Drivetest Toyota Auris HSD (2010)

1.8 Hybrid Sol HSD CVT
Toyota Auris HSD (2010) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 08.03.2011
Sub acoperire
Dacă japonezii de la Toyota tot sărbătoreau 3.03 milioane de hibrizi vânduţi în 14 ani, am considerat că ar fi oportună testarea noului Auris HSD. Spre deosebire de Prius, acest model este un hatchback convertit în hibrid, nefiind creat pentru a deveni din start un hibrid. Transformarea a fost reuşită, iar rezultatul este mai ieftin decât un Prius. În plus, această transformare este nu este sesizată cu uşurinţă în ceea ce priveşte estetica modelului nipon.

Toyota Auris HSD (2010)
1.8 Hybrid Sol HSD CVT

  • Pret de pornire 24.200 €
  • Pret model testat 24.200 €
  • Taxa auto - €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Deoarece vorbim de preluarea directă a trenului de propulsie de la Prius, modelul merită să primească aceeaşi notă la acest capitol. De data aceasta, concurenţa dintre Auris şi rivalii echipaţi cu motoare diesel economice este şi mai strânsă, deoarece modelul are un preţ extrem de apropiat de cel al unui Volkswagen Golf 2.0 TDI într-un nivel de echipare generos sau similar cu cel al unui alt model compact echipat cu un motor diesel. Chiar dacă îl comparăm cu un model diesel, vorbim de un nivel ridicat de sunet odată ce ajungem la viteze mai mari sau apăsăm pedala de acceleraţie mai tare. Nivelul de decibeli nu este asurzitor, dar se formează o discrepanţă între liniştea deplină a rulării liniştite până la 40 km/h fără intervenţia motorului cu ardere internă, ca apoi să se audă un zumzăit discret, zumzăit care devine din ce în ce mai puternic. Chiar şi aşa, respectivul sunet este justificat şi te ajută să-ţi dai seama că nu mai eşti de mult ecologic ( în cazul abstract în care nu ai urmărit deloc ceasurile de bord) şi îl găseam oricum în aproape orice compactă la regimul respectiv de viteză. După cum cititorii noştri fideli ştiu deja, aportul motorului electric se simte şi la viteze mai mari, acesta oferind un "suflu" de cuplu motor dintr-o rezervă aparent nesfârşită. Din acest punct de vedere, Auris HSD pare să fie destul de sprintenă, poate chiar mai sprintenă decât Prius, deşi datele oficiale contrazic această impresie. Explicaţia - Auris HSD este chiar mai ecologic decât Prius, iar acest lucru se vede atunci când ne uităm la emisiile de CO2.

Consum

Economia de carburant şi ecologia sunt două motive pentru care un client alege un hibrid. Pentru clienţii de Auris HSD, avem un motiv în plus - este mai ieftin decât Prius. Aşadar, avem economie la puterea a doua şi o opţiune viabilă la compactele cu motoare diesel. De acolo, sigura diferenţă este reprezentată de mentalitate, care trebuie să se schimbe puţin pentru a adopta aşa cum trebuie acest model şi a-l îmbrăţişa pentru ceea ce este. Şi, totuşi, cât veţi consuma în graba de a salva planeta? Dacă rulaţi pe autostradă cu o viteză de 120 km/h, Auris HSD va înregistra un consum de 6.9 litri la sută. Ceva mai mult decât un rival echipat cu motor diesel, dar nu vorbim de o diferenţă incredibil de mare. Mai mult, acum este suportabilă din moment ce ambele sortimente de carburant au un preţ extrem de apropiat, iar modelele în sine împart acest atribut. În ceea ce priveşte mediul urban, locul în care un hibrid se simte ca acasă, consumul într-o zi lucrătoare aglomerată variază între 5.5 şi 6.2 litri la sută, în funcţie de cât de tare vă grăbiţi să ajungeţi la serviciu. Nu contează atât de mult cât staţi în trafic, deoarece motorul cu ardere internă este oprit pe întreaga perioadă de staţionare. Excepţia apare în momentul în care consumul de energie electrică al echipamentelor electronice de la bord începe să lase o urmă pe baterii, caz în care se va porni motorul cu ardere internă în mod automat. Dacă veţi rula în modul EV, cu o încărcare "completă" veţi putea parcurge doi kilometri cu o viteză constantă de 40 km/h. Depăşirea pragului respectiv anulează automat funcţionarea în modul EV. Prin încărcare completă ne referim la nivelul maxim permis de sistemul hibrid al lui Auris HSD, nu de limita bateriei - ale cărei maxime şi minime sunt protejate pentru a-i conserva viaţa. Dacă întâlniţi trafic mai puţin intens şi sunteţi şi mai atent cu apăsarea pedalei de acceleraţie, veţi obţine un consum cuprins între 3.9 şi 4.5 litri la sută în mediul urban. În regim extraurban, consumul de carburant variază între 5.3 şi 6.3 litri la sută, în funcţie de cât de repede rulaţi şi ce fluctuaţii de viteză aveţi. Rezultatele sunt bune, spunem noi, mai ales dacă vorbim de testare în regim de iarnă, cu temperaturi sub zero grade Celsius, care stresează atât motorul cu combustie internă, cât şi acumulatorii. Cei de la Toyota anunţă un consum mixt de 3.8 litri la sută pentru Auris HSD, iar această valoare este valabilă atât pentru consumul în mediul urban, cât şi pentru consumul în mediul extraurban. Fratele său mai mare, Prius, are un consum ceva mai ridicat, de 4 litri la sută în regim urban şi de 4 litri mixt, în condiţiile în care consumul extraurban rămâne la 3.8 litri la sută. Remarcăm şi scăderea emisiilor de CO2 sub pragul de 90 de grame per kilometru în cazul lui Auris HSD, o îmbunătăţire de 3 grame per kilometru faţă de cele 92 de grame de CO2 emise de cea de-a treia generaţie a lui Prius. Adunând treptat aceste îmbunătăţiri şi făcând un calcul, cei de la Toyota estimează că au salvat atmosfera de la eliberarea a 18 milioane de tone de CO2 prin lansarea hibrizilor în comparaţie cu vânzarea unor modele comparabile ca performanţe şi dimensiuni.

Performanţe

Ei bine, la capitolul performanţe remarcăm un compromis al celor de la Toyota. Auris HSD accelerează de la 0 la 100 km/h în 11.4 secunde, în timp ce Prius, fratele său ceva mai mare şi mai aerodiamic, are nevoie de numai 10.4 secunde pentru a realiza acest sprint. Viteza maximă a ambelor modele este de 180 km/h, adecvată pentru un automobil modern şi arhisuficientă pentru drumurile din România, unde maximul permis este de 130 km/h. Partea bună, modelul nu trebuie să se lupte şi cu celelalte compacte, caz în care ar fi fost penalizat mai rău. Oricum, cei 207 Nm oferiţi în orice moment de motorul electric nu sunt de lepădat în nicio situaţie, modelul oferind un oarecare nivel de forţă odată ce te obişnuieşti cu dozarea precisă a pedalei de acceleraţie.

Interior

La acest capitol, hibridizarea lui Auris a fost făcută cu minimul de schimbări posibile. Avem ceasuri de bord modificate subtil, selectorul de viteze de la Prius şi..cam atât. În rest, Auris HSD nu se distinge cu aproape niciun element de fraţii săi de gamă, lucru pozitiv - spunem noi. În ceea ce priveşte volumum portbagajului, remarcăm o diferenţă între Auris şi Prius, noul venit în gama hibridă de la Toyota oferind un volum al portbagajului la nivel de subcompactă spaţioasă - 279 litri, în timp ce Prius se mândreşte cu 446 de litri. Să nu uităm însă diferenţa de preţ dintre Prius şi Auris şi să reflectăm - când a fost ultima dată când aţi umplut portbagajul până la refuz? Nu se întâmplă chiar atât de des, nu-i aşa? Dacă totuşi ai nevoie de spaţiu, există oricând portbagajele exterioare sau se poate plia bancheta din spate, după caz. Dacă tot am vorbit despre scaune, să discutăm şi despre cele două locuri din faţă. Deşi acestea sunt confortabile, nivelul sprijinului lateral nu este foarte ridicat, iar reglajul lombar lasă de dorit. Poziţia la volan este relaxată, numai bună pentru o repriză de hipermiling (n.r. activitate care are ca scop obţinerea unui consum de carburant cât mai scăzut). Materialele folosite sunt de calitate bună - dacă privim elementele pe care le atingem în timpul condusului. Înainte de a fi cârcotaşi referitor la nivelul de calitate al celorlalte materiale prezente la bord, trebuie să vă amintim că acestea provin în mare parte din reciclare. Volanul are o dimensiune potrivită şi este îmbrăcat cu piele de calitate bună, plăcută la atingere. În rest, nimic diferit faţă de un Auris standard în versiunea de echipare Sol.

Preţ de achiziţie

Toyota Auris HSD este oferit într-un singur nivel de echipare - Sol. Acesta are un preţ de 24.200 de euro cu TVA inclus. Deoarece este un hibrid, nu se plăteşte nicio taxă de mediu la înmatricularea în România. Spre comparaţie, cel mai ieftin Prius costă 27.256 de euro cu TVA inclus în versiunea de echipare Luna, pe când versiunea de echipare Sol are un preţ de 31.216 euro cu TVA inclus. Honda Insight costă 20.435 euro cu TVA inclus, dar acesta nu este un full-hybrid, cum este Auris HSD sau Prius. Pentru cei care vor un hibrid şi au un buget şi mai restrâns, cei de la Toyota vor lansa Yaris HSD. Modelul respectiv ar trebui să fie şi mai ieftin, dar clienţii vor suporta anumite compromisuri în ceea ce priveşte spaţiul interior.

Siguranţă

Toyota Auris HSD nu a fost testat de EuroNCAP încă. În schimb, oraganismul european independent a testat versiunea standard a lui Auris în 2006. La vremea aceea, modelul nipon a obţinut cinci stele din cinci posibile. Pentru cine are totuşi îndoieli, cei de la Toyota au echipat modelul Auris cu şapte airbag-uri, cel de-al şaptelea fiind pentru genunchii şoferului. De asemenea, modelul beneficiază şi de ESP nedecuplabil şi numeroase alte sisteme de siguranţă care ajută şoferul să evite un accident.

Ţinută de drum

În cazul ţinutei de drum, Auris are de suferit odată cu hibridizarea sa. Mai precis, modelul este echipat cu jante şi anvelope mai înguste decât fraţii săi non-hibrizi, iar acest lucru îşi spune cuvântul atunci când vine vorba de manevrabilitate. Vorbim de o tendinţă subviratorie care ne manifestă atât în situaţiile limită, cât şi în situaţiile în care abordaţi cu viteză un viraj. Această tendinţă este atât de pronunţată încât veţi remarca subvirare chiar şi în situaţii în care o compactă orientată spre confort nu se va manifesta în acest fel. Evident, vorbim aici de un model care nu este destinat abordării virajelor în viteză şi atacării serpentinelor cu toată forţa sa, dar acest lucru nu înseamnă că putem exagera cu indulgenţa. Chiar şi fratele său mai mare, Prius, manifestă un comportament ceva mai bun pe şosele. Explicaţia stă în faptul că Prius a fost proiectat special pentru a fi un hibrid şi prezintă un ecartament ceva mai mare, alături de un ampatament ceva mai mare, în timp ce Auris HSD a fost echipat cu jante şi anvelope mai înguste, care trebuie să "care" aproximativ 200 kilograme în plus. Diferenţa se traduce într-un nivel superior de manevrabilitate şi stabilitate pe viraje.

Vizibilitate

Auris HSD nu manifestă probleme în ceea ce priveşte vizibilitatea, modelul fiind echipat cu oglinzi laterale de dimensiuni bune şi cu o oglindă centrală prin care poţi urmări fără probleme obiectele aflate în spatele tău. La rularea în marşarier, modelul beneficiază de o cameră video care afişează imaginile în oglinda retrovizoare cu afişaj LCD integrat discret. În plus, avem şi senzori de parcare, ca să fim siguri că nu ne zgâriem proaspăta achiziţie în mediul urban extrem de aglomerat. Singurul element care îl împiedică să obţină punctajul maxim este reprezentat de grosimea şi înclinaţia montanţilor A, care pot deveni deranjanţi la virajele la stânga abordate la viteză mică şi necesită un plus de atenţie din partea şoferului.

Tehnologie

Cruise control, port auxiliar, limitator de viteză, climatizare automată, comenzi pe volan şi multe altele. Practic, tot ce găseam la bordul lui Prius a fost integrat în Auris HSD, cu excepţia monitorului LCD de dimensiuni mari aflat pe consola centrală. Respectivul afişaj nu se găseşte pe versiunea entry-level a lui Prius, iar acest lucru este justificat şi prin diferenţa de preţ dintre versiuni. În plus, toate funcţiile sale au fost integrate pe un afişaj mic încadrat de vitezometru. Acesta este destul de uşor de urmărit şi te ajută să obţii un consum de carburant mai scăzut prin adaptarea stilului de condus la răspunsul modelului.

Design

În ceea ce priveşte aspectul exterior, puţini vor face diferenţa între Auris HSD şi o versiune standard a lui Auris. În primul rând, avem un set de jante mai înguste, alături de anvelope cu rezistenţă scăzută la rulare. Apoi, cel mai important element este vopseaua, preluată direct de la Prius şi exclusivă pentru modelele hibride. Aceasta din urmă este singurul element care poate ajuta un privitor familiarizat cu lumea auto să diferenţieze cele două versiuni ale lui Auris de la distanţă dacă nu ar fi şi siglele care te anunţă de acest lucru. În trafic, atunci când mergi încet ca să obţii un consum de carburant cât mai bun, atitudinea ta nu este scuzată la fel de uşor ca în cazul lui Prius, nu toţi şoferii recunoscând abilităţile ecologice ale acestui model. În schimb, trebuie să lăudăm iniţiativa celor de la Toyota, aceea de a transforma un hatchback de segment C într-un hibrid fără prea multe modificări, lucru util pentru clienţii care nu vor să iasă prea mult în evidenţă.

Nu ne-a placut

  • Preformanţe diminuate faţă de Prius
  • Autonomie redusă în modul electric faţă de Prius
  • Volum relativ mic al portbagajului
Date tehnice - Toyota Auris HSD (2010) 1.8 Hybrid Sol HSD CVT
Combustibil
Electric + Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1798
Lungime mm
4245
Putere maxima CP (rpm)
136 (0)
Latime mm
1760
Cuplu maxim Nm (rpm)
(0)
Inaltime mm
1510
Viteza maxima km/h
180
Greutate kg
1380
Acceleratie 0-100 km/h s
11.4
Ampatament mm
2600
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
279
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Auris HSD (2010)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (12)

  • hybrid
    eu unul deocamdata nu imi permit sa salvez planeta; daca ma sponsorizeaza cineva cu 20.000 euro poate mai mai gandesc :)
    14 5
  • Stefan
    am un Fiat Linea de care sunt foarte multumit!
    5 20
  • cred ca lipsesc niste date importante
    ca de exemplu: motorul cu ardere interne, ce fel e: diesel, benzina, ce capacitate cilindrica, putere, cuplu... ?
    motorul electric - in afara de cuplu nu ati spus nimic (ce putere) ..
    cutia de viteze e automata banuiesc..
    10 2
  • lincon
    Sa curga....
    Sa curga comentariile vw'-genistilor si a reno'istilor cum ca plastice-s nasoale ( nu conteaza ca-s reciclabile si asta e gena unui hibrid - protectia mediului ), ca motorul nu trage, ca performante scazute, ca pretul e prea mare ( la banii astia iti iei un golf tedei sau tesei full opsion' ), ca design sters, ca etc...
    Trecand peste, pentru cine are habar cu ce se mananca o astfel de masina si publicului caruia i se adreseaza, este o alternativa extraordinara ce ofera un raport pret/calitate/tehnologie/dotari excelent.
    Cert este un lucru: nu este nicidecum o masina pentru un shaormar manelist cu burta lasata si ceafa lata; la banii astia isi ia omu un bemveu' sau mert' din 2008 ( din Germania - SH evident si cu vreo 200.000 km ) de moare lumea de necaz :)))).
    36 6
  • @mog
    Salut,
    După cum am specificat şi în text, trenul de propulsie este preluat INTEGRAL de la Toyota Prius.

    Aici am explicat pe larg cum funcţionează acest sistem -

    http://www.automarket.ro/drive-test/toyota-prius-captain-planet-25519.html
    3 1
  • cazanele astea in SUA cu ele
    Deci pana la urma oricat se chinuie tot un kkt complicat inutil ramane cumparat numai de shawormarii din SUA care cred ca aceasta basina chiar consuma putin si reduce poluarea. Mai e de asteptat pana descopera cineva miezu din fanta!Bani aiurea dati pe un cazan cand poti sa iti ei un dastar iti pui xenon si bullbar motor obligatoriu dizal (sa consume putin ) si a cea mai tare masina!!!
    9 26
  • Ivanoff
    Putere totala sistem
    Stimati redactori,aveti idee de ce in cazul tuturol celorlalte marci cand vb de motorizari hibride pur si simplu insumati puterile celor doua motoare diesel-electric/benzina electric,iar in cazul hubridelor de la Toyota/Lexus formula de calcul este alta?...
    3 2
  • nelutu
    nelutzu_13
    Primul hibrid pe care mi l-as cumpara,nu mi-a placut niciodata Prius din cauza ca e extrem de urata la exterior,dar masinuta asta mi se pare super ok,daca ar fi sa imi cumpar acuma o masina de oras as fi tentat sa aleg Auris hibrid
    4 4
  • nelutu
    ups
    mi-am pus emailu din greseala la subiect,daca pot administratori sa il scoata ar fi bine,multumesc!:)
    0 0
  • de acord nelutu.
    intradevar prius, insight...sunt urate cu spume, mai ales spatele.nu inteleg de ce le`au facut asa.acum vad si si volt are un spate la fel de respignator.poate are legatura cu acel coeficient aerodinamic ...

    oricum auris hibirid e o varianta pentru cei care au un buget de 25k eur si nu si doresc o masina de fita.probabil daca mi as permite ... ar fi si pentru mine o varianta demna de luat in calcul.
    2 3
  • GPL
    eu i-as pune GPL si atunci sa vezi meserie de hybrid
    2 2
  • costel
    Mie nu-mi plac urmatoarele (avand in vedere raportul calitate/pret):
    -ca are jante mai inguste
    -ca una se zice despre consum la prezentare, respectiv, 3.8-3,9 si alta se fumeaza in realitate... 6,9 la suta. Pai, care-i afacerea, daca are un asemenea consum? Cu ce-o deosebesc de una clasica, daca tot o laud ca este prietena mediului?
    -ca are un pret foarte pretentios fata de una clasica, iar performantele in raport de acest pret, lasa de dorit. Urca pretul cu vreo 5-6000 euro si-ti ofera tehnologie noua cam de 1000 de euro
    -de ce tot o comparati cu Priusul, ca nu ne intereseaza preturi de peste 25000 euro pentru o tehnologie care este inca neperformanta acum. Dau 25000 de euro ca sa nu platesc un impozit infim si ca sa nu amortizez diferenta fata de una clasica nici in 20 de ani si, repet, nu-mi ofera nimic in plus la consum in timpul unei rulari normale pe autostrada. Merg cu 130 km/h, pap 6,9 la suta si cu ce ma aleg la economie de combustibil? Sunt masini clasice care nu depasesc 5,5 mixt si nu costa cat costa asta! trebuia sa fiti mai onesti in aprecieri, sa fiti mai rigurosi si sa nu treceti cu o mare usurinta peste amenunte foarte importante!
    Concluzie: nu merita 25000 de euro nici acum (cu atat mai mult cu cat ar trebui sa incurajeze), nici peste 10 ani, cand bateria e de aruncat la gunoi (si cand trebuie sa mai dai vreo 3-4000 de euro sa schimbi setul) si cand masina respectiva va deveni hilara!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru