Drivetest Bentley Bentayga
4.0 Diesel Biturbo (TDI) 435CP 4x4 Aut8Vineri, 09.12.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Bentley încearcă o rețetă a curajului în doză dublă. După ce a avut o primă doză de nebunie și a lansat primul său SUV din istorie, Bentley mai administrează una, care scandalizează puriștii brandului: primul său motor diesel din istorie.
Bentley vrea să facă din Bentayga un Erou Cunoscut al segmentului SUV-urilor de lux, mașina care a sfidat tradiția și a câștigat recunoaștere mondială
Am zburat la Malaga pentru a lua parte la primul test internațional al lui Bentayga diesel, un moment istoric atât pentru englezi, cât și pentru întregul segment al mașinilor de lux.
Motor / Transmisie
La momentul redactării acestui test, Bentayga diesel nu a intrat încă în producție. Dar rețeta i-a ieșit perfect. Și, chiar dacă sună ciudat, nu este pentru prima oară când Bentley încearcă să ofere clienților săi un motor diesel.
A mai încercat și în trecut, în secret, cu unități V6 și V8 împrumutate tot din familia Volkswagen. N-a prea reușit: ba nu ofereau puterea pe care o așteptau clienții Bentley, ba nu dovedeau același rafinament. Acum însă, odată cu cel mai avansat diesel al Grupului, au devenit încrezători. Este vorba despre motorul V8 de 4.0 litri și 435 de cai putere, regăsit deja pe Audi SQ7.
Este motorul cu care nemții le răspund eternilor rivali de la BMW, ajunși acum la un diesel cvadriturbo. Și le răspund bine, pentru că soluția oferită de Grupul VAG este una extrem de ingenioasă și eficientă. Motorul V8 dispune de două compresoare clasice, care se trezesc pe măsură ce căutați resursele în plaja de turații. Lor li se adaugă și un compresor electric, menit să ofere cuplu maxim la o turație extrem de redusă și să elimine turbo lag-ul.
Soluția este sinonimă cu descoperirea Americii de către Cristofor Columb. Ca să înțelegeți de ce zic asta, cuplul motor, care are o valoare impresionantă de 900 de Nm, este disponibil de la numai 1000 de rotații. Oficialii Bentley chiar glumesc pe seama acestei performanțe: ”suntem la 1000 de rotații distanță de o mașină electrică.”
Cum se traduce asta în viața reală? Simplu: apeși pedala de accelerație și simți cum inima îți este împinsă în piept de o forță uriașă. Capul are toate șansele să se izbească de tetieră, iar privirea procesează cu greu detaliile care se succed atât de repede. Fascinația continuă mult și bine, pentru că plaja de cuplu maxim se termină pe la 3250 de rotații. Să nu vă imaginați însă nici o secundă că mașina gâfâie sau dă semne de oboseală dincolo de acest prag. Este la fel de alertă.
Bentley susține că Bentayga este cel mai sportiv SUV diesel din lume. Și pe bună dreptate. Modul constant în care sunt livrate resursele, fără un turbo lag, precum și generozitatea lor sunt unice.
Și tot unică este și antifonarea dieselului. Bentley nu s-a rezumat doar la a împrumuta dieselul lui Audi SQ7. A trecut la calibrarea și rafinarea lui. Motorul diesel, produs la uzina vecinilor unguri din Gyor, trece printr-un proces de rafinare la Crewe. Aici, el devine mai silențios. Am cercetat materialul fonoabsorbant folosit de Bentley sub capotă și pot să vă spun că seamănă cu o tapițerie din pluș.
Rezultatul acestor eforturi se simte în habitaclu. O liniște exemplară, tulburată doar atunci când încercați zonele înalte ale turometrului. Bonus, spre deosebire de Audi SQ7, Bentayga nu filtrează sunetele și nici nu le amplifică. Le lasă așa cum sunt, pure și plăcute.
Transmisia cu opt rapoarte schimbă și ea extrem de liniar. Nu o să realizați că sunteți în treapta a opta. Pentru un feeling sportiv însă, vă folosiți mai bine de padelele cromate din spatele volanului. Abia atunci primești acea putere neîntreruptă, promptă. Și nici nu e nevoie să te joci prea mult transmisia în căutarea unei trepte potrivite, pentru că resursele sunt mereu acolo grație celor trei compresoare.
Consum
Am zis-o și eu, probabil o gândiți și voi: de ce se preocupă de consum un client care plătește 200.000 de euro pentru o mașină? Cu siguranță nu se preocupă din rațiuni financiare. Este însă inconfortabil să alimentezi atât de des. Asta pare a fi una din rațiunile aflate în spatele lui Bentayga.
Șeful de produs Bentley susține că diferența dintre un Betayga benzină și unul diesel, cel puțin în cazul lui, este reprezentată de o zi în plus de rulare fără alimentare (parcurge zilnic 250 de kilometri).
În cadrul testului din Malaga, o treime din rezervor a fost necesară pentru a acoperi aproximativ 160 de kilometri. Cu abuzurile subînțelese. După ceva off-road, drumuri de munte pe care frânele au luat foc și porțiuni de autostradă unde s-a mers susținut, consumul a fost de 17.8 litri/100 de kilometri. Au fost însă și jurnaliști care au scos un decent 14.5 litri/100 de kilometri.
În fișa tehnică, Bentayga diesel promite să consume doar 7.9 litri/100 de kilometri, o valoare fantastică dacă ne gândim că mașina cântărește 2.4 tone. Comparativ cu fratele din Ingolstadt, care este și ceva mai ușor, Bentayga consumă cu jumătate de litru mai mult, însă îl depășește la mustață pe celălalt frate din Stuttgart, Porsche Cayenne. De Range Rover SV Autobiography, nici nu poate fi vorba. Acesta consumă 8.4 litri/100 de km.
Un alt detaliu pe care trebuie să îl avem în vedere este faptul că Bentayga diesel va emite numai 210 g/km, devenind astfel cel mai ecologic Bentley produs vreodată. Nu e puțin, însă este un progres și cu siguranță ajută acolo unde impozitarea sau accesul în oraș pot fi condiționate de acest aspect.
Cu un rezervor de 85 de litri, Bentley susține că Bentayga diesel poate reuși o autonomie totală de 1000 de kilometri, o valoare SF pentru o mașină din acest segment.
Performanţe
Pentru cei care s-au pierdut în detalii tehnice la capitolul motor, traducem cei 900 de Nm în cifre pe înțelesul tuturor: accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în doar 4.8 secunde, un timp fantastic pentru o mașină de o asemenea talie. Imaginați-vă că este o valoare pe care o înregistrau supercarurile de acum o generație.
Pus lângă rivalii enumerați mai devreme, Bentayga este la fel de rapid ca SQ7 și mult mai fâșneț decât un Range Rover sau un Cayenne. Unde mai pui că viteza maximă ajunge la 270 de km/h și face din Bentayga cel mai rapid SUV diesel din lume.
Asta doar pentru că Audi SQ7 este limitat la 250 de km/h, iar Cayenne V8 diesel ajunge la 252 de km/h. Rivalul englez de la Range Rover se chinuie să se mențină alături de plutonul VAG, cu o viteză maximă de 218 km/h.
Interior
Emoție. Asta simți când treci dincolo de portiera unui Bentley, iar Bentayga nu face excepție. Este o emoție dublată de respect pentru o serie de meserii pe care le credeai pierdute odată cu revoluția tehnologică și automatizarea producției.
Tâmplarii și croitorii încă își mai găsesc locul pe foile de pontaj ale unui constructor auto. Sunt păstrați pentru că execută materiale cu un nivel de precizie incredibil. Lemnul, pielea, cusăturile scaunelor, toate sunt dezăvârșite. Îmbinările sunt demne de un robot japonez, iar atenția la detalii este obsesivă.
Ca să înțelegeți de ce insist atât de mult asupra acestei atenții, nu vă spun decât că au trecut cinci ani de la ultima inserție de lemn introdusă în lista de personalizare Bentley. Atât le-a trebuit meșteșugarilor din Crewe să desăvârșească noul Liquid Amber, creat dintr-un arbore ornamental care trăiește în zona temperată a Americii de Nord și care poate reda cu fidelitate culorile vii ale toamnei.
Există însă și detalii care te coboară cu picioarele pe pământ. De fiecare dată când apeși unul dintre butoanele de pe planșa de bord primești două palme ca să-ți revii în simțiri. Mașina asta face parte din Grupul Volkswagen, iar semnele de înrudire sunt inevitabile.
”N-am fi putut să facem această mașină fără componentele Grupului”, recunoșteau și oficialii cu o seară înainte de test. Butoanele au un aspect destul de ieftin, fiind realizate dintr-un plastic tare. E o discrepanță evidentă între ele și lemnul lăcuit de pe consola centrală, spre exemplu. Plus că acestea dau un aspect învechit zonei din jurul sistemului multimedia. Dacă îl comparăm cu cel de pe Porsche Panamera, am putea spune că sedanul german este cu două generații înainte.
Și volanul, deși a fost ușor redesenat de Bentley, dispune de butoane care ne amintesc de Volkswagen Touareg. Ca să nu mai vorbesc de plafonieră.
Partea bună a acestui compromis? Ergonomia excelentă a modelelor din Grupul VAG se transferă pe Bentayga.
Revenim la visare: gurile de ventilație sunt o creație pură Bentley, cu o acționare metalică, "grea", folosită pentru închiderea și deschiderea lor. Până feeling-ul acesta greoi a fost intens studiat, el insuflând senzația de calitate.
Spațiul interior este suficient, fie că optați pentru varianta cu cinci sau patru locuri. În cazul acesteia din urmă, scaunele individuale cu masaj și ajustare electrică vor fi o adevărată binecuvântare la drumurile lungi.
Bentley susține că Bentayga poate fi comandat, odată cu introducerea versiunii diesel, și cu șapte locuri. Însă până și oficialii se arată sceptici privind accesul pe ultimul rând de scaune. Dar dacă oamenii cer, Bentley oferă.
În condiții normale, portbagajul însumează doar 430 de litri, mai puțin decât ceilalți rivali. Îi pasă cuiva de asta?
La toate acestea se adaugă o serie de opționale care nu țin neapărat de tehnologie, ci de artizanat. Clienții pot comanda mochetă pentru portbagaj, lemn nobil pe planșa de bord (noi am avut în mașină lemn de eucalipt), covorașe personalizate și iluminare ambientală.
Unde mai pui că pentru aproape 26.000 de euro primești un set de picnic, creat de Mulliner și echipat cu tacâmuri scumpe, frigider pentru șampanie și alte accesorii de care ai nevoie la picnic.
Preţ de achiziţie
Este destul de complicat să vorbim despre prețurile lui Bentayga pe piața din România. În mod cert va fi cel mai scump SUV vândut la noi. Exceptându-l, bineînțeles, pe fratele său W12.
Spre deosebire de acesta însă, Bentayga Diesel va fi mai ieftin cu aproximativ 30.000 de euro. Prețurile anunțate de Bentley pentru piața din Europa pornesc de la 146.500 de euro fără taxe. Așa se face că SUV-ul ajunge să coste 174.000 de euro în Germania.
Versiunea testată în Malaga a fost una destul de accesibilă, dacă putem să-i spunem așa. Asta pentru că valoarea opționalelor a fost de "numai" 41.000 de euro. Costul său, înainte de aplicarea taxelor, s-a fixat la 188.000 de euro. Am găsit însă și versiuni mai bine echipate, care ajungeau fără probleme la 220.000 de euro fără taxe.
Prin urmare, dacă locuiți în România și vă doriți un Bentayga diesel, începeți socotelile de la 200.000 de euro în sus.
Totuși, dacă stăm însă să ne gândim că un range Rover SVAutobiography cu un motor mai sărac cu 100 de cai putere costă 192.000 de euro în România, parcă Bentayga nu mai pare așa de sucmp.
Siguranţă
EuroNCAP nu își permite să distrugă modelele Bentley în cadrul sesiunilor sale de test. Însă, având în vedere că Bentayga este construit pe noua platformă MLB a Grupului VAG, aceeași cu cea regăsită pe Audi SQ7, putem deduce că și Bentayga poate bifa ușor cinci stele.
Mai ales că vine cu un arsenal de sisteme de siguranță. Acesta include frânare automată de urgență, funcție de vedere pe timp de noapte, recunoașterea semnelor de circulație și avertizare la ieșirea cu spatele dintr-un loc de parcare.
Ţinută de drum
Un Bentley trebuie să te facă să plutești. Cel mai rapid SUV diesel din lume trebuie însă să facă mai mult de atât. Și este puțin cam dificil, dacă ne gândim că are 2.4 tone și o gardă la sol destul de mare. Bentley a găsit însă o soluție. De fapt, departamentul de dezvoltare a Grupului Volkswagen a găsit o soluție, pe care o folosesc acum Bentley Bentayga și Audi SQ7.
Este vorba despre o stabilizare electromecanică antiruliu. Ea este mereu activă și răspunde în doar 300 de milisecunde la suprafața de rulare. Asta înseamnă insesizabil de rapid. Stabilizarea este ținută în viață de un sistem electric de 48 volți.
Ce înseamnă toată această tehnologie? Ei bine, înseamnă că Bentayga își merită coroana pentru cel mai sportiv SUV diesel din lume. Iar impresia este că îi detronează chiar și pe colegii de concern, Porsche Cayenne Diesel și Audi SQ7.
Mașina se simte extraordinar de bine închegată. Ruliul a fost estompat aproape complet, iar legile fizicii sunt constant contestate. Mașina se lipește instant de asfalt și devine simțitor mai rigidă când selectați modul Sport.
Apoi totul stă în mâinile celui de la volan, care are la dispoziție o direcție asistată electronic, extrem de precisă și pe care rar o întâlnești pe un SUV. La toate acestea se adaugă un sistem de tracțiune integrală, cu repartizare 40/60 a cuplului motor, care te face să zâmbești ori de câte ori auzi că anvelopele scârțâie într-un viraj, iar tu simți că mai merge să riști.
La toate acestea se adaugă un pachet de frâne cu discuri de 400 de mm pe față și 380 de mm pe spate, care, deși s-au încins serios în timpul testului, n-au încetat să funcționeze. Au continuat să oprească mastodontul, indiferent de efortul la care au fost supuse.
Aici ar însă fi ceva de precizat: faptul că vorbim de o mașină atât de mare, cu o masă ridicată, face ca inerția pe frânare să se resimtă și să dea o ușoară senzație de disconfort.
Cât privește rularea în off-road, există un șasiu Bentley Dynamic Drive și o serie de setări Responsive Off-Road. Combinația lor se traduce prin opt moduri de rulare, cu personalități diferite. Unul dintre ele este cel Sport, despre care am amintit deja. Există însă și o funcție Comfort și una Auto, în care inginerii Bentley au configurat tot ce e mai bun și mai echilibrat pentru tine. Există totodată și mai multe moduri de parcurgere a traseelor off-road, de la cel pentru dunele de nisip (hello, Dubai!), la cel pentru macadam.
Garda la sol se reglează cu ajutorul unei suspensii pneumatice cu patru moduri (High 2, High 1, Normal și Low). Ea poate fi coborâtă și direct din portbagaj, atunci când trebuie încărcate bagaje grele sau voluminoase.
Putere este destulă, garda la sol se ridică considerabil, iar cu un set de anvelope potrivite lucrurile se pot transforma într-o adevărată aventură. Bentayga chiar este o mașină capabilă în off-road. Am avut la dispoziție un traseu cu dificultate medie pe care Bentayga l-a parcurs fluierând. Poate nu este la fel de confortabil ca un Range Rover în teren accidentat, însă cu siguranță se simte mai solid și mai luxos.
Vizibilitate
Bentley Bentayga este o mașină mare. Are 5.1 metri lungime, așa că nu este pentru novici sau novice. Din fericire, acomodarea cu dimensiunile se face rapid. Oglinzile laterale sunt mari și încadrează perfect formele caroseriei. Luneta nu este neapărat generoasă, dar vizibilitatea posterioară poate fi substituită foarte ușor de un sistem de camere cu vedere la 360 de grade.
Tehnologie
Ajungem la capitolul tehnologie, pentru că a trecut vremea trăsurilor aurite care nu făceau altceva decât să te transporte dintr-un punct în altul. Acum, trăsurile aurite trebuie să te binedispună și să te ajute să îți folosești util timpul petrecut pe drum.
Unul dintre sistemele oferite de Bentayga este Traffic Jam Assist. Îl cunoaștem foarte bine de pe celelalte modele ale Grupului Volkswagen și îl regăsim și aici. Mașina menține banda de rulare și distanța față de cel din față și se asigură că frânează și accelerează în locul tău. Condiția este să ții mâinile pe volan la viteze de peste 6 km/h.
Funcții precum Adaptive Cruise Control și Predictive Adaptive Cruise Control îi permit celui de la volan să mențină distanța față de mașina din față, cu precizarea că radarul ia în calcul semnele de circulație și curbele pentru a reduce viteza.
Suportul multimedia este centrat pe un ecran de 8 inch amplasat pe planșa de bord, oferind de asemenea un spațiu de stocare de 60 de GB. Pasagerii de pe locurile din spate primesc și ei două ecrane Bentley, de 10.2 inch, cu sistem de operare Android, care le permite să acceseze mai multe funcții ale mașinii. Nu lipsește Head-up display-ul color, mare și generos, proiectat pe parbriz.
Melodiile preferate pot fi redate cu ajutorul a trei sisteme audio. Cel mai scump dintre ele a fost creat de Naim, are 18 difuzoare și costă 6600 de euro.
Bineînțeles, pentru excentrici și cunoscători, Bentley oferă și celebrul ceas Breitling Mulliner Tourbillon, de peste 200.000 de euro, oferit însă în număr limitat. Dacă totuși este prea mult, puteți opta și pentru un Breitling ceva mai ieftin, de 1100 de euro. Atenție: nu poate fi purtat și la mînă, în caz că existau astfel de întrebări.
Ce n-am înțeles eu este de ce trebuie să plătești 685 de euro pentru un portbagaj acționat electric în cazul unei mașini de 200.000 de euro.
Design
Nu o să spun că noul Bentley Bentayga este frumos sau urât. Cred doar că pe măsură ce te obișnuiești cu un design, începe să îți placă, să-i descoperi punctele forte și punctele slabe. Te îndrăgostești de unele părți pe care inițial le detestai. Cred că prima impresie poate fi înșelătoare.
Poate că Bentayga nu este mai frumos decât un Range Rover Autobiography, dar cu siguranță dispune de un logo cu mai multă greutate.
Comparat cu versiunea pe benzină, Bentayga diesel se diferențiază prin grila radiatorului de culoare neagră, inscripțiile V8 diesel și evacuările cromate noi.
Ne-a placut
- Materialele folosite la interior
- Cuplul motor
- Ținuta de drum
- Capacitățile off-road
Nu ne-a placut
- Butoanele de la nivelul planșei de bord
- Elemente de înrudire cu modelele Grupului VAG
- Inerția resimțită la frânare
- Prețul piperat
Date tehnice - Bentley Bentayga 4.0 Diesel Biturbo (TDI) 435CP 4x4 Aut8 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Bentley
-
Bentley anunță o nouă ediție specială pentru SUV-ul Bentayga. Inspirată de lumea iahtingului, aceasta este denumită Bentayga EWB Azure Riviera Collection. (Joi, 26 Septembrie)
-
Constructorul britanic de automobile anunță că noua generație Continental GT, a patra din istoria acestui model, a intrat în producție. Primul exemplar va face parte, ulterior, din colecția Heritage. (Marti, 17 Septembrie)
-
Constructorul britanic de automobile confirmă data lansării pentru noua generație a navei amiral Flying Spur. Debutul este programat pentru data de 10 septembrie. (Marti, 03 Septembrie)
-
Constructorul britanic de automobile a publicat o nouă imagine teaser cu viitorul Continental GT Speed. Debutul este prograt pentru data de 25 iunie. (Marti, 18 Iunie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Bentley elimină motorizarea V8, fără nicio formă de electrificare, din oferta modelelor Continental și Flying Spur în Europa și alte piețe. (Vineri, 10 Mai)
0-200 in 18.6
Avand in vedere ca Audi SQ7 are acelasi motor si acelasi 0-100, e de presupus ca si 0-200 e acelasi
http://www.autobild.de/artikel/audi-sq7-test-10951943.html
Si "elitele" par sa si-o sape - cu luxul.
...Ori mai precis cu excesul de lux inutil. Si mai ales nociv - pentru intreaga planeta, care include din pacate si turmele de "normalos" care transpira singe pentru "manageri" (hehe, ilara cumva categorisirea "targeturilor" de clientela de catre AM), da' mai sint si taxati aberant pentru orice motor mai rasarit decit rasnitele cu 3 cilindri - si-n curind pentru aerul respirat probabil.
Liber acu' la dat cu pietre - e doar parerea mea si nu mi-o schimba nimenea.
P.S. ontopic: Nu-i chiar urit "cu spume" :-) Bentayga aista zis Bentley, desi nemtzesc 101% - doar caraghios in opulentza lui cam kitsch dupa mine.
...Ca-i prea greu pentru offroad, prea puternic pentru ambuteiajele de peste tot, prea "setos" (desi diesel) pentru ecologie, prea scump pentru 99,999% dintre umanoizii egocentrici, desi sarantoci etc., n-are rost sa mai perorez in Pustie.
0-200km/h in 18.6
Avand in vedere ca Audi SQ7 are acelasi motor, aceeasi greutate si acelasi timp 0-100, e de presupus ca si 0-200 e acelasi si la bentley.
Deci 0-200 cu vreo secunda mai lent decat un BMW 340i sau Audi S4.
http://www.autobild.de/artikel/audi-sq7-test-10951943.html
nu pot sa citesc nici review-ul ....
butoane...
design...
anvelope...All Season
din fata arata doar Ok
interiorul este luxos, dar nu rupe gura targului
decat 200 de coco pe abominatia asta diesel, mai bine 125 de coco pe un XC90 versiune Excellence cu motor hibrid benzina electric de 407 cai, si tot cu 4 locuri
Unor bogatasi 200k euro sunt bani de buzunar, adica la 200k li se pare o masina ieftina. Isi iau costum cu 35k euro.
Conform silogismului tau, de banii dati pe XC90 iti iei 10 Dacii Duster.
Sa dai minus ca am mentionat performantele masinii, ca sa-mi dispara mesajul ??!?!?!
Bine ca nu l-ati injurat pe redactor ca a specificat pretul masinii
Pe de alta parte, intr-o lume in care unii n-au apa, altii muncesc pe 2 lei si altii sunt biciuiti pana la 8 seara in turnurile de sticla, aceste obiecte de lux sunt o bataie de joc. Vezi-Doamne ei sunt impacati pentru ca acei 200.000 euro alimenteaza o multime de angajati ai producatorilor de subansamble. Fleosc !
Macar sa-l fi facut cu adevarat mare, cat un Escalade ESV.
Un hatch de 300 de cai care face mai mult sau mai putin acelasi lucru nu ar fi mai intelept a ?
Imi place si respect Volvo. Recunosc ca suv-ul asta de la Bentley cu o denumire super aroganta :)) e aiurea si grotesc. Dar stai ca vine noul Cayenne.....sa vezi atunci mai ales in versiunea Turbo S cu rupe tot. Inclusiv XC90-ul...
posibil, la cai putere cu siguranta, dar sa nu uitam ca volvo se autolimiteaza la 4 cilndri
la categoria asta , eventual plus electrificare nimeni nu ii bate, inca
Pe partea de hybrid nu contest ca nu e peste orice inseamna VAG. Nemtii sunt inca slabi in hybride (execptie 918) Sunt buni nimic de zis cei de la Volvo. In general pe hybride japonezii tai mai madalescule si mai nou Tesla si anumite marci cum e si Volvo sunt peste nemti. Dar ce pacat ca nu au pe ce sa puna tehnologia aia mai ales japonezii. Mazda inca nu s-a aruncat la hybrizi si e pacat. E singura marca completa de la niponi care merita atentie. Cand o sa faca si ei caroserii mai frumoase si mai bune asa cum fac nemtii, italienii, englezii atunci da. Noile modele Volvo sunt apropiate de nemti acum si ii felicit. Merita cumparate cam toate. Dar daca mai pui putin si nu vrei hybrizi, sunt sigur ca viitorul Cayenne va bate cam la orice XC90-ul.
A, da, nu faceți voi “de-astea” – deși, ȋn subsolul articolului, ați consemnat: “Nu ne-a plăcut: prețul piperat”…
Acum dați-mi voie să mă retrag la bază, ca să-mi continui amuzamentul, nu ȋnainte de a preciza că este la mintea cocoșului că tot mai multe produse v.ag vor fi tot mai scumpe, având ȋn vedere “gaura” pe care le-a provocat-o EPA și care a scos vw din WRC și Audi de la Le Mans (mama lor de americani insensibili, dacă este să judecăm la rece, adică la RC…), dar și taifunul care s-ar ȋntrevedea pe plan financiar, dacă, totuși, angrenajul legislativ s-ar pune ȋn mișcare și pe tărâm european, mai ales european…
Atat de ''perfect'' incat emite de 40 ori mai mult Nox. Nu stiu cine din producatori au salivat la motoarele lor non-euro.