Drivetest BMW Seria 1 (5 usi) facelift
2.0 Diesel Turbo (118d) 150CP 4x4 Man6Joi, 11.01.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nu prea mai ieșim din zona de confort. Ne plac locurile călduțe, job-urile sigure, femeile cuminți și cutiile automate. Dar vin momente în care părăsim zona de confort și ne aducem aminte de cât de bine ne era atunci când forțam limitele.
Mașina despre care veți citi astăzi are capacitatea de a te scoate din zona de confort, chiar dacă vorbim despre o compactă premium. Într-o gamă dominată de cutii automate, BMW mai are curajul să ne ofere și o cutie manuală cu șase trepte pe Seria 1. Chiar dacă a primit un facelift și a devenit mult mai tehnologizat, Seria 1 păstrează din bucuria unei mașini cu care interacționezi intens.
BMW Seria 1 (5 usi) facelift
2.0 Diesel Turbo (118d) 150CP 4x4 Man6
- Pret de pornire 24.660 €
- Pret model testat 43.790 €
Motor / Transmisie
BMW ne-a pregătit o configurație cât se poate de clasică. Un diesel de 2.0 litri și o cutie manuală. Doar tracțiunea integrală xDrive pare să se infiltreze nefiresc pe un brand care a intrat în istorie alături de propulsia spate.
Sub capotă a mormăit gutural dieselul de 2.0 litri și 150 de cai putere. E un agregat cu patru cilindri care a făcut o carieră impresionantă în gama BMW. E ușor zgomotos după 2500 de rotații și nu a scăpat de vibrații. Ele se transmit până și în levierul schimbătorului atunci când aștepți la semafor, ceea ce ar putea părea ușor deranjant. Vibrații există și la repornirea sistemului start-stop.
Lasând la o parte această ușoară lipsă de rafinament, o să trec la resursele pe care le oferă motorul de 2.0 litri. Având în vedere că vorbim despre numai 150 de cai putere și o mașină care cântărește 1.5 tone, nu vă așteptați la explozia pe care BMW o promite de obicei. Avem un sistem 4x4 care face din Seria 1 o compactă cu greutate.
Cu toate acestea, nu e cazul să vă faceți probleme. Chiar dacă nu există explozia specifică, mașina se simte bine. Pedala de accelerație răspunde prompt și resursele sunt suficiente pentru a face o depășire în siguranță sau pentru mici excese. Ajută mult în acest sens cuplul motor de 320 de Nm, resimțit încă de la 1500 de rotații. Mulțumită lui, Seria 1 rămâne o mașină vioaie și plăcută la condus.
Depinde însă și de modul de rulare pe care îl alegeți. E cât se poate de clar că în EcoPro te simți ca într-o compactă cu 100 de cai. Modul Sport îți oferă cel mai bun răspuns al accelerației și parcă ai vrea să rulezi numai așa. Păcat că la fiecare repornire mașina uită în ce mod ai condus ultima dată și pornești mereu în Confort.
O parte din caracterul dinamic vine și din folosirea cutiei manuale cu șase rapoarte, un detaliu pe care îl găsești rar pe un BMW de ultimă generație. Treptele sunt etajate bine, timoneria este scurtă, dar resimți o ușoară rezistență la introducerea în viteză, tipică transmisiilor manuale BMW. Toate aceste trăsături, care te pun ușor la muncă, îți gâdilă orgoliul masculin. Și e plăcut.
Consum
Mulți aleg un diesel pentru eficiență. Chiar și în segmentul premium. BMW e gata să ofere asta, însă vă aduc aminte din nou că vorbim despre o mașină cu 4x4, ceea ce înseamnă un compromis chiar și la acest capitol.
Rularea în modul Ecopro ar putea să vă aducă eficiența pe care v-o doreați. Folosind această setare vreme de 100 de kilometri de drum național, Seria 1 m-a răsplătit cu un consum de 5.2 litri. Exagerezi cu pedala de accelerație și uiți de modul economic, consumul sare ușor de 6 litri/100 km.
În mediul urban, mai ales în perioada sărbătorilor de iarnă, când traficul o ia razna, BMW Seria 1 poate oscila între 8 și 9.5 litri/100 de kilometri. Și aici depinde cât de mult folosești modul Ecopro.
În fișa oficială, BMW promite un consum mediu de 4.3 litri la 100 de km. Dacă ne uităm în segment, vedem că principalii rivali, adică Audi A3 Sportback și Mercedes A-Klasse sunt ceva mai gurmanzi. Dacă ne uităm în afara segmentului premium, vedem că un Golf în aceeași configurație este de asemenea mai hrăpăreț.
Performanţe
BMW și-a creat reputația unui brand care a impus mereu ritmul în fiecare segment în care are reprezentanți. Prin urmare, BMW Seria 1 nu trebuie să facă excepție. Compacta bavareză promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 8.4 secunde, un timp decent, care satisface dorințele unui client de mașină compactă, dornic de un anumit echilibru în viața sa.
Cu toate acestea, Audi A3 Sportback este insesizabil mai rapid, reușind sprintul în 8.3 secunde. Mercedes Clasa A și Volkswagen Golf sunt ceva mai lenți însă nu cu mult. Iarăși vorbim despre o diferență aproape insesizabilă de către un client normal.
Interior
Pentru cei care se așteptau la un artificiu estetic la interior, am vești proaste. Habitaclul lui Seria 1 poate servi drept studiu de caz la un curs de conservatorism. Dacă ar exista așa ceva. Toate sunt cum le știți. Dacă ați mai urcat într-un BMW înseamnă că o să găsiți imediat totul. Altfel, aveți nevoie de o foarte scurtă perioadă de acomodare. Asta pentru că ergonomia este cât se poate de bună și găsești rapid funcțiile. Am încercat și cu ochii închiși și le-am nimerit.
Materialele sunt de calitate, plasticul din părțile superioare ale bordului este moale, însă are o textură care deja devine perimată. Dezamăgește plasticul tare din partea inferioară a planșei de bord.
La capitolul spații de depozitare lucrurile par să se fi rezolvat. Însă nu în totalitate. Avem loc pentru sticle și alte mărunțișuri în buzunarele portierelor. Există o cotieră, există și un torpedou, însă ambele sunt destul de mici. Pe consola centrală regăsim clasicele suporturi de pahare, însă am simțit în continuare lipsa unui loc unde să îmi „arunc” telefonul mobil.
Pe locurile din spate se poate sta destul de confortabil. Spațiul la nivelul picioarelor este decent, dar nu excelează ca în cazul lui Volkswagen Golf. Spațiul de pe banchetă este obstrucționat și de tunelul central, care este cam înalt.
Portbagajul nu excelează în dimensiuni, atingând o valoare de 360 de litri. Podeaua este destul de joasă, iar deschiderea generoasă, ceea ce înseamnă că nu o să aveți probleme cu introducerea obiectelor voluminoase. Audi A3, DS4 și Volkswagen Golf sunt cu cel puțin 30 de litri mai generoase. Doar Volvo V40 și Mercedes Clasa A sunt mai zgârcite la acest capitol.
Nu o să uit să vorbesc nici despre antifonare. Zgomotul exterior și la rulare este bine estompat, dar apare un șuierat discret la viteze mari, creat de oglinzile laterale.
Preţ de achiziţie
Ajungem și la un capitol sensibil: prețul. Socotelile încep de la 24.600 de euro, însă nu are rost să vă spun că este vorba doar despre un benzinar de 1.5 litri și 109 cai putere. Dacă vă doriți dieselul testat de mine, adică cel de 150 de cai putere, asociat unei tracțiuni integrale, atunci trebuie să vă pregătiți bugetul cu cel puțin 32.000 de euro.
Audi A3 este insesizabil mai ieftin, adică cu vreo 400 de euro mai puțin, în aceeași configurație. Mercedes Clasa A nu este tocmai compatibil, pentru că găsim cu greu ceva atât de apropiat de Seria 1. Am ales o versiune ceva mai modestă, un diesel de 136 de cai putere, care vine de asemenea cu 4x4, dar și cu transmisie automată. În cazul lui, prețurile pornesc de la 32.500 de euro.
Bineînțeles că un Volkswagen Golf cu diesel de 150 de cai și 4x4 este mult mai ieftin. Cam cu 8000 de euro mai ieftin.
În segment ne putem uita și la modele care nu oferă 4x4, dar au un caracter premium. Mă refer la DS4, care pleacă de la aproape 28.000 de euro, alături de un motor de 150 de cai putere, dar fără o tracțiune integrală. În cazul lui Volvo V40, configurat tot cu un diesel de 150 de cai putere, dar fără 4x4, socotelile încep de pe la 27.800 de euro. Prin urmare, dacă acest două ultime modele analizate ar avea în gamă și opțiunea unui 4x4, valoarea lor s-ar apropia foarte mult de cea a lui Seria 1.
Revenind la mașina mea de test, echipată cu sistem multimedia profesional, cu scaune încălzite și cameră de luat vederi, trebuie să vă spun că prețul final a ajuns la 43.790 de euro.
Siguranţă
Actuala generație BMW Seria 1 a fost testată de EuroNCAP în 2012. Au trecut cinci ani de atunci, timp în care testele de impact au devenit mult mai stricte. Din fericire, modelul german a primit un facelift care l-a pus la punct cu câteva sisteme noi de siguranță.
În 2012, EuroNCAP îi oferea cinci stele lui Seria 1 și 91 de procente pentru protecția pasagerilor adulți.
Ţinută de drum
Pentru că se trage dintr-o familie cu pedigree și pretenții înalte când vine vorba de ținută de drum, Seria 1 nu putea face compromisuri. Este în continuare cea mai plăcută compactă când vine vorba de manevrabilitate, sportivitate și răspuns.
Suspensia este bine închegată, estompează aproape complet ruliul și lipește mașina de asfalt. Ei i se adaugă un sistem 4x4 care te încolăcește ușor pe virajele strânse. Regăsești senzația aia minunată care te face să crezi că poți împinge limitele fizicii. Sistemul xDrive gândește foarte repede în situațiile în care pierzi aderență și transmite rapid cuplul între axe. În plus, în această perioadă a anului, te poate ajuta să ieși din situații dificile când sunt căderi de zăpadă sau îngheț.
În materie de rafinament, suspensia își face bine treaba și chiar sună premium la trecerea peste gropi sau alte denivelări. Absoarbe destul de bine neregularitățile și nici nu este inconfortabilă. Bonus, nu există zgomote transmise în habitaclu.
Direcția este extrem de precisă și contribuie la sentimentul de încredere pe care ți-l oferă mașina atunci când cauți o rulare sportivă. Din păcate, în mediul urban, acolo unde Seria 1 se va învârti destul de mult, ea poate părea destul de greoaie.
Vizibilitate
Vizibilitatea nu este punctul forte al actualului Seria 1. Suprafața vitrată este ușor cam zgârcită, iar compacta germană nu îți dă impresia de mașină luminoasă. Luneta este lată, însă destul de turtită, ceea ce nu te ajută foarte mult în marșarier.
Montanții spate sunt și ei destul de mari și pot incomoda. La fel se întâmplă și cu montanții față, care încurcă în virajele strânse și la ieșirea de pe străduțe înguste. Din fericire, oglinzile laterale sunt mari și te ajută cu vizibilitatea posterioară.
Nu același lucru îl pot spune și despre minuscula oglindă retrovizoare. Ai fi tentat să crezi că, din greșeală, au montat oglinda retrovizoare a unui Mini.
Tehnologie
BMW Seria 1 este o compactă tehnologizată. Totul se învârte în jurul ecranului central generos, care oferă conexiune la internet, o navigație 3D pe care am lăudat-o mereu și un meniu general intuitiv, care poate fi utilizat fără probleme. Au existat ceva probleme cu sincronizarea telefonului mobil (iPhone 7) prin Bluetooth. Mai ales la redarea melodiilor din telefon. Cel mai bine folosiți conexiunea Apple CarPlay sau Android Auto.
Noul aspect al sistemului multimedia, asemănător celui de pe frații mai mari, te face să crezi că și în interiorul lui Seria 1 există un ecran tactil. Din păcate nu e așa. Poate odată cu viitoarea generație.
Modelul de test a venit echipat cu faruri de tip LED, care funcționează exemplar pe timp de noapte, cu o cameră de marșarier care nu excelează neapărat prin calitatea imaginii, cu scaune încălzite, cu un sistem de încărcare prin inducție pentru telefonul mobil și cu pilot automat adaptiv.
Având în vedere că majoritatea clienților din acest segment sunt tineri, iar tinerii răspund foarte bine la tehnologie și la un aspect futurist, Seria 1 ar putea să-i dezamăgească cu instrumentele de bord analog, ascunse în spatele unui volan M extrem de atrăgător.
Design
Și dacă tot am rostit cuvântul „atrăgător”, haideți să vorbim și despre design. Faceliftul nu a adus foarte multe modificări pe Seria 1. Poate doar un aspect ceva mai contemporan. Avem blocuri optice ușor redesenate, o grilă frontală proeminentă și un design nou pentru spoilerul față.
Posteriorul primește o infuzie de personalitate, grație noilor stopuri, alungite și cu o semnătură LED aparte. În sfârșit, stopurile lui Seria 1 nu mai seamănă cu cele ale lui Volkswagen Polo.
Dacă optați pentru un set de jante de 17 inch, atunci mașina începe să arate echilibrat, fără a ieși în evidență. Iese doar pe timp de noapte, atunci când semnătura LED îi conferă personalitate și un aer tehnologizat.
Ne-a placut
- Ergonomia
- Ținuta de drum
- Consumul redus
Nu ne-a placut
- Vibrațiile motorului diesel
- Conservatorismul interiorului
- Suprafața vitrată
Date tehnice - BMW Seria 1 (5 usi) facelift 2.0 Diesel Turbo (118d) 150CP 4x4 Man6 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
Scump, într-adevăr.
La pret de achizitie trebuie o stea.
Chestiunea este ca germanii de exemplu, au tinut pasul cu scumpirile, inflatie, etc, adica cine isi permitea un seria 5 acum 15 ani, isi permite si acum, la un pret aproape dublu.
Romanii isi permit ..vezi stirea cu vanzarile pe 2017 la noi :).
Inteleg asta, si inteleg si ca seria 1 de acum e cat un seria 3 mai vechi, si ca toate masinile au crescut si ca sunt mai mult dotari dar God damn!!!
Aproape pret de seria 5 break de acum 2 ani tot cu motorde 2.0 si 200 cp