Marti, 21.02.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
După ce a șocat cu ultimele două generații ale lui Civic, Honda a simțit nevoia să o facă din nou cu a zecea generație a modelului compact. Producătorul spune că partea vizuală a acestui nou hatchback este opera unui designer Japonez (Daisuke Tsutamori), deși vorbim despre primul Civic global, deci despre o mașină care se va vinde aproape neschimbată din Sapporo la Sevilla și de la Moscova la Seattle.
Orașul american este, probabil. cel mai important dintre cele enumerate. Asta se întâmplă pentru că această mașină pare gândită după gusturi americane. Cel puțin din punct de vedere estetic. Noul Civic e mai mare în toate direcțiile, mai puțin în sus, are centrul de greuitate cu 50 de milimetri mai jos decât modelul anterior și considerabil mai mult spațiu pentru pasageri. America este și locul unde a fost lansat inițial modelul, chiar dacă modelul va continua să fie construit în Regatul Unit.
În afară de schimbările structurale, estetice și de tehnologie despre care urmează să vorbim, noul Civic face un pas major în istoria modelului: renunță complet la motoarele aspirate în favoarea propulsoarelor turbo: 1.0 cu trei cilindri, cu injecție directă și VTEC, și 1.5 de asemenea cu injecție directă, dar fără tehnologie VTEC, așa cum ne-a confirmat un inginer Honda la testul de la Barcelona. Chiar dacă, așa cum veți vedea, Honda anunță în listele oficiale că motorul vine cu această tehnologie la purtător. Până se lămurește cumva cazul, notăm cel mai important lucru din peisaj: ambele motoare reprezintă o schimbare majoră pentru că vei constata că motoarele nu mai trebuie turate până în stratosferă, ba chiar cel în trei cilindri te va ruga să schimbi într-o treaptă superioară pe la 5500 rpm.
Civicul vine și cu noi variante de transmisie: o cutie manuală cu șase viteze și una cu variație continuă (CVT), cea din urmă simulând trepte fizice aproape credibil, deși e cumva inutil de nesinceră prin asta. Mai trebuie menționată direcția (cu două pinioane și cremalieră) pentru precizia ei, în timp ce suspensia (care revine la configurație independentă și pe spate după două generații cu punte rigidă) e extrem de confortabilă, fără a oferi foarte mult ruliu. În plus, pe echipările superioare există și amortizoare active.
Honda Civic
1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Man6 Sport
- Pret de pornire 18.500 €
- Pret model testat n/a €
Motor / Transmisie
Comportamentul motorului 1.5 Turbo de pe noul Civic îi va șoca pe cei ce erau învățați cu propulsoarele aspirate de pe generațiile anterioare: cuplul din belșug disponibil foarte jos și lipsa de vlagă la turații mari sunt foarte neobișnuite pentru Honda. Este totuși un motor plăcut dacă îl comparăm cu opțiunile disponibile în gamele competitorilor atât din punct de vedere al performanței, cât și al nivelului de zgomot și rafinament.
Motorul își livrează cei 182 CP la 6000 rpm, moment în care chiar trebuie neapărat să schimbi într-o treaptă superioară pentru a menține accelerația. În cazul versiunii cu transmisie CVT, punctul de livrare al puterii maxime scade la 5500 rpm, iar cuplul motor de 240 Nm scade și el cu 20 Nm, chiar dacă crește plaja de turații pe care este livrat.
Noua cutie de viteze manuală cu șase rapoarte va părea însă familiară și posesorilor de modele Honda recente. Cursa schimbătorului este scurtă și precisă, iar etajarea primelor trepte e destul de apropiată, deci e ușoară menținerea motorului în zona unde e cel mai vioi, adică între 2000 și 5000 de rotații pe minut.
Consum
Deși a făcut trecerea trecerea la tehnologia turbo și implicit la scăderea cilindreei, adică s-a aliniat la noile standarde din industrie pe care marșează și ceilalți producători, propulsoarele Honda oferă acum valori de consum comparabile cu cele ale competiției. Deși nu este înlocuitor pentru 1.8-ul aspirat (acolo intervine motorul 1.0), noul 1.5 supraalimentat consumă mai puțin (pe hârtie) decât vechiul motor, ale cărui cifre erau de 6.1 litri/100km.
Producătorul spune că noul 1.5 Turbo cu manuală consumă 5.8 litri/100 km în regim mediu mixt.
Când va ajunge pe piața din România, un Civic configurat precum cel testat, cu 180 de cai putere și cutie manuală, nu va avea foarte mulți rivali direcți. Ar fi Skoda Octavia 1.8 TSI de 180 CP, care are un consum de 6.1 litri/100 km, apoi Seat Leon cu acceași motorizare și un consum de 6.0 litri/100 km, Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 190 CP cu o cifră oficială medie de 5.9 litri/100 km, Opel Astra 1.6T de 200 CP cu 6.1litri/100 km sau Peugeot 308 GT 1.6 THP (205 CP) care promite cel mai mic consum din această zonă de putere: 5.6 litri/100 km. La polul opus de consum avem Kia Cee’d GT 1.6 T-GDI 204 CP, care e mult în urma concurenților, cu o cifră de 7.4 litri/100 km.
Ar mai fi de menționat aici și Mazda3 2.0 165 CP. Deși e un hatch cu motor aspirat și capacitate mare comparativ cu celelalte, consumul său mediu declarat e de 5.8 litri/100 km, identic cu al Civicului 1.5 Turbo și doar ușor mai ridicat decât cel al "campionului" Peugeot 308 GT.
Conducând pe Civic combinația de motor 1.5 turbo și cutie manuală exclusiv pe drumuri virajate de munte și ceva secțiuni de autostradă, am obținut un consum de aproximativ 8 litri/100 km. Cu excepția bucăților de autostradă, unde am mers economic, cu 100 km/h, pe serpentine am condus mai sprinten, urcând des în ture până la peste 6000 rpm.
Performanţe
Fiind un motor puternic cu ceva veleități sportive, 1.5-ul cu turbină produs de Honda trimite Civicul la 100 km/h in 8.3 secunde și îi oferă o viteză maximă de 220 km/h în combinație cu cutia manuală. Dacă treci pe CVT, timpul de sprint crește cu două zecimi, iar viteza maximă scade binișor, ajungând la 200 km/h.
Însă nu capacitatea de a sprinta e punctul forte al motorului, ci accelerația constantă pe care o oferă odată ce te-ai pus în mișcare grație cuplului livrat pe o plajă largă de turații.
Față de rivali, Civic e cam cu o secundă în spate până la 100 km/h. Skoda Octavia 1.8 TSI are nevoie de doar 7.3 secunde, iar SEAT Leon cu același motor de 7.5 secunde, ambele având un plus la viteza maximă (231, respectiv 226 km/h).
Kia Cee’d GT de 200 CP (viteză maxim 230 km/h) nu e mult în urmă, cu 7.6 secunde. Mai mult, chiar și VW Golf 1.4 TSI de 150 CP întrece Honda, având nevoie de 8.2 secunde pentru a face suta. Viteza maximă e de 216 km/h, deși în cazul Golfului cutia de viteze nu e manuală, ci obligatoriu DSG cu șapte trepte.
Interior
Întreg habitaclul noului Civic pare nou, redesenat, și asta e foarte bine. Honda a renunțat în sfârșit la soluția ciudată și complicată inutil pe care o adoptase pentru ceasurile de bord, care erau împărțite într-un cadran dominat de turometru plus un mic ecran monocrom deasupra pentru a indica viteza. Mai mult, în dreapta indicatorului de viteză mai era un ecran, ceva mai mare, pe care erau afișate informații utile pentru șofer. Iar display-ul central completa peisajul.
Nu era o soluție agreată de toată lumea, ba chiar vitezometrul digital nici nu era vizibil atunci când volanul era poziționat corect. E bine, deci, că în a zecea sa generație a lui Civic s-a mers pe varianta mainstream, designerii folosind un singur ecran configurabil în fața șoferului în locul ceasurilor analogice, acesta fiind completat de display-ul central tactil.
Designul general al interiorului noului Civic e plăcut, cu linii simple și câteva detalii îndrăznețe. Singurul material care deranjează este cel textil de pe scaunele versiunilor de bază: e neplăcut la atingere și prea abraziv.
Stai mult mai jos în habitaclu decât în generația anterioară, iar în cazul șoferului, folosind reglajele pe înălțime și adâncime pentru volan, îți găsești repede o poziție de condus care nu-i deloc departe de cea a unei mașini sport. Asta în timp ce unii rivali au început să ridice scaunele în modele comparabile. Și mă refer aici la mai toate modelele din grupul VW.
Calitatea materialelor nu e excepțională, dar asamblarea e impecabilă, Civic oferind impresia de soliditate și durabilitate. Mai trebuie menționat volanul modelului testat, care nu numai că arată excelent și te invită la condus, dar se simte bine în mâini și are butoane preluate parcă de pe un controller de consolă pentru jocuri.
De notat un mare plus al lui Civic: portbagajul care are 420 sau chiar 478 de litri în configurația cu kit de pană, devenind astfel cel mai mare din segmentul hatch-urilor compacte.
Preţ de achiziţie
Honda nu a anunțat întreaga listă de prețuri pentru variantele Civic disponibile în România, însă se pare că modelul japonez e în medie cu 1000 de euro mai scump decât competitorii direcți pe aceleași versiuni de echipare.
Prețul de pornire (valabil pentru versiunea 1.0 Turbo de 129 CP) este de 18.500 de euro cu TVA inclus. Revenim asupra subiectului în momentul în care aflăm prețurile pentru întreaga gamă de motorizări.
Siguranţă
În ciuda faptului că americanii de la Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) au analizat varianta sedan a lui Civic, căreia i-au dat note maxime în toate categoriile, Civic-ul european a avut probleme la testele de impact EuroNCAP, unde a primit doar patru stele.
Cauza principală a repunctării a fost legată de siguranța slabă la nivelul impactului lateral în cazul pasagerilor copii, pentru că aitbag-ul lateral nu a oferit un nivel corect de protecție.
La capitolul sisteme active, Civic stă însă bine: toate variantele pentru România vin cu pachetul Honda Sensing în versiune standard. În rest, modelul are șase airbag-uri și o structură ce conține considerabil mai mult oțel de înaltă rezistență ce conferă rigiditate superiorară față de predecesor.
Ţinută de drum
Civicul anterior era un model plăcut de condus pe un drum virajat, însă nu era chiar cel mai confortabil din clasă. Asta se schimbă radical odată cu noul Civic, care oferă acum suspensie independentă Multilink pe spate. Fapt care nu numai că ameliorează manierele modelului pe curbe, dar îl face să fie unul dintre cele mai confortabile modele de pe piață.
Mașina se descurcă neașteptat de bine în virajele luate în viteză la mijlocul cărora găsești o groapă neașteptată. În astfel de situații, unde multe modele competitoare ar necesita corectarea traiectoriei, ultimul Civic trece surprinzător de lin peste probleme.
Deși e un model confortabil, Civic nu are ruliu în viraje, mai ales dacă exemplarul condus este echipat și cu amortizoarele adaptive care au debutat pe această generație.
Vizibilitate
Civic hatchback în a zecea sa generație e un model cu un ușor aer de fastback, ceea ce înseamnă că suprafețele vitrate din partea spate a mașinii nu sunt dintre cele mai mari. Geamurile spate sunt mai mici decât la unii competitori, iar acest aspect, combinat cu faptul că luneta e în continuare obturată de eleronul spate (care conține mecanismul și motorul pentru al treilea ștergător), duce la o vizibiliate destul de precară.
Cei de la Honda au ținut să puncteze că prin folosirea oțelului mai rezistent au putut să reducă grosimea stâlpilor caroseriei. Șoferul va observa (și aprecia) imediat asta, însă mare parte a efectului de stâlp subțire e anulat prin felul în care sunt plasate oglinzile retrovizoare. Oglinzile în sine oferă vizibilitate bună, dar cele exterioare produc ceva zgomot de vânt la viteze de autostradă.
Tehnologie
Ecranul sistemului de infotainment Honda Connect măsoară șapte inch în diagonală și oferă răspuns tactil excelent. Nu are întârziere la atingere, deci nu prezintă un pericol la utilizarea în timpul rulării. Vine cu sistem de navigație de la Garmin, care deși e complet din punct de vedere al funcționalității, nu e cel mai plăcut în utilizare.
În timpul testului am fost "păcăliți" de câteva ori de sistemul Garmin, mai ales la alegerea ieșirilor de pe autostradă, unde am ratat ieșirile din cauza lipsei de precizie a cursorului ce reprezintă mașina. Asta se întâmplă din cauză că acel cursor nu se mișcă lin, ci în trepte.
Noroc că infotainmentul are și suport complet pentru Apple CarPlay și Android Auto, astfel că eviți toate neplăcerile provocate de folosirea sistemului care vine pe mașină.
Civic mai vine cu un port USB, conectivitate Bluetooth, comenzi complete pe volan, sistem audio cu 8 difuzoare (opțional cu 11), climatizare automată (opțional cu două zone), senzori de lumină, indicator pentru schimbarea treptei de viteză.
Design
Noul Civic e un model ale cărui calități estetice depind de varianta de echipare pe care o alegi. De exemplu, mașinile cu detalii negre în locul celor cromate arată mult mai bine. Caroseria are multe linii agresive, care mai de care mai îndrăznețe, dar efectul de ansamblu e unul de succes din majoritatea unghiurilor.
Mașina e în general bine proporționată în varianta cu cinci uși, deși berlina cu portbagaj pare că stă mai bine pe șosea, fiind ceva mai bine echilibrată. Un lucru e însă cert: Civic va ieși clar în evidență între rivali, având în vedere faptul că nu seamănă cu nicunul dintre ei.
Arată clar ca un model japonez, nu neapărat unul conceput special să placă tuturor. Creșterea vizibilă a Civicului îl ajută să pară mai impunător decât oricare Civic din trecut, și asta în varianta standard. Nu ne rămâne decât să ne gândim la ce prezență va avea versunea sportivă Type-R, ce va veni cu body kit agresiv, jante mai mari și cu peste 340 de cai putere.
Ne-a placut
- Îmbinarea excelentă între confort și ținută de drum
- Precizia și cursa scurtă a direcției și schimbătorului manual de viteze
- Motorul de 1.5 turbo
- Calitatea asamblării
- Poziția la volan
Nu ne-a placut
- Tapițeria textilă
- Vizibilitatea spate
- Spațiul vertical pentru pasagerii din spate
- Navigația Garmin
Date tehnice - Honda Civic 1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Man6 Sport | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
La ora actuala honda e la pamant cu vanzarile, pacat de spiritul marcii ca a disparut usor usor! S-a mai dus un mit!
3,9 este cam cea mai mica nota din segment conform aprecierilor voastre, spre exemplu, Megane are 4,4.
Acum întrebarea: tendința cotarii voastre are un caracter linear, logaritmica, polinomial...?
Nu-mi dau seama cat de mare este diferența din punctul vostru de vedere
De acord ca pentru 182 cp tubo combinati cu o manuala...performantele sunt relativ modeste - la nivelul unor motorizari de 150 cp de la alti rivali, insa fata de rivalii respectivi ai distributia garantata pe viata si fiabilitatea mecanica a brandului japonez (dovedita in timp, chiar daca avem de-a face cu un model nou).
Preturile sunt mai sus, stil Honda, insa pachetele incluse (nu poti selecta prea multe optionale) sunt foarte cuprinzatoare si in final iesi mai ieftin decat in cazul rivalilor cand adaugi dotarile comparabile.
Per total cred ca e un model foarte corect pentru oricine si excelent pentru cineva care-si permite o compacta noua pe care vrea s-o tina ~10 ani, fara sa stea sa se gandeasca la pretul de revanzari si alte bazaconii. Vorbesc strict de persoanele fizice (0.1% din romani care achizitioneaza o masina nou anual). La persoanele juridice, fiabilitatea nu e importanta, pentru ca dupa 4-5 ani le schimba. Pretul de revanzare in cazul lor e important.
Nota finala e prea mica si tine de partea psihologica cu .9 in coada...
Nu critic sistemul lor de cotare, vreau doar sa-l înțeleg
Notele depind foarte mult de poziționarea față de concurenții direcți nu doar din segment, ci din zona de putere a motorului testat. În plus, notele sunt ilustrative și valabile pentru maxim doi ani, deoarece între timp segmentul se reformează și apar motorizări și elemente tehnice noi care transformă testele mai vechi de doi ani în texte explicative fără repere reale în lumea reală.
Dar nota finală, 3.9, este calculată automat de sistem conform elementelor prioritare în segmentul din care face parte o anumită mașină. Redactorul oferă notele pentru fiecare categorie în parte conform unei grile clare.
@Andy
Același răspuns ca mai sus :) Notăm fiecare modul separat, iar calculul final al notei este realizat de sistem pe baza unui algoritm complex care ia în considerare importanța fiecărui capitol în segmentul mașinii testate.
Apropo de asta, există și părți încă gri ale puzzle-ului. Dacă o mașină nu este încă testată de EuroNCAP, ar are potențial de 5 stele, notăm cu 4.5 stele și așteptăm testele oficiale de siguranță. E foarte posibil ca o notă de 5 stele la acest capitol să urce nota finală la 4.0.
Apoi, nu știm încă prețul exact al versiunii testate. Când vine, vom avea o imagine și mai clară. Deci e și o chestiune de timing, până la urmă/
Mulțumesc mult pentru răspuns in principiu încep sa înțeleg logica, dar mai am o întrebare, sunt zone unde cotarea este subiectiva cum ar fi Design, Ținută de drum. Întrebare: Cotarea se face de o singura persoana?
În principiu, testul auto ca specie jurnalistică e așezat undeva între relatare și reportaj, deci prin definiție o chestiune pur subiectivă. Pentru că se bazează pe experiența și cunoștințele anterioare ale redactorului pentru a putea cântări corect impactul unei mașini în segmentul său.
Deci, așa cum poți bănui, fiecare categorie e notată de cel care a testat, condus și înțeles mașina. Există uneori și discuții în redacție pe tema notelor la anumite categorii, mai ales atunci când testerul nu e sigur dacă designul merită 7 sau 8, de exemplu. Eu obișnuiesc să-mi întreb prietenii de pe Facebook cât merită o mașină la capitolul design, iar cele (de obicei) peste 50 de răspunsuri construiesc o imagine destul de clară în sensul ăsta.
De fapt, pluralismul ăsta de opinii e binevenit într-o redacție. De exemplu, unora le plac motoarele aspirate, altora cele turbo. Unora le place lemnul lăcuit și le inspiră lux, altora din contra. De asta se întâmplă chiar ca unele mașini testate de două ori să aibă note ușor diferite. Dar de obicei nu e o diferență mai mare de 0.1 puncte.
O redacție e un corp viu în care fiecare își spune opinia în mod cât se poate de democratic: în scris. Și e nevoie de multe voci diferite, pentru că și publicul e diferit. Însă, per total, ce ne leagă e stilul, pentru că din punctul meu vedere recunoști instantaneu un text de pe Automarket între toate celelalte existente.
Dacă mai ai întrebări, suntem aici :)
Am înțeles.
Ca sa înțelegi de ce am pus întrebarea: diferența de 0,5pct fata de Megane mi s-a părut mare (in 90% din cazuri comentez despre mașini pe care le-am condus, cum sunt plecat mult in delegații in Europa, utilizez mașini închiriate, pt cei care cred ca este vreo plăcere, le spun de pe acum ca nu) Am condus Civic generația mai veche si Megane IV, eu ca șofer amator ce sunt îmi este greu sa găsesc o diferența de 0,5pct din 5. Prefer Megane IV dar pt mine distanta nu este mare fata de Civic (modelul dinainte)
In fine, ar trebui totusi subliniat un alt detaliu important uitat de AM - disparitia sistemului "Magic Seats" pe actuala generatie, care va reduce si mai mult nr. cumparatorilor potentiali - parerea mea si asta, normal.
Iarasi subiectiv vorbind, liniile / muchiile caroseriei par prea 'torturate" si cu exces de elemente 'manga' - d-aia, daca cineva ar vrea sa mi-o dea cadou ;-) i-as cere sa fie neagra, singura culoare-n care arata cit de cit digerabila.
In plus, masina-mi pare mult, mult prea mare (4,52-4,63 m hatch/3vol.) Poate ca Honda a vrut sa inlocuiasca insa si Accord-ul dintr-o singura miscare?!...
Repet deci: Honda ramine o marca extrem de fiabila, dar odata cu disparitia roadsterului "nebun" S2000 ori chiar a micului CRX V-Tec 1.6i din anii '90 si-a pierdut mult din puterea de seductie.
Deci chiar daca tehnologic vorbind au atins aproape perfectiunea si-n mod sigur n-or s-o dea in bara nici cu noile propulsoare turbo, cei de la Honda ar avea destule de invatat de la Mazda.
Sau chiar de la Suzuki - mai ales pe felia preturilor. ;-)
nota o văd corect acordată și nu cred că dacă judecăm obiectiv nu observăm o evoluție în rândul concurenților în timp ce honda parcă nu ține pasul cu aceștia.
Permiteti-mi sa va contrazic un pic in ceea ce priveste certitudinea ca cei de la honda n-or s-o dea in bara pe care ati exprimat-o in postarea dumneavoastra. Eu as fi un pic mai sceptic in a cumpara o motoroziare complet noua la momentul lansarii sale, chiar daca e vorba de un porducator japonez. Oricat de meticulosi ar fi japonezii, atunci cand e vorba de implementarea unor noi tehnologii sunt si ei supusi greselii la fel care orice alti ingineri. Daca ma gandesc la defectele primei generatii de boxer-diesel de la Subaru, dar si la proaspatul lansat Mirai , al celor de Toyoota a carui prima serie a fost chemata in service in totalitate, as zice ca nimeni nu-i scutit de greselile inceputurilor.
In rest, mie imi place acest nou Civic si daca as fi in postura de a-mi achizitiona o masina noua singurul lucru care m-ar retine sa-l cumpar ar fi tocmai noutatea motorizarilor. Partea buna a lucrurilor e aceea ca in prezent nu am nevoie de o masina noua, iar atunci cand va fi cazul voi putea sa ma gandesc serios la masina asta pentru ca, sunt sigur, inerentele erori ale inceputului, vor fi fost corectate!
renault megane - 4,4
sinteti bine cu capul?
-Interiorul noii generatii este mai linistit si mai practic. Sotia a avut niste probleme de acomodare si ergonomie cu masina din cauza nivelelor de afisaj multiple. Trebuie mereu sa ajustam pozitia de condus intre noi pentru a avea vizibilitate catre vitezometru.
-Pozitia de condus a lui Civic X este mai buna, mai joasa. Din cauza ca rezervorul este sub sofer si pasager in generatia curenta, pozitia este mai inalta. Personal nu ma deranjeaza, dar am observat-o venind de la o Skoda Fabia anterior.
-Tot legat de punctul 2, magic seats eliminate mi se pare o greseala. Stiu ca este imposibil sa ai suspensie independenta spate si pozitie joasa cu magic seata, dar personal am gasit si gasesc functia lor foarte foarte practica. Sa cari bradul de craciun sau o bicicleta nedemontata in pasajul locurilor spate si portbagajul plin de cumparaturi este ceva de ne-egalat ca aspect practic de alta marca de masina.
-Motorul 1.5 turbo sigur este mai bun si mai economic decat 1.8 VTec.
-Aspectul este prea "aglomerat" fata de generatia 9. As putea zice mai putin european. Fiind un model global, banuiesc ca a contat mai mult pietele unde Civic chiar are success.
-Sistemul de infotainment mult mai bun, Android Auto si Apple Car Play au devenit standard pt multe marci, un lucru bun. Testul nu mentioneaza controalele tactile de pe volan.
Astept sa-l vad pe strada ca sa ma zgaiesc mai bine la el. Ii sade foarte bine pe acel albastru electric!
Un mare plus totusi pentru interior.
Altfel , cu exceptia pretului , imi place!
Felicitari pentru fotograf.
Asta apropo de sistemul de notare AM: 3.9 la Civic si 4.4 la Megane.
Nu e la nivelul Golf-ului sau Mazdei 3, ambele facelift, insa cu un avantaj se pare in fata Hondei in ultimii ani.
Peste 308, Leon, Auris, Focus sau Astra.
As zice ca e la acelasi nivel cu noul i30, pe care l-as alege in detrimentul Civic-ului pentru ergonomia mai buna si preturile mai agresive. Plus ca Hyundai au service-uri peste tot in tara, garantie 5 ani fara limita de km pe cand service-urile Honda le numeri pe degetele de la maini.
Aici testul
http://www.caranddriver.com/reviews/2016-honda-civic-sedan-15l-turbo-test-review
Zero to 60 mph: 6.8 sec
Asta inseamna ca-i cea mai rapida din segment , nu mai zic faptul ca nu-i nici macar o varianta ''sportivizata'' Type S sau Type R . Cifra asta este mai buna decat 1.8 TSI 180CP
http://www.honda.de/content/dam/local/germany/cars/pdf/download-broschueren/civic-5D/civic-5D_2017_preise_ausstattung_daten_2017-02_2.pdf
S-ar putea sa aiba legatura cu normele de poluare din UE, varianta europeana avand filtre in plus sau alte giumbuslucuri ca sa respecte regulile.
Respect postările dvs care sunt documentate și de cele mai multe ori obiective, dar în legătură cu aprecierea conform căreia modelele Golf 7 și Mazda 3 ambele facelift sunt cu un avantaj fata de nouă Honda, precum și că Civic ar fi la același nivel cu noul I30 cred că sunt neconforme cu realitatea din viața auto de astăzi.
Referitor la avantajul celor două modele, acestea nu se susțin în opinia mea deoarece din multe aspecte foarte importante ( platformă, motorizare, confort și ținuta de drum, directie, suspensie, fiabilitate, dimensiune portbagaj și mai ales valoare de piață ) nu este cu nimic dezavantajată atât în comparație cu Golf cât mai ales raportat la Mazda 3.
Referitor la Hyundai I30 ( pe care l-am testat recent în ambele variante de motorizare ) deși am observat că apreciați mult în general modelele grupului Hyundai-Kia nici nu poate fi vorba de același nivel. Chiar dacă acesta a evoluat semnificativ mai are mult până a de compara cu Civic raportat tot la aspectele mai sus amintite la care aș adăuga și imaginea de marcă net superioară a modelului japonez precum și target-ul de piață al celor două modele, adresabilitatea fiind total diferită ca tip de client și poziționare.
Oameni buni, masina este un ''fier'', unele sunt mai bune decat altele, nu e nimic nou in treaba asta. In plus, viata e scurta pentru a consuma energie in discutii atat de lipsite de interes, precum a mea e mai mare si luceste mai frumos.
...Desi nu cred asta (v. motorul de 1,6 l al 308-ului GTI, impins fara mari probleme la 270 CP - si mai multi CP/l deci).
In plus nici Toyota, nici Suzuki n-au avut probleme majore de cind au schimbat si ei macazul pe turbo. Cu ciudatzenia de Mirai zic ca-i totusi alta problematica, noutatea tehnologiei fiind chiar radicala - eu cel putin ma asteptam sa si explodeze citeva. :-)
Acum Honda produce exclusiv in Anglia si in Turcia cand vine vorba de piata Europeana si au marit preturile de parca vand premium desi diferenta fata de premium e foarte mare. Bordurile inca se bazeaza pe materiale mixte, cele tari avand inca o pondere mare, solutiile tehnice sunt de multe ori in urma celorlalti producatori de volum (vezi suspensiile spate sau motorizarile pana sa intre in era turbo) si design-ul exterior e discutabil la majoritatea modelelor, inclusiv la cel din articol.
Si da, cand produci in Turcia, unde un muncitor e platit de cateva ori mai putin ca unul japonez, e idiotenie curata sa vii cu preturile respective.
Dandanalele facute de Honda se vad si in vanzarile slabe din Europa si prin faptul ca au scos modele precum Accord-ul:
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/honda/
Si da, cu ultimele modele Hyundai e peste Honda, cel putin in Europa. Au inteles ce trebuie sa faca ca sa vanda pe batranul continent si asta se vede in vanzarile record pe care le au de la an la an. Daca Honda va termina 2017 tot ~1% din piata europeana, Hyundai-Kia vor ajunge la 6.5%, ceea ce e mai mult decat destule firme europene, asta in conditiile in care preturile sunt comparabile, nu mai vin cu masini cu 20-30% mai ieftine ca cele europene cum faceau acum 20 de ani.
Le lipsesc clar si vectorii de imagine; desi au incercat ceva cu CRZ-ul sau Insight-ul, nu le-a iesit mai nimic, folosind jumatati de masura la ambele hibride.
Si din promisiunea mai veche de-a aduce atractivul mini-roadster S660 in USA/Europa cu motor ceva mai potent ca-n Japonia (125 CP in loc de 63) vad ca s-a ales praful.
Pacat de involutia Honda, dar asta-i jungla concurentzei - una nemiloasa.
Noul Civic? nu-mi place...prea manga cum ziceai tu, @kirotractor, inutil de agresiva si o multitudine de decupaje (la nivelul barelor) care daca fizic le gasesti si la altii ca fiind inutile aici parca sunt puse cu furca. Doar feelingul la interior si comportamentul in mers ar putea convinge.
Honda si-o doreste sigur, altfel nu ar fi construit fabrici in UK si Turcia.
design pentru altii, preturi prea mari/nesimtite... cum ramane cu europenii?
Depinde ce intelegi prin bun... Argumente ?
Fiabil prin felul lui nu poate fi peste aspirat, iar la consum... eu cred ca o sa consume ori la fel ori chiar mai mult.
automarket a scos 8 urban cu motorul asta, cel 1.8 aspirat... cam tot pe acolo o sa scoti....
aceeasi chestie in oras.....
dupa parerea mea este sigur mai bun decat turbo. de ce :
mai fiabil decat turbo( nu ca turbo nu ar fi fiabil daca l-am intretine corect) dar romanasul se urca la 0 grade in masina porneste motoru si a plecat ...
sunet .....
rafinament....
De ce zic asta? Pai:
1. Consum (desi cifrele oficiale spun ceva, cele reale sunt mult mai bune in comparatie cu alti rivali gen Focus, Octavia sau Megane)
2. Performante. Aici ati dat un puncatj mult prea mic, bazat numai pe acceleratia 0-100 declarata de fabricant. Ca un mic exercitiu, cautati pe youtube filmulete cu acceleratia 0-100 sau intrati pe alte site-uri unde chiar au testat acceleratia. O sa vedeti ca masina asta poate sa faca 0-100 in 7-7.5 sec.
3. Siguranta. Da, intr-adevar 4 stele trebuie punctata deoarece asta este ce a obtinut la EURONCAP. Insa daca trecem peste faptul ca nu transporti copii sub 10 ani in masina, ar lua 5 stele fara nici o problema.
Numai bune.