Joi, 16.05.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Surprizele pot fi plăcute sau neplăcute, frumoase sau hâde, spectaculoase sau fade, fine sau înţepătoare, calde sau reci, dulci sau sărate, ambalate frumos sau în stare brută, acidulate sau prea liniştite.
Indiferent de natura lor, rămân surprize şi au darul de a te scoate din monotonie. Din monotonia zilelelor care seamănă prea mult între ele, din monotonia aceloraşi sunete, din monotonia aceloraşi feţe cunoscute, din monotonia aceluiaşi design tern, din monotonia spectacolului cu aceiaşi actori ponosiţi aflaţi pe scena segmentului mediu.
O scenă care îşi permite însă uneori să te surprindă. Plăcut, incitant, exotic, frumos şi optim. Aşa cum m-a surprins pe mine Kia Optima. O maşină venită de nicăieri să se ia de gât cu Ford Mondeo şi Volkswagen Passat, cu un tupeu incredibil şi o poftă de competiţie cum rar mai întâlneşti.
Kia Optima (2012-2014)
1.7 DSL Executive auto
- Pret de pornire 21.024 €
- Pret model testat 31.229 €
- Taxa auto 303 €
Motor / Transmisie
Kia Optima. O vezi pe stradă şi nu înţelegi ce te-a lovit. Te urci la volanul ei şi începi să pricepi de ce se tem toţi constructorii de ameninţarea coreeană. Un sedan de segment mediu, aruncat în luptă cu un singur motor, diesel din fericire, gata să ofere totul pentru clientul dispus să iasă din rând.
Avem patru cilindri şi o capacitate de 1.7 litri, destul de mică în comparaţie cu ce vedem în segmentul mediu. O reţetă croită însă mai mult pentru eficienţă şi nu pentru performanţe, în deplină neconcordanţă cu designul exterior.
Cei 136 de cai putere sunt suficienţi pentru o familie cu nevoi normale, care nu pune mare preţ pe performanţe. Cuplul motor este şi el generos, cei 320 de Nm fiind suficienţi pentru impulsionarea ansamblului chiar şi în condiţii de solicitare serioasă. Din nefericire, el este livrat complet abia după 2000 de rotaţii, iar plaja de turaţii nu este una extrem de lungă, ceea ce crează unori senzaţia de sufocare către zona înaltă a turometrului, unde şi sunetul zgârie uşor timpanul.
Alături de motorul diesel, Kia a asociat o cutie automată cu şase rapoarte care schimbă liniar, dar are printre cele mai întârziate răspunsuri la retrogradare pe care le-am văzut în ultimii ani. Chiar şi atunci când folosiţi modul secvenţial.
Consum
După cum am mai spus, Kia încearcă să ofere publicului european eficienţă. Şi la acest capitol, Optima a fost o surpriză plăcută. Chiar şi alături de o automată, sedanul coreean vine cu un consum urban foarte bun.
În fişa tehnică coreenii promit 7.9 litri/100 de kilometri, iar noi, în Bucureşti, cu menajamente pentru pedala de acceleraţie, ne-am apropiat chiar de un 8.1 litri/100 de kilometri.
În afara oraşului, cei 4.9 litri/100 de km, promişi de constructor, sunt cât se poate de tangibili. Noi am obţinut un 5.5 litri/100 de km cu o viteză de rulare de maxim 130 km/h.
Raportat însă la concurenţă, Kia Optima nu impresionează. Ba chiar se lasă depăşit uşor de versiunile comparabile ale modelelor VW Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia, Peugeot 508 şi Mazda6, etalonul segmentului la acest capitol. Mai slab decât Optima este doar Toyota Avensis, în vreme ce Hyundai i40 vine cu aceeaşi valoare medie de consum, 6 litri/100 km.
Performanţe
La indigo sunt şi valorile de sprint de la 0 la 100 de km/h între cei doi fraţi de concern. Hyundai i40 şi Kia Optima accelerează până la 100 de km/h în 11.6 secunde. Este o valoare decentă, pentru o familie care nu emite pretenţii de sportivitate şi caută confortul.
Raportat la rivali, Optima este lăsată în urmă de VW Passat, Ford Mondeo, Peugeot 508, Toyota Avensis şi Mazda6. Chiar şi Opel Insignia, cu cele 11.2 secunde ale sale, este mai rapid decât Optima.
Pentru cei care se gândesc deja la autostradă, mare şi concediu, e bine de ştiut că acul vitezometrului se opreşte la 196 de km/h, adică suficient pentru a te deplasa rapid.
Interior
Kia Optima este o maşină politicoasă. Îţi urează bun venit atunci când pui contactul şi îşi ia la revedere cuviincios când opreşti motorul. Dacă nu te laşi impresionat de codul bunelor maniere instalat în centrul instrumentelor de bord şi proiectat pe un computer de bord cu afişaj color, sunt şi alte detalii plăcute.
Calitatea materialelor alternează. Avem plastic destul de solid dar şi plastic mai moale, cu o textură plăcută, inserţie din lemn, şi chiar piele cusută în centrul planşei de bord. Finisajele sunt bune, semn că treaba se face cu responsabilitate.
Împrăştierea butoanelor prin habitaclu s-a făcut şi ea cu la fel de multă responsabilitate. A reieşit o ergonomie plăcută, uşor de învăţat şi foarte practică, chiar şi atunci când vorbim despre butoanele de pe volan. În centrul planşei de bord a fost poziţionat un ecran tactil, care înviorează atmosfera.
Spaţiul interior este generos, iar spaţiile de depozitare sunt multe şi bine gândite. Avem unul dintre cele mai bine amplasate spaţii pentru telefon mobil, la baza consolei centrale, într-o tăviţă căptuşită cu cauciuc pentru o mai bună aderenţă.
Pe locurile din spate pot călători confortabil trei pasageri, în vreme ce portbagajul garantează 505 litri, mai mult decât i40, Mazda6, Opel Insignia şi Peugeot 508.
Preţ de achiziţie
Kia a venit întotdeauna cu propuneri interesante. Mai ales atunci când ai un buget destul de limitat, dar îţi doreşti o maşină de familie cu tot confortul adiacent acestui segment. Socotelile încep de la 21.024 de euro, un preţ bun având în vedere că vorbim despre un motor diesel şi o echipare destul de generoasă.
Dacă optaţi pentru exemplarul testat de noi, lucrurile se schimbă puțin. Cu acelaşi motor diesel, echiparea superioară şi o transmisie automată, preţul la care trebuie să vă gândiţi se învârte în jurul valorii de 31.229 de euro.
Cel mai popular model al segmentului, Volkswagen Passat, într-o echipare similară, 2.0 TDI, Highline, şi cutie automată DSG, are un preţ de 31.580 euro, deci uşor mai mult decât modelul coreean. Nici Opel Insignia nu este departe de această performanţă, o versiune 2.0 CDTI de 130 cai putere şi nivel de echipare Cosmo, cutie automată, costă 29.815 euro cu TVA.
Ford Mondeo 2.0 TDCi cu 140 de cai putere, cutie automată Powershift şi echipare Titanium este şi el mai ieftin, la doar 28.700 de euro. Un Peugeot 508 2.0 Hdi de 140 de cai putere şi echipare Allure este de asemenea mai ieftin, la doar 28.132 de euro, însă nu dispune de transmisie automată, care ar fi ridicat probabil preţul final.
În cazul lui Toyota Avensis 2.2 D4-D D-Cat Luxury cu transmisie automată şi 150 de cai putere, preţul este ceva mai mare, ajungând la 33.262 de euro. Cea mai scumpă Mazda6, în echiparea 2.2 CD de 150 cai putere şi nivel de echipare Revolution ajunge la 29.490 de euro, însă fără cutie automată. Chiar şi fratele de concern Hyundai i40 este mai ieftin.
Siguranţă
Kia Optima nu a fost testat de EuroNCAP, însă are multe şanse să obţină punctajul maxim pentru că vine echipat în standard cu şase aribaguri, ABS şi ESP, asistenţă la plecarea în rampă şi mai multe sisteme de avertizare.
Ţinută de drum
Kia a înţeles că are nevoie de un model capabil să ofere confort deplin pentru un public european extrem de pretenţios atunci când vine vorba despre croaziere de sute de kilometri.
Tocmai de aceea Optima vine cu o suspensie calibrată pentru a satisface această nevoie. Gropile şi denivelările sunt bine absorbite, însă ar fi bine să nu optaţi pentru un set de jante generoase, pentru că pot influenţa simţitor ţinuta de drum. Ba mai mult, tot ele fac ca direcţia să devină greoaie şi uneori obositoare în mediul urban. Nici feedback-ul nu este unul excelent, direcţia nefiind conectată atât de senzitiv la suprafaţa de rulare.
Pentru situaţiile în care alegeţi un traseu ceva mai virajat e bine să ştiţi că ruliul este estompat foarte bine, iar aderenţa se păstrează. Chiar şi cu puţin aplomb în curbele mai pronunţate Kia Optima se ţine bine pe picioare.
Vizibilitate
Kia Optima oferă, printre celelalte opţionale, şi un acoperiş panoramic. O invenţie care face toţi banii şi care inundă habitaclul într-o lumină ce lucrează mult la asigurarea bunei dispoziţii. Oglinzile laterale sunt proporţionate destul de bine, luneta are o deschidere mare, iar montantul faţă nu incomodează foarte tare.
Tehnologie
La capitolul tehnologie Kia a pregătit un întreg arsenal capabil să inspire bună dispoziţie şi confort. Pe lângă deja uzualele dotări, cum ar fi sistemul audio, cel de climatizare pe două zone, comenzile vocale şi conexiunea Bluetooth, coreenii au decis să mizeze pe ceva mai mult.
Aşa se face că au venit şi cu o cameră pentru marşarier, cu o calitate destul de slabă a imaginii, scaune faţă încălzite şi ventilate şi o mulţime de conexiuni pentru sistemul audio.
De apreciat şi computerul de bord color, dar şi sistemul multimedia, uşor de folosit. Are totuşi câteva hibe în ceea ce priveşte senzorul tactil, nu atât de sensibil ca la alte sisteme.
Design
Dacă aşezăm noua Kia Optima pe lângă celelalte modele din segmentul mediu, modelul coreean ar putea părea desprins dintr-un film Science Fiction. Sunt şi alte modele extrem de atrăgătoare în segment, cum ar fi Opel Insignia, Mazda6 sau Honda Accord, însă Optima chiar reuşeşte să întoarcă multe capete.
Nu ştiu dacă e neapărat de bine, dar toţi se miră când văd sigla Kia lipită de vârful capotei. Ai putea spune totuşi că e nedrept să judeci frumosul doar după greutatea brandului şi nu după aşezarea perfectă a liniilor?
Ne-a placut
- Spaţii de depozitare
- Design exterior
- Ergonomie
Nu ne-a placut
- Senzitivitatea ecranului tactil
- Direcţia greoaie
Date tehnice - Kia Optima (2012-2014) 1.7 DSL Executive auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Kia
-
Fotografii spion au surprins în teste viitoarea Kia Sportage facelift. Judecând după imagini, modelul asiatic va avea o parte frontală revizuită complet. (Marti, 06 August)
-
Modelul cu zero emisii Kia EV6 tocmai a primit un facelift. Pe lista noutăților regăsim o parte frontală revizuită, dar și o baterie mai mare, de 84 kWh. (Marti, 14 Mai)
-
Constructorul asiatic a publicat primele două imagini teaser cu noul EV6 facelift. Debutul pe piața din Coreea de Sud este programat pentru al doilea trimestru din 2024. (Vineri, 03 Mai)
-
Constructorul asiatic de automobile a prezentat a patra generație a sedanului compact K4 cu ocazia Salonului Auto de la New York. Kia nu a precizat dacă acesta va fi comercializat și pe alte piețe, cum ar fi Europa. (Miercuri, 27 Martie)
-
SUV-ul cu zero emisii Kia EV9 poate fi comandat în România. Modelul asiatic pornește de la 72.489 de euro, cu TVA inclus, și este disponibil atât în versiune cu roți motrice spate cât și cu tracțiune integrală. (Marti, 09 Ianuarie)
ar merge unele pe 16" maxim 17" dar pe 17" mi se pare ca nu exista in oferta
16" sunt cele mai bune , cauciuc mai mult sa nu faca galci pana ...etc
E oarecum normal sa creasca preturile pentru ca in ultimii 10 ani au marit calitatea simtitor de la o generatie la alta. Sa nu uitam ca si alti producatori erau acum 30-40 de ani low cost si acum fac legea cu etalonul din clasa compacta. Stim cu totii la cine ma refer.
Personal cred ca dpdv al designului si al motorizarii Malibu e o oferta mai buna (chiar daca nu are atatea dotari)
Eu personal nu sunt de acord cu cei care au scris articolul din mai multe puncte de vedere.
In acest moment detin un Mondeo 140 cp – tdci cutie manuala – titanium x si pot sa spun ca am fost mai impresionat de acest model mai ales ca are doar 1.7 centimetri si 137 cp si un cuplu aproximativ la fel ca al meu.
Planul de revizii este excellent : 30.000 de km sau 2 ani – revizia costa 800 de lei. La Mondeo ma costa un ape an 800 de ron.
Garantie 7 ani din bara in bara (mai putin geanuri, anvelope, stergatoare, becuri , consumabile ) garantia este transmisibila. Ce parere aveti de asta.
Poate sa fie Opelul, Fordul, Mazda, Honda si VW cat vor ele de smechere si de dotate – nu au atata garantie. Va dati seama 7 – ani esti linistit (este mare lucru)
Mie la Ford – de la motorina proasta am schimbat de 2 ori la turbina o supapa – pe garantie. Dar acum dupa 4 ani – nu mai am garantie si daca se strica – 500 de ron plateste baiatul.
Ce ma impresionat pe mine la Kia – este butonul obtional de incalzire in volan (care costa ~70 de euro) – La Mondeo nu am si nici nu puteam sa adaug cand am luat masina.
Per total – eu zic ca este super si stati sa vedeti si restul de oferte pe care le mai au cei de la Kia (asistenta rutiera este bestiala si pe 3 ani)
Poate o sa spuneti de mine ca fac reclama – dupa cum scriu – dar nu este asa. Ma gandesc doar ca calitate prêt – este peste tot.
Singurul lucru care este ciudat este acela ca pielea este artificiala (la mondeo este naturale)
Cred ca au fost mai multe care m-au dat peste cap dar nu mai stiu sa le spun pe toate – oricum merita.
Legat de consum nu cred ca voi conduceti normal – cred ca stilul editorilor de condus este mai agresiv si mai violent. La Mondeo am un consum in Bucuresti de 6.4 in aceasta perioada – la vara cu clima la maxim probabil 7-7.5.
Mazda 6, Accord, i40 si mai nou Optima sunt masini exotice. Strada vorbeste!
Rio si Sportage sunt varful de design al marcii...dupa cum se vede.
Ford si tandemul Peugeot-Citroen,Renault au pierdut contactul cu acestia demult!
Masina este foarte faina, se aseaza bine pe sosea, motorul este mai mult decat multumitor (nu facut sa faci raliu, dar trage f bine pentru cilindrea lui la un consum decent, apropo ISG(idleStartStop) este vro 250euro!).
Cel mai fain este ca iti poti configura masina cu cutie manuala si foarte dotata (panorama, sistemul de parcare, scaune spate incalzite, fata ventilate, etc) sub 25.000euro. Pacat ca de politica Kia ca la noi nu au adus si 1.6GDi sa aibe un pret de plecare semnificativ sub 20.000euro.
Apropo, la un moment dat era o oferta si cu tichetele remat si o reducere de la importator pleca de la 18.000euro!
Atunci, ca si acum, i-am vazut o singura slabiciune" daca se poate spunea asta, si anume ergonomia plansei de bord, mai ales a volanului care sunt incarcate cu destul de multe butoane. Imi aminteste de Insignia. Evident, pana la urma e o chestiune de acomodare.
In rest mi s-au parut ok materialele din interior, pozitia la volan, imbinarile si spatiul interior mai ales pentru locurile din spate (mi s-a parut mai incapatoare ca Insignia su Peugeot 508 de exemplu).
mai au si o versiune hibrida pe langa..