Drivetest Honda Civic facelift (2015-2017)

1.6 i-DTEC 120CP Man Elegance
Honda Civic facelift (2015-2017) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 14.07.2015
Reglaje

Honda a prezentat un facelift al celei de-a noua generații a lui Civic la doar doi ani de la debutul pe piață al acesteia. Modelul nipon de clasă compactă a primit atât actualizări estetice, cât și reglaje de ordin mecanic. Acestea au schimbat caracterul mașinii, pentru că noul Civic facelift stă altfel pe drum, are o direcție mai precisă și se bucură de un motor mai eficient, pe lângă alte îmbunătățiri.

Cum este noul Civic în raport cu actualele hatchback-uri de clasă compactă aflați din testul de mai jos.

Honda Civic facelift (2015-2017)
1.6 i-DTEC 120CP Man Elegance

  • Pret de pornire 18.580 €
  • Pret model testat 22.307 €
  • Taxa auto O €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorizarea 1.6 i-DTEC din dotarea lui Civic dezvoltă o putere maximă de 120 CP la 4.000 rpm și oferă un cuplu maxim de 300 Nm la 2.000 rpm. Honda oferă un singur nivel de putere pe singurul diesel din oferta Civic. Din acest punct de vedere, majoritatea competitorilor Honda au un avantaj sub forma unei gamei de motorizări mai largi, care include mai multe niveluri de putere disponibile pentru oferta de diesel-uri.

În ceea ce privește propulsorul testat de noi, unitatea este rafinată și silențioasă, sunetele și vibrațiile specifice acestui tip de motorizare fiind estompate foarte bine. Motorizarea de 1.6 litri de la Honda urcă ușor în ture și rezistă și la rularea în regim subturat, iar în compania sa se află o transmisie manuală cu șase trepte care a fost și ea optimizată odată cu facelift-ul. Timoneria mecanismului de schimbare a fost îmbunătățită, fiind mai plăcută în utilizare decât la varianta pre-facelift, dar rămâne cu o cursă la fel de scurtă.

Cutia de viteze este optimizată pentru economia de carburant, având rapoarte relativ lungi. Reprizele asigurate de Civic diesel sunt corecte pentru nivelul de putere anunțat. În raport cu rivalii, Civic diesel nu are cel mai puternic motor de 1.6 litri de pe piață, dar nu este nici pe ultimele locuri. Modelul nipon impresionează mai degrabă prin rafinament și silențiozitate decât prin putere brută.

Consum

Honda Civic facelift 1.6 i-DTEC anunță un consum mixt de 3.6 litri la sută. Valoarea este incredibil de mică la prima vedere, dar rivalii săi nu se lasă mai prejos și vin cu cifre chiar şi mai reduse. În primul rând, Nissan Pulsar 1.5 dCi reușește să egaleze performanța lui Civic facelift cu versiunea proprie a motorului 1.5 dCi de 110 CP. Varianta Ecomotive a lui Seat Leon, echipată cu un 1.6 TDI de 110 CP, anunță un consum mixt mai bun, de 3.4 litri la sută. În apărarea lui Civic, varianta testată de noi nu era optimizată suplimentar pentru un consum redus de carburant, cum era cazul Leon-ului menționat mai sus.

Cel mai mic consum între compactele cu motorizări diesel de 1.6 litri și aproximativ 120 CP îl are Peugeot 308, cu al său 1.6 BlueHDi, care anunță 3.2 litri la sută. Cu excepția competitorului direct de la Peugeot, nicio compactă diesel care consumă mai puțin decât varianta de 1.6 litri a lui Civic nu are la fel de mulți cai putere și un cuplu la fel de mare.

În cadrul testului nostru, cu o mașină care avea doar 100 de kilometri la bord, am obținut un consum urban de 7.7 litri la sută. Dacă traficul este liniștit și liber, valoarea scade la mai puțin de șase litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, Civic 1.6 i-DTEC afișează 2.300 rpm și înregistrează un consum de 5.5 litri la sută. În regim extraurban, Civic 1.6 diesel consumă 5.2 litri la sută într-un regim de rulare absolut normal şi fără să depunem vreun efort special în această direcție.

Performanţe

Honda Civic 1.6 diesel are nevoie de 10.5 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h și poate să atingă un maxim de 207 km/h. Peugeot 308 1.6 BlueHDi, competitorul care l-a surclasat la capitolul consum, îl întrece și la accelerația 0-100 km/h, compacta franțuzească fiind cu 0.8 secunde mai rapidă, dar cu o viteză maximă mai mică.

Mai rapizi decât Civic diesel de la 0 la 100 km/h mai sunt și Renault Megane 1.6 dCi de 130 CP și Opel Astra 1.6 CDTI 136 CP. Ambele modele livrează mai mulți cai putere și mai mult cuplu, dar tot nu îl pot întrece pe Civic facelift la viteza maximă, cu toate că acest aspect nu este atât de important pentru o compactă cu motor diesel de 1.6 litri. O mențiune specială primește și Seat Leon 1.6 TDI Ecomotive, care egalează timpul 0-100 km/h al lui Honda Civic 1.6 diesel deși are un cuplu mai mic și mai puțini cai sub capotă.

Deși nu este pe primul loc la 0-100 km/h, Civic diesel punctează bine în materie de reprize, unde se descurcă bine, iar modelul poate să ruleze cu 130 km/h în treapta a șasea la doar 2.300 rpm, turație la care, aşa cum am văzut mai sus, obține un consum foarte bun.

Interior

Honda Civic are un interior mai degrabă clasic, în special în variantele care nu sunt echipate cu sistem de navigație. Consola centrală are comenzi simple, cu butoane mari, care sunt suficient de intuitive încât nu mai ai nevoie să te uiți la ele ca să le nimerești funcțiile deși te-ai urcat doar de câteva minute la volan.

Majoritatea butoanelor de la bord au un nivel înalt de calitate, după cum este și cazul multor finisaje care ajung pe mâinile șoferului. Fețele de uși sunt puțin mai ferme decât ne-am fi dorit, la fel cum unele butoane folosite uzual (cum este cel de blocare a ușilor) nu se ridică la nivelul prețului mașinii.

Postul de conducere este în continuare ergonomic și ușor de asimilat. Comenzile sunt la îndemâna șoferului, iar ergnonomia este exemplară prin simplitate. Scaunele din față sunt comode și oferă un nivel corect de suport lateral. Tapițeria este din stofa cu care modelele Honda ne-au obișnuit de mai bine de un deceniu, aceasta fiind plăcută la atingere și cu o înaltă durabilitate, deși nu este cea mai frumoasă de pe piață.

Ocupanții locurilor din spate au la dispoziție suficient spațiu, iar forma plafonului ajută pasagerii să nu se simtă înghesuiți la bord. Bancheta din spate păstrează sistemul Magic Seats, care permite plierea simplă și rapidă a șezutului sau a întregii banchete pentru a găzdui mai multe bagaje. Portbagajul are un volum de 401 litri, o valoare bună în segmentul foarte populat al hatchback-urilor compacte.

Preţ de achiziţie

Honda Civic n-a fost niciodată cea mai ieftină propunere în segmentul compact, iar facelift-ul celei de-a noua generații nu face excepție de la această regulă. Pe măsură ce comparăm prețurile de listă ale compactelor cu echiparea medie (sau de top, în unele cazuri) și cu motorizare diesel comparabilă, observăm că mai toate hatchback-urile de clasă compactă cu specificațiile menționate anterior se învârt în jurul a 20.000 de euro cu toate taxele incluse. Până la 20.000 de euro, cei care doresc o mașină comparaiblă cu Civic-ul testat se pot uita la modele precum Ford Focus 1.5 TDCi Titanium, Kia Cee'd, Nissan Pulsar 1.5 dCi, Citroen C4 1.6 HDI, Peugeot 308 și Seat Leon 1.6 TDI.

În ceea ce privește modelele compacte comparabile cu Civic-ul testat care au un preț de pornire de peste 20.000 de euro în alături de echiparea medie (sau de vârf, în unele cazuri), lista le include pe următoarele: Volkswagen Golf 1.6 TDI, Opel Astra 1.6 CDTI, Renault Megane 1.6 dCi GT Line (echipare de vârf, doar cu asta este oferit motorul de 130 CP) și Hyundai i30.

Pe lângă acestea se află și toate variantele diesel ale lui Mazda3, cele mai scumpe din segment, dar acestea nu sunt incluse în comparația noastră deoarece au motor mult mai mare şi mai puternic: 2.0 litri și 150 CP.

Exemplarul testat de noi, în echiparea medie Elegance, are un preț de 22.300 de euro cu toate taxele incluse. Asta îl face pe modelul japonez cu 2.000 de euro mai scump decât un Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline, de exemplu. Competitorii de la Toyota nu au niciun motor comparabil în oferta actuală Auris, iar prețurile variantei facelift nu au fost anunțate pentru piața din România.

Siguranţă

Honda Civic a fost testat de EuroNCAP în 2012, când a obținut cinci stele de siguranță. Modelul se bucură și de o distincție EuroNCAP Advanced Safety, pentru sistemul său de frânare autonomă de urgență, Honda Collision Mitigation Brake System, premiat de EuroNCAP în 2010. 

Varianta facelift a modelului japonez nu a fost testată încă de EuroNCAP în baza noilor criterii de siguranță, dar vom actualiza punctajul odată cu publicarea rezultatelor acelei testări.

La nivel de echipamente de siguranță, Honda Civic facelift are airbag-uri frontale, laterale, airbag-uri cortină față/spate, ABS, EBD, asistență la frânarea de urgență, sistem de control al stabilității, sistem activ de frânare autonomă în cazul unui impact frontal iminent, centrui de siguranță față/spate cu blocare în două etape și sistem de asistență la pornirea din rampă. Modelul se bucură și de sistem de monitorizare a unghiului mort.

Ţinută de drum

Facelift-ul a adus o schimbare majoră pentru ținuta de drum a lui Honda Civic. Dacă primul contact cu a noua generație a compactei nipone a fost o dezamăgire pentru mine, un fan declarat al celei de-a opta generații, întâlnirea cu facelift-ul mi-a temperat supărarea anterioară.

Ce se întâmplase cu Civic și nu mi-a placut și ce s-a schimbat? Înainte de facelift, Civic avea o direcție foarte moale și anesteziată, iar suspensia nu era nici ea foarte fermă. Modificările au fost operate ca răspuns la criticile primite de generaţia anterioară a lui Civic, despre care clienții au spus că are suspensia prea fermă. În contrast cu aceste păreri, suspensia vechiului Civic mi s-a părut excelentă pentru un model de volum, în timp ce direcția m-a impresionat prin precizie. 

Între timp, restilizarea a adus modificări mecanice pentru modelul japonez, iar modelul pare să fi reușit să împace un public mai larg. Compacta niponă rămâne o mașină confortabilă, cu o suspensie care absoarbe bine micile denivelări ale drumului și cu o direcție ușor de manevrat, dar acum ai mai mult feedback de la roți și ruliul a fost redus semnificativ.

Civic facelift îți dă mai multă încredere atunci când mergi cu viteză și îți permiți să abordezi virajele cu același curaj cu care ți-ai fi permis dacă aveai vechiul Civic și aceleași anvelope. Pe scurt, nu mai este la fel de sportiv ca vechiul Civic, dar acum este suficient de dinamic încât să facă față rivalilor din segment.

Vizibilitate

Honda Civic are oglinzi bine proporționate în raport cu gabaritul său. Mai mult decât atât, habitaclul este înconjurat de suprafețe vitrate generoase, care amintesc de un monovolum decât de un hatchback de clasă compactă. Oglinda centrală este și ea de dimensiuni potrivite, dar nu putem scăpa linia neagră de la jumătatea lunetei, apărută din cauza formei neobișnuite a acesteia. Situația nu este nouă, fiind regăsită și la vechea generație a lui Civic.

Nu vorbim despre un deranj major, dar este totuși o linie neagră care merge pe toată lățimea lunetei și pe care o vezi de fiecare dată când te uiți în oglinda centrală. Pentru unii, ar putea fi extrem de deranjant.

Tehnologie

Civic-ul testat de noi era în echiparea mijlocie din ofertă, numită Elegance. Reprezentanții Honda estimează că aceasta va fi aleasă de cei mai mulți clienți din România, așa că este și cea mai relevantă pentru testele de presă.

Varianta testată este echipată cu toate dotările pe care le aștepți la o compactă în anul 2015. De la sistem activ de frânare de urgență în caz de impact iminent, până la tempomat, climatizare automată pe două zine și oglinzi încălzite care au reglare și pliere electrică.

Fiind vorba despre echiparea mijlocie a gamei, nu avem parte nici de sistem de navigație, nici de ecran tactil pentru sistemul multimedia. La acest aspect, Honda are o strategie diferită de ceilalți producători de volum care au abordat acest segment, preferând să țină mai mult de partea analogică a interiorului.

Singurele afișaje digitale de la bord sunt amplasate în fața șoferului, dar în partea superioară a bordului. Acestea îi arată șoferului viteza de rulare, funcționarea tempomatului sau a limitatorului de viteză, computerul de bord și informații legate de unitatea audio. În cazul comandării unui sistem de navigație, acesta este montat pe consola centrală, într-un loc deja tradițional.

O parte din ceasurile de bord sunt analogice, ușor de citit și de urmărit, la fel cum este și vitezometrul digital și indicatorul ecologic atașat acestuia. Nu la fel de ușor este de accesat meniul computerului de bord, care te pune să treci prin mai mulți pași decât este nevoie la alte modele pentru a schimba afișajul între autonomia rămasă, viteza medie și consumul mediu, această parte a meniului fiind inutil de complicată. Aici, Honda are de luat lecții de la Mazda, Ford sau Volkswagen, care au amenajat interfața computerului de bord mai simplu.

Design

Încă de la debut, a noua generație a lui Civic a avut de înlocuit o statuie pe roți. Vechiul Civic a șocat lumea auto la apariția pe piață cu aspectul său de OZN, iar noul model, înlocuitorul său, s-a aşezat în umbra predecesorului său la nivel estetic. Realist vorbind, japonezii de la Honda nu aveau cu ce să ne mai șocheze încă o dată după vechiul Civic.

Designerii lor s-au pus totuși la treabă și au continuat ideea de compactă cu aspect futurist, în încercarea de a continua moștenirea vechiului model fără a prelua direct un element de la acesta. Și au reușit. Rezultatul a fost o evoluție în materie de design, dar aspectul său era potrivit: diferit de Golf, Focus și celelalte compacte. Așa cum este și caracterul mașinii.

Facelift-ul aplicat în gama Civic i-a adus mașinii un plus de agresivitate  printr-un set de faruri noi, un pachet de bare de protecție modificate și alte mici artificii de design. Toate acestea au o ușoară inspirație din conceptul care a prefigurat varianta de performanță a lui Civic și se potrivesc bine cu felul în care se comportă varianta facelift a compactei nipone.

Nu ne-a placut

  • Un singur motor diesel în ofertă
  • Unul dintre cele mai scumpe modele din segment
  • Interfața alambicată a computerului de bord
Date tehnice - Honda Civic facelift (2015-2017) 1.6 i-DTEC 120CP Man Elegance
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1597
Lungime mm
4370
Putere maxima CP (rpm)
120 (4000)
Latime mm
1770
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (2000)
Inaltime mm
1470
Viteza maxima km/h
207
Greutate kg
1382
Acceleratie 0-100 km/h s
10.5
Ampatament mm
2595
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
401
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda Civic facelift (2015-2017)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (13)

  • petrush
    @AM
    sunteti neseriosi. i-ati scos consum mai mare ca CRV
    6 13
  • @AM
    Citez :˝Portbagajul are un volum de 401 litri.˝
    Chiar atât ? Poate vă răzgândiţi !!!
    13 5
  • Cum poti "asimila" un post de conducere? Inteleg ca vorbim romgleza dar chiar inventam cuvinte?
    15 1
  • Portbagajul e de 407 l. E cam tot pe acolo.
    9 1
  • O simpla masina, cu un simplu motor diesel si 22000 euro. O suma enorma si de neatins pt o familie normala din Ro, mai ales din provincie. Ma intreb cati din cei care comenteaza pe aici, si care se bat in cunostinte in materie de masini si pareri pertinente si-ar permite o masina ca cea din test. Probabil multi din cei ce cumpara masini de peste 20k o cumpara doar ca le place cum arata sau ca au auzit ei ca Honda e masina buna de ex, si nici nu frecventeaza siteuri auto. Adica unii vb despre masini si altii le cumpara.
    40 4
  • scamel
    @jean ai dreptate. nici prin gand nu-mi trece sa cumpar. mai astept cateva luni ptr viitoarea corola
    7 13
  • da jean asa e!! dar de asta exista golfuri si alte modele de 15 ani..pentru ce care nu isi permit!! oricum costa 22k dar faci 200k de km si nu te duci decat la revizie! dealer-ii honda au facut petitie scrisa la fabrica honda ca fac masinile prea rezistente si ei nu isi scot banii!! asa ca isi justifica fiecare leut!
    21 7
  • Cui ii trebuie Diesel in oras?!De la cumparatorii Honda am alte pretentii !
    14 3
  • Masinuta asta consuma mai mult ca tdi-ul meu de 2 litri din 2009??????
    5 22
  • @celui care nu ştie cum se num
    Volumul portbagajului este de 407 l + 70 l spaţiu sub podea = 477 l.
    Capisci ?
    9 4
  • Mi se pare un articol scris de cineva care are ceva cu masina asta sau e invidios ca nu o poate avea:).Si hai sa fim sinceri, duceti-va sa vedeti sau documentati-va despre pret. Iti poti lua varianta elegance (diesel daca tii in mod exceptional) la un pret de vreo 18k euro dupa ce scazi rabla si alte reduceri pe care ti le mai fac ei.Si la banii astia chiar ai dotari calumea. AI bani putini iti iei un Golf lesinat la 15k euro cu nema dotari sau eventual te mai storci de vreo cateva sute sa ti mai pui o optionala in plus care costa de te indoaie.Dar cine are VW, esti nebun?Si cand colo pe afara gardul si inautru leopardul.
    Parerea mea:O masina exceptionala iar calitatea ei se vede de cum ridici capota. Pentru cine are ochi vede. Uitati va si alti producatori si veti intelege despre ce vorbesc.
    8 1
  • interesant sa vad preturile din Romania. Am un civic model echipare sport din 2012 si am vazut acum preturile de lansare din Germania. Faceliftul in aceiasi motorizare (1.8 Vtec) cu mult mai multe dotari: navigatie, incalzire in scaune, bluetooth) este la pretul de aprox. 17000 euro aici in Germania. Va rog intrati si cautati pe mobile. Am rezistat cu greu sa nu schimb masina :-) dar ma gandesc ca peste un an, o pot lua cu un rulaj destul de mic undeva la 13-14mii. Asadar nu cred foarte tare in preturile de lista, mai ales aici in Germania unde poti negocia orice pret.
    2 2
  • Eu am o intrebare. Cum se poate ca o masina cu motor mai putin puternic (cai putere si cuplu) sa aiba o viteza maxima mai mare decat una mai puternica ?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru