Drivetest Ford Focus
1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 175CP Man6 ST Line BusinessJoi, 19.07.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Atunci când busolele își răsuceau acul greșit, marinarii străbăteau oceanele ghidându-se după Steaua Polară, cea mai strălucitoare stea de pe bolta cerească în nopțile senine. În segmentul compact, orice client nedumerit se ghida în achiziție după Volkswagen Golf, reperul tuturor în materie de calitate, spațiu și ținută de drum.
În ultimii ani însă, acea sclipire călăuzitoare a început să intre în norul celorlalte modele compacte cu pretenții, cum sunt Opel Astra, Kia Ceed și, mai nou, Ford Focus.
A patra generație a modelului compact vine la fix 20 de ani de la debutul oficial pe piața din Europa. Ford începea atunci, oficial, cursa de urmărire a Golf-ului. În doar 20 de ani, Focus a devenit una dintre cele mai iubite compacte din lume, depășind vânzările modelului german în anumite momente.
Cu o ascensiune fulminantă, Focus s-a făcut remarcat prin ținuta de drum impecabilă și nu a durat mult până când a fost așezat în vitrina cu trofee a clasei C. Acum, noua generație își propune să fie în continuare o mașină creată pentru plăcerea de a conduce, dar și cel mai tehnologizat Ford al momentului.
Am testat promisiunile Ovalului Albastru în Franța, în apropiere de Nisa, alături de versiunea 1.5 EcoBoost de 182 de cai putere, cu echipare ST Line.
Ford Focus
1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 175CP Man6 ST Line Business
- Pret de pornire 16.000 €
- Pret model testat 23.000 €
Motor / Transmisie
Deși m-am concentrat pe cea mai puternică versiune din gamă, testul nostru din Franța m-a pus în fața mai multor motoare disponibile pe noua generație Focus. Unele dintre ele complet noi și, dacă îmi permiteți, revoluționare pentru segmentul compact. Însăși unitatea Ecoboost cu trei cilindri, de 1.5 litri și 182 de cai putere este un exemplu în acest sens. Dar ajungem noi și acolo.
Haideți să o luăm treptat, cu o alegere ceva mai pământească, adică motorul 1.0 Ecoboost de 125 de cai putere, cu transmisie manuală în șase trepte. L-am testat vreme de vreo 80 de kilometri. Are resurse bune, suficiente pentru masa destul de redusă, însă păstrează vibrații deranjante, iar consumul nu este deloc mic.
Tot în Franța am testat și noul diesel 1.5 TDCi Ecoblue de 120 de cai putere, asociat noii transmisii automate cu 8 rapoarte. Și acesta are resurse generoase și este chiar bine antifonat, devenind prezent în habitaclu abia peste 3000 de rotații. Puterea este livrată ceva mai bine și mai puțin lacom către puntea față, spre deosebire de versiunea pe benzină de 182 de cai putere. Asta cred că se datorează cutiei automate cu opt rapoarte, care o înlocuiește pe cea cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Are o liniaritate bună, însă nu poate fi catalogată drept sportivă. Retrogradările sunt lente, chiar și atunci când lucrezi cu padelele din spatele volanului.
Să trecem acum și la versiunea asupra căreia m-am concentrat pe parcursul testului meu de la Nisa. Unitatea de 182 de cai putere vine la pachet cu un cuplu motor de 240 Nm, resimțit de pe la 1600 de rotații. Motorul dă dovadă de o elasticitate fantastică, fiind capabil să ruleze fără bâlbâieli și comentarii, în treapta a treia, pe la 1000 de rotații, în mijlocul unui sens giratoriu. Este admirabil cât de versatil este.
Spuneam mai sus că transmiterea resurselor către puntea față este ușor lacomă, ceea ce duce la ruperi de aderență, mai ales pe asfalt umed. Depinde mult și cum gestionezi schimbarea treptelor de viteză ale cutiei manuale cu șase rapoarte. O cutie a cărei timonerie mi-aș fi dorit-o puțin mai scurtă și mai precisă. Antifonarea motorului pe benzină este bună, iar rafinarea sa pare ușor superioară unității de un litru.
În plus, agregatul vine cu un sistem de dezactivare al cilindrilor, care nu își face simțită deloc prezența în timpul mersului. Adică o să treci pe nesimțite de la trei la numai doi cilindri. Pare hilar, dar o să ai un fel de hot-hatch cu motor de motocicletă atunci când rulezi prin oraș.
Așa cum se întâmplă tot mai des în segmentul compact, Focus poate oferi mai multe fețe clienților săi. Are trei moduri de rulare, complet diferite: Normal, Eco și Sport. Acesta din urmă sensibilizează foarte bine pedala de accelerație și exploatează resursele de sub capotă. În modul Eco, Focus-ul meu a părut ca unul de numai 100 de cai, complet anesteziat.
Aș vrea să închei acest capitol cu o observație legată de amplasarea ciudată și ușor nepotrivită a pedalelor. Acestea sunt cam mici și apropiate.
Consum
Ajungem și la capitolul unde majoritatea clienților care începeau să se gândească la un motor pe benzină se sperie și fug înapoi la diesel. E clar că un motor pe benzină de 182 de cai putere nu o să fie foarte economic. Dar până la calcule, haideți să vă spun pe scurt ce s-a întâmplat cu celelalte agregate, după o rulare pur extraurbană, pe traseul plin de viraje de lângă Nisa.
Dieselul de 120 de cai putere și automată a consumat 7.3 litri/100 de kilometri în condiții civilizate. Motorul 1.0 Ecoboost de 125 de cai putere, asasinat vreme de 90 de kilometri, a afișat un dezarmant 12.5 litri/100 de kilometri. Și acum surpriza: deși are 182 de cai putere și o capacitate de 1.5 litri, motorul acesta a consumat, în aceleși condiții nebunești de utilizare, un nu foarte îndepărtat 13.7 litri/100 de kilometri. Prin urmare, se pot face unele concesii dacă bugetul o permite.
Să aruncăm un ochi și în fișa oficială a versiunii de test, acolo unde Ford promite o valoare medie de 5.5 litri/100 de kilometri. Există în segment mai mulți rivali cu puteri comparabile. Primul dintre ei și cel mai potrivit este Honda Civic, care are tot 182 de cai putere, dar un consum mediu de 5.8 litri/100 de km.
Și un Mazda3 de 165 CP are un consum mediu mai mare. La fel se întâmplă și cu Opel Astra, dar măcar acesta are 200 CP. Peugeot 308 GT Line de 205 CP este foarte aproape de Focus-ul de test cu o medie de 5.6 litri. Și Renault Megane GT consumă mai mult, dar are și 205 CP. Seat Leon FR cu 180 de cai putere și automată e foarte aproape de Focus cu 5.8 litri/100 km. Închei cu Volkswagen Golf, în versiunea benzină de 150 CP, cu DSG, care consumă 5 litri/100 km.
În concluzie, pe hârtie, Ford Focus pare cea mai bună alegere a segmentului. În realitate însă, nu știu dacă cifrele oficiale pot fi atinse. Poate de aceea Ford va decurge la o mutare surprinzătoare din toamnă.
Potrivit unor informații survenite de la dealerii Ford din țară, motorul testat de mine la Nisa va fi cumințit pe piața din România și din Europa. El va dezvolta doar 175 de cai putere pentru a se putea conforma normelor de poluare corespunzătoare ciclului de testare WLTP, mult mai stricte decât actualul NEDC, după care a fost calculată și valoarea de 5.5 litri/100 km.
Așadar, rămâne să așteptăm toamna pentru a vedea care este adevărul din spatele lui Ford Focus. Până atunci, versiunea testată de mine la Nisa, de 182 CP, primește o notă conform evaluării de mai sus.
Performanţe
Am ajuns și la capitolul pentru care clienții vor alege versiunea de top de 182 de cai putere. Sunt acei oameni care își doresc să plece primii de la semafor și să adauge puțină substanță designului musculos și masculin. Pentru ei, Ford Focus promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.3 secunde. Este suficient pentru a șterge concepția potrivit căreia Ford nu prea reușește să aștearnă pe asfalt ce are sub capotă?
Păi, un Honda Civic cu fix 182 de cai putere promite exact același timp de accelerare. Mazda3, deși are 165 de cai putere, este insesizabil mai rapid decât Focus, cu un timp de 8.2 secunde. Opel Astra și cele 7.7 secunde au o scuză: 18 cai putere în plus. Și Peugeot 308 GT Line la fel: are 205 cai putere și un sprint de 7.5 secunde. Renault Megane GT și cei 205 cai putere este și mai bun: doar 7.1 secunde.
Iar acum ajung la acea nucă greu de spart: Grupul Volkswagen. Seat Leon face „suta” în doar 7.2 secunde alături de cutia DSG și motorul TSI de 180 CP. Eternul rival Volkswagen Golf reușește tot 8.3 secunde, însă are nevoie de numai 150 CP și de o cutie DSG.
În concluzie, Ford s-a străduit să facă și din Focus-ul de serie o mașină de temut, asemeni versiunii de performanță RS. Nu știu dacă i-a ieșit întru totul.
Interior
În epoca actuală, un interior spectaculos compensează un design exterior plictisitor. Tot mai mulți producători mizează pe rețeta asta. Interiorul noii generații Ford Focus nu aduce însă modificări majore față de vechiul model. Bineînțeles, vorbim de o simplificare a designului și de linii mult mai clare. O filosofie perfectă pentru cei care evită artificiile de design și preferă ergonomia.
Pe de altă parte, o mare parte din seducția clientului cade în grija interiorului. Iar pragmatismul noului Focus nu prea seduce. E vorba despre design și despre anumite materiale. E clar că vorbim de plastice superioare vechii generații. Avem plastic moale pe planșa de bord și niște pernuțe moi pe consola centrală, care ajută la sprijinirea genunchiului atunci când conduceți pe distanțe lungi. Și plasticul de pe portiere este moale și plăcut la atingere, dar arată ca un vinilin. Textura este plictisitoare, iar pe măsură ce cobori către partea inferioară a planșei de bord descoperi plastic tot mai tare cu un aspect auster. Finisajele sunt și ele perfectibile, întrucât sunt multe componente din plastic care au nevoie de o fixare mai bună. Aș vrea să cred că mașinile pe care le-am testat la Nisa sunt niște versiuni pre-serie.
Variantele noi în care poate fi comandat Focus, adică Active, ST-Line sau Vignale își pun serios amprenta asupra interiorului. Spre exemplu, versiunea ST Line testată de mine a prezentat un interior cu scaune ceva mai bine profilate, cusături de culoare roșie, volan și schimbător sport. Cei care aleg Active primesc și ei o tapițerie nouă, iar cei care aleg Vignale sunt de-a dreptul răsfățați: piele implicit pe planșa de bord, scaune confortabile, mult inox și o tapițerie din piele fină.
Ergonomia rămâne una exemplară, cu butoane ușor de intuit și folosit. Situația este puțin mai complicată pe volan, unde ai nevoie de acomodare cu sumedenia de butoane. Sunt de apreciat ceasurile de bord cu un afișaj analog exemplar, foarte lizibil în orice moment al zilei. Din păcate, aspectul lor este și el anost și ușor sărăcăcios. Situația este salvată de un computer de bord color, similar cu cel de pe vechiul model.
După această analiză pot spune că faceliftul vechii generații Focus a venit cu o schimbare a interiorului mult mai consistentă decât noua generație.
Să vorbim puțin și despre spațiul interior. Cei 5.3 centimetri pe care Focus îi câștigă în dreptul ampatamentului se oglindesc foarte bine în spațiul interior oferit de noul model. Este infinit mai mult loc pe bancheta din spate față de vechiul Focus, însă nu aș risca să spun că îl egalează sau îl depășește pe Golf. Partea bună este că, spre deosebire de Golf, Focus vine cu un tunel central foarte coborât, ceea ce facilitează așezarea unui al treilea pasager pe locul din mijloc al banchetei spate. La nivelul capului există spațiu generos pentru adulți de peste 1.80 metri.
Când vine vorba de spații de depozitare, Focus este excelent. Are o mulțime pe consola centrală (inclusiv unul pentru telefonul mobil), cele din uși sunt bune, dar mi le-aș fi dorit ceva mai adânci, iar cotiera este și ea generoasă. Doar torpedoul este caraghios de mic.
Portbagajul este unul al extremelor. În cazul hatchback-ului, valoarea sa totală este de 375 de litri, prea puțin pentru a emite pretenții în duelul cu ceilalți rivali. Până și actuala generație Golf are 380 de litri. Nu mai vorbim despre Honda Civic, care îl depășește cu aproape 100 de litri. La extrema cealaltă, varianta break a noului Ford Focus oferă un portbagaj uriaș: 608 litri, foarte aproape de capacitatea unui simbol în acest segment: Skoda Octavia Combi.
Nu am uitat nici de izolarea fonică a habitaclului. La viteze de peste 120 de km/h zgomotul la rulare este destul de bine estompat, însă asta depinde foarte mult și de anvelopele cu care vine echipat Focus. Lasând asta la o parte, există însă un zgomot de vânt perceptibil, însă ceva mai mic decât în cazul lui Golf.
Preţ de achiziţie
Noua generație Ford Focus este încă învăluită într-un val de mister când vine vorba despre lista de prețuri. Oficialii Ford România susțin că prețurile vor fi disponibile abia în luna septembrie, dar că primele mașini ajung pe piața autohtonă încă din luna august. Ba mai mult, clienții care merg într-un showroom Ford sau interacționează cu consilierii de vânzări pot deja să își comande mașina. De aici rezultă că pot afla prețul la care mașina se comercializează pe piața din România.
Prin urmare, dacă nu vine muntele la Mahomed, se duce Mahomed la munte. Am sunat la mai mulți dealeri Ford din București și din țară și am reușit să aflăm ce vă interesează pe toți. Noul Ford Focus pornește de la 16.000 de euro pe piața din România, preț valabil pentru versiunea 1.0 Ecoboost de 100 de cai putere, cu echipare Trend.
Versiunea testată de mine în Franța, adică 1.5 EcoBoost de 182 de cai putere, cu transmisie automată și echipare ST Line, costă aproape 23.000 de euro.
Un Honda Civic cu aceeași putere și echipare Prestige, ceva mai bogată decât a Focus-ului, ajunge la 25.000 de euro. Și Mazda3 facelift cu motorul de 165 de cai putere și cea mai bogată echipare, Revolution Top, este mai scump decât Focus la cei 24.400 de euro.
Opel Astra Turbo, cu motorul de 200 CP și echipare Dynamic, este însă mai accesibil, la doar 21.300 de euro. La fel și Renault Megane GT, care are 205 cai, transmisie automată și costă 22.600 de euro. Nu mai vorbesc despre Seat Leon FR, cu tot cu 180 de cai și DSG la 22.500 de euro. Rămâne mai scump Volkswagen Golf 7 cu motorizare de 150 CP și DSG, cotat la 23.200 de euro.
De departe cea mai piperată alegere este Peugeot 308 GT în compania motorului de 205 cai putere, evaluat la 25.200 de euro.
Vă reamintesc că aceste prețuri sunt obținute după o prospectare a dealerilor din București și din țară, fără o confirmare oficială din partea Ford România. Deci, dacă vreți să vă convingeți că Ford Focus se află fix la mijlocul segmentului mediu în ceea ce privește prețul, puteți merge la cel mai apropiat dealer. Sau puteți aștepta luna septembrie și prețurile oficiale, cu tot cu reducerile sau promoțiile pe care Ford le face de obicei.
Siguranţă
EuroNCAP a publicat recent punctajul înregistrat de Ford Focus la testele sale de siguranță. Ford nu a oferit surprize, reușind să își pună pe umăr toate cele cinci stele. A fost testat în versiunea de motorizare 1.0 Ecoboost și a oferit 85% protecție pentru pasagerii adulți, 87% pentru pasagerii copii și 72 de procente pentru protecția pietonilor. Sistemele sale de asistență au primit și ele 75% din punctajul maxim.
Noua generație Ford Focus este cel mai avansat model al Ovalului Albastru în Europa, la capitolul sisteme de siguranță. Tot acest conglomerat de sisteme îi permit noului Focus să se alinieze la trendul pieței și să promită o rulare autonomă de nivel 2/5. Asta te ajută în situații de trafic aglomerat, în oraș sau pe autostradă.
Lista tehnologiilor de siguranță include pilot automat adaptiv cu funcție Stop and Go, recunoașterea semnelor de circulație și păstrarea mașinii între cele două benzi de circulație. La toate acestea se adaugă frânarea automată de urgență cu recunoașterea pietonilor și bicicliștilor. Sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație poate ajusta viteza de deplasare, dar poate atenționa șoferul și în situația în care acesta accesează un drum cu circulație din sens invers (la intrarea pe o autostradă).
Ford a echipat Focus și cu un sistem de frânare post coliziune, care blochează roțile pentru a reduce impactul dintr-o eventuală coliziune secundară. Evasive Steering Assist este o funcție nouă pentru modelele Ford. Aceasta ajută șoferul în evitarea unui obstacol apărut în mijlocul drumului.
Lista este completată de un sistem de monitorizare a unghiului mort și de o avertizare asupra traficului pentru manevrele efectuate în marșarier.
Ţinută de drum
Nu sunt foarte multe de zis aici. O să încep abrupt, pentru că noul Focus asta merită: e cea mai bună compactă de volum când vine vorba de manevrabilitate. Aș risca să spun că este printre cele mai bune din lume și când vine vorba de cele premium, gândindu-mă aici la BMW Seria 1. Înainte de a intra în detalii legate de noua platformă C2, pe care este dezvoltat și pe care vor lua naștere toate modelele Ford de acum înainte, trebuie să vă spun pe scurt cum se simte Focus.
În primul rând vorbim despre o suspensie care a separat mai bine zgomotul de habitaclu. Este mult mai bine antifonată. Dar ăsta e doar începutul. Suspensia se lipește incredibil de asfalt și rămâne acolo chiar și când acesta devine vălurit. Este una dintre puținele mașini care păstrează încrezătoare contactul cu solul în astfel de situații. De asemenea, transferul de mase este negociat admirabil. Am simțit asta după un traseu extrem de solicitant, organizat de Ford.
Direcția îți oferă o încredere fantastică și te implică în fiecare viraj. Are un feeling ușor artificial și o greutate care m-a trimis în unele momente cu gândul la direcția noilor modele Hyundai. Dar, când vine vorba de precizie, este chirurgicală. Nu are rival în acest segment, fiind cu mult peste cea oferită de Volkswagen Golf.
Și acum să vorbim puțin despre deciziile luate de Ford în ceea ce privește trenul de rulare. Pentru prima dată în istoria de 20 de ani a modelului Focus, Ford nu oferă suspensie complet independentă pe toate versiunile. „Trădare!” se vor grăbi unii să strige. Cam asta a făcut și Volkswagen cu actuala generație Golf. Așadar, fie că vă place sau nu, versiunile ceva mai cuminți ale lui Focus vor primi o punte spate semirigidă. Pentru a mai îndulci puțin lucrurile, Ford promite pe aceste versiuni un set de arcuri speciale, care permit o mulare mult mai bună pe suprafețe. Acestea se numesc Force Vectoring Springs. Rezultatul este o mașină care se înclină ceva mai mult pe viraje, dar continuă să păstreze un contact exemplar cu asfaltul.
Versiunea de 182 de cai putere vine echipată cu suspensie independentă pe puntea spate și, în plus, cu o amortizare specială între șasiu și caroserie, capabilă să limiteze zgomotul transmis în habitaclu. Opțional, clienții pot comanda și un pachet cu amortizoare adaptive (CCD - Continuous Controlled Dampers), care permite mai multe setări pentru supensie și un total de cinci moduri de rulare.
Și dacă tot am ajuns la opționale, trebuie menționat că viitorii clienți vor putea comanda și Brake Booster, un pachet care scurtează oprirea de la 100 de km/h cu un metru, comparativ cu vechea generație. Cum se simte asta în pedala de frână? Aceasta este extrem de atentă la fiecare apăsare. Aș putea spune enervant de atentă, pentru că frânarea este destul de bruscă dacă nu dozezi corect presiunea.
Vizibilitate
Ford Focus păstrează un set de oglinzi laterale ușor cam mici pentru dimensiunile sale. Cel puțin așa par la prima vedere. Dacă le ajustezi corespunzător ele îți mai „îndulcesc” vizibilitatea posterioară. Cât privește luneta, aceasta este destul de lată, însă ușor cam îngustă din cauza formei hayonului. Montanții spate sunt și ei destul de mari, iar cel față, de pe partea șoferului, ar putea incomoda în virajele strânse.
Așadar, o rețetă de vizibilitate clasică, nimic special aici. Pentru a-i ajuta pe clienții săi ceva mai neîndemânatici, Ford promite o cameră de marșarier care poate vedea și la 180 de grade. Calitatea imaginii nu este excelentă, dar este suficient pentru a te ghida corespunzător.
Focus beneficiază acum și de un asistent la parcare mult mai avansat. Dacă parcările laterale sunt coșmarul vostru, atunci Focus promite să vă ajute. Dar numai dacă alegeți o versiuni cu transmisie automată. Odată activat asistentul de parcare, acesta caută un spațiu și apoi introduce mașina fără intervenția voastră. Spre deosebire de vechile sisteme, noul asistent instalat pe Focus controlează direcția, dar și accelerația și frâna. Practic, ai o parcare autonomă.
Tehnologie
Cred că v-ați dat seama încă de la capitolul Siguranță că noua generație Focus este una dintre cele mai ofertante mașini din gama Ford la capitolul tehnologie. Focus se aliniază la cerințele segmentului, ba chiar încearcă să-și surprindă clienții cu o dotare pe care nu mulți rivali și-o pot trece în cont.
Este vorba despre sistemul Head-Up Display. Deși este proiectat pe o bucată de sticlă și nu pe parbriz, el are o dimensiune generoasă și o claritate foarte bună. Ford se laudă cu cel mai mare grad de luminozitate pentru acest Head-Up Display color și cu faptul că el poate fi citit chiar și atunci când purtați ochelari polarizați. Oferă informații despre limitele de viteză, viteza de deplasare și indicații ale navigației, toate foarte bine structurate și poziționate.
În centrul planșei de bord își face apariția sistemul multimedia SYNC regăsit și pe Fiesta. Are aspectul unei tablete fixate în bord și poate ajunge până la o dimensiune de 8 inch. Pentru cei care nu au suficiente resurse financiare, există și soluții de compromis. Un ecran de 4.5 inch fără funcție tactilă și un altul, ceva mai mare, de 6.5 inch. Ecranul de 8 inch beneficiază și el de cea mai bună luminozitate din segment, de o funcție tactilă cu un răspuns excelent și de un meniu simplu și intuitiv.
Navigația are unele situații în care oferă indicații insuficiente, dar se mișcă foarte bine atunci când vrei să cercetezi harta. Ca mai toate ecranele de acest gen din industrie, și acesta se încinge destul de tare după o utilizare îndelungată.
Focus vine cu suport Apple CarPlay și Android Auto, precum și cu o zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele cu această capacitate. Pe nivelul de echipare de top Vignale, Focus promite o reglare electrică a scaunului pentru șofer, însă cel al pasagerului rămâne cu una manuală. Poate ar fi fost oportun ca reglarea electrică să fie disponibilă și pentru pasagerul față. Iarăși mă tem să nu fie o consecință a faptului că aceste mașini puteau fi pre-serie.
Focus rămâne o mașină extrem de confortabilă pe timp de iarnă. Spun asta pentru că, asemeni celorlalte modele din gamă, vine cu volan și scaune încălzite, precum și cu un parbriz încălzit.
Pe lista de opționale pot fi comandate și un set de faruri inteligente, bineînțeles full LED. Ele au și o funcție adaptivă, care nu se bazează însă pe direcție sau pe datele sistemului de navigație. Ford susține că farurile se adaptează la drum cu ajutorul informațiilor culese de o cameră frontală. Prin urmare, ajustarea lor este una cât se poate de precisă.
Design
Câte capete, atâtea păreri. Cam așa pot fi rezumate impresiile celor care au văzut Ford Focus în realitate. Un lucru e cert: pe viu, Focus arată mult mai bine decât în fotografiile oficiale. După părerea mea, designul este unul cât se poate de potrivit, cu unele linii musculoase, bărbătești, care îmi plac.
E drept, există unele similarități cu Hyundai i30 și Mercedes Clasa A, dar aceste asocieri mentale sunt aproape imposibil de evitat când ai un segment compact atât de uniform.
Designul părții frontale este trasat de grila impunătoare și de blocurile optice, a căror formă și semnătură LED ne pot duce cu gândul și la Volvo V40. Cert este că aspectul tehnologizat și actual se simte doar dacă optați pentru setul de lumini full LED.
Profilul poate încălța jante de până la 18 inch, dar nici cele de 17 inch pe care le-am avut pe mașina de test nu au fost rele. Poate au părut ușor cam cuminți pe varianta sportivă ST Line.
Posteriorul beneficiază de un hayon cu linii ceva mai bine pronunțate, de un set de blocuri optice cu LED care decorează foarte bine umerii laterali ai mașinii. Dacă optați pentru versiunea de 182 de cai putere, primiți și o evacuare dublă, cromată.
Am lăsat la urmă un detaliu care va ridica multe semne de întrebare: scrierea numelui Focus între cele două stopuri. E o dovadă a încrederii și a modului în care vede Ford acest model. Mie mi-a plăcut.
Trebuie să știți că Ford Focus poate fi comandat acum cu mai multe variante. Există ST Line-ul pe care l-am testat eu și care vine, pe lângă cele amintite mai sus, și cu praguri laterale, prize noi în spoilerului față, deflector posterior, un eleron montat pe hayon și etrieri de culoare roșie.
Varianta Active încearcă să te invite la o ieșire în off-road cu protecții din plastic pentru partea inferioară a caroseriei, cu bare de ancorare pe plafon și cu o gardă la sol mai înaltă cu 3 centimetri decât cea a versiunilor standard.
Am ajuns și la varianta de top, Vignale, care încearcă să-ți scoată mai mulți bani din buzunar cu o serie de elemente estetice premium: o grilă nouă cu multe inserții cromate ca la Fiesta Vignale, jante speciale și un pachet de elemente cromate care decorează tot exteriorul.
Ne-a placut
- Ținuta de drum impecabilă
- Direcția precisă
- Sistemul Head-Up Display
Nu ne-a placut
- Capacitatea portbagajului pe varianta hatchback
- Aspectul anost al interiorului
Date tehnice - Ford Focus 1.5 Benzina Turbo (Ecoboost) 175CP Man6 ST Line Business | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
au scapat de cutia cu dubluambreiaj ( cam complicata ) si au revenit cu una clasica cu convertizor de cuplu. care se vrea a fi mai eficienta. si ei si noi speram ca e de bine.
la fel ca si golf VII , focus ofera pe motorizarile de baza suspensie spate semiindependenta. evident ca si costul are un rol aici, dar totusi e vb despre cea mai sportiva masina din segment. o fi bine? o fi rau?
in ziua de azi nu mai mira pe nimeni tehnologia interiorului, asa ca aceste mii de sisteme de asistenta si ecrane nu ( ma ) mai impresioneaza. mai degraba el fac pe sofer lenes si neatent, dar asta e o alta poveste ce nu are leg cu focusul.
despre design nu zic nimik, caci beauty is in the eye of the beholder. dar vad ca ford inca nu vrea sau nu reuseste sa scape de consola fata ( cam ) lunga
Poate se explica si din cauza rodajului mic
Sper doar să n-aibă și garda la sol a noului A-Klasse (doar 104 mm mai exact - m-am crucit cînd am aflat-o, deși o intuiam derizorie și implicit dezastruoasă pt unele din drumurile noastre.)
Cît despre motivația adoptării punții-spate simpliste pt versiunile de bază: și Audi/VW (A3/Golf) ori chiar Mercedes (A-Klasse) o aplică pt reducerea costurilor!...Dar nu și a prețurilor, ;-) care nu surprind totuși la Ford, fiind în media clasei - la fel și discount-urile.
Alte completări utile unora (eu rămîn la opțiunea mașinilor sub 4 m lungime):
- masă proprie redusă cu 88 kg comparativ cu generația anterioară
- Cx redus de la 0,30 la 0,273 - remarcabil pt un hatchback
- bord mai puțin intruziv (apropiat cu 10 cm de parbrizul ceva mai puțin înclinat și el)
- montant A retras cu 9,4 cm (măsură dictată sigur de cerințele crash-testelor.)
....Fiindcă-i OK și testarea *extremă* - nu doar pt evaluarea consumului la fel de extremist, ci și a ținutei de drum etc.
Dar îmi pare obligatorie și rularea-n condițiii normale. Alea-n care se vor... târâi hoardele de *normalos* , firesc amatori de mașini din clasa compactă, la fel de mediu-normală ca ei.
Despre masina, in primul rand e pacat ca a disparut suspensia spate independenta pe toate versiunile (puteam sa o lase pentru versiunile cu peste 120 CP).
Interiorul intr-adevar nu exceleaza dar nici nu arata rau. Sincer, la fel de simplist/anost este si cel de golf (oricare de la 4 in sus). Chiar vedeam pe live-ul de pe FB ca cineva facea misto de tableta aia (mie mi se pare interesanta, mult mai ok decat cea de pe Audi A3 spre exemplu) si acel cineva conducea o skoda fabia :)) modelul vechi.
Consumul in test e irelevant, in aceasta clasa la acest nivel de putere sunt convins ca Honda Civic ii bate pe toti cu motorul de 1.5, si la consum si la reprize.
Totusi as vedea masina asta cu motorul de 1.5 150 CP manuala si echipare de top un best seller.
Mulțumesc! Tableta e ciar OK. Aia e ultima problemă a interiorului la capitolul aspect.
@Kirotractor
La Focus, mai mult ca la alte mașini de test, parcă s-a simțit și mai bine nevoia aia de a abuza tot ce se află sub capotă :)
Doar dieselul a scăpat cu o rulare normală. Vezi consumul din test.
Danke!
PS asteptam si Porsche cu semirigida
iti zic eu (saptamana trecuta) am mers Iasi-Vatra Dornei (230 km) 4 persoane in masina, consum mediu 6.7 l/100. Veteza medie 76 km/h.
Eu zic ca e bun cinsumul (ff 3 .1.0 berlina)
Da va fi, LA PRET!
Spuneti ca are cea mai buna tinuta de drum din lume (presupun va referiti la cea independenta, nici nu s-ar putea invers). Doua aspecte:
1. Daca vine doar pe modelele de ~180 CP, ce relevanta mai are? La fel de bine puteau sa o puna doar pe RS. Focusul normal, cel pentru mase va fi cel de 125 CP. Daca nu ai acolo... (intelegeam pe cel de 100CP, dar atat).
2. Daca tot ati testat ambele suspensii, nu credeti ca erau de interes mai multe detalii privind diferentele intre acestea? Cu cat sunt mai slabe cele semi in comparatie cu "cea mai buna tinuta din lume"? In special ca acestea din urma vor veni pe marea majoritate, cele independente fiind, implicit, aproape irelevante.
Mi se pare ca ati neglijat esentialul, aici fiind de fapt MAREA diferenta intre generatii.
Intreba cineva de consum real. Focus III facelift, 1.0, 125 CP, 2018, in rodaj (sub 3000 KM parcursi), drum la mare cu sotia si copilul plus bagaje cat cuprinde, 450 km jumatate national/jum. autostrada la limita vitezei legale - consum la pompa 6.1 l/100 km (computerul minte).
toate motoarele de 1,5 L au 3 cilindri sau numai ala pe care l-a testat Mirica?