Drivetest BMW Seria 7
3.0 Diesel Turbo (740d) 320CP 4x4 Aut8 Amp. LungVineri, 04.05.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW Seria 7 nu se mai află la prima tinerețe. Limuzina constructorului din Munchen a acumulat experiență în această formă, iar de anul viitor am putea vedea o versiune revizuită.
Rivalul de-o viață, Mercedes-Benz Clasa S, a trecut printr-o astfel de actualizare în urmă cu un an, în timp ce Audi A8, un alt pretendent la coroană, a primit în 2017 o generație nouă. Astfel că lupta pentru supremație în segmentul limuzinelor premium rămâne una desincronizată, fiecare constructor având momentul lui de glorie.
În aceste condiții, BMW Seria 7 rămâne "cel mai vechi" model din segment. Dar nu renunță ușor la duel. Tehnologiile pe care le-am descoperit în momentul lansării încă mai sunt de actualitate, iar ținuta de drum și pachetul motor-transmisie nu și-au pierdut din caracteristici.
BMW Seria 7
3.0 Diesel Turbo (740d) 320CP 4x4 Aut8 Amp. Lung
- Pret de pornire 112.753 €
- Pret model testat 157.079 €
Motor / Transmisie
Să presupunem că banii nu reprezintă o problemă, iar pe ecranul laptopului ai deschis configuratorul BMW în dreptul lui Seria 7. Ce ai alege, diesel sau benzină? Consum mic și autonomie mare între opriri sau sunet mult mai plăcut și sportivitate accentuată?
În cazul de față, am plecat din garajul BMW România cu un 740 Ld xDrive: "L" de la ampatament mărit și "d" de la diesel. Cel mai accesibil Seria 7 diesel (dacă îmi permiteți să-i atribui acest adjectiv) este 730d. Versiunea are un motor de 3.0 litri cu șase cilindri care promite 265 de cai putere și 620 Nm. Urmează varianta 740d, în timp ce vârful în gama diesel se numește 750d.
A avut la dispoziție, deci, dieselul "intermediar". Sub capota lui BMW 740Ld xDrive găsim tot un motor de 3.0 litri cu șase cilindri dispuși în linie care produce 320 de cai putere la 4.000 rpm și un cuplu motor de 680 Nm începând cu 1.750 rpm. Resursele unității diesel sunt gestionate cu ușurință și cursivitate de o cutie automată Steptronic cu opt rapoarte.
Dacă vei controla fin pedala de accelerație, vei descoperi un Seria 7 docil, calm și nu foarte gurmand. Dar imediat ce îngropi pedala de accelerație în podea, lucrurile se schimbă radical: partea frontală se ridică ușor (asemeni unui muscle car echipat cu motor V8), sunetul baritonal se intensifică, iar valorile indicate de acul vitezometrului trec foarte facil de la două la trei cifre. În tot acest timp, tot ce ai tu de făcut este să încerci să-ți tragi capul din tetieră și să privești cu atenție cum peisajul își schimbă formele. Dar Seria 7 nu este o mașină pe care s-o conduci într-un mod barbar și imoral, cu toate că modelul german poate să-ți ofere plăceri vinovate la tot pasul.
Iar toate aceste sentimente îți sunt oferite chiar și atunci când mașina se află pe modul Comfort. Pe modul Eco, răspunsul motorului și cel al accelerației sunt ușor anesteziate. Partea plină a paharului: consumul este ceva mai mic. Pe modul Sport, nu vei avea parte de accelerații violente cu sunete grave pentru că nu trebuie să uităm câteva lucruri: sub tine se află o mașină de 2 tone, iar sub capotă nu ai motorul V12 de 6.6 litri. Dar chiar și așa, motorul și transmisia vor răspune unui nou set de comenzi controlate electronic.
Totuși, 740Ld xDrive nu scapă de acel bolborosit specific motoarelor diesel. În exterior, motorul are un sunet pronunțat, în timp ce la nivelul habitaclului "ronțăitul" motorului pe motorină își face simțită prezența imediat ce treci de 3.000 rpm.
Consum
Ne întoarcem puțin la situația în care banii nu reprezintă o problemă. În acest caz, consumul unei mașini pe care vei cheltui cel puțin 110.000 de euro nu reprezintă o informație relevantă. Da, este bine să o știi, însă trebuie să recunoaștem că nu îți vei construi povestea în jurul ei.
Pe fișa lui 740Ld xDrive, BMW a trecut 6.1 litri/100 de kilometri parcurși în regim mixt, 7.6 litri/100 de kilometri rulați în oraș și 5.2 litri/100 de kilometri realizați în regim extraurban. Și da, aceste valori sunt adevărate doar în laboratoarele în care au fost calculate.
Din punctul meu de vedere, Seria 7 este un model pe care nu-l poți conduce ca un barbar lipsit de simțuri. Pe Seria 7 trebuie să-l domini și să simți emoțiile pe care ți le transmite atunci când nu este forțat să "croșeteze" traficul din București sau mașinile aranjate ca într-un joc de puzzle pe drumurile naționale. Pentru că am parcurs peste 1.000 de kilometri la volanul lui 740Ld xDrive, am avut suficient timp să vedem cum reacționează atunci când traficul este plin de șoferii agitați în căutarea cadourilor pascale sau atunci când drumurile sunt goale și liniștite. În afara orașului am obținut un consum de 6.4 litri/100 de kilometri, în timp ce în mediul urban, consumul a variat de la 7.8 litri/100 de kilometri, până la o valoare apropiată de 11 litri/100 de kilometri.
Pentru a vedea cum stau concurenții lui Seria 7, am ales noul Audi A8 echipat cu motorul diesel de 3.0 litri și 286 de cai putere (50 TDI) și Mercedes-Benz Clasa S facelift dotat cu propulsorul diesel de 3.0 litri de 340 CP (S 400d). Ambii rivali sunt echipați cu sistem de tracțiune integrală și cutie automată.
Pentru A8, Audi anunță un consum mediu de 5.8 litri/100 de kilometri, în timp ce Clasa S facelift promite să consume 6.1 litri/100 de kilometri în regim mixt, valoare egală cu cea promisă de BMW.
Performanţe
Cei 320 de cai putere oferiți de motorul diesel de 3.0 litri și gestionați de cutia automată și de sistemul de tracțiune integrală îl ajută pe Seria 7 să accelereze de la 0 la 100 km/h în 5.3 secunde.
Iar acum repetăm scenariul din cadrul capitolului "Consum". Audi A8 cu cei 286 de cai putere face 0-100 km/h în 5.9 secunde, în timp ce Clasa S, cu un spor de 20 CP comparativ cu modelul constructorului bavarez, sprintează de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde.
În același timp, toate cele trei modele amintite mai sus oferă o viteză de top de 250 km/h. Și toate acestea în condițiile în care limuzinele constructorilor premium cântăresc peste 2 tone.
Interior
"Bine ați venit în Seven Lounge!" Așa ar putea suna o frază rostistă de domnii care se ocupă de vânzarea modelelor BMW. Pentru că interiorul unui Seria 7 de peste 150.000 de euro devine un lounge, un loc de relaxare.
Cred că este a doua oară când îmi doream să nu urc în locul șoferului, ci să mă trântesc pe locul din dreapta spate. Prima dată am avut această senzație într-un rival: Mercedes-Benz Clasa S.
Dar să revenim la habitaclul lui Seria 7 și la locurile din spate, pentru că aici se desfășoară "magia". Pachetele Executive Lounge (12.200 de euro) și First Class Upgrade (11.000 de euro), transformă scaunele din spate în adevărate fotolii, în timp ce atmosfera devine una călduroasă, asemănătoare cu cea dintr-o cameră de oaspeți a unui conac construit în secolul 18.
Cele două scaune din spate pot fi controlate electric în toate direcțiile posibile, astfel încât să ai o călătorie cât mai plăcută. Dacă pe parcursul drumului ai nevoie de câteva ore de odihnă, Seria 7 are soluția: prin simpla apăsare a unui buton, scaunul pasagerului din dreapta se "strânge", suportul pentru picioare se ridică, iar "fotoliul" din spate își modifică poziția, astfel încât să poți să te odihnești câteva zeci de minute.
Noul Seria 7 poate fi considerat o vitrină tehnologică. La interior, vei găsi patru ecrane cu dimensiuni generoase, gata să-ți satisfacă nevoile. În partea din spate, fiecare pasager dispune de câte un ecran care poate fi controlat fie cu o telecomandă, fie prin intermediul unui tablete cu sistem Android amplasată pe tunelul median.
Tot cu această tabletă vei putea controla poziția scaunelor, lumina ambientală, perdelele geamurilor, programele de masaj și climatizarea. Pentru cei care fac drumuri lungi, BMW s-a gândit să ofere un software de fitness. Cu privirea orientată către ecranul din față, software-ul te învață cum să-ți miști umerii și genunchii astfel încât să ai un drum relaxat.
Materialele folosite sunt de cea mai bună calitate, însă am identificat un minus: suprafața neagră lucioasă care acoperă zonele de pe tunelul median. Amprentele își vor face apariția imediat ce le-ai atins, iar în timp apar zgârieturi fine care pot dăuna ambianței generale.
Preţ de achiziţie
O casă de peste 100 de metri pătrați într-un cartier aflat la periferia Bucureștiului, o mașină de clasă compactă foarte bine echipată și un concediu cu toată familia pe o insulă exotică. Cam astea ai putea cumpăra cu cei 157.000 de euro, valoarea mașinii pe care am condus-o.
Prețul de pornire pentru versiunea 740Ld xDrive este de 112.753 de euro. Pentru această sumă vei primi un Seria 7 cu ampatament lung, o cutie automată cu opt trepte și un sistem de tracțiune integrală. Tot pentru această sumă vei cumpăra și o serie de elemente tehnologice moderne, dar și atmosfera premium pe care ți-o oferă un Seria 7.
Dar când deschizi lista de opționale și începi să bifezi, vei vedea cum prețul final crește rapid. În cazul de față, doar cu prețul opționalelor ți-ai putea cumpăra un SUV compact foarte bine echipat sau un Hot Hatch japonez.
Dar opționalele bifate au transformat limuzina germană într-un adevărat lounge plin ochi cu tehnologie modernă și cu materiale fine.
Pentru un Mercedes-Benz Clasa S facelift (S 400d) cu ampatament mărit vei avea de plătit cel puțin 112.812 euro cu TVA, cu doar câteva zeci de euro mai mult față de 740Ld xDrive. În același timp Audi A8 L în varianta 50 TDI pleacă de la 97.586 de euro, o diferență favorabilă modelului din Ingolstadt.
Siguranţă
Organizația EuroNCAP încă nu a testat un BMW Seria 7. Și credem că nici nu o s-o facă vreodată, bugetul necesar pentru a lovi de pereți un astfel de model fiind suficient pentru a testa o mână bună de mașini din clasa compactă.
Dar inginerii BMW nu s-au culcat pe o ureche atunci când s-a pus problema siguranței în noul Seria 7. Aceștia au instalat o armată de sisteme capabile să prevină și să te ajute în caz de accident.
Pentru început vă spun că BMW Seria 7 poate rula semi-autonom. Acesta este capabil să mențină banda de rulare și să frâneze/accelezere în funcție de celelalte mașini din trafic. Pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic, sistemul te obligă să ții mâinile pe volan.
Pachetul Driving Assistant include un sistem de avertizare de coliziune frontală, un sistem de frânare de urgență cu funcție capabilă să detecteze pietonii, tehnologia Speed Limit Info (te avertizează atunci când ai depășit viteza legală de pe sectorul de drum), un sistem de avertizare la părăsirea benzii de circulație și funcția care te avertizează cu privire la mașinile aflate în unghiul mort. În același timp, Seria 7 dispune de un sistem care te avertizează cu privire la traficul din spate.
Mai mult decât atât, BMW Seria 7 dispune de un sistem de asistență la parcare pe care îl poți comanda alături de tehnologia Park Distance Control. Acestă funcție este controlată cu ajutorul cheii cu afișaj digital.
Ţinută de drum
Actuala generație BMW Seria 7 este produsă pe o platformă nouă care integrează și o serie de elemente fabricate din CFRP (carbon fiber reinforced plastic). Astfel, inginerii au reușit să scadă masa totală a limuzinei germane, dar armata de senzori, camere și sisteme auxiliare vor determina orice cântar să arate peste 2 tone.
BMW Seria 7 în versiunea 740Ld xDrive are personalități multiple în funcție de modurile de rulare selectate. În modul Sport, vei descoperi un Seria 7 capabil să răspundă instantaneu la cele mai fine apăsări ale accelerației sau schimbări de direcție. Suspensia devine și ea puțin mai rigidă, însă nu te aștepta ca o mașină care cântărește 2 tone să rescrie legile fizicii atunci când vrei să ataci virajele mult prea rapid.
În modurile Comfort și EcoPro, toate sistemele lucrează pentru ca tu să ai parte de o călătorie cât mai lină și să uiți că iarna a lăsat drumurile României pline de gropi. Zgomotele abia pătrund la nivelul habitaclului, iar timpul are răbdare cu tine. În modul EcoPro, motorul și accelerația au un răspuns ușor anesteziat astfel încât consumul să fie unul în favoarea ta.
Direcția lui Seria 7 este una extrem de precisă, în ciuda faptului că vorbim despre o limuzină gândită pentru confortul pasagerilor. Indiferent de modul de rulare selectat, vei obseva că poți plasa noul Seria 7 oriunde îți dorești, fără să stai prea mult pe gânduri.
Poziția la volan este una înaltă, iar astfel ai un câmp vizual larg în zona frontală și periferică. Sistemul xDrive o să îți fie de mare ajutor atunci când suprafața de rulare devine alunecoasă sau în momentele în care abordezi cu prea multă încredere virajele strânse.
Vizibilitate
Surprizele apar și în dreptul capitolului "Vizibilitate". Deși Seria 7 cu ampatament lung are peste 5.2 metri lungime, suprafețele vitrate sunt generoase în raport cu dimensiunile caroseriei.
Oglinzile laterale sunt proporționate corect, luneta este și ea generoasă, dar, ca de obicei, monanții A te vor încurca în momentul în care ai de efectuat viraje strânse. Această senzație este amplificată și de capota foarte lungă a lui Seria 7.
Dar nu trebuie să vă faceți griji, pentru că limuzina constructorului bavarez are un sistem complet de camere video care te vor ajuta indiferent de situația în care ai intrat. Imaginile oferite de camerele video sunt utilizate pentru ca tu să ai o privire 3D asupra mașinii. Iar ca totul să fie și mai interesant, cu ajutorul tehnologiei de control prin gesturi, poți "apuca" imaginea cu două degete pentru a verifica cum ai poziționat fiecare colț al mașinii.
Altfel spus, o să fie puțin cam dificil să lovești mașina asta atunci când execuți manevre de parcare.
Tehnologie
BMW a pus preț pe tehnologie, iar Seria 7 adună tot ce există mai bun în laboratoarele constructorului german. Pachetul tehnologic poate fi descoperit chiar înainte să interacționezi cu mașina. De ce spun asta? Pentru că BMW Seria 7 este disponibil cu o cheie cu display tactil. Prin intermediul acesteia poți verifica statusul mașinii (uși, poziție, autonomie), poți porni sistemul auxiliar de încălzire sau poți parca mașina în spațiile înguste.
Printr-o simplă apăsare de buton, cheia pornește motorul lui Seria 7, iar oglinzile laterale se pliază. Apoi, cu un gest pe ecranul tactil poți mișca mașina față-spate, fără ca nimeni să stea pe locul șoferului. Nu te gândi că vei putea face asta din balconul casei. Sistemul dezvoltat de BMW funcționează doar dacă ești în apropierea mașinii. În plus, nu trebuie să-ți faci griji pentru obstacolele din drum, întrucât senzorii își fac treaba și vor opri mașina înainte să lovești ceva.
Imediat ce urci la volanul lui Seria 7, te întâmpină un instrumentar de bord digital cu mai multe skin-uri, în funcție de modul de rulare selectat. Dacă ridici ochii, vei vedea cum informații esențiale sunt proiectate prin intermediul Head-Up Display-ului.
Mercedes-Benz ne-a obișnuit ca butoanele care controlează poziția scaunelor să fie amplasate pe portiere. BMW nu poate să facă acest lucru, dar te poate ajuta atunci când cauți să reglezi poziția scaunelor. Imediat ce ai apropiat degetul de butoanele de comandă, pe ecranul central apar informații despre comenzile pe care le poți acționa.
Imediat ce sistemul multimedia pornește, îl vei putea controla cu ajutorul gesturilor. Dacă desenezi cercuri în aer vei modifica volumul sistemului audio. În cazul în care vrei să schimbi piesa/postul de radio, tot ce ai de făcut este să îndrepți două degete către ecran. Nu vrei să preiei un apel? Nicio problemă: mișcă agil din îngheietură către dreapta, și totul s-a rezolvat. Nu te aștepta ca aceste mișcări să îți iasă din prima încercare, întrucât senzorii și sistemul pot fi îmbunătățite.
La o primă vedere, acest sistem de control prin gesturi poate părea un moft, dar, de-a lungul timpului, aceste "mofturi" au făcut ca industria auto să evolueze, iar mărcile de volum să vină cu soluții care păreau rezervate doar brand-urilor premium.
Ecranul sistemului multimedia disponibil pe Seria 7 este unul tactil, iar răspunsul oferit este prompt. Dacă nu vrei să te "întinzi" către ecran pentru a introduce diverse comenzi, o poți face cu ajutorul controller-ului rotativ de pe tunelul median.
Despre sistemele de siguranță v-am povestit în dreptul capitolului dedicat, iar tehnologiile disponibile pentru pasagerii scaunelelor din spate le-am bifat în momentul în care am discutat despre captiolul "Interior".
Mai rămâne să vă spun că pachetul First Class Upgrade vine și cu sistemul audio semant de Bowers&Wilkins. Acesta integrează 16 difuzoare cu o putere totală de 1400 W, două dintre acestea (cele dedicate undelor înalte) fiind realizate din diamante sintetice.
Design
BMW Seria 7 rămâne un model a cărui apariție te face să tresari. Noua generație nu face rabat de la această regulă, însă designerii nu au optat pentru o revoluție la nivel estetic, ci doar pe o evoluție. Să sperăm că facelift-ul din 2019 o să fie unul consistent din punct de vedere estetic, deși nemții nu au plusat niciodată la acest capitol atunci când au restilizat un model deja existent în gamă.
Cu toate acestea, noua formulă estetică generată de BMW reușește să pluseze și cu ceva sportivitate. Partea frontală a lui Seria 7 este agresivă, iar blocurile optice BMW Laserlight (LED pentru fază scurtă și LED cu modul laser pentru fază lungă) completează oferta estetică.
Modelul testat a fost echipat și cu jante din aliaj ușor de 20 de inch pe care le regăsim în oferta BMW Individual.
Una peste alta, Seria 7 rămâne un model căruia trebuie să-i acorzi câteva secunde din viață atunci când îl vezi defilând pe bulevardele din orașe.
Ne-a placut
- Tehnologia disponibilă
- Performanțele oferite
- Scaunele dedicate pasagerilor din spate
- Cheia inteligentă
Nu ne-a placut
- Sunetul motorului diesel
- Materialul negru lucios care se poate zâria și murdări rapid
- Prețul piperat al echipamentelor opționale
Date tehnice - BMW Seria 7 3.0 Diesel Turbo (740d) 320CP 4x4 Aut8 Amp. Lung | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
În ultimele 30 de teste publicate pe Automarket, avem în zona premium așa:
- 3 teste Mercedes-Benz (Clasa A, GLC Coupe, Clasa X)
- 3 teste BMW (Seria 1, X5 PHEV, Seria 7)
- 1 test Audi (A8)
- 1 test Lamborghini (Urus)
- 1 test Jaguar (E-Pace)
Așa că nu înțeleg întrebarea. Pe de altă parte, invitațiile la test nu vin dinspre Automarket spre branduri, ci invers. Așa e procedura la noi. În măsura în care oamenii sunt interesați să apară cu test pe Automarket, ne contactează. Programăm testul în ferestrele libere și that's it.
Mulțumesc. Weekend plăcut.
si vin si fac figuri pe 3 lei, la service la bavaria
ceilalti, baietii mari, isi iau masinile noi.
Dacă zici "BMW 740", "Seria 7" devine redundant. Și, fiindcă nu-i destul, mai bagi și "Seven"! Ce drac de titlu mai e și ăsta?! Zici că urmează un articol despre trei mașini! Pe rând, nu vă înghesuiți, pe rând!
Sigur că e redundant, dar într-o bază de date nu ai cum să construiești numele altfel decât Marcă-Model-Versiune-Echipare. Iar aici avem BMW - Seria 7 - 740Ld xDrive, că băieții n-au echipări.
E o chestiune de structură, nu de plăcere carnală de a repeta lucruri :)
Legat de subiect, țin minte că am calificat drept blasfemie conceptul de limuzină asociată cu termenii Diesel, turbo și sport. Mă uit cu luare aminte pe oferta Triadei pentru clasa F. Ce constat? “Turbare” pe toată linia frontului. A, ba nu, MB propune și o motorizare NA (de fapt, un ansamblu hibrid), recte un V6 care ȋmparte arhitectura cu Pentastar-ul lui Chrysler. O licărire de speranță se arată și dinspre Lexus LS, Jaguar XJ, Cadillac CT6, Lincoln Continental și Chrysler 300, dar…Continuarea frazei ar fi inutilă, nu? Poate și ridicolă.
Prețurile modelelor de volum vor deveni premium în 10 ani, iar cele premium intangibile pentru majoritate, cu toate acestea vânzările cresc an de an.
Vede cineva cum se vor aerisi străzile pe viitor ? Se vorbește de car sharing, tinerii nu mai sunt interesați de mașini, etc, dar toți constructorii vand din ce în ce mai mult, deschid mai multe fabrici, nu declară nimeni că vrea mai puțin, deci cum se va reduce numărul de mașini ?
poate ca imaginea trebuie privita in ansmblul ei analizand caracteristicile fiecarei piete, geografic vorbind. Tinerii din Europa de vest sunt prea putin interesati de automobil, cei din Asia sunt ahtiati. In Eu de vest hatch-urile sunt cerute, in China daca automobilul nu are 5 metri nu se mai numeste automobil, bogatii devin mai bogati si mai numerosi si in general populatia devine mai bogata de unde si cererea in crestere. PE unele piete automobilul se transforma intr-o banala unealta, pe altele o necesitate sau o forma de etalare a bogatiei. Populatia atinge 8.000.000.000 de indivizi cu o rata anuala a nasterilor de 3 ori mai mare decat a deceselor...lumea vrea sa cunoasca automobilul si este dispusa sa plateasca.
@Corocsenie Adrian: vad ca sunt inca multi care nu inteleg ca nu poate exista masina productie 2018 cu pret de 2004. Cel mai bine se poate rezolva dilema asta, izbindu-se o masina din 2004 de una din 2018. Atunci se va intelege diferenta de preturi.
Axiomatic, orice țară nu poate fi guvernată decât de…ȋntregul popor care șade ȋntr-ȋnsa. Că doar conducătorii provin tot dintre plebei, nu din cosmos. Iar realitatea crâncenă ne indică, fără niciun echivoc, că străinii pun gheara pe toate bogățiile noastre naturale, inclusiv terenuri agricole, sub privirile noastre, chipurile, revoltate, dar, de fapt, impasibile…Așadar, dacă există ȋn dreptul calității de român, vina se distribuie ȋn mod (L)EGAL.
Prin absurd, adică schimbând locurile ȋntre ei aleșii și alegătorii, tot același drac s-ar ȋntâmpla, garantat! Și unora, și altora le-ar fi anesteziată conștiința cu ultra-iluzia lui modus pensandi/operandi/vivendi occidental transpus ȋn rafturile/vitrinele ȋmbietoare ale consumismului. Eu mă ȋncumet la un QED, dar, ȋn acest scop, ar trebui să mă imite…toată țara.
Scuze de off-topic.
Nu sub ochii noștri se întâmplă toate astea! Toate astea se întâmplă pe ascuns.
De aproape 29 de ani, străinii pun gheara pe toate bogățiile noastre sub privirile îngăduitoare ale acelorași nomenclaturiști care dețin majoritatea în Șparlament: FSN și emanațiile acestei adunături de păduchi, care imploră șpaga! Nu străinii sunt de vină, ci hoții care îi încurajează să încalce legea! Lăcomia acestor politicieni și prostia și indiferența alegatorilor ne-au adus în rahatul ăsta! Să ieșim pe 12 mai în stradă, să terminăm odată cu stapânirea asta de infractori!