Drivetest Lamborghini Huracan Performante

5.2 Benzina (V10) 640CP 4x4 Aut7
Lamborghini Huracan Performante zoom
de Bogdan Mirică
Miercuri, 19.07.2017
Taurii știu să zboare

Cum a arătat cea mai frumoasă zi din viața ta? Nu se poate să o fi uitat. A fost atunci când ai spus „Da” în fața ofițerului stării civile? A fost cea în care a venit pe lume copilul tău? A fost cea în care ai putut merge din nou? Sau a fost cea în care ai reușit să te întorci acasă?

Cea mai frumoasă zi din viața mea a fost verde și ploioasă. Ploaie măruntă și rece, brăzdată de tunete și fulgere, cu doar 5 grade în termometru. Verde crud, Verde Mantis, capabil să îți smulgă un zâmbet chiar și într-o zi ca asta. A fost ziua în care am aflat că taurii știu să înoate.

Taurii au fost șase exemplare Lamborghini Huracan, urcate în camion și descărcate la poalele Carpaților pentru a cunoaște unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume: Transfăgărășanul. Doar că între cei șase tauri și drumul croit prin munte s-a așezat o furtună apocaliptică, iar apa a trecut de praguri. Noroc că în cazul unui Lamborghini motorul e cocoțat unde trebuie.

După ce au înotat, taurii au zburat. Și eu împreună cu ei. Am urcat pe rând într-un Huracan Spyder cu tracțiune integrală, apoi într-unul cu propulsie spate și în cele din urmă într-un Performante. Cu acesta din urmă am petrecut vreo 80 de kilometri și am trăit cea mai frumoasă zi pe care o poate trăi cineva care iubește mașinile.

Lamborghini Huracan Performante
5.2 Benzina (V10) 640CP 4x4 Aut7

  • Pret de pornire 211.501 €
  • Pret model testat 234.093 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Spre deosebire de ceilalți tauri teleportați pe Transfăgărășan, Huracan Performante este, după cum o sugerează și numele, cea mai performantă versiune a lor. Un fel de robot rezultat din ecuații matematice și aerodinamice pe care nu le înțelegi, dar pe care le trăiești cu gura până la urechi și cu onomatopee pe care nu le-ai mai rostit vreodată.

Propulsia este asigurată de același motor V10 pe care îl găsim și pe versiunea standard. Însă, în cazul lui Performante, motorul aspirat de 5.2 litri a primit o serie de îmbunătățiri care îl ajută să livreze un total de 640 de cai putere. Cuplul motor a crescut și el și ajunge acum la 600 de Nm, disponibili la 6500 rpm. Este și mai important de știut că 70% din acest cuplu apare chiar de la 1000 de rotații. Prin urmare, nu vei simți niciodată că ai rămas fără resurse. De fapt, ar fi o blasfemie doar să te gândești la asta.

Motorul cu o carcasă din bronz își propune să ne amintească de Diablo, un model care a scris o parte importantă a istoriei Lamborghini. De la cei 10 cilindri și până la evacuarea centrală e un traseu scurt. De aici și sunetele monstruoase care ies pe cele două țevi de eșapament ale noului sistem de evacuare.

Fiecare mod de rulare pus la dispoziția șoferului (Strada, Sport și Corsa) aduce o notă diferită a evacuării. E ca și cum ai cânta la pian: de fiecare dată când selectezi un mod de rulare, sunete grave se aud din pântecele dihaniei.

Orgasmul auditiv s-a consumat la Bâlea Lac în tunelul care desparte cei doi versanți ai muntelui. Întunecat, mustind a apă, tunelul a primit în pântecele sale urletul furios al lui Huracan Performante. A fost cel mai înălțător peisaj de groază pe care l-am trăit vreodată. Cei 10 cilindri au zbierat din toți rărunchii, iar evacuarea a pocnit la fiecare retrogradare.

N-a fost nevoie decât de două dintre cele șapte trepte ale cutiei automate cu dublu ambreiaj. O cutie cu un răspuns fascinant și cu padele uriașe în spatele volanului. Atunci când nu alegi să schimbi singur treptele de viteză, transmisia are grijă să alterneze perfect pentru tine. E prima cutie din lume care citește gândurile.

Consum

Pentru că n-am inventat butonul care elimină capitolul Consum într-un test cu Lamborghini Huracan Performante, trebuie să ne oprim și asupra acestui aspect. Cu siguranță va fi ultimul lucru la care se vor uita clienții acestui supercar.

Însă, dăm statisticii ce e al statisticii și vă spunem că Huracan Performante a consumat aproape trei sferturi din rezervorul său de 83 de litri pe o distanță care a însumat puțin peste 300 de kilometri.

Consumul mediu anunțat de Lamborghini este de 13.7 litri/100 de kilometri, iar cel extraurban de numai 10.3 litri. Asta da provocare pentru cei care aleargă după recorduri de consum.

Performanţe

Parcă vă și aud pufăind: „Doar 640 de cai putere? Păi un Mercedes S65 AMG are 630 de cai. Ce e așa special?” Totul. Tot pachetul care vine livrat odată cu acești 640 de cai putere.

Imaginați-vă că Huracan Performante cântărește doar 1325 de kilograme, cu 40 mai puțin decât modelul standard. Acum, fiecare cal din cei 640 are de cărat doar 2.16 kilograme. Imaginați-vă un cal care aleargă la capacitate maximă doar cu o sticlă de apă în spate. Iar apoi înmulțiți cu 640.

Nu e de mirare că Huracan Performante accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 2.9 secunde și poate ajunge la 200 de km/h în 8.9 secunde. Nu mai vorbim despre viteza maximă de 325 de km/h, ireală pentru drumurile unei țări ca România.

Și ca să ne convingă că nu sunt doar cifre goale, Lamborghini a dus Huracan Performante pe circuitul de la Nurburgring, unde a făcut din supercarul său cea mai rapidă mașină de serie din lume. 20.5 kilometri de viraje dificile, parcurși în doar 6 minute și 52 de secunde.

Prin urmare, cu o asemenea performanță la activ, Huracan Performante este, probabil, cea mai rapidă mașină care a călcat pe Transfăgărășanul nostru.

Interior

„Nuse ridică ușile?” A fost cea mai des întâlnită întrebare din partea oamenilor cu care am interacționat de-a lungul traseului nostru. Nu e o întrebare de condamnat, având în vedere că vechile modele Lamborghini au intrat în istorie pentru acest tip de deschidere a portierelor.

În cazul lui Huracan însă, portierele se deschid normal. Nimic dezamăgitor în asta, pentru că dincolo de ele descoperi un interior care nu seamănă cu nimic din ce ai văzut până atunci.

Bine, am exagerat puțin. Seamănă pe alocuri cu Audi, pentru că înrudirea cu fratele german de concern este evidentă. Sunt mici bucăți dintr-un puzzle mare ca Audi A8. Mai exact, sunt câteva butoane de pe consola centrală care ne trimit cu gândul la Ingolstadt. Mai exact, butoanele care te plimbă prin meniul sistemului multimedia. Și ar mai fi plafoniera, dar acesta nu cred că este un detaliu pe care să te concentrezi atunci când urci prima dată într-un Lamborghini.

Ce ar trebui precizat de la bun început este preocuparea designerilor de a concentra totul în jurul șoferului. Nu există un ecran central pentru sistemul multimedia. Există doar un ecran color uriaș în spatele volanului, care servește atât ca instrumentar de bord, cât și ca sistem multimedia. Tot ce te interesează găsești acolo. Și trebuie să te obișnuiești cu asta.

Comenzile esențiale ale mașinii sunt concentrate pe volan. Nu o să găsești manete pentru faruri, semnalizare sau ștergătoare. Pentru că te-ar fi putut încurca în vâltoarea unei coborâri pe Transfăgărășan. Toate aceste comenzi au fost montate pe volan. Iar faptul că semnalizarea se face dintr-un buton, exact ca la motocicletă, ar putea să-ți aducă câteva înjurături și claxoane la fiecare schimbare de bandă, până te înveți să o folosești.

Centrarea unui Huracan Performante în jurul șoferului se simte și atunci când ridici capota portbagajului frontal. Găsești acolo doar 83 de litri, adică spațiu în care încape doar trolerul pe care îl iei cu tine în cabina avionului. Păi și pasagerul din dreapta?

Să te întrebi ce materiale găsești într-o mașină de peste 200.000 de euro, e ca și cum te-ai întreba ce se ascunde în vistieria Băncii Naționale. Lamborghini a folosit piele alcantara pentru fiecare colțișor al bordului și al plafonului. Implicit pentru volan. A instalat apoi un set de scaune din fibră de carbon, extrem de subțiri și ușoare, care îți dau impresia că mergi cu fundul direct pe asfalt. Nu sunt neapărat recomandate celor care au probleme cu spatele.

Nu în ultimul rând, sunt o mulțime de elemente construite din materialul Forged Composite, cu care Lamborghini se laudă că a reușit să reducă masa lui Performante. Este un material compozit din rășină și bucăți de fibră de carbon. Îl găsești peste tot: de la gurile de ventilație, la suprafața ușilor.

Spațiile de depozitare destul de limitate, inclusiv la nivelul portierelor, și ergonomia alambicată care cere un timp de acomodare sunt cele două aspecte pentru care interiorul lui Huracan Performante nu primește nota maximă. Până la urmă, nici o mașină nu este perfectă.

Preţ de achiziţie

Să te bucuri de senzațiile unice ale celui mai rapid Lamborghini al momentului nu poate fi o experiență accesibilă. Iar italienii au știut să exploateze asta. Motiv pentru care au fixat un preț piperat pentru noul Huracan Performante. Pe piața din România, supercarul are un preț de pornire de 196.717 euro, fără TVA.

Dacă mai adăugăm și TVA-ul ajungem la o sumă de pornire de 234.000 de euro. Este suficient să-ți dea peste cap finanțele companiei, dar suficient să te facă să ți-l dorești. Când stai să te gândești la cele 2.9 secunde, Huracan Performante pare a fi o afacere bună. Dacă ai banii.

Siguranţă

Cu exemplarele Huracan testate în cadrul unei sesiuni, EuroNCAP ar putea izbi de pereți o duzină de mașini premium. Așa că n-o să vedem prea curând un Lamborghini Huracan implicat în testele de siguranță EuroNCAP. Cu atât mai puțin un Performante.

Trebuie să avem încredere în promisiunile italienilor, care susțin că au supus structura monococă unui impact de 400 de km/h. Abia atunci coconul creat din fibră de carbon și aluminiu s-a spart. Cum Huracan Performante ajunge „doar” la 325 de km/h nu trebuie să vă faceți probleme. Mașina rezistă. Oamenii nu.

Ţinută de drum

Îmi va fi foarte greu să exprim cum se simte ținuta de drum a unui Lamborghini Huracan Performante. În primul rând trebuie să vă spun că există diferențe sesizabile între aceasta și cea a unui Huracan standard.

În cazul lui Performante comunică mult mai bine informații despre suprafața de rulare și atinge limite pe care nici măcar fizicienii nu le credeau posibile. Suspensia a devenit cu 10% mai rigidă mulțumită îmbunătățirilor aduse de ingineri. De asemenea, direcția electromecanică (Lamborghini Dynamic Steering) pare cel mai precis intrument pe care l-ai ținut vreodată în mână. E ca și cum ai nimeri ținta cu primul glonț tras cu o pușcă cu lunetă. E un sentiment de precizie căruia greu îi găsești corespondent.

Frânele au fost și ele îmbunătățite. Vorbim despre discuri din carbon ceramic, ventilate și perforate, cu etrieri cu șase pistonașe pe față și patru pe spate. La pachet cu anvelopele Pirelli P Zero Corsa, pedala de frână îngheață decorul în jurul tău.

De asemenea, îți conferă un sentiment de încredere înfricoșător: te îndrepți cu viteză către o culme deasupra căruia nu vezi decât cerul și aștepți calm momentul în care o să apeși frâna. E ca și cum ai găsit o formulă magică și poți să oprești timpul în loc.

La toate acestea se adaugă sistemul de tracțiune integrală Haldex, creat să te pună pe niște șine invizibile în fiecare viraj. Sistemul ESP a fost și el calibrat pentru a nu fi intruziv. Adică te trage de mâneca, dar discret. Iar asta îți permite să o iei uneori razna. Am prins asfalt ud când urcam Transfăgărășanul, iar asta s-a tradus prin două izbucniri consecutive ale punții spate și derapajul aferent.

Vă spuneam că există trei moduri de rulare: Strada, Sport și Corsa. După cum o sugerează și numele, Strada face din Huracan Performante o mașină aproape normală, cu care poți rula în fiecare zi, mai ales că ai la dispoziție un sistem electronic gata să ridice garda la sol atunci când trebuie să treci peste o denivelare. Transmisia schimbă devreme, suspensia este ceva mai calmă, iar resursele motorului sunt într-o stare latentă.

Modul Sport este cel pe care l-am utilizat cel mai des în urcarea pe Transfăgărășan. Este o combinație perfectă între agilitate, intuiția perfectă a transmisiei și resurse fantastice. Corsa este înspăimântător: fie că te sperie sunetul evacuării, fie ideea că sistemele electronice sunt ceva mai permisive.

Vizibilitate

Și acest capitol este unul ridicol pentru o mașină ca asta, dar are rolul său. Ne ajută să înțelegem că mașina perfectă nu există. Huracan are oglinzi laterale destul de mici, în care încap cu greu formele rubensiene ale posteriorului.

De altfel, aceste forme fac dificilă și vizibilitatea prin lunetă. Chiar dacă luneta este destul de mare, spatele ridicat al mașinii nu-ți oferă foarte multe informații despre ce se întâmplă în spate.

Primul rând de montanți poate incomoda în anumite unghiuri, însă arcuirea geamurilor laterale ajută mult în virajele strânse. Suprafața vitrată este atât de îngustă, încât abia dacă îți încape capul pe geamul lateral.

Tehnologie

Chiar dacă a renunțat la 40 de kilograme și are în vizor recorduri pentru circuit, Lamborghini Huracan Performante nu face rabat de la confort și tehnologie. Are climatizare automată, senzori de ploaie, lumini LED și sistemul multimedia despre care vă vorbeam.

Există un sistem audio perfomant și posibilitatea folosirii unor medii de stocare multiple: de la banalul USB la carduri SD și CD-uri. Asta pentru că are ascunsă între cele două scaune unitatea de citire pe care o găsim acum ascunsă în torpedoul tuturor modelelor din grupul Volkswagen. Așadar, o frântură de Polo a ajuns până și pe Huracan.

Calitatea display-ului din spatele volanului este bună, ca și cea a camerei de marșarier, un element extrem de util atunci când parchezi.

Design

Designul unui Lamborghini a căutat întotdeauna să șocheze. Prin urmare, cum faci dintr-un Huracan Performante o mașină care șochează și mai mult. Prin detalii.

De la discretul steag al Italiei trasat pe portieră, până la capota motorului, creată din geam pentru a te lăsa să admiri atenția pe care inginerii au acordat-o motorului V10.

Însă, dincolo de toate acestea, se află aerodinamica. Un aspect foarte important pentru o o mașină care vrea să doboare recorduri. ALA înseamnă în italiană „aripă” și este abrevierea sistemului aerodinamic complex, pregătit pentru Performante.

ALA presupune doar componente confecționate din acel amestec de fibră de carbon și rășină despre care vorbeam la interior. Materialul compozit este foarte ușor și asigură o rigiditate sporită.

ALA îi permite supercarului italian să ofere două personalități diferite: una în care frecarea cu aerul este redusă la maxim, atunci când Performante accelerează, și una în care apăsarea aerodinamică exercită forțe nebănuite pentru a îmbunătăți aderența în viraje.

Ca să înțelegeți cât de complexă este Ala, vă dau un singur exemplu: eleronul uriaș din spate asigură cu 750% mai multă apăsare aerodinamică decât un Huracan standard pe puntea spate. Ba mai mult, el este activ și poate apăsa mai mult pe partea unde Performante are nevoie de aderență la ieșirea din viraj.

Eleronul activ, împreună cu spoilerul activ sunt dovada că Huracan Performante este o mașină vie, o mașină care trăiește fiecare viraj, care simte fiecare bătaie a aerului, care te face să zbori, chiar dacă, de fapt, ea te lipește strâns de asfalt.

Nu ne-a placut

  • Vizibilitatea
  • Elementele împrumutate de la alte modele ale Grupului VAG
Date tehnice - Lamborghini Huracan Performante 5.2 Benzina (V10) 640CP 4x4 Aut7
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
2
Cilindree cmc
5204
Lungime mm
4506
Putere maxima CP (rpm)
640 (8000)
Latime mm
1924
Cuplu maxim Nm (rpm)
600 (6500)
Inaltime mm
1165
Viteza maxima km/h
325
Greutate kg
1382
Acceleratie 0-100 km/h s
2.9
Ampatament mm
2620
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
83
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
100
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Lamborghini Huracan Performante

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (13)

  • Tembelus Rex
    Interesant dar nu trebuie sa uitam ca si taurii care "zboara si inoata" si-o mai iau de la cate un matador, picador sau de ce nu ...toreador.....In plus de asta carnea de bovine are mult acid uric...incercati curcanul :).....Va dati seama ca la suma asta de bani iti poti face un parc auto de masini noi.....dar sa incercam o combinatie de masini exclusiviste in 234 000.....Un Nissan GTR (daca tot vreti sport) si un E -Klasse blindaj usor ....suna bine?
    11 31
  • @Tembelux

    Asa poti sa-ti faci flota de 25 Loganuri in culori diferite si castigi lunar 230k euro ;-P
    17 1
  • @AM: Felicitari pt test; un model deosebit de la un producator de renume. La cat mai multe de acest gen!!

    PS: In ciuda faptului ca nu o sa-mi permit asa ceva niciodata, decat daca poate castig la loto ;)
    8 1
  • Tembelus Rex
    sau si restul care vor mai da replici acide.....e OK masina nu are nimeni nimic cu ea ....atata doar ca e o masina de vis, putin sau deloc accesibila cititorilor automarket si nu numai......IDEEA ERA CA E O MASINA DE FITE, BASINI, FIGURI.....IMAGINE (din nou)......nu e o masina pe care o poti folosi zi de zi cum este spre exemplu un 911 (asta daca urati marcile japoneze)..... .oricine stie ca in viata de zi cu zi un 911 e mai practic decat un Ferrari sau Lamborghini....da de acord au farmecul lor....DAR....un Brabus sau o Supra iti ofera satisfactii mai mari (nu de dragul de a fi Gica contra)...pentru iubitorii de germane ....credeti ca un M3 sau un GTR si diferenta de bani in buzunar nu v-ar satisface?????.......hai sa fim seriosi .....lasati feelingul si RACHETELE....coborati cu picioarele pe pamant.......
    15 14
  • Adrian C
    Frumos tauras. O masina de vis chiar daca mie mi-a placut mai mult prima generatie de Gallardo strict ca design. Cred ca si voi sunteti de acord ca nu e o masina de Romania. Chiar o distrugi pe drumurile noastre si e si incomoda la cate gropi trebuie sa suporti cu ea fiind foarte rigida. Si totusi daca iti place si ti-o permiti, cred ca ai si ceva bani sa o duci pe un circuit privat chiar si in Romania cum este Motorpark de la Adâncata.
    8 1
  • Au testat doar suspensiile probabil pe drumul ala...:)))
    5 0
  • Mai exista grupul VAG? Eu parca stiam ca se numesc Porsche acum...
    5 9
  • @ Tembelus

    Pai TU ai fost "acid". Eu ti-am dat o alternativa, la fel cum ai facut si TU.

    Acum depinde ce criterii te "satisfac. Poate nu doar timpii 0-100km/h.
    In plus 0-200 la LAmbo e mai rapid decat la GT-R.
    Ti-o spun ca fost fan GT-R. Pana nu au reusit sa demonstrreze minciuna cu 0-100km/h in 2-2.4 sec pt GT-R Nismo. In plus s-au facut de tot rasul la LeMans cu acel LMP1 FWD, care a fost batut de masini LMP2.
    Plus ca se vede ca tot e plasticos, interior, exterior. Si nu are un sunet al motorului care sa te "satisfaca" (apropo). E un sunet tocit si fad pt o masina supersport.
    7 4
  • Si nu-mi spune de GT-R tunate de 2000cp, fiindca e plin de Lambo de > 2000 cp (lejer).
    La 5.2l e o banalitate fata scoti 2000cp, fata de GT-R de 2000 cp, scos nu din 3.8 stock, ci cu stroker kit de 4.0-4.2l.

    PS Nu-s fan Lambo. Prefer Porsche 911 turbo s pt awd si McLaren 675 LT, care le rupe pe toate.

    Asa poti sa-ti iei un golf R si il tunezi la 600cp si se bate cu GT-R si iesi mai ieftin. Poti sa-ti iei si un Trabant si pui un motor potent si iesi si mai ieftin.

    Cunosc paradigma ta. Si eu gandeam la un moment dat ca tine.

    Numa bine si japonezul "Hai!"
    10 2
  • Lucrurile bune costa.
    Niciodata un E30 tunat de 1000cp nu o sa aibe "ACEL CEVA" pe care il are un Huracan de exemplu. Masinile iesite din fabrica care au fost gandite sport, emana asta prin toti porii, au participat o multime de oameni inteligenti, s-au facut enorm de multe calcule, teste, etc. Totul e pus cu precizie si fiecare piesa are rolul ei. Lasati voi masinile de duzina care au cate un motor modificat si sute de cai.
    Un super sau hyper car si cand sta pe loc arata bine.
    23 1
  • voi va certati si istia de la automarket nici macar nu au facut ei testul, filmarile cu cele trei lombo apar mai pe la toate emisiunile tv auto
    2 1
  • ps. facesa ca este un clip de promovare pentru Lamborghini Huracan Performante, pe Transfăgărășan
    2 1
  • parca tot Laguna mea din 2012 e mai faina:)...mdah...super masina...pt cine isi permite...cu 234.000 de euro sincer mi-as cumpara un SUV gen TOUAREG sau VELAR pt iarna, si un Audi A5 pt vara. si m-ar costa vreo 150.000 de euro...cu restul de 80.000 de euro i-as pastra pentru intretinerea masinilor MULTA VREME!
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru