Joi, 28.05.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford S-Max a reuşit să se impună drept unul dintre cele mai dinamice monovolume construite vreodată. Exceptăm aici zona premium, unde constructori ca BMW sau Mercedes au devenit interesaţi, iar noul Seria 2 Active Tourer este un exemplu de monovolum cu pretenţii deosebite în acest domeniu al monovolumelor cu părinţi sportivi.
Prima generaţie S-Max rămâne în galeria automobilelor care au îndrăznit să fie diferite. Ford a pus pe acest model inclusiv un motor de 2.5 litri turbo de 220 CP preluat de la modelul Focus ST. Însă tot versiunile diesel cu motoare TDCi au constitui grosul vânzărilor. Să nu uităm că Ford are un movolum şi mai mare în gamă, numit Galaxy. Acesta este dedicat transportului de persoane într-un stil confortabil şi atât. S-Max are practic aceeaşi platformă, dar are un profil mai puţin înălţat şi un look mai arătos.
Reţeta a fost păstrată şi pentru a doua generaţie a modelului S-Max. Motoare puternice, suspensie împrumutată de la Mondeo, calităţi dinamice reale, şapte locuri. Ford are mare încredere în monovolumul său vedetă, aşa că ne-a chemat în Spania pentru îi pune la încercare. Am ales, bineînţeles, cea mai puternică versiune de motorizare.
Ford S-Max
2.0 EcoBoost 240CP Aut Titanium
- Pret de pornire n/c €
- Pret model testat n/c €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Ford nu putea să renunţe la un S-Max puternic, iar pentru generaţia a doua a urmat reţeta modelului original, dar modificată pentru a fi în ton cu timpurile. În locul motorului de 2.5 litri turbo, Ford foloseşte acum un motor 2.0 Ecoboost turbo cu injecţie directă. Puterea furnizată este de 240 cai putere la 5.400 rot/min, iar cuplul maxim este de 345 Nm între 2.300 şi 4.900 rot/min. Motorul are resurse suficiente pentru a mişca cele 1.7 tone cu o uşurinţă de invidiat. Ce-i drept, reprizele nu mai sunt la fel de explozive ca cele ale generaţiei anterioare, puterea fiind livrată ceva mai liniar. Faptul că cifra cuplului este mai mică faţă de cea a unor motoare diesel face ca motorul să pară mai puţin vânjos. Motorul de 240 CP poate fi asociat doar cu o cutie de viteze automată cu şase trepte care poate fi comandată şi manual cu ajutorul clapetelor de pe volan.
Reprizele sunt excelente, iar motorul este silenţios în cea mai mare parte a timpului, făcându-şi simţită prezenţa doar când este solicitat la maxim.
Consum
Motorul pe benzină de 2.0 litri şi 240 CP este silenţios şi puternic, dar atunci când ajungem la pompa de alimentare lucrurile nu mai sunt atât de roz. Cei 240 CP au nevoie de carburant, iar consumul mediul oficial pentru modelul 2.0 Ecoboost Turbo este de 7.9 litri, în timp ce în mediul urban vorbim de 10.3 litri/100 km. Este cel mai mare consum din segmentul monovolumelor de orice fel. Chiar şi BMW Seria 2 Gran Tourer 220i de 192 CP consumă în medie 6.2 litri/100 km.
În realitate, lucrurile sunt şi mai "distractive". Dacă abordăm un stil de condus sportiv, computerul de bord va indica un consum de 13.5 litri/100 km. Ford S-Max cu motor turbo de 240 CP va rămâne un model căutat de familiştii care chiar îşi doresc un motor pe benzină sau pentru care consumul nu este o problemă. Pentru că un S-Max echipat cu motor TDCI de 2.0 litri şi 180 CP poate oferi performanţe similare, dar cu un consum mult mai decent.
Performanţe
Ford S-Max 2.0 Ecoboost Turbo poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 8.4 secunde, iar viteza maximă a acestui model este de 226 km/h. Cum practic acest model nu are concurenţă directă în zona monovolumelor de volum de dimensiunea sa, putem să comparăm perfoamanţele lui S-Max Turbo cu cele ale monovolumelor din zona premium sau cu cele cu motoare pe benzină "normale".
Astfel, puternicul BMW Seria 2 Gran Tourer de 192 CP are o acceleraţie extrem de rapidă, de 6.7 secunde. Iar un monovolum cu motor pe benzină precum Seat Alhambra 1.4 TSI 150 CP poate accelera de la 0 la 100 km/oră în peste 10.5 secunde.
Interior
Deși Ford a avut mereu intenția de a-l mulțumi în special pe cel de la volan cu modelul S-Max, constructorul nu a uitat care este scopul final al acestui automobil. Este un "people carrier" așa cum îi spun englezii, fiind o maşină dedicată familiei. Poate transporta cinci sau șapte persoane, fiecare călătorind pe propriul scaun individual. Scaunele din spate se pot rabata, plia sau chiar elimina din habitaclu, dacă dorim să creăm cât mai mult spațiul pentru bagaje. Dacă alegem să folosim modelul S-Max în configurația cu cinci locuri, portbagajul are 700 litri, un volum mai mult decât suficient pentru nevoile unei familii cu doi copii, de exemplu.
În ceea ce privește spațiul dedicat celui de la volan, acesta a fost upgradat major față de generația anterioară. Totul are un feeling high-tech, butoanele fiind minimaliste, iar designul îngrijit și elegant. Planșa de bord este pe jumătate digitală, turometrul ocupând o jumătate de indicator pentru a lăsa loc unui display color. Pe consola centrală avem ecranul împărțit în patru zone al sistemului Sync 2, precum și sistemul audio de top Sony ce asigură o acustică impresionantă. Faimoasa frână de parcare manuală cu acționare ciudată a modelului S-Max a dispărut, lăsând loc unei frâne cu acționare electrică. La capitolul ciudățenii rămâne un buton extrem de mic pentru acționarea luminilor de avarie, precum și faptul că Ford preferă încă portierele clasice pentru accesul în habitaclu, deși a folosit și sistemul portierelor culisante pe modele precum B-Max sau Grand C-Max.
Preţ de achiziţie
Ford S-Max nu are încă prețuri pentru piața din România, acestea urmând să fie publicate mai aproape de data lansării naționale, care va avea loc undeva în a doua jumătate a lunii iulie. Ne așteptăm însă ca Ford S-Max să coste undeva în jurul sumei de 30.000 euro pentru o variantă bine echipată. Știm sigur că un S-Max 2.0 TDCI de 150 CP în echipare Trend va costa sub 27.000 euro, în timp ce un S-Max cu aceeași motorizare, dar în echiparea de top Titanium, va avea un preț de sub 30.000 euro. Sistemul de tracțiune integrală va fi o opțiune de 1.500 euro.
Singurii constructori care mai oferă încă monovolume de acest calibru sunt Volkswagen, Seat, Opel și Dacia. Nu există, însă, nici un concurent care să ofere o motorizare de 240 CP.
Siguranţă
Ford nu a mai trimis modelul S-Max la testele de impact organizate de EuroNCAP din 2006, când se lansa prima generație a acestui model. La testele de atunci, S-Max I obținea scorul general maxim de cinci stele.
În ceea ce privește noua generație, Ford se aşteaptă să obțină același scor maxim în momentul în care va trece din nou prin testele de impact. Noul model este echipat cu cele mai noi sisteme din domeniul siguranței, inclusiv Pre-Collision Alert, care va frâna automat în cazul unui accident iminent. Avem şi sisteme pentru avertizare în unghiul mort, recunoașterea semnelor de circulație, avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare și avertizare în cazul detectării unui stil de condus neatent.
Ţinută de drum
Ford a păstrat rețeta care a făcut din prima generație a modelului S-Max un automobil de succes. Motorul puternic a fost asociat cu o suspensie pe măsură, reglată pentru ca cel de la volan să poată conduce și într-un stil sportiv, dacă dorește.
Asta nu înseamnă însă că este tare ca piatra și că restul pasagerilor vor fi bine zgâlțâiți la orice denivelare. Este o suspensie relativ fermă, dar care absoarbe bine denivelările. În ciuda dimensiunilor apreciabile ale mașinii, ruliul este bine controlat, deși în situații limită își face apariția. Ne-am fi dorit poate ca motorul să fie mai exploziv, dar știm că un client rațional va alege totuși o motorizare diesel de 180 CP dacă vrea un S-Max care să fie atât practic, cât și sportiv.
Vizibilitate
Totul e bine atunci când te instalezi la volanul noului Ford S-Max. Poziția este înaltă, iar parbrizul imens, ceea ce permite o vizibilitate excelentă asupra drumului și a partenerilor din trafic. Montanții față sunt bine proproționați, iar oglinzile retrovizoare au grijă de restul.
Pentru a dubla siguranța, Ford a implenentat și o serie de sisteme care asigură o vizibilitate sporită la manevrare. Există o cameră amplasată în calandrul frontal care permite vizualizarea intersecțiilor sau ieșirilor din parcări care maschează traficul, precum și sistem de avertizare la ieșirea cu spatele din parcări.
Tehnologie
Pentru că S-Max este un model la fel de important precum Mondeo pentru Ford, nu s-a făcut rabat când a venit vorba de tehnologie. Ford și-a dotat dinamicul monovolum cu tot ce a avut mai bun, ba chiar a intrat în zone pe care nu le explorase până acum.
În primul rând, noul Ford S-Max va fi disponibil și cu tracțiune integrală, o premieră pentru Ford în acest segment. Nu am avut ocazia să testăm această versiune, dar sperăm să o facem când modelul va ajunge în România. Apoi, Ford a introdus un sistem de asistare adaptivă a direcției, o altă premieră pentru constructorul american. Ford ne-a demonstat sistemul care folosește un motor integrat chiar în volan și am putut simți diferențele de raport ale direcției în funcție de viteza de deplasare. Chiar dacă este o premieră pentru Ford, sistemul există de ani buni în zona premium. O altă premieră este volanul încălzit, oferit pentru prima dată pe modelul S-Max.
Apoi, Ford și-a dotat monovolumul cu tot arsenalul de sisteme din zona siguranței active și pasive. Vă spuneam mai sus de camera video frontală și de sistemele de avertizare la ieșirea din parcare. Există Pre-Collision Alert System, care anunţă iminenţa coliziunii cu un alt vehicul, avem faruri LED adaptive cu fază lungă automată, asistare la parcare perpediculară și asistare la ieșirea din parcare. Practic, sistemul acționează direcția, cel de la volan operând doar pedalele și cutia de viteze. Mai avem Blind Spot alert, recunoașterea semnelor de circulație, Lane Keeping alert, Lane Keeping Aid. Una peste alta, Ford S-Max este unul dintre cele mai tehnologizate modele produse de Ford, un adevărat laborator pe roți.
Design
Dacă silueta și linia generală a modelului S-Max a fost păstrată, noua generație pierde ceva la capitolul personalitate din cauza "grilei Aston Martin" care este deja prezentă pe toate modelele Ford.
Faptul că toate modelele mărcii folosesc aceeași parte frontală le face cumva anonime, dar S-Max are suficiente elemente pentru a fi recunoscut ușor. Este mai elegant față de generația anterioară, dar parbrizul extrem de înclinat și plafonul plonjat dau acea notă de dinamism static care nu mai există la alt model din acest segment al mașinilor dedicate familiei. Ford S-Max rămâne un automobil pe care știi că te poți baza atunci când familia se mărește și trebuie să renunți la hot hatch-ul tău preferat.
Ne-a placut
- Tehnologie
- Spațiu interior și modularitate
- Motor puternic
- Ținută de drum excelentă
- Tracțiune integrală opțională
Nu ne-a placut
- Lipsa portierelor culisante
- Consum mare
- Lipsa opțiunii cutiei manuale
Date tehnice - Ford S-Max 2.0 EcoBoost 240CP Aut Titanium | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
Atât că noul Espace a devenit un hibrid. Nu mai e un monovolum pur, e un monovolum-crossover. Cam ce era R-Class acum câțiva ani. O mașină greu de categorizat.
http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/seria-2-gran-tourer-20-220i-192cp-man-112023/specificatii.html
Un actor grabit, care-a si uitat, ce a rostit, pe scena,
Un actor grabit, care pleaca, imediat ce piesa a luat sfarsit,
Bucuros ca rolul a fost usor, alearga.. spre alt decor.....
http://www.automarket.ro/stiri/opel-zafira-tourer-primeste-motorul-16-sidi-turbo-de-200-cp-53496.html
NU POATE DEPASI INCA NIMENI C4 PICASSO EL ESTE CEL MAI DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE ASA CA INCERCAREA CELOR DE LA FORD CU ACEST MONOVOLUM ESTE LAUDABILA SI ATAT
2.0 EcoBoost de 240 cp, accelereaza in 8,4 sec . WHATTT ?????????
2.0 SkyActive 165 cp N/A acelereaza in 8, 2 sec .
Doar ca aici mai intra si raportul greutate/putere, sau greutate/cuplu, dar totusi, pentru un motor cu TURBO si inca 100 de cai in plus mi se pare LENTT.
probabil ca unii care iti dau dislike detin si turbo si cilindreea de aspirator si isi dau seama ca in afara de o abordare infantila bazata pe prea multa teorie si prea putina experienta ii deranjeaza si modul agresiv de adresare
din partea mea ai si o manuta rosie
succes
Intr-un cuvat: Ford-ul asta e URAT CU SPUME.
Espace e mult mai frumos. Parere personala.
ford s max 4.2
deci e clar