Drivetest Ford Mustang Convertible facelift
5.0 Benzina (V8) 450CP Aut10Luni, 19.03.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mustang. Unul dintre numele existente în industria auto care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Un muscle car lansat în urmă cu peste 50 de ani care scrie istorie și în zilele noastre.
De curând, Ford Mustang a primit un facelift consistent care nu a vizat doar modificări estetice, ci și îmbunătățiri la nivel tehnologic. Pentru ca pachetul să fie complet, interiorul a fost restilizat, primind elemente moderne, iar celebrul V8 de 5.0 litri dezvoltă și mai mulți cai putere.
Am mers în sudul Franței pentru a testa Ford Mustang facelift Cabriolet în versiunea V8 de 5.0 litri echipată cu noua transmisie automată cu 10 trepte.
Motor / Transmisie
Un muscle car fără un motor mare nu este un muscle car adevărat. De aceea, Ford folosește rețeta clasică, în care un V8 este amplasat sub capota extrem de lungă și bombată a lui Mustang. Totuși, știm că Ford oferă pe Mustang și motorul 2.3 litri cu patru cilindri. Pentru cei mai puțin "muscle-maniaci".
În cadrul testului organizat în Franța, oficialii Ford au adus și versiuni echipate cu acest propulsor, dar despre resursele acestuia vom vorbi pe larg atunci când mașina va ajunge și în România.
Motorul V8 de 5.038 cmc (cilindreea a fost mărită comparativ cu varianta fără facelift) produce 450 de cai putere la 7000 rpm (cu 28 CP mai mult față de versiunea anterioară) și dezvoltă un cuplu de 529 Nm la 4.600 rpm.
Așa cum era de așteptat, motorul V8 are același bolborosit specific și impresionează prin resursele care îți sunt oferite foarte rapid. Propulsorul este capabil de reacții brutale, iar sunetul produs devine simfonie pentru cei care iubesc cu adevărat mașinile.
O apăsarea puternică a pedalei de accelerație face ca mașina să vibreze și în același timp să "fugă" sălbatic, lăsând în urmă un "nechezat" prelung. Cei 450 de cai putere îți pot oferi atât viteză, cât și derapaje controlate.
În funcție de aventura pe care te pregătești să o începi alături de Mustang, inginerii Ford oferă acum mai multe moduri de conducere: Normal, Sport, Track, Snow/Wet, Drag Strip și My Mode. În modul Snow/Wet, motorul și accelerația sunt ușor anesteziate, în timp ce My Mode permite personalizarea setărilor.
Odată cu faceliftul, Ford a introdus și modul Drag Strip. Acesta optimizează performanțele pentru o accelerație extrem de rapidă la startul de pe loc. Acest mod nu trebuie confundat cu Launch Control, întrucât Drag Strip vine cu setări speciale și pentru cutia de viteze.
Versiunea V8 poate fi comandată fie cu o transmisie manuală cu șase trepte, fie cu una automată cu 10 rapoarte. În cadrul testului, am ales versiunea automată. Transmisia oferă schimbări plăcute și liniare în modurile Snow/Wet și Normal, în timp ce în restul modurilor cutia a fost programată să aibă un comportament ceva mai brutal.
Așa cum era normal, transmisia cu 10 rapoarte poate fi controlată și cu ajutorul unui set de padelelor, poziționate în spatele volanului.
Consum
Atunci când mergi să cumperi un Ford Mustang V8 de 5.0 litri, cu siguranță economia de carburant nu reprezintă una dintre prioritățile tale. Propulsorul muscle car-ului o să consume mult carburant, iar valorile anunțate de producător sunt radicale. Pentru varianta Convertible și transmisia automată cu 10 trepte, fișa oferită de producător spune 19.6 litri/100 de kilometri în regim urban, 8.5 litri/100 de kilometri în afara orașului și 12.5 litri în regim mixt.
Traseul pe care l-am parcurs în cadrul testului din Franța a inclus mulți kilometri cu zone virajate de munte și puține localități, iar la final am ajuns cu un consum mediu de 14.5 litri/100 de kilometri. De menționat că pe mai toate liniile dreapte am abuzat de resursele motorului V8, ducându-l foarte des în zona roșie a turometrului. Mai mult, au existat și plecări de pe loc în modul Drag Strip.
În România există puțini competitori reali pentru Ford Mustang V8 Convertible. Am ales BMW M4 Convertible și Mercedes-AMG C63 Cabrio. În cazul modelului bavarez, consumul mediu anunțat este de 8.7 litri/100 de kilometri în regim mixt, în timp ce AMG C63 Cabrio consumă 9.3 litri/100 de kilometri. Ambele valori de mai sus sunt calculate conform standarului european NEDC.
Performanţe
Ford Mustang este unul dintre acele modele capabile să emane putere în stare pură. Iar când aducem în discuție și performanțele, muscle car-ul reușește valori bune. Conform oficialilor Ford, Mustang Convertible facelift poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde (4.8 secunde în cazul transmisiei manuale).
Atât AMG C63 Cabrio, cât și BMW M4 Convertible reușeșc timpi puțin mai buni. Modelul dezvoltat de inginerii din Affalterbach are nevoie de 4.2 secunde pentru aceeași repriză, în timp ce produsul bavarezilor face 0-100 km/h în 4.4 secunde. Trebuie să menționăm și faptul că AMG C63 Cabrio are 26 CP în plus față de Mustang, în timp ce M4 Convertible vine cu un deficit de 19 CP.
Viteza maximă anunțată de Ford pentru Mustang Convertible facelift V8 este de 249 km/h. Restul concurenților lui Mustang vin cu o viteza maximă limitată la 250 km/h.
Interior
Prin definiție, un muscle car nu o să-ți ofere prea multe finisaje de top la interior, iar Mustang facelift nu face rabat de la această regulă. Există elemente din material plastic dur atât pe fețele ușilor, cât și în zona tunelul median.
Spre deosebire de versiunea precedentă, muscle car-ul primește un instrumentar de bord complet digital care integrează un ecran de 12 inch. Configurația ceasurilor de bord se schimbă în mod automat în funcție de modul de rulare selectat, dar poate fi personalizat în funcție de dorințele șoferului.
Spațiile de depozitare de pe uși sunt mici, tunelul median integrează două suporturi de pahare, iar singura zonă în care îți vei putea pune telefonul mobil este mult prea îngustă.
Scaunele sunt confortabile și oferă suport lateral bun, iar volanul are o tentă retro, sigla căluțului fiind prezentă pe centrul acestuia. Totuși, îți amintești imediat că ești într-un Mustang de generație nouă când vezi numărul mare de butoane amplasate pe acesta.
La fel ca în cazul versiunii fără facelift, majoritatea butoanelor din zona postului de conducere sunt preluate de pe Mondeo sau Focus. Butoanele poziționate în zona de jos a consolei centrale au un design inspirat de industria aerodinamică, dar funcționează doar într-o singură direcție, în sus. Deși oferă patru locuri, pe cele două scaune din spate vei putea transporta adulți doar pentru o perioadă scurtă de timp.
Pentru ridicarea/coborârea plafonului trebuie să faci două operații. Mai întâi tragi și rotești de mânerul amplasat pe plafon, iar mai apoi apeși pe butonul care comandă mecanismul. Procesul nu este unul lung, dar poate fi realizat doar pe loc.
Preţ de achiziţie
Ford Mustang facelift nu a primit încă prețuri pentru piața din România. Dar modelul este disponibil la comandă, iar livrările ar urma să demareze în luna iunie. Cel mai probabil, prețul lui Mustang facelift va crește, însă nu cu mult.
Anterioara versiune a lui Ford Mustang V8 Convertible echipat cu transmisia automată avea un preț de pornire de 48.000 de euro. Modelele cu puteri similare amintite în capitolele anterioare sunt mult mai mari. Din altă galaxie, chiar. Mercedes-AMG C63 Cabrio pleacă de la 84.000 de euro, în timp ce BMW M4 Convertible începe de la 93.000 de euro.
Nu trebuie să uităm și de impozitul anual. În cazul acestui V8 de 5.038 de cmc, valoarea trece de 7.300 de lei/an.
Siguranţă
Un punct sensibil pentru Mustang. Modelul american a fost testat de organizația EuroNCAP, iar rezultatele obținute nu au fost unele foarte bune. Doar trei stele pentru muscle car-ul care a debarcat oficial în Europa în 2015.
În dreptul siguranței pasagerilor adulți, Ford Mustang bifa 72%, în timp ce pentru siguranța copiilor modelul american a reușit doar 32% din punctaj. În dreptul capitolului protecția pietonilor, EuroNCAP a notat cu 78%, iar sistemele de siguranță au fost punctate cu 61%.
Nu știm dacă EuroNCAP va testa și versiunea cu facelift, dar noi vă spunem că aceasta a primit o serie de elemente noi de siguranță. Ford Mustang facelift va fi oferit cu un sistem de alertă în funcție de distanță, cruise control adaptiv și cu un sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare cu menținerea acesteia.
Ţinută de drum
Ford Mustang Convertible facelift este un model cu dimensiuni mari și cu o masă pe măsură (1.818 kilograme în cazul versiunii V8 și transmisie automată). Dar muscle car-ul Ovalului Albastru reușește să surprindă prin felul în care își maschează kilogramele.
Acum, Ford oferă opțional sistemul MagneRide cu amortizoare adaptive. În funcție de modul de rulare selectat, acestea își modifică răspunsul, iar Mustang devine un model și mai dinamic. Da, muscle car-ul se înclină în continuare pe viraje, dar ruliul este minimal.
În modul Normal, suspensia, direcția și răspunsul motorului au fost reglate pentru a oferi mai degrabă confort (excludem sunetul generat de motorul V8 care își face simțită prezența în habitaclu indiferent de setarea folosită) decât sportivitate. Prin selectarea altor moduri, Mustang devine un animal, o bestie capabilă să stea bine și pe viraje. Ce-i drept că și anvelopele Michelin Pilot Sport 4S ajută din plin.
Totuși, la limită, comportamentul devine supravirator, iar lipsa experienței ar putea transforma rapid situația într-un eveniment mai puțin fericit.
Direcția lui Mustang facelift are trei moduri de a comunica cu șoferul (Normal, Comfort și Sport), fiecare putând fi selectat cu ajutorul unui buton aplasat în zona inferioară a consolei centrale. Direcția nu este extrem de precisă, pentru că Ford consideră că pentru un muscle car nu vei avea nevoie de abilitățile unui neurochirurg. Sistemul de frânare are discuri de 380 mm pe puntea față cu etriere Brembo, iar pe puntea spate sunt montate discuri de 330 mm.
Vizibilitate
Ford Mustang rămâne un muscle car, o mașină cu proporții generoase, care te poate impresiona prin liniile de design.
Totuși, vizibilitatea nu este un capitol pe care Mustang să-l treacă cu brio. Oglinzile laterale sunt ușor subdimensionate, iar montanții A te vor încurca pe virajele strânse. Oglinda centrală fără ramă este generoasă, iar luneta se achită bine de îndatoriri.
Vei avea nevoie de ceva timp să te obișnuiești cu dimensiunile lui Mustang. Dar nu trebuie să-ți faci griji: Ford îți vine în ajutor cu o cameră video pentru mersul cu spatele.
Tehnologie
Mustang Convertible facelift nu este doar un muscle car. Modelul constructorului american are un ecran central de 8 inch care facilitează comunicarea dintre șofer și sistemul de infotainment Sync 3. Așa cum probabil știți, tehnologia oferită de Ford este compatibilă atât cu Apple CarPlay, cât și cu Android Auto. În general, software-ul folosit de Ford funcționează fluid, însă are anumite momente în care răspunsul oferit întârzie.
Tot la acest capitol trebuie să reamintim de instrumentarul de bord complet digital, dar și de noile sistemele de sigurață oferite acum pe Mustang facelift.
Știm cu toții că V8-ul lui Mustang este un motor gălăgios. Pentru clienții care își iubesc vecinii și nu vor să-i deranjeze cu zgomotele metalice produse de evacuarea lui Mustang, Ford a introdus Good Neighbour Mode. Acesta este capabil să limiteze automat sunetul evacuării în intervale orare pe care le poți programa.
Dar Ford s-a gândit și la iubitorii de sunete brutale, iar sistemul de evacuare cu supape active poate deveni și mai brutal prin selectarea modurilor Race sau Sport.
Design
Ford Mustang este un model pe care îl vei recunoaște imediat. Versiunea revizuită vine cu o capotă nouă, cu o grilă restilizată și cu un splitter modificat. În partea din spate, Mustang Convertible facelift a primit un spoiler remodelat, un difuzor de aer și patru terminații pentru sistemul de evacuare în cazul versiunii V8.
În același timp, Ford a introdus trei culori noi de caroserie: Kona Blue, Orange Fury și Royal Crimson. Clienții vor avea la dispoziție și o serie de jante de 19 inch cu design revizuit.
Până în acest moment, pasiunea pentru Mustang a fost confirmată de 33.000 de europeni (numărul de livrări pentru versiunea fără facelift), iar varianta restilizată are șanse mari să devină la fel de populară în rândul publicului de pe continent.
Ne-a placut
- Sunet foarte bun produs de motor și evacuare
- Suspensia MagneRide
- Fluiditatea transmisiei
- Funcția Drag Strip
Nu ne-a placut
- Anumite materiale plastice
- Întârzierile sistemului de infotainment
- Meniul instrumentarului de bord greu de intuit
- Vizibilitatea redusă
Date tehnice - Ford Mustang Convertible facelift 5.0 Benzina (V8) 450CP Aut10 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
am putea comenta de consum si impozit auto, dar avand in vedere ca de diferenta de pret fata de cei mentionati acoperi benzina si impozitul auto pe vre-o 10 ani, zic ca merita, asta in conditiile in care esti fericitul care-si permite sa sparga in jur de 10 mii anual pentru distractia condusului
oricum comparatia cu bmw sau merz nu-si are sensul, e ca si cum i-am compara pe diesel cu cruise.
personal cred ca metalele grele se aud mai bine dintr-un mustang
spune si pretul ceva, totusi. pret mic inseamna materiale slabe. otel ieftin = rezistenta slaba, rezultate sub asteptari la NCAP, greutate mare, consum mare, forte inertiale mari enervante pe circuit.
e bun pt cei care vor in special cai putere, dar dispusi sa treaca cu vederea restul neajunsurilor.
de asta se si vinde bine: multa putere la bani putini.
cum e folosita (sau mai bine zis irosita) puterea aia, e alta poveste.
nu degeaba ceva similar ca putere, de la firme europene sau japoneze care lucreaza cu simt de raspundere e de 2-3 ori mai scump.
bun si ieftin nu exista, e o iluzie. exista doar compromisuri, care pot fi mai mari sau mai mici, cat de cat acceptabile sau total inacceptabile
@Mihai spune mai sus ca la bani e ca un BMW 220i de baza.
eu personal as alege acel BMW 220i mai degraba. altii ar alege mustangul. nu condamn pe nimeni, inteleg argumentele fiecaruia
insa daca ma gandesc la masa Mustangului si la manevrabilitatea de exceptie a BMW-ului, cred ca in final 220i-ul e mai util per total, atat pt un track-day cat si in viata cotidiana.
inchei cu un pont: in general, contrar aparentelor si primului impuls de cumparare, e de preferat sa alegem o masina mai mica, mai slaba ca putere, dar de calitate, decat una mai mare si mai puternica la acelasi pret.
la multi am auzit expresia "multa masina la bani putini". asta nu inseamna decat un lucru: o masina proasta, prost conceputa, cu tehnologii vechi, pe care vei cauta disperat sa o dai dupa cativa ani. bucuria initiala ca are motor puternic se risipeste repede, impreuna cu o gramada de bani pierduti.
cumparati cu cap!!
Din nou, americanii dau lectii europenilor pana si pe segmentul auto, cel putin pe nisa asta de clienti: e cea mai buna muscle-car si best bang for the buck one can get. Ai sute de cai la cca 40.000 de iepuro, un motor 5.0 care e simfonie pentru urechi, un look absolut uluitor, mai ales pe culoarea portocalie cu jante negre, deci wow wow wow! Mie personal imi place mai mult cum suna decat orice M4 si M5 si S6 si ce vreti voi.
Partial ai dreptate. Si eu sunt de parere ca ieftin si bun nu exista. In schimb aici e bun. Si nici nu e chiar asa ieftin. Mustang-ul nou nu e cu nimic mai prejos ca un BMW seria 4 coupe de ex cu care concureaza oarecum. Daca ai intrat si mers cu seria 4 (eu am mers cu un seria 4 grand coupe si cu Mustang 2016) iti spun sincer ca au aceeasi calitate a materialelor. Acum nu stiu ce tabla au folosit si tind sa cred ca mai buna la BMW dar in interior nu simti diferente. Iar Mustang-ul asta nou are un design fermecator. Nu poti compara cu concurenta nemteasca. E mult peste ei acest Ford. Ai si varianta europeana de 2.3 daca nu vrei sa iti consume mult...si putere e suficienta. Mustang nu e Ferrari sau Lamborghini. E acel monstru accesibil care starneste pasiuni cel putin la fel de intense ca un Ferrari. Nu e perfect....dar e bun. Totusi ma uit si nu inteleg de ce au ales in timp sa faca caroserii total diferite fata de prima generatie de Mustang 1964-1973. Nu as fi modificat mare lucru la el ca design pt. ca nu avea nevoie. Primul era perfect. Trebuia perfectionat asa cum o face Porsche cu 911. Aceeasi masina de peste 50 de ani ca design dar modernizata subtil. Sunt sigur ca orice posesor sau viitor posesor de Mustang daca ar avea de ales intre unul nou cu design-ul primei generatii dar nou si tehnologizat sau pe acesta , l-ar alege pe cel cu design vechi.
Adica le pui pe toate 3 una langa allta si te vei uita numai la mustang. Apoi le pornesti pe toate 3 si vei auzi doar mustang. si cand pleaca de pe loc, vedea un mustang si mult fum in jurul lui :)
Nu este insa o masina practica pentru Europa. Sunt multe masini asemanatoare ca pret cu performante superioare. E adevarat ca alea poate nu intorc atatea priviri.
Din unele puncte de vedere se aseamana cu Jeep Wrangler.
La interior, materialele sunt de calitate. BMW in general e o masina cu multe probleme. Vorbesc din auzite, e drept, dar sunt prea multi cei care se plang de ele, in EU si US.
In Europa, chiar daca pretul e relativ accesibil, taxele punitive ale guvernelor europene fac din Mustang o masina nu foarte usor de detinut, cel putin nu pentru omul de rand. In schimb, in America, o poti cumpara si detine la fel de usor ca un VW Golf sau un Ford Focus. De aceea, la baza interiorul nu e cel mai premium (desi foarte okay).
Masina a fost conceputa pentru omul de rand iar asta face parte din carisma si caracterul ei magnetic, din punctul meu de vedere. Americanii, desii nu fac intotdeauna cele mai bune masini din punct de vedere tehnic obiectiv, au talentul de a le face extrem de carismatice si distractive. Masini care ies in evidenta si nu te plictisesc deloc. Din contra, iti ridica spiritul, lucru pe care nu-l poti spune intotdeauna cu privire la unele masini germane, care par a fii proiectate pentru contabili.
Masini precum, Jeep Wrangler, Ford Mustang, Dodge Challenger, Viper, Corvette sau Cadillac-urile clasice. Toate sunt masini emblematice pentru industria auto in felul lor, chiar daca nu sunt neaparat cele mai bune, desi au punctele lor forte. Asta ma face sa le iubesc.