Drivetest Ford Edge
2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP 4x4 Man6 TitaniumVineri, 27.05.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Într-un deșert atât de uscat precum Sahara, triburile de touaregi au fost singurele care au reușit să desfășoare un comerț înfloritor și profitabil. Atrase însă de mirajul profitului, alte caravane și triburi încep să își facă apariția în Sahara, sperând că vor putea pune în umbră experiența touaregilor.
Ford a visat de multă vreme că poate fi stăpânul deșertului, iar acum a venit momentul duelului final. Odată cu lansarea noului Edge pe piața din Europa, Ford își începe bătălia cu unul dintre cele mai experimentate nume din segment: Volkswagen Touareg.
Ford Edge
2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP 4x4 Man6 Titanium
- Pret de pornire 41.600 €
- Pret model testat 44.600 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Pentru a putea alerga touaregii, Ford s-a gândit să îşi echipeze noul Edge cu un număr suficient de cămile. Pardon... Cai putere. Aşa se face că noul Edge este disponibil, încă de la versiunea de bază, alături de un motor diesel generos, de 2.0 litri. Acesta oferă 180 de cai putere şi un cuplu motor de 400 Nm, adică pachetul care te ajută să traversezi provocările unui segment extrem de solicitant.
Cuplul motor este suficient şi îi permite noului Edge să ofere celui de la volan un comportament dinamic, fie că maşina este sau nu încărcată. El se simte devreme, de la 2000 de rotaţii, însă există rivali care îl pun pe tavă ceva mai repede. În plus, după 3000 de rotaţii, senzaţia de resurse pare să se dilueze uşor.
Deşi clienţii din acest segment încep să se orienteze cu precădere către transmisiile automate, Edge este disponibil în această versiune şi cu o cutie manuală, cu şase rapoarte. Este corect etajată, cu ultimele trepte destul de lungi, pentru a favoriza consumul redus la viteză mare. Timoneria este uşor cam lungă, dar nu pune probleme la capitolul precizie.
Cât priveşte temperamentul dieselului, nu trebuie să va faceţi griji. Antifonarea e unul dintre punctele forte ale noului Edge, dar despre asta aflaţi la capitolul Interior.
Consum
Pentru a putea răzbi într-un segment secetos şi deloc iertător, Ford a trebuit să îşi echipeze noul Edge cu un motor eficient. Noi am forţat puţin nota cu exemplarul de test şi ne-am trezit cu un 9 litri/100 de km. Probabil autostrăzile germane fără limită de viteză şi-au spus cuvântul.
În a doua zi de test, acelaşi motor ne-a oferit un consum extraurban de 7.5 litri/100 de km pentru că am menajat acceleraţia și am întâlnit și porțiuni de drum național. Puținele opriri ne-au ajutat să nu băgăm de seamă oprirea și repornirea motorului. Semn că sistemul start-stop este foarte discret.
Dacă ne uităm în fişa tehnică vedem că Ford promite o medie de 5.8 litri/100 de kilometri, suficient pentru a fi mai economic decât un Hyundai Santa Fe, Toyota Land Cruiser și Volkswagen Touareg. Doar Kia Sorento este cu 0.1 litri mai economic decât noul Edge.
Performanţe
Ford Edge se pune pe alergat atunci când e nevoie. SUV-ul americanilor poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 9.9 secunde, un timp destul de bun pentru cei care nu au pretenţii de sportivitate.
Comparat cu rivalii din segment, Hyundai Santa Fe și Toyota Land Cruiser, Ford Edge este mai rapid. Nu reușește însă să se țină după rivalii Kia Sorento și Volkswagen Touareg.
Interior
Aşa cum vă spuneam şi mai sus, la capitolul Motor/Transmisie, Ford Edge este un SUV bine antifonat. De parcă nu era suficientă linişte în deşert. Americanii au folosit o sticlă acustică pentru parbriz, geamurile laterale şi acoperişul panoramic. Aşa se face că zgomotul de vânt se face simţit cu mult peste 130 de km/h, iar dieselul este separat fonic foarte bine de pasageri.
Mai mult, la nivelul montanților, există și senzori care detectează zgomotele din interior și emit prin intermediul boxelor o serie de sunete care le anulează. Cei din interior nu o să le audă însă niciodată.
Habitaclul este presărat cu materiale de bună calitate, chiar şi în anumite zone din partea inferioară a planşei de bord. Plasticul e moale, inserţiile cromate sunt la locul lor, iar finisajele sunt la un nivel decent.
Spaţiul interior pe locurile din spate este similar celui găsit pe o limuzină de segment mare, atât la nivelul picioarelor cât şi la nivelul capului. În plus, există o mulţime de spaţii de depozitare, unele dintre ele exagerat de mari. Cel mai bun exemplu este cel de la baza planşei de bord, unde ar putea să stea telefonul mobil. Este atât de adânc încât s-ar putea să-l găsiţi cu greu.
Mai există o cotieră generoasă, spaţii adânci pentru sticle sau pahare pe consola centrală şi suficient spaţiu în buzunarele uşilor.
Portbagajul are o deschidere generoasă, este acţionat electric şi poate primi până la 602 litri. Este mai mult decât în cazul lui Touareg și al lui Santa Fe, dar cu mult mai puțin decât cel oferit de un Sorento.
Preţ de achiziţie
Segmentul SUV-urilor mari este unul solicitant, mai ales atunci când vrei să ai o mașină bine echipată. Ford Edge pornește de la 41.600 de euro, dar versiunea Titanium, testată de noi, urcă prețul de achiziție la 44.600 de euro.
O să vedeți că nu este un preț exagerat de mare, având în vedere că un asemenea nivel de echipare vă aduce parbriz încălzit, volan încălzit, covorașe din velur, portbagaj acționat electric, acces fără cheie, senzori de parcare față și spate, faruri automate, sistem de navigație, nouă difuzoare, SYNC, cameră de marșarier, pilot automat, șapte airbaguri, jante de 19 inch și o mulțime de sisteme de siguranț, printre care și recunoașterea semnelor de circulație.
Pe lângă nivelurile de echipare deja cunoscute, Ford oferă și alte trei pachete, denumite la fel (Trend, Titanium și Sport). Ele au prețuri promoționale odată cu lansarea și pot ajuta clienții să obțină un preț de achiziție ceva mai mic.
Dacă ne raportăm strict la mașina testată de noi, vedem că un Ford Edge Titanium este mai ieftin decât un Toyota Land Cruiser și decât un Hyundai Santa Fe. Acesta din urmă oferă însă și ceva mai multe resurse. Dacă ne uităm însă la Kia Sorento, vedem că Edge este ceva mai scump. Comparat cu principalul său rival, adică Volkswagen Touareg, modelul american are o echipare mult mai generoasă și un preț ceva mai bun.
Siguranţă
Ford Edge nu a fost testat încă de organismul internațional EuroNCAP, fiind un produs proaspăt introdus de americani pe Bătrânul Continent. Armata de sisteme de siguranță va fi însă suficientă pentru a garanta un punctaj mare.
Așa cum spuneam și mai devreme, există șapte airbaguri în standard, inclusiv unul pentru genunchii pasagerului. Lista sistemelor include frânare de urgență, detectarea pietonilor, sistem de menținere a benzii de rulare, tehnologie de protecție împotriva rostogolirii și recunoașterea semnelor de circulație.
Ţinută de drum
Ford Edge a fost clădit parcă pentru a merge pe dune. Suspensia nu este zgomotoasă și poate fi calificată ca fiind foarte confortabilă. Chiar și cu jantele de 19 inch simți că plutești pe autostradă. Senzația de siguranță e acolo, chiar dacă, pe segmentele de drum virajat simți un ruliu considerabil, având în vedere dimensiunile.
Chiar și așa, Edge pare a fi unul dintre SUV-urile care se comportă bine în situații ceva mai solicitante, probabil mulțumită ADN-ului european Ford, lăudat pe Focus, Fiesta sau Mondeo.
Aderența se menține bine mulțumită unui sistem de tracțiune integrală inteligent, care simte lipsa de contact cu suprafața de rulare. Am testat funcționarea sistemului 4x4 pe un traseu special, croit printr-o pădure de lângă Munchen. E drept că solicitările la care am fost supuși au fost minime, însă am putut vedea mai bine cum se repartizează cuplul între cele două axe, atunci când te miști prin nămol.
Direcția noului Ford Edge este una dintre cele mai implicate din segment, chiar dacă oferă un sentiment artificial, iar feedback-ul lasă de dorit. Pe versiunile Sport, în spatele volanului se află un motoraș care ajută direcția să fie și mai precisă, adică Adaptive Steering Wheel.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, Ford încearcă să le ofere tuturor un set de oglinzi laterale generoase și bine proporționate. Luneta spate este și ea destul de mare, însă este înclinată cam mult, iar ultimul rând de montanți este prea generos. Ca de altfel și primul rând de montanți. Asta poate pune unele probleme de vizibilitate.
Tehnologie
Fiind vorba despre cel mai mare SUV Ford in Europa, americanii s-au preocupat în mod deosebit de nivlul de tehnologie regăsit la interior. Așa se face că regăsim un sistem audio Sony de înaltă fidelitate și deja celebrul sistem multimedia SYNC. Acomodarea cu acesta se face ușor, însă senzorul tactil lasă loc de îmbunătățiri. Complexitatea comenzilor vocale și a opțiunilor de configurare îl fac superior celui regăsit pe rivalul Volkswagen Touareg.
Numeroasele sisteme de siguranță îl fac de asemenea capabil să se bată cu dușmanul din Germania. Trebuie să spun însă că, pe cât de enervant se poate dovedi uneori, sistemul care menține banda de rulare este util atunci când rulezi pe autostradă și nivelul de atenție scade.
Încălzirea parbrizului, a volanului și a scaunelor sunt element de care vă veți îndrăgosti pe timp de iarnă.
Design
Designul rămâne o chestiune subiectivă, însă eu aș vrea să subliniez că transferul de design american de care se bucură toate modelele Ford din ultima vreme face foarte bine. În fond, chiar și rivalul Touareg trădează influențe americane. Prin urmare, noul Edge și designul său de peste Ocean prind bine pe o piață europeană care pare să își fi pierdut inspirația în acest segment.
Grila impunătoare, cromată, ș blocurile optice simple, dar foarte bine semnalate printr-o semnătură LED nouă, fac din Ford Edge o mașină pe care o vei recunoaște rapid. Și care, cel mai important, nu seamănă cu alte modele din gamă. Dacă optați și pentru o configurație Sport, care vine cu jante de 20 de inch, pachetul pare să devină și mai opulent.
Ne-a placut
- Spațiu interior
- Antifonare
- Designul american
- Echiparea generoasă
Nu ne-a placut
- Ruliu
- Dimensiunea montanților
- Feedback artificial al direcției
Date tehnice - Ford Edge 2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP 4x4 Man6 Titanium | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
Ford ofera cumva o optiune in care poti demonta calandrul ala la nevoie si sa poti imporoviza un gratar cu o friptura de mistret in padure ?
Referitor la grila este in stil american. De altfel masina e fabrica, din cate stiu, in America de nord. De aici probabil si pretul mai ridicat (vama 10% + costuri transport)
La fel va grila si la noul Kuga pe care il astept cu nerabdare. Deocamdata tatonez cu mai multe variante dar Kuga este in short-list.
Falseaza robustetea, pentru ca Ford n-a fost niciodata foarte priceput pe segmentul 4x4.
Cui nu-i place grila din fata cromata exista si varianta negru carbon (mat).
Sa inteleg ca tu ai testat masina de stii ce materiale are edge?? Ar trebui sa fugi cat te tin picioarele cand te auzi spunand aberatii de genul asta.
ford nu prea a investit in plattforme mai moderse si mai usoare
Masina arata bine. Are un aspect de masina americana masiva. Dar pe un SUV da bine impresia de masiv, de "camion".
In ultimii ani Ford a scos masini foarte frumoase. Modelele vechi erau bune dar uratele, astea noi nu stiu cat de bune sunt, dar in mod clar sunt frumoase!
Designul american e un mare minus din punctul meu de vedere.
Radacinile sale sunt absoltut modeste si lipsite de sofisticari tehnologice.
In plus consumul de carburant e monstruos, dar americanii isi permit sa se lafaie pentru ca sunt favorizati cand ajung la pompa, fata de europeni.
Am vazut pe net o gramada de teste cu mondeo si nu s-a plans nimeni de materialele din interior,din contra. Sa inteleg ca tu esti mai specialist decat specialistii?? tipic romanesc...
Sergiulica nu esti fan ford doar esti un bolnav anti vw , ca atare parerea ta este zero.
Ai spus numai prostii,m-a pufnit rasul cand ti-am citit comentariul.
- cred ca e inca departe de Touareg ca si calitate a fabricatiei (am avut primul model de Touareg)
- e lenta (benzinar din US - nu stiu Dieselul)
- scaunele mi s-au parut foarte confortabile, late
- plastic amestecate - pe bord OK, in zona infotainment plastic ordinar - nu stiu cum va rezista la gropi - greierasi? Plus un plastic lucios, care se zgarie instant
- infotainment OK - SYNC classic de la Ford
- spatiu in spate OK, portbagaj mare
Dupa mine ar trebui vanduta incepand cu 35k Eur in Europa ca sa aiba ceva success, altfel nu as lua-o vs, Touareg, ma gandesc ca si la revanzare va suferi.
Arata insa bine de afara, e o masina care pare inchegata, frumusica. Desi candva as fi cumparat-o, acum nu as da banii pe o masina facuta in SUA, dupa ce am condus aici 20-30 de masini diferite, de inchiriat, e o placer cand dau peste un Golf...sau un BMW, chiar si X1...parca sunt altfel legate, parca neamtul pune un surub in plus la fiecare imbinare.
Un prieten de-al meu cu Q7 a schimbat in 130.000 km mai multe piese decat nu am schimbat eu la cele 2 masini SUV japoneze pe care le-am avut in 10 ani, si cu care am facut in total peste 500000 km.