Marti, 19.07.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Știți sentimentul acela de neputință care apare atunci când ai în față un geamantan plin ochi și tu trebuie să mai strecori acolo un tricou sau o eșarfă? În mod normal nu ar mai intra nici măcar un capăt de ață, dar forțezi și rămâi surprins că valiza a reușit să înghită și tricoul. Și ar mai primi și o eșarfă bonus.
Când toată lumea simțea că segmentul SUV-urilor a devenit deja prea înghesuit, iar mașinile par să își sufoce clienții cu ofertele lor, Audi s-a gândit să ofere încă o alternativă publicului care caută un SUV urban.
Se numește Q2 și, în ciuda aparențelor, are loc în gama destul de aglomerată a Q-urilor create la Ingolstadt. Asemeni valizei fără fund, și piața SUV-urilor pare fără fund, gata să înghită mereu noi modele, mai ales dacă ele poartă o etichetă premium.
Audi Q2
1.6 TDI 116CP Man Basic
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
Motor / Transmisie
Iar o etichetă premium se aplică cel mai bine doar alături de un motor consacrat, fie el și împrumutat de la un părinte de volum, cum este Volkswagen. Q2 poate fi comandat și cu un motor pe benzină de numai un litru și 116 cai putere, însă noi ne-am gândit la pragmatismul românilor și am pus mâna pe dieselul entry-level de 116 cai putere.
Clasicul TDI cu patru cilindri și 1.6 litri, strecurat sub capota scurtă a noului Q2, se achită bine de îndatoriri. Asta doar dacă treci peste caracterul gutural pe care îl simți și în habitaclu. Sunetul dieselului devine intruziv, mai ales când sari de 2500 de rotații. Sfatul nostru este să uitați de astfel de mofturi de fată de pension și să căutați toate zonele de turații pentru a descoperi plaja de cuplu pe care mașina se simte cel mai bine. Adică zona aia în care găsiți cei 250 de Nm.
E adevărat că nu sunt pornirile animalice pe care Audi le ascunde într-un motor V6 sau V8. Pentru asta ar fi indicat să mai scoateți ceva bani din buzunar și să alegeți motorul de 190 de cai.
Dacă sunteți un client care caută o rulare cuminte, preponderent urbană, fără exagerări, unitatea 1.6 TDI este fix ce recomandă doctorul.
Agregatul de 116 cai putere este asistat de o transmisie manuală, cu șase rapoarte, etajată corect și calibrată pentru a primi precis fiecare treaptă pe care o selectezi. Cutia este o soluție potrivită și accesibilă pentru publicul din România, care oricum încă fuge de transmisii automate.
Consum
Chiar dacă se adresează unei pături sociale care se învelește cu sume ridicate în viața de zi cu zi, Audi Q2 nu face concesii în materie de eficiență. Cu multe porțiuni pe care am folosit nici 50% din puterea mașinii (adică drumuri naționale), consumul a oscilat între 5 și 5.7 litri la 100 de kilometri.
Pentru cei care vor folosi mașina în mediul urban, adică acolo unde se simte ea cel mai bine, valorile consumului vor fi influențate de un sistem start-stop. Acesta oprește și repornește motorul cu o ușoară vibrație și un ușor zgomot, dar nu va deranja pe nimeni.
Media anunțată de producător este de 4.4 litri, ușor mai ridicată decât cei 4.2 litri ai lui Mini Countryman.
Performanţe
Audi Q2 nu își propune să participe la vreun concurs de sprint. Poate doar versiunile sale de top să se gândească la cifre de accelerație care impresionează. Motorul de 1.6 litri își face doar datoria, fără a lăsa impresia de sportivitate.
Prin urmare, accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 10.2 secunde. Din fericire, valoarea este suficient de bună pentru a lăsa în urmă un Countryman cu putere echivalentă.
Viteza maximă ajunge la 197 de km/h, din nou mai bună decât cea a rivalului britanic.
Interior
Interiorul noului Audi Q2 se aliniază trendului super tehnologizat pe care mizează Audi. Habitaclul este croit după șablonul lui Audi A3, ceea ce se caracterizează printr-un singur cuvânt: simplitate.
Ergonomia este exemplară, cu butoane puține și bine țintite, dublate de un indicator sonor care confirmă apăsarea. În acest fel, ochii rămân mereu ațintiți asupra drumului. Pe volan, funcțiile se aglomerează și e nevoie de acomodare, mai ales atunci când aveți în locul instrumentelor de bord clasice deja celebrul ecran Virtual Cockpit.
Materialele sunt de bună calitate, însă doar în partea superioară a planșei de bord și a fețelor de uși. Aici, plasticul este moale și prietenos, iar pe măsură ce cobori el devine tare și auster. Finisajele sunt excelente, iar inserțiile din aluminiu și designul gurilor de ventilație te fac să înțelegi că mașina în care te afli este una premium.
Încă de când deschizi ușa descoperi spațiu suficient pentru depozitarea obiectelor de prin buzunare sau geantă. Avem loc pentru sticle de apă și alte elemente în portieră, există suport de pahare pe consola centrală și un spațiu pentru telefonul mobil la baza planșei de bord. Cotiera este destul de mică, iar torpedoul se dovedește chiar generos.
În ceea ce privește spațiul oferit pasagerilor, trebuie să știți că Audi Q2 poate transporta chiar și doi pasageri adulți pe locurile din spate. Cu trei o să fie ceva mai greu, din cauza tunelului median. Doi însă, au loc suficient la cap și la picioare.
Fără îndoială, Q2 este mai spațios decât Countryman. Iar asta se vede și în portbagaj, unde există o capacitate totală de 405 litri, cu mult peste cei 350 ai lui Countryman.
Preţ de achiziţie
Audi nu a publicat prețurile lui Q2 pentru piața din România, însă a lăsat să se înțeleagă că va fi ceva mai scump decât A3 și mai ieftin decât Q3. În condițiile în care noul A3 Sportback facelift pornește de la 27.000 de euro, fix în versiunea diesel de 1.6 litri, atunci ne putem aștepta ca un Q2 1.6 TDI să fie cu cel puțin 1500 de euro mai mult.
Actualmente, un Countryman diesel pleacă de la 25.500 de euro, ceea ce înseamnă că viitorul Q2 ar urma să fie ușor mai piperat.
Siguranţă
Audi Q2 nu a fost încă testat de organismul internațional EuroNCAP, însă dezvoltarea sa pe platforma MQB a celor de la Volkswagen îl califică automat la un punctaj maxim. Asta pentru că toate modelele care au avut la bază această arhitectură au avut un comportament foarte bun la testele de impact.
Premizele sunt dublate și de multitudinea sistemelor de siguranță, care includ, pe lângă clasicele avertizări la depășirea benzii și monitorizarea unghiului mort, și o tehnologie de recunoaștere a pietonilor.
În plus, există și un sistem de frânare automată de urgență. Iar pentru orele petrecute în trafic aglomerat apare conglomeratul Traffic Jam Assist, care permite o rulare semi-autonomă, cu mâinile pe volan, păstrând banda de circulație și distanța față de celelelte mașini.
Ţinută de drum
Audi știe că modelele sale trebuie să se adreseze unei mase cât mai mari de oameni. Prin urmare, un crossover ca noul Q2 trebuie să fie ușor digerabil și la capitolul ținută de drum. Așa că Audi nu a rigidizat excesiv suspensia, preferând un echilibru între rularea confortabilă și cea ușor implicată. Mai exact, în oraș, suspensia absoarbe bine denivelările, fără să transmită zgomote neplăcute în habitaclu, iar în afara lui păstrează bine aderența.
Q2 se mișcă bine pe viraje, iar șasiul îi permite să mai estompeze din senzația de ruliu. O misiune dificilă, prin urmare apreciem efortul. Mai ales pe versiunile de top, care primesc o articulație posterioară de tip multi-link.
Mezinul familiei Q vine și cu o direcție progresivă, care le va permite doamnelor și domnișoarelor să manevreze mașina foarte ușor, fie când sunt în parcare, fie când se strecoară pe o stradă îngustă. La viteze mari însă, ea devine ceva mai rigidă și mai precisă, orientând bine mașina. Din păcate, și aici ca și pe majoritatea modelelor Audi, feedback-ul aproape că nu există.
Vizibilitate
Fiind vorba despre un crossover de mici dimensiuni, Audi Q2 nu ar trebui să pună mari probleme de vizibilitate. Și totuși, dimensiunea ultimului rând de montanți este atât de mare încât poate crea unele neplăceri.
Luneta este generoasă, dar înclinată prea mult, iar suprafața vitrată generală este și ea destul de limitată. Un tribut plătit designului sportiv.
Din fericire, oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar poziția la volan este ușor mai înaltă decât într-un A3, ceea ce ajută mult.
Tehnologie
Vă mai aduceți aminte ce performanțe aveau primele noastre calculatoare? 128 de Mb, Hard Disk de maxim 10 GB? Puterea de calcul a computerului instalat pe Audi Q2 pare o adevărată rachetă pe lângă acele unități pe care ne chinuiam să rulăm jocuri ca Fifa 99 sau GTA2.
Nu e de mirare că și Virtual Cockpit (adică afișajul digital din spatele volanului) și sistemul multimedia central pot rula Google Street View la o viteză bună și cu o grafică excelentă. Mai mult, navigația 3D a depășit gradul de fidelitate pe care îl promite cea de la BMW.
Și tot ca o referință la rivalii bavarezi, Audi Q2 are un Head-up Display color, lizibil, prietenos și bine gândit. Din păcate este proiectat pe o bucată de sticlă puțin cam mare.
Pentru conectivitate deplină, Audi oferă noul Q2 împreună cu un SIM integrat, care poate permite conectarea la internet a dispozitivelor pasagerilor. Internet în mașină. În cazul mașinii de test a fost atât de bun, încât am reușit o transmisie live pe pagina de Facebook Automarket, conectați la rețeaua lui Q2. Totul a mers excelent.
Pe lângă sistemele de siguranță amintite mai devreme, există lumini LED, un asistent la parcare (laterală, cu spatele, cu fața), scaune ce pot fi reglate electric și un sistem de sunet Bang & Olufsen, singurul din acest segment.
Design
Audi a încercat o rețetă ușor diferită cu noul Q2. Un crossover cu forme noi, cu o parte frontală agresivă și cu un profil derutant.
Dimensiunile generale par să fi dus mai departe ideea lansată de fratele mai mare Q7, și anume că nu trebuie să ai o gardă la sol foarte mare și o alură de Defender pentru a putea să te numești crossover.
Partea frontală este neașteptat de agresivă pentru un model din acest segment, cu o grilă octogonală, cu faruri angulare și cu o semnătură LED nouă. Prizele de aer din spoilerul frontal contribuie și ele la aerul sportiv, deși sunt false. La fel este și difuzorul de aer posterior, care înglobează țeava de eșapament cromată.
Stopurile mă trimit cu gândul la un Volkswagen Polo pe steroizi, însă LED-urile lor vor fi ușor de recunoscut pe timp de noapte. În plus, ele sunt disponibile cu o semnalizare LED dinamică, așa cum vedem pe Audi A8 și Q7.
Profilul pare un experiment pe care unii îl vor iubi, iar alții îl vor detesta. Totul din cauza sau datorită liniei mediane. Plafonul coboară spre partea posterioară, ceea ce contribuie la aspectul sportiv.
De reținut că noul Audi Q2 poate fi personalizat cu o mulțime de culori de caroserie și de interior, germanii promițând undeva la cinci milioane de posibilități de amestecare a nuanțelor.
Jantele sunt disponibile chiar și cu dimensiuni de 19 inch, adică suficient cât să facă o impresie bună pe stradă.
Ne-a placut
- Spații de depozitare
- Portbagaj generos
- Tehnologia
Nu ne-a placut
- Motor ușor zgomotos
- Calitatea materialelor din zona inferioară
Date tehnice - Audi Q2 1.6 TDI 116CP Man Basic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Audi
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
-
Constructorul german de automobile anunță două pachete noi pentru electricul Q8 e-tron în Europa. Acestea sunt denumite S Line Competition și Carbon Style. (Marti, 06 August)
Da, se dau pupici (4,4) fiindcă e marca cu patru găuri în față și alte patru în spate. Mai găsești undeva așa ceva ?
Pentru ca v-am aratat contradictia intre ceea ce constatati in test si nota acordata?
Pentru ca Puteti?
Ori doar pentru ca nu sunteti corecti?
Daca sunteti firma serioasa ar trebuii sa-l repostati.
Daca nu....... inseamana ca recunoasteti ca nu sunteti.
Nu zic c-ar fi o masina rea nici macar entry-level-ul Q2 (3 cilindri, 116 CP), doar ramin convins ca fudulia "status-ului" ramine tentanta pentru multi.
cifrele celor de la audi nu mint, daca ai unde sa le testezi te vei convinge. De curand am parcurs 8000 de km afara din tara si pe autostrada masina consuma 4.2-4.3 in orasele mari cu o infrastructura foarte buna nu imi sarea consumul de 5.5-6 l/100km motor 2TDI 140 cp. In conditiile in care in tara pe europene consuma 4.8/5.4 (in functie de trafic) si in orase aproximativ 7l la 100 km.
Ai niste banuti,clar iti iei Polo.Daca peste o vreme ai mai strans ceva....nu poti decat Golf(o masina extrem de exclusivista de altfel!)
Mai strangi un pic cureaua si faci saltul la Passat,sa crape vecinii de ciuda.
Iar daca vrei sa-i zapacesti pe toti,o singura optiune,Audi:-)))))))))))
Nu conteaza ca toate arata la fel de la o generatie la alta, ca au falsificat motoare,vw si cu audi,astea-s baza!