Luni, 09.02.2015
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW X6 a ajuns la a doua generaţie. După un prim model care a inventat practic o nouă clasă de SUV-uri, BMW a decis să continue şi chiar să extindă odiseea crossoverelor cu siluetă de coupe. Astfel, familia BMW a primit între timp un membru mai mic, numit X4, iar X6 este acum la a doua generaţie. Cu linii mai fluide, o parte frontală inspirată de look-ul lui X5 şi o siluetă inconfundabilă, noul X6 este acum mai matur şi poate chiar mai frumos.
Ca de obicei, BMW X6 este şi o maşină de status şi noua generaţie îşi face simţită prezenţa mai bine ca oricând. Este impunător din toate punctele de vedere şi vei fi observat oriunde mergi. Garantat. Că ne place sau nu, BMW X6 a fost un succes răsunător. Ce dovadă mai bună poate exista în acest sens când cel mai mare concurent al celor de la BMW, Mercedes-Benz şi-au creat propriu X6 sub numele de GLE Coupe.
BMW X6 are toate atuurile să ducă povestea de succes mai departe. Unul dintre ele este impresionanta variantă M50d, cel mai puternic X6 diesel din oferta actuală până la venirea viitorului X6M: 381 cai putere şi 740 Nm.
BMW X6
3.0 Diesel Turbo (M50d) 381CP 4x4 Aut8
- Pret de pornire 70.184 €
- Pret model testat 122.256 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Propulsorul de 3.0 litri triplu turbo de sub capota noului BMW X6 M50d este cea mai importantă piesă din pachetul oferit de acest model. Este unul dintre cele mai bune motoare diesel pe care le-am întâlnit şi deşi nu mai este la prima tinereţe, încă reuşeşte să ne impresioneze.
Motorul cu şase cilindri şi capacitate de 3.0 litri furnizează 381 CP între 4.000 şi 4.400 rpm, în timp ce cuplul motor este de 740 Nm între 2.000 şi 3.000 rpm. Totul asezonat cu un sunet baritonal ce face deliciul celui de la volan la fiecare pornire a motorului. Mârâitul se manifestă în diverse grade în funcţie de cât de tare solicităm motorul, dar nu este niciodată un sunet supărător. Propulsorul de 381 CP este un motor extrem de onctuos şi plăcut la utilizare. Rezervele de putere sunt aproape nesecate, iar reprizele sunt plăcere pură.
Pentru a putea transmite puterea eficient către cele patru roţi, BMW şi-a dotat modelul M50d cu o cutie de viteze automată cu opt trepte, extrem de eficientă. Treptele sunt schimbate în mod insesizabil în modul automat, iar dacă simţim nevoia putem schimba treptele şi în mod manual prin intermediul levierului sau al clapetelor de pe volan. Cutia are şi un mod sport în care treptele menţin turaţia mai mult, iar schimbarea este făcut într-o fracţiune de secundă.
Consum
Conform cifrelor oficiale, BMW X6 M50d are cel mai bun consum dintre SUV-urile aflate în zona sa de putere. Astfel, BMW X6 M50d consumă în medie 6.6 litri/100 km, o cifră excelentă pentru un SUV cu o putere de 380 CP. Cifrele oficiale pentru concurenţa cu puteri similare pornesc de la 6.8 litri/100 km pentru Mercedes-Benz ML 350 BlueTec şi poate ajunge până la 9.2 litri/100 km pentru Audi Q7 4.2 TDI. Cel puţin până la apariţia inevitabilă a noii generaţii Q7.
În viaţa reală, cifrele sunt un pic diferite. Consumul în mediul urban înregistrat de computerul de bord a fost de 14 litri/100 km, iar pentru o distanţă de 1.700 km şi o viteză medie de 39 km/oră acelaşi computer de bord raporta un consum de 11.7 litri/100 km.
Performanţe
BMW nu se lasă mai prejos nici la capitolul performanţe, acolo unde reuşeşte să fie primul în zona SUV-urilor diesel cu puteri de peste 300 CP. Acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în doar 5.2 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 250 km/oră.
BMW X6 M50d reuşeşte astfel să fie mai rapid şi faţă de verisiunea similară BMW X5, deşi vorbim doar de o sutime de secundă. Cel mai apropiat concurent de duo-ul BMW este Porsche Cayenne diesel, cu un timp de acceleraţie de 5.4 secunde, în timp ce Range Rover SDV8 are nevoie de nu mai puţin de 6.9 secunde pentru a atinge prima sută de km/oră.
Interior
Habitaclul lui BMW X6 M50d este un loc echilibrat. Toate elementele sunt acolo unde ar trebui să fie, fără prea multe artificii inutile. Display-ul imens central este punctul forte al interiorului, secondat de volanul tip M similar cu cele folosite pentru modelele M5 sau M4. Pielea Alcantara este răspândită cu generozitate la interior, inclusiv pe elementele ce delimitează consola centrală. În rest, avem mult plastic moale şi un sentiment că totul este de foarte bună calitate. Noul X6 a crescut la interior, feelingul fiind acum mult mai apropiat de X5. Generaţia anterioară era un pic mai înghesuită, dar acum această problemă a fost rezolvată. Per total, impresia este că BMW X6 a renunţat la extravaganţe şi a devenit mai practic.
Portbagajul este imens, având o capacitate de 580 litri, iar accesul se face printr-un hayon amplu controlat electric din telecomandă. Înălţimea la care acesta se deschide poate fi reglată pentru a nu avea surprize neplăcute într-o parcare subterană, de exemplu. Dacă rabatăm şi bancheta, volumul util creşte la 1.525 litri, ceea ce face din X6 un automobil cu adevărat practic.
Preţ de achiziţie
Reversul medaliei pentru calitatea şi puterea noului BMW X6 M50d este nota de plată. Preţurile modelului X6 pornesc de la 70.000 euro, dar pentru a achiziţiona un M50d trebuie să începem socotelile de la 92.600 euro. Dacă începem să adăugăm opţionale şi nu ne oprim prea curând putem ajunge la un preţ final de 122.250 euro, ca în cazul maşinii testate. Preţul este destul de piperat, chiar şi pentru un X6 de 380 CP.
În segment avem alternative la preţuri mai mici, cum ar fi Mercedes-Benz ML350 Bluetec cu un preţ de pornire de 60.000 euro, dar acesta are o putere mult mai mică sau Audi Q7 facelift 4.2 TDI cu 77.000 euro.
Siguranţă
BMW X6 este unul dintre modelele mărcii germane care nu a fost testat de către specialiştii de la EuroNCAP. Nici generaţia anterioară, nici cea de acum nu au fost supuse testelor de impact. Doar BMW X5 a trecut prin probele de impact. Dar în 2003, când a obţinut cinci stele.
BMW X5 M50d are însă toate elementele necesare pentru a trece cu brio peste un astfel de test, siguranţa fiind un element la care BMW are antecedente foarte bune în condiţiile în care singura excepţie de patru stele din epoca recentă fiind electricul i3. Astfel, BMW oferă în echiparea de serie senzori pentru monitorizarea presiunii în anvelope, airbaguri frontale, laterale şi cortină, ABS, controlul dinamic al stabilităţii, controlul dinamic al tracţiunii şi senzor de impact.
Ţinută de drum
BMW X6 M50d beneficiază de o suspensie adaptivă specială dezvoltată de divizia M. Aceasta este oferită standard pentru modelul M50d şi aduce un plus enorm la capitoul ţinută de drum. Cu ajutorul suspensiei adaptive M, BMW X6 se poate transforma în funcţie de dorinţa celui de la volan. Acesta poate alege între patru moduri de rulare: Eco Pro, Confort, Sport şi Sport Plus.
Dacă în primul mod accentul este pus pe eficienţă iar în cel de-al doilea evident pe confort, atunci când comutăm în Sport sau Sport Plus amortizorele se întăresc, iar X6 devine un automobil sportiv în adevăratul sens al cuvântului. Orice urmă de ruliu sau tangaj este eliminată instant şi, în ciuda gabaritului şi masei de peste două tone, X6 zburdă fără nici o problemă pe un drum virajat de munte. Reversul medaliei este modul Confort, extrem de plăcut în oraş, când suspensiile sunt setate pentru confort iar cutia de viteze schimbă treptele mai lent şi eficient. Iar pentru cei care vor să încerce un record de consum există modul EcoPro, în care toate funcţiile maşinii sunt setate pentru eficienţă maximă şi economie de carburant.
Feelingul general la volan este un pic diferit faţă de generaţia anterioară. X6 este acum mai matur şi se comportă exact ca fratele său cu caroserie ceva mai normală, X5. Direcţia este extrem de precisă şi oferă suficient feedback celui de la volan pentru a ştii mereu unde sunt roţile punţii faţă.
Vizibilitate
BMW X6 plăteşte tribut designului său de SUV coupe cu cinci portiere. Luneta este plonjată şi acest lucru nu ajută prea mult vizibilitatea în spate, dar lucrurile stau ceva mai bine faţă de generaţia anterioară. Montanţii spate sunt încă destul de groşi şi asta poate jena vizibilitate în spaţiile mai înguste, dar BMW X6 compensează prin sistemul de senzori şi camere video care oferă o imagine virtuală a maşinii pe dispayul central.
Tehnologie
BMW X6 M50d are la bord o panoplie completă la capitolul tehnologie. O instalaţie de climatizare automată cu două zone are grijă de confortul termic al pasagerilor, iar sistemul audio Bang&Olufsen opţional asigură o calitate incredibilă a redării acustice. Apropo de sistemul audio Bang&Olufsen, acesta costă 4.157 euro, dar merită fiecare cent. În altă ordine de idei, cel de la volan poate primi informaţii afişate direct pe parbriz prin intermediul sistemului Head-Up Display (1.463 euro), iar sistemul infotaiment şi cel de navigaţie oferă toate informaţiile necesare pentru o călătorie liniştită.
Confortul celui de la volan este asigurat şi de scaunul cu multiple reglaje şi un suport lateral excelent. Scaunele sunt, bineînţeles, încălzite şi ventilate. Exemplarul testat a mai venit echipat şi cu lumini LED adaptive, o opţiune de 2.000 euro, dar care asigură o vizibilitate excelentă pe timp de noapte.
Design
Designul a fost cea mai mare controversă a modelului X6. Considerat prea vulgar atunci când a debutat pe piaţă, această formă a avut totuşi un succes imens devenind instant un automobil de statut. A doua generaţie a înmuiat un pic liniile, tot ansamblul pare mai serios, dar silueta generală a fost păstrată. În trafic, nu îţi dai seama imediat că ai în faţă noua generaţie doar dacă cunoşti exact acest model. BMW şi-a creat toate premisele să continue succesul primei generaţii de X6 cu nou model mai matur şi mai bun din toate punctele de vedere. Inclusiv al designului.
Ne-a placut
- Ţinută de drum
- Motor excelent
- Tehnologie
Nu ne-a placut
- Preţ piperat
- Gabarit
Date tehnice - BMW X6 3.0 Diesel Turbo (M50d) 381CP 4x4 Aut8 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
Preţul este destul de piperat, chiar şi pentru un X8 de 380 CP
Dar pentru romanica e ca nuca'n perete, e aiurea sa te plimbi cu ea prin mocirle si gropi de iti rup sasiu plus ca nu ai unde sa asterni acei 380cp ar insemna sa stai cu picioru pe frana.
Parerea mea!
Mai bine un X6M, macar ala stii din start ca te fura la consum! :)