Drivetest Mazda CX-3 (2014-2018)
2.0 Benzina (SKYACTIV-G) 120CP 4x2 Man6 AttractionMiercuri, 29.07.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Segmentul SUV-urilor de oraș se află într-o creștere susținută. Aceste maşini au devenit favoritele clienților care își doresc o mașină nouă, iar constructorii încearcă din răsputeri să acopere cererea. În Europa, cine nu oferă cel puțin un crossover în gama sa de modele are deja probleme. Există modele consacrate în acest segment, ca Nissan Juke, atrăgător datorită stilului neconformist, dar și noi veniți, precum Fiat 500X sau Jeep Renegade. Mazda nu putea să stea departe de clasa SUV-urilor mici. Are deja în gamă modelul compact CX-5, dar piața cerea și o versiune mai mică. Astfel, constructorul japonez ne propune modelul CX-3, un crossover care are la bază modelul Mazda2.
La prima vedere pare doar un model de clasă mică care a luat steroizi. Dar indiferent de "dopaj", ştim sigur un lucru: Mazda CX-3 este un model extrem de reușit. Să vedem de ce.
Mazda CX-3 (2014-2018)
2.0 Benzina (SKYACTIV-G) 120CP 4x2 Man6 Attraction
- Pret de pornire 15.290 €
- Pret model testat 19.790 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Deși trăim în era motoarelor din ce în ce mai mici, inginerii Mazda au ales o cale diferită. Cel puțin pentru varianta echipată cu motor pe benzină. Pentru a nu complica prea mult lucrurile, motoarele ce echipează modelul Mazda CX-3 au doar două capacități cilindrice: 1.5 litri pentru propulsoarele diesel și 2.0 litri pentru cele pe benzină, declinate în două variante de putere: 120 şi 150 de cai putere. Colegul Bogdan a pus deja la încercare varianta diesel de 105 CP iar astăzi ne vom ocupa de modelul CX-3 G120, echipat cu motorul pe benzină ce dezvoltă 120 CP.
Mazda oferă doar motoare pe benzină de 2.0 litri aspirate, o cilindree pe care mulți constructori au scos-o din ofertă. Deși pe unele piețe acest tip de capacitate cilindrică este dezavantajat din punctul de vedere al taxări, Mazda spune că propulsoarele sale din familia Skyactiv-G sunt mai eficiente față de cele cu cilindree mai mică și supraalimentare.
Motorul folosit are o capacitate de 1.998 cmc, devoltând 120 CP la 6.000 rot/min. Cuplul este de 204 Nm la 2.800 rot/min. Este practic motorul entry-level, dar cu siguranță nu se simte ca o motorizare entry-level. Motorul este onctuos, silențios și oferă suficientă putere încă de la turații joase. Trage sănătos în orice treaptă, făcând un cuplu excelent cu cutia de viteze manuală cu șase trepte cu o timonerie excelentă.
Din punctul de vedere al comportamentului, decizia Mazda de a păstra motoarele de capacitate mare se dovedește a fi una corectă. De mult nu am mai întâlnit un automobil normal care să rezoneze atât de bine încă de la prima atingere la capitolul motorizare/ transmisie. Mai trebuie specificat că acest combo motor-transmisie este disponibil doar în variantă 4x2. Dacă ne dorim transmisie integrală, va trebui să optăm pentru varianta mai puternică, de 150 CP.
Consum
Până nu demult, un motor pe benzină cu capacitatea cilindrică de 2.0 litri era similar cu un consum de carburant mare. Acesta a fost și unul dintre motivele pentru care mulți constructori au ales să ia calea downsizing-ului. Mazda este singurul constructor care a îndrăznit să aleagă o altă variantă. A dezvoltat familia de motoare Skyactiv, propulsoare ce folosesc tehnologii de ultimă oră și care promit o economie de carburant similară cu cele ale motoarelor cu cilindree mică.
Am fost sceptic la început, dar computerul de bord a ținut să-mi desființeze prejudecata. Am avut la dispoziție Mazda CX-3 G120 timp de trei zile, timp în care l-am folosit intens atât în ora,ș cât și pe drumul de munte către stațiunile de pe Valea Prahovei. Înainte de a vă comunica cifrele de consum înregistrate, să aruncăm o privire asupra datelor oficiale. Mazda spune că acest model are un consum mediu de 5.9 litri/100 km. O cifră optimistă, în opinia mea.
Însă, după o zi în traficul bucureștean, computerul de bord spunea că am consumat 8.3 litri/100 km. Am plecat la drum, iar consumul a scăzut la 6.5 litri/100 km. La întoarcere am ales și autostrada parcursă cu viteza legală. La finalul excursiei, computerul indica un consum mediu de 5.9 litri/100 km.
Motorul are mereu resurse, nu e deloc împins și pare că execută orice comandă din partea celui de la volan foarte natural, iar asta îi permite să atingă un consum atât de mic. Este ajutat și de sistemul i-Stop, aşa cum îşi botează Mazda sistemul Start-Stop, unul eficient și neintruziv.
Comparând cifrele oficiale ale modelului Mazda cu cele ale modelelor concurente, vom constata că există alte modele care raportează un consum de benzină mai eficient. Nissan Juke 1.2 DIG-T de 115 CP are un consum mediu oficial de 5.6 litri, iar modelele Suzuki S-Cross și Vitara echipate cu motorul pe benzină de 1.6 litri și 120 CP au cifre de consum de 5.5, respectiv 5.3 litri/100 km
Performanţe
Partea cea mai plăcută, după surpriza oferită la pompă, este că Mazda CX-3 G120 este cel mai performant model din segmentul său. Cei 120 CP oferiți de motorul de 2.0 litri sunt suficienți pentru a propulsa modelul japonez cu o ușurință ieșită din comun. Pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră sunt necesare doar 9 secunde, iar viteza maximă care poate fi atinsă este de 191 km/oră.
Este singurul crossover de clasă mică cu motor pe benzină din această zonă de putere, cutie manuală și tracțiune 4x2 care obține un timp sub 10 secunde. Surpriza Dacia Duster 1.2 TCe 125 CP și Skoda Yeti 1.4 TSi se apropie cel mai mult de modelul Mazda, cu timp de accelerare de 10.4, rspectiv 10.5 secunde.
Interior
Lucrurile bune continuă și la interior. Este de apreciat că într-o eră în care majoritatea constructorilor încearcă să complice și să încarce inutil cu butoane și butonașe interiorul, Mazda a găsit un echilibru al minimalismului aproape perfect. Interiorul modelului CX-3 este împrumutat de la modelul Mazda2, fratele său din gamă cu care împarte și platforma tehnică. Exemplarul primit la test a venit în echiparea Attraction, un nivel de dotări mediu.
Planșa de bord este identică cu cea de la Mazda2 și este difertă în funcție de nivelul de echipare. Dacă pe nivelul de top Revolution Top aceasta are un turometru analogic și un vitezometru digital încadrate de două ecrane digitale, la nivelul Attraction avem un vitezometru analogic și un turometru digital. Acest turometru digital reprezentat pe ecranul din stânga vitezometrului este unul dintre puţinele minusuri ale interiorului.
Restul de comenzi sunt mutate pe consola dintre cele două scaune, acolo unde vom găsi butonul pentru volumul sistemului audio, precum și un controller pentru sistemul multimedia. În centru avem un display cu o grafică elegantă pe care sunt afișate informațiile de la sistemul infotainment. Toate materialele sunt de calitate, plasticul de pe bord este moale și plăcut la atingere, butoanele sistemului de climatizare se rotesc cu un feeling de lucru bine făcut, iar aeratoarele sistemului de climatizare sunt asimetrice: trei dintre ele sunt rotunde, iar unul rectangural.
Dacă spațiul pentru cei cel de la volan și cel mai important pasager este suficient, în spate lucrurile nu mai sunt atât de roz. Un pasager cu picioare mai lungi va atinge destul de serios în spătarul scaunului din față, iar spațiul la cap este doar suficient. În ceea ce privește portbagajul, acesta are 350 litri și o podea dublă care poate fi mutată după nevoile proprietarului.
Preţ de achiziţie
Mazda a oferit mereu calitate în raport cu prețul cerut. Noul CX-3 nu se abate de la această regulă. Prețul de pornire pentru cel mai mic SUV din gama Mazda este de 15.300 euro. Pentru a putea parca în fața casei un exemplar precum cel din imagini, trebuie să scoatem din cont 19.800 euro. Pentru acești bani primim una bucată Mazda CX-3 G120 Attraction, suficient de bine echipată: oglinzi rabatabile electric, volan multifuncțional îmbracat în piele, geamuri electrice, șase airbaguri, computer de bord, pilot automat, jante aliaj de 16 inch, ecran color tactil de 7 inch, aer condiționat automat, bluetooth, sistem monitorizare presiune penuri, faruri LED, scaune încălzite, senzori parcare spate, sistem de avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare. Pentru sistem de navigație mai trebuie să plătim 500 euro, iar pentru vopseaua metalizată 390 euro.
Sigur, există și concurenți la prețuri mai accesibile. Dacia Duster 1.2 TCe, de exemplu, costă doar 14.800 euro în nivelul de echipare de top, Laureate. Apoi, există Ssangyong Tivoli, pentru care trebuie să scoatem din buzunar 16.000 euro.
Însă concurența occidentală are prețuri similare. Fiat 500X, Mitsubishi ASX, Nissan Juke sau Suzuki Vitara au toate prețuri ce se învârt în jurul sumei de 20.000 euro pentru variantele cu motor pe benzină de 120 CP și tracțiune 4x2.
Siguranţă
Mazda CX-3 nu a ajuns încă la testele de impact organizate de organismul independent EuroNCAP. A fost testată însă Mazda 2, modelul cu care CX-3 își împarte platforma tehnică. Conform normelor noi și riguroase de la EuroNCAP, Mazda2 a obținut un scor general de patru stele. Împrumutăm această notă şi pentru CX-3 până la proba contrarie.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, Mazda CX-3 vine cu lista clasică de sisteme active plus șase airbaguri. Există și sistem de control pentru stabilitatea dinamică, dar și asistent pentru frânarea automată în caz de impact iminent.
Ţinută de drum
Faptul că Mazda CX-3 folosește platforma tehnică a modelului de clasă mică Mazda2 este un atu. Deși este ceva mai mare și doar o idee mai înaltă, modelul CX-3 păstrează toate calitățile dinamice oferite și de fratele său mai mic. Este unul dintre cele mai sportive modele din segment, reușind să te facă să vrei să conduci mai mulți kilometri indiferent de drum, doar pentru plăcerea de a sta la volan.
Suspensia nu este excesiv de rigidă, reușind să filtreze bine denivelările din drumurile autohtone, dar se pliază și la un stil de condus sportiv, ruliul fiind minim.
Deși este un crossover, Mazda CX-3 nu este un automobil pentru off-road. Este un SUV de oraș, iar elementul preferat va fi asfaltul, suprafață pe care nici nu o va părăsi prea des.
Vizibilitate
Mazda CX-3 nu ridică probleme deosebite la capitolul vizibilitate. Parbrizul este suficient de amplu, poziția la volan, puțin înaltă, iar oglinzile retrovizoare pot fi reglate fără probleme. Montanții pot jena uneori vizibilitatea pe viraje, dar nimic ieșit din comun. Pe nivelul de echipare Attraction nu există cameră pentru mersul cu spatele, dar avem senzori de parcare. Sunetul de avertizare este unul strident, așa că te vor proteja în cazul unui obstacol apărut la parcare.
Tehnologie
Pentru un CX-3 dotat cu toate gadgeturile trebuie țintit către nivelul de echipare de top. Dar nivelul mediu Attraction nu este chiar slab dotat. Avem sistemul infotaniment cu ecran tactil de 7 inch, iar opțional putem instala și un sistem de navigație. Folosirea sistemului este facilă datorită controlerului amplasat pe consola centrală. Avem sistem audio de calitate cu șase boxe și două mufe USB, dar și sisteme dedicate siguranței, precum avertizorul sonor la părăsirea accidentală a benzii de rulare. Un sunet grav răsună din boxa de pe partea pe care roata a călcat banda de demarcație și te face imediat atent. Mai avem și sistemul SCBS, un asistent de frânare automată inteligent pentru oraș, dar și o armată de elemente LED: faruri LED, proiectoare de ceață LED, lumini de zi LED și stopuri LED.
Design
Mazda a ales ca modelul său din clasa SUV-urilor mici să fie serios și agresiv. Dar și elegant și atrăgător. Este exact opusul rebelului Nissan Juke.
Designul lui CX-3 se integrează perfect în restul gamei Mazda și este poate una dintre cele mai reușite interpretări a filosofiei de design Kodo. În plus, are acel ceva care întoarce capetele pietonilor și șoferilor. Chiar și când este parcata.
Mazda CX-3 este deja un succes de vânzări, toate exemplarele alocate țării noastre fiind deja vândute. Deja există o listă de așteptare, iar o comandă dată acum va fi onorată undeva spre finalul anului.
Ne-a placut
- Combinație ideală motor-cutie
- Motor rafinat și onctuos
- Consum redus de carburant
Nu ne-a placut
- Turometru digital
- Spațiu mic pe bancheta din spate
- Portbagaj 350 litri
Date tehnice - Mazda CX-3 (2014-2018) 2.0 Benzina (SKYACTIV-G) 120CP 4x2 Man6 Attraction | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Mazda
-
Cu ocazia Salonului Auto de la Beijing, japonezii de la Mazda au dezvăluit noul EZ-6. Un sedan de aproape 5 metri lungime, dezvoltat special pentru piața din China. (Joi, 25 Aprilie)
-
În urmă cu ceva timp am călătorit, în mare secret, la Centrul Mazda din Germania, acolo unde am făcut cunoștință cu noul CX-80. Cu alte cuvinte, un CX-60 cu trei rânduri de scaune, care poate găzdui într-o atmosferă premium până la 7 pasageri. Acum, că a expirat embargoul de comunicare, am revenit cu un articol în care disecăm SUV-ul nipon. (Joi, 18 Aprilie)
-
Constructorul japonez de automobile a înregistrat denumirea 6e și logo-ul aferent la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală. (Marti, 19 Martie)
-
Președintele Mazda, Katsuhiro Moro, a dat de înțeles că producătorul nipon ar putea lansa un model sport echipat cu motor rotativ. Acesta ar putea fi inspirat de conceptul Iconic SP, care tocmai a debutat la Tokyo. (Luni, 15 Ianuarie)
-
Constructorul nipon de automobile confirmă debutul noului SUV CX-70. Evenimentul va avea loc în data de 30 ianuarie. (Joi, 04 Ianuarie)
2.0 120 CP 4x2 0-100 in 9 sec
Opel Mokka ( concurent direct ) 1.4T 140CP 4x2 0-100 in 12,5 sec
Tipic ca are +20 cp , asadar halal performante .
@Obbie, lasa vodka, si mai pune-te cu burta pe informatii auto. Unde ai auzit tu de geamuri cu functie ''one touch x4'' la clasa asta ? Mai bn intreaba-te cum Mokka nu are geamuri electrice deloc pe spate pt 2015 . In rest, VAG este indisponibil cu cv compatibil la categoria asta de vehicule care sunt tot mai cerute de catre europeni, penibil again.
Dragul meu, una-i sa te uiti pe poze si pe review-uri si alta-i sa conduci masinile pt macar un weekend (daca nu mai mult). Abia atunci ies la iveala anumite probleme de functionalitate/ergonomie care din pacate s-ar fi putut rezolva daca nu se zgarceau unde nu trebuie. Iar cand vine vb de Mazda, crede-ma, vorbesc in cunostinta de cauza ;)
Dar ca sa vorbim de motorul lor: cel mai mare raport de compresie la motoarele pe benzina de serie (14:1), evacuarea este deosebita (4-2-1), injectie stratificata de benzina (functioneaza cu amestec sarac)...
on topic : Un model foarte aratos si cu performante peste medie. Una peste alta, calitatea interioara si dotarile HI-TECH o situeaza in zona premium , iar din punctul asta de vedere Mazda nu prea are concurent, decat din partea Hyundai-Kia, care stiu sa faca masini premium mai bine, precum : Genesis, Equus, K900, Optima, etc
In caz ca vrei sa inveti ceva util despre Mazda, intra te rog pe forumul clubmazada.ro, ma vei gasi relativ usor pe forum si putem continua discutia acolo. A, si vezi ca se organizeaza aproape saptamanal intalniri ale membrilor, daca te afli in zona poate vezi si tu Mazda mai de aproape, nu doar din poze, discuti cu posesori si apoi poate comentariile tale vor avea vreun temei.
4.6 Mazda CX-3, 4.5 Mercedes S-Klasse, hmmm.
Oameni trebuie sa manance, nu?
Nu tot vorbiti aiurea ca deja ma enervati cand dezinformati lumea (Ivanoff cu raportul lui si Bombardierul care cred ca e acelasi).
E ca si cum as spune eu ca un AMG prinde suta in 8 secunde, iar Octavia RS in 7.
Cum sa ia atatea voturi pozitive Bombardierul, cand el posteaza si da timpi la masini de la el din stomac.
Uite aici :
http://www.automarket.ro/masini-noi/opel/mokka-2012-prezent-14-turbo-140cp-4x2-man-enjoy-110323/specificatii.html
Mazda 6 entry-level 2.0 150 CP 0-100 in 9,1 sec
VW Passat entry-level 1.6 TDI 120CP 0-100 in 10,8 sec
Polo 1.2 TSI 90CP 0-100 > 10,8 sec Cam nasol NU ?
Am reportat acuma sa corecteze.
Cautati pe toate siteurile sa vedeti ca face in 9.9secunde, versiunea 4x4 nu are cum sa prinda mai repede suta deoarece nu este o masina cu multa putere sa rupa aderenta si cu treapta 3-a, iar pana se distribuie putere la fiecare roata, pana se pune in miscare sistemul + ca are mai multe kg pierde cateva sutimi.
Sincer, acum chiar va bateti pe cifre de parca sunteti in departamentele de marketing ale firmelor respective. Cred ca majoritatea nici nu aveti Mokka, CX-3 sau alte modele SUV de clasa mica. Deci...de ce atata patos? Fanii adevarati nu se porcaie.
May omule, cum sa spui ca datele sunt incorecte cand scrie negru pe alb 12,5 sec. Ce sa vezi ? Cand am fst la dealer pt test drive, la sfarsitul testului acesta mi-a oferit un catalog cu preturi si motorizari. Cand m-am uitat la performante la 1.4 140 cp 4x2 scria exact la 0-100 - 12,5 sec, asa ca las-o balta cu aberatiile.
Intra pe siteul OPEL sau OPEL Germania, sau pe orice site de date tehnice sa vezi 9.9 secunde, deci cu 2.6secunde mai putin.
Vrei sa cred ca un Logan 1.4mpi demareaza aproape la fel ca 1.4t de 140cp ?
Tu crezi ce vorbesti ?
Wakarimasu ka
Enigmatici si cuminti !!!!!!!
Pt cel de mai sus, care se semneaza cu initiala ''S'', ai verificat Automarket ? Scrie 12,5 sec ? 12,5 sec scrie si pe site-urile straine, acum du-te la alta masa. Oricum, esti frustrat rau, chiar si 10 sec daca facea este destul de mult raportat la un motor mai puternic cu 20 de cai, deci care-i faza cu TURBO ? iti zic eu, MARKETING MARKETING si iar MARKETING.
Sa-ti fie rusine ca postezi in numele altora! Intru pe acest site de vreo 7-8 ani, dar un nesimtit mai mare ca tine, mai mafia, ivanoff, bombardierul ca oricum sunteti o singura persoana, nu mi-a dat sa vad. Dar nu ai cum sa-i explici unui nesimtit ca e nesimtit ca nu ai cum. Sa-i explici cum?! Ramai asa, cu vata in nas si destept de dai pe-afara.
@S, nu-i vina mea ca nu vezi padurea din cauza copacilor, lasa un mail sa iti trimit fotografia cu rubrica unde scia 12,5 sec pampalache.
Se pare ca unii sunt frustrati din nastere, ca si prietenul @Azazel, al carui caracter deprimat si perimat este comparabil cu cel al meltenilor cu masini germane cara scuipa seminte pe geam si arunca pet-uri pe strada. Asta e, ce sa-i faci, nu trebuiesc bagati in seama.
Cum vi s-a parut zgomotul in interior la 130km/h?
La versiunea diesel ati notat la Izolare Fonica = Medie, iar la motorul pe benzina ca fiind Silentioasa. Din alte review-uri am inteles ca nu se aude de la motorul diesel zgomotul, ci de la forma masinii, pentru ca la diesel la 130km/h avea 2500rpm.
Daca faceti o comparatie cu Suzuki Vitara 1.6 benzina, care vi s-a parut mai bine antifonata? (inclusiv la viteze de autostrada 130km/h sau mai mult)
Multumesc aticipat!
ai 4 geamuri electrice
- la Mitsubishi ASX singurul buton luminat este cel al geamului soferului, in rest toate in bezna si nici unul cu impuls
- la Mazda 3, modelul nou nu stiu cum e cu lumina ca nu am mers noaptea, dar numai cel al soferului este cu impuls
- la Hyundai Tucson, modelul 2015 toate butoanele sunt luminate, singurul cu impuls este cel al soferului. Masina avea cutie automata cu 7 trepte, haionul actionat electric, navigatie, deci nu era o echipare de baza.
As vrea sa inteleg pentru cultura mea generala de ce nu tin si ei cont de aceste detalii care conteaza. La Ford Focus din 2004 incoace, toate modelele cu 4 geamuri electrice au impuls si butoane luminate, 2004 vs >2014, sa nu mai zic de grupul VAG care face asta de pe vremea romanilor...