Drivetest Mitsubishi Outlander PHEV
2.2 DI-D 150CP Instyle Navi 4WD autoVineri, 03.05.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Outlander este un nume important pe piața SUV-urilor din România. Iar acum a ajuns la a treia generație. Publicul românesc a apreciat mai ales a doua generație, cu și fără facelift, fiind unul dintre cele mai răspândite SUV-uri de acest gen la noi în țară. Odată cu a treia generație, Mitsubishi a decis să întoarcă pagina în ceea ce privește designul și să ofere un model global. Astfel, actualul Outlander este identic din punct de vedere al designului cu modelele oferite și Japonia sau Statele Unite ale Americii.
Mitsubishi Outlander PHEV
2.2 DI-D 150CP Instyle Navi 4WD auto
- Pret de pornire 22.308 €
- Pret model testat 41.032 €
- Taxa auto 396 €
Motor / Transmisie
Mitsubishi oferă doar două variante de motorizare pentru noul Outlander. Prima este motorul pe benzină 2.0 MIVEC de 150 CP, o variantă care nu va fi extrem de populară printre clienții din țara noastră. Asta pentru că publicul românesc preferă dieselul când vine vorba de SUV-uri de asemenea calibru, iar în acest domeniu Mitsubishi oferă propulsorul 2.2 Di-D ce dezvoltă tot 150 CP. Deși eticheta oficială este 2.2, acest propulsor este de fapt un pic mai mare, având o capacitate cilindrică de 2.268 cmc. Cei 150 CP sunt dezvoltați la 3.500 rpm, iar cuplul motor maxim este de 380 Nm la 1.750 rpm.
Motorul este rafinat și elastic, ca de altfel toate propulsoarele diesel Mitsubishi de producție proprie. Cuplul este livrat la turații joase, astfel că Outlander este suficient de sprinten indiferent de regimul de turație. Modelul de test a venit dotat cu cutie de viteze automată cu șase trepte. Deși nu este cea mai rapidă cutie din lume atunci când vine vorba de schimbatul treptelor, se achită bine de jobul pe care îl care de făcut. Pentru cei care preferă să schimbe treptele manual, acest lucru poate fi făcut prin intermediul clapetelor de aluminiu amplasate în spatele volanului. Dacă dorim să revenim în modul automat, este suficient să ținem apăsată clapeta din dreapta pentru câteva secunde.
Consum
Pe lângă faptul că este rafinat și suficient de puternic, motorul diesel de pe Outlander oferă și cel mai bun consum din clasa sa. Oficial, propulsorul Di-D consumă în medie 5.8 litri/100 km chiar și asociat cu o cutie de viteze automată. Cei mai apropiați concurenți la acest capitol este Chevrolet Captiva facelift 2.2D, cu un consum de 6.4 litri, Kia Sorento 2.2 CRDI cu 6.7 litri/100 și Honda CR-V 2.2 i-DTEC cu 6.8 litri/100 km. Restul concurenței raportează consumuri medii peste 7 litri/100 km.
În timpul testului nostru am parcurs un traseu extraurban destul de lung, iar computerul de bord a arătat chiar 5.7 litri/100 km. La uz în mediul urban, consumul de carburant crește la 9 litri/100 km. Iar aceste cifre sunt obținute fără sistemul Auto Stop&Go, versiunea Mitsubishi a deja clasicului Start-Stop.
Performanţe
Cei 150 CP și 380 Nm își fac datoria și când vine vorba de performanțe. Chiar și echipat cu cutie de viteze automată, noul Outlander diesel nu se face de rușine și poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 11.2 secunde, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 190 km/oră. Diferența față de varianta cu cutia manuală este însă sesizabilă, aceasta putând accelera până la 100 km/oră în 9.7 secunde și plafonează la 200 km/oră. Pentru un comportament vivace este bine să dezactivăm butonul Eco. Acesta anesteziază răspunsul pedalei de accelerație și încurajează stilul de condus economic.
Concurența care oferă transmisii automate reușește să afișeze cifre ceva mai mici pentru timpul de accelerație, dar diferențele sunt infime. Cea mai rapidă este Kia Sorento facelift, dar al cărei motor diesel oferă 197 CP pentru un timp de accelerație de 9.9 secunde. Modelul coreean este urmat de Honda CR-V, cu un sprint de 10.6 secunde.
Interior
La prima vedere, interiorul noului Mitsubishi Outlander mi s-a părut auster și simplu. Un bord drept, tăiat parcă cu toporul, fără prea multe înflorituri de design. Însă odată ce te-ai instalat la volan și parcurgi câteva sute de kilometri începi să apreciezi stilul curat și simplu al designerilor japonezi. Nu sunt prea multe butoane care să îți distragă atenția în mers, iar indicatoarele de bord sunt curate și ușor lizibile. Display-ul cetral din bord are acum o grafică modernă, în timp ce consola centrală este dominată de display-ul tactil și rabatabil al sistemului audio RockfordFosgate. Deranjează însă faptul că volanul nu culisează prea mult în adâncime, iar levierul cutiei de viteze este amplasat prea jos. Pe nivelul de echipare de top numit Instyle avem tapițerie din piele și inserții ce imită fibra de carbon, ce dau un plus de stil interiorului
Spațiul la interior este însă mai mult decât suficient. Este unul dintre cele mai încăpătoare SUV-uri din această clasă pentru pasageri. Hayonul este electric și poate fi deschis din telecomandă sau prin intermediul unui buton amplasat în interior. Dacă dorim, acționarea electrică se poate dezactiva. Portbagajul este generos cu bagajele, putând primi până la 520 litri.
Preţ de achiziţie
Segmentul SUV-urilor de clasă medie a fost mereu extrem de competitiv. Până nu de mult era mașina preferată pentru o familie cu unul sau doi copii. Criza a lovit însă destul de puternic, iar SUV-urile nu se mai vând la fel de bine ca acum câțiva ani de zile. Mitsubishi încearcă să își atragă clienții cu pachete complete, modelele japoneze putând fi achiziționate în diverse nivele de echipare, fără prea multe opționale disponibile. Prețurile pentru noua generație Outlander încep de la 22.308 euro pentru versiunea cu motor pe benzină, tracțiune 2WD și echipare Invite.
Modelul testat de noi este cea mai dotată versiune care se poate comanda, iar prețul este pe măsură: 41.032 euro (TVA inclus). Lista de dotări standard incluse în acest preț este suficient de lungă și conține tot ce își poate dori un viitor proprietar de Outlander. Căutând printre concurența similară cu echipări de top și transmisie automată, aflăm că Outlander este una dintre cele mai scumpe alternative din segment. Honda CR-V diesel în echipare de top costă 39.916, iar un Land Rover Freelander 40.523 euro. Chiar și Kia Sorento costă 39.364 în echiparea de vârf. Pentru prețuri mai mici, ne putem orienta către Mazda CX-7, aflată la final de carieră și oferită pentru 36.130 euro, sau Nissan X-Trail în echiparea Elegance pentru un preț de 36.790 euro.
Siguranţă
A treia generație a modelului Outlander a fost deja testată de către EuroNCAP şi a trecut fără probleme de testele de impact, înregistrând un scor general de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi este de 94%, iar cel pentru pasagerii copii de 83%. Lista elementelor de siguranţă include airbaguri laterale, frontale, cortină şi airbag pentru genuchi, precum şi sisteme importante ca ABS, ESP şi asistenţă la plecarea din rampă. În cazul modelului testat de noi, acesta vine cu o listă de dotări suplimentare ca semnalizare vizuală pentru frânarea de urgență, asistență la pornirea în rampă, sistem de protecție la impact frontal și sistem de avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare.
Ţinută de drum
Outlander este un SUV pentru șosea, dar care la nevoie poate parcurge drumuri neasflatate. Posedă un sistem de tracțiune integrală permanentă cu trei moduri de operare ce poate fi controlat prin intermediul butonului 4WD amplasat lângă schimbătorul de viteze. Butonul permite alegera unuia din modurile Eco, Auto sau Lock. Mitsubishi renunță astfel la selectorul rotativ, care era atât de bine cunoscut de la generația anterioară a modelului Outlander.
Suspensia este setată către modul confort, ceea ce aduce un plus de ruliu la manevrele mai sportive. Pasagerii se vor simți bine însă, deoarece suspensia filtreză bine orice denivelare de pe calea de rulare. Problema vine însă de la direcție. Asistarea este mult prea artificială și răpește mult din plăcerea condusului. Sperăm ca Mitsubishi să remedieze acest aspect la facelift-ul modelului Outlander.
Vizibilitate
Poziția înaltă la volan oferă o bună vizibilitate de jur împrejurul celui de la volan, iar liniile drepte ale caroseriei te ajută să te orientezi bine atunci când trebuie să manevrezi Outlander-ul în spații de parcare mai strâmte. Un plus de ajutor vine de la camera de luat vederi pentru mersul cu spatele dar, din păcate, Mitsubishi nu a considerat necesar montarea și unui sistem de senzori de parcare.
Tehnologie
Mitsubishi folosește pachete de dotări pentru modelele sale, iar această versiune de Instyle Navi ASF este cea mai completă din oferta pentru modelul Outlander. Singura opțiune care mai poate fi adăugată este vopseaua metalizată. Pachetul ASF conține o serie de dotări suplimentare, cum ar fi pilotul automat adaptabil care poate menține viteza setată în funcție de mașina din față. Mai există sistem de avertizare al părăsirii accidentală a benzii de rulare. Legat de latura practică trebuie amintit hayonul electric și cheia inteligentă, iar pentru amatorii de gadgeturi există sistemul de navigație, bluetooth și cel audio marca RockfordFosgate cu opt difuzoare și subwoofer de 710 W.
Design
Designul acestei generații Outlander este discutabil. Mitsubishi a decis să renunță la imaginea dinamică cu grila tip jet fighter în favoarea unui stil mult mai japonez. Designul devine astfel ceva mai șters, dar liniile ceva mai rectangulare ale noului model inspiră o eleganță aparte.
Ne-a placut
- Motor diesel bun
- Cutie automată
- Suspensie confortabilă
Nu ne-a placut
- Design asiatic
- Anumite materiale la interior
Date tehnice - Mitsubishi Outlander PHEV 2.2 DI-D 150CP Instyle Navi 4WD auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Mitsubishi
-
Constructorul japonez de automobile anunță că noul Outlander PHEV, un SUV dezvoltat special pentru Europa, va debuta în data de 1 octombrie. Va fi disponibil și în România. (Vineri, 19 Iulie)
-
Constructorul asiatic de automobile prezintă noul Xforce, un SUV compact care urmează să fie produs în Indonezia. Acesta nu va fi oferit pe piața din Europa. (Joi, 10 August 2023)
-
Constructorul japonez de automobile a prezentat cea de-a șasea generație a modelului L200. Aceasta propune un design nou, iar gama de motorizări include, cel puțin pentru moment, doar unități diesel cu până la 204 CP. (Miercuri, 26 Iulie 2023)
-
Constructorul nipon de automobile a publicat un teaser video cu un viitorul crossover. Acesta va fi disponibil, inițial, în țările din ASEAN, dar ar putea fi comercializat și pe alte piețe. (Luni, 03 Iulie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță debutul noului Outlander PHEV pe piața din Europa în 2024. Acest model va fi disponibil și în România. (Vineri, 10 Martie 2023)
Dar parca nu arata "noua", nu e ceva "brand new", pare desenata de mult timp.
Zici ca atunci cand au desenat varianta veche au facut-o si pe-asta tot atunci, un fel de back-up: come on boys, pe care o alegeti?
Si acum au scos-o de la naftalina.
Nu ca n-ar fi ok, nu ca n-ar fi frumoasa, chiar imi place.
Dar parca are un iz de vechi, zici ca e de pana in 2010...
Dar parca nu arata "noua", nu e ceva "brand new", pare desenata de mult timp.
Zici ca atunci cand au desenat varianta veche au facut-o si pe-asta tot atunci, un fel de back-up: come on boys, pe care o alegeti?
Si acum au scos-o de la naftalina.
Nu ca n-ar fi ok, nu ca n-ar fi frumoasa, chiar imi place.
Dar parca are un iz de vechi, zici ca e de pana in 2010...
Deja ati trecut de apropouri si subtilitati, promovati pe fata 2-3 marci europene, fara nici macar un minim de efort de profesionalism.
Rusine AM!
In fine, la comentarii va pricepeti sa le '' banati '' ( fara un motiv anume sau concret ) dar la unele articole va pricepeti mai ceva ca EBA in parlamentul european :-))
nu cred, ca ar mai merita un rasp afirmatia ta, dar: 8,000 eur costa o masina ( Logan de ex ) dc?!, doar pt ca altceva nu mai avem in cap decat bemwheuri si premium fffratzika ?!, te asigur ca iarna ( cu gumele de iarna potrivite, acest Outlander se descurca mai bine decat al tau X5
Da....si chiar face diferenta acei 8000 de euro. Totusi e mai aproape un Q7 de el. X5 e pt. alta categorie de oameni....in sensul ca X5 este orientat spre sportivitate iar Q7 confort si spatiu. + ca e mai bun in offroad Q7.
ps.
In locul viitorilor posesori de Outlander, as asteptat sa apara noul X5 si Q7 si intre timp as strange diferenta de bani ca sa cumpar un SUV premuium si bun.
Bine punctat, sunt întru totul de acord cu cele spuse de tine!
e criza fratilor! motoare mici, care consuma putin ne trebuie, cu impozite mici. si cine mai da peste 15.000euro pe o masina in ziua de azi? doar cei care fac afaceri ilegale,da.
Tocmai a aparut noul 911 Turbo!
Varianta standard are 520 CP in timp ce Turbo S 560 CP si 0-100km/h in 3,1 s!
De regula nu-ti raspund insa de data asta trebuie!
Motorul de 3,6 l Subaru tocmai a fost scos din productie! Acum intoarce-te la tratament....!
Vezi ca jignesti Nissan Pathfinder alaturandu-l de Forester, XV sau Outlander. Nissan are concurent pentru Forester si altii , X-Trail + Qashqai. Pathfinder e un SUV concurent pentru Touareg, Grand Cherokee etc.
Nu intra in aceeasi categorie Octavia cu Outlander, insa subliniam ce a postat Batranu' , ca mai practica este o masina combi 4x4 decat un crossover, care nu este nici break, nici 4x4 in adevaratul sens a cuvantului. Deci ai performante mai reduse, consum mai mare pentru ce ?