Drivetest BMW M2

3.0 Benzina Turbo (M2) 370CP Aut7
BMW M2 zoom
de Bogdan Mirică
Marti, 28.06.2016
Doze de nebunie

Te trezești cu noaptea în cap, îți bei cafeaua, socializezi cu oamenii de lângă tine, mănânci pe fugă și faci câteva fotografii pentru rețelele sociale. Nimic nu decurge anormal, nimic nu te scoate din rutina pe care ți-o oferă astfel de evenimente.

De pe margine, testele internaționale par un fel de meci între Barcelona și Real Madrid. În realitate, majoritatea sunt cel mult de Liga I.

Sunt însă și momente în care ți se pare că joci alături de Pele, Maradona, Messi, Zidane, Hagi și ambii Ronaldo pe același teren. E momentul acela în care îți pierzi mințile și devii un lunatic. Descoperi că tu, om sănătos la cap, pierzi controlul: râzi necontrolat, gesticulezi ca un nebun și urli chiar dacă nu ești singur în mașină.

Oricât de mult ai încerca să te opui, te simți împins de la spate de o forță supraomenească. Forța celui mai nebun BMW din ultimii ani: M2.

BMW M2
3.0 Benzina Turbo (M2) 370CP Aut7

  • Pret de pornire 60.900 €
  • Pret model testat 64.872 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Izvorul nebuniei nu se vede. Doar se aude și se simte. Izvorăște de sub capotă și te prinde într-un vârtej din care nu mai poți să ieși. Cei 370 de cai putere te trag la fund și pun stăpânire pe orice urmă de rațiune. Devii un animal care se hrănește doar cu scârțâitul anvelopelor și urletul metalic al evacuării. În interior, sentimentul de sațietate este întreținut cu ajutorul unui sunet ușor artificial, livrat prin boxe.

Cel mai nebun BMW din ultimii ani se folosește de un motor cu șase cilindri, de 3.0 litri, gata să livreze 465 de Nm la numai 1400 de rotații. Cu ajutorul funcției de overboost, sentimentul de nebunie este amplificat de un total de 500 Nm. Toate aceste ingrediente sunt livrate către puntea spate prin intermediul unei transmisii automate cu dublu ambreiaj.

Relația dintre motor și cutie devine atât de strânsă și de sensibilă în modul Sport+ (unul din cele trei moduri de rulare disponibile), încât pare aproape imposibil să conduci un M2 în această configurație prin oraș. Accelerația te smucește la cea mai fină apăsare a pedalei. Isteria se mai potolește în modurile Comfort și Sport.

Resursele sunt suficiente de fiecare dată când vrei să-ți pierzi mințile. Nu simți niciodată că ai rămas fără potențial. Poate doar atunci când uiți să schimbi treapta de viteză și te trezești cu motorul în limitare. Padelele fixate pe volan schimbă însă extrem de repede și te ajută să uiți de greșeala de mai devreme.

Consum

Nebunia se întreține greu. E nevoie de un tratament costisitor, care începe de la 13.5 litri/100 de kilometri, în regim de autostradă și drumuri naționale, cu sau fără exagerări. Pe circuit, consumul urcă peste 18 litri/100 de kilometri.

În fișa oficială, BMW anunță o medie de consum de numai 8.5 litri/100 de kilometri, însă nici un nebun nu se va putea încrede în aceste cifre utopice.

Dacă le comparăm cu cele ale concurenței, adică Mercedes CLA45 AMG, singurul nume ușor apropiat de cel al coupe-ului compact, eforturile de downsizing ale constructorului din Stuttgart dau roade, media fiind de numai 6.9 litri/100 de kilometri.

În așteptarea unui Audi TT-RS, ne mulțumim și cu versiunea mai cuminte TT-S, care consumă 6.8 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Pentru a putea măsura doza de alienare pe care ți-o administrează M2, BMW oferă și câteva date despre performanțele mașinii. Doar așa, pentru amatorii de statistici, pentru că senzația de la volan nu poate fi descrisă în cifre.

Accelerația de la 0 la 100 de km/h se realizează în 4.3 secunde, adică suficient cât să ai parte de fiori pe șira spinării, dar să pierzi la fotografie un duel cu Mercedes CLA45 AMG. Acesta are însă și 4x4 și cu 11 cai putere în plus. Audi TT-S rămâne ușor în urmă cu 4.6 secunde.

Indiferent de alegere, un lucru e sigur: nebunia merge până la maxim 250 de km/h. Până la urmă, toate trebuiau să aibă o limită.

Interior

Dincolo de ușă îți revii în simțiri. Un interior de BMW Seria 2, pe care îl știm deja cu toții. Aspectul monoton al planșei de bord este animat pe alocuri cu inserții din fibră de carbon. Ea apare pe mânerele portierelor, pe consola centrală și pe planșa de bord.

Volanul sportiv este cusut cu ață roșie și albastră, culorile diviziei de performanță. Scaunele sport, cu o susținere laterală foarte bună, însă câtuși de puțin extreme, au primit un logo M embosat pe spătar și cusături în culoarea caroseriei. Pedalele din inox, pragurile și instrumentele de bord clasice au primit sigla M.

Nu s-au schimbat foarte multe în materie de spațiu interior. Pe locurile din spate nu se stă excelent și nici spațiile de depozitare nu sunt extrem de numeroase. Să te îngrijești însă de astfel de aspecte în cazul unei mașini ca M2 e ca și cum ai fi preocupat de cum îți stă părul când ești îmbrăcat în cămașa de forță.

Preţ de achiziţie

Joaca de-a supereroul costă. Mai ales dacă ești băiat mare și joaca ta implică un BMW M2. Socotelile încep de la 61.000 de euro, un preț piperat pentru tratarea unui acces de nebunie de care se poate îmbolnăvi oricine iubește viteza și senzațiile tari. Pentru cei care își doresc și cutia automată cu dublu ambreiaj, BMW cere însă 65.000 de euro.

Dacă ne uităm în segment, un Mercedes CLA45 AMG pornește de la 57.400 de euro, o diferență destul de mică în acest segment de preț. Audi TT-S este cea mai ieftină alternativă, însă și cea mai cuminte. Are doar 310 cai putere și costă 56.800 de euro.

Siguranţă

EuroNCAP nu obişnuieşte să testeze foarte multe BMW-uri, însă atunci când o face acestea se comportă foarte bine la testele de siguranţă. Fiindcă vorbim de o mașină care atinge foarte repede o viteză la care orice impact poate fi periculos, M2 nu își permite concesii.

Bazat pe Seria 2, el moşteneşte implicit, în mare parte, zona frontală a Seriei 1, astfel că aspectul zonelor de deformare controlată este identic, iar "dedesubturile" şi reţelele de airbag-uri sunt de asemenea apropiate. Iar Seria 1 a primit cinci stele la testarea din 2012, cu un punctaj excelent per total.

Ţinută de drum

Am ajuns și la capitolul în care voi fi prea sărac în cuvinte, oricât de mult m-aș strădui să descriu experiența cu M2 pe circuit. Inginerii diviziei M și-au dorit o mașină creată în jurul șoferului și le-a ieșit.

BMW M2 e acea mașină care te face să te simți pilot în fiecare viraj abordat, cu o ușoară glisare a punții spate. Un derapaj excitant, permis de modul de rulare Sport+, în care sistemul DSC este ușor mai permisiv. Dacă vrei doze nesfârșite de nebunie, trebuie să-ți aduci aminte că ai un DSC care se poate decupla și un diferențial blocabil.

Pentru momentele din afara circuitului există modul Sport și Comfort. Acesta din urmă poate fi folosit zi de zi, pentru o rulare calmă, cu ruperi de ritm ocazionate de apariția sindromului Tourette de fiecare dată când prinzi o bucată de drum liber.

Spre deosebire de vechiul BMW Seria 1 M, noul M2 este o mașină care nu îți zdruncină organele interne la fiecare denivelare a asfaltului. Suspensia este una echilibrată, fără zgomote, chiar dacă este mult mai rigidă decât a unui Seria 2.

Cât privește direcția, e ca și cum cineva ți-a pus în mână o pușcă Holland & Holland, iar tu te-ai transformat pe loc într-un lunetist antrenat în trupele speciale. Nimerești traiectoria ideală cu ochii închiși.

Vor fi mulți dintre voi care se vor întreba de ce n-ar fi mai potrivit un M235i decât un M2. Fără să intru în detalii tehnice o să spun doar atât: de ce să te mulțumești doar cu felul principal când poți primi și cel mai bun desert din lume. Dacă ești un gurmand adevărat îți vei dori o experiență culinară completă.

Vizibilitate

BMW M2 este un coupe compact, iar dacă te aştepţi ca din scaunul unui astfel de model să vezi în jur ca din turnul de control al aeroportului, înseamnă că ai greşit adresa. BMW nu a restrâns foarte mult suprafeţele vitrate, astfel că ele sunt utile, dar luneta rămâne limitată ca suprafaţă. Oglinzile laterale sunt decent proporționate, însă primul rând de montanți poate crea unele probleme de vizibilitate în viraje strânse.

Tehnologie

Pachetul tehnologic este cât se poate de cuprinzător, mai ales că M2 vine într-un moment în care BMW este pus la curent cu tot ce înseamnă conectivitate. Totul se concentrează în jurul sistemului iDrive, care vine cu aceleași funcții aplaudate de-a lungul anilor, adică navigația 3D, meniul intuitiv sau conectarea facilă a telefoanelor bile.

În plus, M2 vine și cu un indicator digital al resurselor folosite, un asistent care te îndeamnă, parcă, să cauți noi limite de exploatare.

Design

Designul lui BMW M2 e ca un poem desuet scris de Emil Brumaru. Ascuns, rar, plin de dorințe și cuvinte obscene. Nu ai ocazia să-l citești prea des și ai nevoie de o imaginație bogată pentru a-l înțelege.

Cam așa se întâmplă și cu M2. Nu-l vei vedea foarte des pe stradă, însă, în rarele ocazii, mintea ta o va lua razna, imaginându-și fum în jurul jantelor de 19 inch, sunete groase pe cele patru evacuări clasice M și un fund bombat, cu pasaje ale roților supradimensionate, dansând controlat pe un circuit.

Toate aceste ingrediente, combinate cu o culoare de caroserie cât mai țipătoare, vor face din M2 o mașină la fel de exotică precum un Ferrari.

Nu ne-a placut

  • Designul interior monoton
  • Spațiile de depozitare
Date tehnice - BMW M2 3.0 Benzina Turbo (M2) 370CP Aut7
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
2797
Lungime mm
4468
Putere maxima CP (rpm)
370 (6500)
Latime mm
1854
Cuplu maxim Nm (rpm)
465 (1400)
Inaltime mm
1410
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1595
Acceleratie 0-100 km/h s
4.3
Ampatament mm
2693
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
390
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre BMW M2

Ultimele teste


  • Toreador

  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

Comentarii (7)

  • hazard
    N-am stat sa citesc, masina este impresionanta. Am vizionat niste teste. Poate ca din cauza performantelor deosebite sunt omise (voit?) cateva neajunsuri. Unul dintre ele ar fi pozitia la volan este usor stramba, volanul si pedalierul nu sunt aliniate cu soferul :) Dar, deh. Se mai intapla si la altii (Audi)
    12 13
  • Fantastica masina din toate unghiurile. Performanta este punctul forte al BMW Gruoup.
    9 8
  • Nu va placut ,,Designul interior monoton''? Dar spatele ala oribil va placut ? Interiorul e chiar frumos. Spatele o strica !
    5 13
  • @hazard cred ca pozitia usor stramba la voland e valabil doar pt versiunea cu voland pe dreapta.Cel mai probabil ai vazut teste auto din UK
    11 3
  • Masinile legendare au valoare chiar daca sunt in stare execarbila. Daca era ca nou, probabil vb acum de multe milioane de euro !
    2 4
  • Stergeti ultimul meu coment....era vb de Aston-ul ala
    2 3
  • @roco:

    Si pentru versiunea cu volanul pe stanga este la fel.
    A fost o masura de taiat costurile: in loc sa proiecteze masina mai rezistenta pentru impactul lateral, au mutat scaunele mai in interior, dar volanul l-au lasat unde era. Pentru a nu fi diferenta chiar asa mare, doar au orientat scaunul mai spre stanga (spre volan).
    Au vorbit despre asta si cei de la MotorTrend aici:
    https://www.youtube.com/watch?v=wP5z2cJ5aqk
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru