Drivetest Ford Mustang

5.0 Benzina (V8) 422CP Man6
Ford Mustang zoom
de Dragoș Băltățeanu
Joi, 14.05.2015
Legendar

Undeva în Bavaria, într-un mic sat, un Ford Mustang roşu se opreşte pe marginea drumului. La casa cu etaj de alături, un băiat şi tatăl său fac ochii mari. Mustangul roşu face parte din lansarea europeană a puternicului model american şi s-a oprit pentru ca cei doi ziarişti să facă schimb de locuri la volan. Tatăl băieţelului ne zâmbeşte de la balcon şi ne spune ceva în germană. Zâmbim şi noi şi ne suim în maşină. Omul îşi face urechiile pâlnie, iar copilul ţopăie de bucurie. Plecăm cât putem de tare de pe loc, lăsând muzica motorului V8 să umple satul spre bucuria celor doi spectatori.

Am fost în Germania pentru a asista şi încerca un model special. Noua generaţie Ford Mustang este prima importată oficial în Europa, iar Ford Europa nu a vrut să lase acest moment să treacă neobservat. Aşa că ne-am prezentat la Munchen pentru a ne sui la volanul unei specii de automobil pe cale de dispariţie. În era în care toţi constructorii europeni s-au aliniat la curentul downsizing, iar motoarele folosite sunt din ce în ce mai mici, Ford are curajul şi tupeul să aducă în Europa un automobil sub capota căruia putem găsi două motoare mari. Foarte mari!

Va avea succes un asemena model american pe pieţele pretenţioase de pe Bătrânul Continent? Greu de spus. Dar nu prea contează, pentru că Ford Mustang este o legendă pe roţi. Un automobil care nu poate să lipsească din gama lui Ford tocmai pentru că defineşte esenţa acestei mărci. Şi poate va avea succes: în ciuda taxării mari pentru motoarele cu cilindree ridicată, în România s-au înregistrat deja 40 de comenzi ferme. 

Ford Mustang
5.0 Benzina (V8) 422CP Man6

  • Pret de pornire 35.000 €
  • Pret model testat 45.000 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În Statele Unite ale Americii, motoarele de cilindree mare sunt încă la putere. Iar un Mustang fără motor V8 nu este un Mustang adevărat. Ford nu putea să schimbe această reţetă, aşa că oferă pentru prima dată oficial în Europa modelul Mustang echipat cu motor V8 de 5.0 litri. Este un motor aspirat de 4.951 cmc cu 8 cilindri în V care oferă 418 cai putere la 6.500 rpm şi 530 Nm la 4.250 rpm. 

Motorul V8 este reţeta clasică americană pentru un muscle car perfect. Este însoţit de sunetul bolborosit atât de specific motoarelor V8 şi de o transmisie manuală cu şase trepte. Pentru a schimba treptele îţi trebuie o mână fermă, cutia Getrag folosită de Ford fiind una serioasă, gândită să reziste la abuzuri din partea proprietarilor de Mustang. Pentru că cu un motor atât de mare şi tracţiune spate deschide o lume de posibilităţi, drifturi şi viraje abordate cu mult entuziasm.

Cei 418 CP nu impresionează prin putere brută, ci mai degrabă prin disponibilitatea imediată de care dau dovadă. Indiferent de treaptă, motorul are mereu resurse. O simplă apăsare mai puternică pe pedala de acceleraţie şi maşina zvâcneşte sub noi ca un mustang sălbatic. Mustang calul.

Cuplul mare mişcă cu uşurinţă maşina în orice situaţie, iar puterea se dezlănţuie cu adevărat după 5.000 la 7.000 rpm. Iar simfonia pentru V8 şi evacuare dublă îţi ridică fiori pe spate în timp ce toată maşina vibrează şi galopează din tot sufletul. Timoneria cutiei este cumva greoaie, dar precisă. Cu o mână forte, simţi că schimbi treptele. Trepte lungi, dar bine etajate pentru puterea motorului. A treia poate fi folosită pe post de cutie automată pe drumuri virajate, nefiind nevoie de alte schimbări.

Consum

Dacă decizi să cumperi un Mustang 5.0, economia de carburant nu este una din priorităţiile tale. Este un motor de cilindree mare, este normal să consume mult. Chiar şi cifrele oficiale sunt radicale la acest capitol. Media oficială este de 13.5 litri/100 km, iar în mediul extraurban este 9.6 litri/100 km. Cifra cu adevrărat impresionantă este cea pentru consum în mediul urban, unde modelul Mustang GT V8 5.0 consumă 20.1 litri/100 km. Pentru a-i oferi totuși o autonomie decentă, Ford echipează modelul Mustang GT cu un rezervor de 61 litri.

Pentru a-l pune la încercare, la Munchenam preluat un Mustang GT roşu pentru un traseu mixt de aproape 200 km. Trasul a inclus autostradă, din care o bucată fără limită de viteză, drumuri naţionale şi multe treceri prin sate unde am respectat viteza legală. Cu un stil de condus liniştit, computerul de bord a indicat un consum mediu de 11.8 litri/100 km. Dar când am schimbat registrul şi am eliberat toţi caii putere, consumul a crescut la 15 litri/100 km.

Este inutil să mai spunem că Mustang are cel mai mare consum din clasa modelelor coupe cu puteri de peste 400 CP.

Performanţe

Ford Mustang emană putere brută, urlă şi vibrează ca un boxer aflat în ziua vieţii sale în ring. Dar dacă analizăm cifrele la rece, nu este cel mai rapid automobil din acest segment. Ce-i drept, pentru a găsi un automobil cu puteri similare trebuie să mergem în zona premium, unde Audi, BMW, Mercedes şi Jaguar produc automobile cu puteri similare. 

Există şi un adversar direct, în persoana modelului Chevrolet Camaro V8 6.2. Dar Chevrolet nu mai este prezent în Europa decât în câteva ţări, iar Camaro este limitat la 1.000 de unităţi importate anual în Europa. În Germania, de exemplu, se mai poate achiziţiona un Camaro V8 de 432 CP. 

În România putem compara modelul Mustang cu modele precum BMW M4, Mercedes-Benz C 63 AMG, Audi RS5 sau Jaguar F-Type Coupe. Toate, cu excepţia modelului M4, folosesc motorizări V8 cu puteri de peste 400 CP. Însă, discutăm de zona premium şi preţurile sunt cel puţin duble faţă de cel al modelului Mustang.

Ford Mustang GT V8 are nevoie de 4.8 secunde pentru a atinge 100 km/h, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 km/oră. Performanţele sunt similare cu cele ale concurenţei din zona de lux, acestea având acceleraţii efectuate între 4.1 şi 4.9 secunde. 

Interior

Maşinile americane nu sunt chiar repere la capitolul finisaje. Mustang nu face excepţie, dar progresul este evident faţă de generaţia anterioară. Noi am avut la dispoziţie maşini de preserie venite de pe banda de asamblare din Flat Rock, Michigan, acolo unde sunt fabricate toate modelele Mustang, indiferent că sunt vândute în Europa sau America.

Ford a transplantat o parte din elemente moderne din interiorul unor modele ca Focus sau Mondeo către Mustang, încercând să păstreze un aer retro inspirat de modelul Mustang clasic din 1966. Parţial au reuşit. Avem astfel indicatoare de bord cu inscripţii de genul "ground speed" sau "revolutions per minute", elemente clasice cu trimitere la zona aviaţiei, de unde s-a inspirat Mustangul original. Apoi, avem ecrane digitale. Unul între cele două ceasuri de bord, altul pe consola centrală, acesta fiind şi interfaţa sistemului infotainment Sync 2. Urmează butoane de tip switch în partea de jos a consolei, de unde putem activa luminile de avarie, modurile de condus sau cantitatea de asistare a direcţiei. 

Volanul are şi el o tentă retro, fiind dominat de sigla clasică a căluţului Mustang, dar are suficiente butoane amplasate pe el pentru a-ţi aduce aminte că te afli în cea mai nouă generaţie a acestui model. 

Calitatea plasticelor este medie, bordul şi feţele de uşă fiind tari şi neplăcute la pipăit. Dar am întâlnit acest lucru doar în varianta fastback V8, pentru că versiunea decapotabilă cu motor de 2.3 litri (testul vine peste câteva zile tot aici, pe Automarket) era echipată cu materiale ceva mai moi. Un plus pentru scaunele sport Recaro, o opţiune de 1800 euro, pentru cine doreşte un sprijin lateral adecvat. Nici scaunele standard nu sunt de dat la o parte, fiind mult mai confortabile faţă de cele sport. 

Mai trebuie menţionat faptul că foarte multe elemente de la interior sunt preluate de la modele precum Focus. Aici amintim manetele pentru semnalizare şi ştergătoare şi comanda pentru activarea luminilor. Dar, Ford a reuşit să realizeze ce şi-a propus. La interior, atmosfera este tipică pentru un muscle car american.

Mustang are patru locuri şi, teoretic, poate transporta patru persoane. Locurile din spate pot fi folosite în caz de necesitate, dar nu sunt extrem de confortabile la drum lung. Volumul portbagajului nu este de neglijat: 408 litri. Apropo, dacă vreţi să deschideţi portbagajul unui Mustang, nu pipăiţi sigla sau marginea portbagajul: butonul este ascuns deasupra numărului de înmatriculare. 

Preţ de achiziţie

Ford Mustang este cea mai abordabilă maşină de peste 400 CP disponibilă pe piaţa din România şi Europa. Pentru un Mustang GT Fastback cu motor V8, preţul de pornire este de 40.000 euro, la care se mai adaugă preţul opţiunilor. Varianta decapotabilă este ceva mai scumpă (44.000-46.000 euro,). Însă dacă alegem modelul Mustang cu motor Ecoboost de 2.3 litri de 317 CP, preţurile încep chiar mai jos: de la 35.000.

Partea mai puţin plăcută este taxarea suplimentară a motoarelor de peste 3.000 cmc. La noi în ţară se aplică că acciză suplimentară de 1 euro pentru fiecare centimetru cub pentru toată cilindreea motorului. Asta înseamnă că pentru înmatricularea unui Mustang V8 este necesară achitatea unei taxe de 5.000 euro fără TVA. 

Deoarece modelul Chevrolet Camaro nu mai este importat oficial în România, Ford Mustang practic nu mai are concurență la nivel de preț. Modelele cu puteri similare din clasa premium au prețuri aproape duble. De exemplu, un BMW M4 pornește de la 76.500 euro, iar un Audi RS5 de la 84.000 euro.

Siguranţă

Pentru că este un model nou pe piața europenă, Mustang nu a fost încă testat de către EuroNCAP. Va fi supus acestor teste cât de curând, având în vedere că acest model vine din America. A fost supus însă testelor de impact americane organizate de către NHTSA (National Transportation Safety Board) unde a obținut scorul maxim de cinci stele.

Ford Mustang vine echipat în serie cu airbaguri frontale, laterale și cortină, precum și airbag pentru genuchi pentru cel de la volan.

Ţinută de drum

Ford Mustang este un automobil mare. Lat. Cu o capotă lungă și o greutate totală care lipsește din fișele tehnice europene, dar pe care o regăsim în specificațiile versiunii Mustang pentru Statele Unite: 1.700 kilograme.

Când am urcat la volan mă așteptam să dau de un automobil nărăvaș, cu un spate fericit să plece în derapaj și o suspensie moale. Nu a fost așa. Ford a adus modelul Mustang în era noastră, iar pentru varianta europeană a reglat suspensia pentru a fi pe placut pretențioșilor clienți de aici. Mustang se înclină, ce-i drept, în viraje, dar ruliul este minimal.

Faptul că suspensia spate are brațe independente face toată diferența. Odată ce te-ai obișnuit cu dimensiunile și puterea brută a motorului V8, constați că Mustang este un automobil care stă pe viraje fără nici o problemă. Direcția are un element vag, dar deoarece asistarea poate fi ajustată electronic, modul sport ne ajută să primim un volan mai ferm și ceva mai comunicativ.

La limită, comportamentul devine, bineînțeles supravirator, dar este controlabil. Puntea spate pleacă în derapaj atunci când este provocată, iar acest lucru poate fi și foarte distractiv.

Vizibilitate

Mustang este un automobil cu design clasic reinterpretat într-o viziune modernă. Proporțiile modelului coupe sunt inspirate de versiunea fastback a modelului original din anii 60. În ceea ce privește suprafețele vitrate, acestea sunt însă la standarde moderne, cu un parbriz amplu și montanți care nu jenează prea tare vizibilitatea în viraje. Luneta este și ea suficient de generoasă, iar pentru manevrele de parcare Ford și-a echipat modelul cu cameră video pentru marșarier și senzori de proximitate.

Tehnologie

Ford nu a dorit ca modelul Mustang să fie un automobil frumos și atât. Tehnologia joacă un rol important în ziua de azi, iar aces model de inspirație clasică nu putea rămâne mai prejos. A fost o provocare pentru designerii mărcii americane să integreze display-ul tactil de 8 inch în interiorul plin de elemente clasice, dar aceştia au reușit. Astfel, Ford Mustang poate fi echipat cu sistemul infotainment Sync II, care acceptă comenzi vocale. Sistemul audio are nouă difuzoare, inclusiv un subwoofer amplasat în portbagaj. Sistemul de aer condiționat este automat, iar în plus avem și computer de bord, pilot automat, două prize USB, cheie inteligentă și pornire la buton, sistem pentru monitorizarea presiunii în pneuri și opțional scaune încălzite și ventilate.

Nu există însă sistem Start-Stop, acesta fiind probabil inutil pentru un motor de 5.0 litri.

Design

Mustang este singurul model Ford care nu poartă sigla ovalului albastru. Este un model atât de important, încă are propria siglă: celebrul cal sălbatic alergând.

Este unul dintre elementele care îl fac să fie recunoscut instant pe stradă chiar și de oameni care nu sunt pasionați de fenomenul auto. Partea frontală, agresivă, capota lungă, linia de coupe fatback clasic și reinterpretarea stopurilor cu trei elemente verticale, toate fac din acest nou Mustang o reinterpreare superbă a clasicului model. Este poate cel mai frumos Mustang creat (exceptând, bineînțeles, originalul) și are un potențial enorm pentru a deveni un automobil de colecție pentru câțiva zeci de ani.

Nu ne-a placut

  • Consum imens
  • Calitatea finisărilor
  • Greutatea totală
Date tehnice - Ford Mustang 5.0 Benzina (V8) 422CP Man6
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
4951
Lungime mm
4784
Putere maxima CP (rpm)
422 (6500)
Latime mm
2080
Cuplu maxim Nm (rpm)
524 (4250)
Inaltime mm
1381
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1720
Acceleratie 0-100 km/h s
4.8
Ampatament mm
2720
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
61
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
408
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Mustang

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (18)

  • Vă rog să nu comparați acest gen de mașini cu alte mașini din categoria sport. Acesta este un muscle car, o brută. Rolul lui e să urle și să se comporte ca o brută în linie dreaptă cu scopul de a oferi plăcere în conducere.

    Da, și mașinile sport agile oferă tot plăcere, dar la muscle car vorbim de altă categorie.

    Haideți să analizăm totul din prisma acestui adevăr înainte să aruncăm cu comentarii și comparații nepotrivite.
    46 6
  • m`as multumi si cu 2.3 ul...
    pretul mi se pare excelent pt motorul 2.3, nu cred ca ai alta optiune mai buna pentru acest tip de masina.
    42 3
  • fan electrice
    Inutilitate, numele tau este Mustang. Sau Camaro. Sau orice alt junk american.
    8 61
  • Scorpionul.negru
    Din pacate nu este o masina potrivita pt. Europa. Un Mustang se simte bine pe soselele AMERICANE ! Late, interminabile si netede ca in palma. Acolo o sa simti cu adevarat ce poate un Mustang. Sigur 2.3 este mai adaptat pt. soselele Europene in special Germania. Dar cred ca si el ar avea nevoie de sosele mai bune. Clar pt. Romania e o masian inutila. Nu te poti bucura de ea si nu cred ca o cumperi sa mergi cu 60 km/h. E pacat de el. Se strica :))
    19 4
  • Si eu sunt fan electrice si oricat de mult as castiga, mai degraba mi-as cumpara o masina europeana cu performante decente dintr-un motor mai decent. Dar trebuie sa recunosc ca animalul asta ”indecent” ma face sa zambesc cu gura pana la urechi doar cand il vad in poze. Mi-ar placea sa am vreodata ocazia sa ma dau cu el, macar 10-15 minute, pe un circuit sau o sosea pustie. Chiar si cu motorul de 2.3, vorba lui Mog
    34 1
  • De ce e imens consumul?
    De ce vi se pare acceptabil un 6-7-8% cat scot in mod real majoritatea masinilor de clasa medie si e complet inacceptabil 12-15-17% cat consuma jucaria asta (pentru ca e mai mult o jucarie).
    Practic consuma dublu si nu de 7 ori mai mult.
    Daca e sa ma intreabti pe mine 6-7-8% mi se pare prea mult cand ma uit la cifrele reale de consum ale Mustangului.

    Mai ganditi-va un pic.
    31 5
  • E mai accesibil ca un BMW seria 1 de 54 de mii de coco. BVO !
    38 2
  • Superba masina!!! Pretul este destul de bun. Bravo,Ford!
    25 1
  • Sergiu
    Consumul nu mi se pare chiar de două stele pentru ce oferă maşina.
    Măcar cel real a fost mai apropiat de cel declarat decât cum se întâmplă în cazul majorităţii hatchback-urilor care sunt mai uşoare cu cel puţin 300 kg faţă de acest mustang şi au motoare cu capacităţi cilindrice de 3-5 ori mai mici şi care se vor a fi foarte eco.
    12 3
  • dani bodor
    Ford a reusit sa arate ca poate sa faca o masina sa simti ca traiesti ..o bestie frumoasa si eleganta in acelasi timp...oare noi cand o sa ne permitem sa cumparam astfel de masini ? ...oricum Bravo Ford!!!
    10 1
  • Cum au spus si ceilalti, ati fost cam rai cu Mustangul. Adica, motor V8 de 5 litri si 11 la suta in mod de condus temperat nu-i rau deloc. Majoritatea benzinarelor de peste 100 de cai, mici si mari, scot in jur de 7 la suta in regim de mers normal. Deci 11 la un V8 chiar nu-i rau deloc. Nu ca ar conta aspectul asta foarte mult. Ati fost cam rai si cu punctajul la pret, care sa fim sinceri ii imbatabil, si nu-i mare deloc cand ne uitam la ce preturi SF au unii la niste masini mult mai cuminti.

    Ce ii trist este ca in Romania suntem impozitati in mod complet stupid pe cmc. In majoritatea tarilor UE impozitul se pune fie pe emisii, fie pe putere, sau alt criteriu mai relevant decat cmc. Au Americanii pacate lor (multe) si sunt criticati serios pentru asta de toata lumea, dar muscle car-urile sunt un lucru foarte fain si nu ma pot abtine sa nu-i invidiez ca nu au taxe ca la noi si benzina ieftina, deci si un om din clasa de mijloc se poate bucura de o asa jucarie. Si haideti sa fim sinceri. Mustang nu-i despre specificatii tehnice, cea mai buna tehnologie si chestii din astea. Mustang exista sa te faca sa zambesti, sa razi si sa fi fericit de cate ori conduci.
    21 4
  • Bombardierul
    Deci e mai ieftin decat petarda de BMW seria 1 cu 15 mii. Sa nu uitam ca-i mai ieftin si decta Passat TEDEIU cu 20 de mii. Sa nu mai spun ca bestia asta turuie pe jos cu orice M4, la banii astia. Si sa nu mai spun, ca consuma cu 15 litrii mai putin decat un 3.0 turbo . AHAHAHAHAHAHAHAH
    15 13
  • Americanul
    Trebuie sa apara si Camaro nou. O sa mature cu el pe jos !
    2 7
  • @Bou_bardierul
    Iti sare inteligenta din capatana, tine-o pt tine, doar un obsedat poate compara Mustang cu V8 de 5 litri cu Passat tdi sau 120d, iar daca turuie pe jos cu M4, cu Lexus RC-F ce face? Iar pt toti cei care va minunati d pretul mic, va invit sa platiti impozit si asigurare pt 5 litri, sa vedeti atunci ce mai hahaiti, plus consumul aferent unui motor foarte mare, daca ar fi toti asa entuziasmati asa ca voi de pretul mic pt acest Mustang, erau strazile pline de ele.
    8 9
  • @@Bou_Bardierul Cred ca ai deficiente mentale grave. Cum sa fie strazile pline cu ele daca abia sa lansat modelul? Si nu trebuie neaparat sa platesti taxe si asigurare pentru 5 litri. Sunt multi care au posibilitatea sa le inmatriculeze in alta tara si sa plateasca acolo taxele si asigurarea. Si in plus, ai intotdeauna optiunea motorului de 2.3.
    5 2
  • pe cand un test cu Ford Mustang Shelby GT500, asta masinuta
    1 3
  • Pai da...
    Nici nu vreau sa ma gandesc la tarile din europa unde se fiscalizeaza CO2, spre exemplu sa observati cate din aceste modele au sa fie inmatriculate in Franta, sau de ce nu mai aproape de ei Mexicul :)
    0 1
  • Adriannn
    Domnilor, este din ce in ce mai jenanta atitudinea dumneavoastra in ceea ce priveste impartialitatea.Priveam la testul de mai sus si nu intelegeam...de ce 3.5 stele pentru performanta in conditiile in care Audi A5 2.0TFSI (care este afisat la masini din acelasi segment ) are cat are (4 cumva?)....Sa vedem acceleratie mai buna , viteza maxima superioara ...aaaa si dace ne uitam la consum vedem ca " şi cu un sistem Start-Stop bine pus la punct, fără vibraţii la repornire, A5 2.0 TFSI nu reuşeşte să scadă sub 12.5 litri/100 de km foarte uşor" (stim ....grupul vw ) . Ati scos un consum mai mic decat cel precizat de producator pentru Mustang...si 2 STELE?
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru