Drivetest Ford Ecosport
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 140CP 4x2 Man6 ST-LineLuni, 19.02.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Soarele încă nu-și arată sclipirea, dar mușuroiul de oameni se grăbește să ponteze și să îmbrace uniforma albastră. E o nouă zi la uzina Ford din Craiova, iar oltenii sunt pregătiți să aducă pe lume noul EcoSport, SUV-ul de segment B care acum suflă peste cenușa defunctului B-Max.
Fiecare EcoSport este pregătit și asamblat în Bănie: zilnic, 600 de exemplare sunt gata să părăsească poarta fabricii de la Craiova. Modelul Ovalului Albastru și-a făcut apariția într-un moment bun: piața este în creștere, iar publicul european pare că visează doar SUV-uri.
Dacă Bogdan v-a povestit despre experiența cu EcoSport pe meleaguri portugheze, a venit rândul meu să merg la Craiova și să conduc noul SUV Ford. Am ales versiunea de echipare ST-Line (apariție nouă în gama EcoSport) în compania motorului 1.0 EcoBoost de 140 de cai putere.
Ford Ecosport
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 140CP 4x2 Man6 ST-Line
- Pret de pornire 15.400 €
- Pret model testat 21.050 €
Motor / Transmisie
În acest moment, motorul de 1.0 litri EcoBoost poate fi comandat în versiunile de 125 CP sau 140 de CP doar în configurații 4x2. În cazul de față, am mizat pe unitatea mai potentă. Cei 140 de cai putere sunt disponibili la 6.000 rpm, iar cuplul motor de 180 Nm își face simțită prezența de la 1.500 rpm.
Unitatea este agilă, oferă un sunet plăcut și nu îți dă emoții dacă o exploatezi în zona de sus a turometrului. Pentru oraș, motorul propus de Ford se achită cu brio de orice sarcină. Pe autostradă, vei simți cum motorul începe să dea ușoare semne de oboseală imediat după ce ai trecut de 120 km/h. În partea de jos a turometrului, zgomotul și vibrațiile produse de agregatul Ford sunt insesizabile, dar lucrurile încep să se schimbe imediat ce treci de 3.500 rpm.
Versiunea de 140 de cai putere poate fi cuplată doar la o cutie manuală cu șase rapoarte. Cursa schimbătorului este scurtă, iar trecerea de la o treaptă la alta se realizează cu precizie, Ford reușind astfel să se adreseze și celor care vor adopta un stil de condus ceva mai sportiv.
Consum
Așa cum spuneam și mai sus, versiunea aleasă a fost echipată cu motorul pe benzină de 1.0 litri și 140 de cai putere cuplat la o cutie manuală. Pe hârtie, producătorul american spune că această variantă promite un consum mediu mixt de 5.2 litri/100 de kilometri. În mediu urban, SUV-ul produs în Bănie promite să consume 6.2 litri la 100 de kilometri, în timp ce în afara străduțelor aglomerate din oraș, EcoSport se laudă cu un consum de 4.6 litri/100 de kilometri.
Drumurile virajate ne-au îndemnat să călcăm din plin pedala de accelerație, motiv pentru care, la finalul acestei experiențe, consumul mediu afișat de computerul de bord a fost de 6.4 litri/100 de kilometri. Traseul inițial includea și o porțiune de macadam, dar ploaia și zăpada căzute în cantități mari au decis ca această parte a testului să iasă din program.
Segmentul în care EcoSport activează este unul extrem de aglomerat, dar sunt puține modele rivale care vin cu motoare pe benzină în intervalul 130-150 de cai. Le-am cernut și am rămas cu următoarele: Fiat 500X 1.4 litri 140 CP, Honda HR-V 1.5 litri 130 CP, Mazda CX-3 2.0 litri 150 CP și tracțiune integrală, Opel Crossland X 1.2 litri 130 CP, Suzuki Vitara S 1.4 litri 140 CP și Volkswagen T-Roc 1.5 litri 150 CP.
Singurul model care pe fișă are trecut un consum mediu mai mic decât EcoSport este Opel Crossland X (5.1 l/100 km). Suzuki Vitara egalează performanța SUV-ului din Bănie, în timp ce restul concurenților trec de aceste valori.
Performanţe
Deși Ford EcoSport echipat cu motorul de 140 de cai putere cântărește doar 1.300 de kilograme, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în abia 11.8 secunde. Valoarea n-o să-i dea pe spate pe cei care sunt în căutarea senzațiilor tari. Și toate acestea în condițiile în care toți rivalii amintiți în capitolul anterior vin cu performanțe mult mai bune.
Volkswagen T-Roc echipat cu motorul pe benzină de 1.5 litri 150 CP și cutia manuală cu 6 trepte are nevoie de 8.4 secunde pentru 0-100 km/h. Mazda CX-3 tot cu un motor de 150 de cai, dar și cu tracțiune integrală reușește același sprint în 8.7 secunde. Singurul model rival care trece de 10 secunde pentru accelerația de la 0-100 km/h este Honda HR-V. Modelul constructorului nipon anunță 10.2 secunde pentru 0-100 km/h, dar are și 10 CP în minus comparativ cu SUV-ul din Bănie.
Aceeași regulă explicată mai sus se aplică și pentru viteza maximă. Ford EcoSport 1.0 EcoBoost 140 de cai promite 188 km/h în timp ce Opel Crossland X cu 10 CP mai puțin ajunge până la 206 km/h, fiind cel mai rapid model din grupul selectat.
Interior
Când Ford a lansat noua generație Fiesta, imediat după primul test am spus că interiorul a devenit unul dintre punctele forte ale hatchback-ului de segment B. Acum, noul EcoSport preia layout-ul de pe Fiesta. Egonomia a fost îmbunătățită comparativ cu vechiul EcoSport, iar zona centrală este dominată de un ecran tactil de 8 inch.
Ford EcoSport nu a scăpat însă de plasticele dure. Acestea se întâlnesc atât pe fețele de uși, cât și la nivelul consolei centrale. Totuși, planșa de bord are o textură moale, iar volanul a fost îmbrăcat în piele fină. În același timp scaunele sunt confortabile, iar poziția la volan este destul de înaltă, specifică acestui tip de SUV urban.
EcoSport propune și o sumedenie de spații de depozitare (buzunarele ușilor, consola centrală cu două spații pentru pahare, cotieră foarte adâncă și o zonă îngustă pentru telefonul mobil). În spate, pasagerii vor avea suficient spațiu pentru cap și picioare. Cu toate acestea, nu vă recomand să călătoriți cu trei pasageri pe bancheta din spate din cauza spațiului lateral limitat.
Noul Ford EcoSport are un portbagaj de 356 de litri, cu 24 de litri mai mult față de vechea versiune. Totuși, SUV-ul produs în Bănie nu excelează la acest capitol dacă îl compari cu principalii concurenți. Honda HR-V promite 470 de litri, iar T-Roc se laudă cu 445 de litri.
Trebuie menționat și faptul că EcoSport este cel mai compact model din grupul rivalilor: în ceea ce privește ampatamentul, doar Suzuki Vitara vine cu mai puțini centimetri comparativ cu EcoSport. Dar chiar și așa, japonezul are un portbagaj care poate înghiți mai mult decât "olteanul" Ecosport: până la 375 de litri.
Preţ de achiziţie
Ford EcoSport are un preț de pornire de 15.400 de euro cu TVA. În acest moment, Ovalul Albastru vine și cu o oferă promoțională pentru modelul echipat cu motorul de 1.0 litri și 125 de cai putere. 13.500 de euro pentru varianta de echipare Trend și cu pachetul Trend inclus.
Versiunea pe benzină de 140 de cai putere va fi disponibilă doar alături de echipările Titanium și ST-Line. Prețul de pornire pentru ultima variantă amintită anterior este de 21.050 de euro. Opel Crossland X în versiunea Innovation, Suzuki Vitara S și Fiat 500X Pop Star sunt modelele care vin cu prețuri mai mici decât EcoSport ST-Line. În același timp, Honda HR-V, Elegance Volkswagen T-Roc Design și Mazda CX-3 Revolution au prețuri mai mari comparativ cu vârful de gamă produs în Bănie.
Siguranţă
Noua generație Ford EcoSport încă nu a ajuns pe mâinile EuroNCAP, motiv pentru care vom trece în revistă rezultatele obținute în 2013, când SUV-ul Ovalului Albastru primea patru stele. Atunci, Ford EcoSport reușise să obțină 93% din punctajul disponibil în dreptul protecției pasagerilor adulți, 77% pentru protecția copiilor, 58% pentru protecția pietonilor și 55% pentru sistemele de siguranță disponibile.
Noul EcoSport plusează la categoria Siguranță față de vechiul model. Este oferit standard cu funcția Roll Stability Control. Aceasta distribuie cuplul motor și forța de frânare astfel încât să fie evitată o posibilă răsturnare. În același timp, Ford EcoSport poate fi comandat (opțional) și cu un sistem care monitorizează unghiul mort.
Totuși, gama de sisteme de siguranță propusă de Ford pentru EcoSport nu este una foarte bogată. Rămâne de văzut cum se va descurca SUV-ul produs în Bănie cu noile standarde dure de testare propuse de EuroNCAP începând cu 2018.
Ţinută de drum
Ford rămâne unul dintre producătorii care nu a sacrificat plăcerea de a conduce. Noul EcoSport promite amortizoare noi, arcuri noi, iar varianta ST-Line aduce și o setare ceva mai sportivă. Suspensia lui EcoSport în varianta ST-Line este mai rigidă, iar acest lucru generează un comportament ceva mai sportiv. Denivelările scurte nu sunt specialitatea lui EcoSport, dar vei trece cu vederea acest lucru atunci când ataci virajele cu viteză mare. Ruliul apare și el, dar nu este la fel de pronunțat ca în cazul altor rivali din segment. Singurul model care vine cu un comportament dinamic și sportiv asemănător este Mazda CX-3.
În același timp, direcția este una precisă și oferă un feedback bun. Altfel spus, EcoSport se conduce ca un hatchback produs de Ford.
Vă spuneam mai sus că testul pregătit în România includea și o porțiune de off-road. Zăpada și ploaia au făcut ca organizatorii să renunțe la acea parte a testului. În schimb, au existat colegi din presă care au trecut cu bine în zilele anterioare de proba din off-road. De aceea veți găsi imagini și pe macadam în galeria foto .
Și pentru că tot am amintit de off-road, Ford EcoSport are un unghi de atac de 21 de grade și un unghi de degajare de 33.3 grade. Garda la sol măsoară 190 de mm, în cazul versiunilor echipate cu motoare pe benzină. Pentru variantele cu propulsoare diesel, garda la sol scade până la 160 de mm. Și când te gândești că Ford oferă tracțiune integrală doar pe motorizarea 1.5 EcoBlue de 125 de cai putere.
Vizibilitate
Un SUV de segment B este fix ce recomandă "medicul" pentru cei care încă descifrează tainele șofatului. Ford EcoSport oferă oglinzi laterale generoase, o lunetă care se încadrează în limitele segmentului, dar mai ales un ultim rând de montanți care nu te încurcă în timpul manevrelor cu spatele.
Dacă și așa vei avea probleme, Ford oferă o cameră pentru marșarier. Calitatea imaginii nu o să te impresioneze, dar tehnologia pusă la dispoziție își face datoria până la capăt și te ajută să ghidezi EcoSportul în locul de parcare ales.
Un minus îl reprezintă montanții A. Grosimea acestora o să-ți dea ceva bătăi de cap pe virajele strânse sau în intersecțiile cu vizibilitate redusă.
Tehnologie
Așa cum spuneam și în cadrul capitolului Interior, Ford oferă o consolă centrală care integrează un ecran tactil de 8 inch. Dar nu trebuie să uităm că, în versiunea de bază, Ford oferă un display de 4.2 inch, în timp ce varianta intermediară promite un ecran cu diagonala de 6.5 inch.
Sistemul de infotainment Sync 3 rulează foarte bine și vine cu comenzi ușor de intuit. Reacția oferită este rapidă, iar ecosistemul devine și mai atractiv întrucât este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. În același timp, ceasurile de bord pot fi "garnisite" cu un ecran color cu o diagonală de 4.2 inch prin intermediul căruia vei putea avea acces la o serie de funcții sau informații.
Comenzile sistemului de climatizare sunt extrem de clare. Opțional, Ford oferă pe EcoSport scaune și volan încălzite, elemente de care ne-am atașat emoțional în timpul testului, ținând cont că temperatura exterioară abia dacă trecea în zona pozitivă. Pentru ca manevrele de parcare să devină și mai simple, Ford oferă pe EcoSport și o cameră video pentru mersul cu spatele. Nu te aștepta la o calitate excelentă a imaginilor, dar gândește-te că sistemul își face treaba și te scapă de emoții suplimentare. De ce spun asta? Pentru că EcoSport a păstrat deschiderea laterală a portbagajului, iar spațiul necesar operării este mai mare decât în cazul unui model cu hayon. Și să nu uit: dacă vei comanda roata de rezervă, nu vei mai putea bifa camera pentru mersul cu spatele.
Și pentru că EcoSport se adresează publicului tânăr, SUV-ul produs în Bănie va fi disponibil opțional și cu un sistem audio B&O Play cu 10 incinte și o putere de 675 de wați.
Design
Noua generație Ford EcoSport a preluat o parte dintre genele care au făcut carieră în cazul lui Kuga și, ceva mai recent, al lui Edge. SUV-ul de segment B a fost croit după asemănarea fraților mai mari, iar acest lucru cu siguranță n-o să-i deranjeze pe fanii Ovalului Albastru.
Blocurile optice au acum o formă ceva mai impunătoare, iar luminile de zi LED, grila revizuită și capota restilizată completează aspectul frontal. În partea din spate, spoilerul a primit un look nou, iar stopurile au trecut fin prin mâna designerilor Ovalului Albastru.
În varianta ST-Line, EcoSport oferă o grilă frontală de culoare neagră, bare de protecție în nuanța caroseriei, un kit exterior sport inspirat din familia Ford Performance, jante cu design special din aliaj cu diametrul de 17 inch și caroserie în două culori (17 versiuni diferite).
Altfel spus, Ford EcoSport s-a maturizat, a învățat obiceiurile europenilor, iar acum este gata să atace segmentul. În ceea ce privește designul, modelul produs în Bănie se încadrează în categoria "love it or hate it". Fie îl placi de la prima întâlnire, fie nu te vei obișnui niciodată cu designul micuțului EcoSport.
Ne-a placut
- Trenul de rulare
- Feedback-ul oferit de direcție
- Sistemul de infotainment
Nu ne-a placut
- Elementele din plastic dur
- Performanțele slabe în raport cu concurenții
- Volumul portbagajului
Date tehnice - Ford Ecosport 1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 140CP 4x2 Man6 ST-Line | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
marea ei problema este ca nu place femeilor care prefera aspectul in detrimentul practicului, asa ca a pierdut din start 80% din clientela potentiala.
Si e treaba fiecaruia ce vrea sa cumpere. Toti suntem diferiti. Din fericire. Sau din nefericire pentru tine.
Lasa- i nene, daca ei vor sa aiba masaj inclus in masina, sa nu mai trebuiasca sa amestece zaharul in cafea, si masinile lor sa aibe o viteza maxima de 100-120 km/h.
Vorba lor, treaba fiecaruia ce vrea sa cumpere.
Asa si V6-le are un dezavantaj major. Cand stai la stop nu stii daca motorul merge sau nu :D
Fix la fel se intampla si la masina mea, un opel corsa 2016 1.4 90 CP, producatorul da 13.2 sec 0-100 insa in realitate asta se intampla in putin peste 11 sec, undeva la 11.5 sec (masurat). Chiar si in materialul de promovare, producatorul spune ca timpul de acelerare dat este masurat cu 2 persoane la bord + incarcatura de vreo 30 kg (parca asa era).
Promisa din anul 2007 americanilor si nerealizata.....
Rusine sa le fie tuturor politicienilor care au mintit, au zambit si si-au facut poze alaturi de cei de la FORD, de atatia ani !!!!!!
S-ar parea ca AUTOSTRADA va intra la apa si se va transforma in drum expres.....MAI SCUMP DECAT O AUTOSTRADA .....
Costa Rica stie....standarde de cost (cica) etc.....
Si noul Duster mi se pare scumpicel, precum si altele care au aparut in ultimii 1-2 ani.
Posibil sa ne fi luat inflatia inainte...
am cautat pe iutub testul de acceleratie pentru modelul de 140 cai, dar am gasit doar varianta de 125, care face sprintul in putin peste 12 sec.
În rest, n-are rost să mai cârcotesc din nou pe seama stilului EcoSportului (ratat după mine) - fie și doar constatînd că designerii Ford nu m-au ascultat și-o țin langa p-a lor. :-)))
Nu-i o mașină proastă deci, nici prea scumpă (cu discounturi, clar) - doar urîtă... irevocabil, adică prin prisma tuturor legilor scrise sau nu ale designului auto. Bașca din p.d.v. al trendurilor actuale, cînd SUVo-crossoverele tind să devină un gen de hatch-uri ușor înălțate.
Cumva le-au aratat, celor de la Ford, cum se face un automobil?