Drivetest BMW Seria 7
6.6 Benzina Biturbo (M760Li) 610CP 4x4 Aut8 Amp. LungJoi, 12.10.2017
- Comenteaza
- Trimite pe:
Chiar dacă nu resimțim încă o invazie a mașinilor electrice și hibride, prezența unui V12 pe străzile din România este o rara avis. Peste câțiva ani ar putea fi văzută chiar ca o descoperire arheologică importantă, ceva similar unui schelet de dinozaur.
Asta pentru că trendul ne duce către o inevitabilă renunțare la motoarele uriașe În acest context, invitația unui BMW Seria 7 cu motor V12 nu se refuză nici dacă ești programat la starea civilă și îți lași soția să aștepte. E genul acela de amantă pe care n-ai cum s-o refuzi nici în ziua nunții.
BMW Seria 7
6.6 Benzina Biturbo (M760Li) 610CP 4x4 Aut8 Amp. Lung
- Pret de pornire 88.200 €
- Pret model testat 202.635 €
Motor / Transmisie
BMW promovează agresiv gama sa de modele din gama i, dar pe furiș nu uită de rădăcinile sale sportive și de un detaliu care a pictat frumos istoria automobilului de la origini până în prezent: motorul V12. Așa că își face cruce, își mușcă limba, se pregătește de ocările ecologiștilor și lansează o mașină care închide gura puriștilor și onorează cum se cuvine cei 30 de ani de motoare V12 în gama bavareză.
BMW Seria 7 este binecuvântat de forța impresionantă a unui motor V12 de 6.6 litri care dezvoltă 610 cai putere la 5500 rpm. Cuplul motor este și el impresionant: 800 de Nm la 1550 de rotații. În traducere liberă, nemții au construit un motor pe benzină care oferă mai mult cuplu și trage mai devreme decât un diesel.
Cum se simte asta la interior? Depinde de modul de rulare pe care îl alegi. În Comfort și EcoPro simți că solicitarea cuplului maxim te împinge puternic în scaune. În modul Sport, aproape că simți cum îți smulge capul de pe umeri.
Și e o senzație extrem de ciudată pentru că am trăit-o, de obicei, doar în supercaruri.
Cei 12 cilindri ordonați frumos în V sub capota lui M760Li xDrive sunt acompaniați de o transmisie automată cu 8 rapoarte. Când vine vorba să rulezi liniștit, ca un client tipic de Seria 7, liniaritatea este impecabilă, treptele se succed pe nesimțite. Când trezești la viață cei 610 cai putere, cutia parcă o ia razna: devine extrem de alertă și se încăpățânează să schimbe chiar pe undeva pe la 7000 de rotații. Moment în care simți cum mașina se smucește sub tine și înțelegi că litera M lipită de hayon are rostul ei.
Evacuarea a fost calibrată pentru două tipuri de clienți: cuminți și golani. Dacă sunteți un pic din amândouă, atunci BMW M760Li xDrive o să vă placă. În modul compact auzi o banală limuzină turată la maxim. În modul Sport, tonalitatea evacuării se schimbă radical, devine gravă și este însoțită de pocnituri scurte.
E ca și cum ai avea altă mașină sub tine. Una care se mișcă de fiecare dată când o turezi la maxim în Park sau Neutral, doar de dragul acelui sunet care te prinde și nu-ți mai dă drumul asemeni unui nisip mișcător. Urechile tale o să-și dorească să se hrănească cu sunetul motorului V12 dimineață, la prânz și seara.
Consum
Nu ar fi prea multe de zis la acest capitol. Limuzina este o sfidare la adresa celor care își aleg mașini economice, mai ales pentru rularea urbană. Indicatorul computerului de bord s-a fixat la 20 de litri/100 de km în oraș și n-am reușit să-l mai dezlipesc de acolo. Culmea, valoarea s-a păstrat indiferent de aglomerație și de stilul de mers. De parcă BMW refuză să treacă sau să scadă sub acel prag în mediul urban.
În afara Bucureștiului, cu modul EcoPro activat și fără excese prea mari, consumul a coborât până la aproximativ 13 litri/100 de km. Una peste alta, ca să vă scutesc de calcule dificile, vă spun doar că un plin al rezervorului de 78 de litri a ajuns pentru 330 de kilometri. Cu exagerările de rigoare.
În fișa oficială, BMW anunță o medie de 12.8 litri/100 de kilometri. Comparat cu principalul și singurul său rival, adică Mercedes-AMG S63 4Matic cu ampatament lung, consumul lui Seria 7 este mai mare cu aproape 3 litri. Acest aspect nu-i interesează decât pe amatorii de statistici, dar am zis să menționăm undeva și această diferență. Ea derivă și din faptul că modelul Mercedes folosește un motor mai mic, adică un V8 de 4.0 litri.
Concluzia este una simplă în cazul lui BMW 760Li xDrive: dacă folosești modul de rulare EcoPro ai șanse să treci de o autonomie de 400 de kilometri. Dacă uiți de el, o să te oprești destul de des pe la benzinărie.
Performanţe
Dacă cineva mi-ar fi spus în urmă cu 10 ani că un BMW Seria 7 va accelera la fel de repede ca un supercar, l-aș fi trimis la plimbare. Realitatea este însă alta: versiunea testată de noi a fost, pentru o lungă bucată de vreme, cea mai rapidă creație a bavarezilor. A venit noul M5 și a dat peste cap cronometrul.
Noua generație BMW M5: 600 CP, tracțiune integrală și 3.4 secunde pentru accelerația 0-100 km/h
Doar 3.7 secunde până la 100 de km/h este un timp fantastic. Imaginați-vă că barca asta de peste două tone este mai rapidă decât un proaspăt lansat Aston Martin DB11.
Culmea, dacă barca asta vi se pare rapidă, imaginați-vă că rivalul celor de la Mercedes este chiar mai rapid de atât, atingând 100 de km/h în doar 3.5 secunde.
Interior
Lumina de întâmpinare pe care oglinzile laterale o proiectează pe asfalt îți dă de înțeles că urmează să ai o experiență aparte. Interiorul lui BMW Seria 7 este o catedrală opulentă, în care s-au investit nu doar materiale de calitate, ci și multe ore de muncă.
Poate că designul planșei de bord nu este la fel de atrăgător ca în cazul lui S-Klasse, dar materialele sunt din același film. Piele fină oriunde vezi cu ochii, scaune confortabile, cusături speciale și un șnur din piele care decorează întreaga tapițerie. Plafonul este din alcantara, iar o parte din planșa de bord beneficiază de lemn nobil.
Fiind vorba despre o variantă cu ampatament mărit, este cât se poate de clar că atenția se concentrează asupra celor de pe locurile din spate. Portiera uriașă îți dezvăluie un loc la picioare impresionant pentru cei doi pasageri de pe bancheta spate. De fapt, e impropriu spus banchetă. Sunt două scaune individuale, care se înclină, au masaj, ventilație și cam tot ce îți poți dori. Mai mult, pasagerul dreapta spate are și un suport pliabil pe care își poate sprijin picioarele în căutarea unei poziții cât mai confortabile.
Spațiile de depozitare sunt și ele generoase, chiar și la nivelul portierelor. Aș aprecia însă foarte mult dacă n-ar mai trebui să folosesc spațiul de pahare amplasat pe consola centrală pentru a-mi ține telefonul și alte chestii de prin buzunare. Ar fi fost foarte utilă o zonă dedicată telefonului mobil.
Portbagajul lui Seria 7 este unul încăpător, ajungând la 515 litri, cu 5 litri mai mult decât în cazul lui S-Klasse. Gura de încărcare este suficientă, însă profunzimea sa ar putea face greu accesibile anumite bagaje.
Chiar dacă a trecut la un ecran tactil pentru comenzile climatizării, BMW a reușit să păstreze ergonomia exemplară cu care ne-a obișnuit. Chiar și pe volan avem comenzi simple și ușor de intuit.
Preţ de achiziţie
Am ajuns și la capitolul care, de obicei, filtrează fanii mărcii de clienții mărcii. În această categorie vorbim de prețuri astronomice. Prin urmare, alegerile clienților din acest segment nu sunt influențate decât de preferințe.
Prețurile lui BMW Seria 7 pornesc de la 88.000 de euro, însă ar fi o glumă să ne gândim că vârful de gamă ar putea să coste mai puțin de 200.000 de euro. E drept că prețul versiunii M760Li xDrive pornește de la 177.000 de euro, dar nu poți pleca din showroom doar cu atât.
Trebuie să iei la pachet niște opționale. Iar în cazul exemplarului de test, printre aceste opționale s-a strecurat o tapițerie de 7500 de euro, o trapă panoramică de 2000 de euro și un set de scaune spate Executive Lounge, cu tot cu consolă centrală, care au costat încă 5400 de euro. Era să uit de sistemul audio de 4500 de euro. Toate aceste opționale, plus alte câteva, au dus valoarea mașinii pe care o vedeți în imagini la 202.000 euro.
Prin comparație, Mercedes-AMG S63 cu amptament lung are un preț de pornire cu aproximativ 9000 de euro mai mic.
Siguranţă
EuroNCAP nu și-a permis să dea de toți pereții cu nava amiral a celor de la BMW. Însă, judecând după cele 5 stele pe care le obțin modelele germanilor (ultimul pe listă este actualul Seria 5), vârful de gamă nu ar fi dezamăgit.
Pe lângă clasicele sisteme de siguranță pasivă, bavarezul plusează și cu unele dintre cele mai avansate sisteme de siguranță activă. Există un sistem de păstrare a benzii de mers, unul de păstrare a distanței față de mașina din față, unul de monitorizare a unghiului mort și unul de frânare automată în caz de urgență.
În plus, dacă aveți suficienți bani, puteți comanda opțional și un sistem BMW Night Vision care poate recunoaște pietonii și bicicliștii pe timp de noapte. Ce face atunci când îi vede? Proiectează în repetate rânduri un fascicul de lumină în direcția lor pentru a te ajuta să-i observi. Este o idee minunată, care te face să nu ratezi nici un pieton apărut din senin pe marginea durmului.
Bineînțeles, pentru că beneficiază de atâtea sisteme de asistență, BMW M760Li xDrive poate rula și semi-autonom. Am testat funcția în traficul aglomerat și merge destul de bine. Mai mult, ea este utilă și chiar se descurcă în curbele de pe DN1 și fără ca tu să ții mâna pe volan. Deci tehnologia există. Dacă ne va ajuta și infrastructura, mașina autonomă va deveni o realitate și în România.
Ţinută de drum
Când urci în Seria 7 te aștepți să plutești. Ești foarte curios să vezi cum au fermecat inginerii germani suspensia unei bărci de peste două tone în așa fel încât să absoarbă fără probleme orice neregularitate a asfaltului. Greșit! BMW M760Li xDrive nu a fost gândit pentru asta. Chiar dacă este o limuzină, versiunea de top plătește un mic tribut sportivității pe care o insuflă cei 12 cilindri în V.
Nu mă înțelegeți greșit. Există și aici mai multe moduri de rulare, inclusiv un Comfort cu două posibilități de ajustare. Însă, chiar și în această setare confortabilă a suspensiei, M760Li xDrive nu digeră atât de nepăsător gropile. Ele se simt. Însă nu este neapărat deranjant.
Chiar dacă are două tone, iar inerția se simte pe virajele strânse, M760Li xDrive este o adevărată rachetă care orbiteză cu precizie în jurul oricărui viraj abordat corect. E nevoie de setarea modului Sport pentru a încorda toți mușchii și pentru a limita mișcările caroseriei. De aici și până la șuvoiul de adrenalină pe care ți-l conferă încolăcirea după viraje strânse nu mai e decât un pas.
Sistemul xDrive funcționează cu precizia unui ceas elvețian și te ajută să descoperi limite sau viteze de intrare pe care nu le credeai posibile în acest segment. Nu mai vorbesc despre plecarea de pe loc, moment în care tracțiunea integrală are grijă să se asigure că nu faci mai mult de 3.7 secunde până la 100 de km/h.
Vizibilitate
BMW Seria 7 este o mașină mare. Prin urmare, manevrele ar putea deveni periculoase pentru cei care nu sunt obișnuiți cu asemenea dimensiuni. Mai ales că poziția la volan poate părea destul de coborâtă pentru unii.
Chiar și așa, dacă e să scoatem toate camerele video și toți senzorii din ecuație (deși e imposibil), Seria 7 are o suprafață vitrată echilibrată, cu o lunetă generoasă și cu oglinzi laterale mari.
Cum era și normal în acest segment, vizibilitatea este ajutată și de o mulțime de senzori și camere video. Practic, multitudinea camerelor facilitează vizibilitatea din orice unghi: te poți plimba cu degetul în jurul mașinii, fără a rata vreun colțișor. Adio, stâlpi periculoși sau ziduri aparent invizibile!
Și, pentru ca totul să fie la superlativ, BMW a fost primul constructor care a introdus în producția de serie, pe actualul Seria 7, posibilitatea parcării mașinii prin intermediul cheii inteligente. Un opțional foarte util, dacă te gândești că portiera spate (în cazul variantei cu ampatament mărit) are o dimensiune impresionantă și nu facilitează accesul în spații de parcare strâmte. Prin urmare, șoferul și pasageri coboară, iar introducerea în spațiul de parcare se face din cheie.
Grijă mare ca această cheie să fie mereu încărcată. Eu aproape că am intrat pe geam atunci când am constatat că nivelul bateriei nu mai permitea scoaterea mașinii în mod automat.
Tehnologie
Până să ajung la acest capitol am enumerat deja o mulțime de alte tehnologii la celelalte puncte ale testului. Chiar și așa, n-am rămas în pană de tehnologii revoluționare. Aș începe cu scaunele față și spate, echipate cu masaj, încălzire și ventilație. Nu mai vorbesc de sutele de posibilități de ajustare a poziției. Totul electric. Masajul este și el destul de complex și poate fi selectat pentru fiecare zonă în parte.
Și, dacă cel de pe bancheta spate obișnuiește să se lase condus pe distanțe lungi, BMW a pregătit și un program de exerciții fizice care să-l dezmorțească, fără ca el să se ridice din scaun. Pe lista elementelor de confort se află și suportul pentru picioare, dedicat doar pasagerului dreapta spate, măsuța de laptop ascunsă în consola centrală spate și climatizarea pe patru zone.
Pasagerii spate au la dispoziție și două ecrane generoase pentru a vizualiza filmele preferate. Ele sunt montate pe scaunele față, iar înclinarea lor poate fi ajustată. Centrul de comandă pentru acest detaliu, precum și pentru acționarea jaluzelelor posterioare sau a luminii ambientale, este o tabletă care stă tot pe consola centrală posterioară. De aici ai acces la aproape orice detaliu de personalizare a mașinii. Poți alege chiar și intensitatea iluminării difuzoarelor. Difuzoare pe care stă scris Bowers&Wilkins, numele specialiștilor în sisteme audio care au făcut să sune monumental orice melodie ascultată în Seria 7.
Aș mai pune pe listă și sistemul multimedia, care vine acum cu un ecran tactil în centrul planșei de bord. Meniul poate fi personalizat, iar interacțiunea este mult mai facilă. Totuși, parcă îi duc dorul vechiului iDrive. Să fie doar o nostalgie ușoară?
BMW a vrut să facă din Seria 7 prima mașină capabilă să recunoască gesturi. Și a reușit. Credeam că s-au grăbit să dea drumul tehnologiei pe piață, dar după ce am testat o pseudo-tehnologie similară pe Volkswagen Golf 7 facelift, m-am lămurit că ce au reușit cei de la BMW este un adevărat vârf în domeniu. Bineînțeles că e loc de mai bine și de creșterea numărului de gesturi recunoscute, însă trebuie să aplaud cu toată inima progresul nemților.
Aș mai enumera în fugă farurile cu laser și eficiența iluminării lor pe drumurile autohtone, sistemul de încărcare prin inducție al telefoanelor mobile care suportă această funcție, climatizarea care poate difuza două tipuri de parfum în habitaclu (aroma se simte însă destul de timid), unul dintre cele mai mari Head-up Display-uri din industrie și, bineînțeles, cheia inteligentă, al cărui display se mișcă însă cu viteza unui smartphone de acum 5 ani.
Design
Sunt foarte puține detalii care îți confirmă faptul că tocmai ai întâlnit o mașină specială. E ca un joc de cultură generală, însă cu indicii ușoare. Logo-urile V12 amplasate la vedere, pe montanții spate, sunt aproape la fel de impunătoare ca epoleții unui general de război. Ar mai fi și jantele de 20 de inch, în spatele cărora se ascund niștre etrieri albaștri. Poate și eleronul discret, montat pe capota portbagajului, să-ți sugereze ceva aparte. Sugestiv este și kitul sportiv, care îți dă impresia că ai în față o limuzină care a mers la sală pentru a face mușchi.
Și totuși, dacă nimic din toate astea nu ți-au dat de bănuit, atunci sigur te va lămuri inscripția M760Li. Detaliile estetice sunt ambalate într-o vopsea mată care oprește oamenii pe stradă. Oameni buni, sper eu, pentru că orice agresiune asupra vopselei se vede de la o poștă.
Ne-a placut
- Sunetul motorului în modul Sport
- Tehnologia disponibilă
- Accelerația
- Sistemul xDrive
Nu ne-a placut
- Întârzierea cu care se mișcă afișajul cheii inteligente
- Profunzimea portbagajului poate crea dificultate în manevrarea unor bagaje
- Prețul piperat
Date tehnice - BMW Seria 7 6.6 Benzina Biturbo (M760Li) 610CP 4x4 Aut8 Amp. Lung | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
Este asemănătoare cu a lui Mercedes C180, care are rezervor de 38 litri în standard, vorbim de 4 cilindri benzina.
Despre acest test pot să spun că cei care se plâng de puzderia de dieseluri testate, ar trebui să se bucure, practic este ca o gură de aer proaspăt :).
Foarte posibil să fie ultimul V12 produs de Bmw.
Nu pot insa sa nu zambesc cand ma gandesc ca-s destui care critica modele de volum care au pretul de pornire X, iar varianta testata costa 2X sau 2.5X (in general varianta de top). Asta e lumea masinilor noi. Get used to it.
Rivalul lui M760LI xDrive este Mercedes-AMG S 65L, nu Mercedes-AMG S63 4Matic cum ati scris in articol. S65 este cel cu V12 si 630 CP, iar S63 este cu V8 4.0L dupa cum ati spus si voi
In rest, jos palaria pentru test-drive.
https://www.alpina-automobiles.com/en/models/b7-biturbo/highlights/
Asa e....grea decizie. Dar totusi daca alegi rational, cand vrei sa stai pe locul din spate dreapta si sa lasi soferul sa te duca la destinatie, alegi M760Li. Daca ai de gand sa iti conduci septarul, alegi Alpina. Sunt sigur ca Alpina ofera mai multa adrenalina la volan....
Că sub 59 n-a avut niciodată, iar actuala generație are 66.
Ontopic acum, mastodonți bivalenți (adică și sportivi) ca BMW-ul testat se vor mai produce încă destul timp, cererea existînd mai ales pe la cămilarii miliardari - zic și eu, cu riscul să mă electrocutez :-) cînd oi atinge viitorul E-Șeptar de 1.333 kW.
Actuala generatie are 66 de litri, dar este optional, pentru cine nu vrea sa plateasca in plus, are 41 de litri, nu 38, am gresit.
Apoi, ce sa vezi?! Seria 7 nu e singur in segmentul lui. Si cand te uiti la concurenta, vezi suspensii care ridica masina in caz de impact lateral, vezi sisteme mild hybrid, chestii cu rol functional, nu material pentru baietii de la marketing.
Iar referitor la faza cu Tesla, fan boy sau nu, nu schimba cu nimic faptul ca BMW sau altii nu au fost in stare sa faca nici pana acum o masina competitiva, cu autonomie de 500+ km.
Totusi, pt cei care viseaza la asa ceva, mai stati vreo 15 ani. O sa fie plin OLX de m760li trecut pe GPL, proaspat adus din Germania, condus DOAR de o batrana pana la piata si inapoi.
Audi, niciodata nu vom uita SOT din 2012.
On topic; respect BMW pt ca in Era de plin ecofascism inca mai sunt unii producatori care sa respecte dorintele clientilor care cer motoare adevarate
Cat despre baietii cu design-ul, nu a zis nimeni ca noul A8 te da pe spate. Partea amuzanta e ca nici Seria 7 nu sta mai bine la acest capitol. Parca e un Seria 3 pe steroizi. Nici nu e de mirare ca va primi un facelift la numai 2 ani de la lansare.
Atentie, nu am nimic cu Seria 7. Pana la urma-urmei e prima limuzina care foloseste carbon la platforma, are faruri cu laser si ofera directie integrala. Din pacate, unii se uda doar pentru ca pot da muzica mai tare rotind un degent.