Drivetest Ford Focus facelift (2016-2018)
2.0 Diesel Turbo (TDCi) 185CP Man6 STMiercuri, 04.02.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
Acum câţiva ani, zona compactelor de performanţă cu tracţiune faţă - aşa-numitele Hot Hatch-uri - era cuprinsă între 200 şi 300 de cai, singura excepţie fiind rebelul Focus RS, care în generaţia anterioară avea 305 CP. Limitarea de putere era dată mai ales de tracţiune, pentru că era aproape imposibil din punct de vedere tehnic să dezvolţi o maşină din acest segment cu două roţi motrice faţă care să aibă peste 300 de cai şi să nu sară de pe şosea la prima clipă de neatenţie. Îmi amintesc amuzat de Mazda3 MPS de acum vreo 8-9 ani. Un model pe cât de cuminte estetic, pe atât de sălbatic în mişcări. Era maşina perfectă pentru cei care au avut anterior Cielo şi intenţionau să urce pe primul copac. Şi avea doar 265 de cai putere.
Între timp, inginerii au pus cap la cap noile piese ale puzzle-ului evoluţiei tehnice şi tehnologice şi au dezvoltat tot felul de soluţii inteligente care fac ca volanul să nu-ţi sară din mână ca apucatul atunci când te gândeşti să apeşi hotărât pedala. Asta a făcut ca din ce în ce mai mulţi constructori să-şi aducă vârfurile dinamice compacte în zona Hot Hatch-urilor. Iar asta a diluat cumva întreaga poveste, pentru că, aşa cum ştim, mulţi nu înseamnă neapărat şi buni.
Ei bine, pentru a ieşi cumva în evidenţă în segmentul versiunilor nebune ale maşinilor preferate de europeni, Ford a avut de ales între a se juca cu puterea viitoarelor versiuni ST ale lui Focus facelift sau a încerca să aducă ceva complet nou în peisaj. Aşa s-a născut Ford Focus ST diesel, o versiune TDCI de 2.0 litri şi 185 de cai care completează gama deja existentă a modelului. Este veriga lipsă dintre cei maxim 150 de cai pe care-i are Focusul adresat "maselor" şi versiunea Focus ST-ul EcoBoost 2.0 de 250 CP care la rândul său leagă toată gama de noul Focus RS, confirmat cu 320 de cai putere. Şi integrală. În plus, să recunoaştem, este o versiune construită special pentru a-l deranja de la masă pe Golf GTD. Şi cum ştim cu toţii că cei de la Ford şi cei de la Volkswagen au o plăcere nebună de a se împunge unii pe alţii, probabil că noul Focus ST diesel este doar începutul unei noi şi frumoase rivalităţi care ne va aduce diesel-uri compacte non-premium de peste 200 de cai.
Până atunci să vedem însă ce poate Focus ST TDCi în faţa rivalilor din Grupul Volkswagen.
Ford Focus facelift (2016-2018)
2.0 Diesel Turbo (TDCi) 185CP Man6 ST
- Pret de pornire 28.250 €
- Pret model testat 29.250 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Chiar dacă vom avea nevoie de ceva timp pentru a ne obişnui să punem "diesel" în coada lui "Focus ST", sunt sigur că vom adopta ideea aşa cum am reuşit să nu ne mai schimonosim prea tare când spunem "Golf GTD" în loc de "GTI". Până la urmă, dacă publicul din Europa vrea maşini care să-ţi ofere senzaţii sănătoase deşi în rezervor colcăie motorină în loc de tradiţionala benzină, lucrurile se rezolvă de la sine.
Ford spune, de altfel, că aproape jumătate dintre clienţii noului Focus ST vor alege dieselul în detrimentul benzinei, chiar dacă e ceva mai scump la achiziţie şi are cu 65 de cai în minus. Şi probabil că au dreptate. Ba chiar, dacă vorbim de România, este foarte posibil ca procentul să fie unul favorabil versiunii diesel. De ce se întâmplă asta?
Pentru că ST diesel este un allrounder, aşa cum spun cei de la Ford într-o engleză perfectă. În prezentarea de la Barcelona ne-a fost echivalat cu un pentatlonist care nu excelează neapărat la vreuna dintre cele cinci probe ale disciplinei sale, dar care reuşeşte per total să domine concurenţa prin faptul că este polivalent şi multicompetitiv.
În realitate, Focus ST diesel foloseşte motorul TDCi de 2.0 litri pentru a cânta o melodie dinamică în note grave. Maşina se simte rapidă şi beneficiază de pedale care răspund instantaneu la comenzi. În versiunea cu transmisie manuală, testată de noi timp de câteva zeci de kilometri, am observat că există o dozare foarte inteligentă a modului în care versiunea pe motorină a lui Focus ST foloseşte plaja de turaţii. Este o plăcere să urci până la 3500 de turaţii, iar treptele 3 şi 4 reuşesc să-ţi dea impresia că poţi să treci fluierând de orice altă maşină de pe şosea atunci când ai nevoie de depăşiri. Evident, unul dintre secrete este cuplul de 400 de Nm care-şi foloseşte întregul potenţial de la 2000 de ture încolo şi care, pe alocuri, trimite roţile în lumea celor care derapează uşor atunci când apeşi acceleraţia cu ură.
Spre deosebire de orice alt diesel manual pe care l-ai condus, ST-ul te invită să stai sus în turaţii, astfel că te vei simţi foarte bine oriunde între 2000 şi 3500 de ture. Antifonarea filtrează corect bolborositul uneori supărător al unul diesel, iar la sarcină reuşeşti să califici modelul Ford în galeria selectă a maşinilor diesel cu pretenţii sport care sună corect. E adevărat că Ford a folosit şi un truc în acest sens şi mi-a trimis în scăriţă şi nicovală note suplimentare construite artificial, însă nu ai în niciun moment impresia că eşti păcălit. Ba chiar îţi place.
Evident, aşa cum am mai spus, până la ST-ul pe benzină e o prăpastie de 65 de cai şi acest lucru se simte imediat, pentru că fratele său mai puternic este mai agil şi mult mai rapid, diferenţa 0-100 fiind de mai mult de o secundă şi jumătate. Dieselul este însă un refugiu pentru cei care vor senzaţii plăcute fără a se uita din cinci în cinci minute la cifrele de consum.
Consum
Consumul mediu pe care Ford îl anunţă pe cel mai puternic Focus diesel este de 4.2 litri/100 km, cu 0.2 litri mai mult decât versiunea de 150 de cai a motorului diesel de pe Focus, disponibilă fără etichete de performanţă în oferta mărcii. Am dat fuga cu sufletul la gură să vedem cum stă ST-ul TDCi în comparaţie cu Golf GTD şi Octavia RS diesel, principalii săi rivali. Şi nu am fost dezamăgiţi.
Golf GTD şi Octavia RS TDI în versiunile cu transmisie manuală afişează 4.2, respectiv 4.6 litri la fiecare sută de kilometri, deci nu avem niciun model din această zonă de putere care să-l depăşească pe Focus ST. Ironic sau mai degrabă studiat, cei doi mari rivali hatch se opresc la aceleaşi cifre, astfel că departajarea lui GTD şi a lui ST diesel este pur şi simplu imposibilă.
Trecând la calcule reale, pe drumurile virajate din Catalunya am reuşit să ajungem la 8.5 litri/100 km în condiţiile în care nu am menajat deloc maşina. Sunt valori maximale pe care un şofer normal care foloseşte maşina sporadic în regim înalt de turaţii nu le va atinge niciodată. Un consum mediu extraurban va ajunge în jur de 6-6.5 litri/100 km, iar oraşul va mânca aproximativ 8 litri/100. Cifre acceptabile pentru un motor care se apropie de 185 de cai putere.
Performanţe
Atunci când vorbim de versiuni de performanţă ale modelelor compacte, ne-am obişnuit să ne apropiem vertiginos de cifre care frizează 5.0 secunde pentru 0-100 km/h. De exemplu, Golf R face 5.1 secunde la cei aproape 300 de cai ai săi, iar Megane RS atinge 6.0 cu 265 de cai. Ba mai mult, deşi nu este încă oficial, se vorbeşte cum că noul Focus RS îşi foloseşte din plin tracţiunea integrală şi cei 320 CP pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h într-un timp comparabil cu cel al unor versiuni Porsche 911: 4.5 secunde.
În aceste condiţii, când fanii hatch-urilor sport se aşteaptă la astfel de cifre, Focus ST diesel pare un bătrânel simpatic primit la meciul tinerilor: 8.1 secunde pentru 0-100 km/h şi viteză maximă de 217 km/h. Cifrele sale sunt depăşite clar şi de rivalul Golf GTD, care reuşeşte 7.5 secunde şi 230 km/h în aceleaşi condiţii. Octavia RS diesel se poziţionează la egalitate cu modelul Ford.
Interior
Focus ST moşteneşte, aşa cum e normal, interiorul de la versiunea facelift a lui Focus. Interior care, dacă nu sunteţi la curent cu noile tendinţe din curtea celor de la Ford, tinde să se schimbe în bine, simplificându-se şi devenind mult mai curat în comparaţie cu "discoteca" de butoane pe care le avea anterior modelul Ford.
Evident, e loc de mai bine. Asta pentru că zona centrală a planşei de bord, care conţine butoanele, display-ul central cu touchscreen şi aeratoarele este construită dintr-un plastic dur şi plan care iese în evidenţă în zona ecranului din cauza poziţiei "împinse" a acestuia. Partea bună e însă că e mult mai uşor să găseşti acum comenzile de care ai nevoie, numărul acestora fiind redus la jumătate.
Fiind vorba de o versiune ST, am avut în faţă un Focus cu nişte elemente adiţionale picante. Cele trei indicatoare analogice care printre altele îţi indică presiunea în turbină stau căţărate în stilul clasic ST deasupra bordului, însă sunt îndeajuns de mici şi de ieftin lucrate încât să nu te intereseze prea tare atunci când eşti la volan. Volanul cu partea inferioară teşită şi pedalierul din aluminiu cu inserţii din cauciuc sunt însă reuşite şi completează bine tabloul oferit de Focus ST.
O să subliniez poziţia înaltă pe care o ai la volan. Dacă în Focus stai oricum ceva mai sus decât în media compactelor hatch, scaunele Recaro par că adaugă unul-doi centimetri, iar senzaţia este una care se apropie de cea pe care o ai într-un crossover. Personal consider că un model cu pretenţii dinamice ar trebui să-ţi ofere o poziţie ceva mai joasă, însă probabil că vor exista destule voci care vor susţine că o vizibilitate mai bună nu e deloc de neglijat într-o astfel de maşină. În rest, dacă ignorăm poziţia efectivă, scaunele sport dezvoltate de Recaro şi care vin standard pe Focus ST îţi oferă atât confortul, cât şi sprijinul lateral necesar pe o astfel de maşină.
Preţ de achiziţie
Preţurile lui Focus ST facelift au fost anunţate oficial săptămâna trecută, iar versiunea diesel de 185 de cai a reuşit să se încadreze în zona de sub 30.000 de euro, o limită psihologică care duce înspre modelele echivalente din segmentul premium.
Problema lui Focus ST este că vorbim de cel mai scump diesel compact produs de mărcile de volum. Asta pentru că preţul lui Golf GTD este cu 1500 de euro mai coborât, modelul german trecând peste compacta Ford doar dacă-i adăugăm cutie automată DSG. Despre Octavia RS diesel nu mai e cazul să vorbim, pentru că se situează la 4000 de euro mai jos. De altfel, Focus ST se află mai aproape de preţul unui BMW 120d xDrive (184 CP, în jur de 33.000 de euro) decât de cel al lui Octavia.
În apărarea lui Focus ST diesel vin însă câteva elemente notabile. În echiparea de bază, de exemplu, Focus ST (atât pe benzină, cât şi diesel) vine cu scaune faţă Recaro, cu geamuri electrice faţă-spate, cu direcţie asistată electric, aer condiţionat automat cu reglare pe două zone şi cu toate artificiile estetice suplimentare pe care ST le are în exterior şi interior faţă de versiunea de bază. Dacă la toate acestea adăugăm şi cea mai bună ţinută de drum din segment, probabil că cei care îşi doresc cu adevărat o maşină cu aptitudini dinamice vor analiza altfel diferenţele de preţ.
Siguranţă
Focus ST facelift moşteneşte, evident, notele pe care le-a primit în cadrul testului EuroNCAP Focusul "normal". Iar ultimul crashtest al modelului Ford a avut loc tocmai în 2012, atunci când inginerii organizaţiei europene nu l-au găsit "vinovat" pe Focus de nimic. Rezultat final: cinci stele şi punctaje excelente la cele patru categorii de notare.
Între timp, EuroNCAP a creat criterii ceva mai dure, iar cele cinci stele sunt mai greu de obţinut decât în 2012. Până la proba contrarie, însă, dotările bogate la capitolul siguranţă fac din Focus în general şi din Focus ST în particular un pretendent cu argumente solide la cinci stele la orice oră.
Ţinută de drum
Focus a fost întotdeauna recunoscut în segment ca un reper al ţinutei de drum. Iar intenţia celor de la Ford de a "înmuia" uşor suspensiile compactei sale odată cu lansarea generaţiei actuale a fost reparată odată cu apariţia facelift-ului, care a revenit la vechile nuanţe la nivelul dinamicii şi a direcţiei.
În aceste condiţii, mă aşteptam ca noul ST să strălucească la acest capitol, iar aşteptările au avut bază corectă în realitate. Cu ajutorul îmbunătăţirilor uşoare faţă de versiunea ante-facelift (suspensiile spate au fost revizuite, iar sistemul Torque Vectoring Control recalibrat), virajele luate cu aplomb sunt o joacă de copil pentru Focus ST, în timp ce direcţia electronică rămâne unul dintre pilonii principali pe care se bazează sentimentul de siguranţă a celui de la volan. Fiecare mişcare a volanului este "cântărită" perfect de computer, iar rezultatul este unul foarte apropiat de ceea ce-ţi oferă BMW la nivelul direcţiei. Jos pălăria.
Partea frumoasă în tot acest peisaj este că inginerii Ford au înţeles că oamenii care-şi doresc o maşină precum Focus ST se aşteaptă la un comportament fun pe şosea. Drept urmare, chiar şi cu toate sistemele electronice activate, ST lasă să "scape" controlat câte o plecare a spatelui în viraje, un element care pare calculat şi aşezat la milimetru pentru plăcerea celui de la volan. De asemenea, atunci când urci pe pedală în viraje auzi subtil cum roţile scârţâie sub tine, iar plăcerea este direct proporţională cu sunetele care intră în habitaclu.
Paradoxal, setarea suspensiilor spate face ca rularea de zi cu zi să nu mai fie un chin pentru clienţii Ford din oraşele româneşti, de exemplu. Dacă până nu demult asociai rularea cu ST cu un challenge prin gropile din Bucureşti, maşina a devenit ceva mai confortabilă pe denivelări şi nu tinde să-ţi distrugă creierul atunci când trece peste şinele de tramvai. Atenţie, totuşi, la jante. Au 19 inch şi sunt îndeajuns de expuse la provocările unui oraş bombardat.
Vizibilitate
În ST nu se schimbă nimic la capitolul suprafeţe vitrate, însă impresia că stai mai sus decât în versiunile standard ale lui Focus ajută atunci când ai nevoie să te orientezi în spaţiu. Luneta este generoasă şi bine încadrată de oglinda retrovizoare. Din păcate, ultimul rând de montanţi este şi el generos, iar asta poate încurca anumite manevre de parcare.
Şi cu primul rând de montanţi pot apărea unele probleme în viraje strânse, când mai interferează cu câmpul vizual al celui de la volan. De asemenea, caseta în care se ascunde toată armata de senzori, fixată sub oglinda retrovizoare, este cam mare şi ocupă din suprafaţa parbrizului.
Tehnologie
Suntem în anul 2015, iar în era tehnologiei este imposibil să ai pretenţii de top dacă rămâi în spatele concurenţei. Ford încearcă şi reuşeşte în mare parte să satisfacă gusturile celor care trăiesc conectaţi prin implementarea celei de-a doua generaţii a sistemului multimedia Sync.
Ce veţi găsi ascuns sub denumirea generică Sync 2 în lista de opţiuni pe care v-o oferă Focus facelift şi, implicit, Focus ST facelift?
În primul rând, comenzi vocale. Ford se laudă că sistemul recunoaşte majoritatea accentelor din limba engleză, astfel că dacă încerci să vorbeşti cu maşina afişând un iz est-european nu vei avea probleme de dialog cu echivalentul Ford al asistentului personal. Am încercat şi sistemul de navigaţie pe tot parcursul călătoriei noastre prin jurul Barcelonei, iar singurul neajuns a părut să fie insistenţa cu care vocea britanică încerca să "citească" toponimele spaniole.
Ambientul sonor poate fi comandat tot prin intermediul comenzii vocale. Poţi reda orice melodie din telefon. E drept că îţi va lua ceva timp până vei învăţa toate comenzile pe care SYNC2 le ştie, pentru că sunt foarte multe. Însă cu timpul vei vedea că poţi lega chiar şi o conversaţie care să-ţi alunge plictiseala.
Tot pe lista de tehnologii inovative trecem şi asistentul la parcare. Acesta preia o parte din sarcinile şoferului la parcarea laterală. Mai nou însă, el poate face şi parcare cu spatele, o noutate în segmentul compact.
Design
Ford Focus a devenit ceva mai atrăgător după restilizarea de anul trecut, iar noua faţă, care e regăsită parţial şi pe Fiesta şi aminteşte de modelele Aston Martin, îi oferă modelului Ford personalitate şi expresivitate. Am depunctat modelul la momentul lansării actualei generaţii Focus pentru stopurile sale care păreau neterminate şi aruncate ca un aluat de pizza pe caroserie, eliminând din peisaj una dintre ştampilele estetice ale modelului: stopurile verticale. Continuu să consider că spatele nu e atât de reuşit precum era acum o generaţie, chiar dacă modificările aduse părţii posterioare au confirmat că designerii Ford lucrează să rezolve problema.
Una peste alta, însă, pachetul estetic adiţional dedicat versiunilor ST aduce spoilere diferite, jante masive de 19 inch vopsite antracit şi mai ales o serie de culori interesante, între care vă recomand cu multă căldură cenuşiul care oferă un efect mat sau muştarul, dedicat celor care vor să iasă în evidenţă pe stradă. Un accent interesant vine din partea evacuării centrale care-mi aminteşte de cele pe care le oferă Lamborghini pe propriile modele.
Ne-a placut
- Raport bun putere/consum
- Ţinută de drum exemplară
- Direcţie excelentă
- Design reuşit
Nu ne-a placut
- Performanţe medii în raport cu concurenţa
- Preţ ridicat
- Unele materiale de la interior
- Poziţie înaltă la condus
Date tehnice - Ford Focus facelift (2016-2018) 2.0 Diesel Turbo (TDCi) 185CP Man6 ST | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Ford
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
-
Constructorul american de automobile a publicat un teaser video cu viitorul Bronco Sport facelift. Debutul este programat pentru data de 26 august. (Marti, 13 August)
-
Constructorul american de automobile recheamă în service peste 30.000 de exemplare Mustang, produse în 2022 și 2023. Pe scurt, volanul s-ar putea roti dintr-o parte în alta fără intenția șoferului. (Joi, 04 Iulie)
-
Americanii de la Ford au câștigat legendara urcare de la Pikes Peak cu electricul F-150 Lightning SuperTruck. La volan s-a aflat nimeni altul decât Romain Dumas. (Marti, 25 Iunie)
Maşina costă 29.250 în versiunea sa de bază cu echipările enumerate la capitolul Preţ. Nu trece de 30.000.
Fiindca ASTAZI alte dieseluri de performanta nu prea vad sa aibe performante superioare...
Astept raspunsul tau cu mare interes.
Cu Octavia RS o poti compara doar la "liniute", ca , dat fiind profilul diferit al masinilor, Focus-ul va sta mult mai bine pe curbe. Golf-ul GTD este concurentul real.
Raman la parerea ca un diesel, cel putin cu puterea asta si cu manuala, nu are ce cauta pe un ST.
Fotografiile care apar în testele Automarket sunt produse exclusiv de fotografi profesionişti, la calitate înaltă. În cazul deplasărilor care nu implică fotografi, folosim pentru ilustrare imaginile produse de marca respectivă. Chiar dacă pare, fotografia auto nu e un lucru atât de simplu de realizat dacă ai criterii de calitate ridicate :)
Pentru poze on location chiar în momentul testului te aşteptăm pe pafgina noastră de Facebook.
Dupa ce descalificati Focus-ul comaprandu-l cu modelele mai sus mentionate, intr-un paragraf bolduit, reveniti la adevarata concurenta care (SURPRIZA!) este cu 0.6 secunde mai rapida in cazul Golf GTD si la fel de rapida in cazul Octavia RS.
Oare echidistanta voastra de jurnalisti este deformata cumva de "gravitatia" volzvagan? Nu pot sa cred asa ceva...
Revenind la Focus ST dizal, imi pare rau ca Ford a ales sa puna sigla ST pe un dizal.
Cat despre raspunsul la intrebarea mea de mai sus se pare ca nu se doreste de catre dl Mircea, asa cum ar fi normal zic eu sa ni-l dea...
Halal profesionalism si obiectivitate!!!
Nu există nicio comparaţie între dieselul ST şi benzinele RS, vă invit să recitiţi secţiunea Performanţe. E o simplă punere în context a performanţelor unor hot hatch-uri şi a denumirii/aşteptărilor pe care le au clienţii de la un ST.
De altfel, nota pe care a primit-o ST diesel este legată strict de concurenţii direcţi ai modelului, pentru că ar fi fost mult mai mică dacă, prin absurd, am fi comparat această versiune cu toate celelalte modele ale segmentului, indiferent de carburant.
În rest, @Just Me, cred că ai răspunsul la întrebarea ta atât în text, cât şi în răspunsul celorlalţi cititori. Există trei modele compacte de volum cu motoare diesel la +180 CP. Golf GTD e cel mai bun la performanţe, Focus ST şi Octavia RS TDI la egalitate pe locul al doilea. Şi ultimul.
Am scris asta şi în text, dar mă bucur să vă pot ajuta din nou dacă e cazul :)
22k euro pentru manuala si 24k euro pentru DSG.
Acest ST Diesel este f scump in comparatie cu concurenta. De exemplu tot la 29k euro iti poti luat Leon 5f Cupra cu DSG si ai 280cp.
Apropo' de discutii, motorul trage si el cat de cat liniar sau este o smucitură in stil 1.9TDI / 1.5dci?
Lasati pretul de catalog, Ford in general este mult mai ieftina decat concurenta la acelasi nivel de dotari datorita discounturilor acordate
Ce placere, cand FOCUS RS de abia se trezeste la 3500 si trage animalic la peste 6000 din cate stiu.
Imi place la diesel explozia aia de cuplu, cel putin la PD-uri imi place mult, insa cand conduc un benzinar, fie el si aspirat si il conduc cum se conduce normal, nu ca si un diesel cum fac majoritatea e o placere ,de aspirat nici nu mai are rost sa zic ceva.
Eu sunt pe premiza ca dieselul este recomandat sa-l iei pe o masina daca vrei consum, sa aibe cat mai putini cp sa nu consume mult (de exemplu varianta optima la 1.5dci ar fi cea de 90cp, nu cea de 110cp), sau diesel sa cumperi la SUV-uri.
Pretul variantei testate e destul de piperat insa probabil ca varianta turbo pe benzina e undeva pe la 25.000 si va fi un best-buy pentru fanii hot-hatch compacte (bineinteles ce-i care-si permit asa ceva). RS-ul dupa parerea mea insa nu merita pentru ca are aproape acelasi pret cu Mustangul 2.3 turbo si vorbim deja de alta clasa de masina nu o cotineata compacta.
Există o logică economică în toată povestea asta, pentru că dacă n-ar fi nu s-ar cumpăra. Mai ales că Ford spune că jumătate dintre clienţi vor fi pe diesel.
În ceea ce priveşte discuţia RS vs Mustang, ea e lungă şi se referă exclusiv la preţ. Pentru că, în rest, cele două maşini se adresează unui tip de public diferit. Dacă vrei Mustang nu-ţi cumperi niciodată un RS. Iar dacă vrei un RS nu te uiţi la Mustang decât eventual ca pasionat. Sunt atât de diferite maşinile astea încât nu merită o comparaţie decât, repet, la nivel de preţ.
Vroiam sa zic benzinar turbo in ultima fraza. Ar fi super un buton EDIT.
@mircea:
-Ford incearca sa vanda gogosi reci la pret de gogosi calde. Ce inseamna asta ? Incearca sa intimideze publicul si sa mai castige niste adepti pentru aceasta motorizare diesel.
Sunt si oameni care vor consum mic si performante, iar eu sunt unul dintre acestia doar din motivul ca sunt roman si n-am bani de galeti de benzina la suta de km. In rest performantele adevarate se obtin doar cu benzina adevarata, nu cu diesel. Dieselul de multe ori e mai performant ca benzinaru' in anul 2015, insa sunetul si turatiile respective ce ti le ofera un benzinar sunt din alt film.
Oricum acest versus nu s-a terminat niciodata, asa ca ma abtin.
PS: Butonul EDIT... neaparat.
Jucarie rara si poate o sa fie buna dar nu practica.
Este singurul care a amintit correct originea motorului, cei de la Top Gear incepeau de fiecare data cand vorbeau de versiunea sport a Focusului, cu mentiunea ca originea motorului este VOLVO.
@ Mircea: Felicitari ! Motorul e in 4 cilindrii sau in 5?
Volvo au acum motoare noi, apropiate de BMW, ca performante.
Chiar si pe V40 exista un diesel apropiat de acest Focus, nu?
Va doresc drumuri bune!