Drivetest Ford S-Max

2.0 EcoBoost 240CP Aut Titanium
Ford S-Max zoom
de Dragoș Băltățeanu
Joi, 28.05.2015
Un actor grăbit

Ford S-Max a reuşit să se impună drept unul dintre cele mai dinamice monovolume construite vreodată. Exceptăm aici zona premium, unde constructori ca BMW sau Mercedes au devenit interesaţi, iar noul Seria 2 Active Tourer este un exemplu de monovolum cu pretenţii deosebite în acest domeniu al monovolumelor cu părinţi sportivi.

Prima generaţie S-Max rămâne în galeria automobilelor care au îndrăznit să fie diferite. Ford a pus pe acest model inclusiv un motor de 2.5 litri turbo de 220 CP preluat de la modelul Focus ST. Însă tot versiunile diesel cu motoare TDCi au constitui grosul vânzărilor. Să nu uităm că Ford are un movolum şi mai mare în gamă, numit Galaxy. Acesta este dedicat transportului de persoane într-un stil confortabil şi atât. S-Max are practic aceeaşi platformă, dar are un profil mai puţin înălţat şi un look mai arătos.

Reţeta a fost păstrată şi pentru a doua generaţie a modelului S-Max. Motoare puternice, suspensie împrumutată de la Mondeo, calităţi dinamice reale, şapte locuri. Ford are mare încredere în monovolumul său vedetă, aşa că ne-a chemat în Spania pentru îi pune la încercare. Am ales, bineînţeles, cea mai puternică versiune de motorizare.

Ford S-Max
2.0 EcoBoost 240CP Aut Titanium

  • Pret de pornire n/c €
  • Pret model testat n/c €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Ford nu putea să renunţe la un S-Max puternic, iar pentru generaţia a doua a urmat reţeta modelului original, dar modificată pentru a fi în ton cu timpurile. În locul motorului de 2.5 litri turbo, Ford foloseşte acum un motor 2.0 Ecoboost turbo cu injecţie directă. Puterea furnizată este de 240 cai putere la 5.400 rot/min, iar cuplul maxim este de 345 Nm între 2.300 şi 4.900 rot/min. Motorul are resurse suficiente pentru a mişca cele 1.7 tone cu o uşurinţă de invidiat. Ce-i drept, reprizele nu mai sunt la fel de explozive ca cele ale generaţiei anterioare, puterea fiind livrată ceva mai liniar. Faptul că cifra cuplului este mai mică faţă de cea a unor motoare diesel face ca motorul să pară mai puţin vânjos. Motorul de 240 CP poate fi asociat doar cu o cutie de viteze automată cu şase trepte care poate fi comandată şi manual cu ajutorul clapetelor de pe volan.

Reprizele sunt excelente, iar motorul este silenţios în cea mai mare parte a timpului, făcându-şi simţită prezenţa doar când este solicitat la maxim. 

Consum

Motorul pe benzină de 2.0 litri şi 240 CP este silenţios şi puternic, dar atunci când ajungem la pompa de alimentare lucrurile nu mai sunt atât de roz. Cei 240 CP au nevoie de carburant, iar consumul mediul oficial pentru modelul 2.0 Ecoboost Turbo este de 7.9 litri, în timp ce în mediul urban vorbim de 10.3 litri/100 km. Este cel mai mare consum din segmentul monovolumelor de orice fel. Chiar şi BMW Seria 2 Gran Tourer 220i de 192 CP consumă în medie 6.2 litri/100 km.

În realitate, lucrurile sunt şi mai "distractive". Dacă abordăm un stil de condus sportiv, computerul de bord va indica un consum de 13.5 litri/100 km. Ford S-Max cu motor turbo de 240 CP va rămâne un model căutat de familiştii care chiar îşi doresc un motor pe benzină sau pentru care consumul nu este o problemă. Pentru că un S-Max echipat cu motor TDCI de 2.0 litri şi 180 CP poate oferi performanţe similare, dar cu un consum mult mai decent. 

Performanţe

Ford S-Max 2.0 Ecoboost Turbo poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 8.4 secunde, iar viteza maximă a acestui model este de 226 km/h. Cum practic acest model nu are concurenţă directă în zona monovolumelor de volum de dimensiunea sa, putem să comparăm perfoamanţele lui S-Max Turbo cu cele ale monovolumelor din zona premium sau cu cele cu motoare pe benzină "normale".

Astfel, puternicul BMW Seria 2 Gran Tourer de 192 CP are o acceleraţie extrem de rapidă, de 6.7 secunde. Iar un monovolum cu motor pe benzină precum Seat Alhambra 1.4 TSI 150 CP poate accelera de la 0 la 100 km/oră în peste 10.5 secunde. 

Interior

Deși Ford a avut mereu intenția de a-l mulțumi în special pe cel de la volan cu modelul S-Max, constructorul nu a uitat care este scopul final al acestui automobil. Este un "people carrier" așa cum îi spun englezii, fiind o maşină dedicată familiei. Poate transporta cinci sau șapte persoane, fiecare călătorind pe propriul scaun individual. Scaunele din spate se pot rabata, plia sau chiar elimina din habitaclu, dacă dorim să creăm cât mai mult spațiul pentru bagaje. Dacă alegem să folosim modelul S-Max în configurația cu cinci locuri, portbagajul are 700 litri, un volum mai mult decât suficient pentru nevoile unei familii cu doi copii, de exemplu. 

În ceea ce privește spațiul dedicat celui de la volan, acesta a fost upgradat major față de generația anterioară. Totul are un feeling high-tech, butoanele fiind minimaliste, iar designul îngrijit și elegant. Planșa de bord este pe jumătate digitală, turometrul ocupând o jumătate de indicator pentru a lăsa loc unui display color. Pe consola centrală avem ecranul împărțit în patru zone al sistemului Sync 2, precum și sistemul audio de top Sony ce asigură o acustică impresionantă. Faimoasa frână de parcare manuală cu acționare ciudată a modelului S-Max a dispărut, lăsând loc unei frâne cu acționare electrică. La capitolul ciudățenii rămâne un buton extrem de mic pentru acționarea luminilor de avarie, precum și faptul că Ford preferă încă portierele clasice pentru accesul în habitaclu, deși a folosit și sistemul portierelor culisante pe modele precum B-Max sau Grand C-Max.

Preţ de achiziţie

Ford S-Max nu are încă prețuri pentru piața din România, acestea urmând să fie publicate mai aproape de data lansării naționale, care va avea loc undeva în a doua jumătate a lunii iulie. Ne așteptăm însă ca Ford S-Max să coste undeva în jurul sumei de 30.000 euro pentru o variantă bine echipată. Știm sigur că un S-Max 2.0 TDCI de 150 CP în echipare Trend va costa sub 27.000 euro, în timp ce un S-Max cu aceeași motorizare, dar în echiparea de top Titanium, va avea un preț de sub 30.000 euro. Sistemul de tracțiune integrală va fi o opțiune de 1.500 euro.

Singurii constructori care mai oferă încă monovolume de acest calibru sunt Volkswagen, Seat, Opel și Dacia. Nu există, însă, nici un concurent care să ofere o motorizare de 240 CP.

Siguranţă

Ford nu a mai trimis modelul S-Max la testele de impact organizate de EuroNCAP din 2006, când se lansa prima generație a acestui model. La testele de atunci, S-Max I obținea scorul general maxim de cinci stele. 

În ceea ce privește noua generație, Ford se aşteaptă să obțină același scor maxim în momentul în care va trece din nou prin testele de impact. Noul model este echipat cu cele mai noi sisteme din domeniul siguranței, inclusiv Pre-Collision Alert, care va frâna automat în cazul unui accident iminent. Avem şi sisteme pentru avertizare în unghiul mort, recunoașterea semnelor de circulație, avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare și avertizare în cazul detectării unui stil de condus neatent.

Ţinută de drum

Ford a păstrat rețeta care a făcut din prima generație a modelului S-Max un automobil de succes. Motorul puternic a fost asociat cu o suspensie pe măsură, reglată pentru ca cel de la volan să poată conduce și într-un stil sportiv, dacă dorește.

Asta nu înseamnă însă că este tare ca piatra și că restul pasagerilor vor fi bine zgâlțâiți la orice denivelare. Este o suspensie relativ fermă, dar care absoarbe bine denivelările. În ciuda dimensiunilor apreciabile ale mașinii, ruliul este bine controlat, deși în situații limită își face apariția. Ne-am fi dorit poate ca motorul să fie mai exploziv, dar știm că un client rațional va alege totuși o motorizare diesel de 180 CP dacă vrea un S-Max care să fie atât practic, cât și sportiv. 

Vizibilitate

Totul e bine atunci când te instalezi la volanul noului Ford S-Max. Poziția este înaltă, iar parbrizul imens, ceea ce permite o vizibilitate excelentă asupra drumului și a partenerilor din trafic. Montanții față sunt bine proproționați, iar oglinzile retrovizoare au grijă de restul.

Pentru a dubla siguranța, Ford a implenentat și o serie de sisteme care asigură o vizibilitate sporită la manevrare. Există o cameră amplasată în calandrul frontal care permite vizualizarea intersecțiilor sau ieșirilor din parcări care maschează traficul, precum și sistem de avertizare la ieșirea cu spatele din parcări. 

Tehnologie

Pentru că S-Max este un model la fel de important precum Mondeo pentru Ford, nu s-a făcut rabat când a venit vorba de tehnologie. Ford și-a dotat dinamicul monovolum cu tot ce a avut mai bun, ba chiar a intrat în zone pe care nu le explorase până acum.

În primul rând, noul Ford S-Max va fi disponibil și cu tracțiune integrală, o premieră pentru Ford în acest segment. Nu am avut ocazia să testăm această versiune, dar sperăm să o facem când modelul va ajunge în România. Apoi, Ford a introdus un sistem de asistare adaptivă a direcției, o altă premieră pentru constructorul american. Ford ne-a demonstat sistemul care folosește un motor integrat chiar în volan și am putut simți diferențele de raport ale direcției în funcție de viteza de deplasare. Chiar dacă este o premieră pentru Ford, sistemul există de ani buni în zona premium. O altă premieră este volanul încălzit, oferit pentru prima dată pe modelul S-Max.

Apoi, Ford și-a dotat monovolumul cu tot arsenalul de sisteme din zona siguranței active și pasive. Vă spuneam mai sus de camera video frontală și de sistemele de avertizare la ieșirea din parcare. Există Pre-Collision Alert System, care anunţă iminenţa coliziunii cu un alt vehicul, avem faruri LED adaptive cu fază lungă automată, asistare la parcare perpediculară și asistare la ieșirea din parcare. Practic, sistemul acționează direcția, cel de la volan operând doar pedalele și cutia de viteze. Mai avem Blind Spot alert, recunoașterea semnelor de circulație, Lane Keeping alert, Lane Keeping Aid. Una peste alta, Ford S-Max este unul dintre cele mai tehnologizate modele produse de Ford, un adevărat laborator pe roți.

Design

Dacă silueta și linia generală a modelului S-Max a fost păstrată, noua generație pierde ceva la capitolul personalitate din cauza "grilei Aston Martin" care este deja prezentă pe toate modelele Ford.

Faptul că toate modelele mărcii folosesc aceeași parte frontală le face cumva anonime, dar S-Max are suficiente elemente pentru a fi recunoscut ușor. Este mai elegant față de generația anterioară, dar parbrizul extrem de înclinat și plafonul plonjat dau acea notă de dinamism static care nu mai există la alt model din acest segment al mașinilor dedicate familiei. Ford S-Max rămâne un automobil pe care știi că te poți baza atunci când familia se mărește și trebuie să renunți la hot hatch-ul tău preferat.

Nu ne-a placut

  • Lipsa portierelor culisante
  • Consum mare
  • Lipsa opțiunii cutiei manuale
Date tehnice - Ford S-Max 2.0 EcoBoost 240CP Aut Titanium
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
7
Cilindree cmc
1999
Lungime mm
4796
Putere maxima CP (rpm)
240 (5400)
Latime mm
1916
Cuplu maxim Nm (rpm)
345 (2300)
Inaltime mm
1655
Viteza maxima km/h
226
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
8.4
Ampatament mm
2849
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
70
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
285
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford S-Max

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (23)

  • E cel mai frumos monovolum de pe piata.
    34 33
  • legionarul
    eu nu vad deloc un minus lipsa portierelor culisante din contra ajuta la caracterul sportiv care incearca sa il emane masina.....daca avea portiere culisante strica putin din aspectul masinii....nici BMW Seria 2 Gran Tourer nu are portiere culisante.....ofera ele un avantaj practic da daca vrei un monovolum care sa le aiba iti indrepti atentia spre un Galaxy de ex.
    24 6
  • dumy78
    @dsg stai sa apara noul Espace ......
    12 16
  • @ cel mai frumos (inovator) , vandut in Europa , economic (diesel Peugeot ) , spatios (are aceasi ampatament si e cu 20 cm mai scurt ) si flexibil (vezi sistemul de scaune ) monovolum e GRAND C4 PICASSO...pe cand un drive test ?
    9 20
  • @ dsg : intr-adevar, e mai frumos decat VW Sharan/ SEAT Alhambra/BMW grand tourer care sunt cam...fade, dar monovolumele frantuzesti Citroen Picasso si Renault Espace au un design aparte
    11 12
  • Ma deranjeaza enorm designul scaunelor luat de la Volvo S60...la cat de bine arata in rest, puteau fi originali la partea asta...
    5 7
  • @dumy78

    Atât că noul Espace a devenit un hibrid. Nu mai e un monovolum pur, e un monovolum-crossover. Cam ce era R-Class acum câțiva ani. O mașină greu de categorizat.
    11 12
  • BMW Seria 2 Gran Tourer de 192 CP are o acceleraţie extrem de rapidă, de 6.7 secunde - de fapt sunt 7,7 secunde:
    http://www.automarket.ro/masini-noi/bmw/seria-2-gran-tourer-20-220i-192cp-man-112023/specificatii.html
    5 8
  • Laura Stoica
    Un actor grabit, care spune, replica si-apoi a plecat zambind,
    Un actor grabit, care-a si uitat, ce a rostit, pe scena,
    Un actor grabit, care pleaca, imediat ce piesa a luat sfarsit,
    Bucuros ca rolul a fost usor, alearga.. spre alt decor.....
    4 4
  • Writer
    E ciudat ca tocmai voi ati postat aceasta stire si in articolul de mai sus spuneti ca S max nu are concurent . De fapt Opel pana acum avea cele mai puternice versiuni din clasa atat diesel cat si benzina : (2,0 cdti biturbo 195 cp si 1.6 sidi turbo 200 cp ). Dar ca de obicei uitati astfel de aspecte !
    http://www.automarket.ro/stiri/opel-zafira-tourer-primeste-motorul-16-sidi-turbo-de-200-cp-53496.html
    6 3
  • @Laura Stoica
    Salutari lu' Ayrton Senna.
    6 1
  • Scrooge
    Mie lipsa cutiei manuale mi se pare un MARE MARE PLUS. Cand prioritari sunt pasagerii, si da la un monovolum chiar sunt, nu te apuci sa-i "zgaltaii" cu o ambreiaj si cutie manuala. Mersul lin al unei cutii automate e mult mai indicat. Parerea mea. Sunt curios daca pentru doar o luna s-ar vinde cutiile automate la pret cu cele manuale cate manuale s-ar mai vinde. Cred ca raportul va fi invers fata de cum e azi.
    8 4
  • OVIDIU
    NU VAD SENSUL UNOR ASTFEL DE MOTORIZARI PE UN MONOVOLUM
    NU POATE DEPASI INCA NIMENI C4 PICASSO EL ESTE CEL MAI DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE ASA CA INCERCAREA CELOR DE LA FORD CU ACEST MONOVOLUM ESTE LAUDABILA SI ATAT
    4 11
  • Eu sunt detinator de Peugeot 3008 2.0 HDI 180 CP 400 nM si este o masina incantatoare, e full, cu acoperis panoramic, tinuta de drum e minunata iar consumul mediu real e undeva la 6,5l/100... nu sunt partinitor dar am ales-o exact pt ceea ce ofera si pt faptul ca este o masina aratoasa... Fordul a avut mereu masini zgomotoase, motoarele benzina huruie ca naiba iar materialele folosite sunt de tot rasul, mai ales pe plansa de bord, se cojesc in jurul butoanelor... motorul asta e total useless pe piete gen Romania...
    9 18
  • Bombardierul
    Din nou rezulta ca motoare TURBO= MARKETING si Spalare pe CREIER.

    2.0 EcoBoost de 240 cp, accelereaza in 8,4 sec . WHATTT ?????????

    2.0 SkyActive 165 cp N/A acelereaza in 8, 2 sec .

    Doar ca aici mai intra si raportul greutate/putere, sau greutate/cuplu, dar totusi, pentru un motor cu TURBO si inca 100 de cai in plus mi se pare LENTT.
    5 18
  • zicea unu mai sus ca e cea mai frumoasa masina. eu zic ca asa masini urate nu a facut ford niciodata.
    7 8
  • Bombardierul
    As dori chiar o explicatie amanuntita , a ''meseriasilor'' care au dat dislike. Poate dumnealor sunt mai ''inteligenti'' si ne explica si noua cum sta treaba cu TURBO si cilindreea de aspirator.
    5 13
  • @bombardierul

    probabil ca unii care iti dau dislike detin si turbo si cilindreea de aspirator si isi dau seama ca in afara de o abordare infantila bazata pe prea multa teorie si prea putina experienta ii deranjeaza si modul agresiv de adresare

    din partea mea ai si o manuta rosie

    succes
    15 5
  • hazard
    cel mai reusit Ford de pe piata europeana...
    10 12
  • Grila hiperbolozata a-la-aston-martin sau alte trimiteri la fanoanele unei balene mi se par ridicole pt un monovolum care nu poate avea pretentii de supercar si vrea sa ascunda cat masi mult dimensiunile exterioare... ca deh, un monovolum trebuie sa para mic pe exterior si mare pe interior.

    Intr-un cuvat: Ford-ul asta e URAT CU SPUME.

    Espace e mult mai frumos. Parere personala.
    19 19
  • Cand frustrarea devine prea mare incepi si spui ca s-max e urat,ca espace e mai bun....... Penibila treaba!
    16 17
  • Uitati va la testele automarket si o sa vedeti ca zafira tourer este etalonul segmentului in acest moment cu (4.6 nota ) si nu doar aici ci si in alte teste a castigat acest titlu meritoriu , dar chiar si in acest caz , faptul ca unora le place picasso sau espace sau chiar si avantime :D nu inseamna ca ei sunt prosti . Fiecare are dreptul la o alegere si sigur are motivele lui sa o faca. Asa ca haideti sa incetam cu jignirile !
    14 8
  • opel zafira 4.6 ,
    ford s max 4.2
    deci e clar
    4 8

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru