Drivetest Honda Civic

1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Man6 Elegance Navi
Honda Civic zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 18.07.2017
Grupa de foc

Ce schemă de joc folosești atunci când ai meci în cea mai grea grupă de la Mondiale, împotriva celor mai iubite echipe din competiție și pe un teren pe care adversarii tăi joacă de când s-a inventat fotbalul?

Așezi toată echipa în apărare și speri la un egal sau riști totul cu trei atacanți și ești suficient de nebun să crezi că vei marca și vei câștiga nu doar meciul, ci și publicul de partea ta?

O să vă las pe voi să judecați strategia celor de la Honda, care s-au aruncat recent în segmentul compact, adică cel pe care Volkswagen Golf ar putea să-l redenumească cum vrea el, la câți fani și clienți are în Europa.

Chiar și în acest context, Honda și-a pus toate speranțele în Civic, ajuns la a zecea generație mai nonconformist ca niciodată.

Honda Civic
1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Man6 Elegance Navi

  • Pret de pornire 18.500 €
  • Pret model testat 20.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Primul semn de curaj apare atunci când ridici capota. Honda a decis că este momentul să se alinieze trendului de downsizing și a instalat sub capota lui Civic doar motoare turbo. Eu l-am avut în test pe cel mai mic, de numai un litru.

Când treci de la vechiul aspirat de 1.8 litri, la o cilindree de numai 988 cmc s-ar putea să privești destul de sceptic. Mai ales dacă nu știi cu ce te ajută cuplul unui motor turbo.

De scepticism te vindecă repede unitatea cu trei cilindri, care garantează 129 de cai putere și un cuplu motor care va satisface clienții. Sunt 200 de Nm, livrați ușor mai târziu decât în cazul altor modele din segment, adică pe la 2250 de rotații. Este ca o palidă amintire a vechiului motor aspirat, care vedea cuplul maxim dincolo de 4000 rpm.

Mulți se întreabă dacă motorul de un litru este suficient pentru o mașină de asemenea dimensiuni. Depinde de utilizare. În oraș, motorul este vioi, livrează repede și nu dă semne de oboseală. Este o alegere inspirată. La drum lung vitalitatea se păstrează până într-un punct: cel în care rulezi pe autostradă. Dincolo de el motorul gâfâie, mai ales dacă mașina are numărul maxim de pasageri și bagajele lor.

Izolarea fonică a propulsorului este bună la ralanti, însă scade pe măsură ce urcați în zonele înalte: e un sunet interesant, care ar putea să placă unora dintre voi.

Unitatea de un litru a venit la pachet cu o transmisie manuală cu șase trepte, care se pare că a primit o timonerie ceva mai lungă decât vechea generație. Treptele de viteză sunt etajate destul de scurt.

Consum

Trecerea de la motoare aspirate la motoare turbo s-a făcut din rațiuni de eficiență. Cel puțin așa zice regula de bază a downsizing-ului. Prin urmare, motorul de un litru și 129 de cai putere ar trebui să fie mai economic decât vechiul aspirat de 1.8 litri.

După un drum București-Sinaia-București, fără menajamente și cu unele excese pe scurta bucată de autostradă până la Ploiești, Civic a consumat 6.5 litri/100 de kilometri. În mediul urban, consumul s-a învârtit în jurul a 8-9 litri/100 de kilometri.

În fișa tehnică, Honda anunță un consum mediu de 5.1 litri. Este mai mult decât Ford Focus, Hundai i30, Kia Cee'd și Peugeot 308. Mazda3 și Opel Astra se laudă cu aceeași valoare de 5.1 litri, în timp ce Seat Leon, Volkswagen Golf, Toyota Auris și Renault Megane sunt ușor mai gurmande.

Performanţe

Sunt aproape 130 de cai sub capotă și un cuplu suficient pentru o compactă fără pretenții sportive. Asta face ca sprintul de la 0 la 100 de km/h să se facă în 10.9 secunde, un timp dezamăgitor dacă îl comparăm cu cel al modelelor Volkswagen Golf, Seat Leon, Peugeot 308 sau Opel Astra. Nu mai vorbim despre Mazda3. Până și Toyota Auris și Renault Megane sunt mai rapizi. Rămâne ca Civic să-i poată depăși, la mustață ce-i drept, doar pe Focus, i30 și Cee'd.

E drept că Civic își mai spală din păcate cu cei 203 km/h viteză maximă, aproape de liderii segmentului.

Interior

Dincolo de portierele extrem de ușoare are noului Civic, Honda a pregătit o nouă strategie, diferită de cea abordată în trecut. În primul rând vorbim despre decizia de a grupa toate informațiile în spatele volanului. Nu mai avem ecrane mai mici sau mai mari împrăștiate pe toată planșa de bord.

Dar, ca și cum n-ar fi putut să uite complet de complicarea lucrurilor, Honda a păstrat un detaliu aparte pentru climatizare. Trebuie să apeși un buton dedicat pentru ca ecranul central să afișeze comenzile climatizării. Deci un buton în plus pentru niște butoane în minus.

Materialele folosite la interior sunt moi și plăcute doar pe alocuri. Sunt și zone în care ele nu sunt foarte prietenoase, însă, din fericire, finisajele sunt foarte bune. Scaunele sunt confortabile și oferă o susținere laterală bună.

Cât privește spațiile de depozitare, Honda s-a întrecut pe sine. Avem o cotieră centrală care poate fi configurată într-o mulțime de feluri și care este extrem de generoasă, avem un torpedou adânc, suport generos pentru sticle de 1.5 litri în portiere și un loc încăpător pentru telefon la baza planșei de bord.

Spațiul interior este suficient pentru cinci pasageri. Doi adulți pot călători foarte bine și pe locurile din spate, unde spațiul la picioare este aproape de cel din Volkswagen Golf.

Portbagajul însă este cel mai încăpător din segment: 478 de litri. Depășește la limită Peugeot 308 și cei 470 de litri ai săi.

Preţ de achiziţie

Honda Civic nu a fost niciodată printre cele mai accesibile compacte. Brandul își vinde scump reputația pentru fiabilitate. Noua generație nu vine cu prețuri accesibile și nici nu pare să-și propună să se dueleze cu modele de segment C care costă aproximativ 15.000 de euro.

Ce trebuie spus este însă că Civic are un mare as în mânecă: dacă ești îndeajuns de atent încât să analizezi oferta concurenților, vei vedea că un Civic configurat identic cu restul compactelor poate avea un preț cât se poate de competitiv. Deci una e prețul brut de achiziție, alta e ce primești în acea sumă. În cazul lui Civic, foarte multe.

Socotelile pentru un Civic pornesc de la 18.500 de euro, preț valabil pentru versiunea de un litru cu nivelul de echipare Comfort. Așa cum spuneam, deși pare scump, acest nivel entry-level este unul extrem de generos, pentru că beneficiază până și de scaune încălzite, climatizare și navigație.

Noi am testat același motor, dar cu nivelul de echipare intermediar Elegance, evaluat la 20.000 de euro. Pachetul său de dotări este similar cu ce găsim pe nivelurile de echipare de top ale celorlalți constructori.

E timpul să vedem ce prețuri percep și rivalii din segment. Un Ford Focus 1.0 Ecoboost de 125 de cai, cu nivelul de echipare Titanium, este ușor mai ieftin la 19.100 de euro. Prețul este aproape identic cu cel al unui Hyundai i30 1.0 T-GDI de 120 de cai putere și nivel de echipare Highway. Nici Kia Cee'd 1.0 T-GDI 120 CP cu echipare City nu este cu mult mai ieftină la cei 19.000 de euro.

Mazda3 și versiunea 2.0 benzină, 120 CP și echipare Revolution este ușor mai scumpă la cei 20.700 de euro ai săi. Opel Astra 1.4 turbo de 125 de cai și nivel Innovation se apropie destul de tare de Civic cu un preț de 19.700 de euro.

Înainte de a vedea faceliftul pe piața de la noi, Peugeot 308 are un preț de achiziție bun, de numai 17.300 de euro pentru versiunea 1.2 VTi de 130 de cai și nivel de echipare Active.

Renault Megane rămâne o alegere accesibilă la cei 16.800 de euro ceruți pentru versiunea 1.2 TCe de 130 CP și nivel de echipare Zen.

Ajungem și la Grupul Volkswagen. Seat Leon 1.4 turbo de 125 CP și nivel de echipare Xcellence costă doar 18.500 de euro. Volkswagen Golf 1.4 turbo Comfortline este și el ceva mai ieftin, dar nu la fel de bine echipat: 18.500 de euro. Nu în ultimul rând, un Toyota Yaris 1.6 de 132 de cai putere și nivel de echipare Sol costă 20.200 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP a luat la întrebări Honda Civic, iar rezultatele nu au fost chiar demne de spiritul japonez. Mai exact, compacta a primit doar patru stele, fiind depunctată pentru siguranța oferită pasagerilor copii. A primit doar 67 de procente pentru că au apărut probleme la nivelul capului pentru pasagerul copil de 10 ani, așezat pe locurile din spate: capul acestuia nu a fost protejat de airbagul cortină, iar rănile provocate au fost îngrijorătoare.

Au mai apărut slăbiciuni și în cazul testului de impact lateral, unde pasagerii spate au avut de suferit la nivelul pieptului. Chiar și așa, Civic a primit 92% pentru protecția adulților, un punctaj foarte bun la această categorie.

Honda nu a stat cu mâinile în sân și a remediat problema. EuroNCAP a efectuat retestarea și Civic a punctat mai bine la capitolul protecția pasagerilor copii. Mai exact, procentajul a urcat de la 67% la 75%. Nu este un rezultat spectaculos, dar îi ajută pe japonezi să ia cele 5 stele.

Restul punctajelor a rămas neschimbat: 75% pentru protecția pietonilor și 88% pentru sistemele de siguranță.

Civic este echipat cu șase airbaguri, frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și păstrarea benzii de mers.

Ţinută de drum

Honda a căutat să facă din Civic o mașină cu adresabilitate mai mare. Așa că a echipat modelul compact cu o suspensie ceva mai confortabilă, care absoarbe bine neregularitățile, fără a transmite zgomot în interior.

Chiar dacă a crescut confortul față de generația anterioară, ținuta de drum nu a avut de suferit. Ba chiar a avut de câștigat, având în vedere că modelul primește acum și suspensie Multilink pe spate.

Direcția asigură o precizie bună în viraje și nu este dificil de manevrat în oraș. Una peste alta, Civic este o mașină cu una dintre cele mai echilibrate ținute de drum, încercând să împace pe toată lumea.

Vizibilitate

Prima senzație pe care am avut-o atunci când am urcat în Civic a fost aceea că habitaclul este ușor întunecat. Suprafața vitrată nu este foarte mare, iar asta îți va crea la început o ușoară senzație de disconfort.

În plus, ai nevoie de o mai bună acomodare cu formele și dimensiunile. Luneta are valori decente, dar este separată de eleronul posterior. E cam aceeași senzație pe care am experimentat-o la vechiul Citroen C4 Coupe.

Montanții incomodează și ei destul de mult, atât cei față, cât și cei spate. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, fiind capabile să completeze unele lacune ale vizibilității posterioare.

Tehnologie

Honda a învățat din greșelile trecutului și ne propune acum un sistem multimedia eterogen, mult mai bine structurat și ușor de utilizat. E drept că grafica mai lasă de dorit, însă poți trece peste acest aspect pentru că funcția 3D a navigației standard mai salvează din aparențe.

Funcția tactilă a ecranului central răspunde prompt la comenzi, iar procesarea informației se face decent, chiar dacă navigația mai are unele scăpări. Există conexiuni pentru mai multe medii de stocare, inclusiv pentru telefoanele mobile, fie că folosesc iOS sau Android.

Și fiindcă tot ziceam că vizibilitatea nu este foarte bună, atunci o cameră pentru marșarier, oferită standard pe acest nivel de echipare, poate ajuta serios la manevrele de parcare. Nu are o calitate extraordinară a imaginii, dar își face treaba destul de bine.

Lista dotărilor de bun simț oferite standard include comenzi pe volan, senzori de ploaie și lumină, senzori de parcare și sistem audio cu opt difuzoare.

Design

Când ai rivali care se vând ca pâinea caldă deși au un design anost și conservator, ești obligat să vii cu o rețetă nouă, mult mai îndrăzneață. Zis și făcut, Honda a tras, a lățit și a coborât cât a putut noua generație Civic.

A ieșit un design agresiv, sportiv și gata să intre pe sub pielea oricui. Întoarce capetele noului Civic? Mai degrabă rupe gâturile celor care se uită după ea. E ca un magnet căruia nu-i poți rezista.

Cea mai bună demonstrație? Am parcat mașina în curtea Castelului Peleș, în ziua în care avea loc Concursul de Eleganță de la Sinaia. Chiar dacă a fost înconjurată de mașini istorice, care mai de care mai arătoase și pline de povești, Honda Civic a făcut baie de mulțime. Toți s-au oprit să o vadă de aproape, să-i analizeze interiorul sau să facă o poză cu ea.

Cred că a fost cel mai sincer concurs de furmuseșe la care am participat cu o mașină de test. Se pare că Honda a nimerit o rețetă câștigătoare. Cel puțin în materie de design.

Nu ne-a placut

  • Plasticul regăsit în habitaclu
  • Prețul piperat
  • Punctajul EuroNCAP
Date tehnice - Honda Civic 1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Man6 Elegance Navi
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
988
Lungime mm
4518
Putere maxima CP (rpm)
129 (5500)
Latime mm
1799
Cuplu maxim Nm (rpm)
200 (2250)
Inaltime mm
1434
Viteza maxima km/h
203
Greutate kg
1209
Acceleratie 0-100 km/h s
10.9
Ampatament mm
2697
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
46
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
478
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda Civic

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • Hondânga
    Zici că-i tunata in vitan si fulgerata la castan
    28 31
  • razvanis
    Astept comentariile aferente legate de capacitatea cilindrica. Fair play va rog, asa cum spurcati concurenta sa va vad si aici. Trigerred in 3, 2, 1 ...
    9 10
  • Daca tot dai o gramada de bani pe o masina noua, mai bine iei cu un motor mai potent, in cazul Civic - 1.5 turbo
    31 4
  • andrei
    Design atragator la plusuri :)
    Masina este oribila si din fericire nu ne va zgaria retina, pentru ca se va vinde prost. De ce ar cupara cineva asa ceva? Pentru portbagaj?
    23 37
  • Marius
    Uratenie in forma pura. Nicu eu nu cred ca se va vinde, ar trebui sa nu ai toate tiglele pe casa ca familist sa cumperi asa ceva...
    24 36
  • @andrei E oribila pt tine. Gusturile difera. Mie mi se pare unul dintre cele mai frumoase compacte de pe piata, alaturi de noul Megane. Pun pariu ca preferi masinile cu design de anii 80 a la Golf.
    41 18
  • marian
    Nu am inteles niciodata strategia acestui model in ultimii 20 ani si nici succesul lui relativ. Aspectul de "gandac SF turbo" care i-l puteam trece la categoria "ok, nu poti sa te c..i in gusturile oamenilor" era completat de niste motorizari complet depasite si mult prea gurmande pt. ce ofereau. Dar acest NOU MODEL recunosc ca mi-a atras atentia de la primele poze, are un aspect de masina "sport-street" cu usoare valente retro dar si original-moderne. Parca ar fi o masina tunata "elegant". Mi-ar fi placut sa o am in garajul meu pe cand jucam NFS primele variante. Mai mult de atat ,vad ca au luat-o pe drumul cel bun si cu motorizarile, probabil mai au ceva de lucru , dar e spre bine. Sa nu se inteleaga ca am ceva cu motorizarile aspirate, dimpotriva , dar nu cele in 4 cilindri, nu le mai vad rostul atata timp cat tehnologia a evoluat asa de mult incat sa poata fi inlocuite si chiar depasite de motoare mult mai mici turbo. Cuplul era deja o mare problema pt. motoarele aspirate in 4 cilindri iar sunetul nu era nici el ceva cu care sa te "consolezi".
    19 14
  • andrei
    @Liviu: daca te pricepi la masini la fel de mult ca la pariuri, stai jos.
    15 15
  • @andrei
    Ce sa-i ceri lui Liviu...(comentariu moderat). Asa a fost si cu generatia anterioara, doar hipsteri si IT-isti le cumparau.
    12 13
  • Unde sunt construite Civic hatchback si sedan? Multumesc anticipat!
    8 1
  • @Andrei, nici mie nu prea îmi place, dar de vândut prost nu știu ce să zic. Deja am văzut multe în București pentru un model atât de proaspăt lansat. Majoritatea clienților nu stau pe site-urile auto sau, cel puțin, nu stau să se contrazică în comentarii.
    9 6
  • @Moldovean
    Stai linistit, alea-s masinile de reprezentanta. Au o gramada si se plimba toata ziua prin Bucuresti. Cel putin la Honda din Pipera, pe langa care trec des in fiecare zi sunt 3-4 si nu se urca nici dracu' in ele.
    11 12
  • Este o mașină foarte reușită din multe puncte de vedere. Referitor la design nu sunt de acord cu cei care nu o apreciază. Pentru mine este o concepție tipică niponă, conform culturii lor de design ( mă refer la Honda ) și care are foarte multe avantaje raportat la formele sale. Singurele minusuri sunt în ordinea importantei - punctajul EuroNCAP care se pare că a fost rezultatul unei greșeli de proiectare la airbag și plasticele ieftine din interior. Prețul nu este un minus, nu este foarte mare raportat la ce oferă mașină în ansamblul ei ( oricum Honda că marcă se poziționează în zona superioară de preț aspect cunoscut ) iar noutățile tehnice și tehnologice sunt de ultimă generație. Este adevărat nu este o mașină pentru oricine pentru că necesită o anumită individualitate ( puțin prezentă în România ) și ceva cheltuieli pe care nu le recuperezi la înlocuirea generației...dar până atunci ai satisfacții majore care merită aceste costuri
    23 6
  • @danutz9393
    Hatchback- UK, sedan-Turcia
    19 0
  • Dragos
    Mie mi-a placut generatia anterioara si am zis sa astept noul model, sigur o sa fie o evolutie. Din pacate, m-am inselat, masina nu este deloc pe gusturile mele. Vechea generatie avea o anumita eleganta, asta are un design prea nelalocul lui.
    8 8
  • pretul cred ca-i ok avand in vedere nivelul de echipare, raportul putere masa bun, lucru probabil regasit in reprize chiar daca nu e cea mai tare la liniute, la protectia adultilor sta bine, aia cu plasticele e discutabila, as reprosa aruncatul comenzilor pe tableta (dar asta-i trendul) si in special lungimea prea mare, se vrea totusi o compacta.
    7 6
  • Masina e corecta si pretul e bun daca studiezi toate dotarile care la altii sunt optionale.

    Din pacate Honda nu mai e ce era in trecut cand vine vorba de fiabilitate (sta inca bine, insa i-au luat-o destule firme inainte), fie ca vorbim de piata americana sau cea europeana, piete pe care se fac anual sondaje si statistici.

    Personal as alege oricand un i30 full cu automata cu dublu ambreiaj (Civic-ul mizeaza inca pe CVT pentru motorizarea mare) si 1.4 140 care cu promotia permanenta Hyundai (Honda in Romania nu prea ofera promotii in cazul modelelor noi) costa 19.100 euro.
    7 2
  • Am fost in showroom, vazut, butonat.

    Nu-mi plac deloc materialele/pasticele de la interior, iar ergonomia/intuitivitatea sistemului de "infotainment" tinde spre 0, mi-a fost destul de greu sa navighez logica meniului este absurda, chiar daca in spate este de fapt un android.
    Orice ar zice cei care detin sau nu o honda, masina este scumpa.
    Eu am Honda ( Made in Turcia ), si nu am fost multumit de ce am vazut la noile generatii.
    Singura masina care chiar mi-a placut, a fost HR-V-ul ( Made in Mexic ), pana la urma nu are importanta unde se fabrica daca se rezpecta cu strictete controlul calitatii.
    Am avut GOLF7 inainte de Honda, Frabricat in Germania, si nu vreau sa mentionez lista de probleme avute in primii 20.000KM.
    7 5
  • Un nene
    3 stele jumate la performante,la motorizare 4 stele.

    Daca testati o marca germana cu motor de 1 litru si sub 100 de cai,consum asemanator cu aceasta Honda etc,ii dadeati mai mult,asa...comparati motorul asta cu vechiul 1.8 si il taxati pentru asta.Dati nota pentru ce poate motorul,nu pentru comparatii cu alt motor.

    La performante 3 stele jumate ca face suta in nu stiu cat timp si restul sunt mai rapizi.Testati cu o aplicatie GPS,va asigur eu ca I30 si Ceed scot cu o secunda mai putin decat scrie in cartea tehnica si bag mana in foc ca este valabil acelasi lucru si cu Honda.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru