Drivetest Honda Civic
1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Man6 Elegance NaviMarti, 18.07.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ce schemă de joc folosești atunci când ai meci în cea mai grea grupă de la Mondiale, împotriva celor mai iubite echipe din competiție și pe un teren pe care adversarii tăi joacă de când s-a inventat fotbalul?
Așezi toată echipa în apărare și speri la un egal sau riști totul cu trei atacanți și ești suficient de nebun să crezi că vei marca și vei câștiga nu doar meciul, ci și publicul de partea ta?
O să vă las pe voi să judecați strategia celor de la Honda, care s-au aruncat recent în segmentul compact, adică cel pe care Volkswagen Golf ar putea să-l redenumească cum vrea el, la câți fani și clienți are în Europa.
Chiar și în acest context, Honda și-a pus toate speranțele în Civic, ajuns la a zecea generație mai nonconformist ca niciodată.
Honda Civic
1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Man6 Elegance Navi
- Pret de pornire 18.500 €
- Pret model testat 20.000 €
Motor / Transmisie
Primul semn de curaj apare atunci când ridici capota. Honda a decis că este momentul să se alinieze trendului de downsizing și a instalat sub capota lui Civic doar motoare turbo. Eu l-am avut în test pe cel mai mic, de numai un litru.
Când treci de la vechiul aspirat de 1.8 litri, la o cilindree de numai 988 cmc s-ar putea să privești destul de sceptic. Mai ales dacă nu știi cu ce te ajută cuplul unui motor turbo.
De scepticism te vindecă repede unitatea cu trei cilindri, care garantează 129 de cai putere și un cuplu motor care va satisface clienții. Sunt 200 de Nm, livrați ușor mai târziu decât în cazul altor modele din segment, adică pe la 2250 de rotații. Este ca o palidă amintire a vechiului motor aspirat, care vedea cuplul maxim dincolo de 4000 rpm.
Mulți se întreabă dacă motorul de un litru este suficient pentru o mașină de asemenea dimensiuni. Depinde de utilizare. În oraș, motorul este vioi, livrează repede și nu dă semne de oboseală. Este o alegere inspirată. La drum lung vitalitatea se păstrează până într-un punct: cel în care rulezi pe autostradă. Dincolo de el motorul gâfâie, mai ales dacă mașina are numărul maxim de pasageri și bagajele lor.
Izolarea fonică a propulsorului este bună la ralanti, însă scade pe măsură ce urcați în zonele înalte: e un sunet interesant, care ar putea să placă unora dintre voi.
Unitatea de un litru a venit la pachet cu o transmisie manuală cu șase trepte, care se pare că a primit o timonerie ceva mai lungă decât vechea generație. Treptele de viteză sunt etajate destul de scurt.
Consum
Trecerea de la motoare aspirate la motoare turbo s-a făcut din rațiuni de eficiență. Cel puțin așa zice regula de bază a downsizing-ului. Prin urmare, motorul de un litru și 129 de cai putere ar trebui să fie mai economic decât vechiul aspirat de 1.8 litri.
După un drum București-Sinaia-București, fără menajamente și cu unele excese pe scurta bucată de autostradă până la Ploiești, Civic a consumat 6.5 litri/100 de kilometri. În mediul urban, consumul s-a învârtit în jurul a 8-9 litri/100 de kilometri.
În fișa tehnică, Honda anunță un consum mediu de 5.1 litri. Este mai mult decât Ford Focus, Hundai i30, Kia Cee'd și Peugeot 308. Mazda3 și Opel Astra se laudă cu aceeași valoare de 5.1 litri, în timp ce Seat Leon, Volkswagen Golf, Toyota Auris și Renault Megane sunt ușor mai gurmande.
Performanţe
Sunt aproape 130 de cai sub capotă și un cuplu suficient pentru o compactă fără pretenții sportive. Asta face ca sprintul de la 0 la 100 de km/h să se facă în 10.9 secunde, un timp dezamăgitor dacă îl comparăm cu cel al modelelor Volkswagen Golf, Seat Leon, Peugeot 308 sau Opel Astra. Nu mai vorbim despre Mazda3. Până și Toyota Auris și Renault Megane sunt mai rapizi. Rămâne ca Civic să-i poată depăși, la mustață ce-i drept, doar pe Focus, i30 și Cee'd.
E drept că Civic își mai spală din păcate cu cei 203 km/h viteză maximă, aproape de liderii segmentului.
Interior
Dincolo de portierele extrem de ușoare are noului Civic, Honda a pregătit o nouă strategie, diferită de cea abordată în trecut. În primul rând vorbim despre decizia de a grupa toate informațiile în spatele volanului. Nu mai avem ecrane mai mici sau mai mari împrăștiate pe toată planșa de bord.
Dar, ca și cum n-ar fi putut să uite complet de complicarea lucrurilor, Honda a păstrat un detaliu aparte pentru climatizare. Trebuie să apeși un buton dedicat pentru ca ecranul central să afișeze comenzile climatizării. Deci un buton în plus pentru niște butoane în minus.
Materialele folosite la interior sunt moi și plăcute doar pe alocuri. Sunt și zone în care ele nu sunt foarte prietenoase, însă, din fericire, finisajele sunt foarte bune. Scaunele sunt confortabile și oferă o susținere laterală bună.
Cât privește spațiile de depozitare, Honda s-a întrecut pe sine. Avem o cotieră centrală care poate fi configurată într-o mulțime de feluri și care este extrem de generoasă, avem un torpedou adânc, suport generos pentru sticle de 1.5 litri în portiere și un loc încăpător pentru telefon la baza planșei de bord.
Spațiul interior este suficient pentru cinci pasageri. Doi adulți pot călători foarte bine și pe locurile din spate, unde spațiul la picioare este aproape de cel din Volkswagen Golf.
Portbagajul însă este cel mai încăpător din segment: 478 de litri. Depășește la limită Peugeot 308 și cei 470 de litri ai săi.
Preţ de achiziţie
Honda Civic nu a fost niciodată printre cele mai accesibile compacte. Brandul își vinde scump reputația pentru fiabilitate. Noua generație nu vine cu prețuri accesibile și nici nu pare să-și propună să se dueleze cu modele de segment C care costă aproximativ 15.000 de euro.
Ce trebuie spus este însă că Civic are un mare as în mânecă: dacă ești îndeajuns de atent încât să analizezi oferta concurenților, vei vedea că un Civic configurat identic cu restul compactelor poate avea un preț cât se poate de competitiv. Deci una e prețul brut de achiziție, alta e ce primești în acea sumă. În cazul lui Civic, foarte multe.
Socotelile pentru un Civic pornesc de la 18.500 de euro, preț valabil pentru versiunea de un litru cu nivelul de echipare Comfort. Așa cum spuneam, deși pare scump, acest nivel entry-level este unul extrem de generos, pentru că beneficiază până și de scaune încălzite, climatizare și navigație.
Noi am testat același motor, dar cu nivelul de echipare intermediar Elegance, evaluat la 20.000 de euro. Pachetul său de dotări este similar cu ce găsim pe nivelurile de echipare de top ale celorlalți constructori.
E timpul să vedem ce prețuri percep și rivalii din segment. Un Ford Focus 1.0 Ecoboost de 125 de cai, cu nivelul de echipare Titanium, este ușor mai ieftin la 19.100 de euro. Prețul este aproape identic cu cel al unui Hyundai i30 1.0 T-GDI de 120 de cai putere și nivel de echipare Highway. Nici Kia Cee'd 1.0 T-GDI 120 CP cu echipare City nu este cu mult mai ieftină la cei 19.000 de euro.
Mazda3 și versiunea 2.0 benzină, 120 CP și echipare Revolution este ușor mai scumpă la cei 20.700 de euro ai săi. Opel Astra 1.4 turbo de 125 de cai și nivel Innovation se apropie destul de tare de Civic cu un preț de 19.700 de euro.
Înainte de a vedea faceliftul pe piața de la noi, Peugeot 308 are un preț de achiziție bun, de numai 17.300 de euro pentru versiunea 1.2 VTi de 130 de cai și nivel de echipare Active.
Renault Megane rămâne o alegere accesibilă la cei 16.800 de euro ceruți pentru versiunea 1.2 TCe de 130 CP și nivel de echipare Zen.
Ajungem și la Grupul Volkswagen. Seat Leon 1.4 turbo de 125 CP și nivel de echipare Xcellence costă doar 18.500 de euro. Volkswagen Golf 1.4 turbo Comfortline este și el ceva mai ieftin, dar nu la fel de bine echipat: 18.500 de euro. Nu în ultimul rând, un Toyota Yaris 1.6 de 132 de cai putere și nivel de echipare Sol costă 20.200 de euro.
Siguranţă
EuroNCAP a luat la întrebări Honda Civic, iar rezultatele nu au fost chiar demne de spiritul japonez. Mai exact, compacta a primit doar patru stele, fiind depunctată pentru siguranța oferită pasagerilor copii. A primit doar 67 de procente pentru că au apărut probleme la nivelul capului pentru pasagerul copil de 10 ani, așezat pe locurile din spate: capul acestuia nu a fost protejat de airbagul cortină, iar rănile provocate au fost îngrijorătoare.
Au mai apărut slăbiciuni și în cazul testului de impact lateral, unde pasagerii spate au avut de suferit la nivelul pieptului. Chiar și așa, Civic a primit 92% pentru protecția adulților, un punctaj foarte bun la această categorie.
Honda nu a stat cu mâinile în sân și a remediat problema. EuroNCAP a efectuat retestarea și Civic a punctat mai bine la capitolul protecția pasagerilor copii. Mai exact, procentajul a urcat de la 67% la 75%. Nu este un rezultat spectaculos, dar îi ajută pe japonezi să ia cele 5 stele.
Restul punctajelor a rămas neschimbat: 75% pentru protecția pietonilor și 88% pentru sistemele de siguranță.
Civic este echipat cu șase airbaguri, frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor și păstrarea benzii de mers.
Ţinută de drum
Honda a căutat să facă din Civic o mașină cu adresabilitate mai mare. Așa că a echipat modelul compact cu o suspensie ceva mai confortabilă, care absoarbe bine neregularitățile, fără a transmite zgomot în interior.
Chiar dacă a crescut confortul față de generația anterioară, ținuta de drum nu a avut de suferit. Ba chiar a avut de câștigat, având în vedere că modelul primește acum și suspensie Multilink pe spate.
Direcția asigură o precizie bună în viraje și nu este dificil de manevrat în oraș. Una peste alta, Civic este o mașină cu una dintre cele mai echilibrate ținute de drum, încercând să împace pe toată lumea.
Vizibilitate
Prima senzație pe care am avut-o atunci când am urcat în Civic a fost aceea că habitaclul este ușor întunecat. Suprafața vitrată nu este foarte mare, iar asta îți va crea la început o ușoară senzație de disconfort.
În plus, ai nevoie de o mai bună acomodare cu formele și dimensiunile. Luneta are valori decente, dar este separată de eleronul posterior. E cam aceeași senzație pe care am experimentat-o la vechiul Citroen C4 Coupe.
Montanții incomodează și ei destul de mult, atât cei față, cât și cei spate. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, fiind capabile să completeze unele lacune ale vizibilității posterioare.
Tehnologie
Honda a învățat din greșelile trecutului și ne propune acum un sistem multimedia eterogen, mult mai bine structurat și ușor de utilizat. E drept că grafica mai lasă de dorit, însă poți trece peste acest aspect pentru că funcția 3D a navigației standard mai salvează din aparențe.
Funcția tactilă a ecranului central răspunde prompt la comenzi, iar procesarea informației se face decent, chiar dacă navigația mai are unele scăpări. Există conexiuni pentru mai multe medii de stocare, inclusiv pentru telefoanele mobile, fie că folosesc iOS sau Android.
Și fiindcă tot ziceam că vizibilitatea nu este foarte bună, atunci o cameră pentru marșarier, oferită standard pe acest nivel de echipare, poate ajuta serios la manevrele de parcare. Nu are o calitate extraordinară a imaginii, dar își face treaba destul de bine.
Lista dotărilor de bun simț oferite standard include comenzi pe volan, senzori de ploaie și lumină, senzori de parcare și sistem audio cu opt difuzoare.
Design
Când ai rivali care se vând ca pâinea caldă deși au un design anost și conservator, ești obligat să vii cu o rețetă nouă, mult mai îndrăzneață. Zis și făcut, Honda a tras, a lățit și a coborât cât a putut noua generație Civic.
A ieșit un design agresiv, sportiv și gata să intre pe sub pielea oricui. Întoarce capetele noului Civic? Mai degrabă rupe gâturile celor care se uită după ea. E ca un magnet căruia nu-i poți rezista.
Cea mai bună demonstrație? Am parcat mașina în curtea Castelului Peleș, în ziua în care avea loc Concursul de Eleganță de la Sinaia. Chiar dacă a fost înconjurată de mașini istorice, care mai de care mai arătoase și pline de povești, Honda Civic a făcut baie de mulțime. Toți s-au oprit să o vadă de aproape, să-i analizeze interiorul sau să facă o poză cu ea.
Cred că a fost cel mai sincer concurs de furmuseșe la care am participat cu o mașină de test. Se pare că Honda a nimerit o rețetă câștigătoare. Cel puțin în materie de design.
Ne-a placut
- Portbagaj generos
- Design atrăgător
- Ținută de drum
Nu ne-a placut
- Plasticul regăsit în habitaclu
- Prețul piperat
- Punctajul EuroNCAP
Date tehnice - Honda Civic 1.0 Benzina Turbo (VTEC) 129CP Man6 Elegance Navi | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Masina este oribila si din fericire nu ne va zgaria retina, pentru ca se va vinde prost. De ce ar cupara cineva asa ceva? Pentru portbagaj?
Hatchback- UK, sedan-Turcia
Din pacate Honda nu mai e ce era in trecut cand vine vorba de fiabilitate (sta inca bine, insa i-au luat-o destule firme inainte), fie ca vorbim de piata americana sau cea europeana, piete pe care se fac anual sondaje si statistici.
Personal as alege oricand un i30 full cu automata cu dublu ambreiaj (Civic-ul mizeaza inca pe CVT pentru motorizarea mare) si 1.4 140 care cu promotia permanenta Hyundai (Honda in Romania nu prea ofera promotii in cazul modelelor noi) costa 19.100 euro.
Nu-mi plac deloc materialele/pasticele de la interior, iar ergonomia/intuitivitatea sistemului de "infotainment" tinde spre 0, mi-a fost destul de greu sa navighez logica meniului este absurda, chiar daca in spate este de fapt un android.
Orice ar zice cei care detin sau nu o honda, masina este scumpa.
Eu am Honda ( Made in Turcia ), si nu am fost multumit de ce am vazut la noile generatii.
Singura masina care chiar mi-a placut, a fost HR-V-ul ( Made in Mexic ), pana la urma nu are importanta unde se fabrica daca se rezpecta cu strictete controlul calitatii.
Am avut GOLF7 inainte de Honda, Frabricat in Germania, si nu vreau sa mentionez lista de probleme avute in primii 20.000KM.
Daca testati o marca germana cu motor de 1 litru si sub 100 de cai,consum asemanator cu aceasta Honda etc,ii dadeati mai mult,asa...comparati motorul asta cu vechiul 1.8 si il taxati pentru asta.Dati nota pentru ce poate motorul,nu pentru comparatii cu alt motor.
La performante 3 stele jumate ca face suta in nu stiu cat timp si restul sunt mai rapizi.Testati cu o aplicatie GPS,va asigur eu ca I30 si Ceed scot cu o secunda mai putin decat scrie in cartea tehnica si bag mana in foc ca este valabil acelasi lucru si cu Honda.