Drivetest Alfa Romeo Giulia

2.9 Benzina Biturbo 510CP Aut8 QV
Alfa Romeo Giulia zoom
de Dragoș Băltățeanu
Luni, 23.05.2016
Salvatore della patria

Au trecut mai bine de patru ani de când Alfa Romeo a vândut ultimul exemplar al modelului 159. De atunci, celebra marcă italiană a supraviețuit doar cu ajutorul modelelor MiTo și Giulietta. Anunțată drept o revoluție, berlina Giulia s-a lăsat așteptată atâta amar de vreme, pentru că, spun oficialii mărcii, nu s-a făcut nici un compromis în dezvoltarea acestui model. Am putut vedea noul model în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna anului trecut, iar de atunci au mai trecut câteva luni bune până când am putut lua contact cu modelul ce va readuce marca Alfa Romeo în atenția tuturor.

Am călătorit în Italia, la centrul de testare de la Balocco, pentru un eveniment organizat de grupul FCA. Aici am putut conduce pentru prima dată două versiuni ale modelului Giulia: diesel 2.2 litri de 180 CP și puternicul 2.9 de 510 CP rezervat versiunii Quadrifoglio.

Vom lăsa varianta diesel deoparte, spunând doar că este mai mult decât promițătoare, urmând a reveni cu un test detaliat atunci când Giulia va veni în țara noastră, spre finalul verii. Vom povesti despre versiunea Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde - sau QV - un real concurent pentru BMW M3 sau C63 AMG. Am putut conduce noul model performant doar pe pista de la Balocco și doar în varianta cu cutie automată.

Alfa Romeo Giulia
2.9 Benzina Biturbo 510CP Aut8 QV

  • Pret de pornire nc €
  • Pret model testat 78.000 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru noul Giulia QV, inginerii mărcii Alfa Romeo spun că nu au făcut nici un fel de compromis. Începând cu motorul, inima acestei berline performante a cărei misiune este de a readuce marca Alfa în lumina reflectoarelor. Sub capotă avem un motor biturbo V6 de 2.9 litri cu un unghi de 90 de grade între cilindri. Deși comunicatul oficial spune că motorul este de "inspirație" Ferrari, este foarte clar faptul că propulsorul este împrumutat din banca de organe a Căluțului Cabrat. Este, de fapt, motorul folosit și de modelul 488 GTB, dar cu doi cilindri în minus. Chiar și așa, uzina de 2.891 cmc poate produce 510 cai putere la 6.500 rot/min, iar cuplul maxim este de 600 Nm la 2.500 rot/min. Puterea este impresionantă, cifra fiind mai mare față de ce oferă un BMW M3 sau Jaguar XE 3.0. 

Toți cei 510 CP sunt transmiși către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze manuale cu șase trepte sau printr-o automată cu opt trepte marca ZF. Axul cardanic este fabricat din carbon din rațiuni de greutate (același cardan de carbon este disponibil pe toate versiuniile modelului Giulia), iar un diferențial activ (numit oficial Alfa Torque Vectoring) are grijă ca puterea să ajungă în mod corespunzător la cele două roți din spate. Apropo, este prima Afla cu tracțiune spate după mai bine de 30 de ani. Ultimul model Alfa care transmitea puterea către puntea spate a fost Alfa Romeo 75.

Pornirea motorului se face prin intermediul unui buton roșu amplasat direct pe volan, o altă reminescență Ferrari. Acesta se trezește la viață cu un sunet gutural transmis prin intermediul celor patru evacuări amplasate simetric. Atunci când îl ducem către linia roșie, avem parte un mârâit nervos care se amplifică în intesitate, dar nu devene niciodată supărător.

Motorul este o reușită din punctul de vedere al plăcerii la utilizare. Urcă extrem de rapid în ture, puterea este disponibilă aproape imediat, iar cutia automată cu mod secvențial schimbă fulgerător. Pentru o experiență totală, Alfa și-a dotat modelul cu clapete de dimensiuni mari amplasate pe coloana volanului. Un simplu impuls și treapta este schimbată instant. Treptele pot fi schimbate și cu ajutorul levierului, care trebuie mutat către cel de la volan pentru a trece în modul manual. Versiunea cu cutie manuală dispune de un sistem de sincronizare a turației la retrogradare, sistem ce elimină necesitatea de a face heel and toe atunci când retrogradăm.

Consum

Consumul nu este un criteriu pentru cel care va alege să achiziționeze o Alfa Romeo Giulia QV. Dar inginerii italieni nu au ignorat acest aspect. Vor exista și clienți care vor folosi mașina asta zilnic, deci aceștia vor dori ca Giulia să ofere un consum decent.

Pentru a reuși acest lucru, Alfa și-a dotat modelul cu un sistem de întrerupere a trei cilindri atunci când mașina rulează în regim de autostradă la o viteză constantă de 130 km/oră. Astfel, cifrele oficiale spun că Alfa Romeo QV consumă în medie 8.5 litri/100 km. Consumul în regim extraurban este de 6.1 litri/100 km, iar în oraș acesta va urma la 12.8 litri/100 km. Cifrele sunt comparabile cu cele ale unui BMW M3, acesta având o medie de 8.8 litri/100 km sau Mercedes C63 AMG, cu o medie de 8.4 litri. 

Din păcate nu am putut evalua consumul în condiții reale de utilizare, testul din Italia oferindu-ne posibilitatea de a conduce doar pe circuitul de test de la Balocco. 

Performanţe

Cu ajutorul impresionantului motor cu gene Ferrari, Alfa Romeo QV se dovedește a fi cea mai performantă mașină din segmentul berlinelor puternice de clasă medie. Cu ajutorul celor 510 CP, Alfa Giulia QV poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 3.9 secunde, iar viteza maximă anunțată este de 307 km/oră.

Sunt cifre care depășesc lejer orice concurență. BMW M3 accelerează în 4.3 secunde până la 100 km/oră, iar viteza maximă este limitată la 250 km/oră. Mercedes C63 se apropie cel mai mult, având puterea similară: 0-100 km/oră în 4 secunde, cu viteza maximă oprită electronic la 250 km/oră.

Pe circuitul de testare de la Balocco am putut simți pe propria piele enormele resurse de putere ale modelului Giulia QV. Accelerația este fulminantă, iar pe liniile drepte am depășit 250 km/oră. Puterea este disponibilă în orice treaptă de viteză, dar spre deosebire de frații germani cu comportament chirurgical, Alfa Giulia QV este mai iertătoare atunci când exagerăm în viraje.

Interior

Din nou, compromisul nu a fost un cuvânt în vocabularul designerilor italieni atunci când acestia s-au adunat să conceapă interiorul modelului Giulia QV.

Scaune profilate Sparco, spătar din fibră de carbon, spațiu suficient atât în față cât și pe bancheta din spate, plus un portbagaj de 480 litri. Nu avem chiar calitatea pe care o regăsim într-un Audi, producătorul care oferă probabil cele mai bune interioare la această oră, dar Giulia QV se apropie mult de oferta germană. Bordul este îmbrăcat în piele, iar unde nu este piele avem inserții de fibră de carbon. Volanul are dimensiuni ideale, cu partea de jos ușor teșită. Cele trei spițe sunt subțiri, dar există loc pentru câteva butoane de la sistemul audio și cruise control.

Comenzile pentru sistemul audio au fost mutate pe consola centrală, alături de noul buton rotativ care controlează sistemul multimedia și de controller-ul sitemului DNA Pro, de unde se pot alege modurile de rulare. Pedalierul este metalic, iar pedala de accelerația este lungă și prinsă în podea. Singurele elemente mai enervante sunt manetele pentru semnalizator și ștergătoare. Alfa a ales sistemul cu impuls, maneta rămânând mereu pe centru după alegerea comenzii. Personal, nu apreciez acest sistem care a fost folosit și de BMW și Opel pentru o vreme.

Avem frână de parcare electronică, iar butonul pentru deschiderea portbagajului este ascuns undeva lângă cel pentru deschiderea capotei, dar una peste alta, efortul italienilor este demn de un segment superior. Alfa Romeo Giulia QV poate sta fără rușine lângă BMW M3 și Mercedes C 63 AMG.

Preţ de achiziţie

Alfa Romeo Giulia va sosi în țara noastră undeva la începutul lunii septembrie. Listele complete de prețuri vor fi comunicate ulterior, dar am aflat că prețurile vor începe de la 78.000 euro cu TVA inclus pentru performanta versiune Giulia QV. În ceea ce privește varianta cu motorizare diesel, prețurile vor porni din jurul zonei de 33.000 euro cu TVA inclus.

Pentru Quadrifoglio Verde, prețul este similar cu cel al unui BMW M3, fiind clar că acesta este principalul concurent pentru modelul italian.  

Siguranţă

Alfa Romeo Giulia a primit 5 stele EuroNCAP în sesiunea de teste din vara anului 2016, reușind un scor excelent - 98% - la categoria Protecția pasagerilor adulți.

Alfa și-a dotat modelul Giulia cu toate tehnologiile moderne din domeniu, inclusiv un sistem de detectare a unui posibil impact și frânare automată numit Forward Collision Warning (FCW) cu Autonomous Emergency Brake (AEB). Sistemul poate detecta inclusiv pietonii folosind informațiile de la radarul frontal amplasat în spoilerul față și de la camera de luat vederi frontală.

Vom reveni asupra acestui capitol cu punctajul oficial după ce Giulia va trece prin testele organizației EuroNCAP.

Ţinută de drum

Am condus noua Alfa Giulia QV doar pe asflatul extrem de curat și lipsit de denivelări al pistei de teste de la Balocco. Chiar dacă am încălecat o serie de vibratoare pentru a simți comportamentul amortizoarelor active, experiența nu se compară cu cea a unui drum normal și a denivelărilor întâlnite pe o șosea publică. Așadar, vom aprecia cu reținere comportamentul rutier al Giuliei până când vom avea ocazia să o conducem și șosea.

La Balocco, Giulia QV a impresionat. Caroseria din aluminiu cu numeroase elemente de carbon (capotă, plafon, eleron spate, aero splitter față) are o rigiditate impresionantă, iar mașina se simte extrem de agilă.

Amortizoarele sunt active, iar comportamentul acestora și răspunsul accelerației pot fi modificate de cel de la volan prin rotirea butonului DNA Pro. Acesta are patru poziții: Dynamic, Natural, Advanced Efficency și Race. În modul Race, toate sistemele de asistare sunt anulate, dar chiar și așa mașina rămâne controlabilă și extrem de comunicativă.

Spatele pleacă progresiv și o contrabracare aduce imediat mașina pe trasa corectă. Jucăușă și distractivă, Alfa Giulia QV poate fi folosită cu brio pe circuit tur după tur. Este clar că Giulia este un model extrem de studiat și de bine reglat pentru a satisface și un proprietar foarte pretențios. Iar dacă un M3 te poate intimida și mușcă dacă greșești, Giulia QV este mai primitoare și iertătoare cu cel de la volan.

Direcția este extrem de precisă și directă, raportul de demultiplicare fiind de doar 11.8. Mașina comunică permanent cu cel de la volan, iar reacțiile sunt intuitive, fără a te surprinde în mod neplăcut.

Vizibilitate

Nu sunt probleme pe frontul vizibilității. Parbrizul este mai îngust decât în cazul altor modele concurente, dar totuși suficient de amplu, poziția la volan poate fi reglată pentru a putea vedea fără probleme în toate direcțiile, iar senzorii de parcare asigura un plus de siguranță la manevre.

O cameră de luat vederi asigură imagini atunci când manevrăm mașina cu spatele.

Atenție, pentru versiunile Giulia cu cutie manuală, treapta de mers înapoi se angajează la fel ca la modelele BMW, prin tragerea forțată a levierului către cel de la volan și apoi către înainte.

Tehnologie

Pentru că o mașină de succes este în ziua de azi mai mult decât o combinație reușită motor-șasiu-suspensii, italienii de la Alfa au investit masiv și în zona tehnologiilor pe care le întâlnim astăzi pe aproape toate automobilele moderne.

Am vorbit mai sus de faptul că Giulia este echipată cu sisteme care îi permit recunoașterea pietonilor și a automobilelor din față și poate avertiza și chiar opri automat mașina în cazul în care cel de la volan nu reacționează. De asemenea, în partneriat cu Magneti Marelli, a fost dezvoltat sistemul Alfa Chassis Domain Control (CDC) creierul electronic al mașinii. Acesta coordonează toate sistemele electronice de la bord: DNA Pro, Torque Vectoring, Active Aero Splitter, suspensia activă și ESC.

Pentru infotainment, Alfa a dezvoltat un nou sistem multimedia cu display de 8.8 inch numit Connect 3D Nav. Acesta este controlat cu un buton rotativ amplasat pe consola centrală, în spatele schimbătorului de viteze, și îi oferă celui de la volan atât sistem de navigație cât și posibilitatea conectării unui telefon inteligent. Sistemul poate fi comandat și vocal. Un al doilea display este amplasat între cele două indicatoare analogice din bord. Alfa mai oferă sisteme de avertizare pentru părăsirea accidentală a benzii de rulare și avertizare pentru unghiul mort. De asemenea, pentru versiunea performantă QV sunt disponibile opțional frâne de carbon.

Design

Orice s-ar spune, noua Giulia este o mașină frumoasă. Arată bine din orice unghi și face cinste siglei pe care o poartă.  Agresivă atunci când este privită din față, dar cu numeroase linii voluptoase, Giulia - și în special Giulia QV - întoarce toate capetele. La primul contact pare mai mică față de modelul 159, pe care teoretic în înlocuiește, dar are dimensiuni similare cu cele ale concurenței germane: Audi A4, Mercedes-Benz C-Klasse sau BMW Seria 3: 4.6 metri lungime, 1.8 lățime și 1.4 înălțime. În cazul lui Giulia QV, avem și o greutate de 1.580 kg.

Alfa Romeo revine în forță și dovedește că poate fi din nou un brand care merită toată atenția noastră. După o lungă incubație, Giulia are toate șansele să readucă legendara marcă italiană în topul preferințelor clienților europeni, dar nu numai.

Pentru Alfa, Giulia este un produs global: va fi vândut atât în Statele Unite, cât și în America Latină sau China. Vor urma versiuni cu tracțiune integrală și un foarte probabil break. Iar un prim target a fost deja fixat: Alfa Romeo vrea să vândă peste 100.000 de unități până la finalul anului viitor.

Nu ne-a placut

  • Avertizarea de frânare de urgență se activează prea ușor
  • Manete cu impuls pentru semnalizare și ștergătoare
  • Preț
Date tehnice - Alfa Romeo Giulia 2.9 Benzina Biturbo 510CP Aut8 QV
Combustibil
Benzina
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
2891
Lungime mm
4639
Putere maxima CP (rpm)
510 (6500)
Latime mm
1873
Cuplu maxim Nm (rpm)
600 (2500)
Inaltime mm
1426
Viteza maxima km/h
307
Greutate kg
1650
Acceleratie 0-100 km/h s
3.9
Ampatament mm
2820
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
58
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
480
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Alfa Romeo Giulia

Ultimele teste

Comentarii (29)

  • Uau. Îmi era teamă că Alfa va scoate un model care iar va sta în umbra triadei. Dar uau. Prima dată am citit pe Top Gear ce impresii plăcute le-a lăsat, dar nu am fost total convins. Dar văd că părerea începe să fie unanimă. Mă bucur sincer pentru Alfa, chiar dacă e scumpă.
    80 4
  • din dieselul de 2,2L se putea scoate ceva mai mult...oricum e o evolutie de la 2,4 si tot 210cp...la...
    8 42
  • Se pare ca Alfa si-a mai revenit, dar cu o floare nu se face primavara.
    32 11
  • Se pare ca o parte din poze au fost facute asta toamna...
    9 9
  • Ma bucur pentru Alfa. Era si timpul sa revina. De asemenea ma bucur ca pune o presiune foarte mare pe triada germana si poate cu ocazia asta se mai trezeste si BMW!
    36 6
  • mircea
    @CGI
    Sunt fotografiile on location făcute de fotografi profesioniști și puse la dispoziție de Alfa Romeo în cadrul evenimentului. Pentru fotografii realizate de noi la test, te invităm pe pagina de Facebook Automarket.
    27 0
  • schumi
    Urmeaza Stelvio. ;-)
    25 1
  • Sper sa sufere de o depreciere cat mai mare, specific fiat, alfa romeo... ca sa o pot cumpara si eu pe la vreo 30.000 sh :))
    9 38
  • Poate incercati sa adaugati si cateva secvente video in review-uri?
    Asa, ca ideie..
    20 1
  • excelent gasit titlul !
    este bine ca mai apare un Alfa, Jaguar , Volvo la atata monotonie teutona...
    32 5
  • Bogdan
    Stiu de ce nu o cumpar. Nu am unde sa montez enormitatea de numar de inmatriculare pe bara fata.
    Arata superb iar specificatiile dau cel putin pe hartie foarte bine
    25 4
  • albastru
    Un Audi A6 Iinainte de facelift nereusit made in china,
    5 60
  • Daca pastrau farurile de la 159 rotunde nu vreau sa stiu ce iesea...cred ca o bijuterie. Asa e o porcarie chinezeasca pe afara. Interiorul e chiar frumos nimic de zis.
    Alfe adevarate au fost 159, GT, Brera, Mito, Giulietta,8C Spider & Competitione si cateva clasice. In rest slabut....mai ales asta.
    8 40
  • 159, GT, Brera si MiTo nu sunt "adevarate" Alfa Romeo, din pacate :)
    12 13
  • Giulia nu are CD Player, am senzatia ca e singura in oferta actuala. Ma insel?
    3 8
  • @ztele Pt mine sunt adevarate si nu are nimeni cum sa imi schimbe parerea. Pt. tine care sunt ?
    4 10
  • Nu sunt adevarate in sensul ca nu sunt pure.
    Pentru mine 75 e. Si Giulietta din anii '80, si 166, si Spyder.
    13 11
  • alfonso
    In articol scrie ca greutatea e de 1.580 kg, iar in tabelul de la sfarsit e trecut 1650. Puteti sa va hotarati ? Sau prima e greutatea la gol (dry weight) ?
    7 3
  • @ztele
    Alfa e o marca dinamica, iar 166 nu-i facea cinste deloc. 166 a fost un esec, atat in termeni de vanzari, fiabilitate, cat si dinamica.
    Alfa 159 macar a avut un cuvant de spus in fata seriei 3, pe cand 166 a fost un esec total in fata seriei 5.
    19 3
  • 78000 euro pentru un supercar (3,9 s/100, 307 kmh ) este un preț foarte bun.
    Dar 510 CP pe puntea spate este 51% crimă cu premeditare. Ce faci dacă ești cu piciorul pe accelerație și mai și strănuți ?
    8 22
  • LOL 78 000 Euro pffff! Jesus ! La banii astia imi iau Mercedes CLA 45 AMG si imi mai si raman bani de o afacere una alta !! Scump !
    3 44
  • Liviu: 166 a fost probabil cea mai fiabila masina pe care am avut-o vreodata. Stiu ca suna cretinesc.
    Seria 5 nu ma interesaza catusi de putin, la fel cum nu m-a interesat vreodata cat de bine sau de rau se vand masinile care-mi plac mie.
    28 9
  • MARIUS
    DE CAND FACE AUDI CELE MAI BUNE INTERIOARE ?
    23 13
  • @MARIUS
    Incepand cu anii 2003-2005...
    9 18
  • BMWHO?
    15 11
  • @ztele
    Pareri si pareri. Veriosara tatalui meu a avut de noua un 75....o masina care nu mi-a placut niciodata. Din topor totul la ea....166 are botul ala de mistret iar nu l-as lua nici picat cu ceara. Pure ? Hm....mai pur ca un GT, 8C sau o Brera nu stiu ce ar putea fi de la Alfa...
    6 12
  • Marius
    Imi pare bine ca au revenit dar cum a zis si cineva mai sus este greu cu o floare nu se face primavara , in orice caz le doresc succes .
    13 1
  • Vector de imagine f. eficient pentru resuscitarea marcii italiene - fiindca le-a "iesit" o masina realmente dinamica, echilibrata si placuta la condus "tare".

    ...UNDE s-ar putea insa utiliza macar 70% din cei 510 CP?! - ma-ntreb eu. Ca romanul naiv, evident, fiindca circuite-s destule, desi nu la noi.
    Nu ma suspectati oricum de invidie vs. bogatani, ca peste 5 ani as putea sa-mi iau si io una SH la sfert de pret.
    Hmm, cred c-o s-o inmatriculez in Bulgaria totusi... plus c-ar trebui sa incep de pe-acu' sapaturile. Ca sa gasesc petrol, clar. :-)
    13 2
  • cand o aparea ca model de serie,pa-pa concurenta bmw,vw sau ce vreti voi.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru