre sistemele mașinii. Zona centrală este dominată de un ecran de 8.4 inch care poate fi "descifrat" cu ajutorul controllerului rotativ amplasat pe tunelul median.

Versiunea Power este oferită alături de un sistem de climatizare Thermotronic și cu scaune față reglabile electric pe 8 direcții.

Pentru că nu avem portbagaj (sau avem, dar e imens și se numește benă, pentru că probabil majoritatea clienților vor carosa spațiul de încărcare), trebuie să vă spun că lungimea suprafeței de încărcare este de 1.587 de mm, iar lățimea măsoară 1.560 de mm. Înălțimea este de 474 de mm, iar capacitatea maximă utilă ajunge până la 1.042 de kilograme, în funcție de versiune și motorizare. Capacitatea de remorcare variază și ea în funcție de elementele amintite mai sus și este cuprinsă între 1.650 și 3.500 de kilograme.

Valorile oferite de Clasa X sunt foarte apropiate de cele oferite de restul concurenților de până acum. Spre exemplu, suprafața de încărcare a lui Ranger are o lungime de 1.549 de mm și o lățime de 1.560 de mm, iar capacitatea maximă utilă ajunge la 1.050 de kilograme. Nissan Navara promite o capacitate maximă utilă de 1.052 de kilograme și o suprafață de încărcare cu o lungime de 1.537 de mm și o lățime de 1.560 de mm. 

 

Preţ de achiziţie

Și am ajuns și în dreptul capitolului preț unde, spre "surprinderea" tuturor, nu vom avea parte de surprize. Pentru că da, Clasa X este un pick-up produs de un constructor premium și asta se vede în etichetă. 

Mercedes-Benz Clasa X în varianta X 250d 4Matic Power cu transmisie automată are un preț de pornire de 46.000 de euro cu TVA inclus.  Un Nissan Navara în configurație Tekna pleacă de la 40.700 de euro, în timp ce Ford Ranger Limited are un preț de pornire de 41.700 de euro.

Sub borna de 40.000 de euro se află Amarok Comfortline cu 37.300 de euro. Din păcate, varianta de 204 cai putere este disponibilă doar cu acest nivel de echipare. Pentru varianta de 224 de cai și echipare Highline, clienții vor scoate din buzunar 41.500 de euro. Cel mai accesibil model rămâne, de departe, Mitsubishi L200 în varianta Instyle. Prețul de pornire este de 33.300 de euro cu TVA.

Până vom vedea un alt pick-up premium, Clasa X o să aibă ca adversari modelele deja consacrate, mașini comercializate mult mai ieftin. Dar pentru clienții excentrici, pick-up-ul germanilor o să fie o gură de aer și cu siguranță nu se vor speria de prețul cerut de Mercedes-Benz, mai ales că mașina e o noutate absolută și poate avea "efect de halo" asupra gamei. Dacă ar trebui să întindem puțin coarda, Clasa X ar putea fi pentru Mercedes-Benz ce a fost X6 pentru BMW. 

Siguranţă

Organizația EuroNCAP a testat noul Mercedes-Benz Clasa X la finalul lunii noiembrie și a "decorat" modelul german cu 5 stele. Pick-up-ul constructorului german a fost notat cu 90% în dreptul protecției pasagerilor adulți, cu 87% în ceea ce privește protecția copiilor, iar 80% din punctajul maxim a fost acordat în cazul protecției pietonilor. Sistemele de siguranță oferite pe Mercedes-Benz Clasa X au fost notate de EuroNCAP cu 77%. 

Rezultatul este unul excelent dacă urmărești testele EuroNCAP. Pentru că, deși îți dau impresia de mașini solide, tradiția istorică spune că pick-up-urile cam dau greș la testele de siguranță. De exemplu, Toyota Hilux, testat în 2016, a obținut 3 stele, iar Amarok (2010), Navara (2015) și L200 (2015) au primit 4 stele din partea EuroNCAP. Doar Ford Ranger a obținut 5 stele în cadrul testului realizat în 2012. 

Ţinută de drum

Când Nissan a introdus pe Navara un sistem Multilink cu 5 brațe pe puntea spate, toată lumea a ridicat sprâncenele. Și așa cum era normal, Mercedes-Benz a preluat această soluție. În ceea ce privește confortul oferit, Clasa X reușește ce alți constructori n-au reușit cu SUV-uri de segment B, indiferent că vorbim despre rularea pe asfalt sau pe drumuri forestiere. Iar această senzație o vei avea chiar și atunci când stai pe locurile din spate.

Direcția oferită de Clasa X este una surprinzător de bună pentru un pick-up, aceasta oferind un feedback bun. Dar să nu credeți că este extrem de precisă. Volanul poate fi reglat doar pe înălțime, dar Clasa X compensează cu scaunele electrice ale căror comenzi sunt preluate de pe Navara. Se pare că butoanele poziționate pe portiere pentru controlul scaunelor nu-și au locul în pick-up-ul german. 

Traseul de off-road pregătit de organizatori nu a fost unul dificil, motiv pentru care Clasa X nu a avut nicio problemă să traverseze drumurile acoperite cu zăpadă sau noroi din zona Comandău, Covasna. Poate, cu altă ocazie, vom reuși să testăm la maximum capacitățile de off-road ale lui Clasa X. 

Vizibilitate

Atunci când ai în față un pick-up care măsoară 5.340 de mm lungime și 2.113 mm lățime, parcarea laterală devine o corvoadă. Și asta indiferent că te urci la volanul unui Navara, Clasa X sau Ranger. Dar pentru a elimina acest inconvenient, Mercedes-Benz oferă un pachet de camere care oferă o imagine completă a mașinii. Oglinzile laterale sunt generos dimensionate, iar oglinda retrovizoare centrală are și ea o suprafață mare.

Și deși Mercedes-Benz spune că noul Clasa X se adresează și familiștilor care vor să-și transporte copiii la școală în fiecare zi, nu cred că traversarea străduțelor pline de mașini parcate anapoda o să devină o plăcere într-un pick-up. 

Tehnologie

La capitolul tehnologie, Mercedes-Benz Clasa X mizează pe sistemul de camere video la 360 de grade, pe sistemul multimedia Comand Online cu ecran de 8.4 inch și pe o serie de elemente de siguranță activă. Nemții oferă pe noul lor pick-up un sistem de asistență activă la frânare, sistemul Lane Keeping Assist și sistemul Traffic Sign Assist.

În plus, Clasa X oferă sistemul de monitorizare a stabilității remorcii, sistemul de apeluri de urgență, cruise control, sistemul de climatizare Thermotronic și farurile cu LED. 

Tot aici amintim de pornirea fără cheie, de sistemul Hill-Start Assist și de asistentul la coborârea pantelor. Acesta din urmă vine cu viteze presetate în funcție de modul tracțiunii (4H sau 4L). 

Și nu poți spune că Mercedes-Benz își neglijează potențialii clienți în condițiile în care oferă o parte dintre elementele pe care le găsim și în gama de SUV-uri. 

Design

Nu sunt genul care să afișeze rânjete stupide atunci când vede un pick-up defilând pe Magheru sau pe oricare bulevard celebru din București. În schimb, sunt genul care preferă să zâmbească lung atunci când vede un pick-up acoperit din "cap până-n picioare" cu noroi. Pentru că asta înseamnă că vehiculul în cauză și-a făcut datoria, indiferent de sigla pe care o poartă pe capotă sau în grilă. 

Iar în condițiile date îmi este destul de dificil să notez designul lui Clasa X. Blocurile optice par subdimensionate comparativ cu grila masivă, iar elementele cromate care fac parte din pachetul de top Power nu-și au locul pe un pick-up. În zona posterioară, stopurile nu-ți spun mare lucru despre modelul care ți-a apărut în cale. Recunosc că în acest caz era binevenit un sondaj printre cititori, dar deocamdată zona de design o să rămână un capitol subiectiv (vă pregătim în curând niște surprize la capitolul ăsta).

Nu ne-a placut

  • Preț piperat
  • Performanțe slabe pe asfalt raportat la concurență
  • Designul anost
  • Consum mare
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa X 2.3 Diesel Turbo (X250d) 190CP 4x4 Aut7 Power
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2298
Lungime mm
5340
Putere maxima CP (rpm)
190 (3750)
Latime mm
2113
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (1500)
Inaltime mm
1819
Viteza maxima km/h
176
Greutate kg
2234
Acceleratie 0-100 km/h s
11.8
Ampatament mm
3150
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
73
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mercedes-Benz Clasa X

Ultimele teste

Comentarii (23)

  • Pai ori e: ”primul pick-up cu adevărat premium”, ori ”E cel mai [...] comparat cu rivali asemănători ca echipare." Are sau n-are rivali? E primul sau nu e primul?
    15 3
  • someone
    nu stiu ce sa zic: ba e mercedes, ba e nissan. si pana la apartia motorizarii V6, nici performantele nu sant spectaculoase, ba chiar sant undeva la mijlocul plutonului.
    24 1
  • mircea
    @Tibi
    E greu de răspuns, având în vedere datele problemei. Scriptic e primul pick-up Mercedes, deci e primul măcar la asta. În rest, citez din textul lui Cornel: "Mercedes-Benz Clasa X este primul pick-up premium și, implicit, nu are niciun rival direct. Dar nu putem să-l punem pe tron și să-l lăsăm acolo, întrucât pe piață avem câteva pick-up-uri cu tradiție (Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Isuzu D-Max, Ford Ranger, Volkswagen Amarok) cu care o să lupte la nivel de clienți cu noul Clasa X"
    6 3
  • 3.9 nota?hmmm,slabut tare,sub logan sub duster sub multe altele(desigur alte situatii alte clase).Totusi.o masina sub nota 4 ....ce sa zic,nu prea merita osteneala
    4 7
  • mircea
    @razr
    Nota modelele dintr-un segment e calculată conform reperelor din segmentul acela. Un 3.9 din zona compactelor nu are legătură cu 3.9 din zona pick-up, pentru că reperele în funcție de care se calculează nota sunt altele.
    11 1
  • Ati fost foarte zgarciti cu pozele de la interior, nu trebuie sa ascundeti faptul ca are materiale ieftine pentru un Mercedes.

    Principalul avantaj al acestui model este ca are 260 pe bord :).
    14 6
  • @mircea
    apropos de "primul pick-up premium", nu uita de pick-upurile americane in echipare premium, care au ceva traditie
    7 2
  • mircea
    @zen
    Ne referim, evident, la piața europeană. Că dacă ne apucăm să luăm ca repere toate piețele lumii când testăm o mașină, ne rup pe genunchi japonezii cu consumurile mici pe kei car-uri și indienii cu prețurile pe segmentul A :)

    În alt ordine de idei, pick-up-urile alea americane "premium" sunt premium doar ca nume, nu prea se ridică la nivelul pe care-l consideră europenii premium. La fel cum muscle car nu înseamnă sportivă în sensul european. Și tot așa :)
    10 4
  • @mircea Cadillac EXT. Faza ca in Europa premium e peste ceea ce e in SUA e o mare amagire europeana. Sa nu uitam ca pietele care inghit cel mai mult premium sunt cea americana si cea asiatica (inclusiv Orientul Mijlociu, care e tot Asia). Plus ca destule modele premium ale unor branduri europene sunt realizate in SUA si vandute in toata lumea. Vezi gama X de la BMW.

    Europenii pana acum 2-3 ani cumparau in proportie de peste 50% masinute din clasele B si C. Americanii rad cu posteriorul de asa ceva.
    8 5
  • @mircea Si apropo de tripleta germana actuala, e doar o reinterpretare a tripeletei originale americane din anii '50-60: Cadillac, Lincoln si Imperial. Merg pe exact acelasi drum: dotari cu 8-10 ani inaintea concurentei de volum si materiale-lux cu 20-25 de ani inaintea aceleiasi concurente. Reteta e incercata. Ghinionul americanilor au fost anii '70-'90 cand pe piata lor au aparut destui asiatici care au taiat preturile la jumate. A fost in lumea auto Asian Invasion, asa cum in muzica in anii '60, SUA s-au confruntat cu British Invasion. Americanul, mai pragmatic decat europeanul, a ales in favoarea buzunarului, fara sa-i pese ca achizitioneaza de la japonezi sau coreeni. Europenii se lasa si le si place sa fie dusi de nas de firmele autohtone. Vezi si Dieselgate care in Europa nu are niciun rezultat concret. Consumatorul european e carpa de sters pe jos atata timp cat nu vorbim de Statele Unite ale Europei.
    13 8
  • Care sunt dotarile alea cu 8-10 ani inaintea concurentei? Are dotari care in ziua de astazi sunt disponibile inclusiv pe clasa mica ale marcilor de volum. Dpmdv masina asta este inutila in Europa, iar pe alte piete nu cred ca pot face fata fiabilitatii japoneze (Toyota si Mitsubishi).
    5 4
  • "primul pick-up cu adevărat premium"Sunt satul pana peste cap de epitetele astea.Presa de demult: renault espace 1-primul van din lume (nimic de vw t1),jeep Willys primul 4x4 (nimic de Wolkswagen Kübelwagen care e descendentul lui Lanz Glühkopf Bulldog BJ,un tractor de la care s-au inspirat la designul frontal rusii cu Gaz).Daca stau sa scotocesc,gasesc o groaza de papuci premium,nu Nissan-uri rebranduite la pret de Rols.Mercedesul asta e premium doar la costul de vanzare.
    13 3
  • vrajeala de marketing
    Poate cineva din lumea asta sa defineasca ce inseamna "premium " la masini? Ca eu nu am reusit sa gasesc o definitie, asa cum este cazul in cazul claselor, motorizarilor samd! Masina este un produs ingineresc si ca orice produs de acest gen el trebuie clasificat si comparat pe baza unor elemente clar definite! Aici nu vorbim de canapele sau de termopane!
    Din punctual meu de vedere nu exista marci "premium", ci doar dotari premium (nu vorbim de masini de lux, exclusiviste, de serie mica)!
    Daca atributul de "premium" este dat de dotari, atunci entry level'ul de la Volvo/Mercedes nu este premium, in timp ce Toyota sau Nissan in dotare de varf sunt premium! Adica o aberatie, o marca "semipremium"!
    Mai intreb ceva: dupa acest test, de ce ar cumpara cineva acest Mercedes si nu un Nissan sau o Toyota bine dotata?
    10 7
  • masina asta e pt un singur grup de cumparatori: cei care cumpara marci si nu masini. Simplu.

    Amuzanta partea cu pozele interiorului care nu prea sunt. S-a pozat exact ce nu arata a plastic folosit pe Dacia 1310.

    Multumesc anticipat pt stergerea comentariului.
    10 5
  • Octavian
    De ce ar cumpara cineva asa ceva ?!?
    Bine, eu nu inteleg de ce ar cumpara cineva o masina cu bena decat daca e cioban, lucrator pe santier sau poate are o casa undeva in varful multelui si trebuie sa care buteliile cu gaz ...
    Serios, astea sunt masini de santier de pus la munca; nu au treaba cu luxul. Ma intreb cum se va vinde in Europa ca in SUA sigur se va vinde.
    3 2
  • Sam93@Mircea
    Nu te supara, dar pe naiba nu se ridica pick-urile americane la nivelul premium european. Se ridica si peste. De ce sa nu se ridice? Chiar recent vedeam un test cu un Ram 1500 in echipare aproape de top, pret $60k. Interiorul are materiale foarte bune, chiar superbe. Are enorm de multe dotari de comfort. Sistemul infotainment este printre cele mai bune de pe piata. Este foarte spatioasa, bine gandita, si ofera un nivel de comfort ridicat. Cutie automata ZF 8 trepte, V8 de aproape 400 de cai, 4x4 extrem de capabil, suspensie pe aer. Suspensia e foarte impresionanta pentru ca e extrem de adjustabila in functie de necesitati.

    In fine, Ideea e ca nu e cu nimic inferior unei masini sau pick-up pe care europenii il considera premium. Interior superb si calitativ are, spatiu si comfort ofera peste europeni, putere si capabilitati de inalt nivel, dotari multe inclusiv scaune intalzite, volan incalzit, suspensie pe aer si n dotari moderne. Nu inteleg cum puteti spune ca nu e premium. Si nu doar Ram ci toate pick-urile americane. Sunt ferm convins ca au interiorul mai premium in echipare de top ca orice pick-up pe piata din Europa, inclusiv acest Nissan rebranduit. Stiu din experienta personala ca atat Chevy Silverado, Ram 1500 si F-150 au interioare superbe in versiunile de top. Asa ca ajung la concluzia ca va bazati pe mituri populare si stereotipuri ale anilor 90 cand ziceti ca ce considera americanii premium nu-i premium pentru europeni.
    4 1
  • mircea
    @Sam93

    Să zicem că le-am testat pe toate acum un an și jumătate fix la ele acasă. Deci, cumva, nu vorbesc tocmai în necunoștință de cauză. Diferențele dintre ce considerpm noi sportiv și ce consideră ei sportiv e majoră. La fel între ce consideră ei premium și ce considerăm noi premium. În general, mașinile vândute în SUA oferă o calitate interioară net inferioară modelelor echivalente vândute în Europa. Pe căutate și pe luate :)
    3 5
  • @mircea De aia Camaro ZL1 matura pe jos pe Nurbungring cu GT-R, 488 GTB sau 911 GT2 RS, ca americanii nu stiu ce e sport si masinile americane nu stiu sa ia curbe. Esti haios rau.

    http://www.roadandtrack.com/new-cars/a10206481/the-chevrolet-camaro-zl1-1le-blitzed-the-nurburgring-in-71604/

    Sa vezi intr-un an ce va face Vette ZR1:

    http://www.thedrive.com/news/16169/the-2019-chevrolet-corvette-zr1-will-try-for-a-sub-7-minute-nurburgring-lap-time
    6 2
  • @mircea Si apropo, Mustang e cel mai vandut model sport in lume, in Europa, in Germania si in Romania. Se pare ca europenii considera ca americanii au o idee mai buna despre sport (V8-ul face 70% din vanzarile in EU), in comparatie cu producatorii autohnoni sau cu cei asiatici.
    7 2
  • @andy, omu vorbea la modul general, nu se referea la mustang, mustang care, la generatia actuala, a fost conceput cu gandul ca se va oferi si in EU.

    ---------------

    X-Class-ul asta e o incercare chinuita de a intra pe piata cu un model adus fortat de la nivelul volum la cel premium. Adica un fel de Mondeo Vignale, sau un alt exemplu chiar de la merc: Citan
    3 0
  • AndreiRN
    Mercedes a facut compromisuri care nu sunt pt ei. Sunt sigur ca erau capabil sa faca un pick up nu doar sa puna emblema lor pe un Nissan. Pacat.
    4 0
  • Nu vad care ar fi targetul pt aceasta masina. Probabil piata USA preponderent, dar nu cu motorul asta. Nu asa mic si nu diesel. La noi il vor cumpara snobii, cei ce mai au 2-3 masini in curte, sa zicem marci "premium" si le pute un Nissan sau Mitsu ca sa urce la cabana pe care o au la capatul unui drum forestier cu "acces interzis - proprietate privata". Fara sa realizeze ca tocmai asa o dau mai rau in cocalareala. Ca si cum si-ar lua tricou Gucci din Dragon.
    Altfel "masina degeaba" , cateva mii de euro in plus pentru steaua de pe capota in schimb prestatii in minus mai peste tot: garda la sol, performante, consum... de ce as cumpara asa ceva?
    1 1
  • De cand e Amarok pick-up cu tradiție? Astia de la VW au "traditie" la altceva..
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru